abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:05:22 #151
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84765344
Hier hetzelfde :Y . Met dat brood. Sinds een paar dagen eet hij ineens echt makkelijk brood. Hij moest het echt even leren.
pi_84765378
filmpje? waar?

oh ja

even zonder geluid (zit op werk)

goed man :D en die kat zo onverstoorbaar slapen, haha
pi_84765567
Oh, dat filmpje is echt schetig... gaat goed hoor, helemaal niet echt wiebelig of zo. Ik zat wel echt te wachten op het moment dat ie het autootje op de kat zou smijten, maar helaas... :@
pi_84765665
Zijn er hier ook kindjes die na 3,5 maand nog steeds niet zoveel van brood moeten hebben, zoals Isabeau? Het gaat wel re-de-lijk, maar een halve boterham haalt ze maar zelden. Na een paar happen heeft ze het gewoon wel gezien. De rest gaat echt goed, maar brood...
pi_84765666
@ssserpente nee geen koorts meer, inmiddels is er ook 1 puntje door van 1 kiesje dus volgens de arts zou het heel goed daaraan kunnen liggen. Jammer alleen dat er nog 3 bobbels op springen staan :') maar ik ben héél blij dat B. nu nog vakantie heeft, het scheelt me een hoop gedoe en handen tekort zeg maar als ze nu koorts krijgt.

We zijn goedgekeurd bij t cb, woehoe! *O* Lengte buigt af, er is nu eindelijk gevraagd naar onze lengtes, ik dacht dat ze door alleen al naar de vader te kijken wel konden zien dat ie niet zo lang is :+ maar ze heeft het er nu maar bijgezet, prima. Gewicht zit weer een iets meer stijgende lijn in na die bv-terugloop dus das ook fijn.

Eten gaat op het moment met ups en downs. De ene keer eet ze mijn halve bord leeg, de andere keer met smaak een kant-en-klaar potje; de volgende keer spuugt ze nog net niet in het potje en mept ze de lepel uit mn hand :D er is geen pijl op te trekken. Ik maak me er zelf niet zo druk om zolang ze verder wel gewoon vrolijk en actief is. We bieden aan waar we kunnen enzo en als ze het niet eet nouja dan houdt het een beetje op.
Prikjes waren wel keizielig trouwens ;(
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84765672
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:06 schreef lily het volgende:
goed man :D en die kat zo onverstoorbaar slapen, haha
Ja, gek beest! Kijk dan.

Voor de andere kat is Niels een beetje bang, hij heeft heel goed door dat die kat hem helemaal niet leuk vindt. Dan gaat hij wel voor de bank staan schreeuwen en "springen" naar die kat, maar hij raakt hem niet aan.

Wat vervelend zeg dat Lente nog steeds verstopping heeft. Maar die lactulose he, zou de dunnere poep die achteraan zit dan niet de dikkere vooruit duwen zodat het toch helpt? :? Ik zou trouwens geen bv gaan vervangen door roosvicee maar juist meer bv geven, dat werkt heel laxerend.

Amélie goegekeurd *O* Fijn dat ze ook kijken naar jullie lengtes en zich niet druk maken over het afbuigen van het lengtelijntje.
Bij ons wel dus. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat hij wel het gewichtslijntje volgt maar het lengtelijntje niet, want het lijkt mij dat je eerst energie in lengtegroei stopt en dan de rest in vetopslag.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_84765712
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:16 schreef Sorbootje het volgende:
Zijn er hier ook kindjes die na 3,5 maand nog steeds niet zoveel van brood moeten hebben, zoals Isabeau? Het gaat wel re-de-lijk, maar een halve boterham haalt ze maar zelden. Na een paar happen heeft ze het gewoon wel gezien. De rest gaat echt goed, maar brood...
oh dit dus.
In het begin ging het er met smaak in, tegenwoordig draait ze nog net niet met haar ogen. "heb je haar weer met dr brood..."

maar goed, soms gaat er toch een stukje in, soms twee. Soms helpt het om er wat nieuws op te doen (pindakaas was een hit!) en soms laat ik de boterham gewoon in zo'n plastic bordje op de grond staan en dan zie ik dat ze tijdens het spelen ineens toch weer een hapje neemt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84765797
Ja, ach..

mijn middelste eet alleen brood (en geen warm eten). Ieder zijn ding denk ik dan maar...
pi_84765819
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:16 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ja, gek beest! Kijk dan.

Voor de andere kat is Niels een beetje bang, hij heeft heel goed door dat die kat hem helemaal niet leuk vindt. Dan gaat hij wel voor de bank staan schreeuwen en "springen" naar die kat, maar hij raakt hem niet aan.

Wat vervelend zeg dat Lente nog steeds verstopping heeft. Maar die lactulose he, zou de dunnere poep die achteraan zit dan niet de dikkere vooruit duwen zodat het toch helpt? :?
vet schattig!! :D

en over die lactulose, dat zou kunnen, maar als ze zegt dat haar buikje steeds dikker wordt zou ik dat zelf niet zo afwachten geloof ik. Maar dat probleem hebben wij eigenlijk zelf nooit gehad. Amélie had geen voelbare ontlasting, ze had blijkbaar gewoon heel weinig poep ofzo en daardoor werd het hard.
Wellicht is een klysma voldoende om de boel wel gewoon op gang te houden. Ik geloof dat Lotte van Linda ook zoiets had gehad een keer. Dat was toen opgelost na een klysma. HA heeft het bij ons toen ook geadviseerd om te geven maar dat was wel na 3.5 week geen poep dus mja. Lastig. en ik ben echt zó opgelucht dat het hier sinds de fv dus idd gewoon helemaal normaal gaat. Echt ik had er wel een beetje de zenuwen van hoor wat een gedoe...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84765861
Ik heb gemerkt dat Isabeau juist beter brood eet als ik echt stukjes op een vorkje prik en haar voer. Grappig hoe dat zo verschillend kan zijn! Als ik het gewoon aan haar geef belandt het linea recta op de grond. (en uiteraard met de besmeerde zijde naar beneden :') )

Ik krijg altijd zo'n ik-doe-iets-verkeerd-gevoel als ik hier lees over de hele boterhammen die de kindjes eten.
pi_84765874
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:20 schreef lily het volgende:
Ja, ach..

mijn middelste eet alleen brood (en geen warm eten). Ieder zijn ding denk ik dan maar...
ja psies.
Ik bied het aan, voor het geval dat ze toch honger heeft, dat ik niet denk van ja je hoeft toch niet :') ook zo sneu anders :D maar als ze niet hoeft nouja dan niet.

Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik te lui ben om er echt een issue van te gaan maken :@
aanbieden is voldoende, wil ze niet dan bied ik het later nog eens aan, wil ze weer niet nouja dan ook goed.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84765895
poepproblemen ;( -O- :'(

het zou verboden moeten worden
pi_84765911
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:20 schreef lily het volgende:
Ja, ach..

Is ook zo. :Y
pi_84765925
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:22 schreef Sorbootje het volgende:
Ik krijg altijd zo'n ik-doe-iets-verkeerd-gevoel als ik hier lees over de hele boterhammen die de kindjes eten.
ow god, als dat zo is dan kan ik wel inpakken hoor :D
pi_84765958
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:24 schreef lily het volgende:

[..]

Haha niet doen hoor ;)
pi_84765999
Hmm, ja een klysma werkt misschien ook wel verlichtend, zeker als er gewoon een hard/groot stuk zit dat de uitgang blokkeert zeg maar. Als de boel daarna gewoon weer goed op gang komt (eventueel geholpen door lactulose of de roosvicee)...
pi_84766074
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:24 schreef lily het volgende:

[..]

ja nou...
maar jouw middelste kind eet wél brood! :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84766095
Ja, dat dan weer wel :+
pi_84766119
Timo, lekker pannekoeken gegeten op je verjaardag en zo te zien vond je het heerlijk :9 En wat een mooie loopfiets heb je gekregen!

Emma O+ O+ Gefeliciteerd met ja halfjaar dag! *O* Wat een mooi overzicht Keshet. Die foto's van dat hele kleine meisje blijven enorm indrukwekkend.

Niels wat ontzettend knap! Zo snel al zo goed lopen langs de bank, echt knap hoor *O*
En wat ligt die poes heerlijk onverstoorbaar te slapen. En wat doet Niels lief tegen poes! Zo'n zelfde soort situatie zou hier iets anders verlopen: Xeentje die zich realiseert dat ze zich binnen graai-afstand van poes bevindt, Xeentje die begint te schaterlachen van voorpret, Xeentje die kraaiend op poes afduikt, poes die noodsprong naar veiligheid maakt, Xeentje die teleurgesteld achter blijft -O- Het gaat zo de hele dag door, ze is volkomen geobesedeerd van de katten. Maar ondanks continu vertellen en voordoen, wil ze nog niet begrijpen dat ze niet aan de haren en staart mag trekken.

Brood was hier vanaf het begin een hit. Twee boterhammen per dag gaan er in. Althans, tot twee dagen geleden -O- Ze heeft ontdekt dat ze eten wat in haar mond zit met haar tong weer naar buiten kan duwen. En vooral bij brood schijnt dat heel leuk te zijn. Ze stopt eerst zelf een stukje brood in haar mond, om het er daarna weer uit te duwen en op de grond te gooien }:|

Amelie prikjes gehad ;( :*
Hoeveel weegt ze nu Huub?
pi_84766197
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:01 schreef Beessie-Jen het volgende:

Evie gaat steeds beter eten; net heb ik bijna een hele boterham gegeven! (zonder korstjes).. en die ging er aardig snel in... (terwijl ik 2 weken geleden nog dacht dat ze never nooit brood zou gaan eten..)
*O*
Grappig, dat merk ik hier ook met brood! Best knap hoe snel ze iets leren he?
Hier maakt het trouwens ook wel uit wat ik er op doe, pindakaas is favoriet! dan gaat een boterham op.Smeerkaas en veg.pate zijn duidelijk wat minder

Niels, wat ga je hard!! jeetje wat kun jij al veel zeg/ Twinkly,nu ik zo je schema eens zie staan vind ik het echt enorm bewonderingswaardig hoe veel borstvoeding jij nog geeft, en 's nachts meerdere malen je bed uit moet.
Pfff echt hoor, ik zou dat absoluut niet vol kunnen houden.

en ik zag Minke zo lekker aan de yohgurt in het fototopic, en wat fijn dat jet lukte op 4 flessen!

Welkom lieve kleine Emma *O* Als ik die foto's zie staan de tranen me in de ogen, WAT een prestatie heeft ze neergezet zeg.Wat was ze enorm klein en breekbaar.
Die laatste foto met die schoentjes :D O+ lekker mopje
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_84766268
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:22 schreef huuphuup het volgende:

Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik te lui ben om er echt een issue van te gaan maken :@
aanbieden is voldoende, wil ze niet dan bied ik het later nog eens aan, wil ze weer niet nouja dan ook goed.
zo makkelijk ben ik ook hoor, wil hij niet dan drinkt hij maar wat extra melk. klaarrrr
Maar ik wil ook gewoon geen issue/strijd maken van eten
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_84766314
@Xenia, 9200 gram nu.
Ze ligt nog steeds goed op de bv-curves, op de cb-curve ligt ze met alle lengtes/gewichten op het gemiddelde.

Eens even kijken of ik die curves erbij kan trekken.

Gebruikt iemand die site van het CB eigenlijk? www.groeiop.nl Ik ben er een beetje rond aan het kijken maar het is best wel een leuke site! Daar kun je ook je curves enzo bijhouden, en mijlpaaltjes en andere dingetjes. Wel geinig.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84766351
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:34 schreef Poppejans het volgende:

[..]

zo makkelijk ben ik ook hoor, wil hij niet dan drinkt hij maar wat extra melk. klaarrrr
Maar ik wil ook gewoon geen issue/strijd maken van eten
Precies zo doe ik het ook :Y Inderdaad geen strijd maken van eten en ik zeg daarom ook geen goed zo als hij wel eet.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_84766497
Jullie zijn goed bezig op eetgebied :Y) Kan ik nog wat van leren.

Want wat heb ik vaak gestreden met mijn middelste droppie en wat eet hij nog steeds vreselijk slecht (hij eet geen groente....nooit, geen aardappel....nooit...fruit...hmmn niet echt...nou ja..pfff ;( )
pi_84766502
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:30 schreef Xenia het volgende:
Althans, tot twee dagen geleden -O- Ze heeft ontdekt dat ze eten wat in haar mond zit met haar tong weer naar buiten kan duwen. En vooral bij brood schijnt dat heel leuk te zijn. Ze stopt eerst zelf een stukje brood in haar mond, om het er daarna weer uit te duwen en op de grond te gooien }:|
Haha herkenbaar. Isaeau doet het nog nét een beetje anders. Als ik iets in haar mond stop, dan werkt ze het naar buiten, pakt het tussen haar vingers, kijkt wat ik haar nou weer probeer te voeren en als het haar bevalt stopt ze het zelf weer in haar mond.
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:43:14 #176
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84766572
Lily, dat lijkt me heel erg moeilijk.

R heeft een maand alle groente enzo geweigerd en ik zag geen vooruitgang. Alleen maar dikke tranen op een gegeven moment. Dat is nog niks en dat vond ik al rot.

Echt, bewondering hoor :* .
pi_84766610
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:40 schreef lily het volgende:
Jullie zijn goed bezig op eetgebied :Y) Kan ik nog wat van leren.

Want wat heb ik vaak gestreden met mijn middelste droppie en wat eet hij nog steeds vreselijk slecht (hij eet geen groente....nooit, geen aardappel....nooit...fruit...hmmn...nou ja..pfff)
;(
Ah maar dan wordt het wel wat anders hoor. Ik heb nu nog makkelijk praten omdat er heus wel iets ingaat en ook omdat er nog voldoende melk enzo ingaat en ze daarnaast goed groeit en voldoende actief is.
Dan kun je daar ook je schouders over ophalen.

Ik kan me dus wel goed voorstellen dat je ervan in de stress schiet als het eten echt helemaal niets is en dan niet een heel klein beetje van alles maar gewoon níets van wat dan ook. Kan me voorstellen dat je dan bereid bent om op je kop te gaan staan en kunstjes te doen als ie maar een hap neemt. en dat zie ik mezelf dan ook wel weer doen tzt.
Maar voor nu ben ik daar te lam voor om er echt een issue van te maken nog, ze eet gevarieerd, alleen niet zo veel nouja dan is t ook prima.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84768191
Lily, mijn broer was ook zoals jouw zoon. Hij at geen groente, geen fruit, geen rijst, geen pasta etc... en nu is hij bijna dertig en sinds een jaar of 4 begint hij steeds meer te eten. Nu lust hij bijna alles.

Maar hij dreef mijn moeder ook tot wanhoop. 't Is een grote gezonde vent.

Weet ook niet waarom ik je dit vertel... je krijgt vast heel vaak dat soort verhalen te horen.. Nou ja, er is in ieder geval hoop :)
pi_84768323
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:41 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Haha herkenbaar. Isaeau doet het nog nét een beetje anders. Als ik iets in haar mond stop, dan werkt ze het naar buiten, pakt het tussen haar vingers, kijkt wat ik haar nou weer probeer te voeren en als het haar bevalt stopt ze het zelf weer in haar mond.
Haha, Lente precies zo. Juist met brood. Dat moet ik gezellig in stukjes op een bordje doen, liefst met wat cherrytomaatjes ertussen en een blaadje peterselie er bovenop, dan eet ze als ik geluk heb 3/4 boterham. Meer ook niet, hoor. Als ze erg weinig heeft gegeten, bied ik als alternatief fruit aan, anders niets. Dan wil ik als ze ouder is ook doen. 's Avonds niet eten? Dan mag ze later op de avond ook niets anders meer eten dan fuit. Maar fruit mag ze sowieso van mij onbeperkt eten. Jammer alleen dat dat nu juist zo moeizaam gaat.

Huup, je hebt je roeping gemist! Raad eens wat de ha voorschrijft? Eerst Lactulose en als dat niet helpt een clysma. Ga het straks ophalen. Ze had net were z'n geitenkeutel. Keihard. En ze had er zo d'r best op gedaan.
Volgens m'n moeder had ik vroeger ook vaak verstopping. Maar die is niet zo geloofwaardig meer. Die zegt werkelijk bij alles: "O ja! Dat had jij vroeger ook!" :')

Twink, ik heb ook geen bv vervangen door Roosvicee, hoor. Normaalgesproken krijgt ze tijdens het eten wat water en alleen dat heb ik vervangen door Roosvicee. MAar dat vond ze natuurlijk zo lekker dat ze er veel meer van dronk. Gister heb ik 'r dus twee keer afgekolfde melk met een Flinke scheut Roosvicee gegeven, maar ook dat hielp niet.

Ze lijkt zelfs wat valse diarree te hebben, hoop dus echt dat die Lactulose gaat helpen. :)
  maandag 2 augustus 2010 @ 12:43:26 #180
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84768458
Evie krijgt ook af en toe een scheutje lactulose; en helpt hier goed... :Y
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_84769039
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:36 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Precies zo doe ik het ook :Y Inderdaad geen strijd maken van eten en ik zeg daarom ook geen goed zo als hij wel eet.
Dat doe ik ook bewust niet, wel zeg ik vaak iets van ''jij bent lekker aan het eten'' ofzo

Amélie goedgekeurd *O* ik gebruik de grafiek van de Groei op site :Y omdat ik geen bv geef.
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:04:37 #182
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84769108
Ik zeg tegen mijn dochter heel vaak : "Wat heb je goed gegeten, dat vind ik fijn" :@
pi_84769461
Keshet, welkom met je dochter! *O* Wat ziet ze er groot uit in haar spijkerbroekje! :o

Karin, ookal is het haar speelgoed, ze moet natuurlijk gewoon leren delen. Ik denk dat je op die manier voor jezelf wel kunt rechtvaardigen dat je het haar niet toestaat om zomaar iets van Lars te pakken. En ik vind de argumenten 'ze mag ook met het speelgoed van Lars spelen' en 'je zou het zelf ook niet leuk vinden als Lars iets pakte waar jij op dat moment mee aan het spelen was' ook goed. Ik denk dat ze die laatste twee dingen wel begrijpt.

Aoraki, als je vindt dat een rijstwafel niet goed goed vult dan geef je toch gewoon een (halve) boterham? Ik vind yoghurt zelf ook een fijn tussendoortje en ik geef gerust tweemaal op een dag fruit.

Huup, wat fijn dat het beter gaat met de ontlasting nu Am♪lie op flesvoeding over is (het muzieknootje was een ongelukje, maar het staat wel vrolijk, vind je niet?). Ik heb trouwens ook geen probleem met tv-kijken. Hij doet veel verschillende dingen en tussendoor even televisiekijken vind ik prima. Ik denk dat die gezapige televisiecultuur vooral voorkomt in gezinnen waarbij ouders zelf de hele dag de tv aan hebben staan bij wijze van achtergrondgeluid en waar de tv niet uitgezet wordt als er visite komt. Ook hiervoor geldt wat mij betreft dus ook: zelf het goede voorbeeld geven! Wat ik lastiger vind is dat wijzelf veel achter de computer zitten. Daar krijgt Ivan veel van mee doordat we veel thuiswerken. Het zou geen kwaad kunnen als we na werktijd minder achter de computer zitten...

Wat goed dat Niels kan lopen langs de bank! :o En hij eet ook nog eens van een bordje!

Lijnloos, ik zou me niet zoveel zorgen maken om die grote hoeveelheid flessen. Fruit en groenten zetten niet aan. Ik verwacht net als lily dat het laten vallen van de flessen makkelijker zal gaan als ze brood eet. Misschien eet ze daar niet meteen veel van en dan duurt het langer. Maar iedereen hamert er altijd op dat vast voedsel tot 1 jaar bijvoeding is, naast de melk dus. Langzaamaan zal vast voedsel de voedende functie van melk over moeten gaan nemen, maar het lijkt me niet meer dan logisch dat dat bij elk kind op een ander tempo gaat. Ivan krijg nu 's ochtends 1 boterham en 's middags ook 1 (soms 1,5). Als hij tussendoor echt honger heeft krijgt hij nog wat brood. Nu hij bij het avondeten rijst/pasta/aardappel krijgt merk ik bovendien dat hij vaak meer dan de helft van zijn fles laat staan en gewoon doorslaapt. (Woohoo, hij kent dus toch een gevoel van verzadiging!)

Sorbootje, Ivan eet brood heel goed en daar heb ik écht niks voor hoeven doen. Dat was vanaf dag 1 zo (nou ja, na 7 maanden dan, hè). Hij vindt bepaalde soorten pasta niet zo fijn/handig/lekker om te eten en die eet hij ook beter als ik de stukjes voor hem op een vorkje prik.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84769580
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:04 schreef Groofsken het volgende:
Ik zeg tegen mijn dochter heel vaak : "Wat heb je goed gegeten, dat vind ik fijn" :@
Ik vind dat ook niet zo'n punt. Ik ga niet de cheerleader uithangen als hij aan het eten is, maar het zit er gewoon ingebakken dat ik vaak positieve dingen tegen hem zeg, "Wat ben je lekker aan het spelen!" bijvoorbeeld. Het zou denk ik eerder raar zijn als ik een uitzondering zou maken voor het eten.
pi_84769778
Ach Isabeau zal het licht ook nog wel eens zien. Italiaans brood met zo'n keiharde korst, dat vond ze overigens wél lekker.

Dat vond jij toch een moeilijk punt Claudia, dat verzadigingsgevoel? Fijn om te merken dat hij het wel heeft! :*
pi_84769818
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:24 schreef Sorbootje het volgende:
Ach Isabeau zal het licht ook nog wel eens zien. Italiaans brood met zo'n keiharde korst, dat vond ze overigens wél lekker.
Voedselsnob! O+
pi_84769874
Over snobisme gesproken: mijn vriend vindt het onzin dat ik Ivan geen parmezaanse kaas uit de supermarkt wil geven. Ik vind die kaas zelf niet te vreten en ga daarom speciaal naar de speciaalzaak (lees: ik stuur mijn vriend daarvoor speciaal naar de speciaalzaak). Ik vind het weer niet logisch dat je voor je kind de beste keuzes wilt maken (vers fruit, verse groenten, volkorenbrood) en dat je hem dan die baggerparmezaan voorschotelt. Oh well.
pi_84769897
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind dat ook niet zo'n punt. Ik ga niet de cheerleader uithangen als hij aan het eten is, maar het zit er gewoon ingebakken dat ik vaak positieve dingen tegen hem zeg, "Wat ben je lekker aan het spelen!" bijvoorbeeld. Het zou denk ik eerder raar zijn als ik een uitzondering zou maken voor het eten.
Ik denk dat het zeggen van positieve dingen gewoon altijd goed is, ook als je kind lekker zit te eten. Kan me niet voorstellen dat je daarmee een eetprobleem o.i.d. veroorzaakt (ik weet dat ik het nu even een beetje overdrijf).
Zal mijn moeder eens vragen of ze eerder misschien te positief heeft gereageerd op mijn goede eetlust :P
pi_84769930
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
Over snobisme gesproken: mijn vriend vindt het onzin dat ik Ivan geen parmezaanse kaas uit de supermarkt wil geven. Ik vind die kaas zelf niet te vreten en ga daarom speciaal naar de speciaalzaak (lees: ik stuur mijn vriend daarvoor speciaal naar de speciaalzaak). Ik vind het weer niet logisch dat je voor je kind de beste keuzes wilt maken (vers fruit, verse groenten, volkorenbrood) en dat je hem dan die baggerparmezaan voorschotelt. Oh well.
Plasticzaan :{w
pi_84769980
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:28 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ik denk dat het zeggen van positieve dingen gewoon altijd goed is, ook als je kind lekker zit te eten. Kan me niet voorstellen dat je daarmee een eetprobleem o.i.d. veroorzaakt (ik weet dat ik het nu even een beetje overdrijf).
Zal mijn moeder eens vragen of ze eerder misschien te positief heeft gereageerd op mijn goede eetlust :P
Ik begrijp het idee erachter wel (zie ook de Gordonmethode), namelijk dat eten iets alledaags is, iets vanzelfsprekends, en dat er daarom geen big deal van gemaakt moet worden. Ik kan het gewoon niet, geen complimentjes geven, en ga er ook niet te veel over nadenken. Zo ben ik en dit is dus ook de moeder die ik ben. Als hij straks voor het eerst op het potje gaat hang ik slingers op. :Y)
pi_84770077
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:29 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Plasticzaan :{w
De parmezaan was op en mijn vriend had geen zin om naar de speciaalzaak te gaan. Het compromis bestond eruit dat Ivan in plaats van parmezaan pittige, vegetarische geitenkaas over zijn risotto kreeg, zorgvuldig uitgezocht door zijn moesje de voedselsnob.
pi_84770167
Claudia, ik snap de gedachte erachter ook wel. Ik heb alleen zo nu en dan het gevoel dat we iets te ver doorslaan met dit soort dingen. Ik denk dat het heel goed is om vooral 'jezelf te zijn' (even tussen aanhalingstekens, omdat ik het een vreselijk holle kreet vindt, heb alleen even geen alternatief). En waarom niet juichen voor alledaagse dingen?

Ik merk dat ik leuker en meer ontspannen ben nu ik wat meer op gevoel ben gaan moederen. De boeken wat meer links laten liggen en gewoon kijken naar mij, mijn man, mijn kind en de dingen die zich NU voordoen.
pi_84770189
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:35 schreef Sorbootje het volgende:
Ik merk dat ik leuker en meer ontspannen ben nu ik wat meer op gevoel ben gaan moederen. De boeken wat meer links laten liggen en gewoon kijken naar mij, mijn man, mijn kind en de dingen die zich NU voordoen.
amen
pi_84770225
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De parmezaan was op en mijn vriend had geen zin om naar de speciaalzaak te gaan. Het compromis bestond eruit dat Ivan in plaats van parmezaan pittige, vegetarische geitenkaas over zijn risotto kreeg, zorgvuldig uitgezocht door zijn moesje de voedselsnob.
Goed zo! :Y)
pi_84770321
Dat is wat ik bedoelde te zeggen, Sorbo, dat ik mezelf zou verloochenen als ik het complimenteren zou laten. Desalniettemin vind ik bewust ouderschap lovenswaardig! En ik ben dol op feiten en theorietjes.
pi_84770449
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:39 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is wat ik bedoelde te zeggen, Sorbo, dat ik mezelf zou verloochenen als ik het complimenteren zou laten. Desalniettemin vind ik bewust ouderschap lovenswaardig! En ik ben dol op feiten en theorietjes.
Vooral lekker complimenteren dus ^O^ Er zijn zo vreselijk veel mensen die niet weten hoe ze een compliment moeten geven of ontvangen. Het is een geschenk van waarde hoor, voor Ivan!

Ik ben ook een informatiejunk en da's tegelijkertijd mijn valkuil. Dat ik té veel informatie ga zoeken en vooral dat ik meer vind dan goed voor me is. :')
pi_84770513
Ja, bewust ouderschap vind ik ook heel belangrijk, absoluut. Echt. Ik ben voortdurend bewust ermee bezig. Mijn kinderen "dwingen" mij daar eigenlijk ook wel toe.

Maar boek a zegt weer iets anders dan boek b of boek c, en pedagoge "huppeldepup" zegt weer iets anders dan arts "zeg het maar". En artikel Y...hmmm..ook interessant.

Dan blijkt kind 1 ook weer totaal anders te reageren dan kind 2 om nog maar te spreken van kind 3.

Moet ik methode uit boek a bij kind 1 uitvoeren of toch bij kind 2? Of heeft arts "zeg het maar" weer gelijk wat betreft kind 2 of toch de theorie uit artikel Y maar toepassen?

uh
pi_84770598
Maar wat wil je bereiken. Dat je kind gaat eten omdat het dan jouw goedkeuring krijgt (en misschien niet eens honger heeft) of omdat het honger heeft en het van het eten geniet? Je kan ook positief reageren wanneer het kind lekker aan het eten is door te zeggen "je vindt het lekker he? hmmm :9"

Hier nog een duidelijk stukje leesvoer over belonen ;)
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:51:53 #199
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84770752
Wat grappig, Thomas is de laatste tijd ook zijn hapjes uit zijn mond aan het vissen 'ter controle'.

Hij was net op zijn tenen aan het sabbelen, en toen dacht hij dat het we leuk was om zijn tanden erin te zetten. Boy oh boy, daar kwam een verontwaardigde brul af ineens!

Naar aanleiding van jullie boterham-posts had Thomas vandaag een halve boterham pindakaas en een halve met roomkaas. Dit is de eerste keer pindakaas, en ja, hij eet ze wel netjes op hoor, maar niet met meer enthousiasme dan de stukjes met roomkaas. Ik heb zijn pinda-bloed te veel verdund denk ik ;)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:56:40 #200
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84770930
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik begrijp het idee erachter wel (zie ook de Gordonmethode), namelijk dat eten iets alledaags is, iets vanzelfsprekends, en dat er daarom geen big deal van gemaakt moet worden. Ik kan het gewoon niet, geen complimentjes geven, en ga er ook niet te veel over nadenken. Zo ben ik en dit is dus ook de moeder die ik ben. Als hij straks voor het eerst op het potje gaat hang ik slingers op. :Y)
Ik gaf ook een staande ovatie toen hoor :o . En ze is er zelf ook heel trots op, nogsteeds, hoe groter de drol, hoe groter de trots :7 .

De laatste tijd is alles wat ze maakt, kleurt, tekent, 'bakt' :P voor mij. En gisteren riep ze toen ik haar billen kwam afvegen vol trots "voor jou!". *)

Ik zeg dan dingen terug als "wauw!!! das een flinke", maar net zohard "oh S, wat een vieze". Gewoon hoe mijn pet staat ;) .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')