Ja, gek beest! Kijk dan.quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:06 schreef lily het volgende:
goed manen die kat zo onverstoorbaar slapen, haha
oh dit dus.quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:16 schreef Sorbootje het volgende:
Zijn er hier ook kindjes die na 3,5 maand nog steeds niet zoveel van brood moeten hebben, zoals Isabeau? Het gaat wel re-de-lijk, maar een halve boterham haalt ze maar zelden. Na een paar happen heeft ze het gewoon wel gezien. De rest gaat echt goed, maar brood...
vet schattig!!quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:16 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ja, gek beest! Kijk dan.
Voor de andere kat is Niels een beetje bang, hij heeft heel goed door dat die kat hem helemaal niet leuk vindt. Dan gaat hij wel voor de bank staan schreeuwen en "springen" naar die kat, maar hij raakt hem niet aan.
Wat vervelend zeg dat Lente nog steeds verstopping heeft. Maar die lactulose he, zou de dunnere poep die achteraan zit dan niet de dikkere vooruit duwen zodat het toch helpt?
ja psies.quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:20 schreef lily het volgende:
Ja, ach..
mijn middelste eet alleen brood (en geen warm eten). Ieder zijn ding denk ik dan maar...
Is ook zo.quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:20 schreef lily het volgende:
Ja, ach..
mijn middelste eet alleen brood (en geen warm eten). Ieder zijn ding denk ik dan maar...
ow god, als dat zo is dan kan ik wel inpakken hoorquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:22 schreef Sorbootje het volgende:
Ik krijg altijd zo'n ik-doe-iets-verkeerd-gevoel als ik hier lees over de hele boterhammen die de kindjes eten.
Haha niet doen hoorquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:24 schreef lily het volgende:
[..]
ow god, als dat zo is dan kan ik wel inpakken hoor
ja nou...quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:24 schreef lily het volgende:
[..]
ow god, als dat zo is dan kan ik wel inpakken hoor
Grappig, dat merk ik hier ook met brood! Best knap hoe snel ze iets leren he?quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:01 schreef Beessie-Jen het volgende:
Evie gaat steeds beter eten; net heb ik bijna een hele boterham gegeven! (zonder korstjes).. en die ging er aardig snel in... (terwijl ik 2 weken geleden nog dacht dat ze never nooit brood zou gaan eten..)
![]()
zo makkelijk ben ik ook hoor, wil hij niet dan drinkt hij maar wat extra melk. klaarrrrquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:22 schreef huuphuup het volgende:
Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik te lui ben om er echt een issue van te gaan maken![]()
aanbieden is voldoende, wil ze niet dan bied ik het later nog eens aan, wil ze weer niet nouja dan ook goed.
Precies zo doe ik het ookquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:34 schreef Poppejans het volgende:
[..]
zo makkelijk ben ik ook hoor, wil hij niet dan drinkt hij maar wat extra melk. klaarrrr
Maar ik wil ook gewoon geen issue/strijd maken van eten
Haha herkenbaar. Isaeau doet het nog nét een beetje anders. Als ik iets in haar mond stop, dan werkt ze het naar buiten, pakt het tussen haar vingers, kijkt wat ik haar nou weer probeer te voeren en als het haar bevalt stopt ze het zelf weer in haar mond.quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:30 schreef Xenia het volgende:
Althans, tot twee dagen geledenZe heeft ontdekt dat ze eten wat in haar mond zit met haar tong weer naar buiten kan duwen. En vooral bij brood schijnt dat heel leuk te zijn. Ze stopt eerst zelf een stukje brood in haar mond, om het er daarna weer uit te duwen en op de grond te gooien
![]()
Ah maar dan wordt het wel wat anders hoor. Ik heb nu nog makkelijk praten omdat er heus wel iets ingaat en ook omdat er nog voldoende melk enzo ingaat en ze daarnaast goed groeit en voldoende actief is.quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:40 schreef lily het volgende:
Jullie zijn goed bezig op eetgebiedKan ik nog wat van leren.
Want wat heb ik vaak gestreden met mijn middelste droppie en wat eet hij nog steeds vreselijk slecht (hij eet geen groente....nooit, geen aardappel....nooit...fruit...hmmn...nou ja..pfff)
Haha, Lente precies zo. Juist met brood. Dat moet ik gezellig in stukjes op een bordje doen, liefst met wat cherrytomaatjes ertussen en een blaadje peterselie er bovenop, dan eet ze als ik geluk heb 3/4 boterham. Meer ook niet, hoor. Als ze erg weinig heeft gegeten, bied ik als alternatief fruit aan, anders niets. Dan wil ik als ze ouder is ook doen. 's Avonds niet eten? Dan mag ze later op de avond ook niets anders meer eten dan fuit. Maar fruit mag ze sowieso van mij onbeperkt eten. Jammer alleen dat dat nu juist zo moeizaam gaat.quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:41 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Haha herkenbaar. Isaeau doet het nog nét een beetje anders. Als ik iets in haar mond stop, dan werkt ze het naar buiten, pakt het tussen haar vingers, kijkt wat ik haar nou weer probeer te voeren en als het haar bevalt stopt ze het zelf weer in haar mond.
Dat doe ik ook bewust niet, wel zeg ik vaak iets van ''jij bent lekker aan het eten'' ofzoquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:36 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Precies zo doe ik het ookInderdaad geen strijd maken van eten en ik zeg daarom ook geen goed zo als hij wel eet.
Ik vind dat ook niet zo'n punt. Ik ga niet de cheerleader uithangen als hij aan het eten is, maar het zit er gewoon ingebakken dat ik vaak positieve dingen tegen hem zeg, "Wat ben je lekker aan het spelen!" bijvoorbeeld. Het zou denk ik eerder raar zijn als ik een uitzondering zou maken voor het eten.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:04 schreef Groofsken het volgende:
Ik zeg tegen mijn dochter heel vaak : "Wat heb je goed gegeten, dat vind ik fijn"
Voedselsnob!quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:24 schreef Sorbootje het volgende:
Ach Isabeau zal het licht ook nog wel eens zien. Italiaans brood met zo'n keiharde korst, dat vond ze overigens wél lekker.
Ik denk dat het zeggen van positieve dingen gewoon altijd goed is, ook als je kind lekker zit te eten. Kan me niet voorstellen dat je daarmee een eetprobleem o.i.d. veroorzaakt (ik weet dat ik het nu even een beetje overdrijf).quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat ook niet zo'n punt. Ik ga niet de cheerleader uithangen als hij aan het eten is, maar het zit er gewoon ingebakken dat ik vaak positieve dingen tegen hem zeg, "Wat ben je lekker aan het spelen!" bijvoorbeeld. Het zou denk ik eerder raar zijn als ik een uitzondering zou maken voor het eten.
Plasticzaanquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
Over snobisme gesproken: mijn vriend vindt het onzin dat ik Ivan geen parmezaanse kaas uit de supermarkt wil geven. Ik vind die kaas zelf niet te vreten en ga daarom speciaal naar de speciaalzaak (lees: ik stuur mijn vriend daarvoor speciaal naar de speciaalzaak). Ik vind het weer niet logisch dat je voor je kind de beste keuzes wilt maken (vers fruit, verse groenten, volkorenbrood) en dat je hem dan die baggerparmezaan voorschotelt. Oh well.
Ik begrijp het idee erachter wel (zie ook de Gordonmethode), namelijk dat eten iets alledaags is, iets vanzelfsprekends, en dat er daarom geen big deal van gemaakt moet worden. Ik kan het gewoon niet, geen complimentjes geven, en ga er ook niet te veel over nadenken. Zo ben ik en dit is dus ook de moeder die ik ben. Als hij straks voor het eerst op het potje gaat hang ik slingers op.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:28 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ik denk dat het zeggen van positieve dingen gewoon altijd goed is, ook als je kind lekker zit te eten. Kan me niet voorstellen dat je daarmee een eetprobleem o.i.d. veroorzaakt (ik weet dat ik het nu even een beetje overdrijf).
Zal mijn moeder eens vragen of ze eerder misschien te positief heeft gereageerd op mijn goede eetlust
De parmezaan was op en mijn vriend had geen zin om naar de speciaalzaak te gaan. Het compromis bestond eruit dat Ivan in plaats van parmezaan pittige, vegetarische geitenkaas over zijn risotto kreeg, zorgvuldig uitgezocht door zijn moesje de voedselsnob.quote:
amenquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:35 schreef Sorbootje het volgende:
Ik merk dat ik leuker en meer ontspannen ben nu ik wat meer op gevoel ben gaan moederen. De boeken wat meer links laten liggen en gewoon kijken naar mij, mijn man, mijn kind en de dingen die zich NU voordoen.
Goed zo!quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De parmezaan was op en mijn vriend had geen zin om naar de speciaalzaak te gaan. Het compromis bestond eruit dat Ivan in plaats van parmezaan pittige, vegetarische geitenkaas over zijn risotto kreeg, zorgvuldig uitgezocht door zijn moesje de voedselsnob.
Vooral lekker complimenteren dusquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:39 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is wat ik bedoelde te zeggen, Sorbo, dat ik mezelf zou verloochenen als ik het complimenteren zou laten. Desalniettemin vind ik bewust ouderschap lovenswaardig! En ik ben dol op feiten en theorietjes.
Ik gaf ook een staande ovatie toen hoorquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begrijp het idee erachter wel (zie ook de Gordonmethode), namelijk dat eten iets alledaags is, iets vanzelfsprekends, en dat er daarom geen big deal van gemaakt moet worden. Ik kan het gewoon niet, geen complimentjes geven, en ga er ook niet te veel over nadenken. Zo ben ik en dit is dus ook de moeder die ik ben. Als hij straks voor het eerst op het potje gaat hang ik slingers op.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |