Ik denk dat ik het zelf automatisch wel ongeveer zo zou formuleren. Ik zeg vaak zoiets als: "Mmm wat zit je lekker te smikkelen".quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:47 schreef Twinkly het volgende:
Maar wat wil je bereiken. Dat je kind gaat eten omdat het dan jouw goedkeuring krijgt (en misschien niet eens honger heeft) of omdat het honger heeft en het van het eten geniet? Je kan ook positief reageren wanneer het kind lekker aan het eten is door te zeggen "je vindt het lekker he? hmmm"
Hier nog een duidelijk stukje leesvoer over belonen![]()
Wat ik jammer vind aan dit soort stukken is dat er geen onderscheid wordt gemaakt naar verschillende typen motivatie intrinsieke motivatie zaligmakend wordt bevonden. Er zijn maar weinig dingen waar we ons intrinsiek toe gemotiveerd voelen. Voor veel dingen die we in ons dagelijks leven geacht worden te doen is een extrinsieke vorm van motivatie nodig: ik ga naar mijn werk niet omdat ik dat nu wil maar omdat ik een contract ben aangegaan.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:47 schreef Twinkly het volgende:
Hier nog een duidelijk stukje leesvoer over belonen![]()
Dat is ook de reden dat ik het had over ons computergedrag. Ik wil niet dat Ivan een computerjunk wordt die geen leven buiten zijn kamertje om heeft.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:12 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind je laatste alinea érg raak Claudia. Júist door wat je doet laat je zien wat belangrijk voor je is. Ik kan natuurlijk wel vreselijk hameren op goede voeding tegenover mijn kind, maar als ik vervolgens elke avond friet eet met een slagroompunt toe...tsja...
Toentertijd was dat natuurlijk een heeeel gewone opmerking, maar achteraf gezien...quote:Op maandag 24 augustus 2009 06:47 schreef leonieke het volgende:
Ca.ra gefeliciteerd met jullie zoon en jullie hebben er echt een héél mooie naam uitgekozen
Volgens mij is dat verschil er vaak al wel tussen jongens en meisjes nuquote:Op maandag 2 augustus 2010 19:27 schreef mefke79 het volgende:
O en is mijn Driekus nou zo groot of is het verschil tussen meiden en jongens op deze leeftijd al groot? Driekus is iets van 10,1 kg en zit rond de 75 cm.
Er bestaat toch ook meteen al een andere groeicurve voor jongens en meisjes? Ivan is 1,5 maand jonger en zit nu op een iets lager gewicht (9500) en is iets korter (73 cm). Waarschijnlijk zit jouw zoon zo rond net iets boven de gemiddelde lijn qua lengte? Hij lijkt me nu in ieder geval niet meer heel lang in verhouding tot zijn gewicht, of wel? 10,1 kg zou wel best zwaar zijn, of zie ik dat verkeerd?quote:Op maandag 2 augustus 2010 19:27 schreef mefke79 het volgende:
O en is mijn Driekus nou zo groot of is het verschil tussen meiden en jongens op deze leeftijd al groot? Driekus is iets van 10,1 kg en zit rond de 75 cm.
Oh, wat ellendig. Vervelend is dat, als ze iets niet willen wat juist ontzettend goed is voor ze. Fijn dat ze nu slaapt!quote:Op maandag 2 augustus 2010 19:50 schreef Sorbootje het volgende:
Pfff het is weer feest... Ze is bek- en bekaf, maar slapen? Nee hoor, daar begint ze niet aan. Ze wil zich er gewoon niet aan overgeven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |