abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84751384
Ik moet ook maar eens opperdepop gaan bekijken. Heb hm bij de oudste gekregen, maar eigenlijk nooit gebruikt.
Ik maakte altijd een voorraadje eten die ik dan in kleine potje in de vriezer gooide.
  zondag 1 augustus 2010 @ 21:47:16 #102
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84751444
Ja hoor gewoon zo'n halve burrito in een bakje en hoppa met de staafmixer tot het kleinere stukjes zijn :9
  zondag 1 augustus 2010 @ 21:48:08 #103
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84751486
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:46 schreef Meimeltje het volgende:
Ik moet ook maar eens opperdepop gaan bekijken. Heb hm bij de oudste gekregen, maar eigenlijk nooit gebruikt.
Ik maakte altijd een voorraadje eten die ik dan in kleine potje in de vriezer gooide.
Hier liggen nu ook allerlei aventbakjes met opperdepophapjes in de vriezer
pi_84751554
Meimeltje, doe je er dan niet iets van saus door? Ik heb het eens gemaakt met zoutloze tomatenpuree, maar dat werd veel te dik. Champignons heb ik nog niet gegeven
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zondag 1 augustus 2010 @ 21:51:03 #105
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84751615
Bij Linde was ik trouwens heel precies met dingen geven. Eerst opzoeken of het al mocht en dan niks van ons meesnoepen. Merk dat ik daar nu toch wel makkelijker in ben :@
pi_84751639
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:48 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Hier liggen nu ook allerlei aventbakjes met opperdepophapjes in de vriezer
ja dat had ik ook, keiveel werk om een hele dag 40 van die bakjes te vullen :P geeft niet verder, maar ze wil ze niet meer.
Ik heb de indruk dat ze het veel te interessant vindt wat wij eten ofzo, ze wil hetzelfde, dan gaat het eten ineens een stuk beter. Dus nouja vooruit, in plaats van dat ik geld uitgeef aan boodschappen, moeite doe om te koken en in te vriezen en het vervolgens weg moet gooien, dan maar proberen of ze met ons mee kan eten.

Ik heb wat recepten uit opperdepop uitgekozen die wij in een aangepaste versie ook kunnen eten, dus met wat extra ingrediėnten ofzo, kijken of dat beter gaat want ik vind het erg zonde van al die aventbekers die de prullenbak ingaan :{
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 1 augustus 2010 @ 21:53:48 #107
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84751742
Soms gaat het bij ons ook zo hoor. Laatst had onze mini-kliko door dat wij een restje zelfgemaakte pizza van de avond daarvoor aten en dat zij een bakje opperdepop kreeg. Nou het leek alsof we haar iets aandeden zoveel geluid kwam eruit. Totdat ik een ingeving kreeg en haar een stukje pizza gaf }:|
pi_84751750
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:51 schreef Stiemie het volgende:
Bij Linde was ik trouwens heel precies met dingen geven. Eerst opzoeken of het al mocht en dan niks van ons meesnoepen. Merk dat ik daar nu toch wel makkelijker in ben :@
hehe :D

Ik heb voor mezelf de regel bedacht dat ik me eerst moet afvragen of ik dat bij de derde ook nog boeiend/storend/belangrijk zou vinden. Zo ja dan mag ik er moeilijk over doen. Als ik eigenlijk al wel kan voorspellen dat je er dan veel makkelijker in bent dan moet ik het ook een beetje loslaten van mezelf.

Het klinkt vast heel stom :P en het betekent ook niet dat ik enorm makkelijk ben en alles maar op zn beloop laat onder het mom van het maakt toch niets uit want dat is natuurlijk niet zo, maar het is meer een soort pick-your-battles idee ofzo maar dan anders.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 1 augustus 2010 @ 21:55:14 #109
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84751798
Timo is jarig, hoera *O* Chan, gefeliciteerd met je 1-jarige mama-jubileum!

Qua tussendoortje zijn soepstengels ook fijn. Hier hebben we meestal de sesam-variant, bij de supermarkt te vinden bij de zoutjes. En Toby is dol op ontbijtkoek., hij gaat stuiteren van blijdschap zodra je daarmee aan komt zetten. Wordt alleen wel een enorme knoeiboel, vooral als hij er zo bij gaat kwijlen zit alles dan onder de bruine derrie...

Karin, ik herken het wel, Devin kan ook erg jaloers zijn op Toby en speelgoed van hem afpakken enzo. Niet eens omdat hij er per se zelf mee wil spelen, meestal gewoon uit nijd, dan slingert hij het afgepakte speelgoed zo in de hoek of legt het hoog zodat hij er niet bij kan. Ik denk dat ik wel 100x per dag roep dat hij niet moet plagen en aardig moet zijn tegen zijn broertje :{
Maar daartegenover staat dat hij ook vaak lief kan zijn tegen Toby. Hij vraagt naar hem als hij hem even niet ziet, maakt hem aan het lachen en wil vaak met hem knuffelen en stoeien. Dat gaat steeds beter, dan liggen ze over elkaar heen te rollen en te gieren van de lach. En smelten dat ik dan doe O+ O+ O+
.... met gevoel voor drama....
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:00:34 #110
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84751977
Toby eet zo goed als met de pot mee eigenlijk :Y
En gewoon van mijn bord: stukjes kip, groenten, pasta, stukjes aardappel, soja-schnitzels.... Rijst vindt hij ook heerlijk, da's het enige dat ik hem met een lepeltje voer omdat hij anders zo gefrustreerd raakt. En als we karbonades of biefstuk ofzo eten, taai vlees, dan krijgt hij wat anders.
Oh, en toetjes krijgt hij ook gevoerd met een lepel :P
pi_84752065
Aoraki, dat heeft Mette sinds 2 dagen weer, dat ze huilt als ze wil eten. Gaat ze ineens helemaal over de rooie en ik had echt geen idee waarom. Bleek ze gewoon honger te hebben :')
Maar inderdaad heel herkenbaar wat je over Thomas verteld, zelfde situatie hier.

Vlindur wat grappig, ik laat haat ook babytv op youtube kijken vooral als ze chaggo is of als ik 's ochtends nog in halve slaaptoestand ben en het nog even niet aankan een drukke baby. Wij zijn fan van Pocoyo, helemaal geweldig.

Meimeltje, 4 flessen ikzelf heb er zeker geen problemen mee (ze kan het gebruiken en ze gaat niet over de max). En gebabbel is zooo leuk :)

Ssserpente, heb niet echt tips voor de fruit. Ik merkte iniedergeval met de nectarine dat dat erg goed ging uit het vuistje, glibberde niet zo erg als ik had gedacht. Ook perzik vandaag ging best redelijk.

Tussendoortjes inderdaad soepstengel, stukje cracotte (vooral dit vind ze erg lekker) en rijstewafel.

Wat ik een geweldige ontwikkeling vind is dat ze sinds kort 's avonds rond een uurtje of 8 echt gaat slapen. Wat heerlijk is dat zeg :s)
Trouwens Incantrix, hoe is het de laatste dagen gegaan met Stef?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_84752123
uhm even voor mensen die daar problemen me hebben, sesam is ontzettend allergeen, en ook nog best risicovol met inademen, als er hele sesamzaadjes op die soepstengels zitten.
pi_84752130
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:49 schreef Poppejans het volgende:
Meimeltje, doe je er dan niet iets van saus door? Ik heb het eens gemaakt met zoutloze tomatenpuree, maar dat werd veel te dik. Champignons heb ik nog niet gegeven
Uhm nee doe er geen saus door, tot 1 jaar bij de oudste volgens mij ook niet gedaan. Ik doe er wel wat extra kookvocht door anders blijft het idd erg dik.
Met tomaten erdoor wordt het misschien ook wat minder dik? Courgette zit hier ook wel veel vocht in.
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:14:36 #114
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84752567
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 22:04 schreef p_iglet het volgende:
uhm even voor mensen die daar problemen me hebben, sesam is ontzettend allergeen, en ook nog best risicovol met inademen, als er hele sesamzaadjes op die soepstengels zitten.
Oei, thanks voor de info!
Nooit aan gedacht eigenlijk, we hebben ze regelmatig voor Devin die er dol op is. Een paar maandjes terug at Toby de kale heel graag, zonder sesam dus. Dat was echt hap-slik-weg. Toen moest hij er een hele tijd niks van hebben, brood en ander eten dat stilletjes aan geļntroduceerd werd was natuurlijk veeeeeel interessanter dan saaie kale stengels! Toevallig heeft hij afgelopen week een paar keer zo'n sesam-stengel op, maar ik denk niet dat hij allergisch is.
Sterker nog..... de afgelopen week is allergie-wise geweldig gegaan!! Hij heeft geen zuivel geconsumeerd en ik vrijwel niet. Hij heeft een relatief rustige huid nu op een beginnende ontsteking bij zijn hand na :X
Nog wel gortdroog, schuurpapier is er niks bij, maar ik smeer alleen nog maar met vette zalf en aloė vera, vrijwel niet meer met hydrocortison.
pi_84752604
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:38 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Maar stukjes eet hij dus wel! (zie het zijn vast mn kookkunsten :+ ) ik geef sinds een week of 2 potjes van 8mnd en daar zitten toch behoorlijke stukken in soms, en hij krijgt het ook allemaal met gemak weg.
Macaroni/Penne uit de hand eet hij trouwens wel en ongepureerd gaat dat zelfs goed, ik blijf het ook gewoon af en toe aanbieden hoor, komt vast vanzelf wel dat hij helemaal mee gaat eten.
Dan zijn het idd echt je kookkunsten! ;) :P
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:23:50 #116
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84752933
Ik heb laatst voor Thomas couscous gemaakt met wortel, gehakt, wat ui en een beetje komijn. Smullen!
3/4 van de wortel heb ik gepureerd tot saus, de rest in kleine piezeltjes erdoorheen.

Thomas eet altijd rond 6 uur, en wijzelf ergens na kwart over zeven, of later als mijn man heeft overgewerkt of de trein vertraging heeft. Dat is niet te doen voor Thomas.
Wel geef ik hem vaak nog wat van ons eten, maar meestal heeft hij niet veel interesse. Dan is het drie likjes aan de broccoli en daarna weer spelen geblazen.

Behalve als we kroepoek hebben, ik heb een kroepoekmonster in huis! En met die tandjes knerpt het ook zo lekker nu O+
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:29:07 #117
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_84753149
Zo, mensen, wat zijn jullie hard gegaan! :o

Chan enTimo, ontzéttend gefeliciteerd met deze enorme en vreselijk bijzondere mijlpaal!! *O* *O* *O* :* Ik vind het erg jullie jullie te gaan missen, maar gelukkig zijn jullie slechts een topicje weg :) Ik hoop dat het vandaag een superleuke dag was!

Martine, heel veel succes! Ik zal voor je duimen, spannend hoor!

Innepin, hahaha, geweldige foto's O+

Mefke, Stef is op de fiets vooral héél hard om zich heen aan het kijken.. Maar wel heel cute dat Driekus zo kwebbelt op de fiets O+ Hoe is het ondertussen met de zieke?

Arm Lente-meisje, wat gebeurt je nu toch allemaal? Kind, ik heb met je te doen. Echt.. Ssserpente, wat vervelend dat dat ineens zo moeizaam gaat. Succes ermee!

Ca.ra, wat lees ik nou toch? Nee zeg, het leek zo goed te gaan :'( Wat enórm, vreselijk vervelend, teleurstellend en frustrerend moet dit voor jullie zijn.. Hele dikke :* erop, ik hoop echt dat je angsten niet de waarheid zullen worden en dat je aan het eind van het jaar op deze momenten terugkijkt met een opgelucht gevoel, omdat het dan toch zó veel beter gaat.. Sterkte meis, en een dikke knuffel voor dat mooie manneke van je :*

BJ, bijzonder hoe je soms kunt denken dat je het ritme helemaal te pakken hebt, en dat het dan ineens *pats* 180 graden kan draaien he? Als ik het zo lees is Evie ook verwoed bezig met leren, dus het kan best zijn natuurlijk. Hopelijk slaapt ze snel weer als een zonnetje!

Lily! :* :* Als mama van een bab die altijd doorsliep, maar op het moment echt alles uit de kast trekt om maar niet te hoeven slapen zeg ik: wat knap van Leah dat zij het allemaal zo lekker chill doet. Ze neemt het gewoon lekker zoals het komt, toch? Je hebt een heerlijk meisje hoor O+ O+

NU, dat is toch helemaal niet suf? Eten en slapen zijn voor die kleintjes ZO vreselijk belangrijk, als ouder weet je vanuit je instinct dondersgoed hoe fijn het is als dat goed gaat en hoeveel hoofdbrekers het je kost als dat niet zo is. Dikke *O* voor je meiske dus :)

Karin, hahaha, je Dentinox-vretertje maakt me aan het lachen ;)

Vlindur, woah! Wat supercool! Dan kan nu het grote erachteraanrennen beginnen :D *O*

Lijnloos, hoe is het met je verkouden kind? :)

Poppejans, let maar op, die kruipt voor je het weet je huis door en dan kom je handen tekort ;) Heb je je kamer(s) al babproof gemaakt? :)

Asy, wat vervélend dat je alvast mee komt kletsen O-)

Wicky, wat lief dat je het vraagt O+ :* Hiero is het af en aan een beetje.. De ene avond gaat het redelijk tot goed, de andere keer (zoals vanavond :')) is het feest en is het gillen brullen en krijsen geblazen. Vandaag zijn we van 7 tot kwat over 9 ofzo beziggeweest, maar nu is hij ook wel echt K.O. zeg maar. De middagtukjes zijn ongeveer net zo wisselvallig.. Beetje jammer dat ik nu dus weer gezellig de zenuwen krijg als er een slaap-moment aan zit te komen, ik zie er bij voorbaat al tegenop. Niet goed natuurlijk, maar ik kan er zo weinig aan doen :{ Nouja, het komt wel weer hoor, maarja. Voorlopig doen we het er maar mee enzo. Wat fijn voor jullie dat er een goede slaapjestijd wordt 'ingeregeld' as we speak *O* Hoe is het verder?

Overigens gaat het staan nu echt als een tierelier, hij is zo blij met zijn nieuwe kunde O+ Hij probeert als hij staat soms ook al een stapje te nemen en dat is nu 2x gelukt, als hij zich maar ergens aan vast kan houden en er goed bij nadenkt O+

Nog even een vraagje tussendoor: als jullie een zetpil geven, wordt die er bij jullie kleine dan ook standaard binnen het kwartier weer uitgepoept? Da's echt vaste prik hier, maar dat maakt het gelijkmatig verdelen van de PCM wel heel lastig. Hoe doen jullie dat?
3!
pi_84755015
AAARGH... de vakantieommezwaai was van korte duur. We zijn alweer een paar uur bezig om Isabeau in slaap te krijgen en ze wordt al hysterisch als ze haar bed ziet. :S

Echt driewerf AARGH!
pi_84755090
Chan en Timo gefeliciteerd! :* Tot over twee maandjes in het volgende topic.

quote:
Op zondag 1 augustus 2010 22:29 schreef Incantrix het volgende:

Nog even een vraagje tussendoor: als jullie een zetpil geven, wordt die er bij jullie kleine dan ook standaard binnen het kwartier weer uitgepoept? Da's echt vaste prik hier, maar dat maakt het gelijkmatig verdelen van de PCM wel heel lastig. Hoe doen jullie dat?
Was hier ook zo inderdaad, dus we zijn vloeibare paracetamol gaan geven. Wat was ik dankbaar toen ik (via Fok) ontdekte dat dat bestond *O*
Sinds een maand ofzo lukt het met zetpillen wel weer trouwens.
  zondag 1 augustus 2010 @ 23:19:42 #120
95408 Incantrix
pi_84755208
Oh Sorbo, neeeeeeeee ;( ;( :*

Xenia :o Dit wist ik ook niet, dank je wel voor de tip! :* Fijn dat het bij jullie ondertussen wel weer 'gewoon' kan. Ik ga vandeweek maar even bij de apotheek langs! *O*
3!
pi_84755305
Ik ga het hier maar niet typen maar....... nou ja vul maar in. In elk geval hoor ik even geen gekrijs.

En nee fokwet, dit ga je niet voor mij vern**ken!
  zondag 1 augustus 2010 @ 23:23:34 #122
95408 Incantrix
pi_84755356
Pfiew! Fokwet, B GONE! *doet fokwet-uitdrijvingsdansje met verentooi en talismannen*
3!
pi_84755522
:D Dankdank voor alle felicitaties O+

Het was een drukke dag, maar wel erg geslaagd. Timo is enorm verwend en hij heeft genoten van alle aandacht :) De taart vond hij alleen niet zo interessant.
Cadeautje uitpakken:

Spelen met t cadeau:

Pannenkoeken eten:

Wij gaan naar het dreumestopic en zien jullie daar snel weer terug :W
en stiekem blijven we gewoon lekker rondhangen hier :P

[ Bericht 5% gewijzigd door Chan op 01-08-2010 23:36:36 ]
  zondag 1 augustus 2010 @ 23:32:32 #124
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84755754
Timo, wat ben je groooot!!

Sorbootje, zou het niet helpen om haar anders nog even te laten spelen voordat ze naar bed gaat? Haar nog even meenemen de woonkamer in en naar bed brengen zodat ze echt moe is en er zelf ook an toe is om naar bed te gaan. Dat is hoe we het hier tegenwoordig aanpakken als hij 's avonds weer eens niet wil slapen. Anders ben je idd zo 'n paar uur verder, en dat gekrijs en gehuil is voor niemand leuk.
Hoewel het tig keer de trap op wel weer goed voor me zou zijn, maar da's weer een ander verhaal ;)
  zondag 1 augustus 2010 @ 23:34:32 #125
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84755829
Incantrix, vloeibare paracetamol inderdaad :Y
En als ze ouder zijn dan is paracetamol in kauwtabletvorm weer een aanrader. Peuter krijgt als hij ziek is "speciale snoepjes" die nog lekker zijn ook. Dat drankje is bij hem namelijk ook geen succes, worsteling van hier tot Tokyo waardoor je alsnog de helft verliest...
pi_84756025
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 23:32 schreef Kersjes het volgende:
Timo, wat ben je groooot!!

Sorbootje, zou het niet helpen om haar anders nog even te laten spelen voordat ze naar bed gaat? Haar nog even meenemen de woonkamer in en naar bed brengen zodat ze echt moe is en er zelf ook an toe is om naar bed te gaan. Dat is hoe we het hier tegenwoordig aanpakken als hij 's avonds weer eens niet wil slapen. Anders ben je idd zo 'n paar uur verder, en dat gekrijs en gehuil is voor niemand leuk.
Hoewel het tig keer de trap op wel weer goed voor me zou zijn, maar da's weer een ander verhaal ;)
Dat hebben we gedaan. Ze heeft nog een hele tijd in de woonkamer gespeeld na de eerste poging, maar toen ze ging gapen enzo hebben we het opnieuw geprobeerd en ze ging weer helemaal over de rooie. Maar goed, ze is nu stil voor zolang het duurt :)
  maandag 2 augustus 2010 @ 00:08:40 #127
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84757334
Oh -O-
Maar ze is nu stil! Hopelijk blijft dat zo tot morgenochtend.

Wow, Toby heeft ingehaald! Hij heeft zojuist dik 'n kwartier bij me gedronken. Da's lang voor zijn doen :Y
  maandag 2 augustus 2010 @ 00:16:36 #128
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_84757637
*binnenwalst* Hallo!

Emma is halfjarig! *O*
Gecorrigeerd is ze net 12 weken, dus alle fancy tricks die jullie baby'tjes kunnen kan ze nog niet maar ik kom wel alvast meekletsen!

Een overzicht van dag 1 tot nu heb ik net in het kleine baby'tjes topic gezet: Het kleine babietjes topic (0 tot 6 maanden) deel 55

Ook voor jullie geldt: Bedankt voor alle steun in de afgelopen maanden! :*

In het kader van 'pics or it didn't happen':
A grand adventure has begun.
pi_84757978
Emma :'( Lief dapper meisje O+ O+ O+

Wees welkom bij de groten! _O_ :* :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_84761835
Emma en Keshet, welkom! Wat mooi om in het andere topic dat fotooverzicht te zien.

Isabeau heeft uiteindelijk tot half zes geslapen, om vervolgens een fles leeg te lurken en weer lekker verder te slapen. Op onze slaapkamer bevond zich echter een enorme muggenkolonie dus ik kon niet meer slapen. Ach, ik moet straks toch werken... vaarwel vakantie :'(
pi_84762131
Keshet en Emma, hallo!!! En welkom hier bij de grote baby's!! *O* Emma is gewoon ook al groot, maar ook zo lief klein nog, je hebt gewoon het beste van 2 werelden :P

Sorbootje, prettig dat Isabeau nog wel flink geslapen heeft, wel naar dat jij dan weer niet hebt kunnen slapen :* Sterkte vandaag en geniet van de koffie!

Timo, mooie cadeaus heb je hoor! En veel plezier bij de dreumessen! *O*

Trixie, :* Wat een heerlijke post heb je er weer van gemaakt! Mal mens ;)
Wel gaaf dat Stef dus gewoon aan het staan is! (Ik zag hele toffe foto's in het fototopic O+) Hij gaat hard, hij wordt groot... :o

Ik heb het gisteren voor het eerst voor elkaar gekregen om Minke op 4 flessen de dag door te laten komen (en niet al ellendig vroeg van de honger wakker te worden) en dat ging best prima. Maar dat is dan ook wel weer omdat het weekend was en de dag dus ook wat later begint dan doordeweeks. Tussen door groentehap en een bakje yoghurt wilden wel. Gelukkig krijgt ze op het kdv zowel een groente- als fruithap en heb ik gevraagd of ze daar ook wat willen gaan rekken met de flessen (4,5 uur ertussen ipv 4 uur) dus ben benieuwd hoe dat gaat. Wellicht kunnen we dan een flesje minder gaan doen en dan het liefst natuurlijk die late laatste fles. :O
Verkoudheid is bijna over, de truuk met de uien onder het bed hebben goed geholpen weer... *O* Dus wij kunnen ook weer slapen 's nachts...
  maandag 2 augustus 2010 @ 08:54:16 #132
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84762708
goedemorgen ;)

welkom Emma en Keshet! leuk dat jullie er zijn! gezellig! *O*

oh noes sorboo; ik hoop niet dat Isabeau dr slaapritme weer gaat veranderen.... -O- stuurt positief karma die kant op... :*

Evie was gisteravond toen ik thuis kwam ook weer wakker, maar heeft van8 wel gelukkig doorgeslapen..
het si net of ze niet wil slapen als ik niet thuis ben, of als ik er niet bij ben als ze naar bed gaat.. :@
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_84762713
Aaaah, Emma, wat een mooi verslag in het Kleine baby'tjestopic. O+ En wat is ze al lekker stevig om te zien. Welkom, mooie meid! *O*
Een tijdje geleden vertelde je over eventuele schade die een vroeggeboorte op de langere termijn met zich mee kan brengen. Is daar inmiddels al wat meer zicht op? Of is het afwachten?

Sorbi en Trix, hoe is het gegaan vannacht? Zo kl*te dat dat slapen elke keer zo'n strijd oplevert! Kan me voorstellen dat je er op voorhand al tegenop ziet. Hoop echt dat het snel weer beter wordt, slaapgebrek is killing. Hou je taai, dames.

O ja, en een *O* voor Stef omdat ie al zo'n grote vent is en al stapjes zet!

Timo! Wat ben je knap en groot en blond! O+

Wil je echt per se van die laatste fles af, Lijnloos? Als het zoveel moeite kost, zou ik 'm lekker blijven geven. :9 Fijn dat je vannacht weer wat bij hebt kunnen slapen!

Nou, die Roosvicee Laxo helpt geen drol. :{ Hoe heet dat spul ook alweer dat Amelie ook krijgt? Hebben ze dat bij de drogist?
pi_84762873
Ssserpente, het slapen zelf gaat nog steeds prima. En ze slaapt ook nog steeds uit, dus da's al enorme winst ten opzichte van de periode voor de vakantie, maar het inslapen 's avonds, daar heeft ze gewoon écht geen zin in. Gisteren was het kwart over elf onder luid protest. En ze moet morgen toch echt weer vroeg op omdat ze dan weer naar het kdv moet. Ach, het komt vast wel goed. Slaapgebrek heb ik momenteel gelukkig niet. Ik weet heel goed wat dat is, dus ik tel mijn zegeningen (en dat zijn er héél veel :) )
pi_84762896
Nou ja, perse... Op zich zou me dat wel iets aan nachtrust schelen (kan ik eerder gaan slapen) maar voor mijn gevoel krijgt ze nu gewoon echt teveel binnen onderhand. ze zit nog steeds op 5 flessen van 200ml. Ergens in mijn achterhoofd is het ook wel het "moeten van het cb" wat ik verwacht, dus ik dacht eens kijken of we toch niet langzaam kunnen gaan afbouwen met 1 flesje.

Is het niet lactulose wat voor verstoppingen wordt gebruikt? Geen idee of kindjes van Lente's leeftijd dit al mogen, maar voor volwassenen is dit in elk geval wel werkend. Rienk had dit toch ook gehad?
pi_84763005
Leah (dik 7 maanden) krijgt nu:

5.30 / 6.00 uur: borstvoeding

9.00 uur: fruit

12.30 uur: broodmaaltijd met borstvoeding na (of op het kdv bekertje opvolgmelk van 100 ml)

15.00 uur: tussendoortje van thuis borstvoeding op het kdv roosvicee

17.30 uur: groente/aardappelhap bekertje water of yoghurt

20.00 uur: laatste borstvoeding
pi_84763022
oh

en welkom Emma :)

en Stef gaat hard zeg ^O^
pi_84763054
Dag lieve kleine Emma O+ Wat een verschil zeg Keshet dat ze nu eigenlijk pas 12 weken is. En wat is ze al groot en sterk geworden *O*
pi_84763290
Lily, ziet eruit als een mooi schema. Aangezien Minke geloof ik maar een paar dagen (of 1 dag zelfs) scheelt is het wel een heel ander schema:

06.30 uur flesje 180/6
09.00 uur (ongeveer denk ik) fruithap
10.30 uur flesje 180/6
14.30 uur flesje 180/6
17.00 uur groentehap
19.00 uur flesje 180/6
23.00 uur flesje 210/7 + rijstebloem

Gisteren heb ik het iets anders kunnen doen:
08.30 uur flesje 180/6
13.00 uur flesje 180/6
16.30 uur groentehap
17.00 uur flesje 180/6
19.00 yoghurt (ong. 200ml)
22.00 uur flesje 210/7+ rb

Zodra ze 's avonds slaapt is het wel te rekken tot een later tijdstip, en ze gaat rond 19.00/20.00 uur naar bed, maar als ze dus naar het kdv is geweest dan krijgt ze rond 19:00 de 4e fles al en dan naar bed. En ik durf dan die laatste fles niet zo goed te laten met het risico dat ze dan midden in de nacht wakker wordt met honger.
  maandag 2 augustus 2010 @ 09:45:17 #140
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84763461
Keshet, welkom hier! *O* *O* Wat een prachtig overizhct O+ O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_84763465
Ze schelen inderdaad maar 1 dag, Lijnloos.

Ik denk inderdaad dat het tijd wordt om een ander voedingsschema te gaan introduceren maar dat kost wat tijd en aanpassingsvermogen van Minke en van jullie natuurlijk.

Heb je het al eens geprobeerd om die laatste fles te laten?

Ik zou de fles van 10.30 en 14.30 vervangen voor brood of pap maar dan om 12.00 uur ofzo.
Het is even proberen...en kijken wat ze ervan vindt..

Ze kan trouwens wel wat hebben heh (wat betreft haar gewicht bedoel ik). Het is geen dikkerd.
pi_84763507
Wat een mooie foto's van de jarige Timo O+ Haha, Niels zou de wielen ook het leukste vinden van het cadeau. En pannenkoeken :9 mmmm

Hopelijk gaat Evie weer goed slapen BJ, met jouw werkschema kun je slapeloze nachten er al helemaal niet bij hebben.

Hihi Ca.ra, heel herkenbaar. Als wij ergens op bezoek gaan dan is Niels heel vrolijk en blij, thuis ook wel maar dan moppert hij toch wel eerder.

Wow Karin wat heerlijk dat jullie uit konden slapen, en ik het weekend ook nog!!
Arme Lars, hopelijk valt het prikken mee :* En doen ze niet moeilijk over de Pepti verlenging.

Dramatische taferelen van Mette, heel herkenbaar :D Vooral op het aankleedkussen. De buuf zal onderhand wel denken dat we hem daar mishandelen ofzo.
Nectarine mjumm :9

Serpente fruit lukt hier om dezelfde reden ook niet zo heel goed. Banaan wel maar appel of ander hard fruit niet, dat rasp ik dan en geef ik met een lepeltje.

lastig hoor die concurrentie tussen twee kindjes.
Haha Thomas die vergeet te kruipen :D Ik heb ook wel een paar keer gehad dat ik niet begreep waarom Niels zo mopperde. Had hij gewoon honger :')

Wat is Kyllian lekker druk aan het bewegen en babbelen O+

Ga ik net heel eventjes naar de wc, kom ik terug is Niels de vloer aan het dweilen met het water van de katten. Sneaky hoor!! :')

Icantrix wat gaat Stef toch hard!!! ^O^ Fijn dat het ook wel vaker wel goed gaat met de slaapjes, maar ik snap je echt heel goed dat je opziet tegen hem naar bed brengen. Hier kwam de omslag eigenlijk toen ik heel vrolijk bleef bij het naa rbed brengen en vooral als ik weg loop en "dag dag" zeg, moet ik enorme vrolijkheid uitstralen.
Maar dat zal ook wel weer een fase zijn, misschien is het binnenkort ook wel weer krijsen :P

Wow kleine Emma alweer 6 maanden!! Groot gelijk dat je lekker bij de kleine baby'tjes blijft posten hoor Keshet :* Wat een mooie en indrukwekkende foto's van je dappere mooie meid, weet je dat ze op de allereerste foto al echt Emma is? O+

Och Sorbootje wat ontzettend rot dat het weer zo vreselijk lastig is Isabeau in slaap te krijgen |:( Ik hoop maar dat ze door het ritme van vroeg opmoeten weer vroeger wil gaan slapen :*

En kijk eens wat hij kan sinds vrijdag! O+

En precies het tegenover gestelde van Ivan, Niels is heel impulsief en doet het gewoon ipv eerst na te denken hoe hij dat nou eens aan zal pakken (of misschien heeft hij stiekem al dagen erover nagedacht :P )

Niels schema :Y)
's morgens bv daarna boterham
voor het slaapje bv
na het slaapje bv
dan boterham of fruit, ligt aan het tijdstip
voor het slaapje bv
na het slaapje bv
dan boterham of fruit, ligt aan het tijdstip (2 boterhammen per dag hoor en meestal 1 keer fruit)
Ligt aan wanneer hij slaapt, maar tussendoor nog ergens een cracotte/rijstwafel
voor het slaapje bv
na het slaapje bv
avondeten (bordje)
yoghurt met brinta (heel weinig)
bv
bv
bv
bv

Ik geef hem voor en na zijn slaapjes bv omdat hij niet zo goed gegroeid was de laatste keer. Hij zit nu tegen de 9 kilo aan, dus dat is goed! Op het brood gaat roomboter en appelstroop, rozenbotteljam, geitenkaas, pindakaas of amandelpasta.
Sinds vrijdag eet hij uit een bordje ipv van de tafel en dat gaat echt goed! Hij eet een stuk meer en vindt het duidelijk heel leuk. Vrijdag had ik pasta gemaakt met tomatenpuree, bloemkool en courgette en stukjes vegetarische burger, zaterdag rosti met sla en komkommer, gisteren polenta-pannenkoekjes met avocado en tomaatjes.
:9 Ik pureer niets en hij eet het met zijn handjes. Meestal eet hij wat wij eten maar dan zonder zout en scherpe dingen enzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door Twinkly op 02-08-2010 09:53:06 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_84763615
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 08:54 schreef Ssserpente het volgende:
Aaaah, Emma, wat een mooi verslag in het Kleine baby'tjestopic. O+ En wat is ze al lekker stevig om te zien. Welkom, mooie meid! *O*
Een tijdje geleden vertelde je over eventuele schade die een vroeggeboorte op de langere termijn met zich mee kan brengen. Is daar inmiddels al wat meer zicht op? Of is het afwachten?

Sorbi en Trix, hoe is het gegaan vannacht? Zo kl*te dat dat slapen elke keer zo'n strijd oplevert! Kan me voorstellen dat je er op voorhand al tegenop ziet. Hoop echt dat het snel weer beter wordt, slaapgebrek is killing. Hou je taai, dames.

O ja, en een *O* voor Stef omdat ie al zo'n grote vent is en al stapjes zet!

Timo! Wat ben je knap en groot en blond! O+

Wil je echt per se van die laatste fles af, Lijnloos? Als het zoveel moeite kost, zou ik 'm lekker blijven geven. :9 Fijn dat je vannacht weer wat bij hebt kunnen slapen!

Nou, die Roosvicee Laxo helpt geen drol. :{ Hoe heet dat spul ook alweer dat Amelie ook krijgt? Hebben ze dat bij de drogist?
Lactulose, te koop bij de apotheek, een fles van 500 ml kost je ongeveer 3,- (iets minder), op doktersrecept krijg je het vergoed van je verzekering maar als je het nu nu wilt hebben kun je het ook gewoon zo zonder recept halen. Die 3,- overleef je vast wel :+

Alleen een maar. Lactulose werkt niet als een soort ontstopper als ze al verstopt zit ofzo. Tenminste zo heb ik het begrepen. Het zorgt dat er vocht bij de ontlasting aangetrokken wordt waardoor de ontlasting soepel wordt. Ik weet niet of het ook zo werkt dat het ontlasting die er al zit ineens weer erg soepel maakt zeg maar.
Misschien beter even je HA bellen voor overleg of je Lente een klysma mag geven om haar van die harde keutels af te helpen. Die kun je wel gewoon bij de drogist kopen, microlax heet het.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84763666
Emma O+
Wat vergeet je eigenlijk makkelijk dat ze feitelijk nog maar 12 weken is zeg! :o Je kleine dappere meisje Keshet O+ Gefeliciteerd met de half-verjaardag! Geniet van vandaag. <3

Wij gaan nu naar het CB. Kijken of ze wel of niet die prikken willen geven ivm de koorts afgelopen weekend. En ik ben echt heel benieuwd wat ze nu weegt en hoe groot ze is. Ik gok op 74 cm en iets boven 9 kg.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 2 augustus 2010 @ 10:01:01 #145
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84763761
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:51 schreef Stiemie het volgende:
Dat merk ik ook heel sterk :Y . Gisteren had ik samen met mijn dochter pizza gemaakt (dus ik wist precies wat er op zat) en mijn zoon heeft ook een stuk schoongesabbeld :Y) . Er zat op: tomatensaus, erwtjes, zalm, kaas en wat zout/peper en oregano en wat scheutjes olijfolie. Hij vond het heerlijk en ik heb geen idee wat hij er wel of niet van mocht hebben. Ik ben allang blij dat hij geniet ;) .
pi_84763796
Lily, dat is wel een goeie inderdaad, om er een boterham in te gooien en dan die 2 flessen te vervangen door 1 rond 12.00 uur... misschien dat dat wel een goeie optie is! TNX! Ben benieuwd hoe ze dat oppakt, ik heb al wel een keertje brood(kapje) geprobeerd en ze lijkt het wel lekker te vinden. Viel me ook erg mee dat die yoghurt er zo maar in ging gisteren.. wel een paar keer rillen tussendoor, maar het bekkie bleef maar open gaan... ik had nog wel diksap klaarstaan om eventueel wat te mengen, maar niet nodig dus.
pi_84764495
He Sorbo, ik herken je niet meer! 't Is dus echt het inslapen 'gelukkig', da's wel fijn.

Dat zijn idd best veel flessen nog, Lijnloos. Die boterham is wel een optie. Succes!

Thanks Huupske! Heb net toch maar ff de ha gebeld, kijken wat die zegt. De assistente belt me eind van de middag terug. Ze zit nu weer te persen. Ze krijgt ook een steeds dikker buikje. :')

Succes bij het CB. Heeft ze nog steeds koorts? ;(
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:01:00 #148
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84765235
Aaaah Niels knapperd; wat loop je daar stoer langs de bank joh! knap zeg!! *O*

@lijnloos; succes met oefenen met brood... het ontwikkelen van een eetpatroon is niet makkelijk en zal wat tij kosten. Maar de interesse van je meisje is er duidelijk, dus denk dat het wel goed gaat komen :Y

Evie gaat steeds beter eten; net heb ik bijna een hele boterham gegeven! (zonder korstjes).. en die ging er aardig snel in... (terwijl ik 2 weken geleden nog dacht dat ze never nooit brood zou gaan eten..)
*O*

@keshet; hoe is het eigenlijk afgelopen met Emma haar voetje? krijgt ze uiteindelijk daar nog een soort hulpmiddel oid voor?

@Sorboo; wat fijn dat Isabeau uiteindelijk toch goed heeft geslapen van8! :*

hmmmmm nectarine! ik heb toevallig net een hapje staan maken voor Evie, nectarine met banaan en een snufje liga.. benieuwd wat ze er van gaat vinden :Y
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_84765305
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:01 schreef Beessie-Jen het volgende:
Evie gaat steeds beter eten; net heb ik bijna een hele boterham gegeven! (zonder korstjes).. en die ging er aardig snel in... (terwijl ik 2 weken geleden nog dacht dat ze never nooit brood zou gaan eten..)
*O*
hier ging de omschakeling ook ineens snel (van brood dus) :Y

van :{w naar :Y) in 2 dagen
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:04:20 #150
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84765315
Oh ja, Niels, ik had het filmpje wel bekeken net. Wat goed man *O* . Zo knap en schetig O+ .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')