abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84580009
Vorige deel:
Het kleine babietjes topic (0-6 maanden) deel 54

De kleine babietjes :

02 februari 2010: 'Teigetje', dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
10 april 2010: Lisa, dochter van _Nikki_
17 april 2010: Noortje, dochter van becky27
23 april 2010: Travis, zoon van harley
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
mei 2010: 'Bob', (pleeg)zoon van appelfan
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
17 juni 2010: Elin, dochter van DeLiedje
24 juni 2010: Rosanne, dochter van dolphinqueen
28 juni 2010: Sylvester, zoon van Guess
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
08 juli 2010 Femke, dochter van Mereltje
*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 29-07-2010 19:37:54 ]
pi_84580036
Laatste posts:

quote:
Op woensdag 28 juli 2010 10:14 schreef freecell het volgende:
Harry :o
Dat zie ik hier echt nogniet gebeuren hoor :D Als ik hem in de box leg vind ik hem totaal anders terug, dat wel :P

Maar op 'n speelkleed blijft hij redelijk liggen. Hij gaat overdwars liggen en op z'n buik en rolt zich er half uit, maar dat was het wel...

En wat is het met mijn kind dat 's nachts de max 'slapen achter elkaar' anderhalf uur is en hij dan van 19:00 tot 23:00 's avonds en van 8-10:30 's ochtends slaapt? }:|

Ik was vanmorgen zo moe dat ik tegen TARA heb gezegd: ik wil niet ;( Mag ik er weer in? En hem zijn ochtendje vrij heb afgepakt door tot kwart voor 10 op bed te gaan liggen.

Maargoed, hij ligt nu op de bank te tukken :')
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 10:27 schreef ymme het volgende:
Heftig hoor Freecell.
Wat eraan te doen :? Maar hopelijk komt er snel een oplossing of slaapt hij gewoon ineens door.
:*
pi_84580111
Jaaa Pessie heeft een baby :)!

Hier gaat het langzaam weer zoals het normaal ging.. ze slaapt meer, eet meer dus het dipje zou bijna over zijn hoop ik!! Nu maar eens even de oudste heel veel aandacht geven!
Altijd blijven lachen... :)
pi_84580152
Wat er aan te doen is een goede vraag :P
Hij slaapt in principe wel de hele nacht, maar wordt steeds even wakker. En dan moet je er dus even heen. Tussen de 5 en 10x per nacht :O En vannacht was geen goede nacht :P
pi_84580307
Dan heb je zelf dus gewoon totaal geen rust.
Wat mag ik van gelukg spreken zeg. Nog geen ene slechte nacht gehad!
pi_84580426
hier hebben we gelukkig ook redelijke nachten. om 7 uur bedtijd voor het gebroed. ravi krijgt nu 4 flessen. 's ochtends eerst 7 schepjes rond 7 uur. dan rond 12 en 4 met 6 schepjes en dan met bedtijd eentje met 7 schepjes en rijstebloem.

ravi is gewoon nog erger dan selene met die pap :@ echt, alsof zn leven der vanaf hangt zo kloektie het weg!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_84580539
Ik twijfel inmiddels ook over rijstebloem door de 19:00 fles...
En over het naar voren halen van de 23:00 fles :P
pi_84580801
ja, het ging gewoon zomaar vanzelf goed. hij mocht naar 6 schepjes met 5 kilo. toevallig waren we net op conbtrole bij de kinderarts, dus maar ff overlegd. volgens het pak moet dat dan 5 flesjes zijn, maar de ka vond het wel wat veel omdat ravi altijd alle flesjes ook echt helemaal op drinkt. dus in eerste instantie vond ik het niks, maar ravi slokte gewoon 5 x 200 cc weg en da's idd wat veel. dus toch maar aan de slag met rijstebloem in de fles van 7 uur, en warempel: ravi vindt het best. dus dan maar de eerste en de laatste fles wat meer (want anders is het weer zo weinig imho)
pi_84580840
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 10:33 schreef freecell het volgende:
Wat er aan te doen is een goede vraag :P
Hij slaapt in principe wel de hele nacht, maar wordt steeds even wakker. En dan moet je er dus even heen. Tussen de 5 en 10x per nacht :O En vannacht was geen goede nacht :P
Free, ik neem aan dat je al hebt geprobeerd even te wachten of hij weer zelf in slaap valt? Daan wordt ook wel eens (gelukkig zelden) wakker en soms slaapt hij dan een minuut of wat later weer zelf in. Heb er wel eens gestaan dat ik de deur opendeed en hij al weer sliep. Kon ik zo mijn bed weer in.
pi_84580920
free, heeft florian speeltjes in bed? ravi schrikt ook nog wel eens wakker (half 5 is iig standaard). dan is het heel eventjes een huiltje omdat hij zomaar opeens wakkeer is, dan ziet hij zijn speeltjes en gaat hij daarmee aan de slag ;) om dan spelend weer in slaap te vallen
pi_84580989
Het is dan ook heel normaal dat baby's 's nachts wakker worden. Ze zijn er helaas niet allemaal even goed in om dan zelf weer in slaap te vallen. Bij Ivan heeft dat wat training gekost maar sindsdien heeft hij het onder de knie. Overdag valt hij daarentegen nooit zelf in slaap als hij eenmaal wakker is geworden, zelfs als dat al na een kwartiertje is doordat hij bijvoorbeeld schrikt van de bel.

Lastig hoor, freecell. Wanneer is eigenlijk jouw vrije ochtend? :P
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 28 juli 2010 @ 11:02:31 #12
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84581106
Claudia, puur uit interesse, Daan lukt 't gelukkig wel om zelf in te slapen, maar hoe train je dat?
pi_84581749
Leren dat er alternatieven zijn voor hetgeen hij nu nodig heeft om in slaap te vallen (speen, geruststelling van papa of mama). En hoe je dat doet, tja, dat kan op zoveel manieren. Wij hebben het gedaan door eerst bij hem te blijven tot hij in slaap viel, zelf steeds iets eerder weg te gaan en even te laten huilen. Maarja, ik lees genoeg verhalen van kinderen die het op een bepaald moment wel kunnen maar bij de minste of geringste verandering (ziekte, vakantie) terug bij af zijn. Is het het dan wel waard om telkens weer die worsteling aan te gaan? Misschien zijn sommige kindjes er gewoon nog niet aan toe?

Ik had er op zich niet zo'n moeite mee om 's nachts mijn bed uit te gaan om hem een speen te geven, maar het werd me te gortig toen hij nog maar 2-3 uur achter elkaar sliep en daarna elk half uur wakker werd. Toen moest er gewoon echt iets gebeuren.
  woensdag 28 juli 2010 @ 11:44:20 #14
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84582500
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 11:23 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben het gedaan door eerst bij hem te blijven tot hij in slaap viel, zelf steeds iets eerder weg te gaan en even te laten huilen.
Ja zo hebben wij het ook gedaan. Ik heb dat meer gedaan uit het oogpunt van zelf rustig in slaap vallen, maar wist niet dat dat ook bijdraagt aan het door/weer in slapen.
pi_84583431
free :*

en helaas zie ik ook een kruisje bij de foto van daan
  woensdag 28 juli 2010 @ 12:22:03 #16
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84583951
Hmmm.. vreemd die kruisjes. Misschien als je rechter muisknop klikt en dan Afbeelding weergeven? soms laadt de pagina slecht, heb ik ook wel eens dat ik dan foto's niet zie? (oh en staat ook in het slapende kindjes topic, misschien zie je 'm daar wel :) ) Hier nog maar een keer want er ging waarschijnlijk toch iets fout met die andere:

Oh en wat super trouwens dat Ravi ook op 4 flessen zit inmiddels. Ik dacht alleen altijd dat je max. 6 scheppen in een fles mocht doen? Hoeveel water doe je er dan bij? 210ml?

[ Bericht 15% gewijzigd door happyme28 op 28-07-2010 12:28:33 ]
pi_84584074
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 10:54 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Free, ik neem aan dat je al hebt geprobeerd even te wachten of hij weer zelf in slaap valt? Daan wordt ook wel eens (gelukkig zelden) wakker en soms slaapt hij dan een minuut of wat later weer zelf in. Heb er wel eens gestaan dat ik de deur opendeed en hij al weer sliep. Kon ik zo mijn bed weer in.
Hij begint óf met huilen (dus meteen heen)of met kletsen, dan kletst hij eerst 10 minuten iedereen wakker en begint dan alsnog met huilen omdat hij zelf zijn speen niet kan vinden :')
Maar ik ga inderdaad weer een langere wacht inlassen denk ik :)

En FLorian heeft schaap O+ Zonder schaap schijnt slapen veel moeilijker te zijn :P

En vrije ochtend? Nou vanochtend dus :P Van 8 tot 9:45 in bed gelegen :)

En komend weekend gaat de oudste een weekendje met opa en oma mee naar de camping (ik heb het hem nog maar niet verteld, dan wil hij NUNUNU! :P ) en een vriendin van mij bood aan Florian dan een nachtje mee te nemen. Klinkt ergens wel aanlokkelijk :Y Maar arme vriendin, want op een andere plaats dan zijn eigen bedje slaapt hij nog beroerder... dus ik twijfel nog :)
pi_84584136
gewoon lekker doen free! desnoods verplaats je het bedje naar de vriendin! een keertje goed uitrusten is goud waard hoor, en dan kan je er weer tijden tegenaan!

hier heeft sangdrax vandaag ouderschapsverlofdag. mama is aan het internetten, mama heeft de wc al gedaan, gaat zo de badkamer doen en dan lekker een tukkie :)
pi_84584464
We kijken wel even :)

En vanavond gaan we een rijstebloempoging doen :)
Even ingelopen bij het CB (overleg over allergie ed) en zij gaf ook aan dat er vrijwel geen allergenen in rijstebloem zitten en dat dat met 5,5 maanden wel kan.
Oja en dat ik vooral m'n gevoel moet volgen :P
Nou, Florian jongen, daar ga je het raam uit als je om 4:00 vannacht voor de 4e keer huilt ;)
  woensdag 28 juli 2010 @ 12:39:13 #20
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84584497
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 12:38 schreef freecell het volgende:
Nou, Florian jongen, daar ga je het raam uit als je om 4:00 vannacht voor de 4e keer huilt ;)
_O-
pi_84584800
Mag onze dochter Femke ook in de openingspost?? 8 juli..

Freecel wat vervelend dat Florian zo slecht slaapt. Fijn dat Tara het even van je kon overnemen vanochtend.

Happy wat een schattige foto in het wiegje O+ lekker muziekje aan van de babyfoon :? word je soms ook simpel van he diezelfde deuntjes :D

Ik heb weer een goede nacht gehad :) 01.15, 05.15 en 9.30 en 11.15 en ze ligt nu ook in haar wiegje te slapen *O*
pi_84585428
gaat lekker Merel O+

Hier vind een klein jochie middagslaapjes voor baby's en ligt nu lekker op de grond te spartelen (das eindelijk veilig, want grote breor slaapt wel :P )
  woensdag 28 juli 2010 @ 13:20:13 #23
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84586003
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 12:48 schreef Mereltje het volgende:
Happy wat een schattige foto in het wiegje O+ lekker muziekje aan van de babyfoon :? word je soms ook simpel van he diezelfde deuntjes :D
Nee geen muziekje (da's het lampje dat hij aan staat). Hebben het muziekje eigenlijk nooit aan. Daan wordt er alleen maar onrustig van :D
pi_84594030
Heb net van ellende mijn kleine meid op bed gelegd en daarna de deuren dicht gedaan en de babyfoon uit.. (nou ja het geluid uit...) Tot mijn verbazing was het na 15 minuten ineens helemaal stil en dat is het nu na 3 kwartier nog steeds :)
Geniet dus even van het feit dat ik nu alleen een vreselijk zeurend peuterkind bij me hebt en niet ook nog een huilende baby!

Wie huilende baby's en de peuterpubertijd ooit uitgevonden heeft mag ook het tegengif uitvinden poe poe!
pi_84597141
ow nu zie ik de foto van daan wel O+

free ik moest toch wel lachen om je opmerking over uit het raam vliegen
maar kan me wel voorstellen dat dit echt zo vermoeiend voor je is :*
hoop dat de rijstebloem goed werkt

ik heb juist een slaapkop vandaag:
vannacht van 23.45 tot 07.45, toen van 09.30 tot 12.45 daarna 13.40 tot 15.15 en nu weer van 16.30 and still sleeping
pi_84601627
Als ik dat zo hoor/lees van veel mama's die èn een babietje èn een peuter/kleuter hebben, ben ik stiekem een beetje blij dat ik pas over een jaar of 8 aan een tweede ga denken. :@ :P
Het is vast ook heel leuk, 2 jonge kindjes, maar ik ben blij dat ik overdag lekker rustig aan kan doen, aangezien er echt geen nachtrust in zit hier. :{

quote:
Op woensdag 28 juli 2010 12:38 schreef freecell het volgende:

:D _O-

En die foto, zo lief O+
I'm not a sinner.
pi_84602494
Pas over acht jaar, Plums? Als het een troost kan zijn: ik wou zeker geen tweede zolang Thomas geen 2,5 jaar was O-) :')

Free, ik hoop echt dat het heel vlug beter gaat. Hopelijk schijnt het zonnetje af en toe nog uit je PM-box :*
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:14:53 #28
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_84603724
Ik ben weinig wijzer geworden vandaag helaas. De chirurg in het Sophia heeft ook besloten dat het een liesbreuk is. Als het goed is is de hersteloperatie volgende week. De exacte datum krijgen we nog te horen.
Maandag mogen we weer langskomen om bij de anesthesist op bezoek te gaan. Ook hebben we dan een echo om de liesbreuk nogmaals te bekijken en de 'cysteuze structuren' op te sporen.

Ben vanmiddag ook nog even langs de ICN gegaan. Erg leuk om de mensen daar weer even te zien en om hun reacties op Emma te zien. Ze ging daar weg toen ze 1700 gram woog, nu is ze natuurlijk 4 kilo. Das een heul ander kindje dan!
Ook Emma's ICN-arts kwam voorbij. Hij kon zich niets herinneren van cysten in haar buikje destijds. Hij heeft zelfs nog even de MRI's en echo's van toen bekeken; daar was niks op te zien.
Dus, wat er dan ook zit, het zit er niet vanaf haar geboorte waarschijnlijk!

Happy, wat een lieve foto. O+
Ik vind het altijd erg lastig om me ergens mee te bemoeien maar ik doe het toch even. :@
Uit de handleiding van onze babyfoon kan ik me herinneren dat er specifiek gezegd werd deze niet op het bedje te plaatsen iv.m. grijpgrage handjes. Nu Daan zo aan het schuifelen is kan hij binnenkort misschien ineens bij het snoer. Kijk je er mee uit? :*

Freecell, ik hoop dat Florian goed slaapt op de rijstebloem! Ga je hem nog laten onderzoeken op allergieën?

Ravi kan lekker drinken Simmu! Was de KA tevreden over hem? Ik gok van wel! ^O^

Welkom nog Mereltje! Je kleintje kan inderdaad al goed slapen!

Liesz, heeft Nanique lekker geslapen? Denk je ook aan jezelf?

Zo Draakje! Ze kan lekker slapen zeg! Dat is ook wel eens lekker! Hoe gaat het met jou?
A grand adventure has begun.
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:07:22 #29
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84606091
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:14 schreef Keshet het volgende:
Happy, wat een lieve foto. O+
Ik vind het altijd erg lastig om me ergens mee te bemoeien maar ik doe het toch even. :@
Uit de handleiding van onze babyfoon kan ik me herinneren dat er specifiek gezegd werd deze niet op het bedje te plaatsen iv.m. grijpgrage handjes. Nu Daan zo aan het schuifelen is kan hij binnenkort misschien ineens bij het snoer. Kijk je er mee uit? :*
Ja we weten het :@ het kastje voor naast het ledikantje is al uitgezocht, maar nog niet aangeschaft. Hij heeft eerst 3 maanden bij ons op de kamer geslapen en toen hij naar beneden ging, bedachten we dat we niets hadden waar de babyfoon op kon... maar toen lag ie ook gewoon stil :P Je hebt gelijk ook, tot die tijd kunnen we 'm beter op de grond zetten.
pi_84607868
Daan in zn ledikant O+

Keshet vervelend dat je niets wijzer bent geworden in t ziekenhuis

mereltje, fijn he zulke nachten en overdag wil ze.ook al meer slapen??

freecell :* hopelijk vannacht een beetje slaap. en moest lachen om je opmerking

floris is vandaag naar t buitenland geweest :D
hebben met opa en oma boodschappen gedaan on duitsland.hij heeft lekker geslapen in de wagen O+
oh ja en moestm goed vasthouden, want mensen wilden m meenemen :D
*trotste moeder is* toch leuk als anderen je.kind ook leuk vinden :D
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:04:49 #31
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_84609019
Hoi Hoi ik kom me hier ook melden met Sylvester die vandaag een maand is :) Vanacht heeft ie van 23.45-8.00 geslapen en dat was wel echt even heerlijk!!
Voor zijn vermaanddag kreeg ie een stoer outfit aan en ook nog eens een "fopspeenhanger"kado!

28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_84610205
Welkom Guess :)
Heerlijk zo'n doorslapertje :Y En best vroeg om mama en papa zo te verwennen :)

Keshet, ik sluit me aan bij Sonnetje. Zo jammer dat je niets wijzer bent geworden. Is het eigenlijk een zware operatie? (heb daar echt geen flauw idee van).

quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
*trotste moeder is* toch leuk als anderen je.kind ook leuk vinden :D
Vind ik eigenlijk ook :@ Mensen kunnen soms zo lyrisch zijn over Thomas en dan ga ik altijd net ietsje meer blinken in mijn vel (al komt er wel altijd bij dat het helemaal de papa is, dat kan me eigenlijk niets schelen want het is O+ onze zoon O+ )

Hij had vanavond trouwens nog de slappe lach _O- En echt geen flauw idee waarom hij opeens zat te lachen (hij zal wel naar mij te kijken op dat moment }:| ;) ) maar hoe meer ikzelf ging lachen, hoe harder hij moest lachen. Zo O+
pi_84615615
Guess, wat groot issie al O+
pi_84615681
Guess wat een mooie knul O+
(en nu is Mart niet meer de enigste die 'groot' is ;) )

Free, hoe is de nacht gegaan?
Of nog geen rijstebloem geprobeert?
pi_84616197
Geen rijstebloem gehad. Vannacht voor het eerst wakker geworden om 3:58 :o helemaal geshockeerd.
En daarna elke 20 minuten tot half 6 :')

En toen om 6:20 honger.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_84616310
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 08:44 schreef freecell het volgende:
Geen rijstebloem gehad. Vannacht voor het eerst wakker geworden om 3:58 :o helemaal geshockeerd.
En daarna elke 20 minuten tot half 6 :')

En toen om 6:20 honger.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
arme jij :* anders kan ik het niet zeggen :{

als ik het magische tovermiddel om hem door te laten slapen had zou je het zo mogen hebben!
  donderdag 29 juli 2010 @ 08:55:43 #37
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84616346
Guess en Sylvester, welkom!! Wat een lekker knul heb je daar en als zo lekker lang slapen ^O^

Free, ik snap je spoiler maar wacht maar tot Florian straks lekker slaapt, dan ben je het zo weer vergeten ;) Nee, serieus, het is wel een overweging natuurlijk, maar je hebt ze ook snel na elkaar gekregen dus misschien als je er iets langer tussen probeert te laten :P dat je weer helemaal opgeladen bent voor een paar maandjes bikkelen met 'n 3e (en voor hetzelfde geld wordt dat een hele makkelijke *O* *O* )
pi_84616396
Mja, Leander heeft 3 maanden lang alleen maar in de doek of bij ons in bed geslapen en dronk elke 2 uur.
Maar hij sliep wel redelijk toen hij 3 maanden was en echt door vanaf 6 :') En dat vond ik al niet makkelijk...

En ja, we waren ook alweer vergeten wat dat voor impact had :X
pi_84616546
aaaaahhhh, daar gaan we weer. schoonpapa gaat nog trouwen. dat moet haastig maar perse met burgerlijke en kerkelijke inzegening, op verschillende data uiteraard. en wij moeten ook komen, met beide kinderen natuurlijk. 3 uur heen, 3 uur terug (sans files). en ik zie het dus niet zitten. ravi doet het prima hoor, maar ik vind het veel te belastend voor hem (en dus mij)

hoe doen jullie dat met zulke kleintjes?
pi_84616574
Oppas zoeken, blijven slapen in de buurt of niet gaan :)
Maar niet gaan is in dit geval een beetje lastig lijkt me...
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:15:00 #41
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84616671
Zo lang hebben wij nog niet gereden met Daan, ik zou daar ergens blijven slapen dan hoef je maar 1 keer zover te rijden op een dag en heb je niet die stress. Kun je rustig aan doen.
pi_84616734
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:09 schreef freecell het volgende:
Oppas zoeken, blijven slapen in de buurt of niet gaan :)
Maar niet gaan is in dit geval een beetje lastig lijkt me...
we zijn een beetje door de oppascredits heen ben ik bang. blijven slapen kan niet (smetvrees van schoonpa, plus geen ruimte). niet gaan is geen optie. eventueel zouden we bij schoonmoeders kunnen slapen, maar dat is ruimtetechnisch ook vrij lastig. we hebben het vorig jaar met selene gedaan en dat ging net. nu is het wel een beetje een probleem. (niks kindveilig, met zn allen op zolder niet-slapen). ik zit te overwegen om maar schijt te hebben aan alles en dan maar gewoon te gaan. kan mij het wat schelen dat ik dan met 2 luid krijsende kinderen aan kom zetten. ze willen kinders mee, prima dan. maar da's toch ook zielig voor de kinderen.....

SPOILER
pi_84616785
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:15 schreef happyme28 het volgende:
Zo lang hebben wij nog niet gereden met Daan, ik zou daar ergens blijven slapen dan hoef je maar 1 keer zover te rijden op een dag en heb je niet die stress. Kun je rustig aan doen.
nja, die hadden we vorig jaar met selene al eens geprobeerd. dat werkt niet. zodra we aankomen op dag 1 blijkt er al een lekker druk programma samengesteld te zijn. dus dan zit je de andere dag al helemaal met kindjes die compleet over de rooie zijn van alle indrukken.
pi_84616871
En ergens anders in de buurt blijven slapen? B&B desnoods?

En dat van je oma zou ik ook van balen inderdaad. Maargoed, je kan ook niet van mensen verwachten dat ze hun trouwdatum aanpassen aan oma-bezoek... -O-
pi_84617167
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:24 schreef freecell het volgende:
En ergens anders in de buurt blijven slapen? B&B desnoods?

En dat van je oma zou ik ook van balen inderdaad. Maargoed, je kan ook niet van mensen verwachten dat ze hun trouwdatum aanpassen aan oma-bezoek... -O-
ik zat al te denken aan dan een hotel dan maar, gecombineerd met een oppas vanuit zo'n oppascentrale. het is zowat de enige optie die ik kan bedenken.

SPOILER
pi_84617294
Bleh -O-
Maar als je een hotel doet kunnen ze gewoon mee toch? Dan is een oppascentrale niet echt nodig lijkt me?
pi_84617673
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:43 schreef freecell het volgende:
Bleh -O-
Maar als je een hotel doet kunnen ze gewoon mee toch? Dan is een oppascentrale niet echt nodig lijkt me?
nja, ik had dan zelf meer in gedachten om ze een uurtje mee te nemen om ff te laten kijken zodat schoonpa de trotse opa uit kan hangen en ze dan weer snel weg te bonjouren. zekers niet (2x!) de hele dag. er is geen plek voor kindertukkies (daar wordt gewoon geen rekening mee gehouden), geen kindvriendelijk diner (veel gezuip, veel speeches en dat alles in een redelijk sjieke ambiance).

ik heb nog steeds nachtmerries over dat promoveren van sangdrax, en toen waren mijn ouders de 'oppas', dat hebben we deze keer niet
pi_84617694
Oh nee Simmu. Wat kan ik begrijpen dat dit lastig is zeg.
Ik wil mij wel aanbieden als oppas incl overnachting van de kids. Maar goed, woon a waarschijnlijk uit de route en b. ken je mij niet tot nauwelijks. Das ook lastig .

Maar wat zou ik jullie graag willen helpen in deze situatie. :* En B&B en oppascentrale lijkt me ook een goede oplossing overigens.
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:38:20 #49
265732 Keshet
pi_84620451
Emma past ineens in haar spijkerbroek en nu vind ik haar ineens zo groot lijken. En toen moest ik huilen. O+ :'( _O-
/einde dagdoek

Simmuutje, wat een ongeloofelijke rotsituatie. Opsplitsen is ook geen optie? Jij naar je oma en Sangdrax naar zijn pa?
Jouw verlangens /wensen zijn minstens net zo belangrijk als die van de andere leden van je gezin. :*
pi_84620745
Ik begin idd ook een beetje het idee te krijgen. Dat jij altijd maar alles moet doen wat een ander wilt.
Begrijp me niet verkeerd hoor, maar soms eens lekker aan jezelf denken is helemaal niet erg!
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:55:53 #51
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_84620996
Simmu ik zou echt letterlijk gillend gek worden met zo'n familie (toegegeven dat ben ik laatst ook half en half met het resultaat dat voor een paar personen voorlopig de deur dichtblijft).

Ik snap in deze Sangdrax echt niet mag ik dat eerlijk zeggen. Hij vind/doet van alles afspreken en denkt (zo komt het over) totaal niet aan JOU en de kinderen volgens mij. Een schop onder zijn kont zou zijn ogen moeten openen denk ik zo.

Keshet nu wordt het dan meteen een hele dame he?
pi_84621049
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:38 schreef Keshet het volgende:
Emma past ineens in haar spijkerbroek en nu vind ik haar ineens zo groot lijken. En toen moest ik huilen. O+ :'( _O-
/einde dagdoek

O+
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:58:15 #53
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84621081
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:38 schreef Keshet het volgende:
/einde dagdoek
*O* :'( :D Dat vraagt om een foto natuurlijk O-)
pi_84623089
WIE IS HIER KLEIN? }:|

O+
pi_84623322
Hij blijft een kopietje van Leander hoor Freecell :Y
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_84623447
Maar hij is ook niet zo lang meer klein, hé, Free ;) Bijna naar de grote baby's O+

Simmu, het klinkt zo'n vervelende situatie, al zou ik me er waarschijnlijk bij neerleggen. Er zijn (in mijn ogen) nu eenmaal situaties waar je heel moeilijk onderuit kunt en dat lijkt me er toch zo één te zijn.

Keshet: kom eens Emma showen :Y :)

En wij gaan straks het contract tekenen voor de opvang voor Thomas. Onze kleine man moet bijna naar de onthaalmoeder :o
pi_84624065
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hij blijft een kopietje van Leander hoor Freecell :Y
dat dus O+
pi_84624672
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:55 schreef Books het volgende:
Simmu ik zou echt letterlijk gillend gek worden met zo'n familie (toegegeven dat ben ik laatst ook half en half met het resultaat dat voor een paar personen voorlopig de deur dichtblijft).

Ik snap in deze Sangdrax echt niet mag ik dat eerlijk zeggen. Hij vind/doet van alles afspreken en denkt (zo komt het over) totaal niet aan JOU en de kinderen volgens mij. Een schop onder zijn kont zou zijn ogen moeten openen denk ik zo.

Keshet nu wordt het dan meteen een hele dame he?
nadat ik hem zonet 'hielp' herinneren hoe het met die promotie ging (2 uur krijsende selene in de file onderweg gevolgd door krijsende selene tijdens die rotspeech toen) denkt hij actief mee met andere oplossingen.
en ik wil ook een foto van emma >:)
pi_84626015
Keshet wat balen dat er niet echt duidelijkheid gekomen is! Toch ook wel spannend weer een (kleine) operatie op het programma voor Emma

Free :* kan me je spoiler helemaal voorstellen, hopelijk slaapt jullie mannetje snel wel goed en door
en vergeet je deze tijd weer net zo snel
wat een mooi ventje zag ik van je voorbij komen

sonnetje ja leuk is dat he, dat trotse gevoel wat je bekruipt als een ander je kind leuk vind O+

Guess wat een lekker knulletje is sylvester, morgen weer live bekoekeloeren!

Simmu, Lijkt me een vervelende situatie, al vind ik het wel vreemd dat men verwacht dta je je kinderen meeneemt maar er verder geen rekening mee houdt!
hoop dat jullie een oplossing vinden die goed voor jou voelt :*

Vandaag zijn we weer wezen zwemmen, mn meisje geniet daar zo van O+

met mijzelf gaat het wel redelijk, deze week helemaal zonder hulp voor het eerst (alleen de hond wordt nog voor de grote ronde opgehaald)
ik merk wel dat het me veel kost, maar ik geniet er ook zo van!
en ik ben nog steeds trots dat ik bv kan geven, nu alweer 10 weken, heb nu mn kop op 12 weken staan, al begint been wel meer te protesteren
daarnaast is er voor mn duim geen goede oplossing, dus dat moet ik allemaal even nog bezien
Maar wat vind ik mama zijn leuheuk!
pi_84630348
Dracu, die laatste zin mag vet en groot hoor O+
pi_84634271
even een vraagje speciaal voor degenen met een kleine baby en een dreumes: het valt me op dat ravi begint te huilen (bleren meer ;( ) zodra selene een keel opzet. doen die van jullie dat nou ook?
  donderdag 29 juli 2010 @ 18:09:51 #62
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_84635491
Heb ze niet meer maar had wel een dreumes en een kleine baby (bijna 2 jaar terug) en de kleine heeft het eerste half jaar gezellig met grote zuslief meegejammerd en als het heel erg was meegekrijst. Echt zusterliefde...
pi_84635643
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 17:31 schreef simmu het volgende:
even een vraagje speciaal voor degenen met een kleine baby en een dreumes: het valt me op dat ravi begint te huilen (bleren meer ;( ) zodra selene een keel opzet. doen die van jullie dat nou ook?
Jep, en andersom ook :Y
:X
  donderdag 29 juli 2010 @ 18:18:32 #64
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_84635783
Inderdaad. Laatst paste opa hier even op en E was gevallen en K was ontroostbaar. Opa had zoiets als deze smiley :?
pi_84636355
Het ligt op mijn schoot en drinkt rijstebloem...
Gaat er goed in :)
Op hoop van zege :)
  donderdag 29 juli 2010 @ 19:20:39 #66
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84637762
Ben benieuwd Free, hopenlijk zorgt het in ieder geval voor een paar uur rust.

Hier een mannetje dat na het bad binnen een minuut knock out was. Dat proberen te kruipen is erg vermoeiend :D

Morgen de laatste werkdag en dan heerlijk 3 weekjes samen. Ik heb er zo'n zin in! De eerste vaarvakantie met Daan. Wat zal het anders zijn dan andere jaren. Hopenlijk zit het weer nog een beetje mee.
  donderdag 29 juli 2010 @ 19:29:18 #67
265732 Keshet
pi_84638097
Wat klinkt dat heerlijk Happy! Ik hoop inderdaad ook dat jullie nog een beetje goed weer hebben. Varen! O+

Simmu, op basis van ervaringen met D.'s 12 neefjes en nichtjes kan ik zeggen dat dat blèren inderdaad aanstekelijk werkt. }:|
Wat bij hen werkte was afleiden maar ja, dat werkt helaas niet altijd.

Ik maak straks even een fotootje van Emma, ze ligt nu te slapen enzo.

Freecell, is dit nu F.'s laatste flesje voor vandaag? (Ik heb geen idee wat jullie schema is enzo hoor.) Hopelijk slaapt meneertje er goed op!

Guess, welkom nog! Hoe gaat het met jou en hoe gaat het met Sylvester?

Lenaatje, Pessie en Orea, jullie ook van harte welkom met jullie wondertjes! w/
Ik gok dat jullie nog veel te druk zijn met alles om hier te komen posten maar mocht je er aan toe zijn: Doe gezellig mee! *O*
pi_84638228
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 19:29 schreef Keshet het volgende:
Wat klinkt dat heerlijk Happy! Ik hoop inderdaad ook dat jullie nog een beetje goed weer hebben. Varen! O+

Simmu, op basis van ervaringen met D.'s 12 neefjes en nichtjes kan ik zeggen dat dat blèren inderdaad aanstekelijk werkt. }:|
Wat bij hen werkte was afleiden maar ja, dat werkt helaas niet altijd.

Ik maak straks even een fotootje van Emma, ze ligt nu te slapen enzo.

Freecell, is dit nu F.'s laatste flesje voor vandaag? (Ik heb geen idee wat jullie schema is enzo hoor.) Hopelijk slaapt meneertje er goed op!

Guess, welkom nog! Hoe gaat het met jou en hoe gaat het met Sylvester?

Lenaatje, Pessie en Orea, jullie ook van harte welkom met jullie wondertjes! w/
Ik gok dat jullie nog veel te druk zijn met alles om hier te komen posten maar mocht je er aan toe zijn: Doe gezellig mee! *O*
Ben benieuwd naar de foto :)

Ben vanmiddag nog even bij Pessie geweest en daar gaat het helemaal super :Y Heel leuk ventje O+

En om 23:00 nog een fles, maar aangezien die ooit moet verdwijnen maken we daar geen papfles van :)
maar ik verdwijn een beetje naar de achtergrond ok? :) Dus als jullie wat minder lezen over ons. Dat kan.
  donderdag 29 juli 2010 @ 19:34:03 #69
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84638272
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 19:32 schreef freecell het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar de foto :)

Ben vanmiddag nog even bij Pessie geweest en daar gaat het helemaal super :Y Heel leuk ventje O+

En om 23:00 nog een fles, maar aangezien die ooit moet verdwijnen maken we daar geen papfles van :)
maar ik verdwijn een beetje naar de achtergrond ok? :) Dus als jullie wat minder lezen over ons. Dat kan.
Niet doen :*
  donderdag 29 juli 2010 @ 19:46:48 #70
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84638748
Niet wegblijven hoor Free! Dit topic gewoon gezellig blijven vertellen over je lekkere mannetje :*
pi_84638913
Ik blijf niet weg :) Ik klets lekker mee nog, alleen niet meer over ons :)
pi_84639971
Jammer Free. :* ik duik weer weg ;)
pi_84642241
Free, wat jammer... je zult er vast je redenen voor hebben... :*

EDIT: stoomafblaastopic gelezen...

[ Bericht 17% gewijzigd door _NIKKI_ op 29-07-2010 21:18:29 ]
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:26:50 #74
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_84643024
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:07 schreef draculettetje het volgende:

Maar wat vind ik mama zijn leuheuk!

Ja super he,ik vind het ook zo leuk en geweldig O+ *O*
En respect hoor,nog steeds bv,vind het zo knap van je!!!

quote:
Op donderdag 29 juli 2010 07:39 schreef ymme het volgende:
Guess wat een mooie knul O+
(en nu is Mart niet meer de enigste die 'groot' is ;) )
Hoe "groot"is Mart dan (en hoe oud),we gaan dinsdag naar het consultatieburo,ben erg benieuwd hoeveel ie gegroeid is.
  donderdag 29 juli 2010 @ 22:13:29 #75
265732 Keshet
pi_84645399
*drumrolls*

Ze wilde niet echt lachen, dit kwam er nog het dichtst bij in de buurt. }:|

Enne, niet wegblijven Freecell! :*
Fijn om te horen dat het goed gaat met Pessie en haar gezin! *O*
pi_84645515
Jaaa Emma! O+
Die schoentjes! O+
pi_84645654
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:07 schreef draculettetje het volgende:

sonnetje ja leuk is dat he, dat trotse gevoel wat je bekruipt als een ander je kind leuk vind O+
Ja echt wel :D Kijk voor mij is ie ook gewoon de allerleukste en zo schattig, maar als een ander dat ook vind :D Das nog veel leuker haha.

En een :* voor iedereen die dat nodig heeft!
Ben even de helft vergeten, mijn geheugen functioneert nog niet optimaal geloof ik :')
pi_84645833
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:26 schreef Guess. het volgende:

[..]

Ja super he,ik vind het ook zo leuk en geweldig O+ *O*
En respect hoor,nog steeds bv,vind het zo knap van je!!!
[..]

Hoe "groot"is Mart dan (en hoe oud),we gaan dinsdag naar het consultatieburo,ben erg benieuwd hoeveel ie gegroeid is.
Laatste keer (3 weken geleden met 4 maanden) bijna 8,5 kilo en 67 cm (cm weet ik niet helemaal zeker, boekje niet bij de hand). Staat wel op z'n babysite maar geen zin om te kijken hihi.

Hij is nu bijna 5 maanden en zit qua bovenmaat al in 74 en broeken nog 68.
Een lekkere knul dus O+
pi_84645856
Emma!
(smelt). :)
pi_84645870
En Free, gewoon mee lezen, posten enzo. Vooral over jullie kleine uk :*
  donderdag 29 juli 2010 @ 23:40:58 #81
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_84648769
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:18 schreef Sonnetje85 het volgende:

Ben even de helft vergeten, mijn geheugen functioneert nog niet optimaal geloof ik :')
Pfff,zwangerschapsdementie zeggen ze dan,nou volgens mij heb ik last van vlak-na-de-zwangerschap-dementie :')
  donderdag 29 juli 2010 @ 23:43:42 #82
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_84648878
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:22 schreef ymme het volgende:

[..]

Laatste keer (3 weken geleden met 4 maanden) bijna 8,5 kilo en 67 cm (cm weet ik niet helemaal zeker, boekje niet bij de hand). Staat wel op z'n babysite maar geen zin om te kijken hihi.

Hij is nu bijna 5 maanden en zit qua bovenmaat al in 74 en broeken nog 68.
Een lekkere knul dus O+
Ow ik hou d'r van O+
En volgens de site 68cm,heb ff voor je gekeken
pi_84654720
Vanochtend 06u30:

Huilen en daarna hard lachen. :D
Ik ga kijken op Mart z'n kamer. Ligt meneer heerlijk op zijn buik te spelen O+
Zomaar ineens. Maar rollen doet hij nog niet! Tenminste niet waar ik bij ben dus ;)
pi_84654987
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:13 schreef Keshet het volgende:
*drumrolls*
[ afbeelding ]

O+
Dat niet-lachje :D
Hippe broek!
pi_84655940
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 23:40 schreef Guess. het volgende:

[..]

Pfff,zwangerschapsdementie zeggen ze dan,nou volgens mij heb ik last van vlak-na-de-zwangerschap-dementie :')
ja echt he!
denk ook dat het door de verminderde slaap komt. moet mn lichaam ook aan wennen :')
pi_84656150
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:13 schreef Keshet het volgende:
*drumrolls*
[ afbeelding ]

O+
pi_84660191
emma O+

en mart lekker op zn buik aan het spelen

en vergeetachtig? Ik niet hoor helemaal geeen last van ;)
klinkt best geloofwaardig toch?
pi_84660212
Simmu hebben jullie al een oplossing kunnen vinden?
pi_84661844
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:51 schreef draculettetje het volgende:
Simmu hebben jullie al een oplossing kunnen vinden?
nee, want buiten een datum voor de burgerlijke ceremonie hebben we geen info. niks bekend over hoelaat, wat precies en wanneer dan de kerkelijke inzegening. meer dan een keertje gaan vertik ik gewoon. tsja. sangdrax zelf ziet het eigenlijk ook niet zitten maar wordt (uiteraard) flink onder druk gezet om te komen met kinders. ik weet het ook niet hoor. ik heb gezegd dat ik er niet in trap dat we dan een dag gaan en dat ik dan die dag alleen sta met de kindjes. sangdrax is getuige en zn zus zal ook wel bezig zijn en schoonma is niet welkom, dus geen vaste hulpjes beschikbaar. ik ga echt niet de hele dag in mijn eentje voor ravi en selene zorgen terwijl allemaal vreemden me van alles vragen over kiro. dat vertik ik.
pi_84663853
Simmu :*
Ik hoop echt dat jullie een goede oplossing kunnen vinden. Je krijgt het wel voor je kiezen zeg :{

En babytjesfoto's O+
Moet m'n best doen om niet zelf ook een foto te posten :D

Sinds gisteren heeft Moneypenny een maatje grotere luiers (aapjesluiers *O*) en ineens gedraagt ze zich ook als een grote baby. Ze is zo lief en rustig O+ en heeft vannacht 10,5 uur achter elkaar geslapen :o
  vrijdag 30 juli 2010 @ 13:38:40 #91
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84664485
Hé hallo, wat een boel te lezen als je even geen tijd hebt gehad om het (goed) bij te houden.

Met Harry is alles goed, alleen met mij even wat minder. Ik lees overigens wel mee maar mijn hoofd is wat vol om fatsoenlijk te kunnen reageren (en dingen te onthouden zodat je kan reageren :S ).

Wat wel is blijven hangen: Keshet, naar van die liesbreuk en die cysten! Hopelijk is er snel duidelijkheid en kan het worden opgelost.
Simmu, ik zou naar 1 van de 2 gaan en de andere laten zitten. Er kan wel een beetje rekening gehouden worden met kleinkinderen. Ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden...
pi_84672852
Ik kom me even snel melden met Leia Jolie geboren 28 juli... O+

Ben nog helemaal niet bijgelezen maar zodra dat lukt ga ik dat uiteraard doen!
Vannacht had Leia mega krampjes, arm kind! Mijn tepels zijn wel 1 grote kloof inmiddels, dus om ze even rust te gunnen kolf ik nu af en geef het d.m.v. fingerfeeding en morgen is het hopelijk genoeg tot rust gekomen om haar zelf weer te laten drinken :) (ze bleef vannacht maar komen, in combi met mega tepels ;) en ongeduldigheid en vermoeidheid van beide kanten... gelukkig heb ik een zéér ervaren en fijne kraam dus het gaat helemaal goedkomen!)
pi_84673307
Welkom Orea met dochter *O* fijn dat het borstvoeden in elk geval goed gaat. Smeer je er wat zalf op om het sneller te genezen? doe ik wel met Lanoline. Heb je al wat meer kunnen slapen inmiddels?

Simmu wat een gedoe zeg, ik zou in jouw geval echt voor jezelf kiezen en niet heengaan.

Asy :*

Guess wat heb je al een grote jongen voor een maand :o kan hij de speen al zelf pakken met zo'n ketting? wij gaan voorlopig gewoon nog voor de vingers.

Allemaal trotse moeders, het is zeker leuk als je allemaal complimentjes krijgt op de foto's die ik plaats op hyves van Femke, ook trotse moeder is *)

Keshet zit Emma nu al in maatje 50/56? kan me voorstellen dat dat fijn is eindelijk wat meer keus qua kleding of niet?

Hier is het eindelijk stil.. ik denk dat we te maken hebben met de regeldagen met 3 weken. Veel drinken en veel huilen. Vandaag even naar de AH met de kleine stonden we in de rij gaat ze brullen :@ Vannacht is ze van 1.15-5.00 uur wakker geweest en ze deed het zo goed s'nachts :{ Ik heb dan ook tot 11.30 uur in mijn bed gelegen. Ik hoop toch echt dat we er wat ritme in krijgen.
pi_84674251
Orea en Leia welkom! Zielig hè die krampjes. Helaas is er vrij weinig aan te doen. ;(

Asy, wel fijn dat het met Harry wel goed gaat. Dan hoef je je daar in ieder geval niet druk om te maken. Hopelijk gaat het ook snel weer goed met jou! :*

Simmu wat 'n gedoe zeg. Alsof je niet al genoeg hebt aan jezelf waarschijnlijk. Ik hoop voor je dat je toch nog een oplossing kan vinden voor die dag, want de hele dag met 2 kleintjes zitten die overstuur zijn is niets voor jezelf, maar ook niets voor die kleintjes. :*

Mereltje, balen dat je meisje zo van slag is. Ik hoop dat je vanacht een betere nacht krijgt.
pi_84677640
gefeliciteerd orea! en welkom leia :)

asy , *knufs*. ik hoop dat het snel beter gaat, wat er ook is.

we hebben iig bereikt al dat men begrijpt dat 2 dagen iig teveel is en dat als we komen, we geen rustige kindjes kunnen garanderen *)

en ik ga eens proberen wat ravi doet zonder rijstebloem. dat kind gaat zo belachelijk snel door die fles heen dan, da's echt niet gezond meer en ik ben wel wat gewend! en dan laat hij het laatste beetje staan. dus dat moet anders ;)

het schema wordt dan (tijden zo ongeveer hoor, tis meer wanneer hij komt maar dat is zo rond die tijd):

07.30: 210+7 (220)
12.00: 180+6 (200)
16.00: 180+6 (200)
19.00: 210+7 (220) (voorheen met rijstebloem)
pi_84679538
Orea welkom en vervelend van de kloven. lijkt me erg pijnlijk, hopelijk is t morgen weer wat beter. fijn dat je een goede kraam heb!

mereltje, vervelend he als ze 's nachts wakker zijn. floris heeft dat ookde laatste dagen. dan is ie 1,5uur wakker. daarna drinkt ie en valt ie in slaap. hij vind het dan veel te gezellig om te slapen, want hij huilt niet ofzo. behalve als k m in zn bed leg

asy hopelijk gaat t snel beter met je. fijn dat t met harry goed gaat

simmu wat een gedoe allemaal met je schoonfamilie, zit je toch ook niet op te wachten

ik werd vanmiddag gebeld door R. Van zijn collega's moest ik komen borrelen. Dus ik had gelijk zoiets, ik of mijn kind dat laatste natuurlijk haha. ik was alleen maar goed als chauffeur ach show graag met m
  vrijdag 30 juli 2010 @ 23:06:16 #97
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_84686303
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 17:23 schreef Mereltje het volgende:
Guess wat heb je al een grote jongen voor een maand :o kan hij de speen al zelf pakken met zo'n ketting? wij gaan voorlopig gewoon nog voor de vingers.
Nee was het maar waar :D Die ketting heeft ie helemaal niks aan maar had em net gekocht (ben helemaal gek van houten speelgoed/babydingen) en ik vond het zo stoer staan bij z'n outfit HiHi!
Omdat ie al zo groot is past ie al in z'n maat 62 pakjes,behalve van de H&M en Hema dat valt wel wat groter en kan die nog in 56.
Kopen jullie ook zo veel kleertjes van jullie baby?Ik mag nu echt niks meer kopen voor nu,maar kan het dan toch weer niet laten om langs de kinderafdeling bij de H&M of Hema te gaan,vandaag weer een pakje van Barbarapappa gekocht (M'n man vind het een meisjespakje :') )

Gistermiddag was ie met z'n handjes aan het zwaaien/spelen en opeens oeps sloeg ie zichzelf hard op z'n neusje,keihard huilen maar mama moest stiekum lachen O+
  zaterdag 31 juli 2010 @ 09:30:07 #98
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84695780
Mart stiekem toch aan het draaien :)

Hier ook last van dementie. De ostheopaat had het verhaal dat dat komt doordat je bekken kantelen bij een zwangerschap en daardoor de zenuw aanspant die naar je grote hersenen loopt. Daardoor worden die wat naar beneden getrokken en dat drukt op je kleine hersenen (die het geheugen stuurt) en daardoor vergeet je snel dingen... geen idee of het klopt maar klonk me logisch in de oren.

CP, wat super dat je kleintje zo lekker groeit en wat een slaapkop O+

Asy :* ik weet niet wat er aan de hand is, maar hopenlijk voel je je snel beter. Dikke :* voor Harry ook.

Orea, welkom met mooie Leia. Ik zag de foto's en ze is prachtig. Nog gefeliciteerd en welkom!!

Mereltje, sterkte! Regeldagen kunnen zeer uitputtend zijn. Hopenlijk vinden jullie snel weer een ritme

Simmu, hopenlijk gaat het beter zonder rijstebloem. Misschien een idee om het 's ochtends te geven en dan uit een bordje? Dan kan hij niet zo snel en krijgt hij toch de extra voedingswaarde? Daan drinkt inmiddels de papfles wat rustiger maar we laten het iets langer staan waardoor het wat dikker wordt..

Guess, lekker bewegelijk typje dat ventje van je! Heerlijk hè zo genieten als ze iets nieuws doen.

Uhh... mag ik even opscheppen hier: Daan zit op handen en knietjes in de kruiphouding :o Hij gaat nog niet vooruit, maakt alleen heen en weer bewegingen, maar hij zit er al klaar voor *O* *O* *Troste mama is*

Maar wij gaan vanmiddag op vakantie voor 3 weken, dus zal minder aanwezig zijn. We proberen wel onderweg af en toe in te checken, maar dat is afhankelijk van waar we liggen met de boot, want niet overal is internetverbinding.
pi_84695801
Happy, fijne vakantie! *O*
pi_84695825
och, die rijstebloem heeft zo weinig voedingswaarde dat je het daar niet voor hoeft te doen hoor. het was een probeersel omdat prinsje van 5 naar 4 flesjes moest (prinsje vreet gewoon alles wat je hem voorzet tot de laatste kruimel op en een liter voeding per dag was een beetje veel).

goed van daan! en oooohhh, 3 weken vakantie op een boot, wat lijkt me dat heerlijk! kom gerust langs als je nog over de drentse hoofdvaart gaat ;)
pi_84695838
Welkom Orea *O* O+

Sterkte met de regeldagen Mereltje. Hopelijk maar van korte duur :*

simmu, ik wou dat ik iets zinnigs kon zeggen over je schema, maar ik snap niets van die flesvoedingsschema's :@
Hoe moet ik zoiets lezen: 210+7 (220)?

Fijne vakantie Happy *O*

Wij gaan vandaag naar mijn man's opa en oma. Hun tweede achterkleinkind aan hun voorstellen *O*
pi_84696102
210 +7 is 210 cc water + 7 schepjes poeder (bij ons nutrilon forte) waarmee je ongeveer 220 cc voeding totaal hebt :)

veel plezier vandaag!
pi_84696379
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 10:02 schreef simmu het volgende:
210 +7 is 210 cc water + 7 schepjes poeder (bij ons nutrilon forte) waarmee je ongeveer 220 cc voeding totaal hebt :)

veel plezier vandaag!
Helder. Dank je ^O^
Zat me dat nou al tijden af te vragen :D

Dank je. Ik hoop dat alles goed gaat. Oma is depressief en heeft momenteel een minder goede periode. Afwachten dus hoe ze gaat reageren. Maar ik weet zeker dat opa helemaal trots zal zijn O+
pi_84696727
CP veel plezier. Zo leuk die opa's en oma's. R heeft nog 2 oma's en een opa en die zijn ook allemaal zo trots op floris O+
hopelijk gaat t vandaag goed met oma!

happy fijne vakantie!!

hier een goede nacht gehad. floris ging rond 11uur slapen, kwam om kwart voor 4 voor een voeding. en toen om half 8. daarna was ie tot half 9 wakker. en daarna zijn we weer gaan slapen O+
vanavond een verjaardag, ben benieuwd hoe dat gaat :)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 10:46:28 #105
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84696767
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 09:35 schreef simmu het volgende:
goed van daan! en oooohhh, 3 weken vakantie op een boot, wat lijkt me dat heerlijk! kom gerust langs als je nog over de drentse hoofdvaart gaat ;)
Oh, dat hebben we vorige jaar gedaan :D vast nog wel een keer :Y Dit jaar via het randmeer/flevoland naar Friesland *O*
  zaterdag 31 juli 2010 @ 11:34:44 #106
18860 sindell
Seriously
pi_84697586
Welkom Orea, je hebt een mooi meisje gemaakt!! O+

Hier zijn we allemaal verkouden :{
En Laura wil gewoon steeds meer aandacht, ook op het kdv geloof ik, ze gaat gewoon jammeren als ze niet in het middelpunt van de belangstelling staat :')

Over 11 12 daagjes is ze een half jaar alweer :o ik wil nu toch zo langzamerhand gaan bijvoeden, want volgens mij is ze daar wel aan toe.
pi_84698007
Bijna een half jaar alweer. Wat gaat de tijd toch hard.
En dat jammer om aandacht :D

Mart is vandaag een heel dagje bij mijn ouders. Mijn man heeft hem vanochtend daarheen gebracht toen hij ging werken (06u30). Ik kwam om 10 uur mijn bed uit en ben nu al 2 uur bezig met mijn haar te verven.
Vanmiddag hebben een feestje van een neef van mijn man. Die wordt 30 jaar. Feest in de zaal. :) Hij heeft Down sydroom, dus dat word een erg leuk feestje. Ben helemaal gek met hem.

Mijn ouders leggen Mart vanavond gewoon hier op bed. Dus morgen zie ik hem gewoon weer :)
pi_84698478
orea welkom met je mooie meisje!
Fijn dat je een goede kraam hebt, hoop dat de kloven snel beter gaan!

Asy :* hoop dat jij je snel weer beter voelt

Happy met recht trotse mama :D Daan in kruiphouding!
Hele fijne vakantie gewenst, kan me je posts nog herinneren vanaf de boot terwijl je zwanger was ;)

Sonnetje dat klinkt idd als een heerlijke nacht

Mereltje succes met de regeldagen, kan zo vermoeiend zijn

Guess ik vind die barbapapa kleertjes ook zo leuk! dus mocht het echt te meisjesachtig zijn...... :P
trouwens was het gister gezellig met 2 slapende kindjes op het terras!

Sindell beterschap voor jullie allemaal :* bijna een half jaar

Ymme veel plezier vandaag

Wij gaan ook een dagje op stap vandaag, als ik het volhoudt, heb echt een bagger nacht gehad
Schreef ik van de week nog blij te zijn met de bv en dat het allemaal liep, lukte het kolven vannacht echt niet, ik denk dat ik te moe was ofzo, van frustratie vloog de kolf door de kamer :@
Met als gevolg dat ik me helemaal schuldig voelde het beetje wat ik had nu weer kwijt was -O-
Maar goed zowel mn meisje als mannetje hebben me lekker laten slapen vanochtend!
pi_84698612
Happy, ik vind het raar klinken :P Zenuwen zijn geen elastiekjes waaraan je hersenen omlaag trekt volgens mij :D Dan zou je namelijk ook een hersenbeschadiging oplopen als iemand je vinger eraf rukt :+

Veel plezier op vakantie! *O* superleuke tijd gewenst! Nu kan het nog zonder enig gevaar hè? Lekker op de boot :)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 13:12:08 #110
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84700175
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:19 schreef freecell het volgende:
Happy, ik vind het raar klinken :P Zenuwen zijn geen elastiekjes waaraan je hersenen omlaag trekt volgens mij :D Dan zou je namelijk ook een hersenbeschadiging oplopen als iemand je vinger eraf rukt :+
Whahah, nou wie weet is dat ook wel zo, nooit geprobeerd :9 ;) Ja, geen idee, ik heb er geen verstand van, zo'n beknelling klonk redelijk plausibel.

quote:
Veel plezier op vakantie! *O* superleuke tijd gewenst! Nu kan het nog zonder enig gevaar hè? Lekker op de boot :)
Ja, volgend jaar wordt het minimaal een zwemvest en ik hoop dan zo'n 8 ogen te hebben :D

Daan doet nu nog een poging tot slapen, wij nog effe lunchen en de auto inpakken en dan gaan we. *O*
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:37:23 #111
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84702555
happy, een hele fijne vakantie toegewenst!
En wat leuk! Daan in kruiphouding O+

en dames, lief van jullie. :*
Het is niks ernstigs hoor. Maar alles bij elkaar even wat teveel. :)

Mereltje, regeldagen zijn vermoeiend :Y

Draakje, jammer dat het kolven even niet zo goed gaat. Gaat live drinken bij je misschien inmiddels weer (of deels live drinken, deels gekolfd)?

Guess, wat een lekker beertje O+

En ik zag van de week nog een Emma in spijkerbroek voorbij komen met zo'n gezicht }:|
  zaterdag 31 juli 2010 @ 15:51:35 #112
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84704460
Orea, gaat het al beter vandaag?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 21:35:22 #113
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84716715
Nou, aangekomen op de boot. Vanmiddag al maar eerst alles uitpakken, boodschappen doen, eten en Daan naar bed. Daan slaapt tot nu toe heerlijk in zijn Deryan. Hopenlijk blijft dat zo.

Asy, gelukkig niets erg maar toch ff een dikke knuffel!
pi_84720344
Welkom Orea!! :D

Heb even snel bijgelezen.. Ben moe.. ben weer voor het eerst ongesteld dus bleeeeeeh... ;)

Wou even vertellen dat we eindelijk ontdekt hebben waarom Nanique zo onrustig en huilerig is.. De 6 weken dip leek me wel voorbij want het is inmiddels een week.. Nee gister op bezoek bij mijn moeder ontdekte ik in dat kleine mondje een tandje!! :? Voel nu nog elke keer of ik het niet mis heb maar het eerste witte scherpe puntje is door en daarmee was de puzzel wel ineens compleet..
Dunnere poep, kwijlen, op handjes sabbelen/kauwen, huilen, koorts, luieruitslag.. Dus ons kleine ding van 7 weken heeft al een mini puntje tand door... :o
Nu heb je als moeder ineens weer wat energie en begrip voor het huilen... :)

Kom morgen even weer reageren op iedereen!
  zondag 1 augustus 2010 @ 00:13:40 #115
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_84723434
Lieszdraaijer ,aaaah die kleine prul! Zo vroeg al :D
M'n moeder vertelde gister toevallig dat mijn middelste broertje met zijn 4mnd al 4 voortandjes had :D !!!

Draakje,hoe is het gegaan vandaag heb je het kunnen volhouden?
En wat kan jou het....een kolf door de kamer moet kunnen ;) Je mag echt trots zijn op jezelf hoor meid,denk niet dat het je veel hadden nagedaan wat jij gepresteerd heb het afgelopen jaar!! :*
pi_84729047
Sorry dat ik nog even heel ego over mezelf post maar heb echt nog geen tijd om bij te lezen...

Afgelopen dagen gekolfd en de stuwing begint en kloven zijn weg! Vandaag gaat Leia weer aan de borst :D
Ze was wat afgevallen maar verwacht straks met wegen dat ze weer stabiel is. Kolven zit ik al op 50 cc per voeding bij elkaar.. En ze heeft eindelijk weer gepoept na de meconium ik stond net helemaal trots te zijn :D en ze stinkt :D en dat uit zo'n lijfje...

Verder is ze zo zoet! Echt, gisterennacht en gisteren de kraamtranen en vannacht zowaar wat geslapen... Ik knap gewoon uit elkaar van trots en geluk... O+
pi_84729269
Liesz , Nanique nu al een tandje :o dat doet ze snel!

Orea wat klink je gelukkig. Fijn dat t allemaal beter gaat. En slaap is O+ :D
En hopelijk gaat ze de borst nu goed pakken en geen kloven meer maken ;)

Over slaap gesproken. Gisteravond verjaardag van mn zwager gehad. Om half 12 had ie zn laatste voeding. Om half 2 lag k thuis op bed. En om half 6 werd Floris wakker. Jaja, dit is een record. Hierna is ie in slaap gevallen en nu ligt ie weer te drinken.
Oh ja en hij lacht :o Hij gaat veel te hard, kleine uk. Maar zo schattig dat lachen O+
pi_84729292
Lies, tandjes al :o O+ Dat zie je ook niet aankomen zeg! Arm ding ;(

Orea O+ Klinkt geweldig, heerlijk om die verhalen van die hele kleintjes ook te lezen O+ Met jou ook alles een beetje goed? Draaien jullie een beetje redelijke nachten? :)
pi_84729889
Nu al tandjes? :o
Ik wou dat ik vandaag ook een wit puntje had ontdekt in Thomas zijn mond. Hij is echt zo vervelend geweest :@ Sinds vrijdagavond doet hij echt maar 3 dingen meer: eten, slapen ('s nachts) en wenen... veel wenen... Maar niets anders dat wijst op tandjes, dus die zullen het wel niet zijn.
En oké, het wenen is heel vervelend, maar ik vind het nog vervelender dat we niet weten wat de oorzaak is. We kunnen hem wel troosten, maar er moet toch iets zijn.
Waar is die f*cking manual als je hem nodig hebt? ;)
pi_84730153
Orea, ondanks alles klink je gelukkig lekker hoor! Heerlijk die kraamtranen laten lopen en genieten :)

Sonnetje, O+ voor het lachen! Heel voorzichtig probeert Nanique nu ook te lachen.. Vind de baby dan ineens nog veel leuker :D

Freecell, nee het tandje zag ik echt niet aankomen! we waren echt verbaasd!

Leonieke, sommige dingen die ik bij je lees doet me denken aan de babytijd van onze oudste.. Zij had ook zulke buien en we hoopten elke keer weer dat er nu eindelijk eens een tandje doorkwam! Helaas moesten we wachten tot haar 1e verjaardag op het eerste tandje maar in de tussentijd kwamen wij er wel achter dat haar nekje vast zat en toen we daar hulp meekregen was ze ineens veel leuker :)

Ben even aan het genieten want Nanique slaapt!!!! Meestal doet ze de ochtend haar ogen open en sluit ze pas weer om 10 uur 's avonds ;) Maar dit keer viel ze na een nacht slapen na de fles ook nog weer in slaap dus ligt ze lekker boven in haar bed ipv op mijn schoot.. Fijn hoor!! :)
pi_84730205
Mja, ik weet echt niet of er iets meer aan de hand is. Hij kan ook zo leuk zijn O+ En dan lijkt er helemaal niets aan de hand te zijn en is het lachen en gieren en spelen, maar gisteren was het echt k*t.
pi_84730228
En ik ben trouwens de opmerkingen over het feit dat Thomas geen fopspeen krijgt zooooo beu. Ik denk dat ik de volgende die er iets over zegt zijn/haar kop aftrek ofzo.
Alsof we ook DAT al niet meer zelf mogen beslissen :{w

/frustratiemodus
  zondag 1 augustus 2010 @ 10:58:04 #123
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84730467
Orea, wat klink je heppie O+
Hopelijk gaat de bv snel beter :*

Een tandje voor Nanique :o
En ongesteld :{

Sonnetje, wat heerlijk dat hij zo'n lange ruk gemaakt heeft! :) En al lachen O+

Mereltje, hoe is het met het regelen?
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 10:39 schreef leonieke het volgende:
En ik ben trouwens de opmerkingen over het feit dat Thomas geen fopspeen krijgt zooooo beu. Ik denk dat ik de volgende die er iets over zegt zijn/haar kop aftrek ofzo.
Alsof we ook DAT al niet meer zelf mogen beslissen :{w

/frustratiemodus
:D
Wij krijgen die vraag ook nog steeds :Y
Maar (en nu quote ik Ca.ra even) als wij mensen bedoeld waren om op een fopspeen te zuigen, dan hadden we wel een fopspeenvormig aanhangsel gehad ;)
En wat naar dat Thomas zo huilt en dat jullie niet kunnen ontdekken waarom... Zou het een sprongetje kunnen zijn?

Gisteren hadden we een feestje en Harry stal weer eens de show met zijn geflirt. De gastvrouw kwam hem even halen om hem aan haar zus te laten zien (en vervolgens zag ik haar iedereen afgaan :D ).
Hij was net in slaap gevallen toen de band begon te spelen. Van oorsprong een metalband die hun repertoire even hadden aangepast. DOor de eerste 4 nummers sliep hij heen, maar toen deed hij heel even zijn ogen open. Fout!! Het arme manneke had nét zijn ogen open en toen werd 'enter sandman' ingezet (en nog een paar metalnummers daarna). Toen vond Harry het niet echt tof meer, hoewel hij niet gehuild heeft. Later heeft papa nog eventjes op de gitaar geragd. Dat was dan wel weer tof! O+
En hoewel hij echt maar heel weinig geslapen had, was hij tot het einde vrolijk. Iedereen vond hem lief en dat hij zich zo goed had gehouden. *trots*

En Woezel en Pip zijn tof! ;)
pi_84730783
Met 6 weken al een tandje :o is het een record? ;)

Orea vervelend van die kloven, maar volgens mij moet iedereen daar doorheen ofzo :{ Maar na de eerste week heb ik er nooit weer last van gehad, dus hopelijk is het nu voorbij!

Over een fopspeen, ik heb daar nog nooit iemand over gehoord eigenlijk. Laura hoeft dat ding niet eens, die kwakt em er net zo hard weer uit, maar heb nog niemand gehoord die zich afvroeg waarom ze er niet een heeft eigenlijk. Zelf vind ik het niet zo'n punt eigenlijk, nu kan ik in ieder geval altijd naar dat leuke bekkie kijken ipv naar een fopspeen ;)

En Harry steelt dus de show op een feestje! Topper! En Metallica hoort toch eigenlijk wel een beetje deel van de opvoeding te zijn toch? ;)
pi_84731172
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 11:15 schreef sindell het volgende:
Met 6 weken al een tandje :o is het een record? ;)
mijn nichtje is geboren met twee tandjes.
pi_84731198
Hier is het echt niet meer fijn als ze over de fopspeen beginnen. Zo vervelend eigenlijk dat ik al geen zin meer heb om me nog te verdedigen. En het is ook niet dat ze het een keer zeggen en erover ophouden, nee hoor, bij sommige mensen krijgen we gewoon elke keer de opmerking "maar geef hem toch een speen, van mij zou hij er 1 mogen hebben." (grootouders bv, dus niet van die mensen waarvan je kunt zeggen dat je niet meer langsgaat -O- )

En persoonlijk vind ik het wel een punt :@ ik vind het echt geen zicht :@ en zou het dus ten allentijde willen vermijden (behalve als hij echt zou duimen) maar nu krijgen we ook al commentaar als we zijn vingers uit zijn mond halen "Ja, dat kind mag niets van jullie, het is het één of het andere, moest het aan mij liggen, ik gaf hem een fopspeen, maar ja... dat willen jullie OOK niet"

Echt, ik blijf nog liever gewoon thuis met Thomas zodat we geen commentaar meer krijgen :@ Want het is niet dat ze er vragen over stellen, nee, steeds dat gemoei en gemekker en die k*topmerkingen erover, alsof wij Thomas willen pesten ofzo :{

(en nu is de zaagmodus echt uit... :{ :@ )

En ik weet niet meer wie het vroeg, maar wij doen niet meer aan sprongetjes *) ;) Ik heb zo vaak gedacht "het is een sprongetje" dat ik op den duur niet meer weet of het er nu één is of niet :D
  zondag 1 augustus 2010 @ 11:39:45 #127
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84731324
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 11:34 schreef leonieke het volgende:
Hier is het echt niet meer fijn als ze over de fopspeen beginnen. Zo vervelend eigenlijk dat ik al geen zin meer heb om me nog te verdedigen. En het is ook niet dat ze het een keer zeggen en erover ophouden, nee hoor, bij sommige mensen krijgen we gewoon elke keer de opmerking "maar geef hem toch een speen, van mij zou hij er 1 mogen hebben." (grootouders bv, dus niet van die mensen waarvan je kunt zeggen dat je niet meer langsgaat -O- )

En persoonlijk vind ik het wel een punt :@ ik vind het echt geen zicht :@ en zou het dus ten allentijde willen vermijden (behalve als hij echt zou duimen) maar nu krijgen we ook al commentaar als we zijn vingers uit zijn mond halen "Ja, dat kind mag niets van jullie, het is het één of het andere, moest het aan mij liggen, ik gaf hem een fopspeen, maar ja... dat willen jullie OOK niet"

Echt, ik blijf nog liever gewoon thuis met Thomas zodat we geen commentaar meer krijgen :@

(en nu is de zaagmodus echt uit... :{ :@ )
Waarom haal je zijn vingers uit zijn mond?
Hier laat ik Harry gewon op zijn handen sabbelen. 9 van de 10 keer valt hij ook wel in slaap zonder ergens op te sabbelen en soms heeft hij het gewoon even nodig.
En de kinderarts heeft me indertijd verteld: ze kunnen beter op hun vingers zuigen dan op een speen. Want als je met je handen speelt, kun je niet tegelijkertijd op je vingers zuigen en met een fopspeen gaat dat prima!

sindell, op zich hoort het wel bij de opvoeding aar goed, als je net je ogen open hebt en de versterker staat nog geen 5 meter van je vandaan... ;)
pi_84731398
Oh nee, de vingers (lees: duim) haal ik uit zijn mond als hij anders geen enkel teken van vermoeidheid toont. Dus gewoon tijdens het spelen, moet hij niet met zijn duim in zijn mond zitten.
En laat ons eerlijk zijn: een fopspeen kan je ooit nog afnemen, een duim niet. Dus hij moet er zeker geen gewoonte van maken.
pi_84731518
maar babies hebben toch gewoon zuigbehoefte? overigens mogen ze hier zelluf kiezen hoor. als het kind een tut wil dan mag dat, als kind liever wil duimen ook en als ze niks willen is het mij ook best. we bieden dus wel een tut aan die ravi niet moet. wel loopt selene sinds ravi thuis is geregeld met een tut te sjouwen (nadat ze steeds die van hem pikte heb ik haar maar der eigenste gegeven) niet dat ze eraan zuigt ofzo, ze wil er perse ook eentje
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:02:26 #130
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84731831
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 11:43 schreef leonieke het volgende:
Oh nee, de vingers (lees: duim) haal ik uit zijn mond als hij anders geen enkel teken van vermoeidheid toont. Dus gewoon tijdens het spelen, moet hij niet met zijn duim in zijn mond zitten.
En laat ons eerlijk zijn: een fopspeen kan je ooit nog afnemen, een duim niet. Dus hij moet er zeker geen gewoonte van maken.
Harry zit de halve dag met zijn handen in zijn mond. Bij voorkeur zevert hij eerst zijn handen vol en daarna wrijft hij ermee over gladde oppervlakken :D
Soms propt hij er speelgoed bij. Het hoort er m.i. gewoon bij.
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:03:44 #131
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84731857
En soms zijn zijn eigen handen niet interessant genoeg om op te kwijlen dus dan pakt ie mijn wijsvinger maar :D
pi_84732071
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:02 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Harry zit de halve dag met zijn handen in zijn mond. Bij voorkeur zevert hij eerst zijn handen vol en daarna wrijft hij ermee over gladde oppervlakken :D
Soms propt hij er speelgoed bij. Het hoort er m.i. gewoon bij.
Maar dat vind ik iets anders dan duimen. Dat doet Thomas uiteraard ook :D
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:09:57 #133
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84733640
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:12 schreef leonieke het volgende:

[..]

Maar dat vind ik iets anders dan duimen. Dat doet Thomas uiteraard ook :D
Maar gaat het niet gewoon soms per ongeluk?
Harry doet ook zijn 'duim'vingers regelmatig even in zijn mond. Hij stopt ze dan in zijn mond, sabbelt een paar keer alsof hij even aan het nadenken is en gaat dan gewoon weer verder met spelen.

Ow en waarom zou je makkelijk doen als het ook moeilijk kan :D
pi_84734202
Ik bedoelde met dat ik het geen punt vond hetzelfde als jij Leo :) ik vind het dus ook geen gezicht...helemaal niet als ze al 3 zijn ofzo en op straat rennen met een voetbal en een speen....

Laura heeft altijd haar vingers of haar speeltjes in de mond. Of haar jurkje :')
pi_84734474
Wat suf dat mensen daar opmerkingen over maken Leonieke?
pi_84734527
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:28 schreef sindell het volgende:
Ik bedoelde met dat ik het geen punt vond hetzelfde als jij Leo :) ik vind het dus ook geen gezicht...helemaal niet als ze al 3 zijn ofzo en op straat rennen met een voetbal en een speen....
Hmz, een staaltje Nederlands vs Vlaams dan maar ;)
Hier: ik vind het echt geen punt = ik vind het echt niet erg
Ik zou trouwens die fopspeen uit de mond trekken van zo'n kinderen :X maar dat mag dan weer niet, dus doe ik het niet O-) :D

quote:
Laura heeft altijd haar vingers of haar speeltjes in de mond. Of haar jurkje :')
En kleertjes zijn idd veel toffer dan speeltjes :D Of de tenen... die zijn nog steeds erg in :D
pi_84734952
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:37 schreef freecell het volgende:
Wat suf dat mensen daar opmerkingen over maken Leonieke?
Mja, ik denk dat het ligt aan het feit dat wij binnen die kant van de familie de eerste zijn die ons kind geen fopspeen geven. Maar na bijna 5 maanden zouden ze het mogen gewoon zijn en stoppen met hun opmerkingen (ook die van: "ah, maar Thomasje anders mag je van mij een fopspeentje krijgen.")
pi_84735389
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:51 schreef leonieke het volgende:

[..]

Mja, ik denk dat het ligt aan het feit dat wij binnen die kant van de familie de eerste zijn die ons kind geen fopspeen geven. Maar na bijna 5 maanden zouden ze het mogen gewoon zijn en stoppen met hun opmerkingen (ook die van: "ah, maar Thomasje anders mag je van mij een fopspeentje krijgen.")
Dat is wel stom inderdaad.... Ben je niet bang dat één of andere opa of oma er binnenkort gewoon een speen instopt?
pi_84735426
mag je toch zeker zelf wel weten? echt, het blijft me verbazen hoe mensen toch menen het recht te hebben om zich te bemoeien met dingen die ze geen zak aangaan. gewoon lekker niks van aantrekken! doe maar gewoon :6
pi_84735883
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:04 schreef freecell het volgende:

[..]

Dat is wel stom inderdaad.... Ben je niet bang dat één of andere opa of oma er binnenkort gewoon een speen instopt?
Bang wel ja :Y Maar moesten ze het doen en ik kom het te weten dan betekent dat alleszins dat ik x aantal weken niet meer langs ga. En ik denk dat ze me goed genoeg kenen om te weten dat dat mijn reactie zou zijn ;) Maar ik heb er vooral schrik voor omdat er daar altijd spenen liggen van de andere kleinkinderen.
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:15:47 #141
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84737795
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:20 schreef leonieke het volgende:

[..]

Bang wel ja :Y Maar moesten ze het doen en ik kom het te weten dan betekent dat alleszins dat ik x aantal weken niet meer langs ga. En ik denk dat ze me goed genoeg kenen om te weten dat dat mijn reactie zou zijn ;) Maar ik heb er vooral schrik voor omdat er daar altijd spenen liggen van de andere kleinkinderen.
Ik heb dé oplossing voor je Leonie: geef hem gewoon zijn eigen tv meubel :Y)
pi_84738109
Asy wat een leuke filmpjes, overal lekker aan likken :D

Het gaat hier gelukkig alweer wat beter. Femke slaapt al beter en er lijkt weer wat ritme in te komen (01.10, 05.50, 09.50 en 12.55 uur). We hebben zelf even een stukje gelopen 8-)

pi_84738683
d'Olle grieze O+

Klinkt als een lekker ritme! :Y

Asy, die wolkjes adem ook :D Beslagen ruitje :P
pi_84739245
Komt goed uit, we moeten nog een nieuw meubel kopen :D (maar dan moet hij er wel eerst naartoe schuiven/kruipen/iets doen :') ).

En mereltje klinkt heel goed ^O^ mooi ritme :Y
pi_84741252
Wat een gezeur over een speen zeg! Vind altijd nog steeds dat mensen het zelf moeten weten!!
Wij bieden wel een speen aan omdat de zuigbehoefte van Nanique erg groot is maar meestal wil ze m niet nou prima!
Nanique begint ook steeds vaker bewust de duim in haar mond te stoppen maar denk dat als ze dat willen ze het toch wel gaan doen.. Ben er niet kapot van dus daarom bied ik de speen aan en die kun je zelf sneller afleren..
Maar goed ieder zijn eigen ding hoor!

Snap de angst dat er misschien bij grootouders dan toch een speen in gaat.. Ik zou dat ook niet accepteren denk ik als ze dat zomaar deden!!
pi_84742928
Liesz' meisje al een tand! :D wat snel zeg. Dan is het kleine babytje zijn er helemaal alweer snel vanaf zeker?

Harry flirt nu al! O+ Dat wordt nog wat over 18 jaar dan! :o

Son, wat goed dat Floris al zo lang doorslaapt. Lekker hoor zo'n ritme!

Orea, wat klink je geweldig trots! Het moet ook echt geweldig zijn dat jullie lange wachten nu eindelijk is beloond!

Mereltje wat 'n gelukkige foto! O+

Leo, wat 'n gedoe m.b.t. wel of geen speen. Hier krijgt Lisa 'm van mij zo min mogelijk. Als ik haar 's nachts hoor 'pruttelen' ga ik er echt niet gelijk heen om een speen te geven. Straks went ze er nog aan. :{w Plus dat ik echt wel hoor of er echt iets aan de hand is, dus troosten, of dat het gewoon "geklaag" is. En al zou je dan gaan kijken ligt ze trouwens meestal gewoon met haar ogen dicht. :?
Het gevolg van het geen speen geven is dit: O+

En duimen schijnt beter te zijn dan een speen, dus wat mij betreft is dit OK. En ze doet het eigenlijk alleen als ze moe is of geen speelgoed in de buurt heeft.

Wij zijn hier vanmorgen met Lisa gaan zwemmen. Ze vond het weer heerlijk. Na de zomervakantie gaat ze lekker elke week naar puppyzwemmen met papa. O+ ik hoop trouwens niet dat ie de enige man is, dat zou ik wel sneu vinden. Maar aan de andere kant ook weer O+ want hij doet het mooi wel!
pi_84745941
Euh, Asy, je hébt ook twee fopspeenvormig aanhangsels! ;)
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:03:37 #148
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84746625
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:41 schreef Ssserpente het volgende:
Euh, Asy, je hébt ook twee fopspeenvormig aanhangsels! ;)
Mja, maar daar hangt niet de hele dag een kind aan (wat vaak wel het geval is met een fopspeen :{ )
pi_84746671
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 20:03 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Mja, maar daar hangt niet de hele dag een kind aan (wat vaak wel het geval is met een fopspeen :{ )
Nou er zijn er dagen geweest dat dat wel zo was hoor :')
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:08:23 #150
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84746784
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 20:04 schreef sindell het volgende:

[..]

Nou er zijn er dagen geweest dat dat wel zo was hoor :')
Nee joh, als ze sliep toch niet ;)
pi_84746886
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 20:08 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Oh nee, dat is ook zo. :D
  zondag 1 augustus 2010 @ 21:21:31 #152
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84750047
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 20:08 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik trek deze woorden weer in... :X
pi_84750146
Wat nu? Wil Harry ipv slapen nu borsthangen? ;)
pi_84750430
Hangt ie aan je spenen, Asy? :P
  zondag 1 augustus 2010 @ 21:51:18 #155
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84751624
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:29 schreef Ssserpente het volgende:
Hangt ie aan je spenen, Asy? :P
Ja, terwijl hij slaapt }:|
en telkens als ik er een speen probeer uit te wippen dan wordt hij helf wakker en begint weer te zoeken/zuigen :')

lieve mensen, ik ga naar bed... :O
pi_84751931
Haha, succes vannacht!
  maandag 2 augustus 2010 @ 00:06:35 #157
265732 Keshet
pi_84757238
Vandaag is het dan ineens alweer zover: Emma is 6 maanden oud!

Na vandaag blijf ik nog gezellig meeposten in dit topic, ik plak er gewoon een week of 14 aan vast. ;)

Graag wil ik met behulp van een paar (ahum :@) foto's wat laten zien van de afgelopen maanden!

Ik neem nog geen afscheid van dit topic maar wil wel graag even van de gelegenheid gebruik maken om jullie allemaal te bedanken voor jullie steun, wijsheid, blijdschap en al het andere dat we gedeeld hebben de afgelopen maanden!

Een half jaar geleden, om twee over half twee 's middags, is mijn kleine meisje Emma, door middel van een spoedkeizersnede, geboren na 26 weken en 4 dagen zwangerschap. Ze woog 450 gram bij haar geboorte.

Een hele zware tijd volgt voor Emma.

5 minuten oud

Acht dagen na haar geboorte mocht ik haar voor het eerst vasthouden.

Rond deze periode raakt Emma's linkervoet beschadigd. Ze zal een gedeelte van haar voet gaan verliezen.

Een maand na haar geboorte is ze 229 gram aangekomen; ruim 50% van haar geboortegewicht!Ze weegt nu 679 gram. Qua lengte is ze ook wat gegroeid. Ze is nu zo'n 30cm lang.

Op 29 maart, bijna 2 maanden na haar geboorte, is het groot feest. Emma weegt 1 kilo! Een gigantische mijlpaal!

Op 30 maart krijgt Emma voor het eerst kleding aan. Een rompertje; gekregen van FOK! OUD en beschilderd door Oeke.

Op 2 april, Emma is dan precies 2 maanden oud, gaat ze voor het eerst in bad!

Op 2 april weegt Emma krap een kilo en is nog steeds erg klein.

Op 7 april mag ze voor het eerst proberen om uit een flesje te drinken!

Rond 2 mei, Emma is dan 3 maanden oud, weegt ze ongeveer 2 kilo.

Emma heeft alleen nog een neusbril in haar neus om haar ademhaling te ondersteunen, een sonde voor haar voeding en wat plakkers waarmee ze aangesloten zit op een monitor.

Emma had geboren moeten worden rond 7 mei.

Op 30 mei is het na bijna 4 maanden dan zover: Emma mag mee naar huis!

Ze weegt nu zo'n 2800 gram en is ongeveer 45 centimer lang. Ze heeft geen medische poespas meer nodig thuis, op sondevoeding en wat medicatie na.

Op 2 juni is Emma 4 maanden oud. Ze is tot rust aan het komen thuis en lijkt zich prima te vermaken.

Op 4 juni haal ik Emma's sonde er uit. Ze drinkt haar flesjes zo goed leeg dat ik de gok wel durf te nemen. Dat pakt goed uit, de sonde is niet opnieuw ingebracht!
De rest van de maand is Emma druk met doen wat ze moet doen: baby zijn!

Op 2 juli is Emma 5 maanden oud. In de maand juli is ze druk bezig met haar motorische ontwikkeling, begint te lachen en te 'kletsen' en groeit erg goed.

Op 2 augustus is Emma 6 maanden oud. 6! Ze weegt nu 4 kilo en heeft haar geboortegewicht dus vernegenvoudigd. Qua lengte is ze in die 6 maanden verdubbeld!

Al 6 maanden lang mag ik mijzelf mama noemen. Mama van Emma, het dapperste mensje dat ik ken.
pi_84757738
:'( kleine Emma O+ Wat een wereldprestatie heeft ze toch geleverd..

En die foto dat ze op je borst ligt, echt wauw wat een klein wurmpie

*O* voor haar, en voor jou trouwens ook, jullie hebben het de afgelopen 6 maanden meer dan fantastisch gedaan allemaal!
pi_84757946
Emma :'( Lief dapper meisje O+ O+ O+

Wees welkom bij de groten! _O_ :* :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 2 augustus 2010 @ 00:32:34 #160
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84758226
Keshet, wat een mooie reportage over je prachtige dochter O+ Ik zit hier met tranen in m'n ogen...
Emma, wat een kleine vechter ben je toch ^O^
.... met gevoel voor drama....
pi_84759954
mooi zo dat overzicht keshet O+
grappig om te zien dat ze met een kilo al gewoon emma is, met bijbehorende gezichtsuitdrukkingen :D

gefeliciteerd met deze mijlpaal, ee. half jaar oud en zo'n bikkel! wie had durven hopen dat t zo goed zou gaan met haar toen ze zo klein geboren werd!
pi_84762037
Wat mooi keshet O+

En wat een bijzonder meisje, met bijzondere ouders.
Zo liefdevol allemaal. :)
pi_84762156
Och Keshet, wat een mooi en ontroerend fotoverslag zo... jij mag je met recht MAMA van EMMA noemen, zo lief en dapper, wat een meid! Gefeliciteerd met je halfjarige meissie! *;
  maandag 2 augustus 2010 @ 08:06:45 #164
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84762225
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:59 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, succes vannacht!
Dank je, had ik ook echt nodig. Meneertje heeft zich elke 1,5 uur keurig gemeld :O
*zombie is*

en nou moet ik ook nog een traantje wegpinken bij het Emma-verslag

[ Bericht 7% gewijzigd door Asyniur op 02-08-2010 08:13:44 ]
pi_84762287
Keshet O+ :'(

Een half jaar geleden alweer! En ze doet het zo goed! Die foto dat ze op je benen ligt met die handjes is echt O+

En ze wordt echt steeds groter O+ Ze begon zo klein dat het verschil tussen klein en klein soms moeilijk te zien was, maar ik denk dat nu iedereen wel ziet hoe groot ze wordt!

Maar inderdaad nog niet helemaal groot genoeg om naar de 'grote babietjes' te gaan. Dus blijf nog maar lekker plakken ;)
pi_84762305
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 08:06 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Dank je, had ik ook echt nodig. Meneertje heeft zich elke 1,5 uur keurig gemeld :O
*zombie is*

en nou moet ik ook nog een traantje wegpinken bij het Emma-verslag
Elke anderhalf uur :o
Mja, bijna 6 maanden hè? :X Zoveel mogelijk aan toe geven, dan is vraag/aanbod het snelst weer in orde.
Kan je nog ergens wat uurtjes slaap pakken vandaag?
  maandag 2 augustus 2010 @ 08:20:54 #167
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84762327
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 08:17 schreef freecell het volgende:

[..]

Elke anderhalf uur :o
Mja, bijna 6 maanden hè? :X Zoveel mogelijk aan toe geven, dan is vraag/aanbod het snelst weer in orde.
Kan je nog ergens wat uurtjes slaap pakken vandaag?
nee, ik moet werken :o
en ik heb hoofdpijn en misselijk alsof ik gisteren flink ben losgegaan :{
pi_84762479
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 08:20 schreef Asyniur het volgende:

[..]

nee, ik moet werken :o
en ik heb hoofdpijn en misselijk alsof ik gisteren flink ben losgegaan :{
Je kan best een kater hebben :P Katerklachten komen hoofdzakelijk van slaapgebrek en uitdroging door alcohol. Maar ik denk dat slaapgebrek en uitdroging door leegzuigen ook wel hoog scoren...

Drinken! Veeeeeel drinken! Ga aan de thee oid :P

En succes met werken :X
pi_84762665
Keshet mooi! O+
pi_84762714
oh keshet, wat een mooie fotoreeks zo O+

geniet van je dappere kleintje, dat ze het gewoon zo goed blijft doen!
pi_84762859
Ik heb in vraag en aanbod een hele hoop kleding te koop. Groot pakket maatje 56 en groot pakket maatje 62.
Hoef er echt niet veel voor te hebben. Maar moet echt weg!

Dus kijk snel! Veel voor weinig.

Sorry voor de spam. Maar moet gewoon even. ;)
Wil er echt graag vanaf
pi_84762878
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 09:05 schreef ymme het volgende:
Ik heb in vraag en aanbod een hele hoop kleding te koop. Groot pakket maatje 56 en groot pakket maatje 62.
Hoef er echt niet veel voor te hebben. Maar moet echt weg!

Dus kijk snel! Veel voor weinig.

Sorry voor de spam. Maar moet gewoon even. ;)
Wil er echt graag vanaf
Breng het dan naar de kringloop of een blijf van mn lijf huis... ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_84762897
Nee, wil er wel een beetje geld voor :)
Omdat het geld nu op dit moment juist zo hard nodig is hier ;)
Maar niet 'veel'.
En het staat me ook zó in de weg.
Ben niet van het bewaren enzo.
pi_84762940
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 09:07 schreef ymme het volgende:
Nee, wil er wel een beetje geld voor :)
Omdat het geld nu op dit moment juist zo hard nodig is hier ;)
Maar niet 'veel'.
En het staat me ook zó in de weg.
Ben niet van het bewaren enzo.

Zet het op marktplaats ofzo.
Je kunt mensen niet dwingen om iets te kopen en als ze niks nodig hebben, hebben ze niks nodig...........
pi_84762972
Ik dwing niemand :) Was gewoon even een klein spammentje aan het doen.
En het staat ook marktplaats ;)

En nu weer over naar de lieve kleine babietjes.

Mart ligt weer heerlijk te slapen :)
Hij begint het slapen echt door te krijgen.
Slaapt eigenlijk vrijwel direct zodra je hem op bed legt.

En had ik al verteld dat ik hem steeds geweldiger ga vinden.

Gisteren weer wezen zwemmen. En hij heeft naar ieder gelachen. Mensen nakijken doet hij graag :D En vooral de meisjes. Het zit er al vroeg in ;)
pi_84765006
Wauw Emma en Keshet... wat een geweldig overzicht. Wat is zij van ver gekomen, wat een ontzettend vechtstertje is het. En daar ben je terecht ontzettend (understatement) trots op!!
pi_84765197
Keshet wat een mooi verhaal. Ik moest echt een traan wegpinken bij het verhaal, de foto's en de prestatie van jullie kleine grote meid O+

Wow, asyniur, klinkt als een heel zware nacht. Sterkte vandaag :)
pi_84766330
Mooi overzicht Keshet O+ Ongelofelijk dat zoiets kleins zo hard weet te vechten en er bovenop komt. The Force is strong in this one ^O^

Poeh Asyniur, dat is een heftige nacht. En dan ook nog moeten werken vandaag. Sterkte :*
En als het echt niet gaat maar ziekmelden op dit soort dagen? :{
pi_84766474
Volgens mij hebben we hier nu echt tandjes pijn.
Schreeuwen huilen en dan weer lachen.

Bovenin beginnen de middelste 2 tanden ook zeer zichtbaar te worden.
En hij vind een koude bijtring helemaal geweldig. De hele ochtend om het uur druppels gegevens van vsm. En dat lijkt te werken. ;( Vind het zo zielig voor hem. Het is wat, voordat je groot bent.
pi_84767562
Ymme: ik neem aan dat je cynababy hebt dan? Detinox is pijnstillend op de plek zelf, is lidocaine. Dat spul wat de huisarts ook in je spuit voor hij je teen open gaat sijden zeg maar :P Dat werkt heel plaatselijk en heel goed :)

Werkte hier een stuk beter dan VSM :)

En ik ben blij dat ik neit de enige was die even zat te janken bij Keshets verhaal :+
pi_84767989
Vanaf wanneer 'hoor' je eigenlijk iets te smeren op het tandvlees? Als je het tandje al ziet?
(is nu nog niet nodig, denk ik, maar het is altijd handiger om het op voorhand te weten).

Ymme, een koude bijtring is hier ook wel heel erg in, hoor, al weken eigenlijk. Dus het zegt niet altijd iets, lijkt me.

Wat bedoel je precies met "zeer zichtbaar"? Kun je daar eens een foto van posten? Dan weet ik waar ik naar moet uitkijken.
pi_84768066
O+ Keshet en emma O+ wat een bijzonder mooie mijlpaal!
ook hier een traantje bij je verslag

asy :* hopelijk trek je het allemaal nog wel vandaag na zo'n nacht, duim voor een betere nacht voor je vandaag!

sonnetje wat heerlijk dat floris zo;n lekkere slaapkop is!

Orea gewoon lekker genieten en hier er heerlijk over vertellen :Y

Ik geloof dat er hier ook weer een paar regeldagen zijn geweest, wat het minder goed kunnen kolven ook wel verklaard, wel goed gesprek met lief gehad, hij snapt heel goed dat ik de bv niet wil opgeven, maar wilde me er wel op wijzen hoe het de laatste dagen met mij ging
Ik kan alles weg wuiven door te zeggen, teveel afspraken en de hele week geen hulp maar als ik eerlijk ben.....
Besloten nu wel door te gaan met kolven, maar het is geen moeten, even de stress voor mezelf eraf en energie besparen, ik heb nog wat in de vriezer en anders die ene keer toch maar kv (al vind ik voor mezelf dat laatste wel heel moeilijk, al weet ik dat het voor mn kleine meid waarschijnlijk geen probleem is)
pi_84768195
draculettetje voor mij heeft het een soort rust te geven om kv bij te geven. De stress over voldoende kolven, 'mocht' ik aan de kant schuiven en dat was goed voor mij. Komt daarbij dat ik van plan was om tot eind mei bv te geven en het nu nog steeds doe (weliswaar enkel nog 's ochtends en 's avonds) maar ook dat is goed. De kv geven heeft er bij mij voor gezorgd dat ik nu nog bv geef, anders had ik het al veel langer moeten opgeven :Y
pi_84768224
Draculetje :*
Het helpt vaak al als de spanning van het 'moeten' er af is hoor :) En als ik eens een keer niet kolfde hadik de keer daarna woest veel 8-) Dit ter bemoediging :)

Hihi, ik werd net gebeld door de man van Pessie, ons cadeautje gaat vanaf morgen in werking :) Vanaf nu een week elke dag even daar binnen spieken O+ (en warm eten brengen :P )
pi_84768273
Leo: smeren als je redelijk zeker weet dat het pijn doet :)
En geloof me, er komt een moment dat je dat weet ;) Net als met weeën zeg maar :P
pi_84768294
Da's wel een leuk cadeau freecell :D Had ik ook wel graag gekregen eigenlijk :@
Of zo iemand die me een "bon" gaf voor 4 weken aan een stuk een paar uur komen poetsen per week. Zou extreem handig geweest zijn _O-
pi_84768330
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:37 schreef freecell het volgende:
Leo: smeren als je redelijk zeker weet dat het pijn doet :)
En geloof me, er komt een moment dat je dat weet ;) Net als met weeën zeg maar :P
Maar daar heb je toch een epidurale voor? O-)
pi_84768502
wat een leuk cadeau free!

en free en leo bedankt voor de bemoedigende woorden
ik hoop door de stress eraf te halen het me minder energie kost (en ik dus het gebruik van medicatie nog weer wat verder weg te kunnen schuiven)
pi_84769254
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:38 schreef leonieke het volgende:

[..]

Maar daar heb je toch een epidurale voor? O-)
Tsss, ik zit in Nederland, hier bevallen we nog achter de bosjes op onze hurken :{w
(net als in de jaren 50 zeg maar)
pi_84774000
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:08 schreef freecell het volgende:

[..]

Tsss, ik zit in Nederland, hier bevallen we nog achter de bosjes op onze hurken :{w
heej, moet jij niet aan je tweede van de driemaal daagse luierwas beginnen dan :+
pi_84774061
onze siesta faalde trouwens vandaag. heel hard en heel luid, met dank aan de gillende dreumes :{ ik bedoel dus niet krijsen maar gillen. en blijkbaar kan ravi daar dus niet tegen. ik ben ducktape aan het overwegen voor de dreumes, maar da's niet kindvriendelijk he :X
pi_84774115
Keshet, wat een ontzettend mooi overzicht. Emma is ook het dapperste mensje dat ik ken. Haar eerste verjaardag is een van de leukste om naar uit te kijken. Ik ben zo benieuwd hoe ver ze dan gekomen is.
pi_84774165
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:27 schreef leonieke het volgende:
Vanaf wanneer 'hoor' je eigenlijk iets te smeren op het tandvlees? Als je het tandje al ziet?
(is nu nog niet nodig, denk ik, maar het is altijd handiger om het op voorhand te weten).
Het kan ook zijn dat het helemaal niet nodig is. Voor Ivan hadden we dentinox gekocht toen we op vakantie gingen. Er was toen nog geen sprake van dat er tandjes op doorkomen stonden. Aan het einde van de vakantie zagen we ineens twee witte puntjes. Niks van gemerkt, geen bobbels gezien, geen slapeloze nachten gehad.
pi_84774389
Ik heb met twee kinderen nooit iets gemerkt van doorkomende tandjes, leonieke.

en het fotoverslag van Emma had ik nog niet gezien.
Prachtig!! snif
pi_84774442
Wat een geweldig verslag van Emma :'( O+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_84774538
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:08 schreef freecell het volgende:

[..]

:D _O-
pi_84777494
Wat leuk om de enorme ontwikkeling van Emma te zien zeg, wat een dapper meisje O+ blijf nog maar lekker hier meeposten hoor :)

Ik heb allemaal meisjeskleren gekocht bij de Hema (rompers, een jasje, broekje en shirtje), eindelijk want we wisten niet of we een meisje of jongen zouden krijgen :) Ik heb ook de behoefte om van alles te kopen, maar moet me toch maar iets inhouden :X
pi_84777832
Hier een kleine slaapkop :D
Vanochtend om 07u00 wakker. Toen weer uurtje geslapen om 08u30.
Daarna om 12u15 tot 14u30 naar bed. En ligt hij weer te slapen op bed.

Ik hoef hem tegenwoordig maar op bed te leggen en hij speelt nog even en valt dan zelf in slaap. :)
pi_84779506
leuk he gericht kleren kopen mereltje :D
ik heb wel de neiging kleding te kopen voor floris maar voorlopig heb ik echt echt niets nodig voor m :')

de goede nacht van floris was eenmalig. vannacht was meneer van kwart over 1 tot kwart voor 3 wakker. dus heb tot 11uur ofzo op bed gelegen. vanavond maar op tijd gaan slapen.

draculettetje, hopelijk geeft je beslissing wat rust

ymme, lekker dat mart zo rustig gaat slapen
pi_84779802
Jullie weten toch dat wij niet meedoen aan sprongetjes, hé? Wel, ik denk dat Thomas daar niet mee akkoord is }:| :X
Is er iemand onder jullie die het "oei, ik groei" boek heeft en eens kan kijken wanneer er precies sprongetjes zijn? Op de website vind ik het niet (of ik lees er over). Thomas was vorige week vrijdag 21 weken (maar wel 10 dagen overtijd). Dus vanaf uitgerekende datum is hij nu 160 dagen (of 22,8 weken, morgen 23 weken).

[ Bericht 1% gewijzigd door leonieke op 02-08-2010 17:47:08 (Oeps, rekenfoutje) ]
pi_84780313
Leo, ik heb het even nagekeken. Het begint met 22,5 week en duurt tot 26,5 week.

papa en mama doen niet aan sprongetjes maar Thomas wel... :D
pi_84780651
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 18:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Leo, ik heb het even nagekeken. Het begint met 22,5 week en duurt tot 26,5 week.

papa en mama doen niet aan sprongetjes maar Thomas wel... :D
Hij luistert nu al niet meer :'( ;)

Maar thx Nikki. Het zou dus wel kunnen dat hij daarom zo vervelend is (hangerig, huilerig en humeurig: ik herken het allemaal :D ).
Eens zien of hij binnen 4 weken iets meer kan (uiteraard, want dat zou hij ook kunnen zonder dat we van een sprongetje spreken ;) )
  maandag 2 augustus 2010 @ 19:04:42 #203
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84782522
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:36 schreef CrazyPrincess het volgende:
Poeh Asyniur, dat is een heftige nacht. En dan ook nog moeten werken vandaag. Sterkte :*
En als het echt niet gaat maar ziekmelden op dit soort dagen? :{
Dat heb ik dus uiteindelijk maar gedaan toen ijn ontbijt bijna terug kwam :X
Heel de dag op bed gelegen met Harry. Hij drinkt dus bijna elk uur/elke 1,5 uur. Tussendoor speelt en slaapt hij, terwijl ik dus ook probeer te slapen. Ga zo maar weer terug want het is nog steeds niet voorbij :{

Wel lief: hoor ik vanmiddag opeens huh huh huh, dus ik doe een oog half open, zit meneer daar op handen en knietjes heen en weer te schommelen :D
En hij maakt opeens zoveel verschillende geluiden :o
  maandag 2 augustus 2010 @ 19:08:08 #204
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_84782676
Hallo!

Ik denk dat ik me hier heel langzaam mag gaan melden met Nathan, geboren op 27 juli 2010. Hij was 2520 gram en 45 cm.

Nathan is echt een superbaby. Hij is erg helder en huilt bijna nooit. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren nu we de bijvoeding gaan minderen/langzaam schrappen.

Ik ga weer voeden! :D
pi_84782781
Welkom en voedze! O+
pi_84787780
Welkom pessie *O*
Je geeft in principe borstvoeding?
Ik zag een foto van hem in het fototopic. Mooi mannetje hebben jullie gebakken hoor. :Y

Asyniur, soms heb je van die dagen... :{ Goed dat je voor julliezelf hebt gekozen. Doe rustig aan :*

Ik ga morgen de draagdoek maar weer eens proberen. Ik blijf hopen dat ze het uiteindelijk leuk gaat vinden O+
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:29:18 #207
259886 pessie
pi_84788896
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:09 schreef CrazyPrincess het volgende:
Welkom pessie *O*
Je geeft in principe borstvoeding?
Ik zag een foto van hem in het fototopic. Mooi mannetje hebben jullie gebakken hoor. :Y

Asyniur, soms heb je van die dagen... :{ Goed dat je voor julliezelf hebt gekozen. Doe rustig aan :*

Ik ga morgen de draagdoek maar weer eens proberen. Ik blijf hopen dat ze het uiteindelijk leuk gaat vinden O+
Jep! Hij moest alleen bijgevoed worden omdat baby's maar 7% van hun lichaamsgewicht mogen verliezen voordat ze opgenomen worden. En 7% van 2520 gram is iets van 180 gram. Een paar luiers en hij zou dat al kwijt zijn. Dus meteen een berg bijvoeding erin.
Verder had ik al verwacht dat het bij mij met borstvoeding nog wel es een drama zou kunnen worden. Ik vond het een stuk makkelijker dan vantevoren ingeschat ook al hadden we gisteren vrienden op bezoek die vonden dat we het wel zo ongeveer het moeilijkst hadden wat je maar kunt hebben met 1 kind. Ik heb het zelf niet zo ervaren. Meer van, we zetten nu even door en hopen dat het gaat lukken want dit is wat wij heel graag willen en belangrijk vinden. En het is gelukt! (met super veel dank aan de kraamverzorgster en manlief, zij was er overdag voor de voedingen en hij 's nachts. Zonder hen was het denk ik niet gelukt).
En hij is inderdaad prachtig O+

Dragen jullie allemaal? Ikzelf wil het wel gaan proberen, ik vermoed alleen dat ik toch vaker met een wagen loop dan met een doek. Ik heb ook al een beetje gekeken naar ergonomische dragers, maar eerst maar es een doek proberen.
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:33:18 #208
259886 pessie
pi_84789111
Ik heb 2 mannen en de een ligt op de ander te slapen O+ (wees gerust, kleinste boven en ik hou het in de gaten).
pi_84789261
Wat is er volgens hen dan precies moeilijk voor jullie? De bijvoeding? Je zult het wellicht wel ergens gepost hebben, maar dat heb ik dan gemist :)
pi_84789422
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 19:04 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Dat heb ik dus uiteindelijk maar gedaan toen ijn ontbijt bijna terug kwam :X
Heel de dag op bed gelegen met Harry. Hij drinkt dus bijna elk uur/elke 1,5 uur. Tussendoor speelt en slaapt hij, terwijl ik dus ook probeer te slapen. Ga zo maar weer terug want het is nog steeds niet voorbij :{
Nog maar eens regeldagen zeker? Hopelijk zit de productie heel binnenkort weer helemaal op niveau en zitten jullie weer vlug in jullie gewone ritme.
quote:
Wel lief: hoor ik vanmiddag opeens huh huh huh, dus ik doe een oog half open, zit meneer daar op handen en knietjes heen en weer te schommelen :D
Ouch O+ Klinkt heerlijk, hoor :)
pi_84789855
Zo, ik ben weer even bijgelezen. Ik zag een Emmaatje voorbij komen met een stoer outfitje. Ik blijf het ongelooflijk vinden hoe klein ze is begonnen en hoe ze zich heeft ontwikkeld. Een half jaar oud al...
Keshet, praat je nog wel eens met een psycholoog om die heftige tijd te kunnen verwerken?

Pessie en Orea, welkom met jullie kleine spruitjes *O* Geniet nog lekker van de kraamtijd :*

Asy, kan me voorstellen dat je even moet bijkomen als je geestelijk even niet lekker in je vel zit en Harry juist dan heeel veel aandacht vraagt. Heb je iemand die misschien even de kleine een paar uurtjes van je kan overnemen zodat je kan bijtanken?

CP, hoe knoop je je meisje in de doek? Misschien hebben de dames in het draagdoektopic tips voor je. Ik vind het jammer dat ik op het moment niet kan dragen ;(

Ik blijf me elke dag verbazen over mijn muppie. Ze wordt al zo groot en ze heeft zo'n eigenwijs karakter O+ Ik heb ook het idee dat het KDV haar goed doet omdat ze het zichtbaar leuk vindt bij andere kindjes en ze kan zichzelf best goed vermaken nu. Ze wil echt ALLES zien en heeft daardoor nog wel eens moeite om in slaap te komen. Wanneer we ergens met haar naartoe gaan dan kijkt ze haar ogen uit. Zo wordt ze ontzettend enthousiast van de zebra's in de dierentuin, maar de poezen thuis zijn ook reden om het uit te gillen van plezier :D
Sinds een paar dagen krijgt ze hapjes! Ze is nu 5 1/2 maand en heeft geen verhoogde kans op allergieën. (zelfgemaakt) Perenprutje vindt ze alvast heerlijk (ik ook :9), banaan gaat er ook wel in. Wortelpuree kon ze niet waarderen :N
pi_84790151
Wat leuk dat Hannah het zo goed heeft op het KDV. Ik kijk er ook al een beetje naar uit tot dat Thomas naar de onthaalmoeder kan gaan. Contact met andere kindjes zal hem hopelijk goed doen O+
En wat goed dat ze de fruithapjes lust. Wortelpuree was hier ook geen succes :') :D
pi_84790631
Ik heb de kommahouding geprobeerd en volgens een kennis met ervaring zat alles prima. Maar kennelijk vindt mijn meid het gewoon niet zo leuk op die manier. Of het was te warm voor d'r?
Misschien moet ik de kangoeroehouding proberen. Die kan ook al vanaf de geboorte zag ik :)
pi_84791248
Kommahouding wordt geloof ik ook afgeraden ivm stikgevaar. Ik wist dit nog niet toen ik net mijn eerste (tricotslen) had en Hannah vond het wel knus. Toen ik een geweven doek kocht heb ik haar direct rechtop geknoopt en dat ging perfect. Laatst heb ik nog eens de tricotslen erbij gepakt, maar het lukt me niet meer om daar mooi strak mee te knopen. Een (zachte) geweven doek is zoveel prettiger ^O^
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:36:01 #215
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84803318
Nou tot gisteravond 21:00u is het feestje doorgegaan. Na een lange worstelpartij is hij eindelijk in slaap gevallen om niet meer wakker te worden voor half 2, daarna om half 5 en toen weer om 8. Dus er zitten weer redelijke tijden tussen. Hij is nu bij opa en oma zodat mama even kan bijslapen...

pessie, welkom!
Harry was trouwens 10% afgevallen van zijn geboortegewicht. Moesten we ook bijvoeden maar gewoon met bv...

octo, fijn dat je zo geniet van Hannah. Hoe is het nu met jou eigenlijk?
pi_84803446
slaap lekker asy :*
pi_84803691
Welkom Pessie!!! :)
Wat heerlijk dat je zo'n lief leuk mannetje hebt.. ga zo eens even spieken in het fototopic!

Asy, nou dat is iets beter zo'n nacht! Wat heerlijk dat jij even kan bijslapen!

Keshet en Emma :'( heb jullie verhaal gemist en nu met open mond en een traan gelezen.. Wat was Emma klein en wat is ze groot en mooi geworden!!! Lekker hier blijven inderdaad en een klein beetje naar de grote babies toe..

Octo, leuk dat het fruit in de smaak viel!! Wortel is natuurlijk minder zoet als fruit dus heeft ze mooi bekeken :) Ach komt vanzelf! Heerlijk zo lekker kijken en het goed doen!

Leonieke, vond de regeldagen rond de weken waar Thomas nu zit het moeilijkst maar had het idee er daarna ook redelijk vanaf te zijn.. Hoop dat Thomas snel weer lekker in zijn velletje zit!!

Ik twijfel steeds meer over het gaan dragen! Lijkt me toch wel makkelijk met een peuter hier in huis.. Kan me peuter niet dragen door mijn bekken maar de baby wel!! Heb uit Kenia hele mooie doeken gekregen en de nicht van manlief heeft daarin ook haar kindjes gedragen dus maar eens vragen of ze mij kan laten zien hoe ik daarin kan dragen! Denk dat Nanique het liefst iets van rechtop zit want dat wil ze op schoot ook.

Gister hebben we een zware dag met haar gehad.. Niet drinken, veel huilen maar ook veel slapen.. Of dit met het tandje te maken heeft?! Geen idee! Na een nacht doorslapen ligt ze nu alweer vanad 7 uur te slapen dus heb even lekker tijd met de oudste die nu naar Ome Willem kijkt ;)
Hoop dat Nanique nu een betere dag heeft want heb voor het huishouden de bovenverdieping op de lijst staan.. Shenaya heeft echt te veel speelgoed daar wil ik eens even wat van uitzoeken hihi..
pi_84803989
Pessie en Nathan welkom nog!
hier had ik ook moeten bijvoeden maar in overleg met de kraam besloten dat nog 1 dagje uit te stellen en toen begon ze bij te komen dus geen bijvoeding gegeven!

Asy pfff harry heeft het je niet makkelijk gemaakt, uiteindelijk wel een redelijke nacht dus en vandaag even bijtanken :*

Octo wat fijn dat Hannah het zo leuk vind op het kdv, kan me de eerste dagen nog herinneren!
en wat leuk dat ze het fruit zo lekker vind!

Liesz ook een moeilijke dag achter de rug:* ik hoop dat het beter gaat!
ik vind dragen heerlijk hoop dat je lichaam het met nanique wel red als je het gaat proberen
(ik zou zeggen doen!)

CP Komma houding (of het nou wel goed of niet goed is, met de tricotti die ik in het begin veel gebruikte mocht ze alleen in de komma houding) vindt ze nu niet meer fijn, wil idd alleen maar rechtop en lekker om zich heen kijken, tong tegen de wind uitsteken of lekker tegen me aanslapen O+

Gisteravond is ze trouwens weer erg lang met d'r fles bezig geweest, ik heb het niet meer dan normaal verdikt maar wel eens met speen 3 gegeven, ze heeft over 120cc met tussendoor een luier verschonen en slaapzak aan zeker een uur gedaan! da's toch niet normaal?
Ik heb ook ergens gelezen dat ze eigenlijk maar max een half uur over eten mogen doen? Weten jullie daar wat van?
pi_84804767
Liesz ik hoop ook dat we nu het ergste achter de rug hebben. Hij heeft afgelopen nacht wel weer netjes 11u geslapen en vanochtend 220cc gedronken. Laat ons hopen dat de positieve toon gezet is voor vandaag :D
En voor jullie gisteren ook zo'n moeilijke dag. Hopelijk gaat het vandaag weer een pak vlotter.

Draculettetje: hier werd ons ook gezegd dat Thomas zijn flessen moest uitkrijgen binnen de 30minuten. Daarvoor was het bij ons altijd minimum 45minuten (maar dan ook gewoon drinken, geen luier tussendoor of slaapzak aan of wat dan ook). Ze hebben ons eigenlijk nooit gezegd waarom de fles binnen het half uur leeg moet, maar om die reden zijn wij wel moeten overschakelen op speen 3 (met speen 2 is het nog steeds een onmogelijke opdracht, behalve de afgekolfde bv, die drinkt hij met speen 2).
Ik moet nu wel zeggen dat de nachtvoedingen (toen nog altijd rechtstreeks aan de borst) bij ons een hele tijd meer dan een uur duurden, terwijl hij overdag op 20minuten van de borst dronk. 's Nachts is het nooit echt vlot gegaan :N Maar dan ging het meer over hem weer in slaap krijgen.
Wij merken nu wel dat als Thomas zijn fles vlot drinkt, ze meestal effectief volledig leeg is. Als hij moeilijk drinkt, dan blijft er standaard minimum 40cc over.

Asyniur: hopelijk heb je de zwaarste regeldagen achter de rug :* Wat goed dat je nu even kunt bijslapen :)
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:38:36 #220
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84806492
Wat zijn jullie allemaal lief! :*
Nou ja, je raadt het al: slapen wil niet zo lukken maar toch even lekker relaxed in bed gelegen.
Ga zo maar eens een hapje eten, een paracetamol nemen en dan een beetje rommelen in huis. Toch een beetje raar als je thuis bent en je kind is er niet...

Liesz ook al een zware dag gehad... :{
pi_84806773
Vandaag een beetje -O- en *O*
Onze baby is echt baby af hoor. Hij word zo groot. Hij wilt alles zien, pakken.
Lachen, huilen en gillen als iets niet lukt of mama even weg loopt. O+

En nog maar een maandje en dan moet ik hier weg. Dan is hij een half jaar.
En ik vond het zo bijzonder ná een zware bevalling om hier te mogen posten.
En en en. Ik wil daar allemaal nog lang geen afscheid van nemen. En dat besef kwam vandaag ineens.
Maar we hebben nog een maand voordat Mart echt een grote baby is :D
pi_84806821
:* Voor alle slecht slapende en voor hen die het nodig hebben!
Hier gelukkig alitjd goede nachten. Dus mocht iemand een nachtje door willen slapen. Breng hem of haar maar hoor ;) Ik vind het niet erg om een keertje een slapeloze nacht te hebben!
pi_84806888
Keshet wat een prachtig overzicht van Emma ! Moest even een traan weg pinken, bij het zien van al die mooie foto's van dat dappere pukkie !
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_84807214
Asyniur, jammer dat je niet kunt slapen, maar lekker in huis rommelen is ook goed voor je geestelijke uitrusting. Even een dagje doen wat je zelf wilt, wanneer je dat wilt. Ik hoop dat je er van opknapt :*

Liesz een zware dag. Hopelijk vandaag wat beter.
* CrazyPrincess noteert Ome Willem als leuk tv-kijkmateriaal voor als Moneypenny wat groter is _O_

Max. een half uur voeden? Geldt dat ook voor borstvoeden? 's Avonds zit ik vaak echt wel langer dan dat. Dan drinkt ze gewoon langzaam omdat ze al wat moe is. Ik vind het prima. Als dat haar tempo is... Ze wordt er in ieder geval lekker loom van, drinkt veel en slaapt vervolgens de hele nacht door.
Gisteren een flesje met 60cc gekolfde melk gegeven (om haar ook aan het flesje gewend te houden) en vervolgens afgemaakt met borstvoeding. Het flesje ging erin alsof haar leven er vanaf hing en vervolgens dronk ze nog maar een klein beetje aan de borst voor ze in een diepe slaap viel. Maaaaar.... ze werd wel al na 6 uur wakker i.p.v. na de minimaal 8 uur van de afgelopen tijd. Dus voortaan de flesgewenning maar overdag doen :D
pi_84807286
CP: borstvoeding is onbeperkt :) ook qua tijdsduur :)
En 's avondslanger hoorterbij. Clusteren :)

Wij gingen dan op de bank zitten, de oudste op een voedingskussen op schoot, beha open en filmpje kijken :+
pi_84807766
Dat had ik in het begin ook met Laura. Nu is ze in 20 minuutjes klaar met een voeding. Behalve de eerste voeding 's ochtends, dat duurt een half uur.
Wat wel irritant wordt is dat ze het tijdens het drinken zo druk krijgt met andere dingen. Met mijn vingers spelen, de afstandsbediening of Iphone zien en die willen pakken, als ik nies mij aankijken na een pijnlijk loslaten waarbij mijn tepel langs haar tandjes schuurt :X Ik vraag me soms dan echt af of ze wel genoeg binnen krijgt. Maar goed, dat zal ze zelf wel weten denk ik dan....

Laura mag ook al bijna naar het grote babietjestopic :o maar ze is nog zo klein ;(
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:26:30 #227
62233 Jelief
ikke lief!
pi_84807950
Emma <3
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_84807959
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:01 schreef freecell het volgende:
CP: borstvoeding is onbeperkt :) ook qua tijdsduur :)
En 's avondslanger hoorterbij. Clusteren :)

Wij gingen dan op de bank zitten, de oudste op een voedingskussen op schoot, beha open en filmpje kijken :+
Ik herinner mij toch ook avonden dat ik mijn bh niet meer dicht deed :D
Avondclusteren vond Thomas O+
pi_84808715
Dat met een filmpje hebben we inderdaad ook al regelmatig gedaan ja :Y
Voeden en kroelen tot ze gaat slapen O+
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:59:15 #230
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84808904
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:26 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik herinner mij toch ook avonden dat ik mijn bh niet meer dicht deed :D
Avondclusteren vond Thomas O+
pi_84809871
Het heeft soms wel wat frustraties opgeleverd, hoor, maar ah, voor onze kleine man hebben we zo veel over, hé :Y En je probeert heel wat verschillende posities uit ;)
pi_84810876
Zo, de kangoeroehouding geprobeerd:

Ze vond het wederom niets, nets als de kommahouding. Maar dat kon ook eraan liggen dat ze aan eten toe was. Dus eerst laten eten, even bij laten komen en toen opnieuw in de doek. Ze sputterde wat tegen, maar nu is ze rustig, behalve een zware ademhaling. Het lijkt er meer op dat ze te moe is om te protesteren dan dat ze het echt leuk vindt :{
pi_84811174
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 13:28 schreef leonieke het volgende:
Het heeft soms wel wat frustraties opgeleverd, hoor, maar ah, voor onze kleine man hebben we zo veel over, hé :Y En je probeert heel wat verschillende posities uit ;)
Verschillende posities herkenbaar :D in de ochtend geef ik haar altijd liggend in bed de borst, kan ik zelf ook een beetje wakker worden :z Rugbyhouding doe ik als ik wil dat ze even goed snel drinkt als er wat spanning opstaat.
Liggend in het voedingskussen kijk in tegenwoordig in de nacht de herhaling van het journaal en Hart van Nederland, 3fm op tv of poker, verder zijn er alleen maar ordinaire belmiepen op tv :{
pi_84811238
Wat jammer CP.. wanneer ben je begonnen met de doek?

Ik ben net met manlief en Leia in de doek naar de apotheek gelopen. Nou is mijn kind sowieso nog erg comateus O+ en de houding vind ze erg prettig om in te liggen.. Dus er kwam een gesnurk uit de doek!
pi_84811556
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 14:00 schreef Mereltje het volgende:

[..]

Verschillende posities herkenbaar :D in de ochtend geef ik haar altijd liggend in bed de borst, kan ik zelf ook een beetje wakker worden :z Rugbyhouding doe ik als ik wil dat ze even goed snel drinkt als er wat spanning opstaat.
Liggend in het voedingskussen kijk in tegenwoordig in de nacht de herhaling van het journaal en Hart van Nederland, 3fm op tv of poker, verder zijn er alleen maar ordinaire belmiepen op tv :{
Je kan ook wel eens naar de Belgische tv kijken, hé :{w ;) National geographic doet het ook wel goed bij mij trouwens :Y
En idd, 's ochtends liggend in bed voeden zodat je zelf nog een beetje kunt soezen :) :z

Orea wat klinkt dat fijn :Y Thomas is duidelijk geen voorstander van zo gedragen te worden. We hebben zoiets gekocht (geen draagdoek, maar wel iets waardoor hij op dezelfde manier zit zoals op de foto van CP) maar hij vindt het ook niet fantastisch (understatement :') ). Maar in de draagmand vindt hij het ook heel fijn, dus dan gaan we zo wandelen :Y

CP jammer dat het niet lijkt te lukken. Ik kon het niet over mijn hart krijgen om Thomas gefrustreerd te dragen en haalde hem er dan ook uit.
pi_84811558
Bij een week of 4 a 5 denk ik. Ik durfde niet eerder i.v.m. de keizersnee. Tillen mag dan niet, dus draagdoek ook niet.

Nou, ik heb d'r maar weer uit de doek gehaald, want het protest was niet goed voor m'n trommelvliezen :')

Ik moet wel zeggen dat ze zo op m'n borst liggen zonder draagdoek ook niet erg leuk vindt. Ze zit liever rechtop op d'r billen met genoeg ruimte om d'r heen om te bewegen :)
pi_84811707
Thomas heeft het lange tijd heerlijk gevonden om op mijn borst te liggen en nu is dat echt drama, behalve als hij doodmoe is. Voor de rest is het ook rechtzitten geblazen :Y Ik denk dat het wat in fases komt.
Ik zeg ook altijd als hij echt moe is dat hij weer veel meer op de kleine baby lijkt (beetje zielig kijken) en dan wil hij wel op mijn borst liggen (als een echte kleine baby dus :D ). Voor de rest is het al een flinke jongen en die zitten recht *) ;)
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:59:29 #238
259886 pessie
pi_84815929
Oeh de fotootjes van Keshet. Wat is ze gegroeid zeg!

Wat leuk om een foto te zien van dragen O+

Van de kraamverzorgster mogen we zometeen voor het eerst even naar buiten *O* . Ze zei dat ik het waarschijnlijk tot de T-splitsing volhoud :') maar buiten=buiten!

De kraamverzorgster is weg. Definitief :'( . Ik kon het echt goed met haar vinden!

Wat betreft die vrienden, die leek het gewoon zwaar om elke 2 uur opnieuw te beginnen met een routine van weer een uur voeden/bijvoeden/kolven. Maar Nathan zit nu al op 7 a 8 voedingen per dag :o . Ik schrik er zelf een beetje van. Maar hij was vandaag 2690 gram! Dus hij doet et supergoed! Vannacht eigenlijk maar 1 nachtvoeding gehad :o . Ik sta perplex. Nou ja, we bekijken het per dag! Hij kan altijd besluiten iets anders te gaan doen!

Goed dat jullie dat zeggen van dat clusteren. Moet er wat beter op gaan letten. Hij is erg wakker van 4 tot 10 's middags/'s avonds. Gisteravond toch nog wat bijvoeding gegeven.
pi_84816319
CP bij mij vond mn meisje het in de draagzak voor in het water de eerste keer in het zwembad helemaal niks
een week erna thuis geprobeerd en weer brullen
totdat ik door had dat ik haar er te moe in deed, even met haar fopspeentje erin en mw was gelijk stil
in het zwembad zelf de volgende dag ook geen problemen, en ze is er zelfs in slaap gevallen

nou weet ik niet of het toevaltreffers zijn omdat ze al gewend was gedragen te worden
of dat oefening dus duidelijk verschil maakte! Hoop voor je dat ze het toch nog leuk gaat vinden!

Pessie en heb je het gered tot de splitsing? klinkt alsof het allemaal goed bij jullie gaat! fijn!
pi_84817245
soms is er weinig over te zeggen hoor. selene vond de eerste paar keertjes de draagdoek niks (ikke wel dus ik bleef maar stug volhouden :7 ) en na een paar keertjes wende ze wel. ravi vond het van begin af aan megagaaf.

die dwing ik trouwens wel tot ruststand, want anders blijft hij rondkijken en word dan toch wel wat indrukovervoerd, wat je dan terugziet in niet willen slapen. dus na 10 minuutjes rondkijken krijgt hij een stuk doek over zn bol en 'moet' hij gaan chillen. wat hij dan dus ook wel doet ;)
pi_84818220
Ik ga ook nog even volhouden :P
Mijn volgende idee is om een stukje buiten te gaan lopen met haar in de doek. Dan kan ze lekker om zich heenkijken :)
pi_84826077
Over de draagdoek, Laura vond dat eerst ook niks. Maar ze is er aan gewend geraakt geloof ik. Ik gebruik em niet heel veel, maar als ze er in gaat vind ze het prima nu en ze valt er ook lekker in in slaap.
Over slapen trouwens
Als ik een dag met haar thuis ben slaapt ze bijzonder weinig, maar op het kdv kan ze gewoon hele middagen slapen :o vanmiddag bijvoorbeeld van 13.10 tot 16.20 (toen hebben ze haar maar wakker gemaakt :') )
's nachts slaapt ze overigens nog steeds goed :) Ze ligt nog niet heel vroeg, tussen 8 en 9 meestal, maar daar kan ik wel mee leven, het wordt steeds wat vroeger.

En ze lust gewoon broccoli :o ik had afgelopen weekend al een paar keer wat hapjes gegeven en vanavond had ik broccoli gemengd met worteltjes. En ze hapt gewoon een paar happen weg :D *blij*
En ze kan banaan uit het vuistje eten 8-) (mijn vuist dan he? :') )
pi_84826356
*O* wat goed van laura sindell!!

volgens mij had floris regeldagen ofzo. vandaag slaapt ie weer veel meer dan gisteren en zondag. en heb k m niet de halve dag aan de borst, wat ook wel prettig is :@

draagdoek ga k morgen s proberen. vind t een beetje eng, want ben nogal een kneus met dingen dus ben bang dat k m laat vallen ofzo :')
maar toch maar s proberen :)
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:29:48 #244
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84826419
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 19:04 schreef Asyniur het volgende:
Asy, zo lollig, Daan en Harry volgen elkaar steeds op met alles. Bij Daan is nu echt het hek van de dam. Constant op handen en knietjes en heen en weer schommelen. En daarbij heeft hij ook dit ontdekt :D
Prrrrrrttt doet Daan

Sorry, verder niet echt teruggelezen. Ik las veel nieuws over kleine babietjes. Zo schattig. Fijn als alles een beetje soepeltjes verloopt.

Hier op de boot gaat alles super. Daan geniet met volle teugen, wel wat minder slapen overdag. Hij wil niets missen. Maar 's avonds gaat hij goed slapen en wordt soms even wakker als wij moeten plassen ofzo en vannacht toen er in de haven een alarm afging :( maar eigenlijk mogen we niet klagen. We liggen nu in de haven bij de Eemhof (Center Parcs) dus morgen lekker een dagje Park plaza en naar het Subtropisch zwemparadijs ('t lijkt wel ijs :P )

Oh nog even een *O* voor Emma en Keshet :* Je doet 't super meis!!
pi_84846070
Wat er met Mart is weet ik niet.
Maar het is vooral veel slapen! Hij is in totaal nog geen 1,5 uur wakker achter elkaar.
En dan begint het schreeuwen en huilen weer! Dus hup naar bed en dan is het goed.

Sprongetje :?
pi_84846262
Op die manier zou Thomas wél mogen springen, wat mij betreft :+
pi_84846387
Vind het veel leuker als mijn kind gezelliger is.
En lacht. En niet alleen maar huilt en schreeuwt. Alles bij elkaar is het in die tijd maar 30 min goed en dan weer gillen en huilen. En qua tanden zie ik in de mond geen veranderingen.

En ik hoor wel vaker dat de kindjes ná 6 maanden weer veel makkelijker worden doordat ze dan zelf meer kunnen. Maar wilt ook echt niet meer liggen, maar zitten gaat dus gewoon nog niet. En lang laten zitten lijkt me ook niet goed voor de rug. Dus het is het allemaal 'net' niet voor hem.
pi_84846593
Mja, troost u, zo'n driedaagse als wij hebben gehad, heb je ook liever niet ;) Alleen maar schreeuwen en huilen en niet willen slapen.
SPOILER
Maar het zouden idd wel frustraties kunnen zijn. Hoe zou je zelf zijn als je iets wil doen, maar dat net niet kunt.
pi_84846762
Daan :D Dat gebeurt hier ook :D

En gisteren was TARA met hem aan het paardjerijden op schoot en deed daar depperdedepperdedepper oid bij.
En toen stopte hij en Florian: epepepep }:|

En dat echt 3x :D

Maar baby hier is ook niet te genieten :') Dat 6 maanden sprong-ding is héél realistisch. Weet nog dat we dat bij Leander ook een week of 4 hebben gehad... En KRIJSEN en knoeterhard gillen. (en dan gaat dreumes meedoen :') ) en slapen is er ook niet bij. Max. 3 kwartier overdag :')
En dan na een uurtje weer moe, maar naar bed is dan bepaald NIET goed :')
pi_84847039
4 weken? :o :X
Maar hier is het net zoals je het beschrijft :Y Ik heb al vaak aan jou gedacht, freecell. Aan hoe jullie het in godsnaam kunnen volhouden. Respect hoor :*
pi_84847132
4 weken, dus nog 3,5 te gaan :D

En gelukkig slaapt Mart wel gewoon! Ik heb het idee dat hij zich erdoor heen aan het slapen is.
pi_84847325
Als Mart en Thomas zo door doen, zijn ze er natuurlijk helemaal van af als ze 6 maand zijn (zal de onthaalmoeder ook wel blij zijn ;) ).
pi_84847666
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:10 schreef leonieke het volgende:
4 weken? :o :X
Maar hier is het net zoals je het beschrijft :Y Ik heb al vaak aan jou gedacht, freecell. Aan hoe jullie het in godsnaam kunnen volhouden. Respect hoor :*
Nou, normaaal gesproken doordat baby in kwestie sinds de nieuwe voeding overdag wél blij is :+
Maar daar issie nu mee gestopt en nu leven we van slaapje tot slaapje :+
  woensdag 4 augustus 2010 @ 12:46:07 #254
259886 pessie
pi_84848197
De lactatiekundige vermoed spruw -O- . Ik heb pijnlijke tepels bij het voeden, maar Nathan lijkt nergens last van te hebben. Ik moet vanmiddag voor het voeden even kijken in zn mond (dat wordt nog leuk), ze belt morgen weer dan kunnen we bespreken hoe nu verder. Ze had maandag in zn mond gekeken en had toen een paar witte puntjes gezien, maar aangezien hij net afgekoppeld was kon dat ook een restje melk zijn.
Ik ga even slapen :O .

Trouwens, heftige sprong zo te lezen bij 6 maanden! :* voor de mama's.
pi_84848310
Truzzuh Pessie!

Spruw is knap vervelend :X
Kan het ook nog het wennen aan het 'live-voeden' zijn? Duurde bij mij ook beide keren een weekje of 2 nadat het lekker liep tot ze helemaal pijnvrij waren...
pi_84848435
Mocht het spruw zijn, zorg dan wel dat je ALLEBEI behandeld wordt trouwens. Ook al lijkt hij er geen last van te hebben.
Anders blijf je bezig :')

En als je allebei behandeld wordt, hoef je ook niet ineens alles bruut op 60 graden te gaan wassen, maar kan je gewoon doorleven :P
pi_84849055
Ja, kan zijn dat het sprongetje hier ook begonnen is. Al een kleine week merk ik dat hij wat minder vrolijk is. Daan heeft er tot nu toe steeds niet echt veel last van gehad en echt huilen doet hij nu ook niet, maar hij jammert wel veel meer en lijkt wat gefrustreerd doordat hij dingen wil die nog niet kunnen.

Ik schreef het toe aan de veranderde omgeving (boot versus huis) maar hij slaapt wel prima hier dus het zou ook het 26weken sprongetje kunnen zijn.

Pessie, spruw is niet fijn :N Hoop dat als het zo is, jullie snel behandeld kan worden.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 16:03:25 #258
259886 pessie
pi_84856955
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:49 schreef freecell het volgende:
Truzzuh Pessie!

Spruw is knap vervelend :X
Kan het ook nog het wennen aan het 'live-voeden' zijn? Duurde bij mij ook beide keren een weekje of 2 nadat het lekker liep tot ze helemaal pijnvrij waren...
Ik heb 1 puntje op zn gehemelte gezien en misschien een beetje een waas in zn wang? Heb eigenlijk even een expert nodig... O-)
Hij lijkt zelf absoluut nergens last van te hebben dus op zich...

Verder doet ie het echt goed op de borstvoeding! De lactatiekundige vind het prima om hem 's avonds voor het slapen als hij zo onrustig is een beetje bijvoeding te geven in een flesje. Ze zegt dat een rustige baby ook veel waard is en dit is tijdelijk. Heb vanochtend iets van 20 cc gekolfd dus kan ie dat dan mooi krijgen :D .
De borstvoeding gaat echt een stuk voorspoediger dan ik vantevoren had verwacht! (Ja, ik was nogal pessimistisch). Hij drinkt nu 1 borst per keer en dan valt ie in slaap aan de borst O+ .
pi_84857490
Hihi, je was pessiemistisch :P
Sorry, stomme opa-grap :(

Ik hoop voor je dat het geen spruw is :*

Hier ook een onrustige dame 's avonds. Maar dat blijkt dan meestal de vermoeidheid te zijn :)
  woensdag 4 augustus 2010 @ 16:24:18 #260
259886 pessie
pi_84857845
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 16:15 schreef CrazyPrincess het volgende:
Hihi, je was pessiemistisch :P
Sorry, stomme opa-grap :(

Ik hoop voor je dat het geen spruw is :*

Hier ook een onrustige dame 's avonds. Maar dat blijkt dan meestal de vermoeidheid te zijn :)
_O- (ook ik heb humor :D ).

Hij is dan ook wel moe, maar komt gewoon niet meer in rust. Dan heeft hij de borst gehad en dan moeten we hem nog volledig inpakken (met al die doeken om hem heen kan ik hem echt niet voeden) en daar wordt hij wakkerder van. Beetje bijvoeding is meer troost op papa's arm heb ik het idee, en dan leggen we hem weg en horen hem pas 3 uur later (of niet, en dan moet ik hem wakker maken wat bijna onmogelijk is).
Misschien even iets meer spelen met de borst vanavond, kijken wat hij dan doet. Bijvoeding kan altijd.
pi_84858997
Bij ons gebeurt het vaak dat ze heeft gedronken en de tepel dan loslaat. Vervolgens blijft ze bij me liggen maar wordt ze heel druk en gaat met d'r armen zwaaien en met d'r beentjes trappelen en happen met d'r mondje. Dus dan maar weer aan de borst die ze vrij snel daarna weer loslaat. Ze blijft maar onrustig.
Tot we haar op bed leggen. Dan is het nog even wat onrustig, soms wat gejammer. Soms wiegen we haar wat, maar soms laten we haar ook gewoon liggen. En meestal valt ze dan vanzelf in slaap.
Kennelijk is ze dan gewoon aan het vechten tegen de slaap. En d'r bedje geeft haar de rust(ige omgeving) die ze nodig heeft.

Maar heel wat anders: volgens mij gaat het allemaal wel goed met jullie drietjes he? Je maakte je steeds zo'n zorgen in Z&G of alles wel goed zou gaan met de bevalling en de borstvoeding enzo. Heb je nu eindelijk wat innerlijke rust gekregen? :*
  woensdag 4 augustus 2010 @ 18:15:41 #262
265732 Keshet
pi_84861381
Pessiemistisch, die houden we er in! _O-

Maar inderdaad, je klinkt heel gelukkig en heel zeker Pessie! Fijn! O+

Wij zijn afgelopen maandag naar het ziekenhuis geweest. Rondje anesthesist, verpleegkundige en nog een paar mensen. Wat een afspraken voor 1 operatie zeg! :o
't muppetje is goedgekeurd voor de operatie aan haar liesbreuk. De operatie is volgende week donderdag.

Nadat ze door 5 mensen bekeken was om goedkeuring te krijgen voor de operatie moesten we nog 3 kwartier in de wachtkamer wachten op de echo om te kijken wat de 'cysteuze structuren' in haar buikje nou precies waren. Ze moest 5 uur nuchter zijn voor de echo; voor mijn hongerlapje c.q. dramaqueen was dat echt een hel. (En voor de mensen in de wachtkamers ook denk ik.)
Het blijken cysten bij haar eierstok te zijn. Die komen vrij veel voor bij meisjesbaby'tjes; ze ontstaan al als de baby'tjes nog in de baarmoeder zitten onder invloed van de hormonen van mams. Zolang ze niet groeien of sowieso te groot zijn is het prima en mogen ze blijven zitten. Bij Emma zijn ze nog vrij klein en lijken ze niet te groeien, er wordt dus niks aan gedaan! Voor mij was het een hele geruststelling, je haalt je de meest bizarre scenario's in je hoofd.

Ik vond het wel een ontzettende rotdag om in het ziekenhuis te zijn; exact 6 maanden na haar geboorte. Wat wel tof was was dat we een aantal artsen en verpleegkundigen etc. tegenkwamen die er vlak voor, tijdens of net na haar geboorte ook bij betrokken waren, die stonden te glunderen toen ze haar zagen. Zo hebben zij ook eer van hun werk!

Ik heb de afgelopen dagen wel bijgelezen maar niet echt puf om te reageren. Ik denk dat het meeste ook al wel gezegd is! :)
pi_84862543
oh, dat klinkt heel fijn keshet! (behalve het nuchter moeten blijven dan ;( ). ik had begrepen dat een liesbreukje echt geen ernstig zware operatie is. het blijft natuurlijk wel een operatie, maar in verhouding schijnt het een kleinigheidje te zijn. maar ik kan me zo voorstellen dat het na alles wat er gebeurd is zekers wel er flink inhakt! wel lekker dat het snel gaat gebeuren. *knufs*

en terug zijn in het ziekenhuis is altijd ff vervelend denk ik. hier stuur ik dat een beetje door elke keer ffies met ravi naar de babykamer te gaan dan. vorige keer zei ik dat tegen de arts, en vroeg of ze het niet vervelend vonden en die wist niet hoe snel hij me gerust moest stellen en riep: "ga vooral! vinden we allemaal leuk"!

hopelijk komen jullie allemaal snel bij van het dagje ziekenhuis :*
pi_84863965
Nou succes dan maar Emma.... onder het mes... gaat ze vast niet tof vinden ;( Arm mupje!
Ik zou inderdaad ook even langs neonatologie hoppen dan als ik jou was :Y Even showen hoe hip ze gegroeid is O+ Maar kan me voorstellen dat het lastig is hoor!

Fijn dat de cysten niks boeiends zijn!

Hey ex-bekken-klacht dames...
Ik zit hier met een cyclus gerelateerde bekkenklacht :+ Is dat (na bijna een half jaar) normaal of moet ik daar wat mee?
pi_84865453
freecel, na een half jaar ben je gewoon nog niet uitgezwangerd. dat weten we allemaal, maar daar willen we geen van allen aan. maar het is wel zo ;(
pi_84871272
Free, ik zag je berichtje over die bekkenklachten in combi met cyclus. Ik ben inmiddels al dik 10 maanden mama, maar helaas, ik herken het maar al te goed. De dagen voor mijn menstruatie voel ik mijn stuitje precies zo als tijdens de eerste weken van de zwangerschap en de laatste maanden van de zwangerschap. Ben benieuwd of het ooit nog overgaat..
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 4 augustus 2010 @ 22:05:28 #267
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_84872374
Ik heb vandaag met Sylvester voor het eerst de draagdoek gebruikt,nou hij vond het ook echt HELEMAAL NIKS,alleen maar huilen en zelfs gillen!!

Bij het cb alles goed,hij was 1,5 cm gegroeid en bijna 1 kilo aangekomen in 5 weken.Hij mag nu naar de 5 voedingen,gaat goed vandaag dus ben benieuwd,5 voedingen klinkt zo klinkt zo weinig.

Voor de harde ontlasting gebruik ik nu kindicoldruppels van vsm,wat een goed spul zeg,voor onze vent dan,ventje kan normaal poepen :)
pi_84872850
Zo vandaag met Floris (en mijn moeder en nichtje) naar Blijdorp geweest. Wat dachten we :') Mijn ouders hadden gratis kaartjes gehad van de eneco. Dus leek ons wel leuk. Zus zou eigenlijk ook meegaan , maar vanwege geen parkeerplek (of iig uiteindelijk parkeerplek, maar geen geld op onze chipknip[s/pen]) is zij weer naar huis gegaan.
Maar jeetje wat was t druk haha. Was wel gezellig, Floris heeft lekker geslapen in de wagen hehe.
Alleen nu wil hij niet slapen :') Das wel een beetje jammer :P Hopelijk slaapt ie vannacht wel goed.

Keshet, fijn dat de cysten bij Emma niets boeiends zijn.

Pessie fijn dat alles goed gaat met jullie!
pi_84873949
Ik heb nu ondertussen twee keer bijgelezen, maar om de één of andere reden vergeet ik constant wat ik wil vertellen.
Ik las over kindjes die vechten tegen de slaap, leuke uitstapjes, tevreden mensen bij het cb, veel kinderen die rond het sprongetje schijnen te hangen en natuurlijk over Emma die volgende week geopereerd moet worden, maar cysten die geen probleem schijnen te zijn :*

Ik denk dat we hier een onrustige nacht tegemoet gaan. Thomas is nu al een paar keer wakker geschoten uit zijn slaap en begint enorm hard te huilen direct. Tot nu toe kunnen we hem wel telkens vrij vlug troosten en in slaap wiegen, maar er moet toch iets aan de hand zijn.
Vandaag een wit puntje ontdekt in zijn mond, maar het lijkt op een rare plaats te zitten dus ik durf nog niet te zeggen dat het om een tand gaat. We zien wel wat het zal geven. Het zou alleszins wel de onrust van het afgelopen weekend kunnen verklaren. Maar tot nu toe zeg ik nog steeds: geen tandje te zien :)
Morgen naar Kind&Gezin om zijn hoofdje tussentijds te laten opmeten. Al ben ik ervan overtuigd dat ze de voorlaatste keer verkeerd gemeten hebben, word ik toch wat nerveuzer nu de controle er zit aan te komen. Hopelijk volgt hij nu weer zijn lijntje en was het inderdaad gewoon verkeerd gemeten.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 22:37:45 #270
259886 pessie
pi_84874357
Freecell is langsgehopt vanmiddag en heeft even gekeken naar de vermoedelijke spruw O-) . Vermoedelijk toch niet dus, morgen komt de intake van het cb, laat haar ook nog wel even kijken. Misschien is het gewoon gewennig, hij drinkt op zich pas 3 dagen goed. En hij krijgt vetjes-vingertjes O+

Ik denk dat ik weet wat clusteren is... Van 5 tot half 8 voeden? Zit me alleen af te vragen hoe laat ik em nu moet wakker maken voor zn volgende voeding. Ga et denk ik maar tegen een uur of 11 proberen... Of hij wordt nu wakker? :?

Sonnetje lekker met je mannetje erop uit! Klinkt gezellig!

Wat betreft hoe ik in de zwangerschap en bevalling stond. In Z&G kon ik niet goed overbrengen hoe ik erin stond,maar dit was rustiger dan dat veel mensen dachten. Voor mij gaf een zeer degelijke diepe voorbereiding juist rust terwijl anderen het liefst alles op het moment supreme over zich heen laten komen. Vorige week was echt bikkelen, maar door de voorbereidingen die ik heb genomen had ik dit al aan zien komen en is nu mn borstvoeding goed op gang. Ik hoop dat dit zo lang mogelijk zo blijft, maar we zien wel.

Dikke :* voor Teigetje
pi_84883428
En hoe is de nacht gegaan Leonieke?

Hier hebben we een draaier hoor. Ik leg hem op zijn rug en hup, op de buik :)
Zo ineens gisteren, heel vloeiend. En nu doet ie echt niets anders meer!
pi_84884113
Keshet wat fijn dat de cysten niks zorgwekkends zijn! wat een opluchting!

Sonnetje lekker een dagje uit geweest, klinkt heerlijk

Pessie, ieder zijn manier maar ik ben blij dat het goed gaat!

Ymme heeft een draaier *G*

en idd Leonieke hoe is het gegaan vannacht?

Free met (terugkerende) bekkenklachten :*

Guess jammer dat het nog niet wilde met sylvester in de draagdoek, blijf je het wel proberen?
misschien kan je in het draagdoeken topic tips vinden?

straks weer lekker met de kleine zwemmen, ze heeft me overigens 2 heerlijke nachten bezorgd, om 22.30 flesje met 130cc afgekolfde melk, en beide keren kwam ze pas om 06.30 weer om vervolgens na de borst weer in slaap te vallen!
mn strijk en was zijn inmiddels daardoor al gedaan!
En gister had ze haar fles binnen het half uur leeg!
pi_84884137
KLinkt goed draculetje!

En hoppa Mart, aan het draaien ^O^

Hier het voorzichtige idee dat we het ergste misschien even weer gehad hebben *ademhaalt*
Vannacht maar twee keer en vanmorgen niet woedend aan het gillen :+
pi_84884167
Heeft Florian dat gillen aan Mart overgedragen ;)
Gelukkig doet Mart dat alleen 's nachts niets. Maar overdag is het hier flink gillen, rood aanlopen, huilen :D
Ach ja, het is een fase ;)
  donderdag 5 augustus 2010 @ 09:03:36 #275
265732 Keshet
pi_84884262
Wat goed draakje! *O*
Om even op je vraag van eerder deze week terug te komen; ik heb begrepen dat baby'tjes hun flesje binnen het half uur leeg moeten hebben omdat ze anders meer energie verbruiken dan ze binnen krijgen. Ook krijg je dan te weinig tijd tussen de voedingen om het eten goed te verteren. Maar hey, het zit niet op een minuutje vast he!
Emma klokt haar flesje soms in 5 minuten leeg maar de laatste fles duurt vaak 30-45 minuten. Ik maak er geen drama van iig.

Leonieke, een wit puntje kan een tandje betekenen maar ook spruw. Nou heb ik geen idee hoe beide er uit zien, op witte puntjes na, dus beschouw dit maar als een nutteloze opmerking! Succes straks bij K&Z! Gaat Thomas er in zijn koets naar toe? :D

Emma's papa heeft ook z'n eerste 'compleet ondergepuugd ervaring' binnen. Net voor 'ie naar z'n werk ging. Dat zal 'm leren. :+

Martje kan draaien! *O* Daarmee heb je wellicht meteen een verklaring voor z'n moeilijke gedrag van de laatste dagen Ymme!

Fijn dat Nathan geen spruw lijkt te hebben Pessie. Ik zou inderdaad ook even de CB-mevrouw laten kijken, gewoon voor de zekerheid! (No offence Freecell!) *O* voor de spekhandjes!

Guess, vanaf welke leeftijd / gewicht mag je die druppels gebruiken? (Hier een muppetje wat er misschien ook wat aan heeft.)

Son, heeft Floris nog wat van Blijdorp meegekregen? Heeft 'ie nog een beetje geslapen?

Emma heeft net voor de 2e keer een hielprik gehad. N.a.v. de 1e hebben ze niet op alles kunnen testen omdat ze daarvoor bloedtransfusies had gehad. Ze schreeuwde weer alles bij elkaar van kwaadheid en frustratie. :'(
pi_84884320
Tsss Keshet :P

Nee joh, ik ben ook geen expert, ik heb gewoon even gegluurd en ik zag alleen maar melk, maar ik zou het ook zeker navragen nog hoor!
pi_84884344
En Emma en Mart gaan snel een keer meeten :D
Oh dat gaat helemaal super worden natuurlijk!

Nog meer mensen die willen komen :) :D
  donderdag 5 augustus 2010 @ 09:09:10 #278
265732 Keshet
pi_84884361
Misschien kun je bij het CB gaan werken! :o

Maar toch he, ik zou zeker op jouw oordeel vertrouwd hebben. Een ervaringsdeskundige heb ik altijd hoog in het vaandel staan. ;)
  donderdag 5 augustus 2010 @ 09:15:36 #279
259886 pessie
pi_84884487
Mart draait *O*

Guess rustig opbouwen en proberen, misschien vind hij het dan vanzelf leuk?

Free, wil je het adres van mijn bekkenfysio? Ze behandelt ook postpartum bekkenklachten en ik weet dat ze terug is van vakantie.

Leo, nachtrust gehad?

Nathan geeft voeding terug. Das nieuw. Hij hapt en slikt tegenwoordig of zn leven ervan afhangt (wat het feitelijk ook doet maar even for the picture).

Vannacht wat minder relaxed geslapen, alhoewel, was door de wekker van 3 uur heengeslapen :{ dus kreeg hij pas na half 4 weer eten en om half 7 kwam hij alweer. Ik vind het prima, misschien de wekker iets harder zetten hier 's nachts. Hij piepte wat na half 4. Zometeen gaan we hem lekker in bad doen!

Gisteravond zijn mn schoonouders geweest. Oma is verliefd op haar kleinzoon O+ . Ze wou em eigenlijk niet teruggeven. Heb em wel teruggekregen hoor!
  donderdag 5 augustus 2010 @ 09:18:10 #280
259886 pessie
pi_84884524
Ik vraag puur de mevrouw van het CB omdat mn lactatiekundige misschien niet begrijpt waarom ik free in de mond van mn kind laat gluren. Ik vertrouw wel op free's oordeel, ze heeft 14 maanden de peuter gevoed dus denk dat ze er wel verstand van heeft. Meer dan ik in ieder geval ;) (nu nog wel).
pi_84884549
Maar goed dat je hem teruggekregen hebt ook :D

En ik wil graag het adres inderdaad :Y PM maar ff :)
  donderdag 5 augustus 2010 @ 09:26:55 #282
265732 Keshet
pi_84884668
Tessa is halfjarig! Gefeliciteerd! *O*
pi_84884845
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 09:03 schreef Keshet het volgende:
Wat goed draakje! *O*
Om even op je vraag van eerder deze week terug te komen; ik heb begrepen dat baby'tjes hun flesje binnen het half uur leeg moeten hebben omdat ze anders meer energie verbruiken dan ze binnen krijgen. Ook krijg je dan te weinig tijd tussen de voedingen om het eten goed te verteren. Maar hey, het zit niet op een minuutje vast he!
Emma klokt haar flesje soms in 5 minuten leeg maar de laatste fles duurt vaak 30-45 minuten. Ik maak er geen drama van iig.

Leonieke, een wit puntje kan een tandje betekenen maar ook spruw. Nou heb ik geen idee hoe beide er uit zien, op witte puntjes na, dus beschouw dit maar als een nutteloze opmerking! Succes straks bij K&Z! Gaat Thomas er in zijn koets naar toe? :D

Emma's papa heeft ook z'n eerste 'compleet ondergepuugd ervaring' binnen. Net voor 'ie naar z'n werk ging. Dat zal 'm leren. :+

Martje kan draaien! *O* Daarmee heb je wellicht meteen een verklaring voor z'n moeilijke gedrag van de laatste dagen Ymme!
Fijn dat Nathan geen spruw lijkt te hebben Pessie. Ik zou inderdaad ook even de CB-mevrouw laten kijken, gewoon voor de zekerheid! (No offence Freecell!) *O* voor de spekhandjes!

Guess, vanaf welke leeftijd / gewicht mag je die druppels gebruiken? (Hier een muppetje wat er misschien ook wat aan heeft.)

Son, heeft Floris nog wat van Blijdorp meegekregen? Heeft 'ie nog een beetje geslapen?

Emma heeft net voor de 2e keer een hielprik gehad. N.a.v. de 1e hebben ze niet op alles kunnen testen omdat ze daarvoor bloedtransfusies had gehad. Ze schreeuwde weer alles bij elkaar van kwaadheid en frustratie. :'(
Nee hoor ;) Das nog niets veranderd. Misschien blijft het ook wel zo. Hebben we gewoon een zoon met een eigen mening en als hem iets niet aanstaat gaat ie gewoon maar lekker gillen enzo :D
pi_84885100
Leonieke, een tandje kan goed! Vond bij Shenaya ook dat het op een rare plek kwam maar toen ie ineens door kwam viel dat toch wel mee ;) Goede nacht gehad?

Pessie, je klinkt heerlijk gelukkig!! Vind het prima hoe jij je hebt voorbereid op alles en als dat goed is geweest prima toch!

Heb niet helemaal bijgelzen door een klein meisje op schoot... Het tandje is heel iets verder door maar moet ook nog een stukje.. hoop dat de ergste last nu over is maar denk het wel het huilen word minder en ze slaapt de nacht ook weer door!!
pi_84885535
Leonieke: als het echt een rare plek is kan het ook een kalkafzetting zijn :Y
pi_84885633
Pessie, moeten jullie zo strak op de wekker letten omdat hij nog zo klein is?? (geen idee hoelang er tussen de voedingen nu zat natuurlijk, dus misschien vraag ik onzin :))
En fijn dat je Nathan terugkreeg van je schoonmoeder ;) Leuk als ze zo trots zijn he :D
Ook prettig dat het waarschijnlijk toch geen spruw is bij jullie!

Keshet, Floris is op de foto geweest in zo'n half ei :) Niet alleen natuurlijk haha, maar vond dat dat moest. Leuk als traditie ;)
Vannacht ging trouwens wonderbaarlijk goed :) HIj had om 11 uur een voeding gekregen, om 2 uur kwam ie weer. Dus toen dacht ik nog tot 5 uur, hopelijk 6 uur. Het werd half 8 :D :o
En nu ligt ie weer te slapen haha.

Mart draait *O*
pi_84885650
Na de verhalen van Pessie te hebben gelezen vermoed ik dat ik misschien ook wel spruw heb. Wil toch de huisarts even voor de zekerheid laten kijken. Om 11.45 uur heb ik een afspraak. Wel spannend moet met de kinderwagen lopends die kant op (we hebben geen auto), hopelijk krijst ze in de wachtruimte niet alles bij elkaar :+
pi_84886837
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 09:03 schreef Keshet het volgende:
In zijn maxicosi :6
En ik probeer het wit puntje gefotografeerd te krijgen, maar mijn god... dat is echt niet te doen :D
quote:

En arme Emma met de stoute hielprik }:| o|O
Oeps :+
Thomas heeft vanochtend ook een heel deel van zijn fles teruggegeven aan zijn pyjama, mama's pyjama, de vloer, het salontafeltje, ... Je kan niet jong genoeg leren om te delen ;)

En Mart blijft maar rollen *O*

En qua nacht? Zo zo... om 1u kregen we hem niet getroost, dus heb ik hem maar even aangelegd. Niet dat hij echt dronk, het was eerder troost zoeken. En dan rond 3u en rond 6.30u nog eens. Om 9u zijn we dan uiteindelijk met z'n drietjes opgestaan :O En dan heeft hij dus zijn fles teruggegeven :X

En wat die rare plek betreft? Het _zou_ een boventand zijn (wat al heel uitzonderlijk is als eerste tand) en het lijkt zo net achter het tandvlees te liggen. Mijn eerste reactie was: "hmz, als het een tand zou zijn, zou het toch iets meer naar voor moeten liggen en zou het geen puntje zijn, maar een streepje" Daarom dat ik denk dat het geen tand is.
Hopelijk horen we het vanmiddag wel :Y
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:13:37 #289
259886 pessie
pi_84887295
Leo,volgens mij begint het wel als puntje. En boventanden kunnen inderdaad volgens mij ook eerder doorkomen dan ondertanden.

Son, we moeten inderdaad de wekker zetten omdat hij 's nachts niet meer dan 4 uur en overdag niet meer dan 3 uur tussen z'n voedingen mag. Hij is namelijk van 12 voedingen per dag in een week tijd naar 7 a 8 voedingen gegaan. Nog minder wordt wel heel weinig, en we willen dat hij groeit en niet weer afvalt. Lactatiekundige vind dit ook een goede regel, en aangezien we nu ongeveer 6 a 7 uur slaap per nacht halen ben ik echt tevreden.

We hebben hem heerlijk in bad gedaan. Net als z'n papa en mama houdt hij van water *O* alleen dat uit en aan kleden nog he...

Hoop dat manlief de foto's even gaat ordenen vandaag dan zet ik wat in het betreffende topic. Ik heb gisteren ook babyfoto's van manlief gekregen, ik probeer ze wel even in te scannen, dan kunnen jullie kijken of het lijkt!
pi_84887854
Boventanden kunnen idd eerst komen, maar dan is dat meestal rond de 8 maanden ofzo.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:38:38 #291
259886 pessie
pi_84888144
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:31 schreef leonieke het volgende:
Boventanden kunnen idd eerst komen, maar dan is dat meestal rond de 8 maanden ofzo.
Thomas is gewoon een snelle jongen ;)
pi_84888418
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:13 schreef pessie het volgende:

Son, we moeten inderdaad de wekker zetten omdat hij 's nachts niet meer dan 4 uur en overdag niet meer dan 3 uur tussen z'n voedingen mag. Hij is namelijk van 12 voedingen per dag in een week tijd naar 7 a 8 voedingen gegaan. Nog minder wordt wel heel weinig, en we willen dat hij groeit en niet weer afvalt. Lactatiekundige vind dit ook een goede regel, en aangezien we nu ongeveer 6 a 7 uur slaap per nacht halen ben ik echt tevreden.

oke vandaar. en worden dan idd weinig voedingen voor m :)
ik heb geen ervaring met kleine baby's natuurlijk ;)
ik mocht vanaf t begin gelijk 3 of 4 uur overdag en 's nachts 6 uur.
en de uren 's nachts zijn lekker idd. ben blij dat we dat hier ook makkelijk halen
pi_84888419
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:38 schreef pessie het volgende:

[..]

Thomas is gewoon een snelle jongen ;)
Op het gebied van tanden dan toch :') (zijn wij vet mee :P _O- )

Al mag het ook gezegd worden dat hij sinds een paar dagen toch al eventjes alleen kan zitten (5 seconden ofzo :D )
pi_84888450
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:46 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

oke vandaar. en worden dan idd weinig voedingen voor m :)
ik heb geen ervaring met kleine baby's natuurlijk ;)
ik mocht vanaf t begin gelijk 3 of 4 uur overdag en 's nachts 6 uur.
Ik heb Thomas eigenlijk ook nooit wakker gemaakt voor een voeding. Alhoewel, 1 keer wel denk ik, maar toen was hij al iets ouder en na 8 uur vond ik het wel welletjes geweest :Y
pi_84888829
Doorslapen achter elkaar mogen ze ongeveer het aantal ponden wat ze zijn. Dat is de vuistregel.
Met een kleine uitzondering op van die hele kleintjes.

Maar dat mag bij die kleintjes ook als ze een week of drie oud zijn :)
pi_84889050
Ah daarom hebben ze er ons nooit iets van gezegd. Thomas woog meer dan 7 pond bij zijn geboorte :)
En dan moest ik hem dus niet wakker gemaakt hebben want hij woog toen al meer dan 8 pond :)

Ah ja, je kan het niet allemaal weten bij een eerste (of een tweede :') ).
pi_84889264
Nou, onze eerste was 5,5 pond,maar melde zich keurig netjes elke 2 uur :+
pi_84890191
En 5 maand geleden had ik nu ongeveer mijn eerste perswee :o

En ondertussen ligt onze kleine beer luidop te lachen omdat we aaike aan het doen zijn O+

Ik ben zo verliefd op hem *;
  donderdag 5 augustus 2010 @ 16:47:21 #299
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84899207
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:29 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Asy, zo lollig, Daan en Harry volgen elkaar steeds op met alles. Bij Daan is nu echt het hek van de dam. Constant op handen en knietjes en heen en weer schommelen. En daarbij heeft hij ook dit ontdekt :D
Prrrrrrttt doet Daan

Ik laat Harry dan altijd het filmpje van Daan zien en zeg: waarom doe jij dat nog niet? En dan doet hij het ook ;)
En dat prrrt van Daan O+
*Harry filmpje gaat laten zien* doet hij ook soms maar niet zo goed als Daan :D

Ow en hier ook gillen en krijsen hoor! :Y
Ik ken mijn baby niet meer terug...

Gelukkig dan toch redelijk goed nieuws Keshet!

Ow en spruw (is mij verteld) bestaat niet uit witte puntjes maar uit een soort kwarkachtige aanslag. De puntjes op gehemelte en kaak zijn talgbultjes. Harry heeft er eentje precies in het midden van zijn onderkaak al heel lang eentje. En nu roept iedereen die het ziet meteen: ooh, hij heeft een tandje :+
pi_84900007
De huisarts kon het niet echt met zekerheid zeggen of het spruw was.. heb Nystatine meegekregen voor haar (4 x 1ml per dag). Gelijk ook Mirena spiraal besteld bij het bezoekje aan de huisarts :D

Asy ook al een moeilijke dag vandaag weer *zucht* :*

Ik heb Femke weer even ter aflossing aan mijn vriend gegeven, trok het even niet meer :'( ze bleef maar huilen en wil vanaf 11 uur al niet meer slapen. Sonnetje je hebt maar geboft met zo'n rustige Floris.. ppff. Heb nu al helemaal geen zin om te koken, dus dat wordt de Mac Donalds. De was is ook al een keer flink verregend buiten, hoop dat deze nu toch inmiddels weer droog is. Hoop dat ik morgen een betere dag heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')