Vandaag is het dan ineens alweer zover: Emma is 6 maanden oud!
Na vandaag blijf ik nog gezellig meeposten in dit topic, ik plak er gewoon een week of 14 aan vast.

Graag wil ik met behulp van een paar (ahum

) foto's wat laten zien van de afgelopen maanden!
Ik neem nog geen afscheid van dit topic maar wil wel graag even van de gelegenheid gebruik maken om jullie allemaal te bedanken voor jullie steun, wijsheid, blijdschap en al het andere dat we gedeeld hebben de afgelopen maanden!
Een half jaar geleden, om twee over half twee 's middags, is mijn kleine meisje Emma, door middel van een spoedkeizersnede, geboren na 26 weken en 4 dagen zwangerschap. Ze woog 450 gram bij haar geboorte.
Een hele zware tijd volgt voor Emma.
5 minuten oud
![]()
Acht dagen na haar geboorte mocht ik haar voor het eerst vasthouden.
![]()
![]()
Rond deze periode raakt Emma's linkervoet beschadigd. Ze zal een gedeelte van haar voet gaan verliezen.
Een maand na haar geboorte is ze 229 gram aangekomen; ruim 50% van haar geboortegewicht!Ze weegt nu 679 gram. Qua lengte is ze ook wat gegroeid. Ze is nu zo'n 30cm lang.
![]()
Op 29 maart, bijna 2 maanden na haar geboorte, is het groot feest. Emma weegt 1 kilo! Een gigantische mijlpaal!
![]()
Op 30 maart krijgt Emma voor het eerst kleding aan. Een rompertje; gekregen van FOK! OUD en beschilderd door Oeke.
![]()
Op 2 april, Emma is dan precies 2 maanden oud, gaat ze voor het eerst in bad!
![]()
Op 2 april weegt Emma krap een kilo en is nog steeds erg klein.
![]()
Op 7 april mag ze voor het eerst proberen om uit een flesje te drinken!
![]()
Rond 2 mei, Emma is dan 3 maanden oud, weegt ze ongeveer 2 kilo.
![]()
Emma heeft alleen nog een neusbril in haar neus om haar ademhaling te ondersteunen, een sonde voor haar voeding en wat plakkers waarmee ze aangesloten zit op een monitor.
![]()
Emma had geboren moeten worden rond 7 mei.
Op 30 mei is het na bijna 4 maanden dan zover: Emma mag mee naar huis!
![]()
Ze weegt nu zo'n 2800 gram en is ongeveer 45 centimer lang. Ze heeft geen medische poespas meer nodig thuis, op sondevoeding en wat medicatie na.
Op 2 juni is Emma 4 maanden oud. Ze is tot rust aan het komen thuis en lijkt zich prima te vermaken.
![]()
Op 4 juni haal ik Emma's sonde er uit. Ze drinkt haar flesjes zo goed leeg dat ik de gok wel durf te nemen. Dat pakt goed uit, de sonde is niet opnieuw ingebracht!
De rest van de maand is Emma druk met doen wat ze moet doen: baby zijn!
Op 2 juli is Emma 5 maanden oud. In de maand juli is ze druk bezig met haar motorische ontwikkeling, begint te lachen en te 'kletsen' en groeit erg goed.
![]()
![]()
Op 2 augustus is Emma 6 maanden oud. 6! Ze weegt nu 4 kilo en heeft haar geboortegewicht dus vernegenvoudigd. Qua lengte is ze in die 6 maanden verdubbeld!
![]()
Al 6 maanden lang mag ik mijzelf mama noemen. Mama van Emma, het dapperste mensje dat ik ken.