abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84746886
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 20:08 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Nee joh, als ze sliep toch niet ;)
Oh nee, dat is ook zo. :D
  zondag 1 augustus 2010 @ 21:21:31 #152
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84750047
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 20:08 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Nee joh, als ze sliep toch niet ;)
Ik trek deze woorden weer in... :X
pi_84750146
Wat nu? Wil Harry ipv slapen nu borsthangen? ;)
pi_84750430
Hangt ie aan je spenen, Asy? :P
  zondag 1 augustus 2010 @ 21:51:18 #155
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84751624
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:29 schreef Ssserpente het volgende:
Hangt ie aan je spenen, Asy? :P
Ja, terwijl hij slaapt }:|
en telkens als ik er een speen probeer uit te wippen dan wordt hij helf wakker en begint weer te zoeken/zuigen :')

lieve mensen, ik ga naar bed... :O
pi_84751931
Haha, succes vannacht!
  maandag 2 augustus 2010 @ 00:06:35 #157
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_84757238
Vandaag is het dan ineens alweer zover: Emma is 6 maanden oud!

Na vandaag blijf ik nog gezellig meeposten in dit topic, ik plak er gewoon een week of 14 aan vast. ;)

Graag wil ik met behulp van een paar (ahum :@) foto's wat laten zien van de afgelopen maanden!

Ik neem nog geen afscheid van dit topic maar wil wel graag even van de gelegenheid gebruik maken om jullie allemaal te bedanken voor jullie steun, wijsheid, blijdschap en al het andere dat we gedeeld hebben de afgelopen maanden!

Een half jaar geleden, om twee over half twee 's middags, is mijn kleine meisje Emma, door middel van een spoedkeizersnede, geboren na 26 weken en 4 dagen zwangerschap. Ze woog 450 gram bij haar geboorte.

Een hele zware tijd volgt voor Emma.

5 minuten oud

Acht dagen na haar geboorte mocht ik haar voor het eerst vasthouden.

Rond deze periode raakt Emma's linkervoet beschadigd. Ze zal een gedeelte van haar voet gaan verliezen.

Een maand na haar geboorte is ze 229 gram aangekomen; ruim 50% van haar geboortegewicht!Ze weegt nu 679 gram. Qua lengte is ze ook wat gegroeid. Ze is nu zo'n 30cm lang.

Op 29 maart, bijna 2 maanden na haar geboorte, is het groot feest. Emma weegt 1 kilo! Een gigantische mijlpaal!

Op 30 maart krijgt Emma voor het eerst kleding aan. Een rompertje; gekregen van FOK! OUD en beschilderd door Oeke.

Op 2 april, Emma is dan precies 2 maanden oud, gaat ze voor het eerst in bad!

Op 2 april weegt Emma krap een kilo en is nog steeds erg klein.

Op 7 april mag ze voor het eerst proberen om uit een flesje te drinken!

Rond 2 mei, Emma is dan 3 maanden oud, weegt ze ongeveer 2 kilo.

Emma heeft alleen nog een neusbril in haar neus om haar ademhaling te ondersteunen, een sonde voor haar voeding en wat plakkers waarmee ze aangesloten zit op een monitor.

Emma had geboren moeten worden rond 7 mei.

Op 30 mei is het na bijna 4 maanden dan zover: Emma mag mee naar huis!

Ze weegt nu zo'n 2800 gram en is ongeveer 45 centimer lang. Ze heeft geen medische poespas meer nodig thuis, op sondevoeding en wat medicatie na.

Op 2 juni is Emma 4 maanden oud. Ze is tot rust aan het komen thuis en lijkt zich prima te vermaken.

Op 4 juni haal ik Emma's sonde er uit. Ze drinkt haar flesjes zo goed leeg dat ik de gok wel durf te nemen. Dat pakt goed uit, de sonde is niet opnieuw ingebracht!
De rest van de maand is Emma druk met doen wat ze moet doen: baby zijn!

Op 2 juli is Emma 5 maanden oud. In de maand juli is ze druk bezig met haar motorische ontwikkeling, begint te lachen en te 'kletsen' en groeit erg goed.

Op 2 augustus is Emma 6 maanden oud. 6! Ze weegt nu 4 kilo en heeft haar geboortegewicht dus vernegenvoudigd. Qua lengte is ze in die 6 maanden verdubbeld!

Al 6 maanden lang mag ik mijzelf mama noemen. Mama van Emma, het dapperste mensje dat ik ken.
A grand adventure has begun.
pi_84757738
:'( kleine Emma O+ Wat een wereldprestatie heeft ze toch geleverd..

En die foto dat ze op je borst ligt, echt wauw wat een klein wurmpie

*O* voor haar, en voor jou trouwens ook, jullie hebben het de afgelopen 6 maanden meer dan fantastisch gedaan allemaal!
pi_84757946
Emma :'( Lief dapper meisje O+ O+ O+

Wees welkom bij de groten! _O_ :* :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 2 augustus 2010 @ 00:32:34 #160
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84758226
Keshet, wat een mooie reportage over je prachtige dochter O+ Ik zit hier met tranen in m'n ogen...
Emma, wat een kleine vechter ben je toch ^O^
.... met gevoel voor drama....
pi_84759954
mooi zo dat overzicht keshet O+
grappig om te zien dat ze met een kilo al gewoon emma is, met bijbehorende gezichtsuitdrukkingen :D

gefeliciteerd met deze mijlpaal, ee. half jaar oud en zo'n bikkel! wie had durven hopen dat t zo goed zou gaan met haar toen ze zo klein geboren werd!
pi_84762037
Wat mooi keshet O+

En wat een bijzonder meisje, met bijzondere ouders.
Zo liefdevol allemaal. :)
pi_84762156
Och Keshet, wat een mooi en ontroerend fotoverslag zo... jij mag je met recht MAMA van EMMA noemen, zo lief en dapper, wat een meid! Gefeliciteerd met je halfjarige meissie! *;
  maandag 2 augustus 2010 @ 08:06:45 #164
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84762225
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:59 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, succes vannacht!
Dank je, had ik ook echt nodig. Meneertje heeft zich elke 1,5 uur keurig gemeld :O
*zombie is*

en nou moet ik ook nog een traantje wegpinken bij het Emma-verslag

[ Bericht 7% gewijzigd door Asyniur op 02-08-2010 08:13:44 ]
pi_84762287
Keshet O+ :'(

Een half jaar geleden alweer! En ze doet het zo goed! Die foto dat ze op je benen ligt met die handjes is echt O+

En ze wordt echt steeds groter O+ Ze begon zo klein dat het verschil tussen klein en klein soms moeilijk te zien was, maar ik denk dat nu iedereen wel ziet hoe groot ze wordt!

Maar inderdaad nog niet helemaal groot genoeg om naar de 'grote babietjes' te gaan. Dus blijf nog maar lekker plakken ;)
pi_84762305
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 08:06 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Dank je, had ik ook echt nodig. Meneertje heeft zich elke 1,5 uur keurig gemeld :O
*zombie is*

en nou moet ik ook nog een traantje wegpinken bij het Emma-verslag
Elke anderhalf uur :o
Mja, bijna 6 maanden hè? :X Zoveel mogelijk aan toe geven, dan is vraag/aanbod het snelst weer in orde.
Kan je nog ergens wat uurtjes slaap pakken vandaag?
  maandag 2 augustus 2010 @ 08:20:54 #167
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84762327
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 08:17 schreef freecell het volgende:

[..]

Elke anderhalf uur :o
Mja, bijna 6 maanden hè? :X Zoveel mogelijk aan toe geven, dan is vraag/aanbod het snelst weer in orde.
Kan je nog ergens wat uurtjes slaap pakken vandaag?
nee, ik moet werken :o
en ik heb hoofdpijn en misselijk alsof ik gisteren flink ben losgegaan :{
pi_84762479
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 08:20 schreef Asyniur het volgende:

[..]

nee, ik moet werken :o
en ik heb hoofdpijn en misselijk alsof ik gisteren flink ben losgegaan :{
Je kan best een kater hebben :P Katerklachten komen hoofdzakelijk van slaapgebrek en uitdroging door alcohol. Maar ik denk dat slaapgebrek en uitdroging door leegzuigen ook wel hoog scoren...

Drinken! Veeeeeel drinken! Ga aan de thee oid :P

En succes met werken :X
pi_84762665
Keshet mooi! O+
pi_84762714
oh keshet, wat een mooie fotoreeks zo O+

geniet van je dappere kleintje, dat ze het gewoon zo goed blijft doen!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_84762859
Ik heb in vraag en aanbod een hele hoop kleding te koop. Groot pakket maatje 56 en groot pakket maatje 62.
Hoef er echt niet veel voor te hebben. Maar moet echt weg!

Dus kijk snel! Veel voor weinig.

Sorry voor de spam. Maar moet gewoon even. ;)
Wil er echt graag vanaf
pi_84762878
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 09:05 schreef ymme het volgende:
Ik heb in vraag en aanbod een hele hoop kleding te koop. Groot pakket maatje 56 en groot pakket maatje 62.
Hoef er echt niet veel voor te hebben. Maar moet echt weg!

Dus kijk snel! Veel voor weinig.

Sorry voor de spam. Maar moet gewoon even. ;)
Wil er echt graag vanaf
Breng het dan naar de kringloop of een blijf van mn lijf huis... ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_84762897
Nee, wil er wel een beetje geld voor :)
Omdat het geld nu op dit moment juist zo hard nodig is hier ;)
Maar niet 'veel'.
En het staat me ook zó in de weg.
Ben niet van het bewaren enzo.
pi_84762940
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 09:07 schreef ymme het volgende:
Nee, wil er wel een beetje geld voor :)
Omdat het geld nu op dit moment juist zo hard nodig is hier ;)
Maar niet 'veel'.
En het staat me ook zó in de weg.
Ben niet van het bewaren enzo.

Zet het op marktplaats ofzo.
Je kunt mensen niet dwingen om iets te kopen en als ze niks nodig hebben, hebben ze niks nodig...........
pi_84762972
Ik dwing niemand :) Was gewoon even een klein spammentje aan het doen.
En het staat ook marktplaats ;)

En nu weer over naar de lieve kleine babietjes.

Mart ligt weer heerlijk te slapen :)
Hij begint het slapen echt door te krijgen.
Slaapt eigenlijk vrijwel direct zodra je hem op bed legt.

En had ik al verteld dat ik hem steeds geweldiger ga vinden.
:D

Gisteren weer wezen zwemmen. En hij heeft naar ieder gelachen. Mensen nakijken doet hij graag :D En vooral de meisjes. Het zit er al vroeg in ;)
pi_84765006
Wauw Emma en Keshet... wat een geweldig overzicht. Wat is zij van ver gekomen, wat een ontzettend vechtstertje is het. En daar ben je terecht ontzettend (understatement) trots op!!
pi_84765197
Keshet wat een mooi verhaal. Ik moest echt een traan wegpinken bij het verhaal, de foto's en de prestatie van jullie kleine grote meid O+

Wow, asyniur, klinkt als een heel zware nacht. Sterkte vandaag :)
pi_84766330
Mooi overzicht Keshet O+ Ongelofelijk dat zoiets kleins zo hard weet te vechten en er bovenop komt. The Force is strong in this one ^O^

Poeh Asyniur, dat is een heftige nacht. En dan ook nog moeten werken vandaag. Sterkte :*
En als het echt niet gaat maar ziekmelden op dit soort dagen? :{
pi_84766474
Volgens mij hebben we hier nu echt tandjes pijn.
Schreeuwen huilen en dan weer lachen.

Bovenin beginnen de middelste 2 tanden ook zeer zichtbaar te worden.
En hij vind een koude bijtring helemaal geweldig. De hele ochtend om het uur druppels gegevens van vsm. En dat lijkt te werken. ;( Vind het zo zielig voor hem. Het is wat, voordat je groot bent.
pi_84767562
Ymme: ik neem aan dat je cynababy hebt dan? Detinox is pijnstillend op de plek zelf, is lidocaine. Dat spul wat de huisarts ook in je spuit voor hij je teen open gaat sijden zeg maar :P Dat werkt heel plaatselijk en heel goed :)

Werkte hier een stuk beter dan VSM :)

En ik ben blij dat ik neit de enige was die even zat te janken bij Keshets verhaal :+
pi_84767989
Vanaf wanneer 'hoor' je eigenlijk iets te smeren op het tandvlees? Als je het tandje al ziet?
(is nu nog niet nodig, denk ik, maar het is altijd handiger om het op voorhand te weten).

Ymme, een koude bijtring is hier ook wel heel erg in, hoor, al weken eigenlijk. Dus het zegt niet altijd iets, lijkt me.

Wat bedoel je precies met "zeer zichtbaar"? Kun je daar eens een foto van posten? Dan weet ik waar ik naar moet uitkijken.
pi_84768066
O+ Keshet en emma O+ wat een bijzonder mooie mijlpaal!
ook hier een traantje bij je verslag

asy :* hopelijk trek je het allemaal nog wel vandaag na zo'n nacht, duim voor een betere nacht voor je vandaag!

sonnetje wat heerlijk dat floris zo;n lekkere slaapkop is!

Orea gewoon lekker genieten en hier er heerlijk over vertellen :Y

Ik geloof dat er hier ook weer een paar regeldagen zijn geweest, wat het minder goed kunnen kolven ook wel verklaard, wel goed gesprek met lief gehad, hij snapt heel goed dat ik de bv niet wil opgeven, maar wilde me er wel op wijzen hoe het de laatste dagen met mij ging
Ik kan alles weg wuiven door te zeggen, teveel afspraken en de hele week geen hulp maar als ik eerlijk ben.....
Besloten nu wel door te gaan met kolven, maar het is geen moeten, even de stress voor mezelf eraf en energie besparen, ik heb nog wat in de vriezer en anders die ene keer toch maar kv (al vind ik voor mezelf dat laatste wel heel moeilijk, al weet ik dat het voor mn kleine meid waarschijnlijk geen probleem is)
pi_84768195
draculettetje voor mij heeft het een soort rust te geven om kv bij te geven. De stress over voldoende kolven, 'mocht' ik aan de kant schuiven en dat was goed voor mij. Komt daarbij dat ik van plan was om tot eind mei bv te geven en het nu nog steeds doe (weliswaar enkel nog 's ochtends en 's avonds) maar ook dat is goed. De kv geven heeft er bij mij voor gezorgd dat ik nu nog bv geef, anders had ik het al veel langer moeten opgeven :Y
pi_84768224
Draculetje :*
Het helpt vaak al als de spanning van het 'moeten' er af is hoor :) En als ik eens een keer niet kolfde hadik de keer daarna woest veel 8-) Dit ter bemoediging :)

Hihi, ik werd net gebeld door de man van Pessie, ons cadeautje gaat vanaf morgen in werking :) Vanaf nu een week elke dag even daar binnen spieken O+ (en warm eten brengen :P )
pi_84768273
Leo: smeren als je redelijk zeker weet dat het pijn doet :)
En geloof me, er komt een moment dat je dat weet ;) Net als met weeën zeg maar :P
pi_84768294
Da's wel een leuk cadeau freecell :D Had ik ook wel graag gekregen eigenlijk :@
Of zo iemand die me een "bon" gaf voor 4 weken aan een stuk een paar uur komen poetsen per week. Zou extreem handig geweest zijn _O-
pi_84768330
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:37 schreef freecell het volgende:
Leo: smeren als je redelijk zeker weet dat het pijn doet :)
En geloof me, er komt een moment dat je dat weet ;) Net als met weeën zeg maar :P
Maar daar heb je toch een epidurale voor? O-)
pi_84768502
wat een leuk cadeau free!

en free en leo bedankt voor de bemoedigende woorden
ik hoop door de stress eraf te halen het me minder energie kost (en ik dus het gebruik van medicatie nog weer wat verder weg te kunnen schuiven)
pi_84769254
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:38 schreef leonieke het volgende:

[..]

Maar daar heb je toch een epidurale voor? O-)
Tsss, ik zit in Nederland, hier bevallen we nog achter de bosjes op onze hurken :{w
(net als in de jaren 50 zeg maar)
pi_84774000
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:08 schreef freecell het volgende:

[..]

Tsss, ik zit in Nederland, hier bevallen we nog achter de bosjes op onze hurken :{w
heej, moet jij niet aan je tweede van de driemaal daagse luierwas beginnen dan :+
pi_84774061
onze siesta faalde trouwens vandaag. heel hard en heel luid, met dank aan de gillende dreumes :{ ik bedoel dus niet krijsen maar gillen. en blijkbaar kan ravi daar dus niet tegen. ik ben ducktape aan het overwegen voor de dreumes, maar da's niet kindvriendelijk he :X
pi_84774115
Keshet, wat een ontzettend mooi overzicht. Emma is ook het dapperste mensje dat ik ken. Haar eerste verjaardag is een van de leukste om naar uit te kijken. Ik ben zo benieuwd hoe ver ze dan gekomen is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84774165
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:27 schreef leonieke het volgende:
Vanaf wanneer 'hoor' je eigenlijk iets te smeren op het tandvlees? Als je het tandje al ziet?
(is nu nog niet nodig, denk ik, maar het is altijd handiger om het op voorhand te weten).
Het kan ook zijn dat het helemaal niet nodig is. Voor Ivan hadden we dentinox gekocht toen we op vakantie gingen. Er was toen nog geen sprake van dat er tandjes op doorkomen stonden. Aan het einde van de vakantie zagen we ineens twee witte puntjes. Niks van gemerkt, geen bobbels gezien, geen slapeloze nachten gehad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84774389
Ik heb met twee kinderen nooit iets gemerkt van doorkomende tandjes, leonieke.

en het fotoverslag van Emma had ik nog niet gezien.
Prachtig!! snif
pi_84774442
Wat een geweldig verslag van Emma :'( O+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_84774538
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:08 schreef freecell het volgende:

[..]

:D _O-
pi_84777494
Wat leuk om de enorme ontwikkeling van Emma te zien zeg, wat een dapper meisje O+ blijf nog maar lekker hier meeposten hoor :)

Ik heb allemaal meisjeskleren gekocht bij de Hema (rompers, een jasje, broekje en shirtje), eindelijk want we wisten niet of we een meisje of jongen zouden krijgen :) Ik heb ook de behoefte om van alles te kopen, maar moet me toch maar iets inhouden :X
pi_84777832
Hier een kleine slaapkop :D
Vanochtend om 07u00 wakker. Toen weer uurtje geslapen om 08u30.
Daarna om 12u15 tot 14u30 naar bed. En ligt hij weer te slapen op bed.

Ik hoef hem tegenwoordig maar op bed te leggen en hij speelt nog even en valt dan zelf in slaap. :)
pi_84779506
leuk he gericht kleren kopen mereltje :D
ik heb wel de neiging kleding te kopen voor floris maar voorlopig heb ik echt echt niets nodig voor m :')

de goede nacht van floris was eenmalig. vannacht was meneer van kwart over 1 tot kwart voor 3 wakker. dus heb tot 11uur ofzo op bed gelegen. vanavond maar op tijd gaan slapen.

draculettetje, hopelijk geeft je beslissing wat rust

ymme, lekker dat mart zo rustig gaat slapen
pi_84779802
Jullie weten toch dat wij niet meedoen aan sprongetjes, hé? Wel, ik denk dat Thomas daar niet mee akkoord is }:| :X
Is er iemand onder jullie die het "oei, ik groei" boek heeft en eens kan kijken wanneer er precies sprongetjes zijn? Op de website vind ik het niet (of ik lees er over). Thomas was vorige week vrijdag 21 weken (maar wel 10 dagen overtijd). Dus vanaf uitgerekende datum is hij nu 160 dagen (of 22,8 weken, morgen 23 weken).

[ Bericht 1% gewijzigd door leonieke op 02-08-2010 17:47:08 (Oeps, rekenfoutje) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')