Bedankt voor de update Happy!

Wennen op het KDV is inderdaad prima gegaan! Ze heeft het er prima naar haar zin en de leidsters zijn ook helemaal fan van haar.
We hebben wat hectische dagen achter de rug. Emma was vorige week sloom, sliep ontzettend veel, zag bleek en dronk ook slecht. Ze moest zelfs wakker gemaakt worden voor haar flessen, dat is sinds haar thuiskomst nog nooit gebeurd! 't is een klein vreetzakje normaal gesproken!
Gisteren en vandaag ging het natuurlijk (gelukkig!) al weer supergoed maar we zijn toch maar naar de extra afspraak in het ziekenhuis gegaan.
Vanochtend konden we langskomen om haar ijzer etc. te laten checken.
Na het bloedprikken heeft ze voor het eerst met traantjes gehuild. Hoe zielig!
Ik heb de dokter ook gevraagd om even naar haar schaamlipje te kijken omdat die regelmatig wat dik en blauwig is. De huisarts zei een paar weken terug dat het een opgezet kliertje was maar het zat me toch niet helemaal lekker. Het blijkt een liesbreuk te zijn en artsen in het SFG kregen het niet teruggeduwd de buikholte in.

We mochten wel naar huis, er zou even gebeld worden met het Sophia Kinderziekenhuis om een afspraak met ons te maken om er naar te laten kijken.
We waren net thuis en toen werden we al gebeld. Er was te weinig bloed afgenomen om Emma's HT en HB te kunnen bepalen dus dat moest nog een keer. Ook vonden de artsen in het Sophia dat er vandaag nog naar de liesbreuk gekeken moest worden omdat het er op leek dat er een stukje darm bekneld zat. Zij hadden alleen geen bed vrij dus moesten we naar het Juliana Kinderziekenhuis in Den Haag en ons melden op de EHBO.
Dus hup, Emma weer in de auto en naar Den Haag.
Daar zijn we de hele middag bezig geweest. Emma heeft een demo 'van buik naar rug rollen' gegeven en geflirt met alle dokters. Er zijn ook echo's etc. gemaakt. Drie artsen kregen de breuk niet weggeduwd en dus zou ze vandaag nog geopereerd moeten worden. Toen kwam er een oudere, soort MacGyver dokter en die plopte 't zo terug! Held!
Dus, vandaag geen operatie!
We moeten 't scherp in de gaten houden en linea recta naar de EHBO rijden als 't weer dik en blauw wordt.
Morgen moeten we bellen met het Sophia om een afspraak in te plannen voor Emma's operatie, welke waarschijnlijk wel op korte termijn zal zijn.
Om de dag helemaal compleet te maken werden er tijdens het maken van de echo's 'cysteuze structuren', cystes dus, tegen de darmwand gevonden.

Volgens de radioloog en kinderarts aldaar geen reden tot paniek maar het is wel iets wat in het Sophia even uitgezocht moet worden. Ze konden het ook niet erg goed zijn, Emma lag niet erg stil (kind had 6 uur niet gegeten en probeerde zo'n beetje het papier op de behandeltafel op te eten uit pure ellende.)
Ik weet zelf nog niet helemaal wat ik er van moet vinden. Het hoort er natuurlijk niet te zitten maar er zijn al zoveel echo's en röntgenfoto's gemaakt toen ze nog op de ICN lag dat het me vreemd lijkt dat die dingen er toen al zaten en niet gezien zijn. Als ze er al wel zaten waren ze blijkbaar niet spannend genoeg om te vermelden.
On the bright side, het ijzergehalte etc. was helemaal super en ze was ook goed gegroeid! 3930 gram!

op Lisa's bolletje. Magnums moet je in je mond stoppen kind, niet in je oor! Maar dat leer je nog wel.