abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84440394
Jumparound gefeliciteerd met je zoontje. Wonen jullie op de Filipijnen?

Wat een voedingsschema's allemaal :D En wat drinken jullie beebs allemaal veel!
Ik dacht meteen even aan je Freecell :*

Sindell, wat vervelend dat Laura een beetje ziekig is. Goed de temp in de gaten houden maar.

Mijn muppet is nog wel hoesterig en heeft een beetje een ratelende ademhaling, maar lijkt er verder niet onder te lijden. Met mij gaat het slechter en ik kom net terug van de spoedpost. De arts denkt dat mijn galblaas niet in orde is. Ik kan eigen geen vast voedsel eten zonder heftige pijn en braken. Gaat nog een hele geschiedenis aan vooraf, maar dat is te veel om hier te vertellen. Wie het wil weten mag pm'en.

Ik heb wel in de wachtkamer mijn kind gevoed en er is niet eens een boze arts naar me toe gekomen :+
pi_84440980
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:04 schreef Marlinde het volgende:
Claudia: Het vervroegen gaat inderdaad super :) Alleen is ze echt na elk flesje van 150 ML heel erg verdrietig, dus probeer toch maar ietsjes meer te geven, 180ML. Hopen dat haar dat wat meer tevreden maakt, het gekke is dat ze nu dus wel elk flesje wilt terwijl ze een tijd geleden echt niet meer als 3 flessen wilde! :D

Fijn dat ze zo goed drinkt! Dan geef je haar toch gewoon 180/6? Ivan kreeg volgens mij indertijd ook nog die hoeveelheden. Het wordt vanzelf wel minder naarmate ze meer vast voedsel binnenkrijgt.

Ivan huilde trouwens ook altijd nadat een fles op was, maar hield daar al gauw mee op en ging daarna vrolijk spelen. Dat is misschien iets om in je achterhoofd te houden. Ik weet ook niet hoelang ze over een fles doet, maar het heeft gewoon even tijd nodig voor het gevoel van verzadiging intreedt.

quote:
Rijstewafel zat ze zo van te kokhalzen dat ik er helemaal eng van werd! Haar groente en fruit maak ik zelf en daar zitten af en toe ook kleine stukjes in en die gaan wel goed :?

Dat kokhalzen hoort er echt bij, maar ik kan me voorstellen dat je daar niet tegen kunt. Ze is natuurlijk nog geen 6 maanden, dus het kan heel goed dat ze beter in het eten van bijvoorbeeld rijstwafel wordt als ze wat ouder is. Je kunt het later dus nog een keer proberen.

quote:
Wat voor brood geef je haar dan, lichtbruin brood dacht ik toch? Mag ze alleen het korstje of zou ze ook het binnenste mogen?

Op het voedselintroductieschema dat ik gebruik staat dat gist of zuurdesem de voorkeur hebben. Ik weet eigenlijk niet wat 'gist' precies betekent, maar iemand anders misschien wel? Ik zou zelf denk ik korst van volkorenbrood hebben genomen. Wij zijn ook begonnen met volkorenbrood (maar niet al te zwaar brood). Maar goed, ik eet zelf ook volkorenbrood. Ik denk dat ik daar wat makkelijker in zou zijn als ik zelf bijvoorbeeld gewoon bruin brood zou eten. (Het is ook het beste om Ivan volkorenpasta te geven, maar mijn vriend vindt die heel vies en dus nemen we gewone pasta.)

Het advies is om te wachten met het binnenste van het brood tot 7 maanden en daar zou ik me zelf wel aan houden. Het is allemaal niet niks voor de darmen, dat vaste voedsel. Ik vond het zelf in ieder geval een fijn idee om het voedsel rustig aan te introduceren.

Als je trouwens merkt dat ze in de middag nog honger heeft dan kun je haar ook een tweede fruithapje geven. Waarom niet? Misschien blijft er van het 1e hapje wel telkens iets over. Dan kun je dat in de koelkast zetten en later de rest nog eens aanbieden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84441195
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:12 schreef octopussy het volgende:
Mijn muppet is nog wel hoesterig en heeft een beetje een ratelende ademhaling, maar lijkt er verder niet onder te lijden. Met mij gaat het slechter en ik kom net terug van de spoedpost. De arts denkt dat mijn galblaas niet in orde is. Ik kan eigen geen vast voedsel eten zonder heftige pijn en braken. Gaat nog een hele geschiedenis aan vooraf, maar dat is te veel om hier te vertellen. Wie het wil weten mag pm'en.

Wat rot om te horen, octopussy! Ga je nu een heel traject in? Veel sterkte ermee. :* De timing is waardeloos in verband met je nieuwe klus, maar jij bent veel belangrijker dan het werk dat je doet. Niet te schuldig om voelen, hoor!
  zaterdag 24 juli 2010 @ 18:06:45 #204
18860 sindell
Seriously
pi_84442359
Wat naar Octo, is er wel iets wat er aan gedaan kan worden? Zonder voedsel wordt je natuurlijk ook niet beter... :{
pi_84442449
Jumparound wat 'n mooi mannetje! Ik hou van die oude mannen handjes. O+ Ik vind dat zó baby. Daarna worden ze al heel snel groot. ;(

Octo, wat vervelend. Ik hoop dat je er snel weer bovenop bent. :*
pi_84442539
Octo wat naar om te lezen. Gaan ze nu eerst nog verder onderzoeken doen of is er al direct een actieplan opgesteld? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze het nu laten bij "geen eten kunnen binnenhouden". Wel goed dat Hannah niet te veel last heeft van haar hoest en verkoudheid. Ik ben ook al met Thomas bij de dokter geweest (tijd geleden) voor zijn niezen en rochelen, maar het was ook niets om me zorgen over te maken.
En wat een fijne artsen hebben ze daar bij jullie op de spoeddiensten ;)

Thomas drinkt trouwens ook niet zoveel, hoor :N Wij zijn al lang blij als hij dagelijks tussen de 600 en 700 binnen krijgt :Y Nog een geluk dat hij eigenlijk nooit moet overgeven want anders zou ik me nog zorgen gaan maken.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 18:29:44 #207
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_84443116
Octo wat vervelend zeg! :*

Claudia bedankt voor je uitgebreide antwoord :* Rijstewafel wacht ik voorlopig mee, misschien dat ik binnenkort een broodkorstje ga proberen :)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  zaterdag 24 juli 2010 @ 19:05:14 #208
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_84444341
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:12 schreef octopussy het volgende:
Jumparound gefeliciteerd met je zoontje. Wonen jullie op de Filipijnen?

Nee, dat mocht ik willen :) Het is wel de plaats waar hij verwekt is ;)
WIj wonen heel saai in bussum :)
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  zaterdag 24 juli 2010 @ 19:15:00 #209
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84444601
Free, even een dikke :* :* maar denk maar aan hoe goed je mannetje het doet nu :Y (dat haalt het gevoel niet weg, maar misschien verzacht dat een beetje!)

quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:37 schreef _NIKKI_ het volgende:
Lisa klokt het zo weg en heeft er echt geen last van.

Het zal natuurlijk best allemaal, maar mochten de darmen schade ondervinden, merk je dat nu niet maar op latere leeftijd. Tuurlijk is het niet bij alle babies schadelijk en hebben de meeste er later nooit last van, maar ik wilde even aangeven dat het feit dat ze er NU geen last van heeft, niet wil zeggen dat je op latere leeftijd er geen darmproblemen aan over kan houden.

Ravi *O* Lekker hè pap :9

Jumparound, gefeliciteerd met de mooie Tjibbe.

Octo, jemig meis, sterkte! :* Klinkt echt allesbehalve fijn (en dat is een understatement :{ ) Hoop dat de pijn snel minder wordt.

Marlinde, zoals Claudia al schrijft, kun je beter tot 7 maanden wachten met een broodkorst. Ik begreep niet goed wat je nu bedoelde, maar het lijkt me dat Tessa voorlopig wel voldoende bijvoeding krijgt toch?

Daan drinkt 4x200cc en dat gaat eigenlijk prima. De laatste fles krijgt hij met rijstebloem (die wel in mega snelheid leeg gaat...). Binnenkort maar eens beslissen hoe we het met bijvoeding gaan doen, potjes, eigen brouwsel of Rapley, we zijn er eigenlijk nog niet over uit. Ik denk dat het een combi van eigen maak en potjes wordt en af en toe wat Rapley tussen door. Ik vind het best spannend om met bijvoeding te beginnen. Merk aan mezelf dat ik het wel een stap vindt en weet niet goed hoe en waar te beginnen. Ben er wel uit dat ik met groente ga beginnen en de zoetigheden zoveel mogelijk uitstel. Water ipv diksap is prima wat mij betreft (en Daan vind water erg lekker) en als het goed gaat met groente dan pas fruit introduceren.
pi_84446233
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:15 schreef happyme28 het volgende:
Marlinde, zoals Claudia al schrijft, kun je beter tot 7 maanden wachten met een broodkorst. Ik begreep niet goed wat je nu bedoelde, maar het lijkt me dat Tessa voorlopig wel voldoende bijvoeding krijgt toch?
Dat is niet wat ik zei, hoor! Brood mag volgens dat schema vanaf 7 maanden, maar broodkorst al vanaf 6 maanden. Ik denk dat dat is omdat ze er toch niets/weinig van binnenkrijgen en er vooral op sabbelen.
pi_84446676
Octo, das knap balen -O- Heel veel sterkte hiermee joh!
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:15 schreef happyme28 het volgende:
Free, even een dikke :* :* maar denk maar aan hoe goed je mannetje het doet nu :Y (dat haalt het gevoel niet weg, maar misschien verzacht dat een beetje!)

Mijn schoonzus zei dat het 'balen van' na een weekje wel over zou zijn. 4 maand verder kan ik er nog steeds wel om janken :')

quote:

Daan drinkt 4x200cc en dat gaat eigenlijk prima. De laatste fles krijgt hij met rijstebloem (die wel in mega snelheid leeg gaat...). Binnenkort maar eens beslissen hoe we het met bijvoeding gaan doen, potjes, eigen brouwsel of Rapley, we zijn er eigenlijk nog niet over uit. Ik denk dat het een combi van eigen maak en potjes wordt en af en toe wat Rapley tussen door. Ik vind het best spannend om met bijvoeding te beginnen. Merk aan mezelf dat ik het wel een stap vindt en weet niet goed hoe en waar te beginnen. Ben er wel uit dat ik met groente ga beginnen en de zoetigheden zoveel mogelijk uitstel. Water ipv diksap is prima wat mij betreft (en Daan vind water erg lekker) en als het goed gaat met groente dan pas fruit introduceren.
Klinkt als een goed plan :)
Hier ging groente er bij de oudste niet soepel in, fruit wel snel, nog steeds eigenlijk... en hij eet groente het liefst rauw (komkommer, paprika, tomaatjes, ui...)
Met Florian wacht ik echt tot de 6 maanden. Das over drie weken al O_o
Ook in verband met zijn allergie en dergelijke, maar anders had ik ook gewacht :)
pi_84446765
Mart hoest echt steeds meer.
Hij ligt al een uur op bed. Maar ook al een uur te hoesten. Ik hoor geen slijm ofzo.
Heb nu een opgerolde handdoek onder het hoofdeinde gezet. En een gesnipperde ui naast het bed.

Hopelijk krijg hij wel wat slaap zo. Want ons dagje uit wordt er maar niet leuker op.
Ben je je ergens weken op aan het verheugen, gaat eerst de band lek van de kinderwagen en vervolgens wordt Mart verkouden. Kan niemand wat aan doen. Maar vervelend is het wel.
pi_84446983
Wen er maar een met een kind, dat niets loopt zoals je hebt gepland, ymme. ;)
pi_84447103
Maar hier planning gaat al zo lastig omdat manlief aso veel werkt.
Hebben we eindelijk een dag dat we iets met z'n 3-en kunnen gaan doen.
Voor de eerste keer in 5 maanden. Ben er aan toe, moet er ook echt even uit.
Ben een beetje 'op'. Wil nu ook eens aan mezelf denken, even één dagje!

Wat te doen. Mart oogt niet verkouden ofzo. Hoest alleen. Maar daardoor kan hij moeilijk slapen.
Morgen wel gewoon gaan?
pi_84447268
Of hij nou thuis hoest of buiten maakt geen donder uit zou ik zeggen :P
Als het nou regende of vroor misschien, maar binnen en buitentemp is ook ongeveer gelijk nu.

Ik wil wel eens lekker slapen... één nachtje.Is me ook nog maar één keer gelukt de afgelopen 5 maanden :+
En áls Florian dan een keer een beetje uitslaapt is Leander om 6:30 wakker.
Maargoed, het zit er nu eenmaal niet in. Over een half jaar slaaptie vast wel door :Y)
pi_84447448
Ga je er eigenlijk wel eens even alleen uit, ymme? Of met een vriendin bijvoorbeeld? Het klinkt alsof dat je ook erg goed zou doen!
  zaterdag 24 juli 2010 @ 20:55:15 #217
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84447902
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik zei, hoor! Brood mag volgens dat schema vanaf 7 maanden, maar broodkorst al vanaf 6 maanden. Ik denk dat dat is omdat ze er toch niets/weinig van binnenkrijgen en er vooral op sabbelen.
Sorry.. niet goed gelezen. Anyway, bedoelde meer dat ze gewoon beter even nog een paar weekjes kan wachten om uberhaupt met iets van brood te beginnen.
pi_84447908
Gisteren met mijn moeder 2 uur van huis geweest zonder kind.
En we gaan wel eens samen uit naar feestjes van vrienden ofzo hoor :)

Maar een hele dag lijkt me gewoon heerlijk. Dus we gaan morgen gewoon!
pi_84448735
Ymme, zolang Mart verder vrolijk is dan zou ik ook gewoon lekker op pad gaan. Beetje wat warmer kleden dan je misschien normaal zou doen. Ik heb hier Luuf voor baby's (dat smeer je op de borst) en dat lijkt goed te helpen, en als ze een hoestbui heeft dan geef ik haar een lepeltje Thymsiroop. Dat spul is wel allejezus zoet en vlekt heel erg op kleding :X Ik neem het nu ook zelf want ik ben ook snipverkouden.

Ik was donderdag al naar de (vervangend) huisarts geweest met mijn buikpijn, maar die deed het af met spastische darm. De spoedarts nam het iets serieuzer en heeft me flinke pijnstillers en maagbeschermers meegegeven. Daarnaast krijg ik een echo en bloedonderzoek. Ik hoop dat het inderdaad aan de galblaas ligt want dan is het probleem goed op te lossen.

Oh en ik heb maar eens een pyamapapje gegeten waar ik een proefverpakking van had. Ik vind er veel te veel suiker inzitten voor een baby, maar voor mij is het nu wel even handig. Moet toch ergens mijn energie vandaan halen.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 23:58:37 #220
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84454729
Even een :* voor freecell en voor octo
En ik zag een mooie verse baby voorbij komen O+
pi_84460154
Die pyjamapapjes zijn lekker voor kinderen van bijna 2 :+ Tenminste, die doen er een moord voor, haha.

Hopen dat het je galblaas dan 'maar' is Octo...

HIer vannacht wakker om 2:30, 3:30, 4:30, 5:00 5:15, 5:30, 5:40n uiteindelijk om 5:50 fles :X
Zo, wat had ik het even gehad zeg....

Spoiler voor als je geen zin hebt om christelijke verhaaltjes te lezen :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 25 juli 2010 @ 10:04:35 #222
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84460559
Je christelijk verhaaltje :D
FIjn dat het werkte ;)
Dat jij die tijden allemaal zo goed weet zeg! Ik zeg net tegen mijn man dat ik een paar keer heb gevoed vannacht maar dat ik geen idee heb hoe laat. Zegt hij: opschrijven. Ikke: ja doei, dan moet het licht aan en ben ik klaarwakker. (maar volgens mij was het rond 1 uur, 3 of 4 uur en toen pas vanochtend om 7:30 en we hebben uitgeslapen tot 9:30 en dat alles zonder bidden :P)
  zondag 25 juli 2010 @ 10:07:04 #223
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84460594
Free, wat het ook is geweest, je hebt nog even heerlijk kunnen slapen!

Wij hadden vannacht ook voor het eerst eigenlijk dat Daan wakker was. Hij heeft wel eens een enkele keer dat hij half wakker wat geluiden maakt, maar dan is een speentje erin genoeg om 'm verder te laten slapen.

Nu dus rond 4 uur weer gebrabbel door de babyfoon, dus ik naar beneden speentje erin en hij doezelde weer in. Dus ik dacht, ik ga nog even naar het toilet beneden (die boven is naast de slaapkamer van Daan dus dat leek me niet zo handig). Dus zo gezegd zo gedaan, kom ik uit het toilet wil ik de trap op lopen, was ik vergeten dat marky 2 ijzere dieseljerrycans in de gang voor de trap had gezet om vandaag mee te nemen naar de boot. Dus KLETS, BANG, AUW! En Daan schrok zich een hoedje en was klaarwakker, huilen, helemaal van slag. Zo sneu! Dus we zijn bijna een uur bezig geweest om 'm weer rustig te krijgen en vervolgens ook weer in slaap. Even na 5 uur sliep hij gelukkig weer en werd pas om 8.30 uur weer wakker :D

Dus voor een uurtje wakker in de nacht hebben we 2 uur langer kunnen slapen :P Nu is alleen wel het hele schema in de war, want normaal gaat hij om 9 uur ofzo zijn bed weer in en nu kreeg hij pas om 9 uur z'n 1e fles en die krijgt hij normaal om 7 uur en om 11 uur de 2e..... af en toe best lastig als je zo'n behoorlijk regelmatig schema hebt, want dan ben je niet meer gewend om het anders te doen haha.
  zondag 25 juli 2010 @ 10:10:11 #224
18860 sindell
Seriously
pi_84460632
Ouch Happy, dat moet pijn gedaan hebben :{
Freecell, wat een nacht weer :o

Laura heeft geen koorts meer! En nu ligt ze boven te huilen tijdens het aankleden? Terwijl ze gister eigenlijk alleen wat gepiept heeft.... dat meisje klopt niet helemaal soms :D
  zondag 25 juli 2010 @ 10:12:59 #225
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84460663
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:10 schreef sindell het volgende:
Ouch Happy, dat moet pijn gedaan hebben :{
Nou, ik had geen tijd om daar over na te denken omdat Daan direct begon te brullen dus ik vloog direct de trap op. Het viel achteraf ook wel mee, maar de herrie was het ergste.
  zondag 25 juli 2010 @ 11:24:36 #226
17979 MissMSX
Knightmare
pi_84461920
Oeps verkeerd :@
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_84465845
quote:
Op zondag 25 juli 2010 09:21 schreef freecell het volgende:

Spoiler voor als je geen zin hebt om christelijke verhaaltjes te lezen :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon een vraag hoor en als je liever niet wil antwoorden of via pm mag dat ook maar hoe ervaar jij het dan als het dan stil is?
Denk of geloof je dan echt dat het bidden heeft geholpen?
Voel je dat zo dat hij je gehoord heeft?

Weet niet hoe ik het anders kan/moet omschrijven.
pi_84468055
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:04 schreef Asyniur het volgende:
FIjn dat het werkte ;)
Dat jij die tijden allemaal zo goed weet zeg! Ik zeg net tegen mijn man dat ik een paar keer heb gevoed vannacht maar dat ik geen idee heb hoe laat. Zegt hij: opschrijven. Ikke: ja doei, dan moet het licht aan en ben ik klaarwakker. (maar volgens mij was het rond 1 uur, 3 of 4 uur en toen pas vanochtend om 7:30 en we hebben uitgeslapen tot 9:30 en dat alles zonder bidden :P)
Herkenbaar :P Ik probeer 's nachts altijd zo goed mogelijk te onthouden hoelaat ik voed, en dan word ik na x aantal uur weer wakker (door de baby dan he) en dan denk ik 'ja hoelaat was die andere voeding nou :?'.
De eerste 2 weken schreef ik 't wel nog op, daarna echt niet meer.
I'm not a sinner.
pi_84469088
Hallo allemaal,

Ik zou graag het volgende eens willen bespreken met jullie: inenten/vaccineren? Hoe gaan jullie hiermee om?
(ik kwam alleen een oud topic tegen maar dat ging of wel of niet vaccineren).

Ik wil op zich mijn kindje (nu 8 weken) laten vaccineren maar ik weet nog niet precies hoe en tegen wat bijvoorbeeld en wanneer. Dit omdat ik me er in aan het verdiepen ben en veel tegenstrijdige dingen tegen kom (o.a. vanwege eventuele 'schadelijke' stoffen in inentingen, onderzoeken naar bv. autisme en auto-immuunziekten na vaccinaties)?

Enten jullie in volgens het algemene inentingsschema?

Laten jullie tegen alles inenten?

Laten jullie jullie kindje later inenten (bv. na een jaar wanneer het immuunsysteem wat meer op gang is)?

Laten jullie jullie kindjes gespreid inenten, dus niet met cocktails maar met afzonderlijke prikken?

Zijn er hier ook ouders die helemaal niet laten inenten?

Ben benieuwd naar jullie meningen.
  zondag 25 juli 2010 @ 15:30:38 #230
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84469233
Wij volgen het schema van Kind&Gezin: http://www.kindengezin.be/Themas/Vaccineren/default.jsp (in de pdf staat het schema). Bij 8 weken kreeg Thomas dus 2 prikken (de groene vlek en Pneumokokken) en 1 siroop (rotavirus).
Nu geen prikken meer tot hij 12 maanden is *O*

Links in het menu staat er nog extra informatie over de vaccinaties (poliovaccinatie is verplicht en daarvan hebben we bij de aangifte ook een attest gekregen dat we moeten laten invullen als de vaccinaties afgerond zijn. En dan moet ik eens zien naar waar we dat moeten opsturen, maar dat is nog veraf ;) ).
pi_84469404
Ik laat Lisa gewoon volgens het rijksvaccinatieprogramma inenten. Ik heb er eerlijkgezegd niet over nagedacht verder. :@
  zondag 25 juli 2010 @ 15:37:44 #232
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84469419
Harry is gewoon volgens het reguliere inentingsprogramma ingeënt (3x2 prikken). Ik heb geen grondig onderzoek gedaan maar de folders gelezen en ook de folders gelezen van de betreffende ziektes.
M.i. is de kans dat hij iets oploopt van een inenting kleiner dan áls hij een van de betreffende ziektes zou krijgen. En met uitzondering van een lichte verhoging en veel slapen heb ik niks aan hem gemerkt.
  zondag 25 juli 2010 @ 15:41:41 #233
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84469532
quote:
Op zondag 25 juli 2010 15:37 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik laat Lisa gewoon volgens het rijksvaccinatieprogramma inenten. Ik heb er eerlijkgezegd niet over nagedacht verder. :@
idem hier :@
Ik ben ervan uit gegaan dat er voldoende onderzoek is geweest omtrent de vaccinaties.

Asyniur: stopt het bij jullie na 3 keer prikken? Want als je dat vergelijkt met het schema van België (zie mijn vorige post) is dat toch een groot verschil? :?
Edit: laat maar, ik heb het schema al even opgezocht. Het loopt idd nog verder :Y
  zondag 25 juli 2010 @ 15:44:51 #234
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84469630
quote:
Op zondag 25 juli 2010 15:41 schreef leonieke het volgende:

[..]

idem hier :@
Ik ben ervan uit gegaan dat er voldoende onderzoek is geweest omtrent de vaccinaties.

Asyniur: stopt het bij jullie na 3 keer prikken? Want als je dat vergelijkt met het schema van België (zie mijn vorige post) is dat toch een groot verschil? :?
Edit: laat maar, ik heb het schema al even opgezocht. Het loopt idd nog verder :Y
Hij moet de rest nog krijgen ;)
  zondag 25 juli 2010 @ 15:48:42 #235
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84469732
Ik heb eigenlijk nog een vraag ivm kinderkleren. Wanneer gaan jullie eigenlijk over naar een andere maat? Stel dat je kleren hebt van maat 68. Begin je die dan aan te doen eens jullie baby net over de 62cm is (vorige maat) of als hij eerder naar de 68cm gaat?
Ik vraag me eigenlijk altijd af hoe ze dat bedacht hebben met die maten want tussen 62 en 68cm zitten toch vrij veel cm's.

Thomas draagt nu de beide maten terwijl hij 65cm is, maar ik vraag me eigenlijk af hoe jullie dat doen. Gewoon, zomaar omdat ik nieuwsgierig ben :D
pi_84470001
Leo, ik had op een gegeven moment zowel 56 als 62 in de kast hangen en gebruikte beide maten, soms waren kleertjes van 62 nog net te groot, maar het grootste gedeelte paste gewoon. En op een gegeven moment paste ze maatje 56 niet meer. :D Kortom, ik doe het precies hetzelfde als jij.
  zondag 25 juli 2010 @ 16:05:11 #237
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84470243
quote:
Op zondag 25 juli 2010 15:48 schreef leonieke het volgende:
Ik heb eigenlijk nog een vraag ivm kinderkleren. Wanneer gaan jullie eigenlijk over naar een andere maat?
als hij de huidige kleertjes niet meer past :+

Ja, een beetje open deur natuurlijk, maar ik kijk gewoon hoe kleertjes een beetje vallen en pas eens wat tussendoor tot hij het aankan en dan gaat hij in de actieve kleertjes bak zeg maar (die is er niet echt, maar ik weet gewoon wat hij past en wat nog niet). De kleertjes die te klein zijn gaan in een zak om te bewaren of in de verkoop of geef ik weg. Daan heeft nog een heel enkel shirtje mt. 56 aan en verder veel 62 en een enkele broek of shirt mt. 68. Langzaam aan ga ik over.

Oh en qua vaccinatie; het nut van vaccineren is inmiddels ruimschoots bewezen, dus Daan gaat gewoon mee in het landelijk vaccinatie programma via het CB.
  zondag 25 juli 2010 @ 16:08:52 #238
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84470340
Ik vroeg het me eigenlijk ook af omdat ik het wat moeilijk vind om kleren te kopen voor de toekomst. Thomas is nu 4,5 maand en past al veel van maat 68 en al sommige dingen van maat 62 niet meer, terwijl 68 eigenlijk vanaf 6 maand is en 62 van 3 tot 6 maanden. Dan kloppen die maten toch eigenlijk gewoon niet?
Ofwel moet ik gewoon geen typische seizoenskleren kopen. Maar met een jasje vind ik dat bv wel moeilijk.
pi_84470605
Ik kijk hier ook naar hoe de kleertjes vallen. Sommige kleertjes maat 68 gaan nu al krap zitten en andere kleertjes in maat 62 gaan nog prima. Alleen de rompertjes combimaat 62/68 gaan nu zo'n beetje krap zitten gek genoeg. Combimaat 74/82 is dan wel weer te groot, dus ik ben op zoek naar rompers in maat 68 en 74.

Inentingen gaan hier ook volgens het Rijks Vaccinatie Programma. Hannah reageert niet slecht op de vaccinaties en ik vind dat de huidige vaccinaties lang genoeg getest zijn. Bovendien is de kans dat ziektes als Polio weer opsteken groter als kinderen er niet tegen worden ingeënt.
  zondag 25 juli 2010 @ 16:18:54 #240
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84470618
Ja, ik vind het ook lastig soms hoor. Ik heb ook kleertjes die ik waarschijnlijk nooit zal aantrekken. Warme kleertjes maat 62 bijvoorbeeld. Als de zomer zo warm blijft, zit hij in maat 68 als de zomer voorbij is. Maar ja, dat is een gok. Ik koop ook niet zover vooruit. Ik heb wel wat 74, maar nog niet zoveel omdat ik gewoon niet weet wanneer hij daar in zal passen.
  zondag 25 juli 2010 @ 16:52:26 #241
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84471617
Rompertjes koop ik in Wibra of Zeeman. Daar heb je de afzonderlijke maten.
En idd, hier ook veel kleertjes die hij niet zal aantrekken. Maar wie verwacht er ook zo'n zomer? :o Met het kopen van een jasje zal ik gewoon nog wat wachten. Dat is me te duur om het niet te kunnen dragen :@
pi_84475846
Poeh freecell, wat een nacht weer :{
Hoe gaat het overdag? Dan heb je ook nog eens je handen vol aan Leander natuurlijk -O-

Ik zou me een hartaanval geschrokken zijn Happy :D

Een beetje aan de late kant, maar ymme, ik zou me niet te druk maken om alles wat niet loopt zoals je gepland hebt. Gewoon genieten van jullie dagje samen :*

Nog niet over nagedacht Leonieke. Met de normale kleding kun je natuurlijk altijd in laagjes werken. En met een jasje zou ik denk ik een niet al te duur vest/hoody van de Hema ofzo kopen. Tenzij echt winter natuurlijk... dan zou ik het niet weten :D
Het is met kinderkleding zeker net zoals met gewone kleding? Dat je in september al je kleding voor de winter moet kopen, omdat in de winter alleen maar voorjaarskleding te koop is :X :')
Dat vond ik ook zo stom met zwangerschapskleding. Alsof je 4 maanden vantevoren weet hoe opgezwollen je bent over 4 maanden. En ook nog eens: tegen de tijd dat je weet dat je zwanger bent ga je toch niet meteen zwangerschapskleding kopen voor 4 maanden later? Ik wilde in de winter nog een trui kopen, maar die waren niet meer te krijgen :{
pi_84477062
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:04 schreef Asyniur het volgende:
FIjn dat het werkte ;)
Als het netjes om het uur en dan om het kwartier is onthoud ik het wel, anders ook niet hoor :P
En om je laatste regel schoot ik hardop in de lach :D ;)

Hier slapen we werkelijk nooit uit. Zijn er altijd tegen 7 uit met z'n allen normaal....
quote:
Op zondag 25 juli 2010 13:49 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Gewoon een vraag hoor en als je liever niet wil antwoorden of via pm mag dat ook maar hoe ervaar jij het dan als het dan stil is?
Denk of geloof je dan echt dat het bidden heeft geholpen?
Voel je dat zo dat hij je gehoord heeft?

Weet niet hoe ik het anders kan/moet omschrijven.
Ik geloof dat God een hulpkreet (en geloof me, dit was echt een hulpkreet, ik zag het zó niet zitten....) altijd hoort :)
En soms doet Hij er wat aan. En als we normaal echt niet langer slapen dan tot 7:00 en normaal gaat Leander bij 'wakker' nooit meer uit zichzelf slapen en binnen 5 minuten is de hele tent onder zeil. Ja, dan geloof ik dat God mij gehoord heeft en even een handje heeft geholpen bij mijn dag :) en dat was vrij effevtief, want ondanks het feit dat Florian vandaag weer brullen spugen en eczeem was kon ik er heel goed tegen vandaag :)
En weer brullen spugen en eczeem na een feestje met een groep mensen.... Hij sabbelt hier aan een vinger en bijt daar in een trui en krijgt blijkbaar weer iets binnen.... -O- Ik kan het jongetje toch ook niet in een bubbel stoppen? ;(
quote:
Op zondag 25 juli 2010 16:08 schreef leonieke het volgende:
Ik vroeg het me eigenlijk ook af omdat ik het wat moeilijk vind om kleren te kopen voor de toekomst. Thomas is nu 4,5 maand en past al veel van maat 68 en al sommige dingen van maat 62 niet meer, terwijl 68 eigenlijk vanaf 6 maand is en 62 van 3 tot 6 maanden. Dan kloppen die maten toch eigenlijk gewoon niet?
Ofwel moet ik gewoon geen typische seizoenskleren kopen. Maar met een jasje vind ik dat bv wel moeilijk.
Niette ver van te voren kopen :) Vaak krijg je nog wel wat ook en soms gaat het met groeien ineens supersnel en dan weer een tijdje trager, dus voorspelbaar is het ook al niet...
En nee, die leeftijden bij maten kloppen echt nooit :D

Over inenten: ikheb er wel degelijk over nagedacht, bij Leander de eerste entingen 2 weken uitgesteld omdat hij zo vroeg was (3weken te vroeg) en ik was er zelf wat huiverig voor, want ik heb er zelf 2 dagen door in half-coma gelegen. (zeg maar: ogen open, nergens op reageren) dat bleek door het kinkhoestvaccin tekomen en daarvoor hebben ze nu een ander vaccin (dat vaccin werd in Duitsland en België overigens al gebruikt toen ik de oude nog kreeg :') )

Verder is het onderzoek naar de relatie tussen autisme en vaccinaties behoorlijk omstreden :)
En die schadelijke stoffen (oa kwik)zitten er NIET in die mate in :) De meeste schadelijke stoffen waarover gesproken wordt zitten er helemaal niet in zelfs.
En ja, de gevolgen van vaccinatieproblemen zijn ernstig en een risico, maar de gevolgen van bijvoorbeeld een polio-epidemie zijn veel groter :) En als we nu allemaal braaf onze kinderen laten enten, dan hoefthet over 60 jaar niet meer, net zoals we nu niet meer hoeven enten tegen pokken :)
pi_84478148
quote:
Op zondag 25 juli 2010 15:48 schreef leonieke het volgende:
Ik heb eigenlijk nog een vraag ivm kinderkleren. Wanneer gaan jullie eigenlijk over naar een andere maat? Stel dat je kleren hebt van maat 68. Begin je die dan aan te doen eens jullie baby net over de 62cm is (vorige maat) of als hij eerder naar de 68cm gaat?
Ik vraag me eigenlijk altijd af hoe ze dat bedacht hebben met die maten want tussen 62 en 68cm zitten toch vrij veel cm's.

Thomas draagt nu de beide maten terwijl hij 65cm is, maar ik vraag me eigenlijk af hoe jullie dat doen. Gewoon, zomaar omdat ik nieuwsgierig ben :D
Ik vond bij Mart de kleding in 68 of net nog passen of net niet. Dus heb ik vandaag een trainingspakje gepast van maatje 74 :D En die zat heel mooi. Dus sommnige kleding heeft hij nu al 74. Maar broeken 68 zitten nog perfect. Maar sommige shirts 68 niet meer. En sommige 74 zijn ook te groot. Ik kijk meestal even 'op gevoel' en meestal heb ik het dan goed.

En ik heb het liever iets ruimer, dan te strak :)
pi_84478255
En we hebben een super dag gehad vandaag *O*

Mart vond het super in het dolfinarium. En wij hebben ook genoten.
Vooral ik O+ Oh wat word ik altijd vrolijk en blij als ik daar ben zeg. Soms zelf een beetje emotioneel.
Ik heb iets met die beesten.

Mart heeft heerlijk een uurtje in de mei tai gezeten (maar ik doe hem nog niet goed om, maar krijg volgende week een consult thuis van 1,5 uur, ook met andere doeken dus komt goed) en verder heeft hij heerlijk in de kinderwagen gelegen. Waarvan ook nog heerlijk geslapen terwijl wij 'onder water' waren bij de dolfijnen. Wat een mooi gezicht toch die beestjes. En tijdens de droomwens show, heeft Mart echt zijn ogen uitgekeken. Hij zat heerlijk bij papa op schoot. En keek met vol bewondering en grote ogen naar alle lampjes die de kinderen in het publiek hadden. :D Maar zodra er een dolfijn begon te springen, keek hij direct daarheen O+

Heerlijk z'n dag!
  zondag 25 juli 2010 @ 20:10:09 #246
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84478935
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:23 schreef freecell het volgende:

[..]

Als het netjes om het uur en dan om het kwartier is onthoud ik het wel, anders ook niet hoor :P
En om je laatste regel schoot ik hardop in de lach :D ;)

Hier slapen we werkelijk nooit uit. Zijn er altijd tegen 7 uit met z'n allen normaal....
Ik slaap eigenlijk nooit uit maar blijkbaar was ik vandaag zo moe dat ik na de voding van half 8 weer in slaap ben gevallen inclusief kind ;)

ymme, fijn dat jullie een leuke dag gehad hebben!

kleding: tja ik heb hier al hele voorraden liggen ivm overnemen enzo. Ik kijk gewoon wat nog past en soms is dat nog 50/56 en soms past 68 niet meer. En ik heb dingen te koop staan as we speak omdat Harry ze niet meer gaat passen deze zomer of omdat ik er teveel van heb.
Het grootste 'probleem' zijn de warmere kleertjes want die kun je met warm weer niet aan doen. De t-shirts enzo zijn ook nog te dragen met een longsleeve of romper met lange mouwen eronder...
pi_84494032
Ok, wil iemand mij even vertellen dat er rond de 5 à 5,5 maanden een sprongetje zoid it en dat ik niet de ha hoef te bellen omdat het krijsen en niet slapen terug is? -O-

Hij krijst weer als vanouds met één belangrijk verschil: alleen in bed :? Als ik er bij blijf gaat hij uiteindelijk wel slapen, maar is wel flink vroeg weer wakker (en vannacht was ronduit drama vanaf 2:00 :X ik hoef alleen maar speenploppen, maar daar moet ik wel elk half uur mijn bed voor uit... GAAAAAP )
En vanmorgen lag hij een beetje te piepen en mopperen rond 5:30 en toen dacht ik: je piept maar even door, als ik nu naar je toe ga ben ik niet aardig }:| en toen viel hij weer in slaap :o Tot 6:30 O+

Nuja, hij slaapt nu, wrs wel een uurtje en dreumes zit voor TV :@ Mama-tijd!
  maandag 26 juli 2010 @ 08:45:29 #248
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84494230
Free, het 26 weken sprongetje zit er wel aan te komen, misschien begint hij daar al wat mee? Maar dat krijsen is nu niet echt veelvoorkomend bij een sprongetje toch? Minder slapen op zich wel. Nou ja, hopen maar dat dat het is, want het blijft maar zo zwaar voor je anders.

Ik ga zo met Daan naar de oogarts. Ben benieuwd of ze iets kunnen betekenen voor 'm. Ben ook benieuwd hoe hij het houdt, want normaal slaapt hij altijd tussen 9 en half 11 maar dat zit er vandaag niet in. Hij heeft tot 7 uur geslapen vanmorgen dus dat is in ieder geval een half uurtje meer dan normaal en wie weet slaapt hij in de auto en terwijl we wachten in het ziekenhuis nog even een powernap ofzo.
pi_84494278
Nou, het krijsen lijkt echt een soort van 'ik ben doodop, MAAR IK WIL NIET!' als ik hem even een paar minuten laat krijsen (ik blijf er wel bij) wordt hij zo moe dat ik hem daarna weer zijn speen kan geven en dan slaapt hij al vor ik de deur uit ben.
Maargoed, dan ben ik vrij lang boven en heb ik een dreumes alleen beneden. Niet ideaal ;)

Ben benieuwd of de oogarts een oplossing weet... Hebben ze al eens een kweekje gemaakt?
pi_84495523
quote:
Op zondag 25 juli 2010 15:25 schreef proud_mami het volgende:

Enten jullie in volgens het algemene inentingsschema?

Ben benieuwd naar jullie meningen.
Hier heb ik de oudste laten enten volgens het programma en dat laat ik bij de jongste ook doen, die krijgt volgende maand haar eerste prikken.
Heb me er nooit in verdiept wat de risico's kunnen zijn van enting maar wat de risico's en ziektes zijn als je ze niet laat inenten!
Heb eigenlijk nog nooit gehoord dat er met iemand iets mis is gegaan door de inentingen en ik heb ze liever gezond dan al die nare ziektes die ze kunnen krijgen... Maar ben van mening dat je het als ouders zelf moet weten!

Verder wil ik graag even heel ego al mijn zorgen en onzekerheden op tafel gooien bij jullie...

Nanique is sinds Vrijdag al huilerig, wakker en spuugt redelijk veel van haar fles uit. Nou slaapt ze sinds Vrijdag ook ineens door!
Denk dan nog misschien moeten we door het doorslapen even een ander ritme zoeken maar inmiddels op Maandag nog steeds hetzelfde liedje..
Komt er ook nog eens bij dat ze dus zoo moe is van overdag dat ze haar late voeding niet eens wil!

Maar goed, ze is 6 weken!!
Haar schema is nu zo

800 uur 120/4
1100 uur 120/4
1400 uur 120/4
1700 uur 120/4
2000 uur 120/4

En normaal is er dus nog een voeding van 2300 uur maar ze slaapt en is niet wakker te krijgen!
Ze drinkt trouwens haar flessen nog niet helemaal leeg...

Iemand een idee wat het kan zijn of de gouden tip?! Mijn peuter vind het allemaal maar niks dat haar zusje alleen maar huil en wakker is want mama heeft nu even weinig tijd voor d'r!

* Lieszdraaijer is moe! ;)
Altijd blijven lachen... :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')