abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84440394
Jumparound gefeliciteerd met je zoontje. Wonen jullie op de Filipijnen?

Wat een voedingsschema's allemaal :D En wat drinken jullie beebs allemaal veel!
Ik dacht meteen even aan je Freecell :*

Sindell, wat vervelend dat Laura een beetje ziekig is. Goed de temp in de gaten houden maar.

Mijn muppet is nog wel hoesterig en heeft een beetje een ratelende ademhaling, maar lijkt er verder niet onder te lijden. Met mij gaat het slechter en ik kom net terug van de spoedpost. De arts denkt dat mijn galblaas niet in orde is. Ik kan eigen geen vast voedsel eten zonder heftige pijn en braken. Gaat nog een hele geschiedenis aan vooraf, maar dat is te veel om hier te vertellen. Wie het wil weten mag pm'en.

Ik heb wel in de wachtkamer mijn kind gevoed en er is niet eens een boze arts naar me toe gekomen :+
pi_84440980
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:04 schreef Marlinde het volgende:
Claudia: Het vervroegen gaat inderdaad super :) Alleen is ze echt na elk flesje van 150 ML heel erg verdrietig, dus probeer toch maar ietsjes meer te geven, 180ML. Hopen dat haar dat wat meer tevreden maakt, het gekke is dat ze nu dus wel elk flesje wilt terwijl ze een tijd geleden echt niet meer als 3 flessen wilde! :D

Fijn dat ze zo goed drinkt! Dan geef je haar toch gewoon 180/6? Ivan kreeg volgens mij indertijd ook nog die hoeveelheden. Het wordt vanzelf wel minder naarmate ze meer vast voedsel binnenkrijgt.

Ivan huilde trouwens ook altijd nadat een fles op was, maar hield daar al gauw mee op en ging daarna vrolijk spelen. Dat is misschien iets om in je achterhoofd te houden. Ik weet ook niet hoelang ze over een fles doet, maar het heeft gewoon even tijd nodig voor het gevoel van verzadiging intreedt.

quote:
Rijstewafel zat ze zo van te kokhalzen dat ik er helemaal eng van werd! Haar groente en fruit maak ik zelf en daar zitten af en toe ook kleine stukjes in en die gaan wel goed :?

Dat kokhalzen hoort er echt bij, maar ik kan me voorstellen dat je daar niet tegen kunt. Ze is natuurlijk nog geen 6 maanden, dus het kan heel goed dat ze beter in het eten van bijvoorbeeld rijstwafel wordt als ze wat ouder is. Je kunt het later dus nog een keer proberen.

quote:
Wat voor brood geef je haar dan, lichtbruin brood dacht ik toch? Mag ze alleen het korstje of zou ze ook het binnenste mogen?

Op het voedselintroductieschema dat ik gebruik staat dat gist of zuurdesem de voorkeur hebben. Ik weet eigenlijk niet wat 'gist' precies betekent, maar iemand anders misschien wel? Ik zou zelf denk ik korst van volkorenbrood hebben genomen. Wij zijn ook begonnen met volkorenbrood (maar niet al te zwaar brood). Maar goed, ik eet zelf ook volkorenbrood. Ik denk dat ik daar wat makkelijker in zou zijn als ik zelf bijvoorbeeld gewoon bruin brood zou eten. (Het is ook het beste om Ivan volkorenpasta te geven, maar mijn vriend vindt die heel vies en dus nemen we gewone pasta.)

Het advies is om te wachten met het binnenste van het brood tot 7 maanden en daar zou ik me zelf wel aan houden. Het is allemaal niet niks voor de darmen, dat vaste voedsel. Ik vond het zelf in ieder geval een fijn idee om het voedsel rustig aan te introduceren.

Als je trouwens merkt dat ze in de middag nog honger heeft dan kun je haar ook een tweede fruithapje geven. Waarom niet? Misschien blijft er van het 1e hapje wel telkens iets over. Dan kun je dat in de koelkast zetten en later de rest nog eens aanbieden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84441195
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:12 schreef octopussy het volgende:
Mijn muppet is nog wel hoesterig en heeft een beetje een ratelende ademhaling, maar lijkt er verder niet onder te lijden. Met mij gaat het slechter en ik kom net terug van de spoedpost. De arts denkt dat mijn galblaas niet in orde is. Ik kan eigen geen vast voedsel eten zonder heftige pijn en braken. Gaat nog een hele geschiedenis aan vooraf, maar dat is te veel om hier te vertellen. Wie het wil weten mag pm'en.

Wat rot om te horen, octopussy! Ga je nu een heel traject in? Veel sterkte ermee. :* De timing is waardeloos in verband met je nieuwe klus, maar jij bent veel belangrijker dan het werk dat je doet. Niet te schuldig om voelen, hoor!
  zaterdag 24 juli 2010 @ 18:06:45 #204
18860 sindell
Seriously
pi_84442359
Wat naar Octo, is er wel iets wat er aan gedaan kan worden? Zonder voedsel wordt je natuurlijk ook niet beter... :{
pi_84442449
Jumparound wat 'n mooi mannetje! Ik hou van die oude mannen handjes. O+ Ik vind dat zó baby. Daarna worden ze al heel snel groot. ;(

Octo, wat vervelend. Ik hoop dat je er snel weer bovenop bent. :*
pi_84442539
Octo wat naar om te lezen. Gaan ze nu eerst nog verder onderzoeken doen of is er al direct een actieplan opgesteld? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze het nu laten bij "geen eten kunnen binnenhouden". Wel goed dat Hannah niet te veel last heeft van haar hoest en verkoudheid. Ik ben ook al met Thomas bij de dokter geweest (tijd geleden) voor zijn niezen en rochelen, maar het was ook niets om me zorgen over te maken.
En wat een fijne artsen hebben ze daar bij jullie op de spoeddiensten ;)

Thomas drinkt trouwens ook niet zoveel, hoor :N Wij zijn al lang blij als hij dagelijks tussen de 600 en 700 binnen krijgt :Y Nog een geluk dat hij eigenlijk nooit moet overgeven want anders zou ik me nog zorgen gaan maken.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 18:29:44 #207
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_84443116
Octo wat vervelend zeg! :*

Claudia bedankt voor je uitgebreide antwoord :* Rijstewafel wacht ik voorlopig mee, misschien dat ik binnenkort een broodkorstje ga proberen :)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  zaterdag 24 juli 2010 @ 19:05:14 #208
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_84444341
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:12 schreef octopussy het volgende:
Jumparound gefeliciteerd met je zoontje. Wonen jullie op de Filipijnen?

Nee, dat mocht ik willen :) Het is wel de plaats waar hij verwekt is ;)
WIj wonen heel saai in bussum :)
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  zaterdag 24 juli 2010 @ 19:15:00 #209
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84444601
Free, even een dikke :* :* maar denk maar aan hoe goed je mannetje het doet nu :Y (dat haalt het gevoel niet weg, maar misschien verzacht dat een beetje!)

quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:37 schreef _NIKKI_ het volgende:
Lisa klokt het zo weg en heeft er echt geen last van.

Het zal natuurlijk best allemaal, maar mochten de darmen schade ondervinden, merk je dat nu niet maar op latere leeftijd. Tuurlijk is het niet bij alle babies schadelijk en hebben de meeste er later nooit last van, maar ik wilde even aangeven dat het feit dat ze er NU geen last van heeft, niet wil zeggen dat je op latere leeftijd er geen darmproblemen aan over kan houden.

Ravi *O* Lekker hè pap :9

Jumparound, gefeliciteerd met de mooie Tjibbe.

Octo, jemig meis, sterkte! :* Klinkt echt allesbehalve fijn (en dat is een understatement :{ ) Hoop dat de pijn snel minder wordt.

Marlinde, zoals Claudia al schrijft, kun je beter tot 7 maanden wachten met een broodkorst. Ik begreep niet goed wat je nu bedoelde, maar het lijkt me dat Tessa voorlopig wel voldoende bijvoeding krijgt toch?

Daan drinkt 4x200cc en dat gaat eigenlijk prima. De laatste fles krijgt hij met rijstebloem (die wel in mega snelheid leeg gaat...). Binnenkort maar eens beslissen hoe we het met bijvoeding gaan doen, potjes, eigen brouwsel of Rapley, we zijn er eigenlijk nog niet over uit. Ik denk dat het een combi van eigen maak en potjes wordt en af en toe wat Rapley tussen door. Ik vind het best spannend om met bijvoeding te beginnen. Merk aan mezelf dat ik het wel een stap vindt en weet niet goed hoe en waar te beginnen. Ben er wel uit dat ik met groente ga beginnen en de zoetigheden zoveel mogelijk uitstel. Water ipv diksap is prima wat mij betreft (en Daan vind water erg lekker) en als het goed gaat met groente dan pas fruit introduceren.
pi_84446233
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:15 schreef happyme28 het volgende:
Marlinde, zoals Claudia al schrijft, kun je beter tot 7 maanden wachten met een broodkorst. Ik begreep niet goed wat je nu bedoelde, maar het lijkt me dat Tessa voorlopig wel voldoende bijvoeding krijgt toch?
Dat is niet wat ik zei, hoor! Brood mag volgens dat schema vanaf 7 maanden, maar broodkorst al vanaf 6 maanden. Ik denk dat dat is omdat ze er toch niets/weinig van binnenkrijgen en er vooral op sabbelen.
pi_84446676
Octo, das knap balen -O- Heel veel sterkte hiermee joh!
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:15 schreef happyme28 het volgende:
Free, even een dikke :* :* maar denk maar aan hoe goed je mannetje het doet nu :Y (dat haalt het gevoel niet weg, maar misschien verzacht dat een beetje!)

Mijn schoonzus zei dat het 'balen van' na een weekje wel over zou zijn. 4 maand verder kan ik er nog steeds wel om janken :')

quote:

Daan drinkt 4x200cc en dat gaat eigenlijk prima. De laatste fles krijgt hij met rijstebloem (die wel in mega snelheid leeg gaat...). Binnenkort maar eens beslissen hoe we het met bijvoeding gaan doen, potjes, eigen brouwsel of Rapley, we zijn er eigenlijk nog niet over uit. Ik denk dat het een combi van eigen maak en potjes wordt en af en toe wat Rapley tussen door. Ik vind het best spannend om met bijvoeding te beginnen. Merk aan mezelf dat ik het wel een stap vindt en weet niet goed hoe en waar te beginnen. Ben er wel uit dat ik met groente ga beginnen en de zoetigheden zoveel mogelijk uitstel. Water ipv diksap is prima wat mij betreft (en Daan vind water erg lekker) en als het goed gaat met groente dan pas fruit introduceren.
Klinkt als een goed plan :)
Hier ging groente er bij de oudste niet soepel in, fruit wel snel, nog steeds eigenlijk... en hij eet groente het liefst rauw (komkommer, paprika, tomaatjes, ui...)
Met Florian wacht ik echt tot de 6 maanden. Das over drie weken al O_o
Ook in verband met zijn allergie en dergelijke, maar anders had ik ook gewacht :)
pi_84446765
Mart hoest echt steeds meer.
Hij ligt al een uur op bed. Maar ook al een uur te hoesten. Ik hoor geen slijm ofzo.
Heb nu een opgerolde handdoek onder het hoofdeinde gezet. En een gesnipperde ui naast het bed.

Hopelijk krijg hij wel wat slaap zo. Want ons dagje uit wordt er maar niet leuker op.
Ben je je ergens weken op aan het verheugen, gaat eerst de band lek van de kinderwagen en vervolgens wordt Mart verkouden. Kan niemand wat aan doen. Maar vervelend is het wel.
pi_84446983
Wen er maar een met een kind, dat niets loopt zoals je hebt gepland, ymme. ;)
pi_84447103
Maar hier planning gaat al zo lastig omdat manlief aso veel werkt.
Hebben we eindelijk een dag dat we iets met z'n 3-en kunnen gaan doen.
Voor de eerste keer in 5 maanden. Ben er aan toe, moet er ook echt even uit.
Ben een beetje 'op'. Wil nu ook eens aan mezelf denken, even één dagje!

Wat te doen. Mart oogt niet verkouden ofzo. Hoest alleen. Maar daardoor kan hij moeilijk slapen.
Morgen wel gewoon gaan?
pi_84447268
Of hij nou thuis hoest of buiten maakt geen donder uit zou ik zeggen :P
Als het nou regende of vroor misschien, maar binnen en buitentemp is ook ongeveer gelijk nu.

Ik wil wel eens lekker slapen... één nachtje.Is me ook nog maar één keer gelukt de afgelopen 5 maanden :+
En áls Florian dan een keer een beetje uitslaapt is Leander om 6:30 wakker.
Maargoed, het zit er nu eenmaal niet in. Over een half jaar slaaptie vast wel door :Y)
pi_84447448
Ga je er eigenlijk wel eens even alleen uit, ymme? Of met een vriendin bijvoorbeeld? Het klinkt alsof dat je ook erg goed zou doen!
  zaterdag 24 juli 2010 @ 20:55:15 #217
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84447902
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik zei, hoor! Brood mag volgens dat schema vanaf 7 maanden, maar broodkorst al vanaf 6 maanden. Ik denk dat dat is omdat ze er toch niets/weinig van binnenkrijgen en er vooral op sabbelen.
Sorry.. niet goed gelezen. Anyway, bedoelde meer dat ze gewoon beter even nog een paar weekjes kan wachten om uberhaupt met iets van brood te beginnen.
pi_84447908
Gisteren met mijn moeder 2 uur van huis geweest zonder kind.
En we gaan wel eens samen uit naar feestjes van vrienden ofzo hoor :)

Maar een hele dag lijkt me gewoon heerlijk. Dus we gaan morgen gewoon!
pi_84448735
Ymme, zolang Mart verder vrolijk is dan zou ik ook gewoon lekker op pad gaan. Beetje wat warmer kleden dan je misschien normaal zou doen. Ik heb hier Luuf voor baby's (dat smeer je op de borst) en dat lijkt goed te helpen, en als ze een hoestbui heeft dan geef ik haar een lepeltje Thymsiroop. Dat spul is wel allejezus zoet en vlekt heel erg op kleding :X Ik neem het nu ook zelf want ik ben ook snipverkouden.

Ik was donderdag al naar de (vervangend) huisarts geweest met mijn buikpijn, maar die deed het af met spastische darm. De spoedarts nam het iets serieuzer en heeft me flinke pijnstillers en maagbeschermers meegegeven. Daarnaast krijg ik een echo en bloedonderzoek. Ik hoop dat het inderdaad aan de galblaas ligt want dan is het probleem goed op te lossen.

Oh en ik heb maar eens een pyamapapje gegeten waar ik een proefverpakking van had. Ik vind er veel te veel suiker inzitten voor een baby, maar voor mij is het nu wel even handig. Moet toch ergens mijn energie vandaan halen.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 23:58:37 #220
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84454729
Even een :* voor freecell en voor octo
En ik zag een mooie verse baby voorbij komen O+
pi_84460154
Die pyjamapapjes zijn lekker voor kinderen van bijna 2 :+ Tenminste, die doen er een moord voor, haha.

Hopen dat het je galblaas dan 'maar' is Octo...

HIer vannacht wakker om 2:30, 3:30, 4:30, 5:00 5:15, 5:30, 5:40n uiteindelijk om 5:50 fles :X
Zo, wat had ik het even gehad zeg....

Spoiler voor als je geen zin hebt om christelijke verhaaltjes te lezen :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 25 juli 2010 @ 10:04:35 #222
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84460559
Je christelijk verhaaltje :D
FIjn dat het werkte ;)
Dat jij die tijden allemaal zo goed weet zeg! Ik zeg net tegen mijn man dat ik een paar keer heb gevoed vannacht maar dat ik geen idee heb hoe laat. Zegt hij: opschrijven. Ikke: ja doei, dan moet het licht aan en ben ik klaarwakker. (maar volgens mij was het rond 1 uur, 3 of 4 uur en toen pas vanochtend om 7:30 en we hebben uitgeslapen tot 9:30 en dat alles zonder bidden :P)
  zondag 25 juli 2010 @ 10:07:04 #223
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84460594
Free, wat het ook is geweest, je hebt nog even heerlijk kunnen slapen!

Wij hadden vannacht ook voor het eerst eigenlijk dat Daan wakker was. Hij heeft wel eens een enkele keer dat hij half wakker wat geluiden maakt, maar dan is een speentje erin genoeg om 'm verder te laten slapen.

Nu dus rond 4 uur weer gebrabbel door de babyfoon, dus ik naar beneden speentje erin en hij doezelde weer in. Dus ik dacht, ik ga nog even naar het toilet beneden (die boven is naast de slaapkamer van Daan dus dat leek me niet zo handig). Dus zo gezegd zo gedaan, kom ik uit het toilet wil ik de trap op lopen, was ik vergeten dat marky 2 ijzere dieseljerrycans in de gang voor de trap had gezet om vandaag mee te nemen naar de boot. Dus KLETS, BANG, AUW! En Daan schrok zich een hoedje en was klaarwakker, huilen, helemaal van slag. Zo sneu! Dus we zijn bijna een uur bezig geweest om 'm weer rustig te krijgen en vervolgens ook weer in slaap. Even na 5 uur sliep hij gelukkig weer en werd pas om 8.30 uur weer wakker :D

Dus voor een uurtje wakker in de nacht hebben we 2 uur langer kunnen slapen :P Nu is alleen wel het hele schema in de war, want normaal gaat hij om 9 uur ofzo zijn bed weer in en nu kreeg hij pas om 9 uur z'n 1e fles en die krijgt hij normaal om 7 uur en om 11 uur de 2e..... af en toe best lastig als je zo'n behoorlijk regelmatig schema hebt, want dan ben je niet meer gewend om het anders te doen haha.
  zondag 25 juli 2010 @ 10:10:11 #224
18860 sindell
Seriously
pi_84460632
Ouch Happy, dat moet pijn gedaan hebben :{
Freecell, wat een nacht weer :o

Laura heeft geen koorts meer! En nu ligt ze boven te huilen tijdens het aankleden? Terwijl ze gister eigenlijk alleen wat gepiept heeft.... dat meisje klopt niet helemaal soms :D
  zondag 25 juli 2010 @ 10:12:59 #225
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84460663
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:10 schreef sindell het volgende:
Ouch Happy, dat moet pijn gedaan hebben :{
Nou, ik had geen tijd om daar over na te denken omdat Daan direct begon te brullen dus ik vloog direct de trap op. Het viel achteraf ook wel mee, maar de herrie was het ergste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')