Gedaanquote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:32 schreef Marlinde het volgende:
Nikki kan je de OP nog even aanpassen bij 5 februari Marlinde ipv mama_papa, voor zolang ik nog in dit topic ben![]()
Gedaanquote:Nikki kan je de OP nog even aanpassen bij 5 februari Marlinde ipv mama_papa, voor zolang ik nog in dit topic ben.
Ja die hoort er toch ook bij!quote:
Haha, amaranta viel er hier een keer over dat ik het 'mamadag' en 'papadag' noemde. Voor mij heeft het een positieve connotatie, namelijk een dag alleen met Ivan & papa of Ivan & mama. Lekker knus. We zijn best vaak met z'n drietjes samen, dus zo'n dag is dan bijzonder.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:53 schreef _NIKKI_ het volgende:
En het woord papadag vind ik echt . Als ik een dag thuis ben met Lisa is het toch ook geen mamadag .
Ja, ik vind eigenlijk dat het met een maand of 3 er al wel vanaf is. Met 4 maanden rolde Daan al, sliep hij al door en was al lekker aan het brabbelen. Best zelfstandig al.quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:55 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik nu de foto's van Ivan terugkijk dan herken ik hem zelfs niet eens meer. Die kleine baby'tjesfase gaat toch wel erg snel voorbij.
Maar hij wordt ook alleen maar leuker! Al is dat nu moeilijk om je voor te stellen, aangezien je al de liefste, leukste en knapste baby ter wereld hebt.quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:58 schreef Sonnetje85 het volgende:
Claudia, dat wil ik helemaal niet weten, dat het zo snel voorbij gaat! Mijn baby blijft gewoon altijd klein! (vind m nu alweer zo groot worden)
Ik moet vooral lachen om de ogen op oude foto's, die zien er zo slaperig uit. Het heeft best een tijd geduurd tot hij de grote, heldere ogen had die hij nu heeft.quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:03 schreef happyme28 het volgende:
Nu is hij 5 maanden en is het al zo'n ventje met een eigen karaktertje. Inderdaad totaal anders als toen hij net geboren was.
Preciesquote:Op woensdag 21 juli 2010 10:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar hij wordt ook alleen maar leuker! Al is dat nu moeilijk om je voor te stellen, aangezien je al de liefste, leukste en knapste baby ter wereld hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A grand adventure has begun.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:30 schreef Keshet het volgende:
Welkom terug Claudia!
Happy, wat balen dat Daan's oogje toch lijkt te gaan ontsteken! Hopelijk heeft de HA toch nog een wondermiddel en anders inderdaad maar door naar het ziekenhuis. Ik hoop in ieder geval dat hij er snel van af is! (Note: Van het geprut, niet van z'n oog.)
Freecell, ik heb het niet helemaal meegekregen, maar is de verhoging etc. nog steeds het gevolg van Florians reactie op melk of speelt er toch wat anders?
Ik heb tijdens mijn zwangerschap wat van die blije dozen enzo aangevraagd. Na Emma's geboorte hebben ze Emma's geboortedatum achterhaald. Nu ze bijna 6 maanden is krijg ik ineens pyjamapapjes, bonnen van Liga, etc. thuisgestuurd. Ik vind het persoonlijk erg bijzonder om te lezen dat in al dat soort reclamefolders staat dat je vanaf 4 maanden mag beginnen met bijvoeden mits je kindje daar aan toe is.
Emma is sinds haar ziekenhuisopname vorige week een beetje hangerig. Ze heeft ook steeds iets verhoging (37,4 terwijl ze normaal 37 heeft.) Wat is de basaal temperatuur bij jullie kindjes? Het lijkt mij dat die langzaam stijgt omdat een volwassene toch een andere temperatuur heeft dan een baby'tje.
Gisteren kreeg ze ineens pukkels in haar gezicht, ook op haar achterhoofd. Ik was bang voor de waterpokken maar volgens mij is het gewoon warmteuitslag of zijn het muggenbulten. Onzekerheid for the win.![]()
Vanmiddag gaat Emma voor het eerst wennen op het KDV. Ik ben heel benieuwd hoe ze zich daar gedraagt!
Oh, D. doet hier ook alles in de verzorging van Emma. Hij heeft alleen wat moeite met haar in bad doen, hij is bang dat hij d'r laat vallen etc. dus dat gebeurt momenteel nog onder mijn begeleiding.![]()
Vanuit de families wordt er wel wat verbaasd gereageerd, behalve mijn ouders is iedereen zwaar gereformeerd. Bij hen is het vaak zo dat de man fulltime werkt en de vrouw fulltime thuis is. Dan ligt de taakverdeling sowieso wat anders denk ik. D. is een nakomertje, zijn ouders zijn al in de 70 en dan heb je het toch over een hele andere generatie. Ze hebben er allemaal absoluut geen problemen mee, het is gewoon even wennen voor ze. Maar eerlijk gezegd heb ik het idee dat een hoop mannen van binnen zelfs een beetje jaloers zijn op D., hij maakt dingen mee die zij allemaal hebben moeten missen omdat ze hun kindjes niet zo verzorgd hebben.
Mijn vader heeft bijvoorbeeld nooit een luier verschoont van zijn kinderen. (Was sowieso alleen in het weekend thuis, ik heb een overbezorgde moeder en luiers verschonen was eng/spannend en dus vrouwenwerk.) We zijn aankomend weekend bij hem, hij is van plan om er nu wel 1 te gaan doen. Held.
Dan hoop ik dat ze wel wat vrolijker naar hem kijkt trouwens!Ach gut, die fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zo bijzonder is dat toch helemaal niet?quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:30 schreef Keshet het volgende:
Ik vind het persoonlijk erg bijzonder om te lezen dat in al dat soort reclamefolders staat dat je vanaf 4 maanden mag beginnen met bijvoeden mits je kindje daar aan toe is.
Geen idee eigenlijk. Wij meten niet meer elke dag de temperatuur van Thomas.quote:Emma is sinds haar ziekenhuisopname vorige week een beetje hangerig. Ze heeft ook steeds iets verhoging (37,4 terwijl ze normaal 37 heeft.) Wat is de basaal temperatuur bij jullie kindjes? Het lijkt mij dat die langzaam stijgt omdat een volwassene toch een andere temperatuur heeft dan een baby'tje.
Spannendquote:Gisteren kreeg ze ineens pukkels in haar gezicht, ook op haar achterhoofd. Ik was bang voor de waterpokken maar volgens mij is het gewoon warmteuitslag of zijn het muggenbulten. Onzekerheid for the win.![]()
Vanmiddag gaat Emma voor het eerst wennen op het KDV. Ik ben heel benieuwd hoe ze zich daar gedraagt!
quote:Oh, D. doet hier ook alles in de verzorging van Emma. Hij heeft alleen wat moeite met haar in bad doen, hij is bang dat hij d'r laat vallen etc. dus dat gebeurt momenteel nog onder mijn begeleiding.![]()
Vanuit de families wordt er wel wat verbaasd gereageerd, behalve mijn ouders is iedereen zwaar gereformeerd. Bij hen is het vaak zo dat de man fulltime werkt en de vrouw fulltime thuis is. Dan ligt de taakverdeling sowieso wat anders denk ik. D. is een nakomertje, zijn ouders zijn al in de 70 en dan heb je het toch over een hele andere generatie. Ze hebben er allemaal absoluut geen problemen mee, het is gewoon even wennen voor ze. Maar eerlijk gezegd heb ik het idee dat een hoop mannen van binnen zelfs een beetje jaloers zijn op D., hij maakt dingen mee die zij allemaal hebben moeten missen omdat ze hun kindjes niet zo verzorgd hebben.
Mijn vader heeft bijvoorbeeld nooit een luier verschoont van zijn kinderen. (Was sowieso alleen in het weekend thuis, ik heb een overbezorgde moeder en luiers verschonen was eng/spannend en dus vrouwenwerk.) We zijn aankomend weekend bij hem, hij is van plan om er nu wel 1 te gaan doen. Held.
Dan hoop ik dat ze wel wat vrolijker naar hem kijkt trouwens!Dat vetgedrukte denk ik eigenlijk ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik vind het trouwens leuk voor P. dat het zo vanzelf gaat voor hem. Hij had er op voorhand namelijk veel schrik voor.
En die fotoDat doet Thomas nu ook nog hoor naar bepaalde mensen. En ik maar trots verkondigen dat hij zoveel lacht tegenwoordig
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |