abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84295729
Vorige deel: Het kleine babietjes topic (0-6 maanden) deel 53

De kleine babietjes :

1 februari 2010 : Ischa, zoon van Dumpiej
02 februari 2010: 'Teigetje', dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
10 april 2010: Lisa, dochter van _Nikki_
17 april 2010: Noortje, dochter van becky27
23 april 2010: Travis, zoon van harley
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
mei 2010: 'Bob', (pleeg)zoon van appelfan
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
17 juni 2010: Elin, dochter van DeLiedje
24 juni 2010: Rosanne, dochter van dolphinqueen
28 juni 2010: Sylvester, zoon van Guess
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 1% gewijzigd door _NIKKI_ op 21-07-2010 08:39:58 ]
pi_84295771
Ik sloot voor het eerst een topic!

Laatste post vorige topic:
Hier ook een papa die alles doet met de kleine. Ik werk straks 5 dagen per week en hij niet. Hij zal dus meer tijd met Lisa doorbrengen dan ik. Eerste keer CB heeft hij ook gedaan. Niets mis mee hoor. En hij gaat straks lekker elke vrijdag babyzwemmen. Zo kan het gewoon ook. En het woord papadag vind ik echt . Als ik een dag thuis ben met Lisa is het toch ook geen mamadag .

Shandaly, ik hoop dat je stemming snel weer beter is, maar ik moet toegeven, van dit warme weer word je ook een beetje sago. Je moeheid herken ik wel, ik ben nog niet aan het werk, maar ik kom elke dag pas om 8 uur m'n bed uit en ben dan nog steeds niet uitgeslapen. Zou zoiets ook door ijzertekort als gevolg van de bevalling kunnen komen, of denk ik nu iets doms?

Simmu, dat aflebberen, heel herkenbaar. Lisa likt aan alles en iedereen. Ik moet altijd zo lachen als ze d'r tongetje uitsteekt om weer n's ergens aan te likken.

Free, gaat ie al wat beter met Florian?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 23:32:30 #3
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_84297487
Nikki kan je de OP nog even aanpassen bij 5 februari Marlinde ipv mama_papa, voor zolang ik nog in dit topic ben
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_84301401
hey je heb floris in de op gezet

r doet hier ook zo goed als alles met floris. nou ja behalve de voedingen maar das logisch. als k geen zin zou hebben floris uit bed te halen s nachts zou k m wakker mogen maken, maar dat vind k onzin. laat m maar lekker slapen
toen t bed op klossen stond was t wel handig. kwam toch iets minder makkelijk mn bed uit ivm hechtingen
oh en hij blijft fulltime werken, minder is niet echt handig, eigen zaak. kan wel minder maar niet echt een vaste dag.
pi_84302597
Ik zie net, dat wij al best ver boven in staan
Hoe kan dat nou. Ik heb een kleine baby En gelukkig blijf ik nog 1,5 maand hier
pi_84302805
Goedemorgen

Florian heeft nog een beetje verhoging, diarree en is nog steeds heel vrolijk
Met andere woorden: hij is niet beter, maar heeft er ook geen last van
pi_84303278
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:32 schreef Marlinde het volgende:
Nikki kan je de OP nog even aanpassen bij 5 februari Marlinde ipv mama_papa, voor zolang ik nog in dit topic ben
Gedaan
pi_84303298
quote:
Nikki kan je de OP nog even aanpassen bij 5 februari Marlinde ipv mama_papa, voor zolang ik nog in dit topic ben.
Gedaan
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 02:11 schreef Sonnetje85 het volgende:
hey je heb floris in de op gezet

Ja die hoort er toch ook bij!
pi_84303382

Veranderingen hier zeg
  woensdag 21 juli 2010 @ 09:21:59 #10
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84303992
Goedemorgen! Hier weinig te vertellen eigenlijk. Daan heeft weer heerlijk geslapen, om kwart over 7 zijn fles gehad en ligt nu weer lekker te slapen. Oma (mijn moeder) komt straks om lekker even met Daan te spelen en te knuffelen.

Vanmiddag moet ik met Daan naar de dokter voor zijn prutoogje. Het wordt alleen maar erger lijkt het en het begint ook een beetje te ontsteken, dus toch maar kijken of we doorverwezen kunnen worden (tenzij de ha nog een wondermiddel heeft, maar dat vermoed ik niet).

Free, fijn dat Florian nergens last van schijnt te hebben.
pi_84304756
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:53 schreef _NIKKI_ het volgende:

En het woord papadag vind ik echt . Als ik een dag thuis ben met Lisa is het toch ook geen mamadag .
Haha, amaranta viel er hier een keer over dat ik het 'mamadag' en 'papadag' noemde. Voor mij heeft het een positieve connotatie, namelijk een dag alleen met Ivan & papa of Ivan & mama. Lekker knus. We zijn best vaak met z'n drietjes samen, dus zo'n dag is dan bijzonder.

Ik had er geen idee van dat mensen het zo bijzonder vinden als een vader doet wat een moeder ook doet. In mijn omgeving is dat eerder regel dan uitzondering. Ik ken geen vader die niet luiers verschoont. Wel merk ik dat het best bijzonder is dat we altijd samen naar het consultatiebureau gaan.

Ik ben hier trouwens alweer aan het meelezen omdat ik me over een half jaar ook weer met kleine baby mag melden! Als ik nu de foto's van Ivan terugkijk dan herken ik hem zelfs niet eens meer. Die kleine baby'tjesfase gaat toch wel erg snel voorbij.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84304838
Mijn kraamverzorgster ( ) die vond het anders heel bijzonder dat R dingen deed in t huishouden enzo...

Ik ken ook alleen vaders die gewoon alles doen met hun kinderen.

Claudia, dat wil ik helemaal niet weten, dat het zo snel voorbij gaat! Mijn baby blijft gewoon altijd klein! (vind m nu alweer zo groot worden )
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:03:09 #13
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84304939
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 09:55 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik nu de foto's van Ivan terugkijk dan herken ik hem zelfs niet eens meer. Die kleine baby'tjesfase gaat toch wel erg snel voorbij.
Ja, ik vind eigenlijk dat het met een maand of 3 er al wel vanaf is. Met 4 maanden rolde Daan al, sliep hij al door en was al lekker aan het brabbelen. Best zelfstandig al.

Nu is hij 5 maanden en is het al zo'n ventje met een eigen karaktertje. Inderdaad totaal anders als toen hij net geboren was.
pi_84304948
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 09:58 schreef Sonnetje85 het volgende:

Claudia, dat wil ik helemaal niet weten, dat het zo snel voorbij gaat! Mijn baby blijft gewoon altijd klein! (vind m nu alweer zo groot worden )
Maar hij wordt ook alleen maar leuker! Al is dat nu moeilijk om je voor te stellen, aangezien je al de liefste, leukste en knapste baby ter wereld hebt.
pi_84305024
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:03 schreef happyme28 het volgende:
Nu is hij 5 maanden en is het al zo'n ventje met een eigen karaktertje. Inderdaad totaal anders als toen hij net geboren was.
Ik moet vooral lachen om de ogen op oude foto's, die zien er zo slaperig uit. Het heeft best een tijd geduurd tot hij de grote, heldere ogen had die hij nu heeft.

Film vind ik trouwens ontzettend leuk om terug te zien! Zijn bewegingen waren toen zo onzeker, zo schattig. Ik kan niet genoeg benadrukken hoe tof het is om regelmatig een filmpje te maken!
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:15:07 #16
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84305307
Ja, filmpjes zijn schattig!! Daan ziet er sowieso heel anders uit, want die had ongeveer 2 hoofden dat hij eruit kwam, zo klem had hij gezeten. Heeft best lang geduurd voor hij rechtgetrokken was zeg maar
pi_84305412
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar hij wordt ook alleen maar leuker! Al is dat nu moeilijk om je voor te stellen, aangezien je al de liefste, leukste en knapste baby ter wereld hebt.
Precies
Ik kan me er ook wel op verheugen hoe die over 2 jaar ofzo is, maar vind t ook weer jammer dat ze maar zo kort klein blijven Lastig die kinderen haha
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:30:27 #18
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_84305754
Welkom terug Claudia!

Happy, wat balen dat Daan's oogje toch lijkt te gaan ontsteken! Hopelijk heeft de HA toch nog een wondermiddel en anders inderdaad maar door naar het ziekenhuis. Ik hoop in ieder geval dat hij er snel van af is! (Note: Van het geprut, niet van z'n oog. )

Freecell, ik heb het niet helemaal meegekregen, maar is de verhoging etc. nog steeds het gevolg van Florians reactie op melk of speelt er toch wat anders?

Ik heb tijdens mijn zwangerschap wat van die blije dozen enzo aangevraagd. Na Emma's geboorte hebben ze Emma's geboortedatum achterhaald. Nu ze bijna 6 maanden is krijg ik ineens pyjamapapjes, bonnen van Liga, etc. thuisgestuurd. Ik vind het persoonlijk erg bijzonder om te lezen dat in al dat soort reclamefolders staat dat je vanaf 4 maanden mag beginnen met bijvoeden mits je kindje daar aan toe is.

Emma is sinds haar ziekenhuisopname vorige week een beetje hangerig. Ze heeft ook steeds iets verhoging (37,4 terwijl ze normaal 37 heeft.) Wat is de basaal temperatuur bij jullie kindjes? Het lijkt mij dat die langzaam stijgt omdat een volwassene toch een andere temperatuur heeft dan een baby'tje.

Gisteren kreeg ze ineens pukkels in haar gezicht, ook op haar achterhoofd. Ik was bang voor de waterpokken maar volgens mij is het gewoon warmteuitslag of zijn het muggenbulten. Onzekerheid for the win.
Vanmiddag gaat Emma voor het eerst wennen op het KDV. Ik ben heel benieuwd hoe ze zich daar gedraagt!

Oh, D. doet hier ook alles in de verzorging van Emma. Hij heeft alleen wat moeite met haar in bad doen, hij is bang dat hij d'r laat vallen etc. dus dat gebeurt momenteel nog onder mijn begeleiding.
Vanuit de families wordt er wel wat verbaasd gereageerd, behalve mijn ouders is iedereen zwaar gereformeerd. Bij hen is het vaak zo dat de man fulltime werkt en de vrouw fulltime thuis is. Dan ligt de taakverdeling sowieso wat anders denk ik. D. is een nakomertje, zijn ouders zijn al in de 70 en dan heb je het toch over een hele andere generatie. Ze hebben er allemaal absoluut geen problemen mee, het is gewoon even wennen voor ze. Maar eerlijk gezegd heb ik het idee dat een hoop mannen van binnen zelfs een beetje jaloers zijn op D., hij maakt dingen mee die zij allemaal hebben moeten missen omdat ze hun kindjes niet zo verzorgd hebben.
Mijn vader heeft bijvoorbeeld nooit een luier verschoont van zijn kinderen. (Was sowieso alleen in het weekend thuis, ik heb een overbezorgde moeder en luiers verschonen was eng/spannend en dus vrouwenwerk.) We zijn aankomend weekend bij hem, hij is van plan om er nu wel 1 te gaan doen. Held.

Dan hoop ik dat ze wel wat vrolijker naar hem kijkt trouwens!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A grand adventure has begun.
pi_84305922
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:30 schreef Keshet het volgende:
Welkom terug Claudia!

Happy, wat balen dat Daan's oogje toch lijkt te gaan ontsteken! Hopelijk heeft de HA toch nog een wondermiddel en anders inderdaad maar door naar het ziekenhuis. Ik hoop in ieder geval dat hij er snel van af is! (Note: Van het geprut, niet van z'n oog. )

Freecell, ik heb het niet helemaal meegekregen, maar is de verhoging etc. nog steeds het gevolg van Florians reactie op melk of speelt er toch wat anders?

Ik heb tijdens mijn zwangerschap wat van die blije dozen enzo aangevraagd. Na Emma's geboorte hebben ze Emma's geboortedatum achterhaald. Nu ze bijna 6 maanden is krijg ik ineens pyjamapapjes, bonnen van Liga, etc. thuisgestuurd. Ik vind het persoonlijk erg bijzonder om te lezen dat in al dat soort reclamefolders staat dat je vanaf 4 maanden mag beginnen met bijvoeden mits je kindje daar aan toe is.

Emma is sinds haar ziekenhuisopname vorige week een beetje hangerig. Ze heeft ook steeds iets verhoging (37,4 terwijl ze normaal 37 heeft.) Wat is de basaal temperatuur bij jullie kindjes? Het lijkt mij dat die langzaam stijgt omdat een volwassene toch een andere temperatuur heeft dan een baby'tje.

Gisteren kreeg ze ineens pukkels in haar gezicht, ook op haar achterhoofd. Ik was bang voor de waterpokken maar volgens mij is het gewoon warmteuitslag of zijn het muggenbulten. Onzekerheid for the win.
Vanmiddag gaat Emma voor het eerst wennen op het KDV. Ik ben heel benieuwd hoe ze zich daar gedraagt!

Oh, D. doet hier ook alles in de verzorging van Emma. Hij heeft alleen wat moeite met haar in bad doen, hij is bang dat hij d'r laat vallen etc. dus dat gebeurt momenteel nog onder mijn begeleiding.
Vanuit de families wordt er wel wat verbaasd gereageerd, behalve mijn ouders is iedereen zwaar gereformeerd. Bij hen is het vaak zo dat de man fulltime werkt en de vrouw fulltime thuis is. Dan ligt de taakverdeling sowieso wat anders denk ik. D. is een nakomertje, zijn ouders zijn al in de 70 en dan heb je het toch over een hele andere generatie. Ze hebben er allemaal absoluut geen problemen mee, het is gewoon even wennen voor ze. Maar eerlijk gezegd heb ik het idee dat een hoop mannen van binnen zelfs een beetje jaloers zijn op D., hij maakt dingen mee die zij allemaal hebben moeten missen omdat ze hun kindjes niet zo verzorgd hebben.
Mijn vader heeft bijvoorbeeld nooit een luier verschoont van zijn kinderen. (Was sowieso alleen in het weekend thuis, ik heb een overbezorgde moeder en luiers verschonen was eng/spannend en dus vrouwenwerk.) We zijn aankomend weekend bij hem, hij is van plan om er nu wel 1 te gaan doen. Held.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach gut, die foto
pi_84307289
Keshet, wat spannend dat Emma naar het KDV gaat! Hier was het in het begin even drama (ze wilde ook niet drinken en had buikpijn) en nu vindt Hannah het leuk op het KDV volgens mij. De juffies zijn ook altijd lekker met haar aan het tutten en ze wordt de hele dag vermaakt

Mijn man doet best veel met Hannah. Hij heeft maandags zijn papadag (vind ik een prima term trouwens) en dan sleept hij haar overal mee naar toe. Qua lichaamsverzorging (in bad doen, nageltjes knippen, insmeren) doe ik eigenlijk alles wel, luiers verschonen en omkleden doet S. ook gerust.
Het huishouden ligt alleen wel op z'n gat sinds ik weer aan het werk ben

Heeft hier iemand een tip voor een hoestend kindje? Ze hoest zichzelf steeds wakker en moet dan huilen
pi_84308010
Hannah aan de hoest. Dat is zielig.
Mart hoest sinds 2 dagen ook. En door het hoesten, floept zijn speen eruit en dan wakker ja.

Meneertje ligt alweer te slapen Vanochtend om half 9 heb ik hem in slaap gewiegt (is dat een woord ) en zojuist weer huilen, in de ogen wrijven, dus weer wiegen en slapen.
pi_84308436
Mag Femke ook in de openingspost? 8 juli - Femke dochter van mereltje en Forno (een fok!baby )
pi_84309119
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:30 schreef Keshet het volgende:
Ik vind het persoonlijk erg bijzonder om te lezen dat in al dat soort reclamefolders staat dat je vanaf 4 maanden mag beginnen met bijvoeden mits je kindje daar aan toe is.
Zo bijzonder is dat toch helemaal niet?
quote:
Geen idee eigenlijk. Wij meten niet meer elke dag de temperatuur van Thomas.
Doen jullie dat hier eigenlijk dagelijks?
quote:
Spannend Hopelijk valt het allemaal goed mee op het KDV.
quote:

SPOILER
Dat vetgedrukte denk ik eigenlijk ook
Ik vind het trouwens leuk voor P. dat het zo vanzelf gaat voor hem. Hij had er op voorhand namelijk veel schrik voor.

En die foto Dat doet Thomas nu ook nog hoor naar bepaalde mensen. En ik maar trots verkondigen dat hij zoveel lacht tegenwoordig
pi_84309449
zo, wij zijn terug van de kinderarts. waar ravi vorige week nog 4700 gram woog, weegt hij nu (exact 1 week later) 5280 gram dus hij mag flesjes met 6 schepjes volgens de arts was 4 flesjes dan wel genoed, ik ben niet overtuigd. we bieden er gewoon 5 aan en we zien wel wat ravi er zelf van maakt verder gaat hij gewoon hardstikke goed. hij's helemaal met zijn handjes bezig (pakt dingen!), er kon zelfs wel een lachje af voor de dokter. hij neetm zijn nekje nog niet mee, maar is wel heel sterk in romp en armen. was allemaal gewoon helemaal prima. tot een jaar moet hij onder controle blijven, dus we doen eens in de 3 maanden (en het wordt steeds gecoordineerd met het CB zodat we niet elke week een afspraak hebben). ook komt er ook bij dit ziekenhuis een nagesprek over kiro, waar we dan ook kiro's medische dossier van daar bespreken.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_84311387
Netjes Ravi

5 mag toch ook gewoon tot ze bijvoeding krijgen? Hier ook nog 5 hoor. Meestal blijft er over de dag wel ongeveer 3/4 fles staan denk ik. Soms een halve, soms een beetje en soms helemaal niks

Maar ik blijf nog lekker even op 5
(hoe ga je eigenlijk naar 4? je kan er toch niet bruut zomaar een fles afgooien?)
  woensdag 21 juli 2010 @ 13:15:32 #26
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84311834
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:03 schreef freecell het volgende:
(hoe ga je eigenlijk naar 4? je kan er toch niet bruut zomaar een fles afgooien?)
Hier is dat heel gelijdelijk gegaan. Eerst kreeg hij flessen om 7, 11, 15, 19, 23 en toen zijn we de 11, 15 en 19 wat gaan rekken (wachten tot hij zelf kwam) en is uiteindelijk is de 23 uur fles vervallen. Het werd toen 7, 12, 16.30 en 22 uur. Aanleiding was ook dat Daan van al zijn flessen veel liet staat, dus toen deden we langere periode tussen de flessen en toen dronk hij ze wel goed leeg.

En nu zijn we alles weer wat aan het vervroegen omdat hij veel actiever is nu en zitten we op 7, 11.15, 15.30 en 20.30 en dat moet uiteindelijk worden 7, 11, 15 en 19 uur zodat we 'm niet meer wakker hoeven maken 's avonds.

Keshet, sterkte met Emma naar het KDV. Spannend hoor! Bij Daan ging het gelijk super, hopenlijk met Emma ook. De basale temperatuur van Daan is trouwens zo'n 36.9-37.1 en alles tussen 36.5 en 37.5 vind ik prima. Daan heeft al laten zien zijn koorts prima zelf weg te kunnen werken. Ik temp alleen als er aanleiding toe is (hij voelt warm aan, is huilerig/hangerig, maar gelukkig komt dat zelden voor).

Simmu, wat gaat Ravi goed!! Die is volgens mij zijn achterstand hard aan het inlopen
pi_84312201
Hmmm, ok.
HIer laat hij zijn flessen wel soms wat staan, maar meldt zich wel aldoor op tijd...
pi_84312260
Shandaly, och wat ken ik dat gevoel goed! Heb het nu met die warme dagen helemaal erg!! Soms reageer ik dan op dingen en schrik ik van mijn eigen reactie.. En inderdaad je word nog meer chag omdat je geen reden kunt vinden waarom je zo bent Hoop dat je je vandaag beter voelt!

Simmu, inderdaad lekker doen wat goed voelt

Leonieke, heerlijk warm water!! Wij hebben lekkage gehad in onze vorige huis en konden niet thuis douchen.. Het zou gerepareerd worden eind November en toen begon mijn bevalling van Shenaya ineens.. Het werd uiteindelijk pas na de geboorte van Shenaya gemaakt dus moest door de kraamverzorgster ouderwets gewassen worden.. Vreselijk! Erg fijn toen we in Januari eindelijk weer thuis konden douchen!!

Hier even geen klagen meer.. Nanique krijgt haar voeding nu uit een fles van Dr. Brown en echt de krampjes zijn weg..!!!! Ik heb nu een baby van 5,5 week wat heel stiekem steeds vaker een lachje laat zien ipv alleen maar kreunen en huilen!
Altijd blijven lachen... :)
pi_84312468
Happy zo doen we dat ook hier Als er aanleiding is, meten we zijn temperatuur. Mijn zus daarentegen meet elke dag meermaals de temperatuur bij haar kids. Ze heeft op een bepaald moment zo'n schrik opgedaan toen haar jongste opeens vanuit het niets meer dan 39°C koorts had en nu is ze er een beetje door geobsedeerd

Naar 4 flessen zie ik hier eigenlijk ook niet lukken Thomas meldt zich nog te vaak. Al drinkt hij daarentegen ook niet al zijn flessen leeg. Raar ventje
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:12:54 #30
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84314413
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:24 schreef freecell het volgende:
Hmmm, ok.
HIer laat hij zijn flessen wel soms wat staan, maar meldt zich wel aldoor op tijd...
Omdat hij minder heeft gedronken Bij Daan konden we makkelijk rekken omdat hij niet echt een hele sterke drang naar eten/drinken heeft. Steeds een kwartiertje langer ertussen en dan dronk hij steeds meer op (en laten slapen was bij ons makkelijk, maar dat zal bij Florian lastiger zijn denk ik?)
pi_84315121
Florian wordt meestal ong een half uurtje voor zijn fles wakker en is dan nog blij. Op een gegeven moment gaat hij dan om zijn fles piepen. Uitstellen kan, maar kost veel energie
pi_84316588
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:03 schreef freecell het volgende:
Netjes Ravi

5 mag toch ook gewoon tot ze bijvoeding krijgen? Hier ook nog 5 hoor. Meestal blijft er over de dag wel ongeveer 3/4 fles staan denk ik. Soms een halve, soms een beetje en soms helemaal niks

selene moest juist tot de 6 a 7 maanden op de 5 blijven en op het pak staat ook 5, dus we doen gewoon 5 tot ravi zelf niet meer hoeft. je merkt dat snel genoeg, want dan drinken ze gewoon minder
pi_84317238
Zo, ik kruip ook maar eens onder m'n steen vandaan.

Wat groeit Ravi hard zegt. Wat goed!

Ik probeer MP's drinkmomenten ook steeds op te rekken tot minimaal 2 uur. Als ze tussendoor slaapt lukt dat vaak nog wel, maar als ze wakker is is dat soms best moeilijk. Maar ja, elk uur een kind aan de borst is ook niet echt prettig voor mij

En we leggen haar nu tussendoor wat vaker op bed en dat lijkt steeds beter te gaan!
Sowieso wil ik haar een middagdutje in bed aanwennen en dan het liefst zo tussen 5 en 7 nog zo'n moment (z0dat wij rustig kunnen eten), maar dat laatste gaat nog niet zo best. Ze is een avondmens
Vannacht heeft ze van 22:15 tot 06:15 geslapen. Toen wat gedronken en schone luier gekregen en daarna heeft ze van 06:45 tot 10:30 geslapen
pi_84317595
CP wat klinkt dat goed
Waarom zit je trouwens zo vaak onder je steen?

Ik heb trouwens het gevoel dat Thomas gelukkiger zal zijn als hij kan rechtzitten. Op zijn speeltapijt is het tegenwoordig drama tot dat je hem eventjes recht zet op zijn poep. Dan begint hij weer te lachen en te slaan naar zijn speeltjes. In zijn groene bumbo is hij ook lekker blij. Alleen jammer dat hij nog omver valt als we hem eventjes loslaten
pi_84320073
Leonieke, klinkt bekend hadden wij met Shenaya ook maar ons werd afgeraden om ze zelf rechtop te gaan zetten en ze het zelf te laten ondekken dit ivm het later weer leren lopen enz... Geen idee of het zo is maar wij hebben het gewoon gelaten en d'r vaker in de wipstoel wat rechterop gezet dit vond ze ook goed!

Nanique is een kleine ondeugd af en toe.. 5,5 week oud en wil al veelste veel wat niet lukt!! Wel sneu maar ja ze moet het toch zelf gaan leren!
Altijd blijven lachen... :)
pi_84320157
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:38 schreef leonieke het volgende:
CP wat klinkt dat goed
Waarom zit je trouwens zo vaak onder je steen?

Ik heb trouwens het gevoel dat Thomas gelukkiger zal zijn als hij kan rechtzitten. Op zijn speeltapijt is het tegenwoordig drama tot dat je hem eventjes recht zet op zijn poep. Dan begint hij weer te lachen en te slaan naar zijn speeltjes. In zijn groene bumbo is hij ook lekker blij. Alleen jammer dat hij nog omver valt als we hem eventjes loslaten
Zijn poep Sorry, maar moest ook altijd bij afleveringen van de Pfaffs, als ze dit zeiden.
pi_84320775
Oh, maar het is niet dat we hem echt recht zetten om hem te forceren, maar het valt gewoon op dat op het moment dat we hem optrekken hij gelukkiger oogt. En idd, de wipstoel staat hier ook bijna helemaal recht. Toch beetje triestig dat ze zo verdrietig worden omdat ze iets nog niet kunnen.

Leuk, hé, Ymme, die woorden die we allebei (Nederlanders en Vlamingen) gebruiken, maar met een andere betekenis

Maar wandelen in de koets was vandaag wel goed voor een lachbui Geen idee wat er zo grappig was maar het was echt hardop lachen zonder dat we er iets voor deden. En ja, dan begonnen wij ook te lachen en dan was hij ook hélemaal om
pi_84321589
Omdat jullie zeggen 'wandelen in de koets'. Hier lopen er altijd paarden voor de koets, en geen mensen achter die dan duwen
pi_84322699
Hij rolt nu ook van rug naar buik Hoera!
Helemaal zelf
pi_84322859
Wat goed van Florian

Hier nog steeds geen roller Wel een banaantje maar daar blijft het dan ook bij.
  woensdag 21 juli 2010 @ 18:30:50 #41
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84323572
Yeah, rollen maar! Knap hoor Florian!
pi_84325442
Mart heeft om 19u00 z'n fles gehad. Heb hem daarna op bed gelegd. En slapen als een roosje
Hij is vandaag zo lief. Ik heb ook met mezelf afgesproken dat de woensdag ook echt voor Mart en mij is.
Geen mensen hier, geen afspraken als het niet hoeft. Maar echt Mart en mama. Dan doe ik ook geen huishouden ofzo. Heb wel een wasje opgehangen want tja, dat gaat met dit weer gewoon door.
Maar voor de verder rest geknuffeld en geknuffeld. En Mart slapen ikke rust
  woensdag 21 juli 2010 @ 19:59:25 #43
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_84326590
Happy, hoe is 't bij de HA gegaan? Had 'ie nog een wondermiddeltje in de aanbieding?

Leonieke, wat ontzettend cute dat Thomas zo moest lachen!
En echt, ik geniet altijd van jouw stukjes over Thomas. Jullie genieten zo van elkaar volgens mij!

Eigenlijk geldt dat wel voor iedereen hier. Het blijft bijzonder om te lezen hoe de kindjes groeien, hoe de mama's en papa's in hun rol groeien, hoe de onzekerheden afnemen, etc. Ik hou van dit topic!

Ravi! Dude! Wat kun jij groeien kerel! Minstens net zo fijn is dat hij motorisch gezien zo netjes op schema loopt! Dat doen jullie, met z'n allen, goed!
Het lijkt me trouwens ontzettend moeilijk om zo'n nagesprek te voeren. Maak je ze, buiten het communicatieve stuk, verwijten? (En als ik te persoonlijk wordt negeer je me maar gewoon hoor.)

voor Florian! Wat goed van 'm dat hij al rolt!

CP, 't lijkt me idd niet fijn als MP elk uur wil eten. Zijn het misschien regeldagen of een daling in de productie? Ze groeit wel goed toch? Enne, kom eens wat vaker onder die steen vandaan, lekker meekletsen!

Ymme, fijn dat Mart zo in z'n hum is vandaag! Zo'n dagje met z'n tweetjes elke week klinkt heerlijk!

't muppetje is vanmiddag gaan wennen op het KDV. We waren er om 1 uur en mevrouw wenste direct eten. Dus hop, fles gegeven en even voorgedaan hoe wij dat doen. Na de fles heeft ze vijf minuten rondgekeken, toen was ze moe. Ze heeft vervolgens van kwart voor 2 tot kwart voor vijf geslapen.
Om vijf uur heb ik haar weer opgehaald. Ik gok dat ze er zelf dus weinig van mee heeft gekregen dat ze weg was.
Nou ja, beter zo dan een compleet hysterisch kind!
A grand adventure has begun.
pi_84326930
Haha Emma, dat is lekker wennen op die manier
Doet ze goed!
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:13:27 #45
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_84327194
Nikki Bedankt voor het aanpassen van de OP

Free Hoe gaat het met Florian?
Overgaan van 5 naar 4 ging hier in 1 keer. Ze liet het gewoon weg
En we hebben er weer een roller bij

Happy Hoe was het bij de dokter voor Daan?

Claudia Helemaal gemist dat je weer zwanger bent! Wat leuk van harte
Heb meteen even gespiekt en zag dat Huup ook weer zwanger is

Keshet: Emma wat hangerig, wat sneu!
Hoe was het wennen op het KDV? Je was sneller Lekker wennen zo Fijn dat het goed is gegaan
Die foto

Octo Hanna zo aan het hoesten.. Sorry hier geen tip

Simmu Ravi die het zo goed doet Zie je er tegenop om naar het nagesprek te gaan over Kiro? (Als het te persoonlijk is, hoef je uiteraard geen antwoord te geven he )

Liesz Nanique haar krampjes zijn weg Wat fijn voor haar en voor jou

Leonieke Over dat rechtopzitten snap ik helemaal, precies hetzelfde hier bij Tessa
Ze kan wel even zelfstandig zitten, maar zit dan heel erg gebogen, lijkt me niet goed voor haar ruggetje toch?

Ymme Wat leuk dat je echt een dagje hebt voor Mart en jou alleen

Vind het zo knap dat er zoveel mama's zijn die de kindjes zonder zich zorgen te hoeven maken weg kunnen brengen naar het KDV, ik zou dat echt niet kunnen
De enige waarbij ik echt een goed gevoel hebt, waarbij ik zeker weet dat ze goed zit en waarbij ik me geen zorgen maak of alles wel gedaan word zoals ik dat wil en de enige waarbij ik Tessa echt met een gerust hard achterlaat is bij mn moeder
Verder zegt mijn gevoel dat ik het niet wil/kan/durf bij de rest van de familie alhoewel bij mn broer en schoonzus zou ik het misschien ook wel doen....Ik weet het..best raar ben ik

Over de verzorging van je kind: De grootste verzorging neem ik voor mn rekening,
mijn man doet nu hij vakantie heeft uiteraard meer, omdat de nachten zo ontzettend slecht zijn doen we 1 nacht en ochtend voor hem en de andere nacht en ochtend voor mij. Als hij zou werken doe ik het met liefde altijd
Verder lijkt het alsof Tessa niet zonder mama kan, als ze huilt kan ik haar beter troosten dan wie dan ook. Maar ze is even gek op papa als mama En als je dat blije snoetje ziet als ze wakker word (ook overdag) en ze ziet 1 van ons...dan smelt ik echt
Zou me geen leven meer zonder haar kunnen voorstellen!
Nu nog een eigen kamer voor Tessa (dus een ander huis ) en dan in de toekomst nog een broertje of zusje Komt allemaal door Claudia en Huup
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_84327435
eerst dit nog hoor, want ik kon het toch niet weerstaan om die online groeicurves in te vullen
en kijk eens!

wat ik wel vreemd vind is dat je zeg maar een ander resultaat krijgt als je dan gecorrigeerd op 10 weken invult dan wanneer je gewoon 10 weken terug rekent (snappen jullie het nog wat ik bedoel? nja, kijk zelf ff)

pi_84327499
Oeh! Kijk hem het eens super doen
pi_84327664
we hebben 5 augustus nagesprek met de arts in groningen. dan wordt ook de uitslag van de obductie besproken. dit is een gesprek met de arts uit meppel. die bood het zelf aan (nav dat ik via de maatschappelijk werkster van meppel om het medisch dossier gevraagd heb). zei dat dat gebruikelijk is en dat het ook prettig is zodat hij medische dingen toe kan lichten. daar heb ik nog wel wat vragen over, dus deze post plaats ik ook in het engeltjestopic, wellicht dat mensen daar het weten. ik ervaar het tot nu toe niet als speciaal contfronterend ofzo. niet meer of minder dan elke dag.
pi_84327691
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:20 schreef freecell het volgende:
Oeh! Kijk hem het eens super doen
ik vergat helemaal te juichen voor je rollert

bij deze:

pi_84329567
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:50 schreef simmu het volgende:
ravi hing vandaag trouwens helemaal de charmeur uit ingrid was hier (met de rest) en die vond hij lief geloof ik ze kreeg lachjes en de schattige geluidjes die hij dan maakt daarna ging hij aflebberen
Echt lief en schattig was het.

Wat groeit hij goed!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')