abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84262615
Beterschap Free! Fijn dat ie wel vrolijk is, maar het zou nog fijner zjin als die koorts weg was he?

Ja, Asyniur, ik had 'm gezien, maar was nogal traag met reageren, sorry. Je hebt antwoord!

Ik ben weer op m'n werk.. Dinsdagochtend 8:30... nog 31 uur werken te gaan deze week en ik ben nu al moe... dat wordt nog wat. Maar gelukkig is de airco hier weer gerepareerd, dus 't is hier eigenlijk beter vertoeven dan thuis.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 09:48:29 #277
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_84263921
@simmu dankjewel
@asyniur klopt mag helemaal geen kusjes geven maar gelukkig is zo'n koortslip snel weg (lees een paar dagen)

en ik zog nog een keer sterkte tegen freecell! Lijkt me echt eng.....
  dinsdag 20 juli 2010 @ 11:12:27 #278
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84265982
We hebben hier iets nieuws Thomas heeft deze ochtend bijna een uur tegen zichzelf liggen babbelen in zijn park. Zo grappig om te horen (maar ik kan me wel voorstellen dat het vrij vermoeiend is als hij dat elke ochtend een uur gaat doen want het maakt nogal euh... veel lawaai ). Trouwens ook rare nacht geweest: om 2u en om 6u wakker geworden om te drinken. Dit heeft hij zelfs niet gedaan toen hij net geboren was Maar misschien had hij gisteren gewoon te weinig gedronken. We zien wel wat het morgen zal geven

Is er hier trouwens iemand van jullie die Nutrilon Omneo gebruikt? In de apotheek hebben ze een verkeerde doos meegegeven, dus moeten we het daar nu mee doen, maar uit speen 2 en 3 komt er zo goed als niets en uit de 1, 2, 3 speen loop het eruit bij stand 1. Nog zo'n ervaringen of doen we iets verkeerd? Mijn indruk was namelijk dat de melk meer richting bv ging en dus slapper was.
pi_84267020
Omneo is toch juist iets dikker?
Maar kan je niet ruilen dan? Want zomaar zonder reden op dieetvoeding voor baby's met darmproblemen overstappen lijkt me niet zo handig ergens. Baby's kunnen flink last hebben van zo'n overgang.

En dat kletsen ken ik Florian doet dat het liefst van 4 tot 5.... 's morgens
Maar wel gezellig inderdaad
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:57:09 #280
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84270540
Kletsen .... check! (gelukkig meestal pas rond 6 uur als wij er zelf ook uitmoeten dus dat scheelt )

Wij gebruiken Omneo Leo. Dat maakt inderdaad iets dikker. Wij gebruiken Avent speen 3 en Daan drinkt daar prima mee zelfs met 2 schepjes Jpbm wat nog dikker maakt (200ml in een klein kwartiertje) (maar dan moet je wel nog opletten dat de gaatjes niet verstoppen door de poeder. Daarom roeren wij altijd de poeder in plaats van schudden).
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:56:47 #281
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84272988
Hmz, zo raar dat het bij jullie wel lijkt te werken. Uit speen drie druppelt er gewoon niets uit.

Ik heb nu een gewone doos Nutrilon gekocht en zal ze mengen (ik had de Omneo natuurlijk al opengemaakt voor ik het goed en wel doorhad dat ik de verkeerde had meegekregen, ik had dan ook gevraagd: "gewone nutrilon" en het was wel duurder, maar het was voor die ene keer dat ik naar een andere apotheek was geweest en had al gedacht: "damn die zijn hier duur"). Ik ga gewoon 5 scheppen gewoon en 1 Omneo zodat die doos ook opraakt.
pi_84273577
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:56 schreef leonieke het volgende:
Hmz, zo raar dat het bij jullie wel lijkt te werken. Uit speen drie druppelt er gewoon niets uit.

Ik heb nu een gewone doos Nutrilon gekocht en zal ze mengen (ik had de Omneo natuurlijk al opengemaakt voor ik het goed en wel doorhad dat ik de verkeerde had meegekregen, ik had dan ook gevraagd: "gewone nutrilon" en het was wel duurder, maar het was voor die ene keer dat ik naar een andere apotheek was geweest en had al gedacht: "damn die zijn hier duur"). Ik ga gewoon 5 scheppen gewoon en 1 Omneo zodat die doos ook opraakt.
Leonieke, doe dat nu alsjeblieft niet
Omneo is totaal andere voeding, darmpjes reageren er anders op.
Het is de perfecte manier om hem twee weken van slag te hebben en tegen de tijd dat de bus op is wéér.
En geloof me, ik heb ervaring met overstappen
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:19:44 #283
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84276227
Wat Free zegt..... niet doen, voor die 10 euro is het het niet waard (plus dat je met 1 schep per fles die bus nooit in 4 weken leegkrijgt volgens mij met zo'n 25 scheppen per week, da's 100 scheppen, volgens mij zit er veel meer in toch, dus je moet toch de helf weggooien).

Overigens, het is ook niet echt de bedoeling dat het eruit druppelt hoor, tenminste dat doet het bij ons ook niet. Daan moet wel een beetje werken om de melk eruit te krijgen
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:00:55 #284
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84277819
Hmz, dan gaan we dat maar niet doen nee

Vandaag hebben we trouwens een meloenpapje geprobeerd. Het ging iets beter dan de wortelpuree maar nu ook niet supergoed. Maar Thomas heeft toch tenminste een paar keer meloen doorgeslikt. Het is een beginnetje

En we hebben terug warm water Gedaan met water koken om Thomas in bad te doen of met Thomas naar de schoonouders om hem daar te wassen
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:20:43 #285
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84278610
Ohh... wat een fijn nieuws allemaal Leo
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:23:21 #286
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84278725
Ja, het laatste heeft me het gelukkigst gemaakt vandaag. Echt, warm water dat gewoon uit een kraan komt is zo

En volgende week wil en zal ik naar de Ikea gaan Sinds ik moeder ben geworden, ben ik zo iemand geworden die nu ook wil bakken Maar ik heb een spuitzak nodig om mijn cupcake-vormpjes te vullen en een deegrol voor als ik ook eens koekjes zou willen bakken eventueel misschien wel eens Echt, voor dat Thomas er was had ik daar geen zin in en nu word ik al een paar dagen ambetant omdat ik niet alles in huis heb om te bakken. Ik word gek denk ik
pi_84279799
Leonieke

En dat 'warm water is geweldig' gevoel ken ik
Tijdens de verhuizing,hoog zwanger en in beide huizen geen douche en in het nieuwe ook geen keuken
Man, wat was ik blij met douche en keuken in het nieuwe huis
  dinsdag 20 juli 2010 @ 17:00:27 #288
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84280385
Weten jullie trouwens nog dat ik eigenlijk niet naar Ikea wou gaan winkelen? Maar sinds ik daar de babyverzorgingskamer heb ontdekt, ben ik helemaal om. Ik vind het met een kind gewoon een fijne winkel om naartoe te gaan.

En dat blije gevoel kan ik me helemaal voorstellen Freecell Het is zo al k*t om geen warm water te hebben, laat staan als je hoogzwanger bent of een baby in huis hebt (wat zijn we eigenlijk toch luxe-mensen hé? )
  dinsdag 20 juli 2010 @ 20:13:48 #289
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84287518
Idd Leo, bij IKEA is het prima geregeld wat dat aangaat.

Hier volgens mij een record inslapen. Ik had zijn slaapzakje amper dichtgeritst en hij draaide op zijn zij/half buik en ogen dicht en slapen. Ik had de wasspullen nog niet eens opgeruimd en hij sliep al
pi_84289934
[egopost]
Hebben jullie ook wel eens dat je chagerijnig bent om niets, en merkt van jezelf dat je chagerijnig bent om eigenlijk niets, en daardoor alleen maar chagerijniger wordt? Ik word gek van mezelf!
Ik erger me aan , dat-ie heel de dag alleen maar met Lars heeft zitten spelen terwijl ik op m'n werk was; ik erger me aan Lars, dat ie zit te klooien tijdens de borstvoeding en volgens mij amper wat heeft binnengekregen; ik erger me aan de overburen die wéér met de autoradio zitten te klooien en de speakers zo nodig moeten testen; ik erger me aan die berg strijkgoed die maar niet kleiner wordt; ik erger me eraan dat Lars' papa nu alweer de hele avond een computerspel zit te spelen, terwijl ie vandaag ook had kunnen stofzuigen of een boodschapje had kunnen halen; ik erger me aan de hitte en dat ik waarschijnlijk vannacht gewoon wéér slecht zal slapen; ik erger me aan de ventilator waardoor ik op de tocht zit en mijn haar (bad hair day) heel irritant in m'n gezicht zit te kriebelen;.. aaaaaaaaarrrggh!!!!

En eigenlijk heb ik niets om chagerijnig om te zijn: ik heb een man die de hele dag hartstikke lief met onze kleine Lars speelt; ik heb collega's die me vandaag echt hebben laten merken heel blij te zijn dat ik weer terug ben; ik heb een geweldig lief klein kereltje dat toch gewoon groeit en hartstikke vrolijk is; ik heb vanochtend een hartstikke lief zonnetje van Freecell gekregen; het is zomer en hartstikke mooi weer... dus wat zeur ik nou? Zucht...
[/egopost]

Ikea is leuk he? Behalve op zaterdagmiddag dan, dan is het een tandje te druk... maar ik vind het ook heerlijk om daar rond te neuzen en (opberg)ideetjes op te doen. En ik kom ook bijna nooit met lege handen thuis... Lars' kamertje komt grotendeels ook van Ikea.
En over dat warme water... soms moet je dat soort dingen gewoon eventjes missen om te realiseren hoe geweldig fijn het is dat het er normaal gewoon is...

Freecell, hoe is het nu met Florian? En Appelfan, is je koortslip al wat minder?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:26:14 #291
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84291242
Wij zijn zo eens naar Ikea geweest achter 2 boekenrekken en zijn met 5 boekenrekken, 2 rekken en een bureau van het systeem Expedit en allerlei kleine spulletjes naar huis gekomen. Rekening: rond de 900 euro. We gingen eens lekker goedkoop 2 boekenrekken kopen Da's het probleem van mij met Ikea met allerlei goedkope spullen: ik koop ze allemaal en dan verschiet ik mij een bult op het einde van de rit

En Shandaly: dat chagrijnig zonder reden? Ja, dat ken ik ook. Daarnet nog gehad eigenlijk. P. is nog druk bezig met een paper te schrijven die af MOET voor volgende week maandag (tweede zit), maar ik had echt geen zin om gewoon thuis te blijven vanavond. Dus krijg ik het in mijn hoofd dat ik eens met Thomas wou gaan wandelen op de Gentse feesten. P. geen zin om naar Gent te rijden en ik lastig omdat ik weer een avondje tv kijken met een vermoeide en dus lastige Thomas voor de boeg heb. Zijn we dus eventjes gaan wandelen met Thomas in de draagmand (bijna een mandje vol ) en is hij ondertussen in slaap gevallen en ligt nu in zijn bedje En is mijn inwendige furie ook verdwenen
Wel fijn dat jouw man ook zo leuk omgaat met Lars Ik blijf me erom verbazen hoeveel mensen verwonderd zijn als ze P. zien omgaan met Thomas. Nu doet hij het eigenlijk ronduit fantastisch, maar mensen vinden het dus vreemd dat hij ook alles doet voor Thomas (nieuwe pamper, flesje, hem troosten, hem naar zijn bedje brengen, spelen, ...). Hebben mensen dat in jullie omgeving ook?
pi_84291803
leonieke & shandaly: vergeten jullie niet dat het 9 maanden op en ook 9 maanden af is! je lijf doet nog vanalles hoor, dat kost energie en daar wordt je moe van. met hormonen

leonieke: bij selene stond ik er zelfs al in de kraamweek op dat sangdrax helemaal 'mee' moest doen. ik vond het belangrijk dat hij het over zou kunnen nemen en dat vonden ze raar. inmiddels vinden ze die houding heel verstandig
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:41:39 #293
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84292068
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:36 schreef simmu het volgende:
leonieke & shandaly: vergeten jullie niet dat het 9 maanden op en ook 9 maanden af is! je lijf doet nog vanalles hoor, dat kost energie en daar wordt je moe van. met hormonen
Ik vraag me eigenlijk af of ik door die borstvoeding dit hormonenspel niet nog meer uitrek. Maar anderzijds is het hormonaal nog nooit echt in orde geweest, dus ik probeer me op het positieve te focussen (namelijk het feit dat ik nog borstvoeding geef).
quote:
leonieke: bij selene stond ik er zelfs al in de kraamweek op dat sangdrax helemaal 'mee' moest doen. ik vond het belangrijk dat hij het over zou kunnen nemen en dat vonden ze raar. inmiddels vinden ze die houding heel verstandig
Raar, hé, hoe mensen zo vreemd reageren? Ik heb nu al zo vaak gehoord dat dit zo uitzonderlijk is dat ik me er echt vragen bij stel. Zo raar is het toch eigenlijk niet?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:41:55 #294
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84292085
Hier ook niet meer dan normaal dat hubbie ook alles doet wat ik ook doe. Uiteindelijk doe ik misschien wel iets meer, maar hij kan het allemaal wel (en dat vindt iedereen in onze omgeving eerlijk gezegd niet meer dan normaal).
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:42:59 #295
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84292139
Hier heb ik eigenlijk het gevoel dat P. soms meer doet dan ik
pi_84292501
ravi hing vandaag trouwens helemaal de charmeur uit ingrid was hier (met de rest) en die vond hij lief geloof ik ze kreeg lachjes en de schattige geluidjes die hij dan maakt daarna ging hij aflebberen
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:58:57 #297
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84292982
Hier is het echt nog maar sinds kort dat Thomas echt lacht naar andere mensen Zo grappig om te zien.
Ik vraag me wel af of het bij jullie ook zo is dat jullie kindje meer lacht naar mensen die hij "kent". Ofwel is Thomas heel erg beschaamd (kan dat nu al? ) maar hij lacht echt niet zo vaak naar mensen die hij niet regelmatig ziet. Of het duurt alleszins een pak langer eer de eerste glimlach tevoorschijn komt.

Wat wel zo überschattig is als hij net wakker is en zijn hoofdje helemaal verbergt onder ons hoofd bij de eerste persoon die hij ziet (dus als ik hem bv uit zijn bed haal en hij dan P. ziet, dan is het echt alsof hij zo beschaamd is )
pi_84293646
Hier doet S. ook alles met Lars wat ik ook doe.. behalve de borstvoeding dan
Mijn collega's reageerden vorige ook al verbaasd dat hij met Lars naar het consultatiebureau was geweest in plaats van ik. Mijn ouders vonden het ook maar apart. "Dat deed ik vroeger nooit!", zei m'n vader. Nee, logisch.. vroeger was het ook gewoon anders.. mijn vader werkte fulltime, en mijn moeder was fulltime thuis. Logisch dat je dan geen vrije dag op gaat nemen om met je dochter naar het consultatiebureau te gaan, terwijl mama gewoon thuis is.

In sommige dingen is S. zelfs veel handiger dan ik... zo heb ik bijvoorbeeld eigenlijk geen idee hoe ik nou een flesje gekolfte borstvoeding het makkelijkst warm maak. Ik doe dat nooit

Alleen al die andere huishoudelijke karweitjes... ik krijg S. toch maar moeilijk aan het verstand dat ie daar ook wel eens mee kan helpen. En dan niet zuchtend en steunend nadat ik het tien keer gevraagd heb.
pi_84293901
ik ben voltijdsmama, maar sangdrax neemt als het mogelijk is wel vrij om met ravi en selene mee te gaan naar consultatiebureau en kinderarts hoor
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:21:57 #300
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84294264
Over die karweitjes kan ik ook niet klagen. Nu P. nog bezig is met zijn tweede zit is het wel minder, maar ik kijk al uit naar volgende week dat we samen nog eens het huis helemaal kunnen poetsen (en de ramen... die kan hij beter poetsen dan ik ). Of dat k poets en dat hij zich met Thomas kan bezig houden, want nu vind ik het echt niet fijn om te doen want altijd als ik begin, begint Thomas te wenen. En dan kan ik alles weer laten vallen. Vanaf volgende week zal dat dus allemaal beter gaan

Zelfs in het consultatiebureau hebben we al de opmerking gekregen dat het toch een "nieuwe papa" is omdat P. de kleertjes van Thomas terug aandeed ipv ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')