abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84847132
4 weken, dus nog 3,5 te gaan :D

En gelukkig slaapt Mart wel gewoon! Ik heb het idee dat hij zich erdoor heen aan het slapen is.
pi_84847325
Als Mart en Thomas zo door doen, zijn ze er natuurlijk helemaal van af als ze 6 maand zijn (zal de onthaalmoeder ook wel blij zijn ;) ).
pi_84847666
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:10 schreef leonieke het volgende:
4 weken? :o :X
Maar hier is het net zoals je het beschrijft :Y Ik heb al vaak aan jou gedacht, freecell. Aan hoe jullie het in godsnaam kunnen volhouden. Respect hoor :*
Nou, normaaal gesproken doordat baby in kwestie sinds de nieuwe voeding overdag wél blij is :+
Maar daar issie nu mee gestopt en nu leven we van slaapje tot slaapje :+
  woensdag 4 augustus 2010 @ 12:46:07 #254
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_84848197
De lactatiekundige vermoed spruw -O- . Ik heb pijnlijke tepels bij het voeden, maar Nathan lijkt nergens last van te hebben. Ik moet vanmiddag voor het voeden even kijken in zn mond (dat wordt nog leuk), ze belt morgen weer dan kunnen we bespreken hoe nu verder. Ze had maandag in zn mond gekeken en had toen een paar witte puntjes gezien, maar aangezien hij net afgekoppeld was kon dat ook een restje melk zijn.
Ik ga even slapen :O .

Trouwens, heftige sprong zo te lezen bij 6 maanden! :* voor de mama's.
pi_84848310
Truzzuh Pessie!

Spruw is knap vervelend :X
Kan het ook nog het wennen aan het 'live-voeden' zijn? Duurde bij mij ook beide keren een weekje of 2 nadat het lekker liep tot ze helemaal pijnvrij waren...
pi_84848435
Mocht het spruw zijn, zorg dan wel dat je ALLEBEI behandeld wordt trouwens. Ook al lijkt hij er geen last van te hebben.
Anders blijf je bezig :')

En als je allebei behandeld wordt, hoef je ook niet ineens alles bruut op 60 graden te gaan wassen, maar kan je gewoon doorleven :P
pi_84849055
Ja, kan zijn dat het sprongetje hier ook begonnen is. Al een kleine week merk ik dat hij wat minder vrolijk is. Daan heeft er tot nu toe steeds niet echt veel last van gehad en echt huilen doet hij nu ook niet, maar hij jammert wel veel meer en lijkt wat gefrustreerd doordat hij dingen wil die nog niet kunnen.

Ik schreef het toe aan de veranderde omgeving (boot versus huis) maar hij slaapt wel prima hier dus het zou ook het 26weken sprongetje kunnen zijn.

Pessie, spruw is niet fijn :N Hoop dat als het zo is, jullie snel behandeld kan worden.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 16:03:25 #258
259886 pessie
pi_84856955
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:49 schreef freecell het volgende:
Truzzuh Pessie!

Spruw is knap vervelend :X
Kan het ook nog het wennen aan het 'live-voeden' zijn? Duurde bij mij ook beide keren een weekje of 2 nadat het lekker liep tot ze helemaal pijnvrij waren...
Ik heb 1 puntje op zn gehemelte gezien en misschien een beetje een waas in zn wang? Heb eigenlijk even een expert nodig... O-)
Hij lijkt zelf absoluut nergens last van te hebben dus op zich...

Verder doet ie het echt goed op de borstvoeding! De lactatiekundige vind het prima om hem 's avonds voor het slapen als hij zo onrustig is een beetje bijvoeding te geven in een flesje. Ze zegt dat een rustige baby ook veel waard is en dit is tijdelijk. Heb vanochtend iets van 20 cc gekolfd dus kan ie dat dan mooi krijgen :D .
De borstvoeding gaat echt een stuk voorspoediger dan ik vantevoren had verwacht! (Ja, ik was nogal pessimistisch). Hij drinkt nu 1 borst per keer en dan valt ie in slaap aan de borst O+ .
pi_84857490
Hihi, je was pessiemistisch :P
Sorry, stomme opa-grap :(

Ik hoop voor je dat het geen spruw is :*

Hier ook een onrustige dame 's avonds. Maar dat blijkt dan meestal de vermoeidheid te zijn :)
  woensdag 4 augustus 2010 @ 16:24:18 #260
259886 pessie
pi_84857845
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 16:15 schreef CrazyPrincess het volgende:
Hihi, je was pessiemistisch :P
Sorry, stomme opa-grap :(

Ik hoop voor je dat het geen spruw is :*

Hier ook een onrustige dame 's avonds. Maar dat blijkt dan meestal de vermoeidheid te zijn :)
_O- (ook ik heb humor :D ).

Hij is dan ook wel moe, maar komt gewoon niet meer in rust. Dan heeft hij de borst gehad en dan moeten we hem nog volledig inpakken (met al die doeken om hem heen kan ik hem echt niet voeden) en daar wordt hij wakkerder van. Beetje bijvoeding is meer troost op papa's arm heb ik het idee, en dan leggen we hem weg en horen hem pas 3 uur later (of niet, en dan moet ik hem wakker maken wat bijna onmogelijk is).
Misschien even iets meer spelen met de borst vanavond, kijken wat hij dan doet. Bijvoeding kan altijd.
pi_84858997
Bij ons gebeurt het vaak dat ze heeft gedronken en de tepel dan loslaat. Vervolgens blijft ze bij me liggen maar wordt ze heel druk en gaat met d'r armen zwaaien en met d'r beentjes trappelen en happen met d'r mondje. Dus dan maar weer aan de borst die ze vrij snel daarna weer loslaat. Ze blijft maar onrustig.
Tot we haar op bed leggen. Dan is het nog even wat onrustig, soms wat gejammer. Soms wiegen we haar wat, maar soms laten we haar ook gewoon liggen. En meestal valt ze dan vanzelf in slaap.
Kennelijk is ze dan gewoon aan het vechten tegen de slaap. En d'r bedje geeft haar de rust(ige omgeving) die ze nodig heeft.

Maar heel wat anders: volgens mij gaat het allemaal wel goed met jullie drietjes he? Je maakte je steeds zo'n zorgen in Z&G of alles wel goed zou gaan met de bevalling en de borstvoeding enzo. Heb je nu eindelijk wat innerlijke rust gekregen? :*
  woensdag 4 augustus 2010 @ 18:15:41 #262
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_84861381
Pessiemistisch, die houden we er in! _O-

Maar inderdaad, je klinkt heel gelukkig en heel zeker Pessie! Fijn! O+

Wij zijn afgelopen maandag naar het ziekenhuis geweest. Rondje anesthesist, verpleegkundige en nog een paar mensen. Wat een afspraken voor 1 operatie zeg! :o
't muppetje is goedgekeurd voor de operatie aan haar liesbreuk. De operatie is volgende week donderdag.

Nadat ze door 5 mensen bekeken was om goedkeuring te krijgen voor de operatie moesten we nog 3 kwartier in de wachtkamer wachten op de echo om te kijken wat de 'cysteuze structuren' in haar buikje nou precies waren. Ze moest 5 uur nuchter zijn voor de echo; voor mijn hongerlapje c.q. dramaqueen was dat echt een hel. (En voor de mensen in de wachtkamers ook denk ik.)
Het blijken cysten bij haar eierstok te zijn. Die komen vrij veel voor bij meisjesbaby'tjes; ze ontstaan al als de baby'tjes nog in de baarmoeder zitten onder invloed van de hormonen van mams. Zolang ze niet groeien of sowieso te groot zijn is het prima en mogen ze blijven zitten. Bij Emma zijn ze nog vrij klein en lijken ze niet te groeien, er wordt dus niks aan gedaan! Voor mij was het een hele geruststelling, je haalt je de meest bizarre scenario's in je hoofd.

Ik vond het wel een ontzettende rotdag om in het ziekenhuis te zijn; exact 6 maanden na haar geboorte. Wat wel tof was was dat we een aantal artsen en verpleegkundigen etc. tegenkwamen die er vlak voor, tijdens of net na haar geboorte ook bij betrokken waren, die stonden te glunderen toen ze haar zagen. Zo hebben zij ook eer van hun werk!

Ik heb de afgelopen dagen wel bijgelezen maar niet echt puf om te reageren. Ik denk dat het meeste ook al wel gezegd is! :)
A grand adventure has begun.
pi_84862543
oh, dat klinkt heel fijn keshet! (behalve het nuchter moeten blijven dan ;( ). ik had begrepen dat een liesbreukje echt geen ernstig zware operatie is. het blijft natuurlijk wel een operatie, maar in verhouding schijnt het een kleinigheidje te zijn. maar ik kan me zo voorstellen dat het na alles wat er gebeurd is zekers wel er flink inhakt! wel lekker dat het snel gaat gebeuren. *knufs*

en terug zijn in het ziekenhuis is altijd ff vervelend denk ik. hier stuur ik dat een beetje door elke keer ffies met ravi naar de babykamer te gaan dan. vorige keer zei ik dat tegen de arts, en vroeg of ze het niet vervelend vonden en die wist niet hoe snel hij me gerust moest stellen en riep: "ga vooral! vinden we allemaal leuk"!

hopelijk komen jullie allemaal snel bij van het dagje ziekenhuis :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_84863965
Nou succes dan maar Emma.... onder het mes... gaat ze vast niet tof vinden ;( Arm mupje!
Ik zou inderdaad ook even langs neonatologie hoppen dan als ik jou was :Y Even showen hoe hip ze gegroeid is O+ Maar kan me voorstellen dat het lastig is hoor!

Fijn dat de cysten niks boeiends zijn!

Hey ex-bekken-klacht dames...
Ik zit hier met een cyclus gerelateerde bekkenklacht :+ Is dat (na bijna een half jaar) normaal of moet ik daar wat mee?
pi_84865453
freecel, na een half jaar ben je gewoon nog niet uitgezwangerd. dat weten we allemaal, maar daar willen we geen van allen aan. maar het is wel zo ;(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_84871272
Free, ik zag je berichtje over die bekkenklachten in combi met cyclus. Ik ben inmiddels al dik 10 maanden mama, maar helaas, ik herken het maar al te goed. De dagen voor mijn menstruatie voel ik mijn stuitje precies zo als tijdens de eerste weken van de zwangerschap en de laatste maanden van de zwangerschap. Ben benieuwd of het ooit nog overgaat..
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 4 augustus 2010 @ 22:05:28 #267
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_84872374
Ik heb vandaag met Sylvester voor het eerst de draagdoek gebruikt,nou hij vond het ook echt HELEMAAL NIKS,alleen maar huilen en zelfs gillen!!

Bij het cb alles goed,hij was 1,5 cm gegroeid en bijna 1 kilo aangekomen in 5 weken.Hij mag nu naar de 5 voedingen,gaat goed vandaag dus ben benieuwd,5 voedingen klinkt zo klinkt zo weinig.

Voor de harde ontlasting gebruik ik nu kindicoldruppels van vsm,wat een goed spul zeg,voor onze vent dan,ventje kan normaal poepen :)
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_84872850
Zo vandaag met Floris (en mijn moeder en nichtje) naar Blijdorp geweest. Wat dachten we :') Mijn ouders hadden gratis kaartjes gehad van de eneco. Dus leek ons wel leuk. Zus zou eigenlijk ook meegaan , maar vanwege geen parkeerplek (of iig uiteindelijk parkeerplek, maar geen geld op onze chipknip[s/pen]) is zij weer naar huis gegaan.
Maar jeetje wat was t druk haha. Was wel gezellig, Floris heeft lekker geslapen in de wagen hehe.
Alleen nu wil hij niet slapen :') Das wel een beetje jammer :P Hopelijk slaapt ie vannacht wel goed.

Keshet, fijn dat de cysten bij Emma niets boeiends zijn.

Pessie fijn dat alles goed gaat met jullie!
pi_84873949
Ik heb nu ondertussen twee keer bijgelezen, maar om de één of andere reden vergeet ik constant wat ik wil vertellen.
Ik las over kindjes die vechten tegen de slaap, leuke uitstapjes, tevreden mensen bij het cb, veel kinderen die rond het sprongetje schijnen te hangen en natuurlijk over Emma die volgende week geopereerd moet worden, maar cysten die geen probleem schijnen te zijn :*

Ik denk dat we hier een onrustige nacht tegemoet gaan. Thomas is nu al een paar keer wakker geschoten uit zijn slaap en begint enorm hard te huilen direct. Tot nu toe kunnen we hem wel telkens vrij vlug troosten en in slaap wiegen, maar er moet toch iets aan de hand zijn.
Vandaag een wit puntje ontdekt in zijn mond, maar het lijkt op een rare plaats te zitten dus ik durf nog niet te zeggen dat het om een tand gaat. We zien wel wat het zal geven. Het zou alleszins wel de onrust van het afgelopen weekend kunnen verklaren. Maar tot nu toe zeg ik nog steeds: geen tandje te zien :)
Morgen naar Kind&Gezin om zijn hoofdje tussentijds te laten opmeten. Al ben ik ervan overtuigd dat ze de voorlaatste keer verkeerd gemeten hebben, word ik toch wat nerveuzer nu de controle er zit aan te komen. Hopelijk volgt hij nu weer zijn lijntje en was het inderdaad gewoon verkeerd gemeten.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 22:37:45 #270
259886 pessie
pi_84874357
Freecell is langsgehopt vanmiddag en heeft even gekeken naar de vermoedelijke spruw O-) . Vermoedelijk toch niet dus, morgen komt de intake van het cb, laat haar ook nog wel even kijken. Misschien is het gewoon gewennig, hij drinkt op zich pas 3 dagen goed. En hij krijgt vetjes-vingertjes O+

Ik denk dat ik weet wat clusteren is... Van 5 tot half 8 voeden? Zit me alleen af te vragen hoe laat ik em nu moet wakker maken voor zn volgende voeding. Ga et denk ik maar tegen een uur of 11 proberen... Of hij wordt nu wakker? :?

Sonnetje lekker met je mannetje erop uit! Klinkt gezellig!

Wat betreft hoe ik in de zwangerschap en bevalling stond. In Z&G kon ik niet goed overbrengen hoe ik erin stond,maar dit was rustiger dan dat veel mensen dachten. Voor mij gaf een zeer degelijke diepe voorbereiding juist rust terwijl anderen het liefst alles op het moment supreme over zich heen laten komen. Vorige week was echt bikkelen, maar door de voorbereidingen die ik heb genomen had ik dit al aan zien komen en is nu mn borstvoeding goed op gang. Ik hoop dat dit zo lang mogelijk zo blijft, maar we zien wel.

Dikke :* voor Teigetje
pi_84883428
En hoe is de nacht gegaan Leonieke?

Hier hebben we een draaier hoor. Ik leg hem op zijn rug en hup, op de buik :)
Zo ineens gisteren, heel vloeiend. En nu doet ie echt niets anders meer!
pi_84884113
Keshet wat fijn dat de cysten niks zorgwekkends zijn! wat een opluchting!

Sonnetje lekker een dagje uit geweest, klinkt heerlijk

Pessie, ieder zijn manier maar ik ben blij dat het goed gaat!

Ymme heeft een draaier *G*

en idd Leonieke hoe is het gegaan vannacht?

Free met (terugkerende) bekkenklachten :*

Guess jammer dat het nog niet wilde met sylvester in de draagdoek, blijf je het wel proberen?
misschien kan je in het draagdoeken topic tips vinden?

straks weer lekker met de kleine zwemmen, ze heeft me overigens 2 heerlijke nachten bezorgd, om 22.30 flesje met 130cc afgekolfde melk, en beide keren kwam ze pas om 06.30 weer om vervolgens na de borst weer in slaap te vallen!
mn strijk en was zijn inmiddels daardoor al gedaan!
En gister had ze haar fles binnen het half uur leeg!
pi_84884137
KLinkt goed draculetje!

En hoppa Mart, aan het draaien ^O^

Hier het voorzichtige idee dat we het ergste misschien even weer gehad hebben *ademhaalt*
Vannacht maar twee keer en vanmorgen niet woedend aan het gillen :+
pi_84884167
Heeft Florian dat gillen aan Mart overgedragen ;)
Gelukkig doet Mart dat alleen 's nachts niets. Maar overdag is het hier flink gillen, rood aanlopen, huilen :D
Ach ja, het is een fase ;)
  donderdag 5 augustus 2010 @ 09:03:36 #275
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_84884262
Wat goed draakje! *O*
Om even op je vraag van eerder deze week terug te komen; ik heb begrepen dat baby'tjes hun flesje binnen het half uur leeg moeten hebben omdat ze anders meer energie verbruiken dan ze binnen krijgen. Ook krijg je dan te weinig tijd tussen de voedingen om het eten goed te verteren. Maar hey, het zit niet op een minuutje vast he!
Emma klokt haar flesje soms in 5 minuten leeg maar de laatste fles duurt vaak 30-45 minuten. Ik maak er geen drama van iig.

Leonieke, een wit puntje kan een tandje betekenen maar ook spruw. Nou heb ik geen idee hoe beide er uit zien, op witte puntjes na, dus beschouw dit maar als een nutteloze opmerking! Succes straks bij K&Z! Gaat Thomas er in zijn koets naar toe? :D

Emma's papa heeft ook z'n eerste 'compleet ondergepuugd ervaring' binnen. Net voor 'ie naar z'n werk ging. Dat zal 'm leren. :+

Martje kan draaien! *O* Daarmee heb je wellicht meteen een verklaring voor z'n moeilijke gedrag van de laatste dagen Ymme!

Fijn dat Nathan geen spruw lijkt te hebben Pessie. Ik zou inderdaad ook even de CB-mevrouw laten kijken, gewoon voor de zekerheid! (No offence Freecell!) *O* voor de spekhandjes!

Guess, vanaf welke leeftijd / gewicht mag je die druppels gebruiken? (Hier een muppetje wat er misschien ook wat aan heeft.)

Son, heeft Floris nog wat van Blijdorp meegekregen? Heeft 'ie nog een beetje geslapen?

Emma heeft net voor de 2e keer een hielprik gehad. N.a.v. de 1e hebben ze niet op alles kunnen testen omdat ze daarvoor bloedtransfusies had gehad. Ze schreeuwde weer alles bij elkaar van kwaadheid en frustratie. :'(
A grand adventure has begun.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')