abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84884320
Tsss Keshet :P

Nee joh, ik ben ook geen expert, ik heb gewoon even gegluurd en ik zag alleen maar melk, maar ik zou het ook zeker navragen nog hoor!
pi_84884344
En Emma en Mart gaan snel een keer meeten :D
Oh dat gaat helemaal super worden natuurlijk!

Nog meer mensen die willen komen :) :D
  donderdag 5 augustus 2010 @ 09:09:10 #278
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_84884361
Misschien kun je bij het CB gaan werken! :o

Maar toch he, ik zou zeker op jouw oordeel vertrouwd hebben. Een ervaringsdeskundige heb ik altijd hoog in het vaandel staan. ;)
A grand adventure has begun.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 09:15:36 #279
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_84884487
Mart draait *O*

Guess rustig opbouwen en proberen, misschien vind hij het dan vanzelf leuk?

Free, wil je het adres van mijn bekkenfysio? Ze behandelt ook postpartum bekkenklachten en ik weet dat ze terug is van vakantie.

Leo, nachtrust gehad?

Nathan geeft voeding terug. Das nieuw. Hij hapt en slikt tegenwoordig of zn leven ervan afhangt (wat het feitelijk ook doet maar even for the picture).

Vannacht wat minder relaxed geslapen, alhoewel, was door de wekker van 3 uur heengeslapen :{ dus kreeg hij pas na half 4 weer eten en om half 7 kwam hij alweer. Ik vind het prima, misschien de wekker iets harder zetten hier 's nachts. Hij piepte wat na half 4. Zometeen gaan we hem lekker in bad doen!

Gisteravond zijn mn schoonouders geweest. Oma is verliefd op haar kleinzoon O+ . Ze wou em eigenlijk niet teruggeven. Heb em wel teruggekregen hoor!
  donderdag 5 augustus 2010 @ 09:18:10 #280
259886 pessie
pi_84884524
Ik vraag puur de mevrouw van het CB omdat mn lactatiekundige misschien niet begrijpt waarom ik free in de mond van mn kind laat gluren. Ik vertrouw wel op free's oordeel, ze heeft 14 maanden de peuter gevoed dus denk dat ze er wel verstand van heeft. Meer dan ik in ieder geval ;) (nu nog wel).
pi_84884549
Maar goed dat je hem teruggekregen hebt ook :D

En ik wil graag het adres inderdaad :Y PM maar ff :)
  donderdag 5 augustus 2010 @ 09:26:55 #282
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_84884668
Tessa is halfjarig! Gefeliciteerd! *O*
A grand adventure has begun.
pi_84884845
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 09:03 schreef Keshet het volgende:
Wat goed draakje! *O*
Om even op je vraag van eerder deze week terug te komen; ik heb begrepen dat baby'tjes hun flesje binnen het half uur leeg moeten hebben omdat ze anders meer energie verbruiken dan ze binnen krijgen. Ook krijg je dan te weinig tijd tussen de voedingen om het eten goed te verteren. Maar hey, het zit niet op een minuutje vast he!
Emma klokt haar flesje soms in 5 minuten leeg maar de laatste fles duurt vaak 30-45 minuten. Ik maak er geen drama van iig.

Leonieke, een wit puntje kan een tandje betekenen maar ook spruw. Nou heb ik geen idee hoe beide er uit zien, op witte puntjes na, dus beschouw dit maar als een nutteloze opmerking! Succes straks bij K&Z! Gaat Thomas er in zijn koets naar toe? :D

Emma's papa heeft ook z'n eerste 'compleet ondergepuugd ervaring' binnen. Net voor 'ie naar z'n werk ging. Dat zal 'm leren. :+

Martje kan draaien! *O* Daarmee heb je wellicht meteen een verklaring voor z'n moeilijke gedrag van de laatste dagen Ymme!
Fijn dat Nathan geen spruw lijkt te hebben Pessie. Ik zou inderdaad ook even de CB-mevrouw laten kijken, gewoon voor de zekerheid! (No offence Freecell!) *O* voor de spekhandjes!

Guess, vanaf welke leeftijd / gewicht mag je die druppels gebruiken? (Hier een muppetje wat er misschien ook wat aan heeft.)

Son, heeft Floris nog wat van Blijdorp meegekregen? Heeft 'ie nog een beetje geslapen?

Emma heeft net voor de 2e keer een hielprik gehad. N.a.v. de 1e hebben ze niet op alles kunnen testen omdat ze daarvoor bloedtransfusies had gehad. Ze schreeuwde weer alles bij elkaar van kwaadheid en frustratie. :'(
Nee hoor ;) Das nog niets veranderd. Misschien blijft het ook wel zo. Hebben we gewoon een zoon met een eigen mening en als hem iets niet aanstaat gaat ie gewoon maar lekker gillen enzo :D
pi_84885100
Leonieke, een tandje kan goed! Vond bij Shenaya ook dat het op een rare plek kwam maar toen ie ineens door kwam viel dat toch wel mee ;) Goede nacht gehad?

Pessie, je klinkt heerlijk gelukkig!! Vind het prima hoe jij je hebt voorbereid op alles en als dat goed is geweest prima toch!

Heb niet helemaal bijgelzen door een klein meisje op schoot... Het tandje is heel iets verder door maar moet ook nog een stukje.. hoop dat de ergste last nu over is maar denk het wel het huilen word minder en ze slaapt de nacht ook weer door!!
Altijd blijven lachen... :)
pi_84885535
Leonieke: als het echt een rare plek is kan het ook een kalkafzetting zijn :Y
pi_84885633
Pessie, moeten jullie zo strak op de wekker letten omdat hij nog zo klein is?? (geen idee hoelang er tussen de voedingen nu zat natuurlijk, dus misschien vraag ik onzin :))
En fijn dat je Nathan terugkreeg van je schoonmoeder ;) Leuk als ze zo trots zijn he :D
Ook prettig dat het waarschijnlijk toch geen spruw is bij jullie!

Keshet, Floris is op de foto geweest in zo'n half ei :) Niet alleen natuurlijk haha, maar vond dat dat moest. Leuk als traditie ;)
Vannacht ging trouwens wonderbaarlijk goed :) HIj had om 11 uur een voeding gekregen, om 2 uur kwam ie weer. Dus toen dacht ik nog tot 5 uur, hopelijk 6 uur. Het werd half 8 :D :o
En nu ligt ie weer te slapen haha.

Mart draait *O*
pi_84885650
Na de verhalen van Pessie te hebben gelezen vermoed ik dat ik misschien ook wel spruw heb. Wil toch de huisarts even voor de zekerheid laten kijken. Om 11.45 uur heb ik een afspraak. Wel spannend moet met de kinderwagen lopends die kant op (we hebben geen auto), hopelijk krijst ze in de wachtruimte niet alles bij elkaar :+
pi_84886837
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 09:03 schreef Keshet het volgende:
Leonieke, een wit puntje kan een tandje betekenen maar ook spruw. Nou heb ik geen idee hoe beide er uit zien, op witte puntjes na, dus beschouw dit maar als een nutteloze opmerking! Succes straks bij K&Z! Gaat Thomas er in zijn koets naar toe? :D
In zijn maxicosi :6
En ik probeer het wit puntje gefotografeerd te krijgen, maar mijn god... dat is echt niet te doen :D
quote:
Emma's papa heeft ook z'n eerste 'compleet ondergepuugd ervaring' binnen. Net voor 'ie naar z'n werk ging. Dat zal 'm leren. :+

En arme Emma met de stoute hielprik }:| o|O
Oeps :+
Thomas heeft vanochtend ook een heel deel van zijn fles teruggegeven aan zijn pyjama, mama's pyjama, de vloer, het salontafeltje, ... Je kan niet jong genoeg leren om te delen ;)

En Mart blijft maar rollen *O*

En qua nacht? Zo zo... om 1u kregen we hem niet getroost, dus heb ik hem maar even aangelegd. Niet dat hij echt dronk, het was eerder troost zoeken. En dan rond 3u en rond 6.30u nog eens. Om 9u zijn we dan uiteindelijk met z'n drietjes opgestaan :O En dan heeft hij dus zijn fles teruggegeven :X

En wat die rare plek betreft? Het _zou_ een boventand zijn (wat al heel uitzonderlijk is als eerste tand) en het lijkt zo net achter het tandvlees te liggen. Mijn eerste reactie was: "hmz, als het een tand zou zijn, zou het toch iets meer naar voor moeten liggen en zou het geen puntje zijn, maar een streepje" Daarom dat ik denk dat het geen tand is.
Hopelijk horen we het vanmiddag wel :Y
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:13:37 #289
259886 pessie
pi_84887295
Leo,volgens mij begint het wel als puntje. En boventanden kunnen inderdaad volgens mij ook eerder doorkomen dan ondertanden.

Son, we moeten inderdaad de wekker zetten omdat hij 's nachts niet meer dan 4 uur en overdag niet meer dan 3 uur tussen z'n voedingen mag. Hij is namelijk van 12 voedingen per dag in een week tijd naar 7 a 8 voedingen gegaan. Nog minder wordt wel heel weinig, en we willen dat hij groeit en niet weer afvalt. Lactatiekundige vind dit ook een goede regel, en aangezien we nu ongeveer 6 a 7 uur slaap per nacht halen ben ik echt tevreden.

We hebben hem heerlijk in bad gedaan. Net als z'n papa en mama houdt hij van water *O* alleen dat uit en aan kleden nog he...

Hoop dat manlief de foto's even gaat ordenen vandaag dan zet ik wat in het betreffende topic. Ik heb gisteren ook babyfoto's van manlief gekregen, ik probeer ze wel even in te scannen, dan kunnen jullie kijken of het lijkt!
pi_84887854
Boventanden kunnen idd eerst komen, maar dan is dat meestal rond de 8 maanden ofzo.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:38:38 #291
259886 pessie
pi_84888144
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:31 schreef leonieke het volgende:
Boventanden kunnen idd eerst komen, maar dan is dat meestal rond de 8 maanden ofzo.
Thomas is gewoon een snelle jongen ;)
pi_84888418
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:13 schreef pessie het volgende:

Son, we moeten inderdaad de wekker zetten omdat hij 's nachts niet meer dan 4 uur en overdag niet meer dan 3 uur tussen z'n voedingen mag. Hij is namelijk van 12 voedingen per dag in een week tijd naar 7 a 8 voedingen gegaan. Nog minder wordt wel heel weinig, en we willen dat hij groeit en niet weer afvalt. Lactatiekundige vind dit ook een goede regel, en aangezien we nu ongeveer 6 a 7 uur slaap per nacht halen ben ik echt tevreden.

oke vandaar. en worden dan idd weinig voedingen voor m :)
ik heb geen ervaring met kleine baby's natuurlijk ;)
ik mocht vanaf t begin gelijk 3 of 4 uur overdag en 's nachts 6 uur.
en de uren 's nachts zijn lekker idd. ben blij dat we dat hier ook makkelijk halen
pi_84888419
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:38 schreef pessie het volgende:

[..]

Thomas is gewoon een snelle jongen ;)
Op het gebied van tanden dan toch :') (zijn wij vet mee :P _O- )

Al mag het ook gezegd worden dat hij sinds een paar dagen toch al eventjes alleen kan zitten (5 seconden ofzo :D )
pi_84888450
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:46 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

oke vandaar. en worden dan idd weinig voedingen voor m :)
ik heb geen ervaring met kleine baby's natuurlijk ;)
ik mocht vanaf t begin gelijk 3 of 4 uur overdag en 's nachts 6 uur.
Ik heb Thomas eigenlijk ook nooit wakker gemaakt voor een voeding. Alhoewel, 1 keer wel denk ik, maar toen was hij al iets ouder en na 8 uur vond ik het wel welletjes geweest :Y
pi_84888829
Doorslapen achter elkaar mogen ze ongeveer het aantal ponden wat ze zijn. Dat is de vuistregel.
Met een kleine uitzondering op van die hele kleintjes.

Maar dat mag bij die kleintjes ook als ze een week of drie oud zijn :)
pi_84889050
Ah daarom hebben ze er ons nooit iets van gezegd. Thomas woog meer dan 7 pond bij zijn geboorte :)
En dan moest ik hem dus niet wakker gemaakt hebben want hij woog toen al meer dan 8 pond :)

Ah ja, je kan het niet allemaal weten bij een eerste (of een tweede :') ).
pi_84889264
Nou, onze eerste was 5,5 pond,maar melde zich keurig netjes elke 2 uur :+
pi_84890191
En 5 maand geleden had ik nu ongeveer mijn eerste perswee :o

En ondertussen ligt onze kleine beer luidop te lachen omdat we aaike aan het doen zijn O+

Ik ben zo verliefd op hem *;
  donderdag 5 augustus 2010 @ 16:47:21 #299
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84899207
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:29 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Asy, zo lollig, Daan en Harry volgen elkaar steeds op met alles. Bij Daan is nu echt het hek van de dam. Constant op handen en knietjes en heen en weer schommelen. En daarbij heeft hij ook dit ontdekt :D
Prrrrrrttt doet Daan

Ik laat Harry dan altijd het filmpje van Daan zien en zeg: waarom doe jij dat nog niet? En dan doet hij het ook ;)
En dat prrrt van Daan O+
*Harry filmpje gaat laten zien* doet hij ook soms maar niet zo goed als Daan :D

Ow en hier ook gillen en krijsen hoor! :Y
Ik ken mijn baby niet meer terug...

Gelukkig dan toch redelijk goed nieuws Keshet!

Ow en spruw (is mij verteld) bestaat niet uit witte puntjes maar uit een soort kwarkachtige aanslag. De puntjes op gehemelte en kaak zijn talgbultjes. Harry heeft er eentje precies in het midden van zijn onderkaak al heel lang eentje. En nu roept iedereen die het ziet meteen: ooh, hij heeft een tandje :+
pi_84900007
De huisarts kon het niet echt met zekerheid zeggen of het spruw was.. heb Nystatine meegekregen voor haar (4 x 1ml per dag). Gelijk ook Mirena spiraal besteld bij het bezoekje aan de huisarts :D

Asy ook al een moeilijke dag vandaag weer *zucht* :*

Ik heb Femke weer even ter aflossing aan mijn vriend gegeven, trok het even niet meer :'( ze bleef maar huilen en wil vanaf 11 uur al niet meer slapen. Sonnetje je hebt maar geboft met zo'n rustige Floris.. ppff. Heb nu al helemaal geen zin om te koken, dus dat wordt de Mac Donalds. De was is ook al een keer flink verregend buiten, hoop dat deze nu toch inmiddels weer droog is. Hoop dat ik morgen een betere dag heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')