abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:36:02 #1
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_83717377
Naar aanleiding van gisteren dat er een meisje en een serieus forum vanuit KLB ernstig zijn lastiggevallen, moeten we bespreken wat wel en niet kan in KLB. Het volgende is geschreven door Siddartha niet door mij, vandaar dit topic. Dit moeten we bespreken.

De tijd dat je zomaar anoniem op fok kunt zitten is (al lang) voorbij. Vooral in klaagbaak lijkt het een sport te zijn om gegevens van de TS te achterhalen en te posten. Afbeeldingen, quotes, namen, als je pech hebt word je topic aan jou of de hoofdpersonen in je topic gelinkt en worden bekenden van je op de hoogte gesteld van het topic. En als je in klaagbaak een topic maakt over mensen, is dat meestal niet positief...

Voor iedereen behalve de TS levert dit natuurlijk een prachtig topic op. Rellen, een woedend zusje/vriendin, een TS in paniek, etc. Ik moet toegeven, die topics zijn wel leuk. En dan had de TS maar niet een topic moeten openen waarin hij zijn vriendin uitscheldt,zijn zusje naakt ziet, of medestudenten voor heksen uitmaakt. Eigen schuld, dikke bult. Toch?

Ik denk van niet.
Ten eerste omdat klaagbaak voor velen een uitlaatklep is. Gedachtes die je niet echt meent maar toch zo voelt zet je zo in een topic, omdat het kan en gemakkelijk is. En laat ik eerlijk zijn, als iemand mijn gedachtes kon horen zou ik waarschijnlijk opgesloten worden. Wie is nooit boos op zijn baas/een leraar, wie fantaseert niet over die lekkere vriendin van je vriendin, of over de vriendinnen van je zusje? Dat lijken me redelijk normale gedachtes, voor even of voor langer. Hoe dan ook, het zijn gedachtes, geen daden. Dat je (op internet of in het echt) zegt dat je je baas even 10 minuten onder water wilt houden, zegt niet dat je dat ook echt wilt doen. En laten we niet vergeten dat dit het internet is, dus ‘iemand die je niet mag’ word ‘iemand die je door en door haat’.
Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat mensen op hun daden beoordeelt moeten worden, niet op wat ze zeggen of denken. En daar ligt natuurlijk het probleem, want in klaagbaak schrijf je die gedachtes van je af. En als je bekenden dan op dat topic gewezen worden, zien ze alleen die gedachtes die al dan niet serieus zijn. Dat is niet alleen oneerlijk tegenover de TS, maar op deze manier ontneem je mensen ook een uitlaatklep.

Ten tweede is er het risico van fraude.
Hoe makkelijk is het niet om je voor te doen als iemand compleet anders? Met een beetje nadenken en subtiliteit kom je al heel ver, zeker als je wat gegevens hebt over een persoon( een hyves is voldoende). Je maakt een grove OP over een vriend van de persoon en post even later een foto van de vriend. Moet je eens opletten wat er gebeurt. Aangezien fokkers zo voorspelbaar reageren kun je ze makkelijk voor je laten werken.
Als fokker die zo’n gegevens opzoekt lijkt me dit helemaal niet de bedoeling en dus ook een reëel risico. Niemand wil graag gebruikt worden en zeker niet om een onschuldig iemand zwart te maken.

Ik zou graag eens willen horen wat de fokkers die dit normaal doen, over deze twee punten te zeggen hebben. Het zou helemaal mooi zijn als hier een discussie of iets wat erop lijkt zou ontstaan.

Bagger in dit topic wordt gewoon verwijderd en genoted.

[ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 06-07-2010 12:38:10 ]
Feyenoord Rotterdam
  Forum Admin dinsdag 6 juli 2010 @ 12:37:08 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_83717412
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:36 schreef o.us het volgende:
Naar aanleiding van gisteren dat er een meisje en een serieus forum vanuit KLB ernstig zijn lastiggevallen, moeten we bespreken wat wel en niet kan in KLB.
Een link met meer informatie zou wel handig zijn.
pi_83717425
quote:
Voor iedereen behalve de TS levert dit natuurlijk een prachtig topic op. Rellen, een woedend zusje/vriendin, een TS in paniek, etc. Ik moet toegeven, die topics zijn wel leuk. En dan had de TS maar niet een topic moeten openen waarin hij zijn vriendin uitscheldt,zijn zusje naakt ziet, of medestudenten voor heksen uitmaakt. Eigen schuld, dikke bult. Toch?

Ik denk van niet.
Dan zit je hier verkeerd. :/
Backfiretopics is het mooiste wat er is.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:37:46 #4
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_83717431
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:37 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Een link met meer informatie zou wel handig zijn.

Die topics zijn inmiddels verwijderd wegens privéinformatie.
Feyenoord Rotterdam
pi_83717444
Jij bent de reden dat ik niet of nauwelijks meer in KLB kom .
Zelfs topics met vreselijk veel potentie weet jij dicht te gooien ?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_83717479
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:38 schreef Winner_Taco het volgende:
potentie om een rechtszaak aan je broek te krijgen ja
daarom ben jij ook geen mod
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:39:24 #7
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_83717495
quote:
Idd, die topics van gisteren bleven veel te lang open en alle leuke topics gaan dicht.
pi_83717518
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:37 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Dan zit je hier verkeerd. :/
Backfire ok, maar vaak worden er ook vrienden van de TS bij betrokken, tubgirls gestuurd etc.
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  Forum Admin dinsdag 6 juli 2010 @ 12:40:39 #9
Heeft een huisje.
pi_83717545
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:37 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Precies. Wie kaatst kan de bal verwachten. Of je moet het gewoon wat slimmer spelen.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:41:10 #10
137079 Chowi
Lonerism.
pi_83717561
Ik denk dat de mensen die zitten met dit soort problemen maar niet zo naïef moeten zijn om persoonlijke gegevens op internet te plaatsen; dat hebben ze immers met hun volle verstand gedaan.
Dat zijn nou eenmaal de consequenties die eraan verbonden zijn. En of het nou op FOK! gebeurt of ergens anders op internet... het is nooit verstandig om privégegevens online te zetten.

Als je de verantwoording neer gaat leggen bij de mensen die op deze manier bashen (wat ik overigens niet verdedig) schiet je daar volgens mij helemaal niets mee op.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:41:22 #11
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_83717575
Tommy kan het ook nooit zo goed hebben als je 't over hem hebt.
zzz
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:41:52 #12
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_83717600
Wat ik al zei, je had gewoon gelijk die hyvesfoto moeten verwijderen. Er loopt hier altijd wel iemand rond die het leuk lijkt om de hyve te achterhalen en iemand serieus te verneuken.
pi_83717626
Als het echt uit de hand loopt wel ingrijpen, maar een linkje naar een hyves ofzo moet wel kunnen.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:43:13 #14
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_83717653
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:42 schreef BasementDweller het volgende:
Als het echt uit de hand loopt wel ingrijpen, maar een linkje naar een hyves ofzo moet wel kunnen.

Nee. er zijn altijd zakken vanuit KLB die daar misbruik van maken.
Laffe huichelaar
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:46:17 #15
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83717765
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:39 schreef swarmahoer het volgende:

[..]

Alsof ik dat ooit ook maar zou overwegen
OT : Bang voor rechtzaken ? Hoezo rechtzaken? Heeft Danny weer een of andere brief binnen gekregen dan ?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_83717786
En zoals dat topic van gisteren waarbij een ander forum werd lastig gevallen, daarover moet meer duidelijkheid zijn. De ene keer mag het wel (met die belgen) en deze keer konden ze ook gewoon hun gang gaan maar werd het topic pas veel later gesloten en de users geband.
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  Forum Admin dinsdag 6 juli 2010 @ 12:47:02 #17
Heeft een huisje.
pi_83717791
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar daar moet je mijns inziens ook tegen kunnen als je zelf aan het uitlokken bent.
De FA's en mods zijn ervoor om te voorkomen dat het allemaal uit de hand loopt. Er is nu toch gewoon flink ingegrepen? Ik snap de hele discussie niet zo.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:52:37 #18
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_83717971
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:51 schreef Mdrop het volgende:

[..]

Het gebruik van het woord Kanker raak je helaas echt niet meet kwijt op fok.
Is tering geen ernstige ziekte dan? Wat een rare regel.
pi_83717988
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:47 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar daar moet je mijns inziens ook tegenkunnen als je zelf aan het uitlokken bent.
De FA's en mods zijn ervoor om te voorkomen dat het allemaal uit de hand loopt. Er is nu toch gewoon flink ingegrepen? Ik snap de hele discussie niet zo.
Het gaat erom dat als iemand (een newbie) een hyvesfoto post, gelijk heel KLB er bovenop zit om TS' hyves te verneuken, tubgirls plaatsen etc, zijn vrienden erbij betrekken, linkjes naar het topic sturen naar mensen die er niks mee te maken hebben, dat soort dingen. Het zou leuk zijn als dat niet meer zo fanatiek gebeurde.
pi_83718043
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:51 schreef Mdrop het volgende:
Het gebruik van het woord Kanker raak je helaas echt niet meet kwijt op fok.
Zou wel moeten vind ik.
pi_83718048
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:51 schreef Socios het volgende:

[..]

Welke punten vind je onzin? In mijn ogen toch een heel fatsoenlijk lijstje.
Heel fatsoenlijk, maar gaat hier echt niet meer werken zolang de gemiddelde mod de regels dagelijks overtreedt om maar ts zwijgen over users .
pi_83718049
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld van misbruik? Anders kan je er ook moeilijk wat over zeggen.
  One tough cookie dinsdag 6 juli 2010 @ 12:55:12 #23
169210 liesje1979
pi_83718075
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:47 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar daar moet je mijns inziens ook tegen kunnen als je zelf aan het uitlokken bent.

Uitlokken?
Als je een topic opent in KLB lok je automatisch gebash uit? Ofzo?
Is dat de trend hier? Als ik ergens een klacht over heb en ik open een topic dan zeg ik met andere woorden: jo, bash mij?
Wat een rare gedachtengang.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:55:34 #24
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_83718090
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:51 schreef Socios het volgende:

[..]

Welke punten vind je onzin? In mijn ogen toch een heel fatsoenlijk lijstje.
Ik vind het een goede lijst en erg duidelijk
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:55:46 #25
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83718097
Trouwens waarom gaat deze discussie alleen maar over KLB ?
Heb me oprecht zitten verbazen over dit topic : Amsterdams meisje die vandaag bij me was.
Volgens mij niemand gebanned (zelfs 9611 Niels niet ) Terwijl het vol stond met Hyves info , foto's enz enz.

Remlof heeft ook gereageerd en hartelijk mee gelachen als FA .

Vind je het gek dat users gaan denken dat ze zich alles maar zomaar kunnen permitteren ?

Als advies zou ik jullie dan ook meewillen geven één lijn te trekken aangaande wat wel en niet toegestaan is .
pi_83718099
Huh, waarom wordt mijn lijstje verwijderd?

Dat was een serieuse lijst, hoor. Het geeft prima de grenzen aan wat wel en niet kan in KLB. Waarom mag ik die mening niet verkondigen?
  Forum Admin dinsdag 6 juli 2010 @ 12:55:51 #27
Heeft een huisje.
pi_83718101
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:52 schreef 9611Niels het volgende:

[..]

Het gaat erom dat als iemand (een newbie) een hyvesfoto post, gelijk heel KLB er bovenop zit om TS' hyves te verneuken, tubgirls plaatsen etc, zijn vrienden erbij betrekken, linkjes naar het topic sturen naar mensen die er niks mee te maken hebben, dat soort dingen. Het zou leuk zijn als dat niet meer zo fanatiek gebeurde.
In dat geval moet er duidelijk ingegrepen worden en dat is in dit geval toch ook gedaan. De betrokkenen (zonder uitzondering infantiele kutkleuters overigens) zijn gebanned.
Dit soort dingen moeten altijd per topic bekeken worden. Emimich bijvoorbeeld was altijd bezig met anderen te bashen, ja dat je dan een keer goed door de stront getrokken wordt is alleen maar mooi lijkt me zo.
pi_83718106
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:54 schreef Socios het volgende:

[..]

Zou wel moeten vind ik.
Helemaal mee eens maar denk dat we er te laat mee zijn.

Het is vooral in klb net zo normaal als bijvoorbeeld hoi.
pi_83718137
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:54 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld van misbruik? Anders kan je er ook moeilijk wat over zeggen.
Amsterdams meisje die vandaag bij me was.

Dat topic is wel een heel duidelijk voorbeeld.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:56:56 #30
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_83718142
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:41 schreef Penisbaard het volgende:
Wat ik al zei, je had gewoon gelijk die hyvesfoto moeten verwijderen. Er loopt hier altijd wel iemand rond die het leuk lijkt om de hyve te achterhalen en iemand serieus te verneuken.

Ik geef het toe, dat had ook moeten gebeuren maar iedereen weet dat niemand echt zijn zusje gaat posten. Totdat ik de PM kreeg van de TS in kwestie dat het echt zijn zusje was.
Feyenoord Rotterdam
pi_83718166
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:55 schreef Mdrop het volgende:

[..]

Dat kan toch veranderen, zo normaal is dat gesmijt met ziektes niet.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_83718182
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:56 schreef o.us het volgende:

[..]

Ik geef het toe, dat had ook moeten gebeuren maar iedereen weet dat niemand echt zijn zusje gaat posten. Totdat ik de PM kreeg van de TS in kwestie dat het echt zijn zusje was.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:57:59 #33
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_83718187
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:55 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

In dat geval moet er duidelijk ingegrepen worden en dat is in dit geval toch ook gedaan. De betrokkenen (zonder uitzondering infantiele kutkleuters overigens) zijn gebanned.
Dit soort dingen moeten altijd per topic bekeken worden. Emimich bijvoorbeeld was altijd bezig met anderen te bashen, ja dat je dan een keer goed door de stront getrokken wordt is alleen maar mooi lijkt me zo.
De betrokkenen hebben dan misschien wel een ban, de TS van het topic waar dit over gaat heeft nu wel serieuze problemen thuis. Dan is er dus gewoon te laat ingegrepen.
pi_83718189
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:55 schreef Socios het volgende:
Huh, waarom wordt mijn lijstje verwijderd?

Dat was een serieuse lijst, hoor. Het geeft prima de grenzen aan wat wel en niet kan in KLB. Waarom mag ik die mening niet verkondigen?
Censuur ofzo, reacties er op zijn ook weg.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:58:25 #35
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_83718209
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:56 schreef Rectum het volgende:

[..]

Amsterdams meisje die vandaag bij me was.

Dat topic is wel een heel duidelijk voorbeeld.

Hey, in de OP stond zoek haar maar op op Hyves. Vervolgens huilde hij bij ons dat ie te ver is gegaan. Het topic van gister was heel anders, Braddie had het toen zelf uitgelokt.

[ Bericht 1% gewijzigd door o.us op 06-07-2010 13:00:10 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_83718226
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:55 schreef Mdrop het volgende:

Ik vind dat echt niet normaal.
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:57 schreef Ml-etje het volgende:
Dat kan toch veranderen, zo normaal is dat gesmijt met ziektes niet.
Precies. Mij zul je het nooit gepost zien hebben of zien posten. Het zelfde geldt voor spotten met familieleden.
pi_83718292
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:58 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik vind dat echt niet normaal.
[..]

Precies. Mij zul je het nooit gepost zien hebben of zien posten. Het zelfde geldt voor spotten met familieleden.
Nogmaals ... ben het.helemaal met je eens , gebruik het dan ok nooit.

En nu bier,, joodels !
pi_83718294
Dit topic gaat niet over schelden met ziektes, grapjassen.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:00:21 #39
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83718295
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:58 schreef o.us het volgende:

[..]

Hey, in de OP stond zoek haar maar op op Hyves. Vervolgens huilde hij bij ons dat ie te ver is gegaan. Het topic van gister was heel anders.
Wat was er anders aan dan ?
Of je mag iets doen of gewoon helemaal niet ?

Zolang je ruimte openlaat voor interpretatie zal je altijd eikels hebben die proberen de boel te verstieren .
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:01:04 #40
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_83718313
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:00 schreef 9611Niels het volgende:
Dit topic gaat niet over schelden met ziektes, grapjassen.

Zie TT, het is een algemeen discussietopic over wat wel en niet kan in KLB.
Feyenoord Rotterdam
  One tough cookie dinsdag 6 juli 2010 @ 13:01:28 #41
169210 liesje1979
pi_83718325
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:56 schreef o.us het volgende:

[..]

Zoals ik het begreep mocht het topic weer open nadat jij via pm met TS had afgesproken dat hij een foto van zijn zusje zou posten en hier normaal mee om gegaan zou worden.
Inschattingsfoutje, kan gebeuren.
Eigenlijk van de zotte dat iemand niet een foto kan posten zonder dat er meteen hele hyves bij gehaald worden en persoonlijke informatie opgezocht wordt. Maar ja, dat zal wel het internet van nu zijn. Ik word oud.

Het gebeurt trouwens niet alleen in KLB voor mij was toch wel het toppunt dat ik de hyves van een 14 jarig meisje kon gaan verwijderen uit een topic in SEX.
pi_83718330
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:58 schreef Mdrop het volgende:
Censuur ofzo, reacties er op zijn ook weg.
Ik kon ´m gelukkig nog net kopiëren uit de quote van Myraela.

Ik probeer het nog een keer, als men nog steeds van mening is dat onderstaande lijst niet serieus is, laat ik het erbij.

Wat mijns inziens wel en niet mag (sommige dingen iets anders verwoord dan zojuist):

@ TT:

Wat niet mag:
- Posten van echte of bewerkte foto´s van anderen (ook uit het fotoboek!)
- Schelden met ziektes en vloeken
- Spotten met familieleden
- Persoonlijke informatie (n.a.w.-gegevens, sociale netwerk profielen etc.) posten.
- Door iemand anders geposte foto´s of informatie misbruiken en /of gebruiken om andere dan wel verdere informatie te achterhalen en deze gebruiken ten nadele van betreffende persoon

Wat wel mag:
- Vragen om pics
- Grappen maken om TS binnen de bovengenoemde kaders
- Oneliners plaatsen

[ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 06-07-2010 13:43:16 (Toevoeging) ]
pi_83718332
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:58 schreef o.us het volgende:

[..]

Hey, in de OP stond zoek haar maar op op Hyves. Vervolgens huilde hij bij ons dat ie te ver is gegaan. Het topic van gister was heel anders.
Daarom werd het nog wel veel te ver doorgetrokken.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:01:45 #44
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_83718344
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:54 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

gister bij dat meisje. Toevallig ken ik haar via via. 24 vrienduitnodigingen heeft ze gehad, en de meest lompe persoonlijke berichten.
Om iets waar ze helemaal niets mee te maken had.
Gewoon in en intriest, en dat gebeurt er als KLBers hyves hebben.
Laffe huichelaar
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:02:16 #45
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_83718368
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:00 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Wat was er anders aan dan ?
Of je mag iets doen of gewoon helemaal niet ?

Zolang je ruimte openlaat voor interpretatie zal je altijd eikels hebben die proberen de boel te verstieren .

Hij lokte het niet uit door users uit te dagen dat meisje op te zoeken op Hyves. Sterker nog, het is een newbie die echt zijn zusje heeft gepost Voordat het mis ging slotte ik dat topic en ging hij vrolijk verder met zijn deel 2 waar alles gebeurde waarvoor ik zijn deel 1 had geslot voordat het gebeurde. Kan je mij volgen?

[ Bericht 1% gewijzigd door o.us op 06-07-2010 13:02:48 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_83718415
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:01 schreef o.us het volgende:

[..]

Zie TT, het is een algemeen discussietopic over wat wel en niet kan in KLB.
Maar in de OP gaat het alleen over TS-bashen.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:03:56 #47
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_83718438
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:03 schreef 9611Niels het volgende:

[..]

Ik heb de OP niet geschreven maar dat zijn de belangrijkste punten ergo: het meest voorkomende dingen die wij hier zien gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 06-07-2010 13:04:07 ]
Feyenoord Rotterdam
  Forum Admin dinsdag 6 juli 2010 @ 13:04:47 #48
Heeft een huisje.
pi_83718468
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:55 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Uitlokken?
Is dat de trend hier? Als ik ergens een klacht over heb en ik open een topic dan zeg ik met andere woorden: jo, bash mij?
Waar zeg ik dat dan? Haal anders eerst even rustig adem..
Ik bedoelde met uitlokken dat een hoop users in KLB een topic openen waarin een bepaalde doelgroep of persoon gebashed wordt. Ja dan moet je niet gaan huilen als mensen je weten te achterhalen en terugslaan.
Die topics kan ik dus zeker wel waarderen. Het geval dat mensen nietsvermoedend foto's posten en daarmee hun hele priveleven prijsgegeven kan ik alleen maar naïef noemen en daar hoeven ze inderdaad niet compleet voor aan de schandpaal genageld te worden. De FA's en mods zijn ervoor om dat te voorkomen.
pi_83718544
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:55 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Uitlokken?
Ja. Tenzij het een terechte klacht is.
pi_83718615
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:04 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Ik bedoelde met uitlokken dat een hoop users in KLB een topic openen waarin een bepaalde doelgroep of persoon gebashed wordt. Ja dan moet je niet gaan huilen als mensen je weten te achterhalen en terugslaan.
Die topics kan ik dus zeker wel waarderen. Het geval dat mensen nietsvermoedend foto's posten en daarmee hun hele priveleven prijsgegeven kan ik alleen maar naïef noemen en daar hoeven ze inderdaad niet compleet voor aan de schandpaal genageld te worden. De FA's en mods zijn ervoor om dat te voorkomen.
KLB is toch om te klagen? Soms klaag je over personen of een groep personen. Dat vind ik nog niet zo raar. Zolang dat niet te persoonlijk word zie ik de fout in die topics niet. Als we bij elk topic moeten gaan twijfelen of we er wel of niet door gebasht gaan worden schiet het nooit op.
pi_83718618
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:03 schreef 9611Niels het volgende:

[..]

Hij heeft het nu gezegd soit.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:08:46 #52
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83718636
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:02 schreef o.us het volgende:

[..]

Hij lokte het niet uit door users uit te dagen dat meisje op te zoeken op Hyves. Sterker nog, het is een newbie die echt zijn zusje heeft gepost Voordat het mis ging slotte ik dat topic en ging hij vrolijk verder met zijn deel 2 waar alles gebeurde waarvoor ik zijn deel 1 had geslot voordat het gebeurde. Kan je mij volgen?
Jawel hoor.
Mja zoals je zelf terecht opmerkte in de OP , is het vrij simpel om te frauderen met andermans gegevens .
Bijvoorbeeld ik heb ruzie met een chick die mijn ex is . Vervolgens daag ik FOK! uit om gegevens te vinden waardoor men haar behoorlijk privé lastig gaat vallen .
Meisje denkt wtf en is woest dat FOK! niets heeft gedaan haar privacy te beschermen en doet (in het ergste geval) aangifte .

Daarom zou ik zeggen óf bepaalde zaken wel toestaan en niet moeilijk doen . Óf het verbieden . Trek iig een lijn zodat men ook weet wat wel en niet kan . Niet dat het in bepaalde gevallen wel mag .
  One tough cookie dinsdag 6 juli 2010 @ 13:08:52 #53
169210 liesje1979
pi_83718644
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:04 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Die topics kan ik dus zeker wel waarderen. Het geval dat mensen nietsvermoedend foto's posten en daarmee hun hele priveleven prijsgegeven kan ik alleen maar naïef noemen en daar hoeven ze inderdaad niet compleet aan de schandpaal genageld te worden. Daar zijn de FA's en mods voor.

Ik ben rustig hoor, vind het veel te warm om mij op te winden
Als een Ts een klacht heeft over een doelgroep of persoon kan ik mij heel goed voorstellen dat hij een berg shit over zich heenkrijgt.
En dan nog vind ik het wat anders dan publiekelijk aan de schandpaal te moeten.
pi_83718679
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:08 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik ben rustig hoor, vind het veel te warm om mij op te winden
Als een Ts een klacht heeft over een doelgroep of persoon kan ik mij heel goed voorstellen dat hij een berg shit over zich heenkrijgt.
En dan nog vind ik het wat anders dan publiekelijk aan de schandpaal te moeten.
Prima dat kan TS zich dan realiseren maar om dan via hyves e.d. ook verder te gaan dat gaat te ver.
We hebben niet voor niets nicknames enz. het hoeft niet zo persoonlijk te worden.
  One tough cookie dinsdag 6 juli 2010 @ 13:09:53 #55
169210 liesje1979
pi_83718683
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:06 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ja. Tenzij het een terechte klacht is.

En aan wie is het om te bepalen of een klacht terecht is?
  One tough cookie dinsdag 6 juli 2010 @ 13:10:48 #56
169210 liesje1979
pi_83718728
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:09 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Prima dat kan TS zich dan realiseren maar om dan via hyves e.d. ook verder te gaan dat gaat te ver.
We hebben niet voor niets nicknames enz. het hoeft niet zo persoonlijk te worden.

Dat bedoel ik toch ook?
pi_83718740
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:09 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Dat gaat op een natuurlijke weg. Als de klacht gegrond is is de TS automatisch onbashbaar. Een onterechte klacht kan in het ergste geval zelfs een backfiretopic worden.
pi_83718786
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:10 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik toch ook?
ik zie het
  Forum Admin dinsdag 6 juli 2010 @ 13:12:11 #59
Heeft een huisje.
pi_83718814
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:08 schreef Myraela het volgende:

[..]

KLB is toch om te klagen? Soms klaag je over personen of een groep personen. Dat vind ik nog niet zo raar. Zolang dat niet te persoonlijk word zie ik de fout in die topics niet. Als we bij elk topic moeten gaan twijfelen of we er wel of niet door gebasht gaan worden schiet het nooit op.
Als jij klaagt kan je ook een reactie verwachten dat je zit te zeuren. Actie -> Reactie.
Het merendeel van de KLB topics tegenwoordig is verzonnen lulkoek en alleen maar bedoeld om kinderachtig aandacht te trekken of mensen te vervelen.
  Forum Admin dinsdag 6 juli 2010 @ 13:15:31 #60
Heeft een huisje.
pi_83718961
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:09 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

De mods dunkt me. Die kennen hun notoire kleuterusers.
  One tough cookie dinsdag 6 juli 2010 @ 13:15:55 #61
169210 liesje1979
pi_83718980
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:12 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Als jij klaagt kan je ook een reactie verwachten dat je zit te zeuren. Actie -> Reactie.
Het merendeel van de KLB topics tegenwoordig is verzonnen lulkoek en alleen maar bedoeld om kinderachtig aandacht te trekken of mensen te vervelen.

Die eerste zin ben ik het helemaal mee eens, je kan een reactie verwachten dat je zit te zeuren.
Ik vind echter niet dat je hoeft te verwachten dat je hyves erbij wordt gehaald, je zusje etc.
pi_83719014
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:15 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

De mods dunkt me. Die kennen hun notoire kleuterusers.
Dat kan inderdaad.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:17:37 #63
104871 remlof
Europees federalist
pi_83719059
quote:
En nog slechte ook. Die bagger mag van mij zondermeer dicht.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:18:09 #64
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83719082
Ach als het echt uit de klauwen dreigt te lopen fietst Yvonne er toch zelf wel ff met de bezem doorheen
Moet je opletten hoe effectief signaalpolitiek kan zijn
  Forum Admin dinsdag 6 juli 2010 @ 13:18:12 #65
Heeft een huisje.
pi_83719083
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:15 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Die eerste zin ben ik het helemaal mee eens, je kan een reactie verwachten dat je zit te zeuren.
Ik vind echter niet dat je hoeft te verwachten dat je hyves erbij wordt gehaald, je zusje etc.

Nogmaals, het ligt een beetje aan het topic. In sommige gevallen roept de TS het door zijn OP echt over zichzelf af. Soms ook niet. De beoordeling daavan ligt bij de mods. En ja die zitten er soms naast of kunnen er ook niet altijd binnen 1 seconde op reageren. En ja er zijn ook mods die niet capabel genoeg zijn de topics met humor te onderscheiden van crap.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:20:13 #66
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83719159
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:18 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Nogmaals, het ligt een beetje aan het topic. In sommige gevallen roept de TS het door zijn OP echt over zichzelf af. Soms ook niet. De beoordeling daavan ligt bij de mods. En ja die zitten er soms naast of kunnen er ook niet altijd binnen 1 seconde op reageren. En ja er zijn ook mods die niet capabel genoeg zijn de topics met humor te onderscheiden van crap.
Dat heb ik een beetje met O.us . Geen crewbash, absoluut niet . Alleen soms verschijnen er echt originele KLB topics en die gaan dan dicht , terwijl help mijn boterhamtrommeltje vergeten wel open blijven
pi_83719258
Volgens mij gaan we nu een beetje off topic meningen mogen geuit worden maar hier gaat het om wat wel en niet kan in KLB en niet wat de mods doen.
pi_83719263
quote:

[..]

En waar gaat het van bashen ineens naar persoonlijk worden? Ik snap dat mensen terug reageren op een topic en daar worden veel topics inderdaad speciaal voor gemaakt, maar om dan meteen hyves of andere gegevens te gaan zoeken gaat mij wat ver.

Daarbij snap ik niet waarom mensen alles dat in een topic staat zo klakkeloos overnemen. Als er hyves of namen gegeven worden zijn de topics vaak sowieso verzonnen en puur gemaakt om die persoon te zieken. Hele groep die zichzelf zo slim vind omdat ze een hyves of andere gegevens vinden, terwijl de TS daar met een klein stijfje achter zijn computertje zit op zijn zolderkamer, helemaal blij, want wat zal zijn vriend/ex/docent schrikken als iemand dat topic leest.
  One tough cookie dinsdag 6 juli 2010 @ 13:23:24 #69
169210 liesje1979
pi_83719302
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:18 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Kan je een voorbeeld geven waar TS het door de OP zelf over zich afroept dat er persoonlijke informatie van hem gepost wordt? Het kan best hoor, dat die gevallen er zijn maar ik kan mij er weinig bij voorstellen, het enige wat in mij opkomt is dat als er bijvoorbeeld in de OP staat: klacht: te weinig informatie over mij in dit topic.

En ik weet wel dat ik het nu heel zwart-wit stel en ik snap ook best dat er een nuance is.
  Forum Admin dinsdag 6 juli 2010 @ 13:23:58 #70
Heeft een huisje.
pi_83719336
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:22 schreef Ml-etje het volgende:
Volgens mij gaan we nu een beetje off topic meningen mogen geuit worden maar hier gaat het om wat wel en niet kan in KLB en niet wat de mods doen.
En de standpunten en acties van moderators zijn wat jou betreft in deze discussie niet interessant?
pi_83719364
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:23 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

En de standpunten en acties van moderators zijn wat jou betreft in deze discussie niet interessant?
Standpunten wel hoor absoluut!
De acties mag je in het FB topic bespreken.
pi_83719461
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:23 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Kan je een voorbeeld geven waar TS het door de OP zelf over zich afroept dat er persoonlijke informatie van hem gepost wordt? Het kan best hoor, dat die gevallen er zijn maar ik kan mij er weinig bij voorstellen, het enige wat in mij opkomt is dat als er bijvoorbeeld in de OP staat: klacht: te weinig informatie over mij in dit topic.

En ik weet wel dat ik het nu heel zwart-wit stel en ik snap ook best dat er een nuance is.
De TS van gisteravond schijnt gezegd te hebben "kijk maar op hyves" maar dan nog moet men het fatsoen op kunnen brengen behalve TS op FOK! zelf iedereen verder met rust te laten.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:28:28 #73
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_83719523
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:26 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

De TS van gisteravond schijnt gezegd te hebben "kijk maar op hyves" maar dan nog moet men het fatsoen op kunnen brengen behalve TS op FOK! zelf iedereen verder met rust te laten.

Nee, dat was in dat backfiretopic van Braddie: Amsterdams meisje die vandaag bij me was.
Was een week geleden ongeveer.
Feyenoord Rotterdam
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:28:32 #74
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83719529
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:26 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

En foto's die TS zelf post fotoshoppen, mag dat wel ? Zelfs als het openlijk kwetsend is ?
  Forum Admin dinsdag 6 juli 2010 @ 13:29:26 #75
Heeft een huisje.
pi_83719561
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:23 schreef liesje1979 het volgende:

Zoals eerder gezegd: Emimich is een van de mooiste voorbeelden. Het topic is hier verwijderd maar ik heb het nog wel ergens denk ik, anders moet je het maar even "achter" navragen. Verder zitten sommige users hier zo overduidelijk te trollen en te zieken dat ik er persoonlijk alleen maar om kan lachen als ze eens te grazen genomen worden. Dat gebeurde vroeger op het schoolplein toch ook? Het kereltje met zijn grote mond die een grote bek gaf aan de verkeerde en klappen kreeg?
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:29:37 #76
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_83719564
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:28 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

En foto's die TS zelf post fotoshoppen, mag dat wel ? Zelfs als het openlijk kwetsend is ?

Daar modereer ik op zonder na te denken. De TS zal wel zelf aangeven of die weg moeten of niet. Daar ben je immers moderator voor.
Feyenoord Rotterdam
pi_83719587
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:28 schreef o.us het volgende:

[..]

Nee, dat was in dat backfiretopic van Braddie: Amsterdams meisje die vandaag bij me was.
Was een week geleden ongeveer.
Heb Braddies topic wel gelzen die van gisteravond niet vandaar de foute berichtgeving
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:30:21 #78
104871 remlof
Europees federalist
pi_83719593
quote:

[..]

Als het openlijk kwetsend is mag het pertinent niet.
pi_83719621
quote:

[..]

Bedenk ook enes hoe je het zelf zou vinden.
En post dan pas een aangepaste foto.
Dat is meestal wel een prima graadmeter.
  Forum Admin dinsdag 6 juli 2010 @ 13:31:48 #80
Heeft een huisje.
pi_83719655
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:24 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Standpunten wel hoor absoluut!
De acties mag je in het FB topic bespreken.
De acties van moderators zijn toch 100% relevant dunkt me?
Moderatie kan werken als een rode lap op een stier of de boel juist sussen.
pi_83719688
quote:
Die kan ook in de lijst wat niet mag.

Zelf ook een keer meegemaakt met een foto uit het fotoboek (terwijl die alleen voor ingelogde FOK!kers in originele vorm daar beschikbaar is)
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:34:26 #82
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83719759
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:31 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Bedenk ook enes hoe je het zelf zou vinden.
En post dan pas een aangepaste foto.
Dat is meestal wel een prima graadmeter.
Waarom wordt/werd die "Baas" dan overal gepost ? Is dat niet kwetsend ?
  One tough cookie dinsdag 6 juli 2010 @ 13:34:26 #83
169210 liesje1979
pi_83719760
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:29 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Zoals eerder gezegd: Emimich is een van de mooiste voorbeelden. Het topic is hier verwijderd maar ik heb het nog wel ergens denk, ik anders moet je het maar even "achter" navragen. Verder zitten sommige users hier zo overduidelijk te trollen en te zieken dat ik er persoonlijk alleen maar om kan lachen als ze eens te grazen genomen worden. Dat gebeurde vroeger op het schoolplein toch ook? Het kereltje met zijn grote mond die een grote bek gaf aan de verkeerde en klappen kreeg?

Emimich staat mij nog wel iets van bij. Was dat niet die jongen in een kermisattractie? Ik kan mij het precieze verhaal niet meer herinneren maar volgens mij werd die foto op den duur ook weggemod. Waarschijnlijk omdat TS het zelf niet zo leuk vond die foto van hem overal.

In mijn herinnering ging het op het schoolplein wat anders, namelijk vaak dat het zielige jongetje of meisje gepest werd. Met de hele klas, tegen 1 persoon. Daarnaast weet ik niet of je de vergelijking met het schoolplein sowieso moet willen gebruiken. Want daarmee zeg je zelf eigenlijk al dat het gebash kinderachtig is.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:35:10 #84
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83719788
En recenter in KLB het Geluidstechnicus verhaal niet te vergeten .....
  Moderator dinsdag 6 juli 2010 @ 13:36:02 #85
249559 crew  Lavenderr
pi_83719828
Het lijstje van Socios lijkt mij prima om toe te passen.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:36:55 #86
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_83719871
Ik vraag me nu dus af heh, dit is al het tweede topic in korte tijd over dingen die wel of niet kunnen in KLB. Ik geef toe, topic nummer 1 ging over TS bashen en was geopend door AP, maar alsnog, hoe kan het dat in zo'n kort tijdsbestek 2 topics worden gemaakt die serieus ingaan over wat wel en niet mag/kan op KLB/FOK!...

Nu, even ontopic,

Ik ben het met deze post eens:
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:01 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik kon ´m gelukkig nog net kopiëren uit de quote van Myraela.

Ik probeer het nog een keer, als men nog steeds van mening is dat onderstaande lijst niet serieus is, laat ik het erbij.

Wat mijns inziens wel en niet mag (sommige dingen iets anders verwoord dan zojuist):

@ TT:

Wat niet mag:
- Posten van echte foto´s van anderen (ook uit het fotoboek!)
- Schelden met ziektes en vloeken
- Spotten met familieleden
- Persoonlijke informatie (n.a.w.-gegevens, sociale netwerk profielen etc.) posten.
- Door iemand anders geposte foto´s of informatie misbruiken en /of gebruiken om andere dan wel verdere informatie te achterhalen en deze gebruiken ten nadele van betreffende persoon

Wat wel mag:
- Vragen om pics
- Grappen maken om TS binnen de bovengenoemde kaders
- Oneliners plaatsen
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_83719891
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:34 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Waarom wordt/werd die "Baas" dan overal gepost ? Is dat niet kwetsend ?
Heb geen idee waar je het over hebt
pi_83719947
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:08 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hij heeft het nu gezegd soit.
Dat heb ik gelezen, dank je.
  Forum Admin dinsdag 6 juli 2010 @ 13:39:04 #89
Heeft een huisje.
pi_83719950
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:34 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Emimich staat mij nog wel iets van bij. Was dat niet die jongen in een kermisattractie? Ik kan mij het precieze verhaal niet meer herinneren maar volgens mij werd die foto op den duur ook weggemod. Waarschijnlijk omdat TS het zelf niet zo leuk vond die foto van hem overal.

In mijn herinnering ging het op het schoolplein wat anders, namelijk vaak dat het zielige jongetje of meisje gepest werd. Met de hele klas, tegen 1 persoon. Daarnaast weet ik niet of je de vergelijking met het schoolplein sowieso moet willen gebruiken. Want daarmee zeg je zelf eigenlijk al dat het gebash kinderachtig is.

Emimich had over de meeste users vooroordelen die hij overal meende te moeten ventileren. Zijn mening was erg vaak negatief en beledigend. Tot een user ontdekte wie hij werkelijk was en die feiten prachtig presenteerde geillusteerd met foto's. Een hilarisch topic en niet meer dan terecht.

Verder is bashen inderdaad kinderachtig. Een echte volwassene staat erboven.
Gelukkig omarm ik soms het kind in me
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:39:40 #90
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_83719970
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:32 schreef Socios het volgende:

[..]

Die kan ook in de lijst wat niet mag.

Zelf ook een keer meegemaakt met een foto uit het fotoboek (terwijl die alleen voor ingelogde FOK!kers in originele vorm daar beschikbaar is)
Het is wel dat risico wat je neemt... Je weet dat als je je foto's op het web plaatst dat die dan onder handen kunnen worden genomen.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:40:23 #91
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_83720001
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:36 schreef naatje_1 het volgende:
Ik vraag me nu dus af heh, dit is al het tweede topic in korte tijd over dingen die wel of niet kunnen in KLB. Ik geef toe, topic nummer 1 ging over TS bashen en was geopend door AP, maar alsnog, hoe kan het dat in zo'n kort tijdsbestek 2 topics worden gemaakt die serieus ingaan over wat wel en niet mag/kan op KLB/FOK!...

Nu, even ontopic,

[..]
Omdat AP altijd zeikt en er gisteren gewoon toevallig een topic was die uit de hand liep.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:41:10 #92
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_83720037
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:40 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

Omdat AP altijd zeikt en er gisteren gewoon toevallig een topic was die uit de hand liep.
Twee topics.
Feyenoord Rotterdam
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:41:10 #93
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83720038
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:37 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Heb geen idee waar je het over hebt
Baas fotosoep #6

Van die FOK! cultfiguren
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:41:32 #94
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_83720052
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Als het openlijk kwetsend is mag het pertinent niet.
En die foto's van dat ene 'modelletje' omphotoshoppen tot zeekoe? Dat mocht ook niet? Het werd volgens mij niet bestraft?
pi_83720074
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:39 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Het is wel dat risico wat je neemt... Je weet dat als je je foto's op het web plaatst dat die dan onder handen kunnen worden genomen.
Sommige mensen weten dat niet hé die zijn er ook hoe naïef soms ook.
  One tough cookie dinsdag 6 juli 2010 @ 13:42:27 #96
169210 liesje1979
pi_83720096
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:39 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Emimich had over de meeste users vooroordelen die hij overal meende te moeten ventileren. Zijn mening was erg vaak negatief en beledigend. Tot een user ontdekte wie hij werkelijk was en die feiten prachtig presenteerde geillusteerd met foto's. Een hilarisch topic en niet meer dan terecht.

Verder is bashen inderdaad kinderachtig. Een echte volwassene staat erboven.
Gelukkig omarm ik soms het kind in me

Terecht omdat emimich behalve bashen van andere users ook de privé info van deze users op fok plempte? Want anders zie ik niet in waarom het terecht is dat zijn foto's wél op fok! terechtkwamen.
Kijk, dat gedrag wat je beschrijft van Emimich, ik kan mij voorstellen dat dat op den duur de neusgaten uitkomt en erg vervelend is. Maar dan kan je hem daar toch op aanspreken?
pi_83720119
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:41 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Baas fotosoep #6

Van die FOK! cultfiguren
Ok kon er niet om lachen.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:43:55 #98
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83720170
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:41 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

En die foto's van dat ene 'modelletje' omphotoshoppen tot zeekoe? Dat mocht ook niet? Het werd volgens mij niet bestraft?
Ja er was ook een ander topic over een jongen die allemaal potjes had neergezet voor zijn pa die op vakantie ging . Toen had die er een filmpje bijgezet en gingen ze zijn zus helemaal uitvergrote, uitschelden en fotoshoppen
pi_83720187
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:36 schreef naatje_1 het volgende:

Nu, even ontopic,

[..]
Sorry hoor, maar als je dat lijstje gaat handhaven word het een soort bagger ONZ. Topics vol met oneliners en "grapjes".

Ik ben eerlijk gezegd niet voor het "te streng" modereren. Tuurlijk er zijn grenzen. Maar van een scheldwoord lig ik niet wakker. We hoeven niet altijd lief tegen of over alles en iedereen te zijn.
  Forum Admin dinsdag 6 juli 2010 @ 13:44:40 #100
Heeft een huisje.
pi_83720203
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:42 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Terecht omdat emimich behalve bashen van andere users ook de privé info van deze users op fok plempte? Want anders zie ik niet in waarom het terecht is dat zijn foto's wél op fok! terechtkwamen.
Kijk, dat gedrag wat je beschrijft van Emimich, ik kan mij voorstellen dat dat op den duur de neusgaten uitkomt en erg vervelend is. Maar dan kan je hem daar toch op aanspreken?
Ik prefereer een goed uitgevoerde counteractie.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:44:56 #101
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_83720217
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:41 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Sommige mensen weten dat niet hé die zijn er ook hoe naïef soms ook.
Toch is het wel het risico van het vak, volgens mij wordt dat nog overal rondgebazuind... Plaatsen van foto's op eigen risico. Net zoals mensen die tijdens het neuken geen condoom gebruiken, die wisten waarschijnlijk ook niet dat ze een SOA konden krijgen die erg was, maarja...
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:45:00 #102
204987 9611Niels
berenpak9
pi_83720219
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:35 schreef Winner_Taco het volgende:
En recenter in KLB het Geluidstechnicus verhaal niet te vergeten .....
Ik vond geluidstechnicus volkomen terecht, die gast postte zelf een fotoalbum van zijn hyves, zodat we daar 16-jarige meisjes konden bekijken.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:45:01 #103
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_83720222
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:43 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Ja er was ook een ander topic over een jongen die allemaal potjes had neergezet voor zijn pa die op vakantie ging . Toen had die er een filmpje bijgezet en gingen ze zijn zus helemaal uitvergrote, uitschelden en fotoshoppen
Daar kon die TS ook zelf om lachen en hij deed volgens mij ook net zo hard mee, dat is al heel iets anders.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:45:55 #104
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_83720265
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:45 schreef 9611Niels het volgende:

[..]

Ik vond geluidstechnicus volkomen terecht, die gast postte zelf een fotoalbum van zijn hyves, zodat we daar 16-jarige meisjes konden bekijken.
Die Geluidstechnicus valt al heel lang het forum lastig met zijn foto's, die geniet volgens mij alleen maar van al die aandacht.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:46:18 #105
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_83720279
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:43 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Of neem die user die naar het leger was geweest en om stoere foto's vroeg, dat was ook niet verboden om die foto vervolgens te photoshoppen...
pi_83720348
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:44 schreef Myraela het volgende:
Sorry hoor, maar als je dat lijstje gaat handhaven word het een soort bagger ONZ. Topics vol met oneliners en "grapjes".
In 98% van de KLB-topics staat minstens één oneliner en één grap over de TopicStarter.

Niets mis mee imo.
quote:
Ik ben eerlijk gezegd niet voor het "te streng" modereren. Tuurlijk er zijn grenzen. Maar van een scheldwoord lig ik niet wakker.
Mjah, ok, een scheldwoord hier en daar kan dan nog wel. Maar als het overgaat in ziektes, vloeken en het spotten met familieleden is de grens ver overschreden.
quote:
We hoeven niet altijd lief tegen of over alles en iedereen te zijn.
Eens.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:48:09 #107
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_83720363
quote:

[..]

Ik ben eerlijk gezegd niet voor het "te streng" modereren. Tuurlijk er zijn grenzen. Maar van een scheldwoord lig ik niet wakker. We hoeven niet altijd lief tegen of over alles en iedereen te zijn.
Volgens mij ging daar het topic van AP toen ook over, dat bashen enzo niet mocht en dat het te veel op ONZ ging lijken, maar toen werd er geconcludeerd dat KLB in sommige mate op ONZ lijkt... Sterker nog, bio doet/deed ook vrolijk mee...
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:48:10 #108
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83720365
quote:

[..]

Eensch
Volgens mij heb je 90% van het gezeik dat je wilt voorkomen echt al opgelost door gewoon alleen te verbieden Hyves info te posten .
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:53:38 #109
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83720614
Net als piovan in de draaimolen Elke keer als hij terugkwam op FOK werd die foto gepost.

Ik heb het topic van gisteren trouwens gemist en in google kan ik alleen de titel vinden, geen cache. Da's dan nog een geluk voor diegene.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  dinsdag 6 juli 2010 @ 14:38:19 #110
249605 Dinthe
Moraalridder zonder paard.
pi_83722712
Hyves moet kunnen, dat zet je er zelf op.

Vervolgens vrienden van die persoon lastigvallen, verdere prive informatie opzoeken, Tel/Woonadres etc; Opsodemieteren.

Het moet leuk blijven. Ik heb het idee dat mensen aan de "KLB" tag rechten ontlenen. Dat is onzin. De klaagbaak is voor klachten, en ook daar hoor je gewoon normaal op te reageren! Sommige kutusers hebben daar lak aan(Ja, met name "grote KLB-bazen") dat is fout, en voor mijn part krijgt iedereen die zo ver gaat een permaban.
pi_83723297
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 14:38 schreef Dinthe het volgende:
Hyves moet kunnen, dat zet je er zelf op.
Dat zet je er op voor vrienden/familie/kenissen of mensen die je toevallig in het weekend tegen komt bijvoorbeeld, maar niet mensen op Fok! die er alleen maar weer rottigheid mee uithalen.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 15:11:36 #112
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_83724206
quote:
Topics met privé info werden altijd al verwijderd/dichtgegooid hoor.

Ontopic: privé shit van iemand op internet gooien die daar niet om gevraagd heeft gaat inderdaad te ver.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
  dinsdag 6 juli 2010 @ 15:14:05 #113
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83724318
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:11 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Topics met privé info werden altijd al verwijderd/dichtgegooid hoor.

Ontopic: privé shit van iemand op internet gooien die daar niet om gevraagd heeft gaat inderdaad te ver.
Maar mag (onder bepaalde, vage criteria) soms weer wel .
Nogmaals zorg als moderatie-team zelf dat jullie één lijn trekken . Dan zullen de users als makke schaapjes vanzelf volgen .
Helemaal als er hier en daar een fikse ban wordt uitgedeeld
  dinsdag 6 juli 2010 @ 15:15:17 #114
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_83724370
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:14 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Maar mag (onder bepaalde, vage criteria) soms weer wel .
Nogmaals zorg als moderatie-team zelf dat jullie één lijn trekken . Dan zullen de users als makke schaapjes vanzelf volgen .
Helemaal als er hier en daar een fikse ban wordt uitgedeeld
Dit ging niet eens over de TS zelf hè, voor zover ik weet is het altijd al verwijderd van derden.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
  dinsdag 6 juli 2010 @ 15:15:37 #115
249605 Dinthe
pi_83724384
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 14:50 schreef Mdrop het volgende:

[..]

Dat zet je er op voor vrienden/familie/kenissen of mensen die je toevallig in het weekend tegen komt bijvoorbeeld, maar niet mensen op Fok! die er alleen maar weer rottigheid mee uithalen.
Inderdaad, daar heb je gelijk in.

De beste oplossing lijkt me dan het profiel op privé zetten en zorgen voor een profiel foto waar jij duidelijk op te herkennen bent. Dan weten mensen dat jij het bent en kunnen ze je toevoegen, zonder lastige "Fok-Bazen" die vervelend komen doen.

Maarja, dat doet niet iedereen dus.
pi_83724579
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:15 schreef Dinthe het volgende:
Inderdaad, daar heb je gelijk in.

De beste oplossing lijkt me dan het profiel op privé zetten en zorgen voor een profiel foto waar jij duidelijk op te herkennen bent. Dan weten mensen dat jij het bent en kunnen ze je toevoegen, zonder lastige "Fok-Bazen" die vervelend komen doen.

Maarja, dat doet niet iedereen dus.
Ik zou niet weten waarom iemand zijn of haar Hyves profiel moet beschermen / aanpassen omdat ze ook toevallig actief is op Fok!, de gebruikers hier moeten gewoon zoveel fatsoen hebben om van die foto's van te blijven en lukt dit niet dan maar middels regels deze zaken verbieden!
  dinsdag 6 juli 2010 @ 15:21:17 #117
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83724626
Ik denk dat de meeste KLB'ers wel tot reden vatbaar zijn als ze zoals nu in de discussie betrokken worden. Als er achter de schermen een beleid ogpesteld wordt en dat wordt ineens ingevoerd, dan lok je getroll uit.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
pi_83724642
Goffedomme wat ik heb allemaal gemist zeg??
En mensen moeten foto's van hun hyves maar uploaden via tinypic want je weet gewoon dat er grappemakers die shit gaan achterhalen.
Ik vind het wel een beetje een soort van eigenschuld dikke bult verhaal, het is fucking internet en iedereen strooit maar met zijn gegevens en shit zoals hyves, lekker snugger allemaal want de anonieme gasten gaan er mee kutten.
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  dinsdag 6 juli 2010 @ 15:23:08 #119
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83724701
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:19 schreef Mdrop het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom iemand zijn of haar Hyves profiel moet beschermen / aanpassen omdat ze ook toevallig actief is op Fok!, de gebruikers hier moeten gewoon zoveel fatsoen hebben om van die foto's van te blijven en lukt dit niet dan maar middels regels deze zaken verbieden!
Je moet de gebruikers niet eens zoveel verantwoording geven .
Gewoon kloten met Hyves materiaal = een fikse ban .
Dan leren ze het vanzelf
  dinsdag 6 juli 2010 @ 15:24:58 #120
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_83724794
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:21 schreef stevenmac26 het volgende:
En mensen moeten foto's van hun hyves maar uploaden via tinypic want je weet gewoon dat er grappemakers die shit gaan achterhalen.
Ik vind het wel een beetje een soort van eigenschuld dikke bult verhaal, het is fucking internet en iedereen strooit maar met zijn gegevens en shit zoals hyves, lekker snugger allemaal want de anonieme gasten gaan er mee kutten.
Een beetje dit. Maar ik vind die lynchmentaliteit van al dat tuig dat er gelijk bovenop duikt ook te ver gaan.
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 6 juli 2010 @ 15:25:39 #121
249605 Dinthe
pi_83724828
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:19 schreef Mdrop het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens, maar ik ben bang dat er altijd lutsers gaan zijn die zich niets van dat fatsoen aantrekken.

Maar een streng, eenduidig beleid zou niet verkeerd zijn.
pi_83724832
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:23 schreef Winner_Taco het volgende:
Je moet de gebruikers niet eens zoveel verantwoording geven .
Gewoon kloten met Hyves materiaal = een fikse ban .
Dan leren ze het vanzelf
Eigenlijk zijn we helaas al wel op dit punt beland maar ik wou het nog even positief verwoorden .
  dinsdag 6 juli 2010 @ 15:30:13 #123
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83725036
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:21 schreef stevenmac26 het volgende:

Als onschuldige gebruiker hoor je gewoon er van op aan te kunnen dat er correct met je spullen wordt omgegaan, en indien er misbruikt van gemaakt wordt er (ingegrepen)gemodereerd wordt .
FOK! is niet voor niks een community . Het is te belachelijk voor woorden dat dat soort volk ongestraft zijn gang kan gaan .
Mods horen een juiste inschatting te kunnen maken van wat wel en wat acceptabel/gewenst is. Anders moeten ze geen mod worden .

edit : Om maar iets te noemen , in FOT staan duizenden foto's maar is er zelden gezeik . Gewoon kort houden en geen geklier toestaan . Sowieso dat kliekje KLBers denkt idd boven alles te staan .
Een klein groepje die het serieus aan het verpesten is .
Denk dat de meeste moderators ze ook wel in het vizier hebben .
pi_83725668
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:30 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Als onschuldige gebruiker hoor je gewoon er van op aan te kunnen dat er correct met je spullen wordt omgegaan, en indien er misbruikt van gemaakt wordt er (ingegrepen)gemodereerd wordt .
FOK! is niet voor niks een community . Het is te belachelijk voor woorden dat dat soort volk ongestraft zijn gang kan gaan .
Mods horen een juiste inschatting te kunnen maken van wat wel en wat acceptabel/gewenst is. Anders moeten ze geen mod worden .

edit : Om maar iets te noemen , in FOT staan duizenden foto's maar is er zelden gezeik . Gewoon kort houden en geen geklier toestaan . Sowieso dat kliekje KLBers denkt idd boven alles te staan .
Een klein groepje die het serieus aan het verpesten is .
Denk dat de meeste moderators ze ook wel in het vizier hebben .
Ben het met je eens maar waarom zou je een foto direct linken vanaf je hyves en niet gewoon simpel uploaden via 1 van de vele uploadfotosites, dit doen de mensen in FOT ook naar mijn weten.
Fok kan dan wel een community zijn maar het is nog altijd internet en je moet gewoon weten dat er mensen dan verkeerd met jouw spulletjes om kunnen gaan.
pi_83725828
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:44 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Ben het met je eens maar waarom zou je een foto direct linken vanaf je hyves en niet gewoon simpel uploaden via 1 van de vele uploadfotosites, dit doen de mensen in FOT ook naar mijn weten.
Fok kan dan wel een community zijn maar het is nog altijd internet en je moet gewoon weten dat er mensen dan verkeerd met jouw spulletjes om kunnen gaan.
Omdat niet iedereen direct van het slechte in de mensen uitgaat en laat staan of ze weten hoe ze een foto op bijvoorbeeld tiny krijgen (Te zwijgen over die fucking captcha daar!!)
  Boks-Chick dinsdag 6 juli 2010 @ 15:48:50 #126
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83725846
quote:

[..]

dat uploaden naar bijv. tinypic helpt natuurlijk voor geen reet. Er zijn inmiddels sites waarbij je via die site dezelfde foto's kan vinden maar op andere locaties, en dan weet je nòg gelijk waar het origineel vandaan komt, en dan gaan de stoere mannetjes alsnog aan de gang.

Zo wist ik laatst direct te vinden dat een verhaal in F&F bullshit was.
(TS had gepost dat zijn hond het konijn van de buuv had doodgebeten. Hij had zgn een pic met daarop het konijn wat bijtwonden had. Foto simpel via zo'n site gelinkt, en hoppa, bleek van een poolse site te komen en al 3 jaar oud. Dikke bull was het dus).
lolwut
pi_83725850
quote:

[..]

Maar dat het kan, wil nog niet zeggen dat het dan ook mag. Mensen persoonlijk aanvallen met foto's/privégegevens vanaf je computertje moet gewoon bestraft worden.
pi_83725897
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:48 schreef BrandX het volgende:

[..]

dat uploaden naar bijv. tinypic helpt natuurlijk voor geen reet. Er zijn inmiddels sites waarbij je via die site dezelfde foto's kan vinden maar op andere locaties, en dan weet je nòg gelijk waar het origineel vandaan komt, en dan gaan de stoere mannetjes alsnog aan de gang.

Zo wist ik laatst direct te vinden dat een verhaal in F&F bullshit was.
(TS had gepost dat zijn hond het konijn van de buuv had doodgebeten. Hij had zgn een pic met daarop het konijn wat bijtwonden had. Foto simpel via zo'n site gelinkt, en hoppa, bleek van een poolse site te komen en al 3 jaar oud. Dikke bull was het dus).

Oke dat wist ik niet
  dinsdag 6 juli 2010 @ 15:53:13 #129
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83726017
quote:

[..]

Ja maar is omslachtig man
Je moet gewoon kunnen posten . En weet je wat het is stevie ?
Het zijn steeds dezelfde klootzakjes die zich schuldig maken aan dergelijke praktijken . Mensen moeten nu uitkijken omdat die gasten niet normaal willen doen .

Ik wil daarom de mods meegeven om de regels eerst zelf vast te stellen, duidelijk kenbaar te maken ( desnoods waarschuwingen uitdelen) en uiteindelijk ook repressief actie te ondernemen als het fout gaat .
  Boks-Chick dinsdag 6 juli 2010 @ 15:53:40 #130
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83726034
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:49 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Oke dat wist ik niet
tja, en zo weten een hoop KLB bashers een hoop niet.
Ze beseffen zich niet wat voor ellende zij aanbrengen bij van niets wetende mensen. Hoe vaak gebeurt het niet dat hier iemand een hyvesbashtopic start, zo van: moet je dit zien wat een idioot.
Vervolgens heel 'bazen-KLB' er bovenop, gaan die hele hyves overhoop gooien, gaan vrienden van die persoon via hyves rare berichten sturen, waar vaak ook familie tussen zit.
En het slachtoffer in kwestie is vervolgens zwaar de pineut bij zijn vrienden en weet ik het. En kan het niet weerleggen. Walgelijke acties zijn dat gewoon
lolwut
pi_83726211
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:53 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Ja maar is omslachtig man
Je moet gewoon kunnen posten . En weet je wat het is stevie ?
Het zijn steeds dezelfde klootzakjes die zich schuldig maken aan dergelijke praktijken . Mensen moeten nu uitkijken omdat die gasten niet normaal willen doen .

Ik wil daarom de mods meegeven om de regels eerst zelf vast te stellen, duidelijk kenbaar te maken ( desnoods waarschuwingen uitdelen) en uiteindelijk ook repressief actie te ondernemen als het fout gaat .
Nogmaals, ik snap wat je bedoeld maar ik vind ook ergens dat je niet er niet vanuit moet gaan dat het internet maar allemaal zo veilig is en shit.
Bij mij is het ook gebeurd dat er foto's uit mijn fotoboek werden achterhaald naar dingen en ik heb ze gewoon verwijderd, jammer dan maar schijnbaar kan het niet anders.
pi_83726270
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:53 schreef BrandX het volgende:

[..]

tja, en zo weten een hoop KLB bashers een hoop niet.
Ze beseffen zich niet wat voor ellende zij aanbrengen bij van niets wetende mensen. Hoe vaak gebeurt het niet dat hier iemand een hyvesbashtopic start, zo van: moet je dit zien wat een idioot.
Vervolgens heel 'bazen-KLB' er bovenop, gaan die hele hyves overhoop gooien, gaan vrienden van die persoon via hyves rare berichten sturen, waar vaak ook familie tussen zit.
En het slachtoffer in kwestie is vervolgens zwaar de pineut bij zijn vrienden en weet ik het. En kan het niet weerleggen. Walgelijke acties zijn dat gewoon

Eens!

Ik herinner mij nog een paar jaar geleden dat een paar FOK!kers liepen te kloten op webcamsite Solomio. Volgens mij is er zelfs een aanklacht geweest ofzo, maar één van de FOK!kers (FiXeR999, die daarna niet meer is gesignaleerd) is thuis geïnterviewd door een website. (filmpje: http://www.putlucht.nl/p99_pwned_.html ).
  Boks-Chick dinsdag 6 juli 2010 @ 15:59:42 #133
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83726308
En daarbij: als iemand hier op FOK! iets post, een topic aanmaakt of weet ik het wat, en het wordt door een KLB-baas niet goedgekeurd, dan wordt gelijk alles van die persoon er bij gehaald. Alles wat men maar kan vinden elders op internet wordt er bij gehaald. En als ze dus bijv. een hyves oid vinden, is het gelijk gebeurt voor die persoon.

Wees dan gewoon stoer en hou het binnen FOK!. Je hebt iets tegen die persoon op FOK! over of voor iets wat diegene op FOK! doet. Hou het binnen FOK! en ga niet op andere sites of via andere sites die persoon zijn priveleven over de kop helpen. Dat is gewoon not done, en gaat werkelijk nergens meer over, behalve dan dat het gewoon triest is.

Ik mag lijen dat sommige toetsenbordhelden hier, op het moment dat ze een keer de kleuterluiers uit komen en gaan solliciteren in de echte wereld, er iemand is die hun terug pakt en wat leuke ''waarheden'' over zo'n toetsenbordheldje gaat lopen verspreiden, op dusdanige wijze dat de toekomstige baas er mee geconfronteerd wordt. Eens kijken of er dan nog steeds nog hard geroepen wordt: "tis maar internet hoor!"

Grow up. Internet is onlosmakelijk verbonden met je echte leven tegenwoordig. Hoe goed je ook denkt je echte ik te kunnen verschuilen achter je alter ego op FOK!, als er eentje tussen loopt die nerd genoeg is, kan hij je toch vinden. Just give it time.
lolwut
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:00:44 #134
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83726350
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:57 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Nogmaals, ik snap wat je bedoeld maar ik vind ook ergens dat je niet er niet vanuit moet gaan dat het internet maar allemaal zo veilig is en shit.
Bij mij is het ook gebeurd dat er foto's uit mijn fotoboek werden achterhaald naar dingen en ik heb ze gewoon verwijderd, jammer dan maar schijnbaar kan het niet anders.
Ja weet ik man .
Sommige mensen zijn idd fokking naief te noemen .
Maar zoals BrandX al zegt zijn de gevolgen soms wel heel erg vergaand . Ik pleit dan ook voor een verbod op het posten van álle Hyves-materiaal .
Liever strenger modereren in eerst instantie . Maarja als niets werkt .
pi_83726416
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:00 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Ja weet ik man .
Sommige mensen zijn idd fokking naief te noemen .
Maar zoals BrandX al zegt zijn de gevolgen soms wel heel erg vergaand . Ik pleit dan ook voor een verbod op het posten van álle Hyves-materiaal .
Liever strenger modereren in eerst instantie . Maarja als niets werkt .
Eens
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:03:25 #136
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83726479
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:59 schreef BrandX het volgende:
En daarbij: als iemand hier op FOK! iets post, een topic aanmaakt of weet ik het wat, en het wordt door een KLB-baas niet goedgekeurd, dan wordt gelijk alles van die persoon er bij gehaald. Alles wat men maar kan vinden elders op internet wordt er bij gehaald. En als ze dus bijv. een hyves oid vinden, is het gelijk gebeurt voor die persoon.

Wees dan gewoon stoer en hou het binnen FOK!. Je hebt iets tegen die persoon op FOK! over of voor iets wat diegene op FOK! doet. Hou het binnen FOK! en ga niet op andere sites of via andere sites die persoon zijn priveleven over de kop helpen. Dat is gewoon not done, en gaat werkelijk nergens meer over, behalve dan dat het gewoon triest is.

Ik mag lijen dat sommige toetsenbordhelden hier, op het moment dat ze een keer de kleuterluiers uit komen en gaan solliciteren in de echte wereld, er iemand is die hun terug pakt en wat leuke ''waarheden'' over zo'n toetsenbordheldje gaat lopen verspreiden, op dusdanige wijze dat de toekomstige baas er mee geconfronteerd wordt. Eens kijken of er dan nog steeds nog hard geroepen wordt: "tis maar internet hoor!"

Grow up. Internet is onlosmakelijk verbonden met je echte leven tegenwoordig. Hoe goed je ook denkt je echte ik te kunnen verschuilen achter je alter ego op FOK!, als er eentje tussen loopt die nerd genoeg is, kan hij je toch vinden. Just give it time.
Je hebt het nu over de lutsers die lopen te klooien he . Maar wat verwijt je de moderatie dan ? Die zijn uiteindelijk verantwoordelijk wat er gebeurd . Niet dat groepje debielen natuurlijk .
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:06:00 #137
249605 Dinthe
pi_83726602
Als ik dit lees is er een KLB-revolutie op komst. Die revolutie verwelkom ik met open armen.

Strengere moderatie voor allen!
  One tough cookie dinsdag 6 juli 2010 @ 16:09:53 #138
169210 liesje1979
pi_83726809
quote:

Dat dus.
  Boks-Chick dinsdag 6 juli 2010 @ 16:13:48 #139
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83727022
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:03 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Je hebt het nu over de lutsers die lopen te klooien he . Maar wat verwijt je de moderatie dan ? Die zijn uiteindelijk verantwoordelijk wat er gebeurd . Niet dat groepje debielen natuurlijk .
fout.

De debielen zijn wel degelijk verantwoordelijk voor hun wat ze uitvreten. Je zegt nu:
wat verwijt je de politie dan? Die zijn verantwoordelijk voor dat jij een moord pleegt, niet jij als debiel.

Tuurlijk wel, je blijft zelf verantwoordelijk voor wat je doet. Maar blijkbaar is fatsoen ver te vinden. En nee ik heb het niet over een paar debielen, want 80% van KLB weet niet hoe snel ze als een kudde makke schapen moeten meebashen en zoeken en kutten en noem het maar op. Als van die 80%, minus de 5% aanstichters, niet zouden meebashen, is de lol er snel genoeg af voor die 5%. Dat zou al een hoop schelen.

Daarbij zijn er nog een aantal lafbekken die alleen onder hun kloon durven te kutten. Dat is helemaal ubertriest

Voor wat betreft de moderatie? Twee dingen:
1. Het is des FOK!s om het zo te proberen op te lossen dat er geen bans hoeven te vallen. Waarschuwen, noten, PM's. Degenen wie het aangaan, vinden dat stoer (zo is uiteindelijk uit ervaring gebleken) en gaan nog harder door. Dat is al walgelijk op zich natuurlijk. Maar goed, die weg is geprobeerd, en helaas mislukt.
2. Nu worden topics gesloten c.q. gedelete. Wat gebeurt er? Men gaat als een idioot klonen of de boel lopen opnaaien. Heel KLB over de zeik, om over KLB FB nog maar niet te spreken. Wat zitten er daar een aantal jankzakken zeg de tering. If you can't stand the heat enzo .
Afijn, in ieder geval is twee keer geprobeerd om dmv direct bannen de boel in het gareel te krijgen. Wat gebeurt er? Herhaal het riedeltje hiervoor: klonen, opnaaien, KLB FB, jankzakken bla bla. De rust is dan even wedergekeerd, de teugels worden weer wat gevierd, om na een maandje weer terug bij af te zijn.

En elke mod die ook maar iets doet wordt gelijk de tering in gebashed als die niet oppast. Dat gaat toch nergens over? Oh en natuurlijk wel onder een 'stoere' kloon Toe zeg.

Enige wat ik kan zeggen over de moderatie is dat men er iinderdaad sneller op zou mogen zitten qua deleten. Maar ik snap de terughoudendheid, als je weet dat je gelijk een uur bezig bent om de huillies in KLB FB uitleg te geven . Neem je verlies, en zeur niet.

Is het goed dat men terughoudend is soms? Misschien niet, maar wel begrijpelijk. Daarbij komt, dat dat soort bashtopics vooral ontstaan onder etenstijd. Weinig mods online enz. En wanneer ze er zijn en ze een ban aanvraag doen bij de FA's en die zijn toevallig allemaal niet online, tja dan is het dweilen met de kraan open op dat moment.

Hierbij gelijk een groot plus punt aan tong80, hoeveel topics je ook van die man sluit, hij zal nooit schelden, nooit mods bashen en in een FB zie je hem uiterst zelden mbt een slot. In mijn 3 jaar GC heb ik hem mss 1 of 2 keer gezien. Daar kunnen velen hier van leren.
lolwut
pi_83727178
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:13 schreef BrandX het volgende:

[..]

fout.

De debielen zijn wel degelijk verantwoordelijk voor hun wat ze uitvreten. Je zegt nu:
wat verwijt je de politie dan? Die zijn verantwoordelijk voor dat jij een moord pleegt, niet jij als debiel.

Tuurlijk wel, je blijft zelf verantwoordelijk voor wat je doet. Maar blijkbaar is fatsoen ver te vinden. En nee ik heb het niet over een paar debielen, want 80% van KLB weet niet hoe snel ze als een kudde makke schapen moeten meebashen en zoeken en kutten en noem het maar op. Als van die 80%, minus de 5% aanstichters, niet zouden meebashen, is de lol er snel genoeg af voor die 5%. Dat zou al een hoop schelen.

Daarbij zijn er nog een aantal lafbekken die alleen onder hun kloon durven te kutten. Dat is helemaal ubertriest

Voor wat betreft de moderatie? Twee dingen:
1. Het is des FOK!s om het zo te proberen op te lossen dat er geen bans hoeven te vallen. Waarschuwen, noten, PM's. Degenen wie het aangaan, vinden dat stoer (zo is uiteindelijk uit ervaring gebleken) en gaan nog harder door. Dat is al walgelijk op zich natuurlijk. Maar goed, die weg is geprobeerd, en helaas mislukt.
2. Nu worden topics gesloten c.q. gedelete. Wat gebeurt er? Men gaat als een idioot klonen of de boel lopen opnaaien. Heel KLB over de zeik, om over KLB FB nog maar niet te spreken. Wat zitten er daar een aantal jankzakken zeg de tering. If you can't stand the heat enzo .
Afijn, in ieder geval is twee keer geprobeerd om dmv direct bannen de boel in het gareel te krijgen. Wat gebeurt er? Herhaal het riedeltje hiervoor: klonen, opnaaien, KLB FB, jankzakken bla bla.

En elke mod die ook maar iets doet wordt gelijk de tering in gebashed als die niet oppast. Dat gaat toch nergens over? Oh en natuurlijk wel onder een 'stoere' kloon Toe zeg.

Enige wat ik kan zeggen over de moderatie is dat men er iinderdaad sneller op zou mogen zitten qua deleten. Maar ik snap de terughoudendheid, als je weet dat je gelijk een uur bezig bent om de huillies in KLB FB uitleg te geven . Neem je verlies, en zeur niet.

Is het goed dat men terughoudend is soms? Misschien niet, maar wel begrijpelijk. Daarbij komt, dat dat soort bashtopics vooral ontstaan onder etenstijd. Weinig mods online enz. En wanneer ze er zijn en ze een ban aanvraag doen bij de FA's en die zijn toevallig allemaal niet online, tja dan is het dweilen met de kraan open op dat moment.

Hierbij gelijk een groot plus punt aan tong80, hoeveel topics je ook van die man sluit, hij zal nooit schelden, nooit mods bashen en in een FB zie je hem uiterst zelden mbt een slot. In mijn 3 jaar GC heb ik hem mss 1 of 2 keer gezien. Daar kunnen velen hier van leren.
Tong80 is dan ook een volwassen man, 95% van het klb volk is dat nog lang niet of wil dat niet zijn
  Boks-Chick dinsdag 6 juli 2010 @ 16:20:04 #141
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83727393
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:16 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Tong80 is dan ook een volwassen man, 95% van het klb volk is dat nog lang niet of wil dat niet zijn
Ik vrees dat je je daar heeeeeeel erg in vergist! Er zitten zat mid-twintigers en ouder tussen. En als dat het enige is wat je blijft hangen uit mijn post.... ik hoop het niet

En daarbij, wat dan nog? Omdat iemand niet volwassen is moet hij maar mods de tering in wensen, lopen vloeken, KLB FB verstieren? Er zijn hier zat echte pubers, recalcitrant en al, die ook gewoon hun verlies kunnen nemen als hun topic wordt gesloten. Geen gezeur in KLB FB of een andere FB, gewoon verder met hun FOK! leven.

En niet heel KLB is verrot hoor, zeker niet. Er is een klein clubje wat zich uberstoer vindt, een klein clubje die zichzelf durft te blijven, en helaas ongeveer 70-80 wat niet goed genoeg bij zichzelf te rade kan gaan en dus de weg van de minste weerstand kiest en met de grote schreeuwers mee loopt. En door dat meelopen oogt op het eerste blik heel KLB verrot maar dat is zeer zeker niet zo.
lolwut
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:22:58 #142
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83727568
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:13 schreef BrandX het volgende:

[..]

Knip
Haal een dagje de mods weg en het wordt een grote teringzooi natuurlijk . Iedereen gaat PM's posten , mensen racistisch uitschelden enz enz.
Het is jullie taak om FOK! begaanbaar te houden, niet de onze . Tenminste.... Geef mij maar mod rechten en ik zorg er binnen 2 weken voor dat KLB weer begaanbaar is
Dat verhaal van dat gekloon is helemaal huilie . Kloonscan doen en je bant ze alsnog .
Daarbij .... Als mensen het nodig vinden om te klonen vanachter een proxy dan trap je ze er toch alsnog meteen weer uit na één misstap ?

Als je eerste post meteen een of andere bash richting de crew is weten jullie echt wel dat het om een kloontje gaat .
En bij twijfel geef je toch 48 uur ?

Enige oplossing is keihard ingrijpen . Zoals ik al eerder heb geroepen laat Yvonne anders even losgaan . Jij denkt veel te moeilijk en je geeft nare mensen verantwoording die ze niet verdienen .
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:23:02 #143
249605 Dinthe
pi_83727574
Ik dacht ergens gelezen dat alleen Forum Admins een "kloonscan" of iets dergelijks hebben. Kan die kloonscan ook niet aan vertrouwde KLB moderators worden gegeven dan?
  Boks-Chick dinsdag 6 juli 2010 @ 16:28:16 #144
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83727863
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:22 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Haal een dagje de mods weg en het wordt een grote teringzooi natuurlijk . Iedereen gaat PM's posten , mensen racistisch uitschelden enz enz.
Het is jullie taak om FOK! begaanbaar te houden, niet de onze . Tenminste.... Geef mij maar mod rechten en ik zorg er binnen 2 weken voor dat KLB weer begaanbaar is
Dat verhaal van dat gekloon is helemaal huilie . Kloonscan doen en je bant ze alsnog .
Daarbij .... Als mensen het nodig vinden om te klonen vanachter een proxy dan trap je ze er toch alsnog meteen weer uit na één misstap ?

Als je eerste post meteen een of andere bash richting de crew is weten jullie echt wel dat het om een kloontje gaat .
En bij twijfel geef je toch 48 uur ?

Enige oplossing is keihard ingrijpen . Zoals ik al eerder heb geroepen laat Yvonne anders even losgaan . Jij denkt veel te moeilijk en je geeft nare mensen verantwoording die ze niet verdienen .
de kloons worden dan ook doorgaans gelijk gebanned. Dat is het punt niet. Het gaat om de triestheid van de users. Kleine kleuters.

En strenger optreden wordt ook steeds meer gedaan. Maar vergeet ook even niet, dat 'wij' modden omdat we het leuk vinden om te helpen. LEUK!
Wat is er leuk aan als je telkens dreig-PM's krijgt? Keer op keer een josti in FeedBack een topic opent over hoe belachelijk het wel niet is dat swarma, o.us, zquing enz. mod is en dat die stomme mod alles slot?

Kom op, nogmaals: get a life ofzo. Als je als persoon je kicks moet halen uit het mods zo achterlijk moeilijk mogelijk te maken, dan wil ik niet weten hoe triest je echte leven is. Allemaal Emimichjes ofzo?
lolwut
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:35:24 #145
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83728164
o.us is ook een ei soms . Hij snapt grapjes niet . Maar dreigen ja ? Dat gaat wel heel ver
Is dat alleen in KLB dan ? Of daar gebeurd het daar meer dan in andere fora ?
Een beetje olifantenhuid moet je natuurlijk wel hebben als mod

Overigens staat boven KLB forum dit :
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 17:21 schreef yvonne het volgende:
Het is bar en boos, er is vrijwel geen enkel topic dat in Klaagbaak past, in geen enkel ander subforum eik, gewoon: nergens.

Je komt hier met een klacht
Niet met een of ander verzonnen kutverhaal.
Slowchatten doe je maar in het SC topic,
niemand heeft 20 klachten op 1 dag zoals sommigen hier.
We gaan het eens anders aanpakken..
Dus denk dat het geen slecht idee is om de bezem er doorheen te halen .
Als jij het hebt over KLB bazen, dan neem ik aan dat je weet wie dat zijn ? Dan kan je die eikels er toch gewoon uit trappen ? Zo'n groot ( en tof) forum kan nooit te lijden hebben onder een paar levenloze stumpers .
En serieus . Ik hoef nooit geen mod te worden vanwege status of coolheid . Maar als het echt ondankbaar kutwerk is zoals jij beschrijft dan wil ik best een keer een nachtdienstje meedraaien . Gewoon om ff te helpen enzo
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:47:00 #146
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83728764
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:39 schreef swarmahoer het volgende:

[..]

Die rechtzaak had FOK! toch wel gewonnen .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:49:19 #147
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83728864
Vorige week hebben jullie het kaartensysteem van AdvancedPower afgekeurd. Ik stel voor om dat alsnog in te voeren. Dan is voor de users duidelijk wat wel en niet mag, en voor de modjes is het duidelijk wie er te ver is gegaan .

Een alternatief is uiteraard om KLB te sluiten.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_83728896
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:49 schreef Maanvis het volgende:
Vorige week hebben jullie het kaartensysteem van AdvancedPower afgekeurd. Ik stel voor om dat alsnog in te voeren. Dan is voor de users duidelijk wat wel en niet mag, en voor de modjes is het duidelijk wie er te ver is gegaan .

Dat lijkt me niet de juiste oplossing, want dan komen de 'bazen' over het hele forum.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:51:25 #149
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83728973
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:28 schreef BrandX het volgende:

[..]

de kloons worden dan ook doorgaans gelijk gebanned. Dat is het punt niet. Het gaat om de triestheid van de users. Kleine kleuters.

En strenger optreden wordt ook steeds meer gedaan. Maar vergeet ook even niet, dat 'wij' modden omdat we het leuk vinden om te helpen. LEUK!
Wat is er leuk aan als je telkens dreig-PM's krijgt? Keer op keer een josti in FeedBack een topic opent over hoe belachelijk het wel niet is dat swarma, o.us, zquing enz. mod is en dat die stomme mod alles slot?

Kom op, nogmaals: get a life ofzo. Als je als persoon je kicks moet halen uit het mods zo achterlijk moeilijk mogelijk te maken, dan wil ik niet weten hoe triest je echte leven is. Allemaal Emimichjes ofzo?
De KLB modjes houden het forum niet in toom, zoveel is duidelijk. En het beleid "doe normaal" werkt ook niet, zoveel is ook duidelijk. Wat moet je dan doen? Het beleid aanpassen en de modjes vervangen. Zo simpel is het . Het zou ze ook sieren als ze de eer aan zichzelf zouden houden eigenlijk.
Een gedicht over Maanvis
  Boks-Chick dinsdag 6 juli 2010 @ 16:51:55 #150
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83729005
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:49 schreef Maanvis het volgende:

kom op zeg, je loopt lang genoeg mee, je weet net zoals de baasjes heel goed wat wel en niet mag en wanneer te ver te ver is. Plus dat men het dan stoer gaat vinden om kaarten te verzamelen, een van de tig redenen overigens die is aangedragen om het dus niet te doen
lolwut
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:52:12 #151
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83729026
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:50 schreef Beaudelaire het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet de juiste oplossing, want dan komen de 'bazen' over het hele forum.
Dan is de last iig verspreid over de rest van de modjes .
Een gedicht over Maanvis
pi_83729101
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan is de last iig verspreid over de rest van de modjes .

Maar verschuif je het probleem alleen maar.
  Boks-Chick dinsdag 6 juli 2010 @ 16:54:36 #153
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83729155
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:51 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De KLB modjes houden het forum niet in toom, zoveel is duidelijk. En het beleid "doe normaal" werkt ook niet, zoveel is ook duidelijk. Wat moet je dan doen? Het beleid aanpassen en de modjes vervangen. Zo simpel is het . Het zou ze ook sieren als ze de eer aan zichzelf zouden houden eigenlijk.
misschien zou het de users sieren als ze neit mee zouden lopen als makke schaapjes en zou het de bashers sieren als ze zich een stuk normaler zouden gedragen.

een forum maak je samen, mods en users. Tot nu toe zie ik alleen maar mods en FA's van hun kant van alles proberen om zaken bespreekbaar en bewerkbaar te maken (dit topic is zo'n voorbeeld) van de users komt niks nada noppes (de bashusers dus). Het is mij te gemakkelijk om alles maar bij de mods neer te leggen

Ik weet wel dat jij dat zo niet wil zien natuurlijk, want dat is niet leuk en heb je niets meer om tegen aan te schoppen Stel je voor dat je de kant van de KLB mods zou kiezen ipv die van de misdragende users
lolwut
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:54:40 #154
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83729158
We hebben al het Notes-concept . Dat is al een verbeterde versie van het kaartensysteem dat AP voorstelde .

Maar BrandX . Als ik jou zo hoor weet je precies hoe het werkt .... Waarom ga je zelf niet een poosje modden in KLB ? Samen met iemand als Yvonne en wellicht nog iemand met enige autoriteit . Moet je opletten hoe snel het afgelopen is met het gedonder
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:55:38 #155
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83729207
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:51 schreef BrandX het volgende:

[..]

kom op zeg, je loopt lang genoeg mee, je weet net zoals de baasjes heel goed wat wel en niet mag en wanneer te ver te ver is. Plus dat men het dan stoer gaat vinden om kaarten te verzamelen, een van de tig redenen overigens die is aangedragen om het dus niet te doen
Ik weet heel goed wat wel en wat niet mag en wat te ver is. Daarom kan ik ook juist zovaak over die lijn heen gaan, omdat modjes van elkaar toch niet bijhouden wanneer user X iets gezegd heeft dat niet kon maar niet genoeg was voor een ban . Oevrebans zijn vrijwel uitgesloten als je goed oplet.

En dat men het stoer gaat vinden om kaarten te verzamelen, is typisch weer zo'n crewredenatie. "Er wordt misschien misbruik van gemaakt dus we doen het niet". Zo kun je voor alle werkende maatregelen wel een reden bedenken om ze niet in te voeren. Bovendien mag ik er toch vanuit gaan dat jullie voor die stoerdoenerds een passende straf hebben.
Een gedicht over Maanvis
  Boks-Chick dinsdag 6 juli 2010 @ 16:56:49 #156
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83729273
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:54 schreef Winner_Taco het volgende:
We hebben al het Notes-concept . Dat is al een verbeterde versie van het kaartensysteem dat AP voorstelde .

Maar BrandX . Als ik jou zo hoor weet je precies hoe het werkt .... Waarom ga je zelf niet een poosje modden in KLB ? Samen met iemand als Yvonne en wellicht nog iemand met enige autoriteit . Moet je opletten hoe snel het afgelopen is met het gedonder
Omdat KLB mijn ding niet is en nooit is geweest, omdat ik al (momenteel) drie fora heb, omdat ik veel te weinig online kan zijn, en last but not least and most improtant: omdat ik er vertrouwen in heb dat de huidige mods het zeker kunnen. Maar nogmaals, dan moet het wel van twee kanten komen. Als ik bijv. nu in KLB ga modden, verandert dat geen hol als de users niet veranderen. Simpel.
lolwut
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:57:18 #157
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83729302
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:54 schreef BrandX het volgende:

[..]

misschien zou het de users sieren als ze neit mee zouden lopen als makke schaapjes en zou het de bashers sieren als ze zich een stuk normaler zouden gedragen.

Het eerste wat je hier leert is dat FOK! geen democratie is . Jullie moeten het regelen . Al zouden users goede bedoelingen hebben, ons maximale machtsmiddel is een TR doorsturen, waar met een beetje mazzel na 3 kwartier eens in het topic gekeken wordt .

Ik heb in V&A ookal 3x een uitgebreide TR opgesteld omdat er oplichters actief zijn daar . Denk je dat er wat mee gedaan wordt ? Of tenminste een reactie ? No fucking way .
pi_83729386
Klb heeft op dit moment alleen O.us als mod volgens mij want die andere zie ik niet echt dus echt de schuld neerleggen bij de mods op dit moment vind ik niet fair tegen over ous.
Er moet gewoon snel iemand bijkomen die klb gewoon kent
pi_83729394
Heb ik weer een rel gemist? Had ik maar geen leven...
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_83729454
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:56 schreef BrandX het volgende:
Omdat KLB mijn ding niet is en nooit is geweest, omdat ik al (momenteel) drie fora heb, omdat ik veel te weinig online kan zijn, en last but not least and most improtant: omdat ik er vertrouwen in heb dat de huidige mods het zeker kunnen. Maar nogmaals, dan moet het wel van twee kanten komen. Als ik bijv. nu in KLB ga modden, verandert dat geen hol als de users niet veranderen. Simpel.
Ik vraag me af of dit wel echt zo is, het zijn veelal mensen die voor die tijd ook al druk aanwezig waren in KLB en dus een hele boel vriendjes hebben tussen de 'bashers', misschien is het dan slimmer om iemand er op te hebben voor wie iedere klb'er neutraal is. Geen idee wie dat zou moeten zijn en natuurlijk wie dat zou willen maar denk dat ik me nu bemoei met dingen waar ik niets mee van doen heb .
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:59 schreef sinadO het volgende:
Heb ik weer een rel gemist? Had ik maar geen leven...
Nee je hebt niets gemist, dit gaat enkel over het algemene moraal/gedrag binnen KLB!
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:00:22 #161
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83729456
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:54 schreef BrandX het volgende:

[..]

Daar overtuig je ze toch nie tvan. Het zijn /b/ mensen. Hoe ga je /b/ overtuigen om neit te doen wat ze doen? Door hard op te treden.
quote:
een forum maak je samen, mods en users. Tot nu toe zie ik alleen maar mods en FA's van hun kant van alles proberen om zaken bespreekbaar en bewerkbaar te maken (dit topic is zo'n voorbeeld) van de users komt niks nada noppes (de bashusers dus). Het is mij te gemakkelijk om alles maar bij de mods neer te leggen
Kies wat oudere mensen met wat meer overwicht uit om te gaan modereren, en treed harder op, dan zul je zien dat het beter gaat. Ik denk alleen maar mee he.. .
quote:
Ik weet wel dat jij dat zo niet wil zien natuurlijk, want dat is niet leuk en heb je niets meer om tegen aan te schoppen Stel je voor dat je de kant van de KLB mods zou kiezen ipv die van de misdragende users
De KLB mods hebben geen overwicht op de KLB users. En dat komt doordat de KLB users de KLB mods niet serieus nemen. Hoe zorg je dat de KLB users de mods weer serieus nemen? Door andere mods te nemen. Sommige mensen hebben op dit forum gewoon geen overwicht. Die moeten dan niet een moeilijk forum als KLB gaan modereren.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:01:25 #162
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83729508
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:58 schreef stevenmac26 het volgende:
Klb heeft op dit moment alleen O.us als mod volgens mij want die andere zie ik niet echt dus echt de schuld neerleggen bij de mods op dit moment vind ik niet fair tegen over ous.
Er moet gewoon snel iemand bijkomen die klb gewoon kent
Ja en iemand met wat daadkracht . Niet dat o.us dat niet heeft , maar misschien is het slim als er een FA een poosje bovenop zit . Er zit idd een rode lijn van negativiteit en geklier rond KLB .

En anders maar dicht zoals iemand opperde . Al denk ik idd ook dat je de problemen dan alleen verplaatst
  Boks-Chick dinsdag 6 juli 2010 @ 17:01:42 #163
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83729521
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:57 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Het eerste wat je hier leert is dat FOK! geen democratie is . Jullie moeten het regelen . Al zouden users goede bedoelingen hebben, ons maximale machtsmiddel is een TR doorsturen, waar met een beetje mazzel na 3 kwartier eens in het topic gekeken wordt .

Ik heb in V&A ookal 3x een uitgebreide TR opgesteld omdat er oplichters actief zijn daar . Denk je dat er wat mee gedaan wordt ? Of tenminste een reactie ? No fucking way .
Tja, daar kan ik helaas niets mee. Enige wat ik kan zeggen is: wsch was er gewoon niemand online. En mss doen ze er wel wat mee achter de schermen, maar laten ze je dat niet weten. In dat laatste geval is dat wel jammer, maar schiet het er wsch gewoon bij in.
In GC reageren we ook niet altijd even snel of vlot op een TR. En soms laat ik de plaatser wat weten via PM en soms niet. Als er uitleg nodig is of handig is doe ik het vaak wel, wat ook voor mij de reden is waarom ik er zo de pest over in heb dat men die TR's anoniem plaatst. Dan kan ik geen feedback geven waarom ik wel of niet gehandeld hebt.

maar goed, ik zeg het, ik kan geen mening geven over een forum en de werkwijze van de mods daar, als ik niet weet waarom wel of niet. Dat zal je aan de mods aldaar moeten vragen, in V&A FB dus. Vraag ze eens (op normale toon ) waarom ze niets hebben gedaan met je TR? Heb je dat wel eens gedaan?
lolwut
pi_83729555
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:01 schreef Winner_Taco het volgende:
En anders maar dicht zoals iemand opperde . Al denk ik idd ook dat je de problemen dan alleen verplaatst
Dat gaat inderdaad compleet geen zin hebben, ze strijken neer in een ander subforum.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:03:09 #165
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83729588
Ik denk dat Yvonne zich er weleens mee kan gaan bemoeien
pi_83729627
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:03 schreef Winner_Taco het volgende:
Ik denk dat Yvonne zich er weleens mee kan gaan bemoeien
Dit lijkt me ook niet echt een oplossing, voor zover ik weet is zij meestal in de avonduren aanwezig en gebeurd er overdag (tijdens school ) al meer in de KLB dan in de avond.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:03:59 #167
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83729630
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:02 schreef Mdrop het volgende:

[..]

Dat gaat inderdaad compleet geen zin hebben, ze strijken neer in een ander subforum.
maar niet met zijn allen en zo massaal. het is niet zoals #onz toendertijd dat de KLB-ers zo georganiseerd zijn dat ze samen topiques in andere fora gaan kapen.
Vergelijk het met een bijtende vloeistof (zoutzuur) als je het genoeg verdunt dan merkt niemand er wat van.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:05:24 #168
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83729703
Anyway, ik ga nu naar huis. Discussieer straks wel verder. Kan alleen maar zeggen dat het kaartensysteem goed werkt voor dit soort issues. Voer het desnoods in als proef en alleen bij KLB. Baat het niet dan schaadt het niet. .
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:06:20 #169
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83729743
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:03 schreef Mdrop het volgende:

[..]

Dit lijkt me ook niet echt een oplossing, voor zover ik weet is zij meestal in de avonduren aanwezig en gebeurd er overdag (tijdens school ) al meer in de KLB dan in de avond.
Maakt niet uit toch ? Die is wel daadkrachtig . En ze kan meteen een ban uitdelen . o.us moet eerst overleggen met een FA . Dan gaat er net zoveel tijd overheen .
Weet nog wel toen hij net mod was . Kwam er ook een shitload aan KLB topics van haters .
pi_83729877
Of misschien een extra mod op KLB voor tijdens de vakantie (wanneer de scholen dus vrij zijn en het druk wordt)?
pi_83729884
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:06 schreef Winner_Taco het volgende:
Maakt niet uit toch ? Die is wel daadkrachtig . En ze kan meteen een ban uitdelen . o.us moet eerst overleggen met een FA . Dan gaat er net zoveel tijd overheen .
Weet nog wel toen hij net mod was . Kwam er ook een shitload aan KLB topics van haters .
En mensen die hem als knuffelbeer/icoon/baas zien en dat vind hij maar wat leuk en zal dan ook sneller topics openlaten waar de mensen die hem daarvoor een veer op de wel bekende plek hebben achtergelaten.
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:09 schreef Beaudelaire het volgende:
Of misschien een extra mod op KLB voor tijdens de vakantie (wanneer de scholen dus vrij zijn en het druk wordt)?
Ik zou haast zeggen dat het rustige wordt deze trend merk je de laatste weken als, tijdens de tijd dat iedereen nog op school zit en dus veel te veel tijd overdag heeft worden er heel wat meer KLB topics geopend als bijvoorbeeld de afgelopen week.
pi_83730026
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:09 schreef Mdrop het volgende:

[..]

En mensen die hem als knuffelbeer/icoon/baas zien en dat vind hij maar wat leuk en zal dan ook sneller topics openlaten waar de mensen die hem daarvoor een veer op de wel bekende plek hebben achtergelaten.
[..]

Wat een bs, ik mag ous wel en hij mij geloof ik ook wel maar hij sluit mijn baggertopics net zo hard als die van AdvancedPauper
  One tough cookie dinsdag 6 juli 2010 @ 17:13:46 #173
169210 liesje1979
pi_83730127
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik weet heel goed wat wel en wat niet mag en wat te ver is. Daarom kan ik ook juist zovaak over die lijn heen gaan, omdat modjes van elkaar toch niet bijhouden wanneer user X iets gezegd heeft dat niet kon maar niet genoeg was voor een ban . Oevrebans zijn vrijwel uitgesloten als je goed oplet.

En dat men het stoer gaat vinden om kaarten te verzamelen, is typisch weer zo'n crewredenatie. "Er wordt misschien misbruik van gemaakt dus we doen het niet". Zo kun je voor alle werkende maatregelen wel een reden bedenken om ze niet in te voeren. Bovendien mag ik er toch vanuit gaan dat jullie voor die stoerdoenerds een passende straf hebben.

Hoezo zouden modjes niet van elkaar bijhouden wanneer user X....
Juist door het noten van dingen die niet helemaal lekker zitten maar niet banwaardig krijg je toch in de usernotes een hele lijst van dingen die nét over het randje zijn? En daar wordt echt wel naar gekeken hoor. Misschien wordt het niet een oevreban genoemd maar de "net over het randje posts" tellen natuurlijk wel mee.
pi_83730162
Tuurlijk heb ik een rel gemist, het staat nota bene in de OP!
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:14:23 #175
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_83730167
Wat is dit voor topic en waarom is dit nog open? Alsof dit net pas gebeurd, het is niet alsof we fucking hackers zijn ofzo, iemand post teveel info et voila, hyves is gevonden. Gewoon domheid van de TS, en domheid moet afgestraft worden. Ben je het daarmee niet mee eens dan post je toch in 1 van de 50 andere subfora waar je dit soort smileys zonder sarcasme kunt gebruiken. Ik open al 4 jaar topics en heb nog nooit zoiets meegemaakt, dus JA, het ligt aan de TS. En JA, dit is wat KLB aan maakt.
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:14:52 #176
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_83730195
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:12 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Wat een bs, ik mag ous wel en hij mij geloof ik ook wel maar hij sluit mijn baggertopics net zo hard als die van AdvancedPauper

Ik mag je inderdaad steven, we hebben zelfs een forum opgebouwd. Maar je moet niet in KLB komen met bagger, ondanks dat we elkaar mogen. Ik trek niemand voor, zelfs mijn vrienden niet, wanneer ik neutraal ben en hoor te zijn ter info.
Feyenoord Rotterdam
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:14:58 #177
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83730204
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:12 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Ja maar hij heeft niet echt autoriteit . Meer een knuffelmarokkaan idd . Als hij het echt alleen moet doen allemaal wat iemand net zei dan misschien een (tijdelijk) strenger modje erbij ?

Volgens mij is KLB het moeilijkste Subforum
  One tough cookie dinsdag 6 juli 2010 @ 17:16:11 #178
169210 liesje1979
pi_83730293
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:14 schreef Lakitu het volgende:
Wat is dit voor topic en waarom is dit nog open? Alsof dit net pas gebeurd, het is niet alsof we fucking hackers zijn ofzo, iemand post teveel info et voila, hyves is gevonden. Gewoon domheid van de TS, en domheid moet afgestraft worden. Ben je het daarmee niet mee eens dan post je toch in 1 van de 50 andere subfora waar je dit soort smileys zonder sarcasme kunt gebruiken. Ik open al 4 jaar topics en heb nog nooit zoiets meegemaakt, dus JA, het ligt aan de TS. En JA, dit is wat KLB aan maakt.

van wie moet dat precies afgestraft worden?
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:16:56 #179
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_83730346
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:14 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Ja maar hij heeft niet echt autoriteit . Meer een knuffelmarokkaan idd . Als hij het echt alleen moet doen allemaal wat iemand net zei dan misschien een (tijdelijk) strenger modje erbij ?

Volgens mij is KLB het moeilijkste Subforum

En als je het hebt kunnen merken zit ik al weken alleen te modden omdat de andere mods het druk hebben met school/werk. Als ik het moeilijk had gehad haal ik een FA er bij, heb het altijd zo gedaan en het zal ook zo blijven. Nergens voor nodig, nog een modje er bij.
Feyenoord Rotterdam
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:17:12 #180
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_83730364
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:16 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

van wie moet dat precies afgestraft worden?
Als je zelf over je zusje gaat praten en allemaal info loslaat dan verdien je het gewoon dat KLB'ers dr hyves plaatsen. Ik heb zelf ook een zusje en mij is dit nog nooit gebeurd. Waarom? Omdat ik wel hersens heb.
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
  One tough cookie dinsdag 6 juli 2010 @ 17:18:20 #181
169210 liesje1979
pi_83730428
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:17 schreef Lakitu het volgende:

[..]

Als je zelf over je zusje gaat praten en allemaal info loslaat dan verdien je het gewoon dat KLB'ers dr hyves plaatsen. Ik heb zelf ook een zusje en mij is dit nog nooit gebeurd. Waarom? Omdat ik wel hersens heb.

Oh van jou moet dat dus afgestraft worden.
En het zusje verdiend dat omdat?
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:18:31 #182
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83730441
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:16 schreef o.us het volgende:

[..]

En als je het hebt kunnen merken zit ik al weken alleen te modden omdat de andere mods het druk hebben met school/werk. Als ik het moeilijk had gehad haal ik een FA er bij, heb het altijd zo gedaan en het zal ook zo blijven. Nergens voor nodig, nog een modje er bij.
Euhm
Volgens mij is iedereen het er wel over eens dat het nu een pestbende is ?
Niet dat het jou alleen aan te rekenen is . Maar je kunt het duidelijk niet aan in je uppie .

Anders was dit topic ook niet nodig geweest . Toch ?
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:19:32 #183
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_83730499
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:18 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Oh van jou moet dat dus afgestraft worden.
En het zusje verdiend dat omdat?
Zusje verdient wat? Dat fokkers op dr hyves posten? Boehoe. Dan zet ze 'm maar op privé. Schuld van dr broer.
  Boks-Chick dinsdag 6 juli 2010 @ 17:20:09 #184
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83730530
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:19 schreef Lakitu het volgende:

[..]

Zusje verdient wat? Dat fokkers op dr hyves posten? Boehoe. Dan zet ze 'm maar op privé. Schuld van dr broer.
quote:

lolwut
pi_83730546
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:17 schreef Lakitu het volgende:

[..]

Mja zoals al eerder aangegeven wanneer je niet weet dat men ik KLB meent zo te moeten handelen doe je dat misschien wel.
TS had misschien beter moeten nadenken maar er hoeft niet perse van alles bij gehaald te worden.
Afschuiven op TS is wel heel makkelijk, het is juist de bedoeling dat men eens naar zichzelf kijkt.
Zou jij het fijn vinden? Nee, dus jij doet niet als TS.
Maar waarom wordt er dan wel hyves enz enz bij gehaald wanneer "een TS" zoiets doet?
Denk dat ook "joh dat zou ik niet fijn vinden laat ik TS eens waarschuwen of laat ik die hyves enz er niet bij halen"
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:20:29 #186
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_83730558
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:18 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Euhm
Niet dat het jou alleen aan te rekenen is . Maar je kunt het duidelijk niet aan in je uppie .

Pestbende dankzij kankertopics die niks toevoegen inderdaad, en als er weer eens een pareltje is wordt ie naar ONZ verplaatst. Voor de rest is er niks mis met KLB. Maar goed, jij weet niet anders, je zit hier geeneens een jaar.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:20:57 #187
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_83730582
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:18 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Euhm

Ik zeg nergens dat het hier geen pestbende is, als we een extra mod nodig hadden kwam het er van zelf wel. En ik open dit topic om het te bespreken met jullie, als jullie je konden gedragen was dit topic niet nodig geweest.
Feyenoord Rotterdam
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:23:08 #188
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_83730702
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:20 schreef BrandX het volgende:

[..]

[..]
Kan mij totaal niks schelen dat m'n baas m'n fokprofiel weet OH GOD straks leest ie m'n topic dat ik met een 15jarige ben gegaan. /care

En wie zegt dat ik een werkgever heb daarnaast?
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:23:36 #189
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_83730730
Vind het wel zielig voor o.us maar mods moeten ook vakantie kunnen nemen
  Boks-Chick dinsdag 6 juli 2010 @ 17:25:18 #190
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83730824
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:23 schreef Lakitu het volgende:

[..]

Kan mij totaal niks schelen dat m'n baas m'n fokprofiel weet OH GOD straks leest ie m'n topic dat ik met een 15jarige ben gegaan. /care

Je bent heeeel stoer!

lolwut
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:27:12 #191
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_83730915
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:25 schreef BrandX het volgende:

[..]

Je bent heeeel stoer!

Bagger in dit topic wordt gewoon verwijderd en genoted. Als je niks inhoudelijks te zeggen heb is een ander subforum niet zo moeilijk te vinden, lijkt me?
  One tough cookie dinsdag 6 juli 2010 @ 17:27:23 #192
169210 liesje1979
pi_83730929
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:23 schreef Lakitu het volgende:

[..]

Dat het jou niet boeit wil niet zeggen dat het anderen niets boeit natuurlijk.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:28:33 #193
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83730982
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:20 schreef Lakitu het volgende:

[..]

Pestbende dankzij kankertopics die niks toevoegen inderdaad, en als er weer eens een pareltje is wordt ie naar ONZ verplaatst. Voor de rest is er niks mis met KLB. Maar goed, jij weet niet anders, je zit hier geeneens een jaar.

Ja wie verplaatst al die topics ? Of gooit ze dicht ?
Zeg het dan gewoon man
Nogmaals als je weet wie het zijn, als je weet wat er mis is , wat er moet gebeuren dan moet je het aanpakken ook . Schijnbaar niet ?
Daarom zeg ik iemand als Yvonne die wel autoriteit heeft zou wonderen doen .

Nobody gives a fuck about o.us . Althans niet die gasten die er zo'n zooitje van maken in KLB . Die zitten hem alleen maar te zieken/uit te lachen lijkt het wel .
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:29:01 #194
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_83731013
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:27 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Dat het jou niet boeit wil niet zeggen dat het anderen niets boeit natuurlijk.
Nee, maar dit is gewoon een openbaar internetforum, en in de policy staat ook gewoon dat als je je geregistreerd er rekening mee moet houden dat iedereen mee kan lezen. Dus om dan gelijk een werkgever erbij te halen is een non-argument.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:31:43 #195
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83731123
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:29 schreef Lakitu het volgende:

[..]

Nee, maar dit is gewoon een openbaar internetforum, en in de policy staat ook gewoon dat als je je geregistreerd er rekening mee moet houden dat iedereen mee kan lezen. Dus om dan gelijk een werkgever erbij te halen is een non-argument.

Dat geeft jou toch geen recht om mensen zonder enige aanleiding maar meteen kapot te bashen ?
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:35:27 #196
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_83731343
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:31 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Dat geeft jou toch geen recht om mensen zonder enige aanleiding maar meteen kapot te bashen ?
Het ging hier niet om kapotbashen, maar gewoon hyves posten moet kunnen. En backfire-topics zijn vaak gewoon het grappigst, dat kunnen zelfs de mods niet ontkennen.
  One tough cookie dinsdag 6 juli 2010 @ 17:40:27 #197
169210 liesje1979
pi_83731582
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:29 schreef Lakitu het volgende:

[..]

Het gaat mij gewoon meer om opmerkingen als:
Dan verdiend ts het om afgeslacht te worden.
Het is mijn recht om hyves te posten van mensen.
Ts post zelf een foto in zijn fobo, waarom zou ik hem hiermee niet belachelijk maken?
Het is de schuld van het zusje van Ts, Ts is dom.

Etc.
Ik begrijp gewoon die mentaliteit niet zo goed en het zou best kunnen dat er een generatiekloof zit hier hoor.
Maar waarom zitten jullie hier nou redenen te bedenken om een ts finaal de grond in te trappen?
Waarom denk je niet als je een topic leest waarin de Ts niet zo slim is, of wat je belachelijk vindt van, ok, volgende topic?
Ik snap die sfeer van elkaar zoveel mogelijk afbranden en narren gewoon niet.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:41:56 #198
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83731657
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:13 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Hoezo zouden modjes niet van elkaar bijhouden wanneer user X....
Juist door het noten van dingen die niet helemaal lekker zitten maar niet banwaardig krijg je toch in de usernotes een hele lijst van dingen die nét over het randje zijn? En daar wordt echt wel naar gekeken hoor. Misschien wordt het niet een oevreban genoemd maar de "net over het randje posts" tellen natuurlijk wel mee.
DIe 'net over het randje posts' worden gewoon geëdit en komen niet in je notes terecht. Vandaag heb ik 2 of 3 edits gehad. Staan die allemaal in m'n notes? Denk het niet hè . Denk zelfs geen één.
en om eerlijk te zijn denk ik dat in KLB heel weinig genote wordt. Want modjes zijn al fulltime bezig met het sluiten van topiques die bagger of onzin zijn. ze hebben geen tijd om topiques individueel in goede banen te leiden, zoals je normaal wel hebt.
Ook overtreden de users massaal de regels. Of althans, de regels die ik denk dat met 'doe normaal' bedoeld worden. . (ik weet niet wat de modjes ermee bedoelen).
Want bijvoorbeeld TS wordt structureel afgezeken in bijna ieder topique. Dat mag van de modjes, want die reacties blijven staan, althans dat is mijn conclusie. Terwijl het niet wenselijk is dat TS afgezeken wordt bij ieder topique.

[ Bericht 6% gewijzigd door Maanvis op 06-07-2010 17:48:38 ]
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:44:20 #199
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_83731777
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:40 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Het gaat mij gewoon meer om opmerkingen als:
Dan verdiend ts het om afgeslacht te worden.
Het is mijn recht om hyves te posten van mensen.
Ts post zelf een foto in zijn fobo, waarom zou ik hem hiermee niet belachelijk maken?
Het is de schuld van het zusje van Ts, Ts is dom.

Etc.
Ik begrijp gewoon die mentaliteit niet zo goed en het zou best kunnen dat er een generatiekloof zit hier hoor.
Maar waarom zitten jullie hier nou redenen te bedenken om een ts finaal de grond in te trappen?
Waarom denk je niet als je een topic leest waarin de Ts niet zo slim is, of wat je belachelijk vindt van, ok, volgende topic?
Ik snap die sfeer van elkaar zoveel mogelijk afbranden en narren gewoon niet.
Het is inderdaad een enorme generatiekloof zie ik al. Ik weet niet wat het met jullie is, jullie doen alsof we hier mensen aan het vermoorden zijn ofzo. Een TS doet dom, iemand vindt foto's, we lachen even met z'n allen, mijn dag is weer goed, en hup naar het volgende topic. Nu klinkt het alsof in elk topic TS wordt afgeslacht maar er zijn ook pareltjes waarin iedereen dan weer TS doet, maar daar hoor je hier niemand over.
pi_83733228
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:44 schreef Lakitu het volgende:
Het is inderdaad een enorme generatiekloof zie ik al. Ik weet niet wat het met jullie is, jullie doen alsof we hier mensen aan het vermoorden zijn ofzo. Een TS doet dom, iemand vindt foto's, we lachen even met z'n allen, mijn dag is weer goed, en hup naar het volgende topic. Nu klinkt het alsof in elk topic TS wordt afgeslacht maar er zijn ook pareltjes waarin iedereen dan weer TS doet, maar daar hoor je hier niemand over.
Je loopt hier al een hele tijd rond zie ik en dus zul je ook precies weten hoe het er hier aan toe gaat maar toch snap ik je standpunten niet, ik kan begrijpen dat het soms heerlijk kan zijn om andere mensen uit te lachen of voor schut te zetten om zo je eigen zielige bestaan weer wat meer kleur te geven maar wat is jou bezwaar om van elkaar prive 'eigendommen' af te blijven, zoals gezegd zet niemand foto's zijn hyves met als bijgevoegde tekst iets als 'Speciaal voor Lakitu ,,, aub photoshoppen voor in bash topic', wanneer dit er wel zou staan heb je het goed recht en zou ik ook mee doen maar waarom iemand 'kapot maken' die een topic post zonder na te denken wat voor (kansloze) praktijken hier plaats vinden?
pi_83733307
Dit topics helemaal misgelopen, toch maar even volgen dan.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 18:34:33 #202
141379 postmortum
Knuffelpool
pi_83733522
ik loop hier ook al een tijdje rond , met de meeste users kan ik het redelijk vinden , ja zeldfs met stevenmac26 , maar wat mij echt de keel uithangt zijn die lutsers van de sc . Die verpesten niet alleen de sfeer in de sc chat tegenwoordig , maar blijkbaar vinden ze het ook leuk om pribvegegevens en foto's te posten
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_83733549
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 18:34 schreef postmortum het volgende:
ik loop hier ook al een tijdje rond , met de meeste users kan ik het redelijk vinden , ja zeldfs met stevenmac26 , maar wat mij echt de keel uithangt zijn die lutsers van de sc . Die verpesten niet alleen de sfeer in de sc chat tegenwoordig , maar blijkbaar vinden ze het ook leuk om pribvegegevens en foto's te posten

Die SC is ook drie keer niks naar mijn mening, ik snap ook niet dat er een SC is.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 18:44:22 #204
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_83733823
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 18:26 schreef Mdrop het volgende:

[..]

Je loopt hier al een hele tijd rond zie ik en dus zul je ook precies weten hoe het er hier aan toe gaat maar toch snap ik je standpunten niet, ik kan begrijpen dat het soms heerlijk kan zijn om andere mensen uit te lachen of voor schut te zetten om zo je eigen zielige bestaan weer wat meer kleur te geven maar wat is jou bezwaar om van elkaar prive 'eigendommen' af te blijven, zoals gezegd zet niemand foto's zijn hyves met als bijgevoegde tekst iets als 'Speciaal voor Lakitu ,,, aub photoshoppen voor in bash topic', wanneer dit er wel zou staan heb je het goed recht en zou ik ook mee doen maar waarom iemand 'kapot maken' die een topic post zonder na te denken wat voor (kansloze) praktijken hier plaats vinden?
Wie de bal kaatst kan 'm terugverwachten. Meer heb ik eigenlijk niet te zeggen.
pi_83734096
Het is verdomde lastig dit. Aan de éne kant pleurt een persoon alles online. Word er mee geklooid is het fout.
Er zijn volgens mij geen ettiqetten wat dat betreft.
Wat je online zet is je eigen verantwoordelijkheid.
Op fok ben je een plaatje, en je kan kiezen hoeveel je privé kwijt wil. Prima.
Ik zie ook dames en heren met kop en staart op de foto. Da's je eigen keus.

Waar ik wel een tering hekel aan heb is die "sherlock's" die alles maar uit lopen te vogelen.
Verleden jaar is een fokker die vaak postte in mijn sc overleden.
Toen vonden sommige het nodig op op zijn vriendin's hyves krabbels of weet ik veel achter te laten.
Dat is in mijn ogen vreselijk dom/debiel, ook al is het goed bedoeld.
Soms moet je het irl en internet goed kunnen scheiden
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_83734216
Je kan zeggen, geen privegegevens op FOK! ook niet als diegene het zelf doet en/of toestemming heeft gegeven. Of je zegt, als je toestemming hebt of je post je eigen gegevens dan draai je er zelf voor op.

Ik zou voor dat eerste gaan, voorkomt veel ellende.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 18:57:37 #207
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_83734279
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 18:55 schreef j95 het volgende:
Je kan zeggen, geen privegegevens op FOK! ook niet als diegene het zelf doet en/of toestemming heeft gegeven. Of je zegt, als je toestemming hebt of je post je eigen gegevens dan draai je er zelf voor op.

Ik zou voor dat eerste gaan, voorkomt veel ellende.
Ook goed inderdaad. Maar zoals het nu is, is het je eigen verantwoordelijk om het te posten op een OPENBAAR forum, dus dan kunnen anderen (binnen de wet natuurlijk ) daar alles mee doen wat ze maar willen.
pi_83734308
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 18:57 schreef Lakitu het volgende:

[..]

Ook goed inderdaad. Maar zoals het nu is, is het je eigen verantwoordelijk om het te posten op een OPENBAAR forum, dus dan kunnen anderen (binnen de wet natuurlijk ) daar alles mee doen wat ze maar willen.

Dan draai je er dus zelf voor op, ik weet niet of dat het slimste is.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 19:03:06 #209
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83734476
Ik snap best dat newbies die hier in goed vertrouwen komen, soms iets te veel neerzetten. Voor hen is het erg vervelend als er ineens allerlei persoonlijke dingen bij komen.

Ik heb overal op het internet dezelfde username, behalve op fok. Dit is m'n zoveelste account maar ik heb altijd een andere username gehad dan elders. Als iemand van een ander forum me zou willen natrekken, kunnen ze ook alle sites zien waar ik me ooit geregistreerd heb, en ik denk dat veel nieuwelingen er geen rekening mee houden dat het hier ook echt gedaan wordt.

Eigen verantwoordelijkheid is ook niet altijd goed dus.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 19:13:12 #210
141379 postmortum
Knuffelpool
pi_83734844
waarom komt er geen deel 2 , het is toch een goede opbouwende discussie?
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_83734897
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:03 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik snap best dat newbies die hier in goed vertrouwen komen, soms iets te veel neerzetten. Voor hen is het erg vervelend als er ineens allerlei persoonlijke dingen bij komen.

Ik heb overal op het internet dezelfde username, behalve op fok. Dit is m'n zoveelste account maar ik heb altijd een andere username gehad dan elders. Als iemand van een ander forum me zou willen natrekken, kunnen ze ook alle sites zien waar ik me ooit geregistreerd heb, en ik denk dat veel nieuwelingen er geen rekening mee houden dat het hier ook echt gedaan wordt.

Eigen verantwoordelijkheid is ook niet altijd goed dus.

Daarom dus geen privegegevens toestaan
pi_83734906
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:13 schreef postmortum het volgende:
waarom komt er geen deel 2 , het is toch een goede opbouwende discussie?
Waarom niet ?
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_83734973
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:14 schreef Soury het volgende:
Waarom niet ?

Geen idee eigenlijk, beetje raar ook om een verplicht einde aan een discussie te maken .
pi_83734982
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:14 schreef j95 het volgende:

[..]

Waarom kan je dan kiezen om je email, twitter, hyves, je adres ect.. en ga maar door op fok achter te laten. Haal dat dan maar weg.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 19:17:07 #215
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_83734985
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:14 schreef j95 het volgende:

[..]

Precies. Er moet inderdaad wat dat betreft gewoon een lijn getrokken worden en mensen die vinden dat 'KLB daardoor naar de tering gaat', gaan maar lekker ergens anders baggeren.. Policy is policy en volgens mij kan Danny dat zomaar aanpassen als hij dat wil.
pi_83735022
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:17 schreef Banzaiaap het volgende:

[..]

Precies. Er moet inderdaad wat dat betreft gewoon een lijn getrokken worden en mensen die vinden dat 'KLB daardoor naar de tering gaat', gaan maar lekker ergens anders baggeren.. Policy is policy en volgens mij kan Danny dat zomaar aanpassen als hij dat wil.

Er zal vast wel instaan dat hij dat mag veranderen. Dan moet idd alles gewoon verwijderd worden.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 19:18:57 #217
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83735045
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:16 schreef Mdrop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Geen idee eigenlijk, beetje raar ook om een verplicht einde aan een discussie te maken .
Lekker anoniem ook zo'n topiquepointer, dan hoef je je aan niemand te verantwoorden.
Een gedicht over Maanvis
pi_83735125
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Lekker anoniem ook zo'n topiquepointer, dan hoef je je aan niemand te verantwoorden.
Heb ik iets fout gedaan
pi_83735156
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:21 schreef Soury het volgende:

[..]

Heb ik iets fout gedaan

Dat is een reactie aan de mods, niet aan ons
  dinsdag 6 juli 2010 @ 19:24:11 #220
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83735226
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:22 schreef j95 het volgende:

[..]

Dat is een reactie aan de mods, niet aan ons
precies
Een gedicht over Maanvis
pi_83735320
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:16 schreef Mdrop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik zie het nu pas. Maar de vraag waarom blijft. Ik vind dit best een mooi discussie punt.
Maar de bash topics van deel 1 t/m 13 zijn veel leuker natuurlijk
pi_83735330
Maar volgens mij is het toch vrij duidelijk, de meerderheid (Die hier tenminste reageerd) is voor dat er iets moet veranderen, ik denk dat we dan het 'stokje' bij de mods en de andere mensen met rechten moeten leggen en dan zullen zij moeten zorgen dat er een plan komt wat genoemde problemen/ergernissen op kan lossen.

Daarbij wil ik nog wel even kwijt dat ik het raar vind dat de heren/dames die het normaal verpesten zich hier wonderbaarlijk stil houden.
pi_83735367
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:26 schreef Mdrop het volgende:
Maar volgens mij is het toch vrij duidelijk, de meerderheid (Die hier tenminste reageerd) is voor dat er iets moet veranderen, ik denk dat we dan het 'stokje' bij de mods en de andere mensen met rechten moeten leggen en dan zullen zij moeten zorgen dat er een plan komt wat genoemde problemen/ergernissen op kan lossen.

Daarbij wil ik nog wel even kwijt dat ik het raar vind dat de heren/dames die het normaal verpesten zich hier wonderbaarlijk stil houden.

Logisch, die willen het houden zoals het is. Een rotte appel voor FOK!.
pi_83735522
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:27 schreef j95 het volgende:

[..]

Logisch, die willen het houden zoals het is. Een rotte appel voor FOK!.
Het is natuurlijk wel zo dat als het te zoetsappig word en te lief is er geen donder meer aan.
Waar trek je de grens ??? Lijkt me best moeilijk. Ik heb in een deuk gelegen van die gast met zijn post je stoere
foto's. Dan haal je het zelf een beetje aan.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 19:33:43 #225
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83735599
Maar gelden de maatregelen nu alleen voor KLB of heel FOK? Want ik kan me voorstellen dat mensen in F&F, K&W, OUD, wel graag foto's en andere persoonlijke dingen willen posten van zichzelf met hun nieuwe aanwinst.

En ik vind het ook raar dat er geen deel 2 mag. Een goed topic dit wat nog wat kan opleveren.
pi_83736001
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:33 schreef 08gnoT. het volgende:
Maar gelden de maatregelen nu alleen voor KLB of heel FOK? Want ik kan me voorstellen dat mensen in F&F, K&W, OUD, wel graag foto's en andere persoonlijke dingen willen posten van zichzelf met hun nieuwe aanwinst.

En ik vind het ook raar dat er geen deel 2 mag. Een goed topic dit wat nog wat kan opleveren.
Lijkt me raar als dat niet voor het complete forum geldt. Al vrees ik dat omdat er geen tweede deel komt dit verwaterd als sneeuw voor de zon. En we gaan gewoon verder met zoals he nou eenmaal is. En ik kan me er wel iets bij voorstellen.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 20:06:39 #227
3185 Adelante
To let it go now
pi_83736734
Ik lees deze morgen door op constructieve bijdragen.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_83739181
Offtopic. KLB-FB moeilijk te vinden?

[ Bericht 89% gewijzigd door o.us op 06-07-2010 21:24:21 ]
pi_83739593
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 20:06 schreef Adelante het volgende:
Ik lees deze morgen door op constructieve bijdragen.
Dan is ie al vol
  dinsdag 6 juli 2010 @ 21:45:12 #230
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_83740297
quote:
Nee, absoluut niet.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_83744307
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 21:45 schreef Trollface. het volgende:

[..]

Nee, absoluut niet.
Absoluut wel dus.. Het ik verschuil me is niet meer, iedere nerd kan vissen en je achterhalen. Dat moeten users een keertje beseffen.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 23:08:14 #232
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_83744886
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 22:57 schreef Soury het volgende:

[..]

Absoluut wel dus.. Het ik verschuil me is niet meer, iedere nerd kan vissen en je achterhalen. Dat moeten users een keertje beseffen.
Dit klopt min of meer inderdaad.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 23:22:45 #233
254493 Trollface.
pi_83745624
Als je geen link met je 'echte naam' maakt is er weinig te achterhalen, hoor.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_83747406
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 23:22 schreef Trollface. het volgende:
Als je geen link met je 'echte naam' maakt is er weinig te achterhalen, hoor.
Zie boven........ zo naief
  Boks-Chick woensdag 7 juli 2010 @ 00:02:41 #235
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83747545
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 21:45 schreef Trollface. het volgende:

[..]

Nee, absoluut niet.
dream on.
lolwut
  woensdag 7 juli 2010 @ 00:05:08 #236
254493 Trollface.
pi_83747655
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 00:00 schreef Soury het volgende:

[..]

Zie boven........ zo naief
Naïef? Nee hoor. Ik weet als geen ander dat je voorzichtig moet zijn op het internet.
pi_83747792
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 00:05 schreef Trollface. het volgende:

[..]

Naïef? Nee hoor. Ik weet als geen ander dat je voorzichtig moet zijn op het internet.
Als ik me best doe weet ik waar je huis woont.
Het boeit me aleen niet zo
  woensdag 7 juli 2010 @ 00:11:31 #238
254493 Trollface.
pi_83747977
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 00:07 schreef Soury het volgende:

[..]

Als ik me best doe weet ik waar je huis woont.
Het boeit me aleen niet zo
Ik weet ook dat mijn adres te achterhalen is, maar dat was omdat ik het verleden stom ben geweest.
pi_83748022
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 00:11 schreef Trollface. het volgende:

[..]

Ik weet ook dat mijn adres te achterhalen is, maar dat was omdat ik het verleden stom ben geweest.
Is het zo makkelijk
  woensdag 7 juli 2010 @ 00:15:35 #240
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83748157
Maar aan de hand waarvan? Ik kan ook wel in m'n profiel zetten dat ik Japie Krekel heet en in Groningen woon, en als ik dan consequent volhoud, zou ik niet inzien hoe je aan m'n echte gegevens zou moeten komen? Ik heb toch al heel wat mensen achterhaald op hyves en facebook en zo, maar mezelf niet. Omdat ik buiten aan een paar V&A-verkopers, nooit echte n.a.w. gegevens gebruikt heb.
  woensdag 7 juli 2010 @ 00:17:51 #241
254493 Trollface.
pi_83748264
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 00:12 schreef Soury het volgende:

[..]

Is het zo makkelijk
Je moet er wel wat moeite voor doen.
  woensdag 7 juli 2010 @ 00:27:53 #242
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_83748682
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 00:12 schreef Soury het volgende:

[..]

Is het zo makkelijk
Makkelijker dan je denkt , meestal een klein ding van een persoon kan je al meerdere gegevens achterhalen
pi_83748783
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 00:27 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Makkelijker dan je denkt , meestal een klein ding van een persoon kan je al meerdere gegevens achterhalen
Dat vertel je mij ( het was cynisch)
  woensdag 7 juli 2010 @ 00:40:08 #244
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_83749172
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:42 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ok kon er niet om lachen.
Sowieso onzin om overal maar "baas" voor te zetten, een baas is werkgever, niks meer niks minder.
En dan al die straattaal, niet te volgen volgen en te begrijpen voor een normale nederlander. om te kosten gewoon.
Ontopic, Privacy zou goed beschermt moeten worden op Fok!, en gelukkig gebeurt dat ook, Ik vind dat de mods er snel genoeg bij zijn, ik mis echter wel een duidelijke scheiding tussen wat wel en niet mag. Stukje fatsoenlijk verstand kan ook helpen natuurlijk.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  woensdag 7 juli 2010 @ 00:42:23 #245
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_83749254
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 00:30 schreef Soury het volgende:

[..]

Dat vertel je mij ( het was cynisch)
Sorry , maar goed dan is het nog handig voor andere users dat je niet zomaar met gegevens moet gooien op het internet.
pi_83749665
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 00:42 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Sorry , maar goed dan is het nog handig voor andere users dat je niet zomaar met gegevens moet gooien op het internet.
Als je dat als user niet beseft., tja ...
Ik hoop dat het open blijft. Leermomenten en win win
pi_83751163
Hm, hier toch ook maar even m'n mening geven, ook al ben ik een newbie. Ik ken hier echt bijna niemand, dus ik kan het ook wel helemaal mis hebben. Maar goed, dit is hoe ik het op dit moment zie:

Het valt me ontzettend op dat gebash hier best wel veel plaatsvindt. Zogenaamde 'KLB-bazen' vinden backfiretopics geweldig, maar zien niet de consequenties voor de 'gebashte' in.
'Eigen schuld', roepen sommigen hier. Hier hebben zij deels zeker gelijk in, iedereen weet dat het niet slim is om een hyves te posten, maar aan de andere kant moeten sommige users ook van het idee af dat backfiretopics oké zijn: dat is niet zo. Niet aan meedoen ook. Beetje bashen kan best ('TS kan er niet mee omgaan'), maar op het moment dat het echt persoonlijk wordt, is het gewoon niet meer leuk voor de ander. En nee, dat is niet je bedoeling als je een topic opent met een klacht, ook al is die onterecht of is het een onzinverhaal. Daar kies je niet voor. Het lijkt soms alsof sommige users helemaal geen grenzen kennen in het bashen op internet en in het zoeken en posten van persoonlijke informatie, wat mij behoorlijk verbaast. Helemaal geen generatiekloof dus (wat iemand hier veronderstelde); bepaalde dingen doe je gewoon niet.
Verder vind ik dat hier de bal wel erg makkelijk bij de moderators gelegd wordt door sommigen. Zeker, mods moeten deleten en/of ingrijpen wanneer dit nodig is en hebben ook belangrijke taken op dit gebied, maar users zijn zelf verantwoordelijk voor de troep die zij posten. Je moet nadenken voordat je iemand basht. Ik heb het gevoel dat er de laatste tijd bijna nooit meer dan één KLB-mod online is (en logisch, alle mods hebben ook een leven, het is zomer, etc.). Hierbij wil ik dan ook m'n complimenten geven aan o.us omdat hij momenteel KLB bijna in z'n eentje runt (dat gevoel heb ik althans, en hij heeft ook een paar keer zoiets gepost in FB). Als relatieve nieuweling onder de mods weet hij toch alles redelijk goed te regelen en zaken correct af te handelen. En dat dus op KLB, een van de lastigste en grootste fora van FOK! (lijkt mij). Sowieso mag er wel eens wat meer respect jegens mods op KLB komen, vooral in de FB...
Ik denk wel dat er eerder tot het deleten van posts en gehele topics overgegaan moet worden als deze de privacy van users (of mensen van buiten dit forum die hier gebasht worden!) schenden, dit is dus een duidelijke taak voor de mods. Bij sommige backfiretopics krijg ik bovendien toch het idee dat sommige mods en zelfs FA's het eigenlijk ook wel leuk of terecht vinden. Dit zet niet aan tot beter gedrag bij de users. Ook zou er best sneller geband mogen worden als er users zijn die echt alleen maar bashen en de sfeer verpesten, vind ik.
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 18:55 schreef j95 het volgende:
Je kan zeggen, geen privegegevens op FOK! ook niet als diegene het zelf doet en/of toestemming heeft gegeven.
Dit lijkt mij een erg goed idee. Privégegevens eventueel per PM versturen, en niet anders. 'Icoontjes' rechts boven het postveld dus ook weg. Blijkbaar (en helaas) zijn er heel veel users die niet met de huidige manier kunnen omgaan.

Bijna iedere week is er nu een reltopic. Dit kan grote gevolgen hebben voor een gebasht iemand in z'n echte leven. Ik vind dat admins best eens wat sneller mogen bannen wat dit soort dingen betreft. Nu worden er wel lange bans uitgedeeld voor zieken op andere fora, maar ongestraft privédingen van anderen posten in backfiretopics kan wél: dat is de indruk die ik althans krijg (en dit kan een verkeerde indruk zijn, hoor! )

Het lijstje van Socios vind ik voor het overige een aardige richtlijn, die weliswaar iets verder uitgewerkt en veranderd moet worden, maar voor het grootste deel als basis van beleid kan volstaan.

Verwachte reactie op deze post: tl;dr. Maar ik hoop toch dat er mensen zijn die de moeite nemen dit serieus te lezen
Verder denk ik dat het best nuttig zou kunnen zijn als hier wél een deel 2 van komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door ViaRegnum op 07-07-2010 02:31:24 ]
When you call my heart stops beating
And when you're gone it won't stop bleeding
I can wait, I can wait
I can wait forever
pi_83752321
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 02:25 schreef ViaRegnum het volgende:
Hm, hier toch ook maar even m'n mening geven, ook al ben ik een newbie. Ik ken hier echt bijna niemand, dus ik kan het ook wel helemaal mis hebben. Maar goed, dit is hoe ik het op dit moment zie:

Het valt me ontzettend op dat gebash hier best wel veel plaatsvindt. Zogenaamde 'KLB-bazen' vinden backfiretopics geweldig, maar zien niet de consequenties voor de 'gebashte' in.
'Eigen schuld', roepen sommigen hier. Hier hebben zij deels zeker gelijk in, iedereen weet dat het niet slim is om een hyves te posten, maar aan de andere kant moeten sommige users ook van het idee af dat backfiretopics oké zijn: dat is niet zo. Niet aan meedoen ook. Beetje bashen kan best ('TS kan er niet mee omgaan'), maar op het moment dat het echt persoonlijk wordt, is het gewoon niet meer leuk voor de ander. En nee, dat is niet je bedoeling als je een topic opent met een klacht, ook al is die onterecht of is het een onzinverhaal. Daar kies je niet voor. Het lijkt soms alsof sommige users helemaal geen grenzen kennen in het bashen op internet en in het zoeken en posten van persoonlijke informatie, wat mij behoorlijk verbaast. Helemaal geen generatiekloof dus (wat iemand hier veronderstelde); bepaalde dingen doe je gewoon niet.
Verder vind ik dat hier de bal wel erg makkelijk bij de moderators gelegd wordt door sommigen. Zeker, mods moeten deleten en/of ingrijpen wanneer dit nodig is en hebben ook belangrijke taken op dit gebied, maar users zijn zelf verantwoordelijk voor de troep die zij posten. Je moet nadenken voordat je iemand basht. Ik heb het gevoel dat er de laatste tijd bijna nooit meer dan één KLB-mod online is (en logisch, alle mods hebben ook een leven, het is zomer, etc.). Hierbij wil ik dan ook m'n complimenten geven aan o.us omdat hij momenteel KLB bijna in z'n eentje runt (dat gevoel heb ik althans, en hij heeft ook een paar keer zoiets gepost in FB). Als relatieve nieuweling onder de mods weet hij toch alles redelijk goed te regelen en zaken correct af te handelen. En dat dus op KLB, een van de lastigste en grootste fora van FOK! (lijkt mij). Sowieso mag er wel eens wat meer respect jegens mods op KLB komen, vooral in de FB...
Ik denk wel dat er eerder tot het deleten van posts en gehele topics overgegaan moet worden als deze de privacy van users (of mensen van buiten dit forum die hier gebasht worden!) schenden, dit is dus een duidelijke taak voor de mods. Bij sommige backfiretopics krijg ik bovendien toch het idee dat sommige mods en zelfs FA's het eigenlijk ook wel leuk of terecht vinden. Dit zet niet aan tot beter gedrag bij de users. Ook zou er best sneller geband mogen worden als er users zijn die echt alleen maar bashen en de sfeer verpesten, vind ik.
[..]

Dit lijkt mij een erg goed idee. Privégegevens eventueel per PM versturen, en niet anders. 'Icoontjes' rechts boven het postveld dus ook weg. Blijkbaar (en helaas) zijn er heel veel users die niet met de huidige manier kunnen omgaan.

Bijna iedere week is er nu een reltopic. Dit kan grote gevolgen hebben voor een gebasht iemand in z'n echte leven. Ik vind dat admins best eens wat sneller mogen bannen wat dit soort dingen betreft. Nu worden er wel lange bans uitgedeeld voor zieken op andere fora, maar ongestraft privédingen van anderen posten in backfiretopics kan wél: dat is de indruk die ik althans krijg (en dit kan een verkeerde indruk zijn, hoor! )

Het lijstje van Socios vind ik voor het overige een aardige richtlijn, die weliswaar iets verder uitgewerkt en veranderd moet worden, maar voor het grootste deel als basis van beleid kan volstaan.

Verwachte reactie op deze post: tl;dr. Maar ik hoop toch dat er mensen zijn die de moeite nemen dit serieus te lezen
Verder denk ik dat het best nuttig zou kunnen zijn als hier wél een deel 2 van komt.

Ik ben het compleet met je eens, ieder bashtopic waar privegegevens te vinden zijn moet in iedergeval worden gesloten. En als de betreffende persoon er om vraagt zelfs verwijderen. Het zal vast veel tegenstand opleveren, als er nog meer topics worden gesloten. Maar uiteindelijk zal het veel leuker zijn voor iedere user op FOK!.
  woensdag 7 juli 2010 @ 08:54:58 #249
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83752964
Hoe dan ook, ik denk dat we wel kunnen concluderen dat de policy "Doe normaal" goed werkt op de rest van FOK!, maar niet op KLB. Daarom zou ik zeggen: Maak een apart regelboek voor KLB, en zorg dat de users structureel bestraft worden als ze dit overtreden.
Een gedicht over Maanvis
pi_83760711
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 18:34 schreef postmortum het volgende:
zelfs met Stevenmac26

Net alsof ik zo erg ben
  woensdag 7 juli 2010 @ 14:10:52 #251
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_83763889
Wat heeft de SC hiermee te maken? Of probeer je de SC weg te krijgen?

Mensen moeten gewoon oppassen met van alles op internet te gooien. Er zit altijd iemand tussen die wat kan vinden.
Moet je maar geen foto van je zusje,broertje of huis posten. Eigen schuld dikke bult.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  woensdag 7 juli 2010 @ 14:20:42 #252
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_83764355
Wat is er gebeurd ? Ik mis ook alle pret.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
  Admin woensdag 7 juli 2010 @ 14:29:04 #253
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_83764707
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 08:54 schreef Maanvis het volgende:
Hoe dan ook, ik denk dat we wel kunnen concluderen dat de policy "Doe normaal" goed werkt op de rest van FOK!, maar niet op KLB. Daarom zou ik zeggen: Maak een apart regelboek voor KLB, en zorg dat de users structureel bestraft worden als ze dit overtreden.

Gaat heen.
Dat wordt 6 A4tjes lang
Nee: doe normaal geldt nog steeds.
Alleen KLB kan er niet mee omgaan, prima, we zullen zien, toch?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin woensdag 7 juli 2010 @ 14:31:51 #254
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_83764825
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:10 schreef wise het volgende:
Wat heeft de SC hiermee te maken? Of probeer je de SC weg te krijgen?

Mensen moeten gewoon oppassen met van alles op internet te gooien. Er zit altijd iemand tussen die wat kan vinden.
Moet je maar geen foto van je zusje,broertje of huis posten. Eigen schuld dikke bult.

Bullshit, ionternet is een vrij medium, fotoboeken, blogs, weetikveelwat,
en nog steeds is het geen enkele reden om alles te verzieken en online elders te pleuren.
Ik ben blij dat de rechters het eindelijk ook snappen en strenger gaan straffen als het tot een zaak komt.

En Wise: je kent de spelregels dondersgoed, dus: nee
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

woensdag 7 juli 2010 @ 14:33:16 #255
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_83764892
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:31 schreef yvonne het volgende:

[..]

Bullshit, ionternet is een vrij medium, fotoboeken, blogs, weetikveelwat,
en nog steeds is het geen enkele reden om alles te verzieken en online elders te pleuren.
Ik ben blij dat de rechters het eindelijk ook snappen en strenger gaan straffen als het tot een zaak komt.

En Wise: je kent de spelregels dondersgoed, dus: nee
Ik snap die redenering ook nooit . "Moet je het maar niet op internet zetten". Hoewel het nadelig is voor mezelf klopt er echt totaal niks van die redenering.
  woensdag 7 juli 2010 @ 14:33:31 #256
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_83764903
EN KAN IEMAND ME VERTELLEN WAT ER GEBEURD IS NOU.
  Admin woensdag 7 juli 2010 @ 14:34:20 #257
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_83764947
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:33 schreef Skylark. het volgende:
EN KAN IEMAND ME VERTELLEN WAT ER GEBEURD IS NOU.

NEE

woensdag 7 juli 2010 @ 14:37:16 #258
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_83765085
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:34 schreef yvonne het volgende:

[..]

NEE
nou seg :S
  Forum Admin woensdag 7 juli 2010 @ 14:38:27 #259
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_83765133
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 08:54 schreef Maanvis het volgende:
Of de bezem er doorheen met een aantal bans voor mensen die "Doe normaal" niet snappen, gebeurt op de rest van FOK! ook.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  woensdag 7 juli 2010 @ 14:39:38 #260
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_83765179
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:38 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Of de bezem er doorheen met een aantal bans voor mensen die "Doe normaal" niet snappen, gebeurt op de rest van FOK! ook.
Saaie boel zou het worden zonder de users die KLB kleur geven.
pi_83765191
Net alsof het zo erg is in KLB
Beter gooi je gewoon OUD dicht want ik heb medelijden met die kinderen
  Admin woensdag 7 juli 2010 @ 14:40:44 #262
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_83765220
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:39 schreef stevenmac26 het volgende:
Net alsof het zo erg is in KLB
Beter gooi je gewoon OUD dicht want ik heb medelijden met die kinderen

Nee KLB is niet erg, maar áls er weer iets gaande is is het wél in KLB en hopla, weer de heisa over het kutte KLB.

Admin woensdag 7 juli 2010 @ 14:41:20 #263
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_83765241
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:38 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Zo te zien kijk jij heel weinig in MED

Admin woensdag 7 juli 2010 @ 14:42:58 #264
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_83765296
Nou hup, dicht, deze discussie is er 8768768565x geweest.KLB is kut blabla, FA's en A's bannen te weinig
Geen gegevens posten van welke soort dan ook, klaar

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')