Lijkt me raar als dat niet voor het complete forum geldt. Al vrees ik dat omdat er geen tweede deel komt dit verwaterd als sneeuw voor de zon. En we gaan gewoon verder met zoals he nou eenmaal is. En ik kan me er wel iets bij voorstellen.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 19:33 schreef 08gnoT. het volgende:
Maar gelden de maatregelen nu alleen voor KLB of heel FOK? Want ik kan me voorstellen dat mensen in F&F, K&W, OUD, wel graag foto's en andere persoonlijke dingen willen posten van zichzelf met hun nieuwe aanwinst.
En ik vind het ook raar dat er geen deel 2 mag. Een goed topic dit wat nog wat kan opleveren.
Dan is ie al volquote:Op dinsdag 6 juli 2010 20:06 schreef Adelante het volgende:
Ik lees deze morgen door op constructieve bijdragen.
Nee, absoluut niet.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:59 schreef BrandX het volgende:
Grow up. Internet is onlosmakelijk verbonden met je echte leven tegenwoordig. Hoe goed je ook denkt je echte ik te kunnen verschuilen achter je alter ego op FOK!, als er eentje tussen loopt die nerd genoeg is, kan hij je toch vinden. Just give it time.
Absoluut wel dus.. Het ik verschuil me is niet meer, iedere nerd kan vissen en je achterhalen. Dat moeten users een keertje beseffen.quote:
Dit klopt min of meer inderdaad.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 22:57 schreef Soury het volgende:
[..]
Absoluut wel dus.. Het ik verschuil me is niet meer, iedere nerd kan vissen en je achterhalen. Dat moeten users een keertje beseffen.
Zie boven........ zo naiefquote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:22 schreef Trollface. het volgende:
Als je geen link met je 'echte naam' maakt is er weinig te achterhalen, hoor.
Naďef? Nee hoor. Ik weet als geen ander dat je voorzichtig moet zijn op het internet.quote:
Als ik me best doe weet ik waar je huis woont.quote:Op woensdag 7 juli 2010 00:05 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Naďef? Nee hoor. Ik weet als geen ander dat je voorzichtig moet zijn op het internet.
Ik weet ook dat mijn adres te achterhalen is, maar dat was omdat ik het verleden stom ben geweest.quote:Op woensdag 7 juli 2010 00:07 schreef Soury het volgende:
[..]
Als ik me best doe weet ik waar je huis woont.![]()
Het boeit me aleen niet zo
quote:Op woensdag 7 juli 2010 00:11 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Ik weet ook dat mijn adres te achterhalen is, maar dat was omdat ik het verleden stom ben geweest.
Je moet er wel wat moeite voor doen.quote:
Makkelijker dan je denkt , meestal een klein ding van een persoon kan je al meerdere gegevens achterhalenquote:
Dat vertel je mijquote:Op woensdag 7 juli 2010 00:27 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Makkelijker dan je denkt , meestal een klein ding van een persoon kan je al meerdere gegevens achterhalen
Sowieso onzin om overal maar "baas" voor te zetten, een baas is werkgever, niks meer niks minder.quote:
Sorryquote:
Als je dat als user niet beseft., tja ...quote:Op woensdag 7 juli 2010 00:42 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Sorry, maar goed dan is het nog handig voor andere users dat je niet zomaar met gegevens moet gooien op het internet.
Dit lijkt mij een erg goed idee. Privégegevens eventueel per PM versturen, en niet anders. 'Icoontjes' rechts boven het postveld dus ook weg. Blijkbaar (en helaas) zijn er heel veel users die niet met de huidige manier kunnen omgaan.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 18:55 schreef j95 het volgende:
Je kan zeggen, geen privegegevens op FOK! ook niet als diegene het zelf doet en/of toestemming heeft gegeven.
quote:Op woensdag 7 juli 2010 02:25 schreef ViaRegnum het volgende:
Hm, hier toch ook maar even m'n mening geven, ook al ben ik een newbie. Ik ken hier echt bijna niemand, dus ik kan het ook wel helemaal mis hebben. Maar goed, dit is hoe ik het op dit moment zie:
Het valt me ontzettend op dat gebash hier best wel veel plaatsvindt. Zogenaamde 'KLB-bazen' vinden backfiretopics geweldig, maar zien niet de consequenties voor de 'gebashte' in.
'Eigen schuld', roepen sommigen hier. Hier hebben zij deels zeker gelijk in, iedereen weet dat het niet slim is om een hyves te posten, maar aan de andere kant moeten sommige users ook van het idee af dat backfiretopics oké zijn: dat is niet zo. Niet aan meedoen ook. Beetje bashen kan best ('TS kan er niet mee omgaan'), maar op het moment dat het echt persoonlijk wordt, is het gewoon niet meer leuk voor de ander. En nee, dat is niet je bedoeling als je een topic opent met een klacht, ook al is die onterecht of is het een onzinverhaal. Daar kies je niet voor. Het lijkt soms alsof sommige users helemaal geen grenzen kennen in het bashen op internet en in het zoeken en posten van persoonlijke informatie, wat mij behoorlijk verbaast. Helemaal geen generatiekloof dus (wat iemand hier veronderstelde); bepaalde dingen doe je gewoon niet.
Verder vind ik dat hier de bal wel erg makkelijk bij de moderators gelegd wordt door sommigen. Zeker, mods moeten deleten en/of ingrijpen wanneer dit nodig is en hebben ook belangrijke taken op dit gebied, maar users zijn zelf verantwoordelijk voor de troep die zij posten. Je moet nadenken voordat je iemand basht. Ik heb het gevoel dat er de laatste tijd bijna nooit meer dan één KLB-mod online is (en logisch, alle mods hebben ook een leven, het is zomer, etc.). Hierbij wil ik dan ook m'n complimenten geven aan o.us omdat hij momenteel KLB bijna in z'n eentje runt (dat gevoel heb ik althans, en hij heeft ook een paar keer zoiets gepost in FB). Als relatieve nieuweling onder de mods weet hij toch alles redelijk goed te regelen en zaken correct af te handelen. En dat dus op KLB, een van de lastigste en grootste fora van FOK! (lijkt mij). Sowieso mag er wel eens wat meer respect jegens mods op KLB komen, vooral in de FB...
Ik denk wel dat er eerder tot het deleten van posts en gehele topics overgegaan moet worden als deze de privacy van users (of mensen van buiten dit forum die hier gebasht worden!) schenden, dit is dus een duidelijke taak voor de mods. Bij sommige backfiretopics krijg ik bovendien toch het idee dat sommige mods en zelfs FA's het eigenlijk ook wel leuk of terecht vinden. Dit zet niet aan tot beter gedrag bij de users. Ook zou er best sneller geband mogen worden als er users zijn die echt alleen maar bashen en de sfeer verpesten, vind ik.
[..]
Dit lijkt mij een erg goed idee. Privégegevens eventueel per PM versturen, en niet anders. 'Icoontjes' rechts boven het postveld dus ook weg. Blijkbaar (en helaas) zijn er heel veel users die niet met de huidige manier kunnen omgaan.
Bijna iedere week is er nu een reltopic. Dit kan grote gevolgen hebben voor een gebasht iemand in z'n echte leven. Ik vind dat admins best eens wat sneller mogen bannen wat dit soort dingen betreft. Nu worden er wel lange bans uitgedeeld voor zieken op andere fora, maar ongestraft privédingen van anderen posten in backfiretopics kan wél: dat is de indruk die ik althans krijg (en dit kan een verkeerde indruk zijn, hoor!)
Het lijstje van Socios vind ik voor het overige een aardige richtlijn, die weliswaar iets verder uitgewerkt en veranderd moet worden, maar voor het grootste deel als basis van beleid kan volstaan.
Verwachte reactie op deze post: tl;dr. Maar ik hoop toch dat er mensen zijn die de moeite nemen dit serieus te lezen
Verder denk ik dat het best nuttig zou kunnen zijn als hier wél een deel 2 van komt.
zelfs met Stevenmac26quote:Op dinsdag 6 juli 2010 18:34 schreef postmortum het volgende:
ik loop hier ook al een tijdje rond , met de meeste users kan ik het redelijk vinden , ja zeldfs met stevenmac26 , maar wat mij echt de keel uithangt zijn die lutsers van de sc . Die verpesten niet alleen de sfeer in de sc chat tegenwoordig , maar blijkbaar vinden ze het ook leuk om pribvegegevens en foto's te posten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |