abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:36:02 #1
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_83717377
Naar aanleiding van gisteren dat er een meisje en een serieus forum vanuit KLB ernstig zijn lastiggevallen, moeten we bespreken wat wel en niet kan in KLB. Het volgende is geschreven door Siddartha niet door mij, vandaar dit topic. Dit moeten we bespreken.

De tijd dat je zomaar anoniem op fok kunt zitten is (al lang) voorbij. Vooral in klaagbaak lijkt het een sport te zijn om gegevens van de TS te achterhalen en te posten. Afbeeldingen, quotes, namen, als je pech hebt word je topic aan jou of de hoofdpersonen in je topic gelinkt en worden bekenden van je op de hoogte gesteld van het topic. En als je in klaagbaak een topic maakt over mensen, is dat meestal niet positief...

Voor iedereen behalve de TS levert dit natuurlijk een prachtig topic op. Rellen, een woedend zusje/vriendin, een TS in paniek, etc. Ik moet toegeven, die topics zijn wel leuk. En dan had de TS maar niet een topic moeten openen waarin hij zijn vriendin uitscheldt,zijn zusje naakt ziet, of medestudenten voor heksen uitmaakt. Eigen schuld, dikke bult. Toch?

Ik denk van niet.
Ten eerste omdat klaagbaak voor velen een uitlaatklep is. Gedachtes die je niet echt meent maar toch zo voelt zet je zo in een topic, omdat het kan en gemakkelijk is. En laat ik eerlijk zijn, als iemand mijn gedachtes kon horen zou ik waarschijnlijk opgesloten worden. Wie is nooit boos op zijn baas/een leraar, wie fantaseert niet over die lekkere vriendin van je vriendin, of over de vriendinnen van je zusje? Dat lijken me redelijk normale gedachtes, voor even of voor langer. Hoe dan ook, het zijn gedachtes, geen daden. Dat je (op internet of in het echt) zegt dat je je baas even 10 minuten onder water wilt houden, zegt niet dat je dat ook echt wilt doen. En laten we niet vergeten dat dit het internet is, dus ‘iemand die je niet mag’ word ‘iemand die je door en door haat’.
Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat mensen op hun daden beoordeelt moeten worden, niet op wat ze zeggen of denken. En daar ligt natuurlijk het probleem, want in klaagbaak schrijf je die gedachtes van je af. En als je bekenden dan op dat topic gewezen worden, zien ze alleen die gedachtes die al dan niet serieus zijn. Dat is niet alleen oneerlijk tegenover de TS, maar op deze manier ontneem je mensen ook een uitlaatklep.

Ten tweede is er het risico van fraude.
Hoe makkelijk is het niet om je voor te doen als iemand compleet anders? Met een beetje nadenken en subtiliteit kom je al heel ver, zeker als je wat gegevens hebt over een persoon( een hyves is voldoende). Je maakt een grove OP over een vriend van de persoon en post even later een foto van de vriend. Moet je eens opletten wat er gebeurt. Aangezien fokkers zo voorspelbaar reageren kun je ze makkelijk voor je laten werken.
Als fokker die zo’n gegevens opzoekt lijkt me dit helemaal niet de bedoeling en dus ook een reëel risico. Niemand wil graag gebruikt worden en zeker niet om een onschuldig iemand zwart te maken.

Ik zou graag eens willen horen wat de fokkers die dit normaal doen, over deze twee punten te zeggen hebben. Het zou helemaal mooi zijn als hier een discussie of iets wat erop lijkt zou ontstaan.

Bagger in dit topic wordt gewoon verwijderd en genoted.

[ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 06-07-2010 12:38:10 ]
Feyenoord Rotterdam
  Forum Admin dinsdag 6 juli 2010 @ 12:37:08 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_83717412
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:36 schreef o.us het volgende:
Naar aanleiding van gisteren dat er een meisje en een serieus forum vanuit KLB ernstig zijn lastiggevallen, moeten we bespreken wat wel en niet kan in KLB.
Een link met meer informatie zou wel handig zijn.
pi_83717425
quote:
Voor iedereen behalve de TS levert dit natuurlijk een prachtig topic op. Rellen, een woedend zusje/vriendin, een TS in paniek, etc. Ik moet toegeven, die topics zijn wel leuk. En dan had de TS maar niet een topic moeten openen waarin hij zijn vriendin uitscheldt,zijn zusje naakt ziet, of medestudenten voor heksen uitmaakt. Eigen schuld, dikke bult. Toch?

Ik denk van niet.
Dan zit je hier verkeerd. :/
Backfiretopics is het mooiste wat er is.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:37:46 #4
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_83717431
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:37 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Een link met meer informatie zou wel handig zijn.

Die topics zijn inmiddels verwijderd wegens privéinformatie.
Feyenoord Rotterdam
pi_83717444
Jij bent de reden dat ik niet of nauwelijks meer in KLB kom .
Zelfs topics met vreselijk veel potentie weet jij dicht te gooien ?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_83717479
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:38 schreef Winner_Taco het volgende:
potentie om een rechtszaak aan je broek te krijgen ja
daarom ben jij ook geen mod
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:39:24 #7
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_83717495
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:38 schreef Winner_Taco het volgende:
Idd, die topics van gisteren bleven veel te lang open en alle leuke topics gaan dicht.
pi_83717518
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:37 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Dan zit je hier verkeerd. :/
Backfire ok, maar vaak worden er ook vrienden van de TS bij betrokken, tubgirls gestuurd etc.
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  Forum Admin dinsdag 6 juli 2010 @ 12:40:39 #9
Heeft een huisje.
pi_83717545
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:37 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Precies. Wie kaatst kan de bal verwachten. Of je moet het gewoon wat slimmer spelen.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:41:10 #10
137079 Chowi
Lonerism.
pi_83717561
Ik denk dat de mensen die zitten met dit soort problemen maar niet zo naïef moeten zijn om persoonlijke gegevens op internet te plaatsen; dat hebben ze immers met hun volle verstand gedaan.
Dat zijn nou eenmaal de consequenties die eraan verbonden zijn. En of het nou op FOK! gebeurt of ergens anders op internet... het is nooit verstandig om privégegevens online te zetten.

Als je de verantwoording neer gaat leggen bij de mensen die op deze manier bashen (wat ik overigens niet verdedig) schiet je daar volgens mij helemaal niets mee op.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:41:22 #11
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_83717575
Tommy kan het ook nooit zo goed hebben als je 't over hem hebt.
zzz
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:41:52 #12
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_83717600
Wat ik al zei, je had gewoon gelijk die hyvesfoto moeten verwijderen. Er loopt hier altijd wel iemand rond die het leuk lijkt om de hyve te achterhalen en iemand serieus te verneuken.
pi_83717626
Als het echt uit de hand loopt wel ingrijpen, maar een linkje naar een hyves ofzo moet wel kunnen.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:43:13 #14
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_83717653
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:42 schreef BasementDweller het volgende:
Als het echt uit de hand loopt wel ingrijpen, maar een linkje naar een hyves ofzo moet wel kunnen.

Nee. er zijn altijd zakken vanuit KLB die daar misbruik van maken.
Laffe huichelaar
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:46:17 #15
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83717765
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:39 schreef swarmahoer het volgende:

[..]

potentie om een rechtszaak aan je broek te krijgen ja
daarom ben jij ook geen mod
Alsof ik dat ooit ook maar zou overwegen
OT : Bang voor rechtzaken ? Hoezo rechtzaken? Heeft Danny weer een of andere brief binnen gekregen dan ?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_83717786
En zoals dat topic van gisteren waarbij een ander forum werd lastig gevallen, daarover moet meer duidelijkheid zijn. De ene keer mag het wel (met die belgen) en deze keer konden ze ook gewoon hun gang gaan maar werd het topic pas veel later gesloten en de users geband.
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  Forum Admin dinsdag 6 juli 2010 @ 12:47:02 #17
Heeft een huisje.
pi_83717791
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar daar moet je mijns inziens ook tegen kunnen als je zelf aan het uitlokken bent.
De FA's en mods zijn ervoor om te voorkomen dat het allemaal uit de hand loopt. Er is nu toch gewoon flink ingegrepen? Ik snap de hele discussie niet zo.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:52:37 #18
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_83717971
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:51 schreef Mdrop het volgende:

[..]

Het gebruik van het woord Kanker raak je helaas echt niet meet kwijt op fok.
Is tering geen ernstige ziekte dan? Wat een rare regel.
pi_83717988
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:47 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar daar moet je mijns inziens ook tegenkunnen als je zelf aan het uitlokken bent.
De FA's en mods zijn ervoor om te voorkomen dat het allemaal uit de hand loopt. Er is nu toch gewoon flink ingegrepen? Ik snap de hele discussie niet zo.
Het gaat erom dat als iemand (een newbie) een hyvesfoto post, gelijk heel KLB er bovenop zit om TS' hyves te verneuken, tubgirls plaatsen etc, zijn vrienden erbij betrekken, linkjes naar het topic sturen naar mensen die er niks mee te maken hebben, dat soort dingen. Het zou leuk zijn als dat niet meer zo fanatiek gebeurde.
pi_83718043
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:51 schreef Mdrop het volgende:
Het gebruik van het woord Kanker raak je helaas echt niet meet kwijt op fok.
Zou wel moeten vind ik.
pi_83718048
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:51 schreef Socios het volgende:

[..]

Welke punten vind je onzin? In mijn ogen toch een heel fatsoenlijk lijstje.
Heel fatsoenlijk, maar gaat hier echt niet meer werken zolang de gemiddelde mod de regels dagelijks overtreedt om maar ts zwijgen over users .
pi_83718049
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld van misbruik? Anders kan je er ook moeilijk wat over zeggen.
  One tough cookie dinsdag 6 juli 2010 @ 12:55:12 #23
169210 liesje1979
pi_83718075
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:47 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar daar moet je mijns inziens ook tegen kunnen als je zelf aan het uitlokken bent.

Uitlokken?
Als je een topic opent in KLB lok je automatisch gebash uit? Ofzo?
Is dat de trend hier? Als ik ergens een klacht over heb en ik open een topic dan zeg ik met andere woorden: jo, bash mij?
Wat een rare gedachtengang.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:55:34 #24
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_83718090
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:51 schreef Socios het volgende:

[..]

Welke punten vind je onzin? In mijn ogen toch een heel fatsoenlijk lijstje.
Ik vind het een goede lijst en erg duidelijk
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:55:46 #25
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_83718097
Trouwens waarom gaat deze discussie alleen maar over KLB ?
Heb me oprecht zitten verbazen over dit topic : Amsterdams meisje die vandaag bij me was.
Volgens mij niemand gebanned (zelfs 9611 Niels niet ) Terwijl het vol stond met Hyves info , foto's enz enz.

Remlof heeft ook gereageerd en hartelijk mee gelachen als FA .

Vind je het gek dat users gaan denken dat ze zich alles maar zomaar kunnen permitteren ?

Als advies zou ik jullie dan ook meewillen geven één lijn te trekken aangaande wat wel en niet toegestaan is .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')