abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage dinsdag 15 juni 2010 @ 08:55:09 #1
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_82821758
quote:
Wereldvoetbalbond FIFA heeft na afloop van de wedstrijd Nederland-Denemarken 36 ‘Bavaria-Babes’ laten oppakken, meldt de Telegraaf.

Zij waren gekleed in de 'Dutch Dress van bierbrouwer Bavaria. Ook dertig meiden die in de oranje jurken de fanzone betraden, werden verwijderd. De FIFA wil zo de eigen sponsoren beschermen, in dit geval het biermerk Budweiser.

Volgens de Telegraaf zou de FIFA zelfs even hebben overwogen de meiden de jurken uit te laten trekken. Maar al snel realiseerden de officials zich dat zo’n actie nog veel meer publiciteit zou opleveren.

Bavaria-directeur Peer Swinkels is niet blij met de actie van de voetbalbond. "Er staat niet eens een merk op die jurkjes, dus wat doen we verkeerd? Sinds wanneer bestaat er een kledingvoorschrift tijdens wedstrijden?”.
Bron

Hoe belachelijk is dit? Blatter en zijn consorten verdienen werkelijk tientallen miljoenen euro's aan dit WK, ook als deze meisjes daar niet waren in hun jurkjes. Daarbij; de lokale bevolking wordt gewoon op transport gezet naar een locatie zover mogelijk van de stadions weg, zodat de FIFA en haar sponsors de enigen zijn die profiteren van dit WK. Wat vinden jullie van die situatie?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 15 juni 2010 @ 08:56:39 #2
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_82821794
Ze hadden die jurkjes wel uit moeten laten trekken
Sometimes you see knopjes
pi_82821813
voetbal is voor homo's en homo's hebben een hekel aan mooie vrouwen
pi_82821863
FIFA
  dinsdag 15 juni 2010 @ 09:02:23 #6
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_82821937
Alsof dat niet precies is wat ze wilden... Gratis publiciteit!

Je stuurt een paar meiskes in een goedkoop jurkje naar Zuid Afrika en je hebt meet exposure dan een dure tv campagne! En de FIFA en de officiële sponsor zijn de boeman.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 09:03:22 #7
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_82821961
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:02 schreef SicSicSics het volgende:
Alsof dat niet precies is wat ze wilden... Gratis publiciteit!

Je stuurt een paar meiskes in een goedkoop jurkje naar Zuid Afrika en je hebt meet exposure dan een dure tv campagne! En de FIFA en de officiële sponsor zijn de boeman.
In dit geval terecht... Dit slaat nergens op.
Intelligent, but fucked up.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 09:04:45 #8
116015 SicSicSics
pi_82821994
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:
In dit geval terecht... Dit slaat nergens op.
Merken bescherming. Daar gaan ze best ver in, terecht! Weet je wat een hoofdsponsor lapt? Ik snap dat je dan wat belangen te beschermen hebt.

En Bavaria wordt er ook niet slechter van op deze manier.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 09:06:16 #9
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_82822023
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:04 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Merken bescherming. Daar gaan ze best ver in, terecht! Weet je wat een hoofdsponsor lapt? Ik snap dat je dan wat belangen te beschermen hebt.

En Bavaria wordt er ook niet slechter van op deze manier.
Bescherming waartegen dan precies?

Want jij en de FIFA brengen het heel leuk, maar slaan de plank faliekant mis.

Of dacht je dat je op nike gympen het stadion niet inmocht?

Het feit dat Bavaria deze specifieke dames heeft ingehuurd maakt het voor de FIFA ongetwijfeld heel moeilijk hoor, maar een Oranje jurkje schendt geen sponsorrechten.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 09:08:04 #10
116015 SicSicSics
pi_82822066
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:06 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Bescherming waartegen dan precies?

Want jij en de FIFA brengen het heel leuk, maar slaan de plan falikant mis.

Of dacht je dat je op nike gympen het stadion niet inmocht?
Tegen teveel exposure van concurrerende merken die geen godsvermogen hebben betaald om met hun naam aanwezig te zijn.

Niet volgens de rechter...

Ik dacht van wel!
Fine, fuck you then!
pi_82822095
Als adidas de hoofdsponsor geweest was, had je je nike-schoenen uit moeten trekken.
Oh, and that's a bad miss!
pi_82822123
quote:

[..]

! Weet je wat een hoofdsponsor lapt?
Nee verklap het ons eens.

Verder is het gewoon nog meer gratis reclame voor dat merk zo. Op het nieuws zou men het nuetraal naar buiten moeten brengen zonder merk erbij, dan is men pas goed bezig.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 09:10:44 #13
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_82822143
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:08 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Tegen teveel exposure van concurrerende merken die geen godsvermogen hebben betaald om met hun naam aanwezig te zijn.

Niet volgens de rechter...

Ik dacht van wel!
Over welke exposure heb je het dan? Want dat is nu juist waar het mij om gaat. Er ís geen exposure van het merk Bavaria.
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:08 schreef Brentmeister het volgende:
Als adidas de hoofdsponsor geweest was, had je je nike-schoenen uit moeten trekken.
Absoluut niet.
  Redactie Frontpage dinsdag 15 juni 2010 @ 09:13:28 #14
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_82822204
quote:

Weet je wat een hoofdsponsor lapt? Ik snap dat je dan wat belangen te beschermen hebt.
Veel, maar aan de belangen van de locals in de townships wordt totaal voorbij gegaan.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage dinsdag 15 juni 2010 @ 09:14:15 #15
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_82822221
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:10 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Over welke exposure heb je het dan? Want dat is nu juist waar het mij om gaat. Er ís geen exposure van het merk Bavaria.
[..]
Precies, voor deze FIFA actie wisten alleen de Nederlanders dat deze jurkjes van Bavaria waren, nu weet iedereen het. Dom van de FIFA.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 15 juni 2010 @ 09:16:45 #16
116015 SicSicSics
pi_82822275
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:09 schreef Basp1 het volgende:
Nee verklap het ons eens.
Mastercard sponsorde 8 jaar geleden voor 46 miljoen. Het exacte bedrag weet ik niet, maar het zal ook wel richting die kant gaan...
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:13 schreef JeMoeder het volgende:
Veel, maar aan de belangen van de locals in de townships wordt totaal voorbij gegaan.
Ja... En Bavaria heeft daar wat mee te maken!?
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:10 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Daar dachten ze dus kennelijk anders over. Tevens is het een lastige kwestie, maar heeft de rechter ooit eens gezegd dat als een merk zijn best doet om bekend te maken dat iets van haar is, je het dus duidelijk kunt koppelen aan elkaar. Iedereen weet dat het een oranje jurkje van Bavaria is, dan hoeft het er niet expliciet op te staan.
Fine, fuck you then!
pi_82822446
FIFA is gewoon heel triest bezig. Er staat notabene niet eens een merk op dat jurkje.

Maar goed wat verwacht je anders van een organisatie die het koste wat kost in Zuid-Afrika wil houden, een land dat nog corrupt en zeer gevaarlijk is.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_82822562
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:16 schreef SicSicSics het volgende:

Mastercard sponsorde 8 jaar geleden voor 46 miljoen. Het exacte bedrag weet ik niet, maar het zal ook wel richting die kant gaan...
En toen kon je ook met niets anders als met mastercards afrekenen?
pi_82822648
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:16 schreef SicSicSics het volgende:
Daar dachten ze dus kennelijk anders over. Tevens is het een lastige kwestie, maar heeft de rechter ooit eens gezegd dat als een merk zijn best doet om bekend te maken dat iets van haar is, je het dus duidelijk kunt koppelen aan elkaar. Iedereen weet dat het een oranje jurkje van Bavaria is, dan hoeft het er niet expliciet op te staan.
Het is natuurlijk erg kinderachtig, maar Bavaria speelt het spel ook gewoon en in principe mag je op je eigen terrein natuurlijk toelaten wie je wilt en dus ook kledingvoorschriften stellen.

Maar het is natuurlijk wel compleet van de pot gerukt dat die dames opgepakt worden. Het is corruptie ten top wanneer de politie de zuiver commerciele belangen van civiele partijen gaat bewaken door arrestaties en verhoren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_82822649
Het lijkt er meer op dat Bavaria wat geld heeft neergelegd bij de telegraaf... aangezien daar het jurkjes-nieuws steeds vandaan komt...
quote:
ROTTERDAM - Er is ophef ontstaan over het oranje jurkje van bierbrouwer Bavaria, de 'DutchDress'. Voetbalbond KNVB zou het bierjurkje willen weigeren bij de oefeninterland Nederland-Ghana, omdat biermerk Heineken de hoofdsponsor is.

Voetbalvrouw Sylvie bij de presentatie van de DutchDress.
Dat beweerde althans De Telegraaf. De KNVB spreekt het echter tegen. "Wij zullen geen supporters met oranje jurkjes uit het stadion weren. Maar we zullen wel bekijken hoe we Heineken het alleenrecht op bierreclame kunnen garanderen", zei een KNVB-woordvoerder.
bron
pi_82822691
pi_82822716
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:31 schreef kadeya het volgende:
Het lijkt er meer op dat Bavaria wat geld heeft neergelegd bij de telegraaf... aangezien daar het jurkjes-nieuws steeds vandaan komt...
[..]

bron
Reclame maken via nieuwsberichten in de krant, wat maakt het de Telegraaf ook uit.
pi_82822767
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Reclame maken via nieuwsberichten in de krant, wat maakt het de Telegraaf ook uit.
FIFA laat ’oranje-babes’ oppakken

En oorspronkelijk komt het uit een Zuid-Afrikaanse krant.

Oh nee wacht, het is natuurlijk leuker om de telegraaf gewoon te bashen, omdat het kan.

pi_82822866
Dom van de Fifa, nu krijgt Bavaria juist exposure.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_82822879
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:33 schreef Amos_ het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)bes-arresteren.dhtml

Het AD meldt het ook.
Mijn fout.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 09:43:24 #26
116015 SicSicSics
pi_82822928
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is natuurlijk erg kinderachtig, maar Bavaria speelt het spel ook gewoon en in principe mag je op je eigen terrein natuurlijk toelaten wie je wilt en dus ook kledingvoorschriften stellen.
Reken maar dat Bavaria, hoewel ze de vermoorde onschuld spelen, hier heel blij mee is en echt wel beter wist! Ik vind het ergens ook wel een strakke actie!
quote:
Maar het is natuurlijk wel compleet van de pot gerukt dat die dames opgepakt worden. Het is corruptie ten top wanneer de politie de zuiver commerciele belangen van civiele partijen gaat bewaken door arrestaties en verhoren.
Dat zou inderdaad wel zorgwekkend zijn, maar zijn ze wel opgepakt en verhoord door de politie of zijn ze 'opgepakt' door stadion stewards?..
Fine, fuck you then!
pi_82823068
Wacht misschien neem ik het niet terug, dit wil ik ook even toevoegen:
quote:
The Star citeerde vanmorgen Barbara Kastein, één van de 36 babes van Bavaria, in Nederland 'officieel' . ,,We hadden lol, zongen en iedereen fotografeerde ons. Totdat een FIFA-official in de tweede helft naar ons toe kwam met de mededeling dat het niet toegestaan was het Bavariajurkje te dragen. Hij liet ons een keuze: onmiddellijk vrijwillig het stadion uit of anders zou dat hardhandig gebeuren.''
bron

en
quote:
Peer Swinkels, from Bavaria beer, told The Star last night that his colleagues in South Africa had told him that 36 Dutch women had been arrested after the match between the Netherlands and Denmark for wearing the dress.

Fifa said no arrests had been made
Volledige artikel
  dinsdag 15 juni 2010 @ 09:50:17 #28
116015 SicSicSics
pi_82823115
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:28 schreef Basp1 het volgende:
En toen kon je ook met niets anders als met mastercards afrekenen?
Ik weet niet wat de inhoud van het contract was, ik weet wel dat de inhoud van het sponsorcontract met het biermerk het alleenrecht op bierverkoop en het vermelden van de naam in en om het stadion behelst.
Fine, fuck you then!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 09:51:22 #29
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_82823145
Kortom: men was dus niet in overtreding

FIFA en Budweiser claimen een stuk territorium dat hen niet toebehoort.
pi_82823200
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:50 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de inhoud van het contract was, ik weet wel dat de inhoud van het sponsorcontract met het biermerk het alleenrecht op bierverkoop en het vermelden van de naam in en om het stadion behelst.
Het vermelden van de naam, dat is nogal een loze kreet, want door het oppakken/wegsturen van biermeisjes creert men juist exposure voor een ander merk.

Eigenlijk zou een concurerend biermerk een compleet vak moeten vullen met mensen die een paar verschillende kleuren bordjes meegeven en daarmee figuurtjes laten maken.
pi_82823203
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:48 schreef kadeya het volgende:
Wacht misschien neem ik het niet terug, dit wil ik ook even toevoegen:
[..]

bron

en
[..]

Volledige artikel
Ja dat zou ik ook zeggen als ik Fifa was
pi_82823279
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:53 schreef Basp1 het volgende:
Eigenlijk zou een concurrerend biermerk een compleet vak moeten vullen met mensen die een paar verschillende kleuren bordjes meegeven en daarmee figuurtjes laten maken.
Ik verwacht in dat opzicht wel iets van die Noord-Koreanen.
pi_82823294
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:54 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Ja dat zou ik ook zeggen als ik Fifa was
Ja dat zou ik ook zeggen als ik Peer Swinkels van Bavaria was
  dinsdag 15 juni 2010 @ 09:57:58 #34
116015 SicSicSics
pi_82823307
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:53 schreef Basp1 het volgende:
Het vermelden van de naam, dat is nogal een loze kreet, want door het oppakken/wegsturen van biermeisjes creert men juist exposure voor een ander merk.
Je ziet hoe moeilijk het is ja! Ik zou er ook geen contract op tekenen, maar het schijnt om best veel geld te gaan!
quote:
Eigenlijk zou een concurerend biermerk een compleet vak moeten vullen met mensen die een paar verschillende kleuren bordjes meegeven en daarmee figuurtjes laten maken.
En dat mag dus weer niet!
Fine, fuck you then!
pi_82823492
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:43 schreef SicSicSics het volgende:
Dat zou inderdaad wel zorgwekkend zijn, maar zijn ze wel opgepakt en verhoord door de politie of zijn ze 'opgepakt' door stadion stewards?..
quote:
Buiten het stadion werden de 36 meiden gearresteerd en uren ondervraagd. Twee van hen, onder wie Kastein, moesten zelfs tot diep in de avond op het bureau blijven. ,,Waarna we werden teruggebracht naar ons hotel,'' zegt Kastein. ,,Daar werd mijn paspoort ingenomen en een kopie gemaakt. Ze zeiden dat ik zou worden vervolgd en een gevangenisstraf van zes maanden rikeer. En dat allemaal voor een oranje jurkje....''
Er staat me iets bij dat bij Euro 2000 ook allerlei burgermeesters uitingen wilden laten weghalen op openbare pleinen waar een contract met ISS op van toepassing was, kroegen die hun brouwersuithangbord weg moesten halen enzo. Ik weet niet meer precies, maar dan zie je ook dat zelfs de Nederlandse autoriteiten zich van alles aan laten leunen en contracten sluiten ten koste van burgers en waardoor ze grove inbreuken op hun rechten moeten maken.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:10:17 #36
116015 SicSicSics
pi_82823671
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Er staat me iets bij dat bij Euro 2000 ook allerlei burgermeesters uitingen wilden laten weghalen op openbare pleinen waar een contract met ISS op van toepassing was, kroegen die hun brouwersuithangbord weg moesten halen enzo. Ik weet niet meer precies, maar dan zie je ook dat zelfs de Nederlandse autoriteiten zich van alles aan laten leunen en contracten sluiten ten koste van burgers en waardoor ze grove inbreuken op hun rechten moeten maken.
Sommige kroegen rond stadions moesten ook borden met concurrerende biermerken afplakken. All part of the game. En de FIFA is een private organisatie. Als die kledingvoorschriften schrijven, dan heb je je daaraan te houden.

Guerrilla marketing is trouwens volgens de wet verboden in Zuid-Afrika, dus ergens wel logisch (flauw dat wel) dat de politie erbij gehaald is.
Fine, fuck you then!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:31:22 #37
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82824355
ik heb gehoord dat de bavariameisjes vaginaal gecontroleerd zijn.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:31:46 #38
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_82824369
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:31 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb gehoord dat de bavariameisjes vaginaal gecuntoleerd zijn.
fixed
pi_82824395
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:10 schreef SicSicSics het volgende:

Sommige kroegen rond stadions moesten ook borden met concurrerende biermerken afplakken. All part of the game. En de FIFA is een private organisatie. Als die kledingvoorschriften schrijven, dan heb je je daaraan te houden.
Krijg je daar als kroeg dan vergoeding voor omdat jij gewoon normale reclame opeens mag gaan afdekken?
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:33:26 #40
116015 SicSicSics
pi_82824425
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:32 schreef Basp1 het volgende:
Krijg je daar als kroeg dan vergoeding voor omdat jij gewoon normale reclame opeens mag gaan afdekken?
Nee, je moet de FIFA betalen voor al die duizenden mensen extra die langs je kroeg wandelen!
Fine, fuck you then!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:33:53 #41
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82824436
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

fixed
pi_82824607
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:10 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Sommige kroegen rond stadions moesten ook borden met concurrerende biermerken afplakken. All part of the game.
Ik vind het belachelijk, zo'n contract mag je niet sluiten als overheid.
quote:
Guerrilla marketing is trouwens volgens de wet verboden in Zuid-Afrika, dus ergens wel logisch (flauw dat wel) dat de politie erbij gehaald is.
En sinds wanneer zou dat nu zijn?
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:40:10 #43
268089 whitesosa
Life sucks and then you die
pi_82824645
En toch had ik ze de jurkjes laten uittrekken.
Ik las whitesoa ipv whitesosa
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:44:09 #44
116015 SicSicSics
pi_82824821
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het belachelijk, zo'n contract mag je niet sluiten als overheid.
Iedereen heeft er belang bij. Overheid, sponsors, organisatie... Sjah.
quote:
En sinds wanneer zou dat nu zijn?
Net voor het WK!?!
Fine, fuck you then!
pi_82824894
En de jupiler reclame borden mogen dan wel langs het veld

Ik geloof van dit hele verhaal geen snars Zelfs op 538 geloofde ze het niet vanmorgen. (tenminste 1 van de 3 geloofde het neit)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_82824909
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

http://player.omroep.nl/?aflID=11051114

Vanaf 27.30
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:54:07 #47
33189 RM-rf
1/998001
pi_82825272
slimme marketing, het lijkt inderdaad een wereldwijd verhaal te worden (natuurlijk pikken alle kranten dit graag op, inclusief de plaatsjes van mooie vrouwen in korte rokjes ... plaatsen dat zelfs graag op de voorpagina, omdat dat een goede verkoop-hit is)
quote:
[PIC] Women in minis held by Fifa

By Angelique Serrao

Thirty-six sexily dressed Dutch women were forced out of Soccer City and held in a Fifa office for several hours for wearing an outfit designed by a Dutch beer company.

The body-hugging orange mini-dress, known as the Dutchy dress, was part of a gift pack bought with Bavaria beer in Holland as part of the build-up to the World Cup.

Peer Swinkels, from Bavaria beer, told The Star last night that his colleagues in South Africa had told him that 36 Dutch women had been arrested after the match between the Netherlands and Denmark for wearing the dress.

He said there was no branding on what has been described as the first real World Cup dress, but it was well known to be part of Bavaria beer in Holland.

"It's a nice dress. Very fashionable. In my opinion, people should have the right to wear whatever they want," Swinkels said. "We launched the orange item on April 30 on the queen's birthday, which we call Queen's Day. The Dutch people are a little crazy about orange and we wear it on public holidays and events like the World Cup."

But Fifa has said the dress is part of an ambush-marketing campaign it would not allow at matches.

Dutch tourist Barbara Kastein was a part of a large group who wore the dress, but many women at the stadium wore the outfit.

"We were sitting near the front, making a lot of noise, and the cameras kept focusing on us," Kastein said. "We were singing songs and having a good time."

Kastein said a Fifa official came up to her and told her she was not allowed to wear the dress because it was from Bavaria, and the women had a choice: leave the stadium voluntarily or they would be forced to leave. She told the official she would not leave as she saw nothing wrong with wearing the dress.

"In the second half, about 40 stewards surrounded us and forced us to leave the stadium. They pushed us up the stairs, and one of the girls fell."

Outside the stadium, Kastein said, the group were taken to a Fifa office and interrogated about the dress for several hours.

"The police came and kept on asking us the same questions over and over, asking if we worked for Bavaria. They said we were ambush-marketing and it was against the law in South Africa. They said we would be arrested and would stay in jail for six months. Girls were crying. It was bad."

Kastein said 34 women were held for more than three hours before being let go. She and another women were held for a few more hours.

"A police van took us back to our hotel and they wanted my passport. They made a copy and said they would investigate. They said they would sue me. All of this for wearing an orange dress."

The dress is worn by famous Dutch wag Sylvie van der Vaart, the wife of Real Madrid player Rafael van der Vaart.
http://www.iol.co.za/index.php?set_id=6&click_id=2871&art_id=vn20100615044444433C406692
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_82825523
Ik begrijp niet dat iedereen dit gewoon gelooft, al die verhalen komen van die meisjes zelf en die gast van Bavaria. Het is gewoon marketing en een hele irritante manier van reclame maken.
pi_82825595
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 11:00 schreef kadeya het volgende:
Ik begrijp niet dat iedereen dit gewoon gelooft, al die verhalen komen van die meisjes zelf en die gast van Bavaria. Het is gewoon marketing en een hele irritante manier van reclame maken.
Dan was de FIFA al lang aan het ontkennen gegaan.
Maar ze ontkennen het nog helemaal nergens
Anders hadden ze heus wel aangekondigd om stappen te ondernemen hier tegen.
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik luister NL-Talig
pi_82826533

dinsdag 15 juni 2010 @ 11:30:59 #51
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_82826793
Kijk, dat is dus precies de fascistische inborst van die godvergeten kankerclub. Commerciële gestapo-zwijnen. Dood aan Blatter en de roedel aarslikkers die hem omsingelt. .

[ Bericht 1% gewijzigd door Ringo op 15-06-2010 11:37:53 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_82826875
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:40 schreef Flashwin het volgende:
Dom van de Fifa, nu krijgt Bavaria juist exposure.
Zo te zien wereldwijd zelfs. De kranten zullen het bericht graag oppakken vanwege de combinatie van dames in mini-dress, het WK voetbal en de FIFA als bully.
pi_82826891
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:44 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Iedereen heeft er belang bij. Overheid, sponsors, organisatie... Sjah.
Dat is geen excuus om de billen te spreiden en je burgers onder een belachelijk bewind te plaatsen.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 11:40:58 #54
116015 SicSicSics
pi_82827168
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 11:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is geen excuus om de billen te spreiden en je burgers onder een belachelijk bewind te plaatsen.
Als de belangen maar ver genoeg gaan.

Overheid krijgt meestal veel geld van clubs, clubs krijgen veel geld van FIFA en sponsoren. Als die twee wegvallen kan de overheid ook naar haar centen fluiten en moet de kastelein in plaats van zijn bakken afplakken 1 x per 4 jaar opeens elk jaar meer OZB betalen.Om maar iets versimpelt te noemen.
Fine, fuck you then!
pi_82827665
Lol. ik wist helemaal niet dat Budweiser sponsor was
pi_82827747
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 11:02 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Dan was de FIFA al lang aan het ontkennen gegaan.
Maar ze ontkennen het nog helemaal nergens
Anders hadden ze heus wel aangekondigd om stappen te ondernemen hier tegen.
Dan moet je het volledige stuk lezen.
quote:
Fifa said no arrests had been made
pi_82827767
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 11:40 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Als de belangen maar ver genoeg gaan.

Overheid krijgt meestal veel geld van clubs, clubs krijgen veel geld van FIFA en sponsoren. Als die twee wegvallen kan de overheid ook naar haar centen fluiten en moet de kastelein in plaats van zijn bakken afplakken 1 x per 4 jaar opeens elk jaar meer OZB betalen.Om maar iets versimpelt te noemen.
Overheid krijgt veel geld van clubs , daarom moeten ze regelmatig van die failliete clubs helpen met de huren van stadions omlaag te gooien.
pi_82827819
Laat die meiden lekker.. ik vond het wel een leuk gezicht, paar van die mooie meiden in zo'n jurkje!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 12:01:28 #59
33189 RM-rf
1/998001
pi_82827901
eeen.... Deze Story goes Viral:

http://www.guardian.co.uk(...)rketing-fifa-dresses
quote:
Eklat bei Fußball-WM: Was die Fifa gegen diese Miniröcke hat
http://www.spiegel.de/fotostrecke/fotostrecke-55939.html

Niederländische WM-Fans
Ärger in Oranje

Die niederländischen Fans gelten als Spaßkanonen jedes Fußballturniers - auch wenn ihre Teams trotz Zaubergekicke am Ende meist verlieren. Doch in Südafrika haben sich nun einige der Oranje-Anhänger mit der Fifa angelegt. Es ging um Miniröcke.

Johannesburg - Eine Gruppe von mehr als 30 niederländischen WM-Fans ist nach Presseberichten wegen ihrer leuchtend orangefarbenen Shirts mit der Fifa aneinandergeraten. Ordnungskräfte des Weltfußballverbands hätten die Frauen gut drei Stunden lang vernommen, berichtete am Dienstag die Zeitung "The Star". Die von einer niederländischen Brauerei gestifteten Hemden hätten die Aufmerksamkeit der Fifa-Mitarbeiter geweckt. Herbeigerufene Polizisten befragten dann die Frauen.

"Sie erklärten, wir machten illegale Werbung und dass das in Südafrika gegen das Gesetz sei. Sie erklärten, wir würden festgenommen und bis zu sechs Monate ins Gefängnis gehen. Die Mädels waren völlig aufgelöst, es war schlimm", sagte die Niederländerin Barbara Kastein dem Blatt.

Die Fifa betonte, es habe keine Festnahmen gegeben. Doch behalte man sich Schritte vor. Die Fifa hat ein strenges Regelwerk für den Stadionbesuch erlassen, um ihre Geschäftspartner vor illegaler Werbung zu schützen.

Der Direktor der Brauerei, die die beanstandeten Outfits gestiftet hatte, sagte dem niederländischen "Allgemeen Dagblad": "Es sind doch nette Röckchen, auf denen gar kein Markenname zu sehen ist. Meiner Meinung nach muss doch jeder tragen dürfen, was er möchte. Was haben wir denn nur falsch gemacht?"

jdl/dpa
http://www.spiegel.de/panorama/gesellschaft/0,1518,700733,00.html

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 15 juni 2010 @ 12:22:08 #60
268089 whitesosa
pi_82828646
Ik blijf het retestrak vinden van Bavaria. Deze exposure hadden ze met een miljoenen verslindende campagne nooit bereikt.

Zo nu eerst een Bavaria!
pi_82828867
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 11:56 schreef kadeya het volgende:

[..]

Dan moet je het volledige stuk lezen.
[..]
Op AD.nl staat dat de fifa verwijst naar onterechte reclame
Ik luister NL-Talig
pi_82829028
quote:
Bavaria betaalde opgepakte Oranje-babes
Uitgegeven: 15 juni 2010 12:25
Laatst gewijzigd: 15 juni 2010 12:26
AMSTERDAM - Bavaria blijkt wel degelijk achter de Nederlandse 'Oranje-babes' te zitten. De bierbrouwer ontkende tot nu toe meer te hebben gedaan dan alleen het beschikbaar stellen van de Oranje jurkjes.

© ANP
De FIFA liet maandag tijdens het duel Nederland-Denemarken 36 vrouwen uit het stadion in Johannesburg zetten. Zij waren gekleed in de oranje jurkjes van bierbrouwer Bavaria.
Het was niet de eerste stunt van de in de Dutch Dress-geklede dames. Ook in een eerdere wedstrijd voerden de meisjes een stripact op, waarbij de jurkjes tevoorschijn kwamen.

Meisjesdispuut
Bavaria stelde destijds niets met de actie te maken te hebben. "Die meiden zijn van een studentendispuut en hebben alles zelf betaald, hoewel we het natuurlijk wel leuk vinden", aldus Bavaria-directeur Swinkels destijds tegenover De Telegraaf.
De waarheid is anders. Er is geen sprake van een dispuut. Vanaf het begin is Bavaria nauw betrokken bij de marketingcampagne. De bierbrouwer betaalde de tickets, het verblijf en de reis van de dames, zo geeft Swinkels nu tegenover NU.nl toe.
Opgepakt
Barbara Castelein, woordvoerster van de Oranje-babes, zegt geschrokken te zijn door de actie van de FIFA. "We zijn zeer hardhandig aangepakt, sommige meisjes zaten onder de blauwe plekken. Ineens is het dan geen onschuldige actie meer."
Uiteindelijk hebben de Bavaria-meisjes vier uur vastgezeten. "Dat was geen pretje. Ze dreigden dat ze ons een half jaar zouden vastzetten. Sommige meisjes begonnen toen hysterisch te huilen. Bovendien was het hartstikke koud in onze jurkjes."
Het is nog onduidelijk wat de vervolgstappen zijn. In ieder geval zal Castelein samen met Bavaria wel twee keer nadenken voordat er weer een ludieke actie komt. "We hadden plannen voor de volgende wedstrijd, maar ik weet niet of we dat wel gaan doen."
Bavaria heeft een advocaat beschikbaar gesteld.
http://www.nu.nl/buitenla(...)te-oranje-babes.html
Ik luister NL-Talig
pi_82829182
te belachelijk voor woorden...

dus een groepje lekkere meiden mag niet meer gezamelijk naar een evenement gaan in hetzelfde kledingstuk...

nou, ik haal zaterdag uit protest dan maar ene kratje bavaria
  dinsdag 15 juni 2010 @ 12:36:43 #64
268089 whitesosa
pi_82829264
Dus als 30 kerels met Jup Holland Jup shirts het stadion inlopen worden ze er ook uit geflikkerd.
pi_82829311
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:36 schreef whitesosa het volgende:
Dus als 30 kerels met Jup Holland Jup shirts het stadion inlopen worden ze er ook uit geflikkerd.
als ze door jupiler gesponsord worden wel
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 juni 2010 @ 12:38:23 #66
862 Arcee
Look closer
pi_82829343
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 12:39:08 #67
268089 whitesosa
pi_82829374
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:37 schreef Ra-z het volgende:

[..]

als ze door jupiler gesponsord worden wel
Misschien wordt het weer eens tijd om sport sport te laten zijn. Staat de wereldkampioen zeker ook al vast als voorkeur van de sponsor ivm kijkcijfers enzo.
pi_82829614
volgens mij niet de eerste keer dat bepaalde dingen niet mogen in een stadion

de heineken luidspreker hoed mocht niet bij het ek omdat carlsberg sponsor was bijvoorbeeld
pi_82830056
Belachelijk dat de FIFA ook al kledingstukken weert.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_82830182
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:44 schreef Ra-z het volgende:
volgens mij niet de eerste keer dat bepaalde dingen niet mogen in een stadion

de heineken luidspreker hoed mocht niet bij het ek omdat carlsberg sponsor was bijvoorbeeld
belachelijk, je mag toch zelf weten wat je aantrekt.

en als bavaria meiden sponsort dan is dat leuk.
het zijn de camera's die erop inzoomen, wellicht een teken dat de hoofdsponsort ook voor lekkere meidne moet gaan zorgen ipv dit onzettende trieste gezuig.

(bij american football en honkball hebben ze gewoon lekkere cheerleaders )
  dinsdag 15 juni 2010 @ 12:59:27 #71
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_82830313
Hoe moeten de spelersbussen trouwens bij het stadion komen? Ik heb nog nooit een touringcar gezien van het merk Kia of Hyundai? Weg met die kut-Volvo's. Einde WK.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 13:09:59 #72
303938 pongping
Hahaha :-/
pi_82830749
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:31 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb gehoord dat de bavariameisjes vaginaal gecontroleerd zijn.
Ja, wie weet zat er wel een kratje van 24 in
  dinsdag 15 juni 2010 @ 13:16:32 #73
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_82831016
De FIFA is een ouwemannenbolwerk met een marketingbewind dat dertig jaar terug nog hoge ogen kon gooien. Alle krampachtige pogingen tot merkbescherming ten spijt, is één hendige viral campaign tegenwoordig genoeg om die ouwe knakkers in hun hemd te zetten. Daar helpen nog geen honderd logorazzia's tegen.

FIFA. . Die zijn nog altijd bij Goebbels in de leer. Groot schreeuwen, lelijk blazen, alles gestuurd van bovenaf. Die tijden zijn voorbij, focking losers.
pi_82831894
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 13:09 schreef pongping het volgende:

[..]

Ja, wie weet zat er wel een kratje van 24 in
Zing
pi_82832297
Het is ook wel zeer ondeugend gepland door de meiden
http://www.dailymotion.co(...)ria-babes_shortfilms
pi_82832861
Binnenkort als toeschouwer ook geen reebok schoenen aan op het WK,

'Onze sponsoren zijn nike en adidas!'

dinsdag 15 juni 2010 @ 14:02:29 #77
33189 RM-rf
1/998001
pi_82832885
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:59 schreef BeamofLight het volgende:
Hoe moeten de spelersbussen trouwens bij het stadion komen?
ik zou het de Chauffeur van het nederlandse team vragen, die weet dat vast wel goed ... of niet
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 juni 2010 @ 14:02:53 #78
862 Arcee
Look closer
pi_82832906
quote:
Vragen over bierarrestatie Z-Afrika

` Het ministerie van Buitenlandse Zaken
heeft in Zuid-Afrika navraag gedaan
over de arrestatie van drie Nederlandse
vrouwen in Johannesburg.Ze hoorden bij
een groep van dertig jonge vrouwen die
een oranje jurk aan hadden van het
biermerk Bavaria.

Het zou gaan om bescherming van het
biermerk Budweiser,een officiële
sponsor van het WK.Het ministerie kan
zich niet voorstellen dat het verboden
is om in een oranje jurk rond te lopen.

Op de jurk staat nergens zichtbaar de
naam Bavaria.Het ministerie heeft nog
geen antwoord van de Zuid-Afrikaanse
autoriteiten.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_82835727
Ik zie liever oranjebabes dan beschilderde berlusconi-pijpsters
  dinsdag 15 juni 2010 @ 16:31:03 #80
117098 Hathor
Effe niet
pi_82839717
BIERHOEREN
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_82840139
Arme Orange Babies
Daar zit je dan.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 17:44:18 #82
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_82843138
Dus dit mag ook niet neem ik aan?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_82844115
Michael van Praag zat laatst bij zo'n voetballulprogramma en die zat dit soort gedrag gewoon te verdedigen, die vond het vrij normaal dat bepaalde sponsorbelangen dat zouden rechtvaardigen. Alle andere deelnemers aan het gesprek vonden dat op zijn minst ietwat discutabel.
pi_82844134
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:02 schreef Arcee het volgende:

[..]

Lol, Bavaria wordt heerlijk in de kaart gespeeld

Ik heb zelf nog helemaal niks gemerkt/gezien van de officiele sponsor, Budweiser
pi_82845513
Ik zag gisteren trouwens een stukje CNN over de Nederlandse supporters daar op een camping, en toen ging die mevrouw over bier vertellen in een tent vol met fusten, en toen beweerde ze dat zo'n tent een walk-in fridge heeftte. Zou nou een of andere slimmerik ter plekke haar dat wijs gemaakt hebben?
pi_82845982
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 18:06 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Lol, Bavaria wordt heerlijk in de kaart gespeeld

Ik heb zelf nog helemaal niks gemerkt/gezien van de officiele sponsor, Budweiser
Budweiser is dan ook echt niet te zuipen. daar mis je niets aan.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 18:55:52 #87
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_82846225
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 18:50 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Budweiser is dan ook echt niet te zuipen. daar mis je niets aan.
Drinking Budweiser is like making love in canoe.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 18:57:20 #88
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_82846297
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 18:06 schreef Modus het volgende:
Michael van Praag zat laatst bij zo'n voetballulprogramma en die zat dit soort gedrag gewoon te verdedigen, die vond het vrij normaal dat bepaalde sponsorbelangen dat zouden rechtvaardigen. Alle andere deelnemers aan het gesprek vonden dat op zijn minst ietwat discutabel.
Het lijkt me logisch dat Budweiser geen Bavariaspandoek opgehangen wil zien worden. Maar de merk- en sponsorbescherming neemt wel heel draconische vormen aan, het zijn haast private milities die ieder fout labeltje verwijderd willen zien en daar ook actie op uitvoeren.
Dezelfde maffiapraktijken zie je rondom de Olympische Spelen, dat is al net zo'n commercieel verkankerd zooitje. Die grote evenementen zijn totaal ontspoord, volledig in handen van een bende corrupte amorele geldhoeren. En de schijn maar ophouden, en maar glimmende praatjes verkopen.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 19:57:22 #89
228332 rock3tcat
Señor Binario
pi_82849090
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 08:55 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Bron

Hoe belachelijk is dit? Blatter en zijn consorten verdienen werkelijk tientallen miljoenen euro's aan dit WK, ook als deze meisjes daar niet waren in hun jurkjes. Daarbij; de lokale bevolking wordt gewoon op transport gezet naar een locatie zover mogelijk van de stadions weg, zodat de FIFA en haar sponsors de enigen zijn die profiteren van dit WK. Wat vinden jullie van die situatie?
Capitalism baby.
0011 0000 1001 0000 0111 0000 1010 1000 0001 1000 ^_^
0001 0000 1000 0000 0111 0000 1110 0000
1010 1000 1101 0000 1100 1000 1111 0000
1100 0000 1101 0000 0010 1000 ! :)
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:25:36 #90
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_82850489
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 19:57 schreef rock3tcat het volgende:

[..]

Capitalism baby.
Corporate fascism baby.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:50:18 #91
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82851871
eigenlijk erg zielig. een paar geile snollen wordt opgetrommeld, in een jurkje gefrot en bijna alle mannen in nederland kunnen hun tong niet meer terug doen in hun mond. intens triest als je er langer over nadenkt.
pi_82852590
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 20:50 schreef zoalshetis het volgende:
eigenlijk erg zielig. een paar geile snollen wordt opgetrommeld, in een jurkje gefrot en bijna alle mannen in nederland kunnen hun tong niet meer terug doen in hun mond. intens triest als je er langer over nadenkt.
Leuk om te zien en honderd keer meer reclame dan beschilderde indianen en andere idioten.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 21:05:59 #93
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82852688
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 21:04 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Leuk om te zien en honderd keer meer reclame dan beschilderde indianen en andere idioten.
dat bedoel ik. ontzettende hill billy al bundy.
pi_82852765
Tegen de verkrachtingen doet de Zuid-Afrikaanse politie niets, tegen de bendes is men niet opgewassen, maar nu ineens zijn ze er dan, de sukkels.
pi_82852906
quote:
dat is het enige leuke aan het wk.

naar 22 mongooltjes die achter een bal aanrennen kijken is zeker leuk
  dinsdag 15 juni 2010 @ 21:13:11 #96
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_82853119
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:45 schreef Crazy-M het volgende:
En de jupiler reclame borden mogen dan wel langs het veld

Ik geloof van dit hele verhaal geen snars Zelfs op 538 geloofde ze het niet vanmorgen. (tenminste 1 van de 3 geloofde het neit)
Enige dat ik kan verzinnen is dat Jupiler deel uit maakt van dezelfde brouwerij als Budweiser, Anheuser-Busch InBev
Where law ends, tyrrany begins.
pi_82853233
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 21:07 schreef stekelzwijn het volgende:
Tegen de verkrachtingen doet de Zuid-Afrikaanse politie niets, tegen de bendes is men niet opgewassen, maar nu ineens zijn ze er dan, de sukkels.
Op z'n Hollands dus
pi_82853369
quote:
Ja, je moet er vooral de humor niet van inzien.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 juni 2010 @ 21:18:47 #99
862 Arcee
Look closer
pi_82853475

pi_82853979
Als het WK in Brazilië gehouden zou zijn waren die meiden afgevoerd omdat ze te véél aanhadden..;)
  woensdag 16 juni 2010 @ 10:11:39 #101
36038 Shaman
retro-progressief
pi_82870670
quote:
Politie arresteert twee Bavaria-vrouwen

JOHANNESBURG - De politie in Zuid-Afrika heeft in de nacht van dinsdag op woensdag twee Nederlandse 'Bavaria-vrouwen' in hun hotel aangehouden. Dat zei een woordvoerder van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken.

"We worden nu van ons bed gelicht en opgepakt. Waarschijnlijk vandaag nog voor de rechter", meldt Barbara Castelein, die voor een Nederlands PR-bureau werkt dat de actie met Bavaria heeft opgezet.

Ruim dertig Zuid-Afrikaanse en Nederlandse vrouwen waren maandag het voetbalstadion in Johannesburg, uitgedost als Deense supporters, binnengekomen om de wedstrijd Denemarken - Nederland te bekijken.

In de eerste helft van de wedstrijd stripte de groep het rood-wit van Denemarken en werden oranje jurkjes van het biermerk getoond die daaronder verborgen zaten.

Op last van FIFA-officials werden de vrouwen uit het stadion verwijderd en enkele uren vastgehouden in een kantoor van de wereldvoetbalbond. Het biermerk Budweiser is de officiële sponsor van het WK.

Huilbuien

Castelein liet dinsdag nog weten dat zij onder flinke druk zijn gezet door de Zuid-Afrikaanse autoriteiten. Volgens de Amsterdamse werd hardhandig opgetreden en gedreigd met een half jaar celstraf, hetgeen leidde tot paniek en huilbuien onder de vrouwen.
Bron: nu.nl
pi_82870704
Leuk land joh dat Zuid-Afrika
pi_82870708
Belachelijk zeg.
pi_82870782
ik wil de reden wel weten, kan me haast niet voorstellen dat dit om het merkloze jurkje gaat.

en dat de fifa erachter zit.

anders boycotten dat hele klote wk
pi_82870993
http://www.telegraaf.nl/t(...)gearresteerd___.html
quote:
JOHANNESBURG - De 'Bavaria Babes' zijn vanochtend in Johannesburg wederom gearresteerd door de Zuid-Afrikaanse politie en worden zo spoedig mogelijk naar de rechtbank gebracht. Dat meldde Barbara, een van de 'Bavaria Babes', middels een sms aan deze krant.

Foto: Hans van Tilburg

De autoriteiten in Zuid-Afrika, het organisatiecomité van het WK voetbal en de FIFA reageerden hiermee op de reclamestunt waarbij eergisteren een groep van ruim dertig vrouwen uit Zuid-Afrika en Nederland door de politie werd aangehouden. Bavaria had de dames vermomd als fans van Denemarken tijdens de eerste groepswedstrijd van het Nederlands elftal het stadion in Johannesburg binnengesmokkeld.

De wereldvoetbalbond FIFA konigde eerder ook al aan keihard in te grijpen als bierbrouwer Bavaria opnieuw de reclameregels zou overtreden door Oranjebabes in jurkjes tijdens wedstrijden van het Nederlands elftal stadions binnen te smokkelen.

Overigens zijn de Oranjebabes, die in een lastig parket raakten door hun inzet voor biermerk Bavaria, woedend op de brouwer. De actie met oranje jurkjes zorgde de afgelopen 24 uur voor een stortvloed aan internationale publiciteit.

"Wij zijn wel een beetje gebruikt door Bavaria”, vindt Cindy van Diernen (23) uit Almere, die in Zuid-Afrika studeert. De babes werden na afloop van de wedstrijd Nederland tegen Denemarken hardhandig meegetroond en urenlang ondervraagd door FIFA-officials en politieagenten omdat hun Deense outfit zich tijdens de eerste helft ontpopte in oranje kledij.

Van Diernen was één van drie Nederlandse dames, de andere 33 waren lokaal ingehuurd bij een marketingbureau voor 10 euro per uur. "Bavaria verdient nu miljoenen door deze geslaagde actie, maar ze zijn echt te ver gegaan door deze Zuid-Afrikaanse meiden – die haast niks betaald krijgen – te laten liegen”, zegt Van Diernen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_ver_gegaan___.html
quote:
JOHANNESBURG - Bierbrouwer Bavaria is echt te ver gegaan door de Zuid-Afrikaanse meiden – die haast niks betaald krijgen om reclame te maken in oranje jurkjes – te laten liegen, vinden de Nederlandse Bavaria Babes.

Foto: Hans van Tilburg
Please Wait ...

De actie met oranje jurkjes zorgde voor een stortvloed aan internationale publiciteit. „Wij zijn wel een beetje gebruikt door Bavaria”, vindt Cindy van Diernen (23) uit Almere, die in Zuid-Afrika studeert. De babes werden na afloop van de wedstrijd Nederland tegen Denemarken hardhandig meegetroond en urenlang ondervraagd door FIFA-officials en politieagenten omdat hun Deense outfit zich tijdens de eerste helft ontpopte in oranje kledij.

Van Diernen was één van drie Nederlandse dames, de andere 33 waren lokaal ingehuurd bij een marketingbureau voor 10 euro per uur. [b]„Bavaria verdient nu miljoenen door deze geslaagde actie, maar als de Zuid Afrikaanse meiden een strafblad hadden gekregen, hadden ze nooit van hun leven meer een baan kunnen vinden. Zo gaat dat in Zuid-Afrika.”

Een deel van de betrokken Oranje-babes raakte tijdens de verhoren na hun aanhouding in paniek uit vrees voor een strafblad. „Ze dreigden ons met een half jaar cel voor de lokale vrouwen en ze wilden mij direct de cel instoppen omdat ik mijn paspoort niet bij me had”, aldus Van Diermen. [b/]
pi_82871129
hehehe, dus een paar jurkjes van nog geen 10 euro per stuk, paar wk kaarten, beetje handgeld en een jurist krijgen voor totaal nog geen 30.000 euro voor elkaar betere reclame te maken dan budweiser.

powned
  woensdag 16 juni 2010 @ 10:28:55 #107
3542 Gia
User under construction
pi_82871194
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 10:15 schreef freejoran het volgende:
ik wil de reden wel weten, kan me haast niet voorstellen dat dit om het merkloze jurkje gaat.

en dat de fifa erachter zit.

anders boycotten dat hele klote wk
De reden is dat het gaat om een vooraf geplande actie om zoveel mogelijk reclame te maken voor Bavaria.
Als die meisjes één voor één in zo'n jurkje bij de kassa waren gekomen, had er geen haan naar gekraaid. Dan hadden ze gewoon onopvallend tussen de rest van het oranje gezeten en was er niets aan de hand geweest.

Het gaat dus niet zozeer om de jurkjes, maar om de actie.

Die meiden hebben zich hiervoor door Bavaria laten gebruiken.
  woensdag 16 juni 2010 @ 10:31:56 #108
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_82871302
Kan iemand me uitleggen hoe Bavaria deze meisjes heeft aangezet tot liegen?

Of doelt tutje gauwverdiend daarmee op de manier waarop ze naar binnen zijn gekomen?
pi_82871671
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 10:28 schreef Gia het volgende:

[..]

De reden is dat het gaat om een vooraf geplande actie om zoveel mogelijk reclame te maken voor Bavaria.
Als die meisjes één voor één in zo'n jurkje bij de kassa waren gekomen, had er geen haan naar gekraaid. Dan hadden ze gewoon onopvallend tussen de rest van het oranje gezeten en was er niets aan de hand geweest.

Die meiden hebben zich hiervoor door Bavaria laten gebruiken.
ja maar dan nog...bavaria betaald ticket en jurkjes en een vergoedingkje.
de kleding is niet met merkje.

en dan zitten er 30 vrouwen in oranje in het stadion....
het zijn de camera's die erop inzoomen, dus eigenlijk moet je de cameramannen aanklagen die vanuit geiligheid liever een paar ballen van dames filmen dan 1 bal op het groen
pi_82871909
De twitter gemeenschap is druk bezig om bavaria te ondersteunen, http://twitter.com/#search?q=%23Bavaria twitter ook met de #bavaria tag en maak het een trending topic!
pi_82871938
Eigenlijk doet de FIFA het zelf, http://www.fifa.com/world(...)otolist.html#1244348
pi_82872088
quote:
De babes werden na afloop van de wedstrijd Nederland tegen Denemarken hardhandig meegetroond en urenlang ondervraagd door FIFA-officials en politieagenten omdat hun Deense outfit zich tijdens de eerste helft ontpopte in oranje kledij.
WTF!??

Sinds wanneer hebben FIFA officials dat recht?

Te walgelijk dit!
  woensdag 16 juni 2010 @ 10:55:47 #113
33189 RM-rf
1/998001
pi_82872209
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 10:28 schreef Gia het volgende:

[..]

en zelfs dan nog?
die actie was helemaal niet illegaal, de jurkjes zijn gewoon oranje en bevatten geen reclame-teksten of logo's..

zelfs als het georganiseerd is, is er bij mijn weten geen enkele wet die het _kan_ verbieden dat een bedrijf een paar dames inhurt voor volledig legaal gedrag, en het is het juist zéér kwalijk dat vrouwen die zich voledig normaal en legaal gedragen opeens door een paar lokale mannen (fifa-oficals en nu schijnbar zelfs oficiele politieagenten) zwaar geinitimideert worden, of zelfs opgepakt vanwege hun 'kleding'
  woensdag 16 juni 2010 @ 11:02:52 #114
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_82872495
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 10:47 schreef lutser.com het volgende:
De twitter gemeenschap is druk bezig om bavaria te ondersteunen, http://twitter.com/#search?q=%23Bavaria twitter ook met de #bavaria tag en maak het een trending topic!
Da's inmiddels gelukt .
  † In Memoriam † woensdag 16 juni 2010 @ 11:04:59 #115
137949 Disana
pi_82872569
Vannacht zijn er twee vrouwen van hun bed gelicht door de politie.
pi_82872738
Dat krijg je als je een WK door een maffiose organisatie laat organiseren in een mongolenland.
pi_82872849
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 11:04 schreef Disana het volgende:
Vannacht zijn er twee vrouwen van hun bed gelicht door de politie.
Echt waar???
Zie boven
  woensdag 16 juni 2010 @ 11:13:01 #118
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_82872887
Hoe Apart is de FIFA?
pi_82873463
Dit gaat wel erg ver. Dat ze het stadion worden uitgezet is nog te begrijpen. Maar dit slaat nergens op.
pi_82873977
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 11:25 schreef nikk het volgende:
Dit gaat wel erg ver. Dat ze het stadion worden uitgezet is nog te begrijpen. Maar dit slaat nergens op.
Uit het stadion zetten te begrijpen?
Machtsmisbruik van de ergste soort, typerend voor de FIFA en Afrikaanse overheid/heden.
pi_82874067
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 11:12 schreef Redux het volgende:

[..]

Echt waar???
Zie boven
Bavaria meisjes van bed gelicht.
pi_82874299
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 10:55 schreef RM-rf het volgende:

[..]

en zelfs dan nog?
die actie was helemaal niet illegaal, de jurkjes zijn gewoon oranje en bevatten geen reclame-teksten of logo's..

zelfs als het georganiseerd is, is er bij mijn weten geen enkele wet die het _kan_ verbieden dat een bedrijf een paar dames inhurt voor volledig legaal gedrag, en het is het juist zéér kwalijk dat vrouwen die zich voledig normaal en legaal gedragen opeens door een paar lokale mannen (fifa-oficals en nu schijnbar zelfs oficiele politieagenten) zwaar geinitimideert worden, of zelfs opgepakt vanwege hun 'kleding'
Laten we wel wezen, het gaat natuurlijk wel gewoon om marketing in een stadion tegen de wil van de uitbater van zo'n stadion. Als ik een zaaltje afhuur en daar iets organiseer waar veel pers op af komt om mijn product te promoten, en de concurrent mengt zich onder het publiek voor een reclame-actie, dan flikker ik ze er ook uit en komen ze er nooit meer in.

Dit gaat niet m een jurkje, maar om een geplande reclame-actie. Wat er niet aan deugt is dat de Fifa afdwingt dat dit onder het strafrecht valt en door de politie wordt afgedwongen. Maar dat de Fifa in de stadions dit soort parasitaire marketing verbiedt lijkt me niet raar.
  woensdag 16 juni 2010 @ 11:46:36 #123
268089 whitesosa
pi_82874482
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 11:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Laten we wel wezen, het gaat natuurlijk wel gewoon om marketing in een stadion tegen de wil van de uitbater van zo'n stadion. Als ik een zaaltje afhuur en daar iets organiseer waar veel pers op af komt om mijn product te promoten, en de concurrent mengt zich onder het publiek voor een reclame-actie, dan flikker ik ze er ook uit en komen ze er nooit meer in.

Dit gaat niet m een jurkje, maar om een geplande reclame-actie. Wat er niet aan deugt is dat de Fifa afdwingt dat dit onder het strafrecht valt en door de politie wordt afgedwongen. Maar dat de Fifa in de stadions dit soort parasitaire marketing verbiedt lijkt me niet raar.
Ik kan er idd nog inkomen dat de meiden uit het stadion gezet zouden worden en dat daarmee de kous af zou zijn maar nu wordt er door de FIFA een rel omheen gebouwd en Bavaria lacht zich alleen maar rot.

Blijft natuurlijk wel een feit dat ik liever naar de BavariaBabes kijk dan naar prominenten in het publiek.
  woensdag 16 juni 2010 @ 11:47:37 #124
33189 RM-rf
1/998001
pi_82874539
quote:

[..]

en dat geeft een uitbater het recht mensen 'op te pakken' ...?

Overigens.,... de grootste denkfout bij de FIFA is nog wel dat doorgedraaide 'we moeten hiertegen optreden'... (vooral omdat ze niet de 'regie' erover hebben en ze bang zijn hun 'betaalde sponsoren' ermee te verliezen).
Nogmaals, het is voor officiele sponsoren juist heel gemakkelijk 'betere' promotie te creren, omdat die wél hun logo's ook in stadions mogen vertonen, maar die hebben gewoon een dik bedrag betaald en vergeten meestal dat reclame ook te maken heeft met 'creatief denken' en doen verder verdomd 'weinig' aan promotie-acties, behalve hele saaie en slappe 'product-placement'...

niet betalende sponosren moeten veel creatiever zijn, en tussenwegen bedenken, maar het is extrem dom om daarmee een 'kat-en-muis-spel te gaan houden, hou zulke anderen gewoon aan de bestande regels en ze zouden juist 'minder' aandacht krijgen, omdat verder niemand kan zien dat die oranje jurkjes dames iets te maken hebben met dat biermerk (juist omdat er wél regels bestaan die het verbieden om productlogo's of merken op die jurkjes af te beelden)
nogmaals, er is geen enkele reclameuiting zichtbaar en hadden de 'ordebewkers' niet zo overdreven reageert was er lang niet zoveel aandacht over of dat 'georgansieerd' was of niet... sowieso, een heleboel van de aantrekkelijke vrouwen die voor de camera's verschijnen in stadions worden gewoon ingehuurd en maken deel uit van reclame-campagne's...

Nogmaals... ergens mis je ergens een stap waar je kennelijk toestaat dat een uitbater _alles_ op slappe gronden kan vaststellen als zijnde een 'georganiseerde actie' ..
tjha, als je zo gaat denken kun je al die vreemd uitgedoste oranje-fans wel uit dje stadions flikkeren, wat die hebben dat allemaal zo 'georganiseerd' dat met die oranje kleur en dat ze allemaal dingen doen om 'op te vallen'...
pi_82874544
quote:

[..]

de concurrent mengt zich onder het publiek voor een reclame-actie,
Hoe dat precies? Er staat geen reclame op de jurkjes.
pi_82874797
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 11:47 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit. Reclame kan je ook maken d.m.v. acties, vormen, etc. Iedereen weet dat het gaat om de "Bavaria babes".
pi_82874822
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 11:52 schreef nikk het volgende:

[..]

Iedereen weet dat het gaat om de "Bavaria babes".
Nu wel, ja. .
  woensdag 16 juni 2010 @ 11:54:35 #128
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_82874902
Is er nu al iets bekend over de aanklacht?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_82875191
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 11:47 schreef RM-rf het volgende:

[..]

en dat geeft een uitbater het recht mensen 'op te pakken' ...?
Wat snap je niet aan?
quote:
Wat er niet aan deugt is dat de Fifa afdwingt dat dit onder het strafrecht valt en door de politie wordt afgedwongen
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 11:47 schreef zarGon het volgende:
Ja, en? Het is toch een reclame-actie?
pi_82875268
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:01 schreef Weltschmerz het volgende:

Ja, en? Het is toch een reclame-actie?
Waar blijkt dat uit?
pi_82875431
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:03 schreef Redux het volgende:

[..]

Waar blijkt dat uit?
Uit de reclames en andere (pers)uitingen van Bavaria.
pi_82875601
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:08 schreef nikk het volgende:

Uit de reclames en andere (pers)uitingen van Bavaria.
Persuitingen van bavaria? Zoals welke?

Volgens mij mag je als bezoeker van een dergelijk evenement nog altijd zelf bepalen welke kleding je draagt.
  woensdag 16 juni 2010 @ 12:14:03 #133
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_82875834
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:11 schreef Redux het volgende:

[..]

Persuitingen van bavaria? Zoals welke?
Het is toch duidelijk, bavaria komt met een jurkje, maakt daar reclame voor, en betaalt groepjes babes om georganiseerd te proberen zoveel mogelijk in beeld te komen.
quote:
Volgens mij mag je als bezoeker van een dergelijk evenement nog altijd zelf bepalen welke kleding je draagt.
Nee, de organisator van een dergelijk evenement mag bepalen of je het stadion in mag of niet en daar dus ook voorwaarden aan verbinden.
pi_82876183
Klinkt logisch, hoewel er geen bavaria uitingen op het jurkje stond.
pi_82877499
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is toch duidelijk, bavaria komt met een jurkje, maakt daar reclame voor, en betaalt groepjes babes om georganiseerd te proberen zoveel mogelijk in beeld te komen.
[..]

Nee, de organisator van een dergelijk evenement mag bepalen of je het stadion in mag of niet en daar dus ook voorwaarden aan verbinden.
Maar de kans dat die bavaria-babes in beeld komen is heel klein en de officiële sponsoren komen veel meer in beeld.
Juist doordat de FIFA zo reageert is het een succes. Dat is niet bavaria's schuld, die hebben gewoon heel slim ingespeeld op het machtsmisbruik van de FIFA.
Maar het eruit zetten is nog tot daaraan toe. Maar berechten van die vrouwen. Komop zeg.
Het is toch geen economisch delict ofzo.

En eigenlijk is dat berechten heel dom, nog meer publiciteit, en nog meer positieve berichten over bavaria.
Voor de officiele sponsor is dit wel een ramp, juist omdat ze zo moeilijk doen, dat vindt de klant niet leuk.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 16 juni 2010 @ 12:53:24 #137
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_82877578
http://twitter.com/koenderegt/

quote:
Bij de rechtbank samen met heren van Bavaria en de ambassade. Meis jes worden zometeen voorgeleid. http://twitpic.com/1x8db7
  woensdag 16 juni 2010 @ 12:55:46 #138
33189 RM-rf
1/998001
pi_82877705
Overigens, het engelse TV-station ITV heeft een bekende medewerker ontslagen (voetbalcommentator en ex-internationaal voor Jamaica die op het WK1998 speelde, én ambasader in de WK-bid 2018 voor engeland), omdat deze mogelijk de kaartjes die door Bavaria gebruikt zijn, doorverkocht zou hebben:

http://www.guardian.co.uk(...)cup-itv-robbie-earle
http://www.metro.co.uk/ne(...)d-cup-tickets-fiasco
quote:
Two arrests over Robbie Earle's World Cup tickets fiasco
Two people have been arrested and face criminal charges after sacked ITV pundit Robbie Earle's World Cup tickets were used for a marketing stunt to sneak sexy female Dutch fans into a match.

The group of 36 mini-dress wearing women were ejected from the Holland-Denmark match when Fifa bosses accused them of wearing the outfits to promote a beer brand that was not one of the official sponsors - a practice known as "ambush marketing".

The group was representing Bavaria NV. Only Budweiser beer marketing is allowed inside the stadiums.

ITV axed Earle after a "substantial number" of tickets which were for Earle's family and friends had been passed to a "third party" for "unauthorised purposes".

Earle, who has been an ITV pundit since 2002, said last night: "Call me naive but I didn't think I was doing anything wrong. I hope when people hear the full story they will see me in a different light."

Earle played for Port Vale and made appearances for Jamaica in World Cup 1998. He is additionally an ambassador for England's 2018 World Cup bid.

en BILD heeft het bericht ook ontdekt en heeft het al in een ankeiler met Slideshow (met plaatsjes van de mooie dames staan)
http://www.bild.de/BILD/s(...)er-holland-fans.html

[ Bericht 28% gewijzigd door RM-rf op 16-06-2010 13:03:07 ]
  woensdag 16 juni 2010 @ 12:58:06 #139
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_82877825
En de FIFA maakt zichzelf volkomen belachelijk.

Bavaria mag ze wel een krat bier sturen voor de extra reclame die ze hierdoor krijgen
stupidity has become as common as common sense was before
pi_82878397
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:51 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Maar de kans dat die bavaria-babes in beeld komen is heel klein en de officiële sponsoren komen veel meer in beeld.
Dat doet er natuurlijk niet toe. Er zijn natuurlijk wel grenzen, je mag ook niet een spandoek maken met een reclameboodschap, of je nou het merk noemt of niet, en daarom het stadion betreden en over een reclamebord heen hangen, of er boven hangen. Als je reclame wilt maken in het stadion dan moet je betalen.
quote:
Juist doordat de FIFA zo reageert is het een succes. Dat is niet bavaria's schuld, die hebben gewoon heel slim ingespeeld op het machtsmisbruik van de FIFA.
Het is zonder meer handig van bavaria en het lijkt me niet zo handig van de Fifa, maar dat wil niet zeggen dat de Fifa geen gelijk heeft.
quote:

Maar het eruit zetten is nog tot daaraan toe. Maar berechten van die vrouwen. Komop zeg.
Het is toch geen economisch delict ofzo.

En eigenlijk is dat berechten heel dom, nog meer publiciteit, en nog meer positieve berichten over bavaria.
Voor de officiele sponsor is dit wel een ramp, juist omdat ze zo moeilijk doen, dat vindt de klant niet leuk.
Waarschijnlijk is het wel een delict, strafbaarstelling zal wel een voorwaarde van de Fifa geweest zijn. Dat is wat er niet deugt aan ZA en de Fifa. Dat het in het stadion niet mag en dat ze bijvoorbeeld een schadeclaim zouden krijgen, dat lijkt mij op zich wel redelijk.
  woensdag 16 juni 2010 @ 13:31:33 #141
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82879362
denk dat bavaria een flinke boete gaat krijgen, maar die zal niet in verhouding staan met de kosten die ze anders kwijt waren voor de bereikte grp's.
  woensdag 16 juni 2010 @ 13:33:17 #142
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_82879440
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is zonder meer handig van bavaria en het lijkt me niet zo handig van de Fifa, maar dat wil niet zeggen dat de Fifa geen gelijk heeft.
Natuurlijk heeft de Fifa geen gelijk. Wat mankeert je om die vrouwen zo te behandelen?
quote:
Waarschijnlijk is het wel een delict, strafbaarstelling zal wel een voorwaarde van de Fifa geweest zijn. Dat is wat er niet deugt aan ZA en de Fifa. Dat het in het stadion niet mag en dat ze bijvoorbeeld een schadeclaim zouden krijgen, dat lijkt mij op zich wel redelijk.
Dat de Fifa het contractueel allemaal netjes heeft dichtgetimmerd, maakt het nog niet rechtvaardig.

Mensenrecht vs. Merkenrecht : 0 - 1
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 16 juni 2010 @ 13:35:19 #143
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_82879538
http://twitter.com/MaximeVerhagen/status/16299213112
quote:
Als FIFA een probleem heeft met oranje jurkjes kunnen ze dat juridisch uitvechten met het bedrijf, arrestatie is buiten proportie @edwinv73
pi_82879725
Wat ik me afvraag is; als nike nu een groep relaties als kado een tripje wk geeft. Meteen een leuk oranje pak erbij om wat sfeer te creëren. Als die groep word opgepakt komt overal nike in het nieuws, is het dan ook sluikreclame?
  woensdag 16 juni 2010 @ 13:42:04 #145
33189 RM-rf
1/998001
pi_82879821
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:33 schreef DustPuppy het volgende:

Dat de Fifa het contractueel allemaal netjes heeft dichtgetimmerd, maakt het nog niet rechtvaardig.

De FIFA heeft in hun Stadium Code of Condust eigenlijk _alle_ kleding verboden:

http://www.fifa.com/world(...)umcodeofconduct.html
quote:
4. Prohibited Items

Unless otherwise authorized by the FIFA World Cup Authorities in writing, Stadium Visitors and Accredited Persons are not permitted to use, possess, hold or bring into the Stadium the following Prohibited Items:

(...)
j) any promotional or commercial, materials, including but not limited to banners, signs, symbols and leaflets, or any kind of promotional or commercial objects, material and clothing;
Dat verbied dus in theorie alle 'commerciele' kleding ... hooguit zelfgemaakte kleding valt daarbuiten.

echter, een beetje normale rechter zal nog altijd gewoonweg stellen dat zulke 'commerciele voorwaarden nog geen grond voor een arrestatie kunnen zijn en zelfs bv het uit het stadion zetten, als men eenmaal binnen is, niet zal mogen in een rechtstaat als er geen duidelijk grond van overlast is.
(weigeren aan de poort is iets dat eerder mag dan mensen die enmaal binnen zijn opeens 'uitzetten' op andere gronden dan dat er een duidelijke vorm van overlast zou zijn of deze zich aggressief gedragen)

Dat de FIFA dat kennelijk in Zuid-Afrika wél voor elkaar wordt is imho een duidelijk grond van zorg omtrend het 'rechts-gehalte' van die staat en zeker goed dat bv de ambassade al ingrijpt als hiervan nederlandse staatsburgers direkt slachtoffer kunnen worden.
  woensdag 16 juni 2010 @ 13:42:12 #146
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_82879828
quote:
Dat daar nog eens wat verstandigs uitkomt, zeg
pi_82880345
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

[..]

Dat verbied dus in theorie alle 'commerciele' kleding ... hooguit zelfgemaakte kleding valt daarbuiten.

echter, een beetje normale rechter zal nog altijd gewoonweg stellen dat zulke 'commerciele voorwaarden nog geen grond voor een arrestatie kunnen zijn en zelfs bv het uit het stadion zetten, als men eenmaal binnen is, niet zal mogen in een rechtstaat als er geen duidelijk grond van overlast is.
(weigeren aan de poort is iets dat eerder mag dan mensen die enmaal binnen zijn opeens 'uitzetten' op andere gronden dan dat er een duidelijke vorm van overlast zou zijn of deze zich aggressief gedragen)

Dat de FIFA dat kennelijk in Zuid-Afrika wél voor elkaar wordt is imho een duidelijk grond van zorg omtrend het 'rechts-gehalte' van die staat en zeker goed dat bv de ambassade al ingrijpt als hiervan nederlandse staatsburgers direkt slachtoffer kunnen worden.
Dus elk kledingstuk met een merkje erop zou geweigerd kunnen worden?
pi_82880612
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat je het woord "commercial" verkeerd interpreteert.

Het gaat ook om redelijkheid hè... Zoals de FIFA al heeft aangegeven, natuurlijk kom je het stadion in als je een logo van een concurrende partij draagt, het wordt pas een probleem wanneer daar een doelgerichte actie achter zit. Dat is in dit geval domweg het geval. De FIFA heeft het volste recht dergelijke acties (en dus personen) te weren. Wel idioot dat die meiden voor de rechter moeten. Dat is gewoon onzin.
pi_82881439
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:58 schreef nikk het volgende:
De FIFA heeft het volste recht dergelijke acties (en dus personen) te weren. Wel idioot dat die meiden voor de rechter moeten. Dat is gewoon onzin.
acties weren ok, maar staat het in het wet dat dat reclameacties verboden is daar in ZA? oftewel, op grond waarvan worden ze opgepakt?
pi_82881646
quote:

[..]

Dat doet er natuurlijk niet toe. Er zijn natuurlijk wel grenzen, je mag ook niet een spandoek maken met een reclameboodschap, of je nou het merk noemt of niet, en daarom het stadion betreden en over een reclamebord heen hangen, of er boven hangen. Als je reclame wilt maken in het stadion dan moet je betalen.
Uiteraard, dus had weigering van de dames volstaan. Ik doel ook vooral op dat het belachelijk is van de FIFA dat dergerlijke dingen worden verboden.
quote:
[..]

Maar de FIFA wil ze nu neem ik aan berechten voor iets als een economisch delict. En dat is natuurlijk stom, omdat je daarmee alle goodwill kapot maakt en alleen maar reclame maakt voor hetgeen je uit wil bannen. Niemand had er iets van gezegd als ze door gelaten waren. Daarmee verwijnt ook elke reden om een dergelijke regel te hebben.
quote:
[..]

En die regel is natuurlijk te schandelijk voor woorden. Dat je voor iets dergelijks, uit puur economische marketingredenen berecht kan worden.
Die meisjes zijn sowieso niet de schuldige, als er een schuldige is zou het bavaria zijn. Die meisjes berechten is dan ook gewoon een schande voor onze wereld.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 16 juni 2010 @ 14:26:10 #151
33189 RM-rf
1/998001
pi_82882114
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:58 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik denk dat je het woord "commercial" verkeerd interpreteert.

Het gaat ook om redelijkheid hè... Zoals de FIFA al heeft aangegeven, natuurlijk kom je het stadion in als je een logo van een concurrende partij draagt, het wordt pas een probleem wanneer daar een doelgerichte actie achter zit. Dat is in dit geval domweg het geval. De FIFA heeft het volste recht dergelijke acties (en dus personen) te weren. Wel idioot dat die meiden voor de rechter moeten. Dat is gewoon onzin.
... nee, die voorwaarden geven niks aan dat 'redelijkheid' mee zou spelen... ze specificeren heel duidelijk en bewust niet dat het gaat om het afbeelden van een 'merk' ... wat er op die Bavaria jurkjes ook niet stond...
maar scheppen heel ruim dat _alle 'commerciele' kleding verboden is .
en nee, Die AVs zeggen niks over 'wat er achter zou zitten, wat natuurlijk ook complete bullshit zou zijn, dat heeft de FIFA helemaal niet te bepalen, of mensen die jurkjes dragen of ze dat zélf willen, of dat ze deel uitmaken van iets dat 'geregelt' werd

dat geeft natuurlijk de FIFA het recht iedereen eventueel uit het stadion te zetten, welke bv een kledingstuk met een Nike-teken draagt (Nike is géén officiele sponsor) of bv met reebok schoenen rondloopt.

Hooguit zullen ze in een normale rechtstaat nooit wegkomen met zulke veels te ruime 'Algemene Voorwaarden' en wordt zulk een bepaling zelf gewoon voor 'onrechtmatig' verklaard en zou iemand die dardoor uit het stadion gezet zou woren zelf s een schadevergoeding kunnen claimen omdat hem ten onrechte iets ontnomen is waarvoor hij dus betaald had..
als 'consument en afnemer van bepalde diensten heb je namelijk óók rechten, en een aanbieder kan niet zomaar de meeste belachelijke dingen in zn 'Algemene Voowaarden' zetten. (althans die erin zeten kunnen ze wél, maar die niet vervolgens ook rechtmatig 'uitvoeren')

Dat de FIFA dat bv wél doet in zuid-afrika is een erg slecht teken en helemaal als daarvan enderlandse staatsburgers het slachtoffer worden... Dan is het ook een kwetsie waarme de nederlandse regering zich kan bemoeien.
pi_82882711
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:33 schreef DustPuppy het volgende:

Reclame maken is geen mensenrecht. Met allerlei listige kunstgrepen reclame maken met gebruikmaking van andermans evenement terwijl dat uitdrukkelijk verboden is door de organisatie al helemaal niet.
  woensdag 16 juni 2010 @ 14:40:38 #153
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_82882799
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 14:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Reclame maken is geen mensenrecht.
Correct. Daar had ik het dan ook niet over.
  woensdag 16 juni 2010 @ 14:46:21 #154
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_82883081
De Fifa heeft niets netjes dichtgetimmert. Ik nog wel eens zien of een rechter (in de hoop dat die niet corrupt is) hier wat mee doet. Arrestatie is buiten alle proportie, en misschien zelfs wel te zien als een misdaad, aangezien er geen WETTEN overtreden worden.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_82883267
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 14:26 schreef RM-rf het volgende:

[..]

... nee, die voorwaarden geven niks aan dat 'redelijkheid' mee zou spelen... ze specificeren heel duidelijk en bewust niet dat het gaat om het afbeelden van een 'merk' ... wat er op die Bavaria jurkjes ook niet stond...
maar scheppen heel ruim dat _alle 'commerciele' kleding verboden is .
en nee, Die AVs zeggen niks over 'wat er achter zou zitten, wat natuurlijk ook complete bullshit zou zijn, dat heeft de FIFA helemaal niet te bepalen, of mensen die jurkjes dragen of ze dat zélf willen, of dat ze deel uitmaken van iets dat 'geregelt' werd

dat geeft natuurlijk de FIFA het recht iedereen eventueel uit het stadion te zetten, welke bv een kledingstuk met een Nike-teken draagt (Nike is géén officiele sponsor) of bv met reebok schoenen rondloopt.
Ik ben niet van mening dat je het woord "commercial" op die manier kunt uitleggen. Het gaat puur om sluikreclame. Kleding die bedoelt is om reclame mee te maken, "promotional or commercial". Zo heeft de FIFA dat ook zelf uitgelegd. Dit was een opgezette reclame/promotie actie van Bavaria, dus sluikreclame, dus de FIFA kan deze personen verwijderen. Volkomen terecht. Het is niet de FIFA die fout zit maar Bavaria.
quote:
Hooguit zullen ze in een normale rechtstaat nooit wegkomen met zulke veels te ruime 'Algemene Voorwaarden' en wordt zulk een bepaling zelf gewoon voor 'onrechtmatig' verklaard en zou iemand die dardoor uit het stadion gezet zou woren zelf s een schadevergoeding kunnen claimen omdat hem ten onrechte iets ontnomen is waarvoor hij dus betaald had..
als 'consument en afnemer van bepalde diensten heb je namelijk óók rechten, en een aanbieder kan niet zomaar de meeste belachelijke dingen in zn 'Algemene Voowaarden' zetten. (althans die erin zeten kunnen ze wél, maar die niet vervolgens ook rechtmatig 'uitvoeren')

Dat de FIFA dat bv wél doet in zuid-afrika is een erg slecht teken en helemaal als daarvan enderlandse staatsburgers het slachtoffer worden... Dan is het ook een kwetsie waarme de nederlandse regering zich kan bemoeien.
Dat gebeurt niet alleen in ZA. In Oostenrijk en Zwitserland afgelopen EK was dat ook het geval. Sterker nog, zelfs in Nederland tijdens Euro 2000 gebeurde het.
pi_82883408
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 14:46 schreef marcb1974 het volgende:
Arrestatie is buiten alle proportie, en misschien zelfs wel te zien als een misdaad, aangezien er geen WETTEN overtreden worden.
Specialist in Zuid-Afrikaans recht?
pi_82883433
quote:
Bavaria Babes weer vrij

Justitie in Zuid-Afrika heeft de twee Bavaria Babes weer vrijgelaten. Na het betalen van ruim 1000 euro borg mocht het tweetal de cel weer verlaten.

Volgende week dinsdag moeten de twee babes zich melden in de rechtbank van Johannesburg, laat de Nederlandse ambassade melden. Ze kunnen in de tussentijd Zuid-Afrika niet verlaten omdat hun paspoorten zijn ingenomen.
http://www.spitsnieuws.nl(...)babes_weer_vrij.html
  woensdag 16 juni 2010 @ 14:53:06 #158
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_82883460
Meldt je aan bij www.fifa.com en spam hun site..
pi_82883576
Waarom zijn er slechts 2 'bavaria babes' gearresteerd en niet alle 'bavaria babes'?
  woensdag 16 juni 2010 @ 14:55:00 #160
33189 RM-rf
1/998001
pi_82883579
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 14:49 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik ben niet van mening dat je het woord "commercial" op die manier kunt uitleggen. Het gaat puur om sluikreclame. Kleding die bedoelt is om reclame mee te maken, "promotional or commercial". Zo heeft de FIFA dat ook zelf uitgelegd. Dit was een opgezette reclame/promotie actie van Bavaria, dus sluikreclame, dus de FIFA kan deze personen verwijderen. Volkomen terecht. Het is niet de FIFA die fout zit maar Bavaria.
dan hadden ze kunnen volstaan met 'promotional' maar dàt hebben ze dus niet gedaan....
alles leuk en aardig maar zulke AV's zijn niet bedoeld om dingen aan te gaan hangen als 'ik denk' of 'hoe zou dat precies bedoeld zijn' maar moet je gewoon letterlijk nemen...

of het een geldige en 'legale' Voorwaarde is, kun je betwijfelen, maar feit is gewoon wel dat met een beroep op die specifieke regeling feitelijk _iedereen_ verwijderd zou kunnen worden en het is een beetje overgelaten aan de 'willekeur' om te hopen dat de FIFA dat niet doet omdat dat wel héél veel negatieve publiciteit zou gaan opleveren...
Wat het overigens nu _óók al doet natuurlijk, dus daarvan laat men zich neit weerhouden, zolang ze denken dat hun eigen 'officiele' sponsoren er blij mee zijn.
pi_82883871
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 14:55 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dan hadden ze kunnen volstaan met 'promotional' maar dàt hebben ze dus niet gedaan....
alles leuk en aardig maar zulke AV's zijn niet bedoeld om dingen aan te gaan hangen als 'ik denk' of 'hoe zou dat precies bedoeld zijn' maar moet je gewoon letterlijk nemen...
Ten eerste zijn niet alle regels of voorwaarden zwart-wit. Ten tweede heeft "commercial" in het Engels een andere lading dan het Nederlandse "commercieel". Ten derde heeft de FIFA zelf uitgelegd hoe het zit.
quote:
of het een geldige en 'legale' Voorwaarde is, kun je betwijfelen, maar feit is gewoon wel dat met een beroep op die specifieke regeling feitelijk _iedereen_ verwijderd zou kunnen worden en het is een beetje overgelaten aan de 'willekeur' om te hopen dat de FIFA dat niet doet omdat dat wel héél veel negatieve publiciteit zou gaan opleveren...
Wat het overigens nu _óók al doet natuurlijk, dus daarvan laat men zich neit weerhouden, zolang ze denken dat hun eigen 'officiele' sponsoren er blij mee zijn.
Het is een legale voorwaarde zolang het bedoelt is om sluikreclame tegen te gaan. Overigens kunnen bedrijven erg ver gaan als het gaat om het opstellen van hun voorwaarden. Dat is niet iets typisch Afrikaans maar gebeurt net zo goed in Nederland.
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:03:15 #162
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_82884008
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 14:46 schreef marcb1974 het volgende:
De Fifa heeft niets netjes dichtgetimmert. Ik nog wel eens zien of een rechter (in de hoop dat die niet corrupt is) hier wat mee doet. Arrestatie is buiten alle proportie, en misschien zelfs wel te zien als een misdaad, aangezien er geen WETTEN overtreden worden.
quote:
FIFA handelt correct bij Bavaria-meisjes'

AMSTERDAM - De wereldvoetbalbond FIFA heeft correct gehandeld bij de aanhouding van de Nederlandse meisjes in hun oranje Bavaria-jurkjes tijdens de wedstrijd Nederland-Denemarken. Volgens merkenbureau Zacco, voorheen Shieldmark, geeft de Zuid-Afrikaanse wet FIFA de mogelijkheid om, samen met de politie, te onderzoeken of er sprake is van verboden 'ambush marketing'.

De Zuid-Afrikaanse Trade Practice Act en de Merchandise Marks Act verbieden volgens Zacco elke vorm van ambush marketing, het verschijnsel dat een niet-sponsor op creatieve wijze een graantje meepikt van een gesponsord evenement. De wet kwalificeert ambush marketing zelfs als een strafbaar feit. De overtreder kan niet alleen een boete krijgen maar ook gevangenisstraf. Bij verdenking van ambush marketing, mag de politie verdachten verhoren om te onderzoeken of er sprake is van strafbare feiten.

Het argument van Bavaria in de media dat 'de merknaam er niet eens op staat', snijdt volgens Zacco geen hout. Bas Kist, partner bij Zacco: „Daar komt Bavaria echt niet mee weg. Het beeldmerk van Bavaria staat wel degelijk duidelijk achter op de jurkjes en dat rechtvaardigt de verdenking van FIFA dat Bavaria in overtreding was”.

Volgens Kist moeten adverteerders niet te licht denken over de risico's van ambush marketing tijdens dit WK. „Het is natuurlijk heel creatief en vermakelijk, maar je moet je wel realiseren dat je volgens de Zuid-Afrikaanse marketingwet bij een eerste overtreding voor maximaal 2 jaar de cel in kan gaan. Op een tweede overtreding staat zelfs maximaal 5 jaar.”

Het merkenbureau spreekt van een zorgvuldig geplande reclameactie van Bavaria. „Bavaria blijkt de meisjes betaald te hebben voor het dragen van de jurkjes. Dat versterkt het vermoeden dat er sprake is van een bewuste ambush actie.”

Volgens Zacco heeft FIFA weliswaar correct en volgens de regels gehandeld, maar is het de vraag of de voetbalbond hier verstandig aan heeft gedaan. „Met name de reactie van FIFA heeft voor een golf aan publiciteit gezorgd voor Bavaria, en dat is nu precies waar FIFA en WK-sponsor Budweiser zo bang voor zijn”, aldus Kist.
Bron: De Telegraaf
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 16 juni 2010 @ 15:04:42 #163
862 Arcee
Look closer
pi_82884095
Celstraf voor een paar jurkjes.
pi_82884222
2 jaar
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:11:17 #165
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_82884479
De wetgeving klinkt mij nogal draconisch in de oren. Zou dit al bestaande wetgeving in Zuid-Afrika zijn geweest, of is dit op instigatie van de FIFA gebeurd?
pi_82884564
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:11 schreef freako het volgende:
De wetgeving klinkt mij nogal draconisch in de oren. Zou dit al bestaande wetgeving in Zuid-Afrika zijn geweest, of is dit op instigatie van de FIFA gebeurd?
Dat laatste waarschijnlijk.
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:13:48 #167
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_82884629
quote:
Zoals ik het heb begrepen is dit inderdaad een nieuwe wet die op instigatie van de FIFA is ingevoerd.
  Moderator woensdag 16 juni 2010 @ 15:14:55 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82884709
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:04 schreef Arcee het volgende:
celstraf voor het maken van reclame zonder te betalen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_82884778
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

celstraf voor het maken van reclame zonder te betalen
Er werd eergister nog gesproken over anderhalf miljard euro aan sponsorovereenkomsten dit WK. Dat zijn nogal grote belangen.
pi_82884930
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:04 schreef Arcee het volgende:
Ze wisten goed wat ze deden, alleen waren ze verblind door de gratis vakantie die ze van bavaria gekregen hebben.
  Moderator woensdag 16 juni 2010 @ 15:19:24 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82884971
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:15 schreef nikk het volgende:

[..]

Er werd eergister nog gesproken over anderhalf miljard euro aan sponsorovereenkomsten dit WK. Dat zijn nogal grote belangen.
ja idd, die mensen die wel gewoon geld hebben betaald om reclame te MOGEN maken zullen het allemaal niet zo vermakelijk gevonden hebben als de rest van de (mannelijke) wereld!

al vind ik het wel een beetje een overdreven reactie hoor, gewoon die meisjes naar buiten sturen en op het vliegtuig zetten lijkt me voldoende ... evt kunnen ze Bavaria nog aanklagen achteraf

maar als ze straf krijgen is dat niet omdat ze leuke korte jurkjes aanhadden
pi_82885015
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja idd, die mensen die wel gewoon geld hebben betaald om reclame te MOGEN maken zullen het allemaal niet zo vermakelijk gevonden hebben als de rest van de (mannelijke) wereld!

al vind ik het wel een beetje een overdreven reactie hoor, gewoon die meisjes naar buiten sturen en op het vliegtuig zetten lijkt me voldoende ... evt kunnen ze Bavaria nog aanklagen achteraf

Ik denk dat ze hiermee een duidelijker signaal afgeven.
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:20:40 #173
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_82885041
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:13 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Zoals ik het heb begrepen is dit inderdaad een nieuwe wet die op instigatie van de FIFA is ingevoerd.
We moeten er dan maar voor waken dat dit soort schertsmaatregelen niet in Nederland ingevoerd moeten worden als we het WK van 2018 of 2022 mogen organiseren.
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:21:48 #174
33189 RM-rf
1/998001
pi_82885107
quote:
de betreffende wet (uit 1976, dus niet speciaal voor dit WK ingevoerd) stelt:
quote:
Section 9(d) of this Act provides that no person shall "in connection with a sponsored event, make, publish or display any false or misleading statement, communication or advertisement which represents, implies or suggests a contractual or other connection or association between that person and the event, or the person sponsoring the event, or cause such statement, communication or advertisement to be made, published or displayed."
oftewel, die wet is vooral bedoelt dat er geen sugestie mag zijn dat een andere dan officiele sponsoren een 'associatie' hebben met dat event..
Vooral dus het pretenderen van een 'verband' door bv het afdrukken van de logo's van zulk een event in combinatie met producten of eigen logo's..
http://www.bclr.com/2010_FIFA_World_Cup.shtm

het is sterk de vraag of promotionele activiteiten, waarbij er geen direkte logo's van een fabrikant getoond worden ook volgens die Trade-act illegaal kunnen zijn ...

sowieso kan het echter wel een zware rechtzaak worden die ook veel publiciteit schept ... deels kan het voor de FIFA wel belang hebben om andere 'merchandise'acties' te voorkomen, maar evengoed veel negatieve publiciteit scheppen
  Moderator woensdag 16 juni 2010 @ 15:22:28 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82885143
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:20 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Ik denk dat ze hiermee een duidelijker signaal afgeven.
allicht

maar ik blijf het wat overdreven vinden
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:23:14 #176
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_82885196
MAFI(F)A!!

[]D. []. []V[]. []D.
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:25:48 #177
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_82885361
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:21 schreef RM-rf het volgende:

het is sterk de vraag of promotionele activiteiten, waarbij er geen direkte logo's van een fabrikant getoond worden ook volgens die Trade-act illegaal kunnen zijn ...
Er staat wel een Bavaria-logo op de jurkjes, alleen niet heel duidelijk. Het ding kan blijkbaar op meerdere manieren gedragen worden, maar op de rechter twee varianten is het logo zichtbaar:

quote:
sowieso kan het echter wel een zware rechtzaak worden die ook veel publiciteit schept ... deels kan het voor de FIFA wel belang hebben om andere 'merchandise'acties' te voorkomen, maar evengoed veel negatieve publiciteit scheppen
De FIFA schiet zich nu in hun eigen voet.
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:26:05 #178
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_82885379
quote:
Ik heb het even opgezocht en het is al wat ouder (2001):
quote:
The South African Government recently published (on 30 October 2001) the Trade Practices Amendment Act no. 26 of 2001 to address the growing problem of ambush marketing in South Africa.

The phenomenon generally referred to as "ambush marketing" occurs in the context of sponsored sports and other events, particularly such events attended by large numbers of spectators and/or participants or events covered by live televised broadcasts. Ambush marketing has become a major threat to the attractiveness and commercial value of events sponsorship.
Het is dus een amendement op de wet die RM-rf hierboven al noemde.

Link

Ik kan hieruit niet destilleren of de FIFA hier iets mee te maken heeft gehad.
pi_82885552
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:26 schreef DustPuppy het volgende:

[..]
Ik kan hieruit niet destilleren of de FIFA hier iets mee te maken heeft gehad.
Wanneer was besloten dat ZA de WK-land wordt?
  Moderator woensdag 16 juni 2010 @ 15:34:53 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82885800
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:29 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Wanneer was besloten dat ZA de WK-land wordt?
2004?

maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat ze die wet hebben ingesteld (of gewijzigd) met het bieden op het WK in de toekomst in het achterhoofd
pi_82885904
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:21 schreef RM-rf het volgende:

[..]

de betreffende wet (uit 1976, dus niet speciaal voor dit WK ingevoerd) stelt:
[..]

oftewel, die wet is vooral bedoelt dat er geen sugestie mag zijn dat een andere dan officiele sponsoren een 'associatie' hebben met dat event..
Vooral dus het pretenderen van een 'verband' door bv het afdrukken van de logo's van zulk een event in combinatie met producten of eigen logo's..
http://www.bclr.com/2010_FIFA_World_Cup.shtm

Blijft de vraag, wat is het "event"? Bavaria is immers "oranje" en niet "wereldkampioenschap"
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:39:47 #182
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_82886048
Ze pakken ook al je pletterpet af omdat er een logo van Heineken op staat
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:45:49 #183
33189 RM-rf
1/998001
pi_82886335
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:25 schreef freako het volgende:

[..]

Er staat wel een Bavaria-logo op de jurkjes, alleen niet heel duidelijk. Het ding kan blijkbaar op meerdere manieren gedragen worden, maar op de rechter twee varianten is het logo zichtbaar:
Juist dat dat merkteken nauwelijks zichtbaar is maakt het lastig een essentieel aspect van die wets-clausule te bewijzen:

wat namelijk volgens dat amendement strafbaar is is:
quote:
.... falsely to imply or suggest a contractual or other connection or association with any event or organisation by virtue of patronage or sponsorship
Dames die dansen in oranje jurkjes zonder verder zichtbare logo's kunnen natuurlijk niet zo makkelijk een 'verband' op valse wijze suggereren tussen een bierbouwer en dat event

Dat bv de "Leeuwenhose" van bavaria in 2006 verboden was en mensen die die droegen geen toegang kregen, was bekend en verklaarbaar omdat daarop een naam van de brouwerij stond ... in dit geval was die naam nu juist nauwelijks zichbaar (enkel dat grijze merkteken wat mogelijk niet eens een echt geregistreerd trademark is en een ultraklein blauw naamschildje onderaan de rok met het bavaria merk )..

ergens vermoed ik nu juist dat dit ook juridisch best wel goed 'ingedekt' is en bavaria juist zeer heeft opgepast dat ze niet daadwrelijk openlijk hun merk wilden presteren als 'officiele' sponsor, hooguit wel willen 'meeliften' op de WK-mediahype ... maar dat is volgens mij iets dat niet verboden an sich is, dat doet bijna ieder bedrijf dat adverteert in nederland.
  Moderator woensdag 16 juni 2010 @ 15:51:05 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82886600
nu ja ze hebben er wel een showtje van gemaakt he

als Bavaria 40 leuke meisjes in leuke jurkjes random over de tribune had verspreid dan was het niet zo'n probleem geworden denk ik ... komen af en toe op en neer springend in beeld en leuk en aardig allemaal

deze groep ging bewust in rode kleren op een afgesproken moment voor de camera's truitjes uit staan trekken

fifa moet het wel hard spelen want de hele wereld heeft ervan meekunnen genieten

anders zit over 4 jaar iedereen met gesponsorde kleding in het stadion
pi_82886723
quote:

[..]

Ach kom, dit is toch buiten alle proporties? Buiten dat het de FIFA en de sponsoren die wél betaald heeft vooral héél veel negatieve publiciteit oplevert... Verder bewijst het alleen maar weer eens dat commercie in de moderne wereld een veel te grote rol begint in te nemen. What's next, DHL of UPS die het volgende WK sponsort en de kleur oranje verbiedt omdat dat de kleur van TNT Post is? De Nederlandse supporters én het KNVB zouden per direct het WK moeten boycotten als dit niet heel snel fatsoenlijk wordt opgelost, zonder gevangenisstraffen en met toestemming om de kleding te dragen die je zelf uitkiest, dus ook een oranje jurkje.
  Moderator woensdag 16 juni 2010 @ 15:56:22 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82886879
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:53 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ach kom, dit is toch buiten alle proporties?
quote:

[..]

quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

allicht

maar ik blijf het wat overdreven vinden
tja ...
pi_82886921
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:53 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ach kom, dit is toch buiten alle proporties? Buiten dat het de FIFA en de sponsoren die wél betaald heeft vooral héél veel negatieve publiciteit oplevert... Verder bewijst het alleen maar weer eens dat commercie in de moderne wereld een veel te grote rol begint in te nemen. What's next, DHL of UPS die het volgende WK sponsort en de kleur oranje verbiedt omdat dat de kleur van TNT Post is? De Nederlandse supporters én het KNVB zouden per direct het WK moeten boycotten als dit niet heel snel fatsoenlijk wordt opgelost, zonder gevangenisstraffen en met toestemming om de kleding te dragen die je zelf uitkiest, dus ook een oranje jurkje.
Een WK boycotten omdat een bedrijf over de rug van anderen reclame maakt.

Dacht het niet.
pi_82887072
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:57 schreef nikk het volgende:

[..]

Een WK boycotten omdat een bedrijf over de rug van anderen reclame maakt.

Dacht het niet.
Tja, als de FIFA zo doorgaat als ze nu doen dan wil bij het volgende voetbalevenement geen enkele sponsor meer geassocieerd worden met die club, want dit soort praktijken zijn geen goede reclame, integendeel.

Daarbij, ik heb geen reclame gezien, alleen oranje jurkjes...
pi_82887153

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 16-06-2010 16:02:34 (we doen niet uit hyves posten) ]
pi_82887667
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 14:49 schreef nikk het volgende:

Kleding die bedoelt is om reclame mee te maken, "promotional or commercial". Zo heeft de FIFA dat ook zelf uitgelegd.
Ah dan gaan we dus ook alle oranje kleding verbieden want daarmee maken we ook reclame voor holland als handelsmerk.
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:12:33 #191
33189 RM-rf
1/998001
pi_82887745
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:51 schreef sp3c het volgende:

fifa moet het wel hard spelen want de hele wereld heeft ervan meekunnen genieten

anders zit over 4 jaar iedereen met gesponsorde kleding in het stadion

Jij vind het erg storend dat mensen in het publiek wat anders doen dan blazen op de toeters die de FIFA expliciet in dezelfde voorwarden wél tot 'toegestane items' bestempeld?

hele stadions zitten vol met mensen die zich belachelijk aankleden om voroal veel aandacht te krijgen, en dat is nu net een van de 'leuke punten' van een WK'...
dat de FIFA optreed om bv opvalkend gesponsorde items te verbiden, zoals die Leeuwenhose met opzichtig een bavaria-logo, tjham dàt kan ik goed begrijpen, maar moeilijk doen over jurkjes war niemand van zou weten dat die van die bierboruwer afkwamen tenzij ze er specifiek op gewezen worden of de FIFA een hele mediarel ervan maakt, is iets dat gewoon écht doorgeslagen is
pi_82887791
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ah dan gaan we dus ook alle oranje kleding verbieden want daarmee maken we ook reclame voor holland als handelsmerk.
Ach, ik geloof dat T-Mobile iets soortgelijks doet met de kleur magenta.

Maar ik neem aan dat je zelf ook wel inziet dat je overdrijft.
pi_82887868
Voor zo'n victimless crime in de cel worden gegooid in een apenland!

Mijn god wat is de wereld toch triest!
pi_82887971
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:12 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Jij vind het erg storend dat mensen in het publiek wat anders doen dan blazen op de toeters die de FIFA expliciet in dezelfde voorwarden wél tot 'toegestane items' bestempeld?

hele stadions zitten vol met mensen die zich belachelijk aankleden om voroal veel aandacht te krijgen, en dat is nu net een van de 'leuke punten' van een WK'...
dat de FIFA optreed om bv opvalkend gesponsorde items te verbiden, zoals die Leeuwenhose met opzichtig een bavaria-logo, tjham dàt kan ik goed begrijpen, maar moeilijk doen over jurkjes war niemand van zou weten dat die van die bierboruwer afkwamen tenzij ze er specifiek op gewezen worden of de FIFA een hele mediarel ervan maakt, is iets dat gewoon écht doorgeslagen is
Klopt, en de FIFA heeft zichzelf dubbel in de voet geschoten door zich zo aan te stellen: zoals ik al zei zal er zeker een categorie sponsoren niet meer geassocieerd willen worden met een dergelijke organisatie door de negatieve publiciteit die dit oplevert. Én de naam Bavaria is de naam die bij de mensen zal blijven hangen na dit WK, niet Budweiser, waaraan vooral een negatieve klank zal blijven kleven...
pi_82888106
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:13 schreef nikk het volgende:

[..]

Nee, dat doet hij niet; het is precies wat de FIFA hier doet. Een oranje jurkje mag niet gedragen worden, want het zou geassocieerd kunnen worden met een biermerk dat niet met geld smijt om zijn naam in beeld te krijgen.

Dreigen het WK te verlaten zou een prima manier zijn om de FIFA op de knieën te dwingen. Dat zou een schandaal opleveren van wereldformaat.
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:20:22 #196
33189 RM-rf
1/998001
pi_82888133
quote:

[..]

nee, ik denk dat de FIFA aan het overdrijven is ..... en doorgeslagen is omdat ze vorig WK die leuwenhose heel terecht en juist verboden had (omdat die immers een logo van een andere fabrikant droeg, wat een heel terechte grond is) nu opeens denkt 'alles' wat maar mogelijk ergens 'ruikt' naar reclame opeens te moeten gaan 'vervolgen' wat dat is allemaal 'verboten-verboten'...

punt is gewoon dat de FIFA iets uit het oog verloren heeft en dat is gewoon de 'grens' waaroip iets een 'reclame-uiting' is en waarin iets hooguit een misschien met ergens een commerciele achtergrond uitgedachte promotionele actie is, die echter geen regels overtreft...

stel je bv voor dat volgend WK een bierbouwer een bepaald 'stadionlied' gaat promoten en dat populair wordt bij de fans (best wel mogelijk omdat andre reclame-jongens altijd op zoek zullen zijn naar zulke 'acties en die zijn reuze creatief in dat soort dingen)...
gaat de FIFA dan ook 'reguleren' wat voor liederen er door Fans in de stadions gezongen mag worden?
  Moderator woensdag 16 juni 2010 @ 16:21:41 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82888227
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:12 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik niet maar ik snap het wel

het evenement kost een bom duiten en dat moet wel terugverdiend worden anders wil niemand het meer huisvesten

over die toeters heb ik verder nog helemaal niets gezegd dus je moet me geen woorden in de mond leggen, dat is een irritante vorm van discussieren ... aan de andere kant heb ik wel veel fantasie dus op die manier kunnen we er nog een leuk topic van maken
pi_82888435
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

het evenement kost een bom duiten en dat moet wel terugverdiend worden anders wil niemand het meer huisvesten
Als dat op deze manier moet dan is het maar de vraag of de wereld beter af is met dit soort evenementen.

Overigens onthoudt het moederbedrijf van Budweiser zich wijselijk van commentaar en lijkt men zich zelfs voorzichtig te distantiëren van het handelen van de FIFA. Die voelen al wel aan dat deze publiciteit geen goede publiciteit is...
quote:
"Wij waren niet betrokken bij deze zaak en hebben kennis genomen van deze feiten via de media. Zelf focussen we met Budweiser op onze promotiecampagnes binnen het kader van het officiële biersponsorship waarmee we onze consumenten en de voetbalfans bereiken”, aldus de brouwerijketen.
bron: DvhN
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:26:06 #199
33189 RM-rf
1/998001
pi_82888515
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

ze hébben ook het volledige recht op bepaalde 'rechten' te verkopen... en heel logisch dat ze bv hun sponsoren wél met logo's en dergelijke in beeld brengen en die logo's op gereserveerde plaatsen brengen..

maar naast een 'gesponsord event' is een WK ook gewoon een feest van mensen, mensen die enthousiast zijn als 'fans' en de FIFA kan _niet_ afdwingen dat de supporters en Fans énkel zich gaan gedragen op een wijze die vooral hun 'sponsoren' niet ergens in verre zin zou kunnen 'schaden'....

prima dat ze bv wel concurerrerende logo's verbieden, maar als er een aantal dame's staan te dansen in dat jurkje ... _binnen_ de regels dat er bv geen logo's van andere bedrijven te zien mogen zijn, is dat nergens 'schadelijk' voor het WK en/of zijn sponsoren...
dan is het gewoon _doorgeslagen_ als de FIFA méént zich te meoeten beschermen tegen iets dat juist géén bedreiging van haar belangen _is_.

Overigens, ik noemde zelf die toeters omdat de clausule waarop de FIFA zich beroept, drie zinnen verder expliciet de Vuvuzuela's wél goedkeurt en 'toestaat', direkt na het verbod op dat vage 'commerciele kleding' waronder dus schijnbaar egaal oranje jurkjes óók vallen....
en imho heeft juist die vom van 'betutteling waarin de FIFA kennelijk héél nauw alles wil bepalen wat fans wél of niet mogen doen op de tribune's wel degelijk hier mee te maken en is erg relevant ....
Dat is gewoon duidelijk aan het doorslaan en heeft minder te maken met het 'beschermen' van hun event, maar meer met een controle-dwang die juist ten kostte gaat van spontaanheid die óók erg belangrijk is
pi_82888635
quote:

[..]

Dan neem ik ook aan de we hier ook weten dat de FIFA en hun sponsoren ook nogal aan het overdrijven zijn, wanneer men hier geen ophef van gemaakt had wist niemand op de hele wereld dat het bavariajurkjes waren alleen maar lekker wijven in een oranje jurk.
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:29:52 #201
297051 schaal_9
Caissière B
pi_82888749
Ze zijn 70 jaar te laat met deze achterlijke straffen.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:30:22 #202
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_82888784
Goebbels-marketing. Gestapomethoden. Sepp Blatter krijg alsjeblieft de balkanker.
  Moderator woensdag 16 juni 2010 @ 16:32:58 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82888960
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:26 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ze hébben ook het volledige recht op bepaalde 'rechten' te verkopen... en heel logisch dat ze bv hun sponsoren wél met logo's en dergelijke in beeld brengen en die logo's op gereserveerde plaatsen brengen..

maar naast een 'gesponsord event' is een WK ook gewoon een feest van mensen, mensen die enthousiast zijn als 'fans' en de FIFA kan _niet_ afdwingen dat de supporters en Fans énkel zich gaan gedragen op een wijze die vooral hun 'sponsoren' niet ergens in verre zin zou kunnen 'schaden'....

prima dat ze bv wel concurerrerende logo's verbieden, maar als er een aantal dame's staan te dansen in dat jurkje ... _binnen_ de regels dat er bv geen logo's van andere bedrijven te zien mogen zijn, is dat nergens 'schadelijk' voor het WK en/of zijn sponsoren...
dan is het gewoon _doorgeslagen_ als de FIFA méént zich te meoeten beschermen tegen iets dat juist géén bedreiging van haar belangen _is_.

Overigens, ik noemde zelf die toeters omdat de clausule waarop de FIFA zich beroept, drie zinnen verder expliciet de Vuvuzuela's wél goedkeurt en 'toestaat', direkt na het verbod op dat vage 'commerciele kleding' waronder dus schijnbaar egaal oranje jurkjes óók vallen....
en imho heeft juist die vom van 'betutteling waarin de FIFA kennelijk héél nauw alles wil bepalen wat fans wél of niet mogen doen op de tribune's wel degelijk hier mee te maken en is erg relevant ....
Dat is gewoon duidelijk aan het doorslaan en heeft minder te maken met het 'beschermen' van hun event, maar meer met een controle-dwang die juist ten kostte gaat van spontaanheid die óók erg belangrijk is
mjah ik ben het allemaal wel met je eens hoor maar van spontaanheid is hier geen sprake

gewoon een goed uitgedachtte reclame campagne met risico's
pi_82888966
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:20 schreef RM-rf het volgende:

stel je bv voor dat volgend WK een bierbouwer een bepaald 'stadionlied' gaat promoten en dat populair wordt bij de fans (best wel mogelijk omdat andre reclame-jongens altijd op zoek zullen zijn naar zulke 'acties en die zijn reuze creatief in dat soort dingen)...
gaat de FIFA dan ook 'reguleren' wat voor liederen er door Fans in de stadions gezongen mag worden?
Ah, vandaar de vuvuzela's
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:33:48 #205
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_82889010
Laten ze die reclamemakers maar oppaken hiervoor.
Bavaria lacht zich een ongeluk.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:37:29 #206
297051 schaal_9
Caissière B
pi_82889222
Nederland zou zich uit het WK moeten terugtrekken door dit schandaal!
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_82889250
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

mjah ik ben het allemaal wel met je eens hoor maar van spontaanheid is hier geen sprake

Inderdaad, het risico dat willekeurige kledingstukken of kleuren die een betalende sponsor niet aanstaan verboden verklaard kunnen worden, op straffe van gevangenisstraf.
pi_82889252
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:19 schreef Jalu het volgende:

[..]

Nee, dat doet hij niet; het is precies wat de FIFA hier doet. Een oranje jurkje mag niet gedragen worden, want het zou geassocieerd kunnen worden met een biermerk dat niet met geld smijt om zijn naam in beeld te krijgen.

Dreigen het WK te verlaten zou een prima manier zijn om de FIFA op de knieën te dwingen. Dat zou een schandaal opleveren van wereldformaat.
Er zijn genoeg vrouwen in oranje jurkes op die tribunes te vinden hoor. Het probleem is dat groepen vrouwen worden ingezet door Bavaria om hun Dutchydress te dragen. Of de naam op het jurkje staat of niet, iedereen weet dat het gaan om Bavaria. Hoe je het wend of keert, dat is sluikreclame.
  Moderator woensdag 16 juni 2010 @ 16:40:56 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82889423
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:37 schreef Jalu het volgende:

[..]

Inderdaad, het risico dat willekeurige kledingstukken of kleuren die een betalende sponsor niet aanstaan verboden verklaard kunnen worden, op straffe van gevangenisstraf.
ja of je kunt gewoon betalen als je reclame wil maken
pi_82889460
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan neem ik ook aan de we hier ook weten dat de FIFA en hun sponsoren ook nogal aan het overdrijven zijn, wanneer men hier geen ophef van gemaakt had wist niemand op de hele wereld dat het bavariajurkjes waren alleen maar lekker wijven in een oranje jurk.
Of Bavaria slaagt in het maken van reclame op deze manier is niet de zorg van de FIFA natuurlijk. Die zien er gewoon op toe dat geen enkel concurrend bedrijf reclame maakt.
pi_82889530
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:37 schreef nikk het volgende:

[..]

Er zijn genoeg vrouwen in oranje jurkes op die tribunes te vinden hoor. Het probleem is dat groepen vrouwen worden ingezet door Bavaria om hun Dutchydress te dragen. Of de naam op het jurkje staat of niet, iedereen weet dat het gaan om Bavaria. Hoe je het wend of keert, dat is sluikreclame.
Ik zou het niet geweten hebben en dan ben ik nog wel een nederlander . Nu het op deze manier afgehandeld wordt weet ik het wel. Dus juist doro deze actie heeft de FIFA zichzelf in de vingers gesneden met de bekendheid van de oranje bierjurken.

Willem alexander is er toch ook, als ik hem was zou ik me helemaal gaan volhangen met nederlandse reclame zooi, eens kijken of er klasse justitie gepleegd wordt.
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:44:01 #212
33189 RM-rf
1/998001
pi_82889624
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

over die spontaniteit (of niet) moet de FIFA nu juist _niet_ hun meetlat leggen.
Dat is iets wat de FIFA niet met 'regeltjes' kan bepalen.

prima als ze bv duidelijk herkenbare reclame-uitingen willen verbieden, met zichtbare logo's of trademarks... dat voordeel is heel juist voorbehouden aan 'officiele sponsoren'....
het probleem hier is dat de FIFA kennelijk zich het 'aleenrecht' toekent te bepalen wat _zij_ wel of niet spontaan vinden en vooral in welke mate hen dat zou 'passen'... ook als verder niemand een reclame-uiting ziet hooguit een paar leuk uitziende dansende dames. (waarbij ook op het WK 2006 een helehoop van de gefotografeerde dames toendertijd gesponsord waren, betaald werden om daar aandacht te krijgen, bv een product in hun handen hadden of ergens een website-url op hun borst hadden)

Imho zijn ze gewoon compleet doorgeslagen als ze ook jurkjes zonder enige herkenbaar Logo willen verbieden vanuit een vermoeden dat die 'niet spontaan genoeg' zouden zijn...
War houdt dat op.... een algemen Verbot voor knappe Dames in leuke outfits op de tribune (omdat die vrijwel allemaal voor de een of andere promo-stunt daar zijn.)
pi_82889640
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:37 schreef nikk het volgende:

[..]

Flauwekul. Dan kan het ook wel reclame zijn voor Supertrash, de fabrikant van de jurkjes. En iemand die Nike schoenen draagt (of een Nike t-shirt) mag het stadion niet in: sluikreclame. Een voetballer die toevallig Honda heet mag die naam niet zoals alle spelers op de rug hebben staan, sluikreclame. Ik kan nog wel even doorgaan, je voelt zelf wel dat dit baarlijke nonsens is. Dit schandaal begint een grote smet te werpen op dit WK voetbal...
pi_82889728
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:41 schreef nikk het volgende:

[..]

Of Bavaria slaagt in het maken van reclame op deze manier is niet de zorg van de FIFA natuurlijk. Die zien er gewoon op toe dat geen enkel concurrend bedrijf reclame maakt.
Dat is selectief toezien zoals we al vastgesteld hebben, iedereen die met reebokschoene het stadion inloopt waarop ook expleciet dat merk vermeld staat maakt dus ook reclame voor een concurrend bedrijf. Sterker nog dan kunnen we de meeste kleding niet meer in stadions dragen want daar staan vaak merken op van concurrenten.
pi_82889896
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:41 schreef nikk het volgende:

[..]

Er is geen reclame gemaakt, de enige die Bavaria enorme nieuwe naamsbekendheid heeft bezorgd is de FIFA. Door een effen oranje jurkje te bestempelen als sluikreclame.
pi_82889965
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is selectief toezien zoals we al vastgesteld hebben, iedereen die met reebokschoene het stadion inloopt waarop ook expleciet dat merk vermeld staat maakt dus ook reclame voor een concurrend bedrijf. Sterker nog dan kunnen we de meeste kleding niet meer in stadions dragen want daar staan vaak merken op van concurrenten.
Klopt; op het volgende WK staat er waarschijnlijk een lijst met verboden kledingstukken en -merken op de tickets.
pi_82889991
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:44 schreef Jalu het volgende:

[..]

Flauwekul. Dan kan het ook wel reclame zijn voor Supertrash, de fabrikant van de jurkjes. En iemand die Nike schoenen draagt (of een Nike t-shirt) mag het stadion niet in: sluikreclame. Een voetballer die toevallig Honda heet mag die naam niet zoals alle spelers op de rug hebben staan, sluikreclame. Ik kan nog wel even doorgaan, je voelt zelf wel dat dit baarlijke nonsens is. Dit schandaal begint een grote smet te werpen op dit WK voetbal...
Een groep van 33 vrouwen die wordt ingehuurd, ingevlogen en ingezet door Bavaria om in hun Bavaria jurkjes zoveel mogelijk in beeld proberen te komen is een duidelijk voorbeeld van sluikreclame. En zoals de FIFA zelf al heeft gezegd (voor de zoveelste keer), natuurlijk mag je kleding aan doen van concurrende partijen. Zolang het maar geen promotioneel of commercieel karakter heeft. Maar hey, als je daadwerkelijk denkt dat jouw voorbeelden stroken met de realiteit wil ik daar best geld op zetten.
pi_82890173
iedereen kijkt erover heen.

FIFA zegt dat je best met ander reclame kleding het stadion binnenmag maar zoals Baravia deed ) bewuste opzet! mag dat dus niet en hebben ze gelijk in.

tuurlijk maakt men de kwestie groter dan dat het is maar lachende 3de is Bavaria want de naam is nu wederom erg bekend geworden door de aktie van de FIFA.
m.b.t die meiden, die moeten door bavaria worden beschermd en flink gecompenseerd.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_82890245
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:50 schreef nikk het volgende:

[..]

Een groep van 33 vrouwen die wordt ingehuurd, ingevlogen en ingezet door Bavaria om in hun Bavaria jurkjes zoveel mogelijk in beeld proberen te komen is een duidelijk voorbeeld van sluikreclame. En zoals de FIFA zelf al heeft gezegd (voor de zoveelste keer), natuurlijk mag je kleding aan doen van concurrende partijen. Zolang het maar geen promotioneel of commercieel karakter heeft. Maar hey, als je daadwerkelijk denkt dat jouw voorbeelden stroken met de realiteit wil ik daar best geld op zetten.
Heeft fifa niet zelf de regie over die beelden, dan hadden ze toch gewoon die lekkere wijven in oranje jurkjes kunnen negeren? Zoals ik al stelde ik wist totaal niets van oranje jurkjes van bavaria totdat de fifa het tot deze proporties heeft opgeblazen.

Wat was het promotioneel karakkter van lekker wijven in oranje jurkjes? Deelde ze iets uit, behalve leuke beelden, waarover de fifa zelf de rechten heeft wat men doorgeeft.
Wat was het commerciele karakter van oranje jurkjes?
pi_82890531
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:50 schreef nikk het volgende:

[..]

Een groep van 33 vrouwen die wordt ingehuurd, ingevlogen en ingezet door Bavaria om in hun Bavaria jurkjes zoveel mogelijk in beeld proberen te komen is een duidelijk voorbeeld van sluikreclame. En zoals de FIFA zelf al heeft gezegd (voor de zoveelste keer), natuurlijk mag je kleding aan doen van concurrende partijen. Zolang het maar geen promotioneel of commercieel karakter heeft.
Het zíjn alleen geen Bavaria jurkjes. Het zijn Supertrash jurkjes die door Bavaria zijn weggegeven, en die niet van grote afstand herkenbaar zijn als Bavaria jurkjes anders als door het feit dat Bavaria er in Nederland een tv-campagne aan heeft gewijd. Wat als Bavaria kledingstukken in alle soorten en maten in het oranje had weggeven, en daar ruchtbaarheid aan had gegeven? Iedereen met oranje kleding maar arresteren, want het zou wel eens van Bavaria kunnen zijn?
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:02:21 #221
5304 Orthello
°°BLUB°°
pi_82890718
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:20 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Op zich helemaal geen gek idee om een bier lied te promoten.

Ik ken nog wel een heleboel varianten van "oh heineke bier"

Er is een hoerenschip vergaan op de grote oceaan
oh heineke bier, oh heineke bier.
Alle hoeren naar de haaien en de haaien lekker naaien
oh heineke bier oh heineke bier.

Daar is vast ook wel een WK variant op de verzinnen.

Ik ben ZOOOOOOO voor zo'n lied!!!
If things don't go right, turn left!
pi_82890930
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:02 schreef Orthello het volgende:

[..]

Op zich helemaal geen gek idee om een bier lied te promoten.

Ik ken nog wel een heleboel varianten van "oh heineke bier"

Er is een hoerenschip vergaan op de grote oceaan
oh heineke bier, oh heineke bier.
Alle hoeren naar de haaien en de haaien lekker naaien
oh heineke bier oh heineke bier.

Daar is vast ook wel een WK variant op de verzinnen.

Ik ben ZOOOOOOO voor zo'n lied!!!
Weten we meteen waarom ze die Vuvuzuela's wel toestaan, dan hoor je het bavaria lied niet.
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:10:28 #223
33189 RM-rf
1/998001
pi_82891136
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:53 schreef rubje het volgende:

FIFA zegt dat je best met ander reclame kleding het stadion binnenmag maar zoals Baravia deed ) bewuste opzet! mag dat dus niet en hebben ze gelijk in.
wat is 'bewuste opzet'? ...

kun jij opeens een verschil maken tussen mensen die 'onbewust' in bepaalde kleding het stadion bezoeken en mensen die dat bewust doen? hoe wil je daar duidelijkheid over scheppen.... Bij de kaartjes een extra uitleg schrijven dat de bezoekers die ochtend voor de klerenkast enkel met ogen dicht iets mogen uitpiken...
een liever geen oranje aantrekken naar een wedstrijd van nederland, want dat komt héél erg 'voorbedachte rade' over

Nogmaals, de regel die in 2006 en die heel terecht is, is gewoon dat kleding met zichtbare reclame-uitingen verboden is..
kleding zonder _is_ helamal gen sluikreclame te noemen, ook niet als je beweert dat dit 'vantevoren uitgedacht was'...

nogmaals dat Bavaria vervolgens zulk een enorme vlaag publiciteit krijgt is vooral de schuld van e FIFA zélf, die overreageert en dat is een veel groter probleem..
ik voorzie overigens dat bavaria en eventuele rechtzaak wint, en beetje advocaat maakt gehakt van de claim dat die dames opvallend reclame uitten, omdat datgene wat in die wet staat end at gericht is op 'het in verband brengen van een ander product of trademark in relatie tot een event nu juist _niet_ bewezen kan worden ... ook dat bavaria die dames betaald heeft geldt niet als bewijs dat het een illegale 'reclame-uiting' was, immers is heel duidelijk dat op vrijwel alle foto's die van die dames genomen werden geen enkel logo te zien was ... dat zelfs de FIFA die foto's op hun officiele site presenteerd onderschrijft dat nog eens.
pi_82891146
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:59 schreef Jalu het volgende:

[..]

Het zíjn alleen geen Bavaria jurkjes. Het zijn Supertrash jurkjes die door Bavaria zijn weggegeven, en die niet van grote afstand herkenbaar zijn als Bavaria jurkjes anders als door het feit dat Bavaria er in Nederland een tv-campagne aan heeft gewijd. Wat als Bavaria kledingstukken in alle soorten en maten in het oranje had weggeven, en daar ruchtbaarheid aan had gegeven? Iedereen met oranje kleding maar arresteren, want het zou wel eens van Bavaria kunnen zijn?
Het is een jurkje dat gemaakt is in opdracht van Bavaria... Er staat zelfs een Bavaria logo op...
pi_82891256
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:10 schreef nikk het volgende:

[..]

Het is een jurkje dat gemaakt is in opdracht van Bavaria... Er staat zelfs een Bavaria logo op...
Lezen: ik zei: op afstand herkenbaar. Dat zijn ze namelijk niet. Niemand buiten Nederland had geweten dat de jurkjes door een biermerk verstrekt waren als de FIFA daar zelf niet de aandacht op had gevestigd.
pi_82891267
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:10 schreef RM-rf het volgende:

[..]

wat is 'bewuste opzet'? ...
33 vrouwen een ticket geven, inhuren en zelfs invliegen is bewuste opzet hoor... Die hebben elkaar niet spontaan ontmoet en hebben niet toevallig naast elkaar een plekje op de tribunes gekregen.

woensdag 16 juni 2010 @ 17:14:03 #227
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_82891308
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:10 schreef nikk het volgende:

[..]

Waar dan? Ik heb nog geen foto gezien waarop dat logo zichtbaar is. Ik heb een foto gezien van zo'n jurkje waar een Bavaria logootje op een heel klein lipje aan een naad is bevestigd. Meer niet. En wat gaat de FIFA doen als ik met een Oranje shirt kom waar op de borst een logootje van Lacoste staat en niet van de kledingsponsor van het WK? Moet ik dat dan ook uittrekken? Moet ik vrezen voor mijn vrijheid? Of ik draag Puma sportschoenen in plaats van Nike? Kom ik dan het stadion niet in? Die logoś zijn wel van ver te herkennen. Maar al zoom je in op die meiden (graag zelfs ) dan nog zie je alleen een blonde meid in een oranje jurkje. Je ziet geen logo.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_82891337
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:12 schreef Jalu het volgende:

[..]

Lezen: ik zei: op afstand herkenbaar. Dat zijn ze namelijk niet. Niemand buiten Nederland had geweten dat de jurkjes door een biermerk verstrekt waren als de FIFA daar zelf niet de aandacht op had gevestigd.
quote:
Het zíjn alleen geen Bavaria jurkjes. Het zijn Supertrash jurkjes die door Bavaria zijn weggegeven, en die niet van grote afstand herkenbaar zijn als Bavaria jurkjes anders als door het feit dat Bavaria er in Nederland een tv-campagne aan heeft gewijd.
Volgens mij heb ik goed gelezen. Want het zijn wel degelijk jurkjes van Bavaria.
pi_82891454
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waar dan? Ik heb nog geen foto gezien waarop dat logo zichtbaar is. Ik heb een foto gezien van zo'n jurkje waar een Bavaria logootje op een heel klein lipje aan een naad is bevestigd. Meer niet. En wat gaat de FIFA doen als ik met een Oranje shirt kom waar op de borst een logootje van Lacoste staat en niet van de kledingsponsor van het WK? Moet ik dat dan ook uittrekken? Moet ik vrezen voor mijn vrijheid? Of ik draag Puma sportschoenen in plaats van Nike? Kom ik dan het stadion niet in? Die logoś zijn wel van ver te herkennen. Maar al zoom je in op die meiden (graag zelfs ) dan nog zie je alleen een blonde meid in een oranje jurkje. Je ziet geen logo.
Die mag je gewoon aanhouden in het stadion. Het wordt pas een probleem wanneer je bijvoorbeeld met honderd man in verschillend gekleurde shirtjes van afstand Nike spelt ofzo. Daarbij, het merkenrecht beperkt zich natuurlijk niet alleen tot logo's of merknamen.
pi_82891494
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:14 schreef nikk het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij heb ik goed gelezen. Want het zijn wel degelijk jurkjes van Bavaria.
Maar ze zijn niet als zodanig herkenbaar, en kúnnen dus niet als sluikreclame betiteld worden. Kan dat wel, dan kun je ook alle kleding van andere merken als dusdanig aanduiden.
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:19:00 #231
33189 RM-rf
1/998001
pi_82891580
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:13 schreef nikk het volgende:

[..]

33 vrouwen een ticket geven, inhuren en zelfs invliegen is bewuste opzet hoor... Die hebben elkaar niet spontaan ontmoet en hebben niet toevallig naast elkaar een plekje op de tribunes gekregen.

nogmaals... jij vind datgeen wat jij 'bewuste opzet' noemt kennelijk opeens 'illegaal' an sich ...-ö

nogmaals.... waarschijnlijk 2/3e iof driekwart van de mensen in dat stadion zal daar zijn gekomen via georganiseerde reizen en er zijn een heleboiel groepen die opvallend aangekleed daar stonden, behoorden tot wat groetere groepen waarbij de kaartjes geregeld waren door een bedrijf...

Het enige dat een goede 'wets-basis' voor de vraag of het hier ging om 'reclame' is het bewijs dat er dus ook daadwwerkelijk een product of merk zichtbaar gepromoveerd werd .. enkel aanwezig zijn in een egaal oranje jurkje zòdner zichtbare logos of merktekens kan je onmogelijk zien als 'reclame maken voor een biermerk'...

dar maak je ergens een 'knronkel' die nu juist een paar stappen overslkaat in je 'bewijsvoering' wat het iets 'illegaals' zou maken...
dat de reis georganiseerd was en die groep door een promoteteam 'opgezet' maakt het an sich nog zelf geeen 'illegale marketing'
pi_82891595
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:16 schreef nikk het volgende:

[..]

Die mag je gewoon aanhouden in het stadion. Het wordt pas een probleem wanneer je bijvoorbeeld met honderd man in verschillend gekleurde shirtjes van afstand Nike spelt ofzo. Daarbij, het merkenrecht beperkt zich natuurlijk niet alleen tot logo's of merknamen.
Goed; Oranje mag dus niet meer in een stadion; want dat is de kleur van TNT Post, en die betaalt niet als sponsor, en er zitten dus wel wat meer dan 100 man in de kleur van TNT op de tribunes. Rood mag ook niet meer want dat is van Vodafone. Etc.
pi_82891602
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:17 schreef Jalu het volgende:

[..]

Maar ze zijn niet als zodanig herkenbaar, en kúnnen dus niet als sluikreclame betiteld worden. Kan dat wel, dan kun je ook alle kleding van andere merken als dusdanig aanduiden.
Dan heb je het niet begrepen. Of denk je dat Bavaria die meiden een ticket heeft gegeven en ingevlogen omdat ze in een gulle bui waren?
pi_82891660
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:19 schreef Jalu het volgende:

[..]

Goed; Oranje mag dus niet meer in een stadion; want dat is de kleur van TNT Post, en die betaalt niet als sponsor, en er zitten dus wel wat meer dan 100 man in de kleur van TNT op de tribunes. Rood mag ook niet meer want dat is van Vodafone. Etc.
Nogmaals, je kan wel met allerlei absurde voorbeelden komen maar als je daadwerkelijk meent dat deze stroken met de realiteit wil ik daar best geld op zetten. Honderd euro per voorbeeld goed?
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:22:03 #235
33189 RM-rf
1/998001
pi_82891742
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:19 schreef nikk het volgende:

[..]

Dan heb je het niet begrepen. Of denk je dat Bavaria die meiden een ticket heeft gegeven en ingevlogen omdat ze in een gulle bui waren?
dus 'tickets' die via bedrijven geregeld zijn maken een aanwezigheid opeens 'illegaal'..

weet je wel dat je daarmee mischien 50% of meer van de mensen in dat stadion nu van iets illegaals beticht.
nogmaals, je kijkt je een beetje blind erop dat er zeker een organisatie 'achterzat'.... die organisatie zelf deed echter iets dat niets '
illegaals' was, zolang je niet kunt bewijzen dat ze ergens ook daadwerkerlijk 'reclame' maakten..

enkel aanwezig zijn is niet 'verboten'.... ook niet als je de kaartjes van een bedrijf kreeg .
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:20 schreef nikk het volgende:

[..]

Nogmaals, je kan wel met allerlei absurde voorbeelden komen maar als je daadwerkelijk meent dat deze stroken met de realiteit wil ik daar best geld op zetten. Honderd euro per voorbeeld goed?
erlijk gezegd... als je 4 jaar terug in een discussie over die 'Leeuwenhose' (die imho terecht verboden werd) aan zou zijn gekoemn met 'jamaar straks verbied de FIFA ook gewoon dames in Oranje egale jurkjes'
zou ik geantwoord hebben dat dàt een 'absurde' bewering zou zijn die veels te ver doorgeslagen was en dat dàt de FIFA ast niet zou doen, omdaat dar niks schadelijks of 'sluikreclame aan is.

Mag je me best eens uitleggen waarom dat nu opeens niet meer 'absurd' is ..

Mijn punt is gewoon dat deze Stap die de FIFA doet in de hoop misschien sponsorbelangen te beschermen, gewoon eenb héle grote stap te ver is ... en ik bv ook hoop dat Budweiser zich hiervan duidelijk distantieert
pi_82891831
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dar maak je ergens een 'knronkel' die nu juist een paar stappen overslkaat in je 'bewijsvoering' wat het iets 'illegaals' zou maken...
dat de reis georganiseerd was en die groep door een promoteteam 'opgezet' maakt het an sich nog zelf geeen 'illegale marketing'
Het valt of staat met punt of de Dutchydress gezien kan worden als een object of kledingstuk dat gebruikt wordt voor promotionele of commerciele doeleinden zonder dat het betrokken bedrijf daar de rechten voor heeft. Daar kan je inderdaad over twisten.

Ik ben het in ieder geval met de FIFA eens.
pi_82891958
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:23 schreef nikk het volgende:

[..]

Het valt of staat met punt of de Dutchydress gezien kan worden als een object of kledingstuk dat gebruikt wordt voor promotionele of commerciele doeleinden zonder dat het betrokken bedrijf daar de rechten voor heeft. Daar kan je inderdaad over twisten.

Ik niet: het is zo'n generiek, strak oranje jurkje dat een bedrijf dat niet als reclame-object zou kunnen vastleggen, en dus kan het dat ook niet zijn.
pi_82892031
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:22 schreef RM-rf het volgende:

[..]

enkel aanwezig zijn is niet 'verboten'.... ook niet als je de kaartjes van een bedrijf kreeg .
Nee, maar reclame maken wel. Je moet geen dingen lezen die er niet staan.
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:27:36 #239
33189 RM-rf
1/998001
pi_82892036
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:23 schreef nikk het volgende:

[..]

als je vind dat de FIFA dat 'zomaar' van ieder item kan bepalen, ook als er geen logo's opstaan die sponsoren zouden kunnen ergeren, ben ik eerder van mening dat je dan écht ver, héél ver doorslaat...

hét bepalende is gewoon of dat item zelf reclame bevat die zichtbaar gekoppeld kan worden aan een merk... is dat niet zo, kan je niet van ieder lukraak object zomaar gaan roepen dat dat 'reclame' zou zijn en dat verbieden en zelfs mensen die het kennelijk dragen strafbaar maken en zelfs waar vervolgen.
pi_82892165
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:22 schreef RM-rf het volgende:

[..]

[..]

erlijk gezegd... als je 4 jaar terug in een discussie over die 'Leeuwenhose' (die imho terecht verboden werd) aan zou zijn gekoemn met 'jamaar straks verbied de FIFA ook gewoon dames in Oranje egale jurkjes'
zou ik geantwoord hebben dat dàt een 'absurde' bewering zou zijn die veels te ver doorgeslagen was en dat dàt de FIFA ast niet zou doen, omdaat dar niks schadelijks of 'sluikreclame aan is.

Mag je me best eens uitleggen waarom dat nu opeens niet meer 'absurd' is ..
Als dat zo werd gezegd had ik je gelijk gegeven. Bij "ja maar straks verbiedt de FIFA kledingstukken die bedrijven hebben gelanceerd als promotieobject" had ik anders gereageerd.
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:30:19 #241
66444 Lord_Vetinari
pi_82892174
quote:

[..]

Mooi. Nu hebben we oranje jurkjes. Van afstand, van dichtbij of hoe dan ook, het zijn niet meer dan dat: Oranje jurkjes. Ze zijn niet verschillend van kleur, ze hebben geen grote logo's van Bavaria op hun tieten staan, ze doen niks anders dan de rest. Ze hebben geen spreekkoren met Bavaria reclameleuzen (wat toch geen zin zou hebben met al die droeftoeters met hun droeftoeters in zo'n stadion), dus wat is het probleem van de FIFA dan?

Hoe zijn oranje jurkjes een inbreuk op het merkenrecht? Mogen mooie meiden geen oranje jurkjes meer dragen omdat ze dan het merkenrecht schenden?
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:32:23 #242
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_82892318
quote:

[..]

Maar natuurlijk niet. Een beetje marketingnazi legt het liefst vast dat ook kleuren, letters, vormen, jaartallen tot verboden gebied worden verklaard aan degenen die niet willen betalen. Après nous le déluge. Alles voor de poen.
pi_82892393
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Hoe zijn oranje jurkjes een inbreuk op het merkenrecht? Mogen mooie meiden geen oranje jurkjes meer dragen omdat ze dan het merkenrecht schenden?
Precies. Stel, bij het volgende toernooi gaat TNT Post oranje t-shirts weggeven, mag de FIFA dan oranje t-shirts verbieden?
pi_82892449
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:33 schreef Jalu het volgende:

[..]

Precies. Stel, bij het volgende toernooi gaat TNT Post oranje t-shirts weggeven, mag de FIFA dan oranje t-shirts verbieden?
Niet alleen verbieden, mensen die het aan hebben van hun bed lichten en arresteren.
pi_82892584
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Mooi. Nu hebben we oranje jurkjes. Van afstand, van dichtbij of hoe dan ook, het zijn niet meer dan dat: Oranje jurkjes. Ze zijn niet verschillend van kleur, ze hebben geen grote logo's van Bavaria op hun tieten staan, ze doen niks anders dan de rest. Ze hebben geen spreekkoren met Bavaria reclameleuzen (wat toch geen zin zou hebben met al die droeftoeters met hun droeftoeters in zo'n stadion), dus wat is het probleem van de FIFA dan?
De reclame-actie van Bavaria om meisjes die net als hun bier niet van premiumkwaliteit zijn bij elkaar in zo'n jurkje in stadions te zetten ten einde in beeld te komen.
quote:
Niet, maar een dergelijk actie is een inbreuk op de overeenkomst tussen de jurkenmeisjes met de organisator van het evenement en beheerder van het stadion die onstaat bij het bezoek van een wedstrijd. En ook nog een inbreuk op die Zuid-Afrikaanse wet uit 1976.
pi_82892596
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:27 schreef RM-rf het volgende:

[..]

als je vind dat de FIFA dat 'zomaar' van ieder item kan bepalen, ook als er geen logo's opstaan die sponsoren zouden kunnen ergeren, ben ik eerder van mening dat je dan écht ver, héél ver doorslaat...

hét bepalende is gewoon of dat item zelf reclame bevat die zichtbaar gekoppeld kan worden aan een merk... is dat niet zo, kan je niet van ieder lukraak object zomaar gaan roepen dat dat 'reclame' zou zijn en dat verbieden en zelfs mensen die het kennelijk dragen strafbaar maken en zelfs waar vervolgen.
Dat ben ik dus niet met je eens, maar dat was geloof ik wel duidelijk. Reclame, of liever gezegd merken, zijn meer dan alleen een logo of een naam. Zo zal ik ook niet als grote Wuppie gekleed mogen gaan op een evenement van C1000, ondanks dat er nergens op die Wuppie AH staat.
pi_82892621
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:34 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Niet alleen verbieden, mensen die het aan hebben van hun bed lichten en arresteren.
Dat was de Zuid Afrikaanse politie, niet de FIFA.
pi_82892718
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:33 schreef Jalu het volgende:

[..]

Nogmaals, honderd euro?

Vijftig is ook goed hoor.
pi_82892729
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:37 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat ben ik dus niet met je eens, maar dat was geloof ik wel duidelijk. Reclame, of liever gezegd merken, zijn meer dan alleen een logo of een naam. Zo zal ik ook niet als grote Wuppie gekleed mogen gaan op een evenement van C1000, ondanks dat er nergens op die Wuppie AH staat.
Het gaat hier om een standaard jurkje, niet om een in één oogopslag herkenbaar kostuum. Jouw vergelijking doortrekkend zou je niet in een witte broek met een blauw t-shirt op een evenement van C1000 mogen komen omdat de kleuren zijn van AH.
pi_82892773
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:39 schreef nikk het volgende:

[..]

Nogmaals, honderd euro?

Vijftig is ook goed hoor.
Is er verschil dan? Leg het eens uit?
pi_82892841
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:37 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat was de Zuid Afrikaanse politie, niet de FIFA.
Naar aanleiding van de aangifte van de FIFA, gok eens wat er gebeurt als de dames aangifte van vrijheidsberoving door de FIFA doen.

Niets, helemaal niets, want de FIFA heeft het geld en het geld bepaalt.
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:42:02 #252
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_82892889
Punt is, de FIFA is snel, daadkrachtig en doet gewoon wat de FIFA wil. Als de discussie losbarst, is het kwaad al geschied. Het volk wil spelen, krijgt het spelen. Iedereen is zo focking gebrainwashed door lulverhalen over "merkenrecht", "gederfde inkomsten" en andere nonsense dat we er nog zelf in zijn gaan geloven ook. Nog even en we zouden het heel gewoon zijn gaan vinden dat die chica's gevangen worden gezet. "Hm, tja, lastige kwestie hoor, merkenrecht bla, imagoschade bloe, juridisch is het waterdicht, hm, tja, gewoon een rotstreek van Bavaria, hm, tja, lastig hoor, ikbegrijpdefifawel, hm, tjaaa..."

Je zou je ogen uit je kop moeten schamen dat je überhaupt het lef hebt om die tyfusnazi's naar de bek te praten.
pi_82893077
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:42 schreef Ringo het volgende:
Punt is, de FIFA is snel, daadkrachtig en doet gewoon wat de FIFA wil. Als de discussie losbarst, is het kwaad al geschied. Het volk wil spelen, krijgt het spelen. Iedereen is zo focking gebrainwashed door lulverhalen over "merkenrecht", "gederfde inkomsten" en andere nonsense dat we er nog zelf in zijn gaan geloven ook. Nog even en we zouden het heel gewoon zijn gaan vinden dat die chica's gevangen worden gezet. "Hm, tja, lastige kwestie hoor, merkenrecht bla, imagoschade bloe, juridisch is het waterdicht, hm, tja, gewoon een rotstreek van Bavaria, hm, tja, lastig hoor, ikbegrijpdefifawel, hm, tjaaa..."

Je zou je ogen uit je kop moeten schamen dat je überhaupt het lef hebt om die tyfusnazi's naar de bek te praten.

Vallen voor marketingstunten is nog net iets treuriger. Over ruggen van anderen reclame maken en nog sympathie voor die marketingjongens krijgen ook.
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:49:50 #254
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_82893321
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:45 schreef nikk het volgende:

[..]

Vallen voor marketingstunten is nog net iets treuriger. Over ruggen van anderen reclame maken en nog sympathie voor die marketingjongens krijgen ook.
"Over de ruggen van anderen." Vertel dat dan aan die fascistenknechten die 30 lekkere jurkjes moesten "overmeesteren" en degenen die daartoe opdracht gaven.
pi_82893407
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:45 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat dus.

Wat zou Bavaria zelf doen als op een door hun gesponsored evenement de concurrent even langs komt om gratis een graantje mee te pikken met reclameuitingen ?
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:52:24 #256
66444 Lord_Vetinari
pi_82893471
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De reclame-actie van Bavaria om meisjes die net als hun bier niet van premiumkwaliteit zijn bij elkaar in zo'n jurkje in stadions te zetten ten einde in beeld te komen.
Wat een lulkoek. Hoeveel mensen gaan er niet in groepen naar het Stadion? En hoeveel invloed heeft zoiets nou? Als die meiden niet in beeld komen, weet niemand dat ze er zijn. Als ze wel in beeld komen denken 999 van de 1000 kijkers: Goh, leuke meiden in een oranje jurkje. De 1000e was net naar de WC, anders had hij het ook gedacht. Er is letterlijk niemand die bij een groep meiden in een oranje jurkje denkt: Hee, Bavaria!!!

Althans, dat was zo. Dankzij de FIFA wet nu zelfs iedereen in Ivoorkust, wat Bavaria is.
quote:
[..]

Niet, maar een dergelijk actie is een inbreuk op de overeenkomst tussen de jurkenmeisjes met de organisator van het evenement en beheerder van het stadion die onstaat bij het bezoek van een wedstrijd. En ook nog een inbreuk op die Zuid-Afrikaanse wet uit 1976.
Ach, hou toch op. Als ze allemaal hadden gaan lopen zwaaien met Bavaria-vlaggen of als er op elke jurk een letter had gestaan die bij elkaar Bavaria zouden spellen, vind ik het nog flauw, maar beter te begrijpen. Nu zie ik een groep meiden in een oranje jurkje, in een publiek waar 9 van de 10 mensen een oranje outfit dragen.

Nog afgezien van het feit, dat de huiskleur van Bavaria blauw is, dus dat er zelfs geen associatie met Bavaria is als de FIFA niet zo handig was geweest om het uit te schreeuwen over de hele wereld.
pi_82893481
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:49 schreef Ringo het volgende:

[..]

"Over de ruggen van anderen." Vertel dat dan aan die fascistenknechten die 30 lekkere jurkjes moesten "overmeesteren" en degenen die daartoe opdracht gaven.
Lil, zie je zelf niet in hoe je voor de marketing van Bavaria valt ? Ze gebruiken niet voor niks lekkere dames om sympathie te krijgen
  Moderator woensdag 16 juni 2010 @ 17:52:48 #258
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82893511
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:49 schreef Ringo het volgende:

[..]

mwah ik mag toch hopen dat het al dan niet handhaven van de regels niet afhankelijk is van hoe lekker de dader eruit ziet met een kort rokje
pi_82893554
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Er is letterlijk niemand die bij een groep meiden in een oranje jurkje denkt: Hee, Bavaria!!!

Ah, vandaar de ophef.
pi_82893658
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:51 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat dus.

Wat zou Bavaria zelf doen als op een door hun gesponsored evenement de concurrent even langs komt om gratis een graantje mee te pikken met reclameuitingen ?
Een jurkje een reclame-uiting? Tijd voor een Bavaria spreekkoor bij Nederland -Japan zaterdag.
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:54:48 #261
66444 Lord_Vetinari
pi_82893699
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:53 schreef gelly het volgende:

[..]

Ah, vandaar de ophef.
Met dank aan de FIFA wel, ja. Overigens: Hoe ziet de FIFA het verschil tussen een Bavaria-jurkje en een willekeurig mini-Wibra-jurkje, gedragen door Elise uit Appelscha? Moet nu elke vrouw in een Oranje jurkje in Afrika vrezen voor oppakken door de Gedachtenpolitie in opdracht van de FIFA?
pi_82893708
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:54 schreef Jalu het volgende:

[..]

Een jurkje een reclame-uiting?
Ja, er staat "Bavaria" op.
pi_82893735
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:53 schreef gelly het volgende:

[..]

Ah, vandaar de ophef.
Die ophef wordt enkel en alleen gemaakt door de FIFA.
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:55:38 #264
66444 Lord_Vetinari
pi_82893738
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:54 schreef Jalu het volgende:

[..]

Een jurkje een reclame-uiting? Tijd voor een Bavaria spreekkoor bij Nederland -Japan zaterdag.
Of alle supporters in een oranje mini-jurkje. Kijken wat er dan gebeurt

Maar actie moet er komen, hetzij van de supporters, hetzij van de Nederlandse Regering.
pi_82893747
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hoe ziet de FIFA het verschil tussen een Bavaria-jurkje en een willekeurig mini-Wibra-jurkje, gedragen door Elise uit Appelscha?
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:54 schreef gelly het volgende:

[..]

Moderator woensdag 16 juni 2010 @ 17:55:58 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82893760
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat een lulkoek. Hoeveel mensen gaan er niet in groepen naar het Stadion? En hoeveel invloed heeft zoiets nou? Als die meiden niet in beeld komen, weet niemand dat ze er zijn. Als ze wel in beeld komen denken 999 van de 1000 kijkers: Goh, leuke meiden in een oranje jurkje. De 1000e was net naar de WC, anders had hij het ook gedacht. Er is letterlijk niemand die bij een groep meiden in een oranje jurkje denkt: Hee, Bavaria!!!

Althans, dat was zo. Dankzij de FIFA wet nu zelfs iedereen in Ivoorkust, wat Bavaria is.
[..]

Ach, hou toch op. Als ze allemaal hadden gaan lopen zwaaien met Bavaria-vlaggen of als er op elke jurk een letter had gestaan die bij elkaar Bavaria zouden spellen, vind ik het nog flauw, maar beter te begrijpen. Nu zie ik een groep meiden in een oranje jurkje, in een publiek waar 9 van de 10 mensen een oranje outfit dragen.

[ afbeelding ]

Nog afgezien van het feit, dat de huiskleur van Bavaria blauw is, dus dat er zelfs geen associatie met Bavaria is als de FIFA niet zo handig was geweest om het uit te schreeuwen over de hele wereld.
nou dat hebben ze met die tv reclames toch wel heel goed duidelijk gemaakt hoor ... toen ik het zag dacht ik ook aan Bavaria eerlijk gezegd

gaat natuurlijk alleen op voor Nederlandse tv kijkers dus wat dat betreft heb je wel gelijk dat de FIFA nu zelf reclame voor Bavaria zit te maken maar op zich snap ik wel dat ze er niet van gediend zijn
pi_82893766
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Met dank aan de FIFA wel, ja. Overigens: Hoe ziet de FIFA het verschil tussen een Bavaria-jurkje en een willekeurig mini-Wibra-jurkje, gedragen door Elise uit Appelscha? Moet nu elke vrouw in een Oranje jurkje in Afrika vrezen voor oppakken door de Gedachtenpolitie in opdracht van de FIFA?
Dat, dus.
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:56:08 #268
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_82893773
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Lil, zie je zelf niet in hoe je voor de marketing van Bavaria valt ? Ze gebruiken niet voor niks lekkere dames om sympathie te krijgen
Joh, dat hele kankervoetbaltoernooi interesseert me geen drol. Het verbaast me alleen hooglijk hoe iedereen zo simpel meegaat in de totaalcontrole van de FIFA.

En ja, ik heb sympathie voor dit soort freeloadersmarketing. Dat is de essentie van het vak. Dat maakt het vak mooi.
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:56:10 #269
66444 Lord_Vetinari
pi_82893775
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:54 schreef gelly het volgende:

[..]

3 centimeter groot, verticaal op een labeltje aan de zijkant. Dat is ook echt zichtbaar op TV en zo
pi_82893843
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Of alle supporters in een oranje mini-jurkje. Kijken wat er dan gebeurt

Maar actie moet er komen, hetzij van de supporters, hetzij van de Nederlandse Regering.
Waarom ? Met welk geld denk je dat dit soort evenementen betaald worden ? Leuk geprobeerd van Bavaria, maar ik zie niet in waarom "we" moeten opkomen voor een marketingtruc van een bierbrouwer.

Het was tenslotte Bavaria zelf ook die de leugen de wereld heeft ingeholpen dat het leden van een damesdispuut betrof die ze enkel van jurkjes hadden voorzien. Kortom, het is gewoon een reclamecampagne en het is prachtig om te zien dat o.a. jij je zo makkelijk voor hun karretje laat spannen. Wat een paar tieten en lange benen al kunnen doen he ?

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2010 17:59:05 ]
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:57:39 #271
66444 Lord_Vetinari
pi_82893849
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou dat hebben ze met die tv reclames toch wel heel goed duidelijk gemaakt hoor ... toen ik het zag dacht ik ook aan Bavaria eerlijk gezegd

En hoeveel minder Budweiser denk je dat er in Nederland door verkocht is? Kan ik je wel vertellen: 0,0%.
pi_82893885
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:57 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom ? Met welk geld denk je dat dit soort evenementen betaald worden ?
Met nogal vuil geld, klaarblijkelijk.
pi_82893936
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En hoeveel minder Budweiser denk je dat er in Nederland door verkocht is? Kan ik je wel vertellen: 0,0%.
Dat is omdat er geen Budweiser in Nederland verkocht word.

Wat mij een stunt lijkt is dat als er straks een paar top mensen van de FIFA bij de formule 1 op bezoek zijn ze te laten arresteren, ze namelijk duidelijk met de FIFA gelieerd en voeren promotionele activiteiten uit.
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:59:47 #274
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82893947
we doen net of het allemaal nieuw is. heineken heeft een aantal jaar geleden ook al een boete gehad en zo nog vééél meer paarden van troye. de boete wordt ingecalculeerd.
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:00:23 #275
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_82893967
FIFA heeft macht. FIFA toont macht. Verder niks. Een verwerpelijke club van verwerpelijke mensen.
pi_82893986
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:58 schreef Jalu het volgende:

[..]

Met nogal vuil geld, klaarblijkelijk.
Vuil geld ? Zonder dat "vuile" geld vindt er geen WK meer plaats.
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:00:52 #277
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82893992
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:00 schreef Ringo het volgende:
FIFA heeft macht. FIFA toont macht. Verder niks. Een verwerpelijke club van verwerpelijke mensen.
maar organiseren kunnen ze als de beste.
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:01:23 #278
66444 Lord_Vetinari
pi_82894018
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:59 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Dat is omdat er geen Budweiser in Nederland verkocht word.

My point exactly. En aangezien de associatie 'meiden in Oranje jurkjes = Bavaria' alleen in Nederland gemaakt wordt werd, is de hele actie en de hele heisa totaal overtrokken, overbodig en een enge ontwikkeling.
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:01:52 #279
66444 Lord_Vetinari
pi_82894037
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:00 schreef gelly het volgende:

[..]

Vuil geld ? Zonder dat "vuile" geld vindt er geen WK meer plaats.
Ooohhh, wat zou DAT erg zijn, zeg
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:02:28 #280
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_82894060
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:59 schreef zoalshetis het volgende:
we doen net of het allemaal nieuw is. heineken heeft een aantal jaar geleden ook al een boete gehad en zo nog vééél meer paarden van troye. de boete wordt ingecalculeerd.
Het gaat natuurlijk om de manier waarop eea is gegaan en hoe dat door de commerciële nazi's wordt goedgepraat.
pi_82894069
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:00 schreef Ringo het volgende:
Vindt je b.v. ook dat een t.v. station de wedstrijden gewoon mag uitzenden, als een andere daar miljoenen voor betaald heeft ?
  Moderator woensdag 16 juni 2010 @ 18:02:52 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82894084
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

3 centimeter groot, verticaal op een labeltje aan de zijkant. Dat is ook echt zichtbaar op TV en zo
verveelde meisje in het midden heeft een logo op dr borst ... de rest op de rug

ik kan het verder niet lezen maar toch
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

dat is het punt toch niet?
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:03:48 #283
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_82894112
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:02 schreef gelly het volgende:

[..]

Vindt je b.v. ook dat een t.v. station de wedstrijden gewoon mag uitzenden, als een andere daar miljoenen voor betaald heeft ?
Die rechten zijn sowieso veel te hoog. Dat is al een eerste discussiepunt.
pi_82894130
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

My point exactly. En aangezien de associatie 'meiden in Oranje jurkjes = Bavaria' alleen in Nederland gemaakt wordt werd, is de hele actie en de hele heisa totaal overtrokken, overbodig en een enge ontwikkeling.
Je moet het Bavaria aanrekenen dat deze meisjes in de problemen zijn gekomen, niet de FIFA.
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:04:31 #285
117098 Hathor
Effe niet
pi_82894134
Ik zou trouwens Budweiser niet eens aan mijn ergste vijand geven, gadverdamme wat een tyfusmeuk is dat zeg.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:04:37 #286
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_82894140
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

maar organiseren kunnen ze als de beste.
De nazi's ook.
pi_82894141
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

Zo zeg, wat een groot en herkenbaar logo...

Dat zal Budweiser vast enorm veel omzet hebben doen verliezen.
pi_82894148
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:03 schreef Ringo het volgende:

[..]

Die rechten zijn sowieso veel te hoog. Dat is al een eerste discussiepunt.
En nu een antwoord ?
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:05:06 #289
66444 Lord_Vetinari
pi_82894163
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

ik kan het verder niet lezen maar toch
Dus jij vindt serieus dat dat het oppakken van mensen rechtvaardigt? Zoals ik al zei: Wat gebeurt er als ik in een oranje trainingspak kom, met een groot Adidas-logo erop? Dat is wereldwijd bekend, dus veel erger. Zit ik dan ook midden in de nacht in de bak?
pi_82894185
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:02 schreef gelly het volgende:

[..]

FIFA heeft zelf de uitzend rechten dus die kunnen zo tegen de camarman zeggen niet meer naar die groep dames daar gaan, kLaar. Maar zo werkt het helaas niet elke man dus ook de camera man en regisseur kijkt toch naar vrouwen in een korte jurk.
pi_82894192
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:04 schreef Ringo het volgende:

[..]

De nazi's ook.
Je laat je wel herhaaldelijk een beetje kennen.
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:06:13 #292
66444 Lord_Vetinari
pi_82894201
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Je moet het Bavaria aanrekenen dat deze meisjes in de problemen zijn gekomen, niet de FIFA.

Ik zal afzien van een Godwin, maar de verleiding is erg groot...

De omzet van oranje Wibra jurkjes zal hard dalen de komende dagen, vrees ik.
pi_82894207
quote:

[..]

Ach kom, wat een onzin. Hoe maakt de FIFA onderscheid tussen meisjes die spontaan dit jurkje in het publiek zijn gaan staan en meisjes die hier voor Bavaria zijn opgetrommeld? Of tussen meisjes die een Wibra jurkje hebben gekocht en meisjes met een gratis Bavaria jurkje?

Het antwoord is simpel: dat kunnen ze niet.
pi_82894212
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dus jij vindt serieus dat dat het oppakken van mensen rechtvaardigt? Zoals ik al zei: Wat gebeurt er als ik in een oranje trainingspak kom, met een groot Adidas-logo erop? Dat is wereldwijd bekend, dus veel erger. Zit ik dan ook midden in de nacht in de bak?
Als het georganiseerd wordt door een andere partij voor commerciële doeleinden dan kun je best aangepakt worden, dat is ook niet vreemd in mijn ogen.
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:06:35 #295
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82894218
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:02 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk om de manier waarop eea is gegaan en hoe dat door de commerciële nazi's wordt goedgepraat.
ik ben een commerciele nazi. hell, ik heb dit jaar zelfs 3 wk-acties bedacht of aan meegewerkt voor communicatie. shoot me.

bavaria wist dat dit er aan zat te komen, en het was matig ludiek. niet miepen graag.
pi_82894222
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:04 schreef Jalu het volgende:

[..]

Snap je nou gewoon het punt niet of wil je het niet begrijpen ? Bierbrouwer betaalt enorm veel geld zodat enkel zijn merk getoond mag worden, andere bierbrouwer heeft daar schijt aan probeert het toch, wordt betrapt, komen sancties. Klaar. En dan vind je het nog oneerlijk en debiel ook ?

Probeer eens op een door Bavaria gesponsored evenement reclame te maken voor een andere biermerk zou ik zeggen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2010 18:07:23 ]
  Moderator woensdag 16 juni 2010 @ 18:06:51 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82894227
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:04 schreef Jalu het volgende:

[..]

het zijn geen kleine lettertjes aan een label zoals beweerd werd en zoals gezegd ... ik kan het niet lezen, daar had je met een beetje inzet aan kunnen opmaken dat ik het niet heel erg herkenbaar vind
quote:
boeit me nix
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:06:54 #298
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_82894234
quote:

[..]

En nu een antwoord ?
Ja, ik ben inderdaad van mening dat Sepp Blatter door zijn knieschijven mag worden geschoten.
  Moderator woensdag 16 juni 2010 @ 18:08:02 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82894289
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dus jij vindt serieus dat dat het oppakken van mensen rechtvaardigt?
nee, lees ff wat verder terug wil je, ik ga niet iedere keer hetzelfde verhaal vertellen zodra er weer een nieuw iemand het topic heeft ontdekt
quote:
Zoals ik al zei: Wat gebeurt er als ik in een oranje trainingspak kom, met een groot Adidas-logo erop? Dat is wereldwijd bekend, dus veel erger. Zit ik dan ook midden in de nacht in de bak?
dan gebeurt er nix
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:08:04 #300
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_82894292
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Snap je nou gewoon het punt niet of wil je het niet begrijpen ? Bierbrouwer betaalt enorm veel geld zodat enkel zijn merk getoond mag worden, andere bierbrouwer heeft daar schijt aan probeert het toch, wordt betrapt, komen sancties. Klaar. En dan vind je het nog oneerlijk en debiel ook ?

Probeer eens op een door Bavaria gesponsored evenement reclame te maken voor een andere biermerk zou ik zeggen.
Dat andere biermerk is niet getoond.
pi_82894302
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik zal afzien van een Godwin, maar de verleiding is erg groot...

De omzet van oranje Wibra jurkjes zal hard dalen de komende dagen, vrees ik.
Goed, je bent dus gewoon gefocused op tieten i.p.v. op zaken die in de grote mensen wereld doodnormaal zijn. Geen probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')