mjah ik ben het allemaal wel met je eens hoor maar van spontaanheid is hier geen sprakequote:Op woensdag 16 juni 2010 16:26 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ze hébben ook het volledige recht op bepaalde 'rechten' te verkopen... en heel logisch dat ze bv hun sponsoren wél met logo's en dergelijke in beeld brengen en die logo's op gereserveerde plaatsen brengen..
maar naast een 'gesponsord event' is een WK ook gewoon een feest van mensen, mensen die enthousiast zijn als 'fans' en de FIFA kan _niet_ afdwingen dat de supporters en Fans énkel zich gaan gedragen op een wijze die vooral hun 'sponsoren' niet ergens in verre zin zou kunnen 'schaden'....
prima dat ze bv wel concurerrerende logo's verbieden, maar als er een aantal dame's staan te dansen in dat jurkje ... _binnen_ de regels dat er bv geen logo's van andere bedrijven te zien mogen zijn, is dat nergens 'schadelijk' voor het WK en/of zijn sponsoren...
dan is het gewoon _doorgeslagen_ als de FIFA méént zich te meoeten beschermen tegen iets dat juist géén bedreiging van haar belangen _is_.
Overigens, ik noemde zelf die toeters omdat de clausule waarop de FIFA zich beroept, drie zinnen verder expliciet de Vuvuzuela's wél goedkeurt en 'toestaat', direkt na het verbod op dat vage 'commerciele kleding' waronder dus schijnbaar egaal oranje jurkjes óók vallen....
en imho heeft juist die vom van 'betutteling waarin de FIFA kennelijk héél nauw alles wil bepalen wat fans wél of niet mogen doen op de tribune's wel degelijk hier mee te maken en is erg relevant ....
Dat is gewoon duidelijk aan het doorslaan en heeft minder te maken met het 'beschermen' van hun event, maar meer met een controle-dwang die juist ten kostte gaat van spontaanheid die óók erg belangrijk is
Ah, vandaar de vuvuzela'squote:Op woensdag 16 juni 2010 16:20 schreef RM-rf het volgende:
stel je bv voor dat volgend WK een bierbouwer een bepaald 'stadionlied' gaat promoten en dat populair wordt bij de fans (best wel mogelijk omdat andre reclame-jongens altijd op zoek zullen zijn naar zulke 'acties en die zijn reuze creatief in dat soort dingen)...
gaat de FIFA dan ook 'reguleren' wat voor liederen er door Fans in de stadions gezongen mag worden?
Inderdaad, het risico dat willekeurige kledingstukken of kleuren die een betalende sponsor niet aanstaan verboden verklaard kunnen worden, op straffe van gevangenisstraf.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
mjah ik ben het allemaal wel met je eens hoor maar van spontaanheid is hier geen sprake
gewoon een goed uitgedachtte reclame campagne met risico's
Er zijn genoeg vrouwen in oranje jurkes op die tribunes te vinden hoor. Het probleem is dat groepen vrouwen worden ingezet door Bavaria om hun Dutchydress te dragen. Of de naam op het jurkje staat of niet, iedereen weet dat het gaan om Bavaria. Hoe je het wend of keert, dat is sluikreclame.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:19 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nee, dat doet hij niet; het is precies wat de FIFA hier doet. Een oranje jurkje mag niet gedragen worden, want het zou geassocieerd kunnen worden met een biermerk dat niet met geld smijt om zijn naam in beeld te krijgen.
Dreigen het WK te verlaten zou een prima manier zijn om de FIFA op de knieën te dwingen. Dat zou een schandaal opleveren van wereldformaat.
ja of je kunt gewoon betalen als je reclame wil makenquote:Op woensdag 16 juni 2010 16:37 schreef Jalu het volgende:
[..]
Inderdaad, het risico dat willekeurige kledingstukken of kleuren die een betalende sponsor niet aanstaan verboden verklaard kunnen worden, op straffe van gevangenisstraf.
Of Bavaria slaagt in het maken van reclame op deze manier is niet de zorg van de FIFA natuurlijk. Die zien er gewoon op toe dat geen enkel concurrend bedrijf reclame maakt.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan neem ik ook aan de we hier ook weten dat de FIFA en hun sponsoren ook nogal aan het overdrijven zijn, wanneer men hier geen ophef van gemaakt had wist niemand op de hele wereld dat het bavariajurkjes waren alleen maar lekker wijven in een oranje jurk.
Ik zou het niet geweten hebben en dan ben ik nog wel een nederlanderquote:Op woensdag 16 juni 2010 16:37 schreef nikk het volgende:
[..]
Er zijn genoeg vrouwen in oranje jurkes op die tribunes te vinden hoor. Het probleem is dat groepen vrouwen worden ingezet door Bavaria om hun Dutchydress te dragen. Of de naam op het jurkje staat of niet, iedereen weet dat het gaan om Bavaria. Hoe je het wend of keert, dat is sluikreclame.
over die spontaniteit (of niet) moet de FIFA nu juist _niet_ hun meetlat leggen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
mjah ik ben het allemaal wel met je eens hoor maar van spontaanheid is hier geen sprake
gewoon een goed uitgedachtte reclame campagne met risico's
Flauwekul. Dan kan het ook wel reclame zijn voor Supertrash, de fabrikant van de jurkjes. En iemand die Nike schoenen draagt (of een Nike t-shirt) mag het stadion niet in: sluikreclame. Een voetballer die toevallig Honda heet mag die naam niet zoals alle spelers op de rug hebben staan, sluikreclame. Ik kan nog wel even doorgaan, je voelt zelf wel dat dit baarlijke nonsens is. Dit schandaal begint een grote smet te werpen op dit WK voetbal...quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:37 schreef nikk het volgende:
[..]
Er zijn genoeg vrouwen in oranje jurkes op die tribunes te vinden hoor. Het probleem is dat groepen vrouwen worden ingezet door Bavaria om hun Dutchydress te dragen. Of de naam op het jurkje staat of niet, iedereen weet dat het gaan om Bavaria. Hoe je het wend of keert, dat is sluikreclame.
Dat is selectief toezien zoals we al vastgesteld hebben, iedereen die met reebokschoene het stadion inloopt waarop ook expleciet dat merk vermeld staat maakt dus ook reclame voor een concurrend bedrijf. Sterker nog dan kunnen we de meeste kleding niet meer in stadions dragen want daar staan vaak merken op van concurrenten.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:41 schreef nikk het volgende:
[..]
Of Bavaria slaagt in het maken van reclame op deze manier is niet de zorg van de FIFA natuurlijk. Die zien er gewoon op toe dat geen enkel concurrend bedrijf reclame maakt.
Er is geen reclame gemaakt, de enige die Bavaria enorme nieuwe naamsbekendheid heeft bezorgd is de FIFA. Door een effen oranje jurkje te bestempelen als sluikreclame.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:41 schreef nikk het volgende:
[..]
Of Bavaria slaagt in het maken van reclame op deze manier is niet de zorg van de FIFA natuurlijk. Die zien er gewoon op toe dat geen enkel concurrend bedrijf reclame maakt.
Klopt; op het volgende WK staat er waarschijnlijk een lijst met verboden kledingstukken en -merken op de tickets.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is selectief toezien zoals we al vastgesteld hebben, iedereen die met reebokschoene het stadion inloopt waarop ook expleciet dat merk vermeld staat maakt dus ook reclame voor een concurrend bedrijf. Sterker nog dan kunnen we de meeste kleding niet meer in stadions dragen want daar staan vaak merken op van concurrenten.
Een groep van 33 vrouwen die wordt ingehuurd, ingevlogen en ingezet door Bavaria om in hun Bavaria jurkjes zoveel mogelijk in beeld proberen te komen is een duidelijk voorbeeld van sluikreclame. En zoals de FIFA zelf al heeft gezegd (voor de zoveelste keer), natuurlijk mag je kleding aan doen van concurrende partijen. Zolang het maar geen promotioneel of commercieel karakter heeft. Maar hey, als je daadwerkelijk denkt dat jouw voorbeelden stroken met de realiteit wil ik daar best geld op zetten.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:44 schreef Jalu het volgende:
[..]
Flauwekul. Dan kan het ook wel reclame zijn voor Supertrash, de fabrikant van de jurkjes. En iemand die Nike schoenen draagt (of een Nike t-shirt) mag het stadion niet in: sluikreclame. Een voetballer die toevallig Honda heet mag die naam niet zoals alle spelers op de rug hebben staan, sluikreclame. Ik kan nog wel even doorgaan, je voelt zelf wel dat dit baarlijke nonsens is. Dit schandaal begint een grote smet te werpen op dit WK voetbal...
Heeft fifa niet zelf de regie over die beelden, dan hadden ze toch gewoon die lekkere wijven in oranje jurkjes kunnen negeren? Zoals ik al stelde ik wist totaal niets van oranje jurkjes van bavaria totdat de fifa het tot deze proporties heeft opgeblazen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:50 schreef nikk het volgende:
[..]
Een groep van 33 vrouwen die wordt ingehuurd, ingevlogen en ingezet door Bavaria om in hun Bavaria jurkjes zoveel mogelijk in beeld proberen te komen is een duidelijk voorbeeld van sluikreclame. En zoals de FIFA zelf al heeft gezegd (voor de zoveelste keer), natuurlijk mag je kleding aan doen van concurrende partijen. Zolang het maar geen promotioneel of commercieel karakter heeft. Maar hey, als je daadwerkelijk denkt dat jouw voorbeelden stroken met de realiteit wil ik daar best geld op zetten.
Het zíjn alleen geen Bavaria jurkjes. Het zijn Supertrash jurkjes die door Bavaria zijn weggegeven, en die niet van grote afstand herkenbaar zijn als Bavaria jurkjes anders als door het feit dat Bavaria er in Nederland een tv-campagne aan heeft gewijd. Wat als Bavaria kledingstukken in alle soorten en maten in het oranje had weggeven, en daar ruchtbaarheid aan had gegeven? Iedereen met oranje kleding maar arresteren, want het zou wel eens van Bavaria kunnen zijn?quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:50 schreef nikk het volgende:
[..]
Een groep van 33 vrouwen die wordt ingehuurd, ingevlogen en ingezet door Bavaria om in hun Bavaria jurkjes zoveel mogelijk in beeld proberen te komen is een duidelijk voorbeeld van sluikreclame. En zoals de FIFA zelf al heeft gezegd (voor de zoveelste keer), natuurlijk mag je kleding aan doen van concurrende partijen. Zolang het maar geen promotioneel of commercieel karakter heeft.
Op zich helemaal geen gek idee om een bier lied te promoten.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:20 schreef RM-rf het volgende:
[..]
stel je bv voor dat volgend WK een bierbouwer een bepaald 'stadionlied' gaat promoten en dat populair wordt bij de fans (best wel mogelijk omdat andre reclame-jongens altijd op zoek zullen zijn naar zulke 'acties en die zijn reuze creatief in dat soort dingen)...
gaat de FIFA dan ook 'reguleren' wat voor liederen er door Fans in de stadions gezongen mag worden?
Weten we meteen waarom ze die Vuvuzuela's wel toestaan, dan hoor je het bavaria lied niet.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:02 schreef Orthello het volgende:
[..]
Op zich helemaal geen gek idee om een bier lied te promoten.
Ik ken nog wel een heleboel varianten van "oh heineke bier"
Er is een hoerenschip vergaan op de grote oceaan
oh heineke bier, oh heineke bier.
Alle hoeren naar de haaien en de haaien lekker naaien
oh heineke bier oh heineke bier.
Daar is vast ook wel een WK variant op de verzinnen.
Ik ben ZOOOOOOO voor zo'n lied!!!
wat is 'bewuste opzet'? ...quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:53 schreef rubje het volgende:
FIFA zegt dat je best met ander reclame kleding het stadion binnenmag maar zoals Baravia deed ) bewuste opzet! mag dat dus niet en hebben ze gelijk in.
Het is een jurkje dat gemaakt is in opdracht van Bavaria... Er staat zelfs een Bavaria logo op...quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:59 schreef Jalu het volgende:
[..]
Het zíjn alleen geen Bavaria jurkjes. Het zijn Supertrash jurkjes die door Bavaria zijn weggegeven, en die niet van grote afstand herkenbaar zijn als Bavaria jurkjes anders als door het feit dat Bavaria er in Nederland een tv-campagne aan heeft gewijd. Wat als Bavaria kledingstukken in alle soorten en maten in het oranje had weggeven, en daar ruchtbaarheid aan had gegeven? Iedereen met oranje kleding maar arresteren, want het zou wel eens van Bavaria kunnen zijn?
Lezen: ik zei: op afstand herkenbaar. Dat zijn ze namelijk niet. Niemand buiten Nederland had geweten dat de jurkjes door een biermerk verstrekt waren als de FIFA daar zelf niet de aandacht op had gevestigd.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:10 schreef nikk het volgende:
[..]
Het is een jurkje dat gemaakt is in opdracht van Bavaria... Er staat zelfs een Bavaria logo op...
33 vrouwen een ticket geven, inhuren en zelfs invliegen is bewuste opzet hoor... Die hebben elkaar niet spontaan ontmoet en hebben niet toevallig naast elkaar een plekje op de tribunes gekregen.quote:
Waar dan? Ik heb nog geen foto gezien waarop dat logo zichtbaar is. Ik heb een foto gezien van zo'n jurkje waar een Bavaria logootje op een heel klein lipje aan een naad is bevestigd. Meer niet. En wat gaat de FIFA doen als ik met een Oranje shirt kom waar op de borst een logootje van Lacoste staat en niet van de kledingsponsor van het WK? Moet ik dat dan ook uittrekken? Moet ik vrezen voor mijn vrijheid? Of ik draag Puma sportschoenen in plaats van Nike? Kom ik dan het stadion niet in? Die logoś zijn wel van ver te herkennen. Maar al zoom je in op die meiden (graag zelfsquote:Op woensdag 16 juni 2010 17:10 schreef nikk het volgende:
[..]
Het is een jurkje dat gemaakt is in opdracht van Bavaria... Er staat zelfs een Bavaria logo op...
quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:12 schreef Jalu het volgende:
[..]
Lezen: ik zei: op afstand herkenbaar. Dat zijn ze namelijk niet. Niemand buiten Nederland had geweten dat de jurkjes door een biermerk verstrekt waren als de FIFA daar zelf niet de aandacht op had gevestigd.
Volgens mij heb ik goed gelezen. Want het zijn wel degelijk jurkjes van Bavaria.quote:Het zíjn alleen geen Bavaria jurkjes. Het zijn Supertrash jurkjes die door Bavaria zijn weggegeven, en die niet van grote afstand herkenbaar zijn als Bavaria jurkjes anders als door het feit dat Bavaria er in Nederland een tv-campagne aan heeft gewijd.
Die mag je gewoon aanhouden in het stadion. Het wordt pas een probleem wanneer je bijvoorbeeld met honderd man in verschillend gekleurde shirtjes van afstand Nike spelt ofzo. Daarbij, het merkenrecht beperkt zich natuurlijk niet alleen tot logo's of merknamen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waar dan? Ik heb nog geen foto gezien waarop dat logo zichtbaar is. Ik heb een foto gezien van zo'n jurkje waar een Bavaria logootje op een heel klein lipje aan een naad is bevestigd. Meer niet. En wat gaat de FIFA doen als ik met een Oranje shirt kom waar op de borst een logootje van Lacoste staat en niet van de kledingsponsor van het WK? Moet ik dat dan ook uittrekken? Moet ik vrezen voor mijn vrijheid? Of ik draag Puma sportschoenen in plaats van Nike? Kom ik dan het stadion niet in? Die logoś zijn wel van ver te herkennen. Maar al zoom je in op die meiden (graag zelfs) dan nog zie je alleen een blonde meid in een oranje jurkje. Je ziet geen logo.
Maar ze zijn niet als zodanig herkenbaar, en kúnnen dus niet als sluikreclame betiteld worden. Kan dat wel, dan kun je ook alle kleding van andere merken als dusdanig aanduiden.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:14 schreef nikk het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij heb ik goed gelezen. Want het zijn wel degelijk jurkjes van Bavaria.
nogmaals... jij vind datgeen wat jij 'bewuste opzet' noemt kennelijk opeens 'illegaal' an sich ...-öquote:Op woensdag 16 juni 2010 17:13 schreef nikk het volgende:
[..]
33 vrouwen een ticket geven, inhuren en zelfs invliegen is bewuste opzet hoor... Die hebben elkaar niet spontaan ontmoet en hebben niet toevallig naast elkaar een plekje op de tribunes gekregen.
Goed; Oranje mag dus niet meer in een stadion; want dat is de kleur van TNT Post, en die betaalt niet als sponsor, en er zitten dus wel wat meer dan 100 man in de kleur van TNT op de tribunes. Rood mag ook niet meer want dat is van Vodafone. Etc.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:16 schreef nikk het volgende:
[..]
Die mag je gewoon aanhouden in het stadion. Het wordt pas een probleem wanneer je bijvoorbeeld met honderd man in verschillend gekleurde shirtjes van afstand Nike spelt ofzo. Daarbij, het merkenrecht beperkt zich natuurlijk niet alleen tot logo's of merknamen.
Dan heb je het niet begrepen. Of denk je dat Bavaria die meiden een ticket heeft gegeven en ingevlogen omdat ze in een gulle bui waren?quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:17 schreef Jalu het volgende:
[..]
Maar ze zijn niet als zodanig herkenbaar, en kúnnen dus niet als sluikreclame betiteld worden. Kan dat wel, dan kun je ook alle kleding van andere merken als dusdanig aanduiden.
Nogmaals, je kan wel met allerlei absurde voorbeelden komen maar als je daadwerkelijk meent dat deze stroken met de realiteit wil ik daar best geld op zetten. Honderd euro per voorbeeld goed?quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:19 schreef Jalu het volgende:
[..]
Goed; Oranje mag dus niet meer in een stadion; want dat is de kleur van TNT Post, en die betaalt niet als sponsor, en er zitten dus wel wat meer dan 100 man in de kleur van TNT op de tribunes. Rood mag ook niet meer want dat is van Vodafone. Etc.
dus 'tickets' die via bedrijven geregeld zijn maken een aanwezigheid opeens 'illegaal'..quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:19 schreef nikk het volgende:
[..]
Dan heb je het niet begrepen. Of denk je dat Bavaria die meiden een ticket heeft gegeven en ingevlogen omdat ze in een gulle bui waren?
erlijk gezegd... als je 4 jaar terug in een discussie over die 'Leeuwenhose' (die imho terecht verboden werd) aan zou zijn gekoemn met 'jamaar straks verbied de FIFA ook gewoon dames in Oranje egale jurkjes'quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:20 schreef nikk het volgende:
[..]
Nogmaals, je kan wel met allerlei absurde voorbeelden komen maar als je daadwerkelijk meent dat deze stroken met de realiteit wil ik daar best geld op zetten. Honderd euro per voorbeeld goed?
Het valt of staat met punt of de Dutchydress gezien kan worden als een object of kledingstuk dat gebruikt wordt voor promotionele of commerciele doeleinden zonder dat het betrokken bedrijf daar de rechten voor heeft. Daar kan je inderdaad over twisten.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:19 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dar maak je ergens een 'knronkel' die nu juist een paar stappen overslkaat in je 'bewijsvoering' wat het iets 'illegaals' zou maken...
dat de reis georganiseerd was en die groep door een promoteteam 'opgezet' maakt het an sich nog zelf geeen 'illegale marketing'
Ik niet: het is zo'n generiek, strak oranje jurkje dat een bedrijf dat niet als reclame-object zou kunnen vastleggen, en dus kan het dat ook niet zijn.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:23 schreef nikk het volgende:
[..]
Het valt of staat met punt of de Dutchydress gezien kan worden als een object of kledingstuk dat gebruikt wordt voor promotionele of commerciele doeleinden zonder dat het betrokken bedrijf daar de rechten voor heeft. Daar kan je inderdaad over twisten.
Ik ben het in ieder geval met de FIFA eens.
Nee, maar reclame maken wel. Je moet geen dingen lezen die er niet staan.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
enkel aanwezig zijn is niet 'verboten'.... ook niet als je de kaartjes van een bedrijf kreeg .
als je vind dat de FIFA dat 'zomaar' van ieder item kan bepalen, ook als er geen logo's opstaan die sponsoren zouden kunnen ergeren, ben ik eerder van mening dat je dan écht ver, héél ver doorslaat...quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:23 schreef nikk het volgende:
[..]
Het valt of staat met punt of de Dutchydress gezien kan worden als een object of kledingstuk dat gebruikt wordt voor promotionele of commerciele doeleinden zonder dat het betrokken bedrijf daar de rechten voor heeft. Daar kan je inderdaad over twisten.
Ik ben het in ieder geval met de FIFA eens.
Als dat zo werd gezegd had ik je gelijk gegeven. Bij "ja maar straks verbiedt de FIFA kledingstukken die bedrijven hebben gelanceerd als promotieobject" had ik anders gereageerd.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
[..]
erlijk gezegd... als je 4 jaar terug in een discussie over die 'Leeuwenhose' (die imho terecht verboden werd) aan zou zijn gekoemn met 'jamaar straks verbied de FIFA ook gewoon dames in Oranje egale jurkjes'
zou ik geantwoord hebben dat dàt een 'absurde' bewering zou zijn die veels te ver doorgeslagen was en dat dàt de FIFA ast niet zou doen, omdaat dar niks schadelijks of 'sluikreclame aan is.
Mag je me best eens uitleggen waarom dat nu opeens niet meer 'absurd' is ..
Mooi. Nu hebben we oranje jurkjes. Van afstand, van dichtbij of hoe dan ook, het zijn niet meer dan dat: Oranje jurkjes. Ze zijn niet verschillend van kleur, ze hebben geen grote logo's van Bavaria op hun tieten staan, ze doen niks anders dan de rest. Ze hebben geen spreekkoren met Bavaria reclameleuzen (wat toch geen zin zou hebben met al die droeftoeters met hun droeftoeters in zo'n stadion), dus wat is het probleem van de FIFA dan?quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:16 schreef nikk het volgende:
[..]
Die mag je gewoon aanhouden in het stadion. Het wordt pas een probleem wanneer je bijvoorbeeld met honderd man in verschillend gekleurde shirtjes van afstand Nike spelt ofzo. Daarbij, het merkenrecht beperkt zich natuurlijk niet alleen tot logo's of merknamen.
Maar natuurlijk niet. Een beetje marketingnazi legt het liefst vast dat ook kleuren, letters, vormen, jaartallen tot verboden gebied worden verklaard aan degenen die niet willen betalen. Après nous le déluge. Alles voor de poen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:16 schreef nikk het volgende:
[..]
Die mag je gewoon aanhouden in het stadion. Het wordt pas een probleem wanneer je bijvoorbeeld met honderd man in verschillend gekleurde shirtjes van afstand Nike spelt ofzo. Daarbij, het merkenrecht beperkt zich natuurlijk niet alleen tot logo's of merknamen.
Precies. Stel, bij het volgende toernooi gaat TNT Post oranje t-shirts weggeven, mag de FIFA dan oranje t-shirts verbieden?quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hoe zijn oranje jurkjes een inbreuk op het merkenrecht? Mogen mooie meiden geen oranje jurkjes meer dragen omdat ze dan het merkenrecht schenden?
Niet alleen verbieden, mensen die het aan hebben van hun bed lichten en arresteren.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:33 schreef Jalu het volgende:
[..]
Precies. Stel, bij het volgende toernooi gaat TNT Post oranje t-shirts weggeven, mag de FIFA dan oranje t-shirts verbieden?
De reclame-actie van Bavaria om meisjes die net als hun bier niet van premiumkwaliteit zijn bij elkaar in zo'n jurkje in stadions te zetten ten einde in beeld te komen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mooi. Nu hebben we oranje jurkjes. Van afstand, van dichtbij of hoe dan ook, het zijn niet meer dan dat: Oranje jurkjes. Ze zijn niet verschillend van kleur, ze hebben geen grote logo's van Bavaria op hun tieten staan, ze doen niks anders dan de rest. Ze hebben geen spreekkoren met Bavaria reclameleuzen (wat toch geen zin zou hebben met al die droeftoeters met hun droeftoeters in zo'n stadion), dus wat is het probleem van de FIFA dan?
Niet, maar een dergelijk actie is een inbreuk op de overeenkomst tussen de jurkenmeisjes met de organisator van het evenement en beheerder van het stadion die onstaat bij het bezoek van een wedstrijd. En ook nog een inbreuk op die Zuid-Afrikaanse wet uit 1976.quote:Hoe zijn oranje jurkjes een inbreuk op het merkenrecht? Mogen mooie meiden geen oranje jurkjes meer dragen omdat ze dan het merkenrecht schenden?
Dat ben ik dus niet met je eens, maar dat was geloof ik wel duidelijk. Reclame, of liever gezegd merken, zijn meer dan alleen een logo of een naam. Zo zal ik ook niet als grote Wuppie gekleed mogen gaan op een evenement van C1000, ondanks dat er nergens op die Wuppie AH staat.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:27 schreef RM-rf het volgende:
[..]
als je vind dat de FIFA dat 'zomaar' van ieder item kan bepalen, ook als er geen logo's opstaan die sponsoren zouden kunnen ergeren, ben ik eerder van mening dat je dan écht ver, héél ver doorslaat...
hét bepalende is gewoon of dat item zelf reclame bevat die zichtbaar gekoppeld kan worden aan een merk... is dat niet zo, kan je niet van ieder lukraak object zomaar gaan roepen dat dat 'reclame' zou zijn en dat verbieden en zelfs mensen die het kennelijk dragen strafbaar maken en zelfs waar vervolgen.
Dat was de Zuid Afrikaanse politie, niet de FIFA.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:34 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Niet alleen verbieden, mensen die het aan hebben van hun bed lichten en arresteren.
Nogmaals, honderd euro?quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:33 schreef Jalu het volgende:
[..]
Precies. Stel, bij het volgende toernooi gaat TNT Post oranje t-shirts weggeven, mag de FIFA dan oranje t-shirts verbieden?
Het gaat hier om een standaard jurkje, niet om een in één oogopslag herkenbaar kostuum.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:37 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat ben ik dus niet met je eens, maar dat was geloof ik wel duidelijk. Reclame, of liever gezegd merken, zijn meer dan alleen een logo of een naam. Zo zal ik ook niet als grote Wuppie gekleed mogen gaan op een evenement van C1000, ondanks dat er nergens op die Wuppie AH staat.
Is er verschil dan? Leg het eens uit?quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:39 schreef nikk het volgende:
[..]
Nogmaals, honderd euro?
Vijftig is ook goed hoor.
Naar aanleiding van de aangifte van de FIFA, gok eens wat er gebeurt als de dames aangifte van vrijheidsberoving door de FIFA doen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:37 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat was de Zuid Afrikaanse politie, niet de FIFA.
quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:42 schreef Ringo het volgende:
Punt is, de FIFA is snel, daadkrachtig en doet gewoon wat de FIFA wil. Als de discussie losbarst, is het kwaad al geschied. Het volk wil spelen, krijgt het spelen. Iedereen is zo focking gebrainwashed door lulverhalen over "merkenrecht", "gederfde inkomsten" en andere nonsense dat we er nog zelf in zijn gaan geloven ook. Nog even en we zouden het heel gewoon zijn gaan vinden dat die chica's gevangen worden gezet. "Hm, tja, lastige kwestie hoor, merkenrecht bla, imagoschade bloe, juridisch is het waterdicht, hm, tja, gewoon een rotstreek van Bavaria, hm, tja, lastig hoor, ikbegrijpdefifawel, hm, tjaaa..."
Je zou je ogen uit je kop moeten schamen dat je überhaupt het lef hebt om die tyfusnazi's naar de bek te praten.
"Over de ruggen van anderen."quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Vallen voor marketingstunten is nog net iets treuriger. Over ruggen van anderen reclame maken en nog sympathie voor die marketingjongens krijgen ook.
Dat dus.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Vallen voor marketingstunten is nog net iets treuriger. Over ruggen van anderen reclame maken en nog sympathie voor die marketingjongens krijgen ook.
Wat een lulkoek. Hoeveel mensen gaan er niet in groepen naar het Stadion? En hoeveel invloed heeft zoiets nou? Als die meiden niet in beeld komen, weet niemand dat ze er zijn. Als ze wel in beeld komen denken 999 van de 1000 kijkers: Goh, leuke meiden in een oranje jurkje. De 1000e was net naar de WC, anders had hij het ook gedacht. Er is letterlijk niemand die bij een groep meiden in een oranje jurkje denkt: Hee, Bavaria!!!quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De reclame-actie van Bavaria om meisjes die net als hun bier niet van premiumkwaliteit zijn bij elkaar in zo'n jurkje in stadions te zetten ten einde in beeld te komen.
Ach, hou toch op. Als ze allemaal hadden gaan lopen zwaaien met Bavaria-vlaggen of als er op elke jurk een letter had gestaan die bij elkaar Bavaria zouden spellen, vind ik het nog flauw, maar beter te begrijpen. Nu zie ik een groep meiden in een oranje jurkje, in een publiek waar 9 van de 10 mensen een oranje outfit dragen.quote:[..]
Niet, maar een dergelijk actie is een inbreuk op de overeenkomst tussen de jurkenmeisjes met de organisator van het evenement en beheerder van het stadion die onstaat bij het bezoek van een wedstrijd. En ook nog een inbreuk op die Zuid-Afrikaanse wet uit 1976.
Lil, zie je zelf niet in hoe je voor de marketing van Bavaria valt ? Ze gebruiken niet voor niks lekkere dames om sympathie te krijgenquote:Op woensdag 16 juni 2010 17:49 schreef Ringo het volgende:
[..]
"Over de ruggen van anderen."Vertel dat dan aan die fascistenknechten die 30 lekkere jurkjes moesten "overmeesteren" en degenen die daartoe opdracht gaven.
mwah ik mag toch hopen dat het al dan niet handhaven van de regels niet afhankelijk is van hoe lekker de dader eruit ziet met een kort rokjequote:Op woensdag 16 juni 2010 17:49 schreef Ringo het volgende:
[..]
"Over de ruggen van anderen."Vertel dat dan aan die fascistenknechten die 30 lekkere jurkjes moesten "overmeesteren" en degenen die daartoe opdracht gaven.
Ah, vandaar de ophef.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er is letterlijk niemand die bij een groep meiden in een oranje jurkje denkt: Hee, Bavaria!!!
Een jurkje een reclame-uiting? Tijd voor een Bavaria spreekkoor bij Nederland -Japan zaterdag.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:51 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat dus.
Wat zou Bavaria zelf doen als op een door hun gesponsored evenement de concurrent even langs komt om gratis een graantje mee te pikken met reclameuitingen ?
Met dank aan de FIFA wel, ja. Overigens: Hoe ziet de FIFA het verschil tussen een Bavaria-jurkje en een willekeurig mini-Wibra-jurkje, gedragen door Elise uit Appelscha? Moet nu elke vrouw in een Oranje jurkje in Afrika vrezen voor oppakken door de Gedachtenpolitie in opdracht van de FIFA?quote:
Of alle supporters in een oranje mini-jurkje. Kijken wat er dan gebeurtquote:Op woensdag 16 juni 2010 17:54 schreef Jalu het volgende:
[..]
Een jurkje een reclame-uiting? Tijd voor een Bavaria spreekkoor bij Nederland -Japan zaterdag.
quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hoe ziet de FIFA het verschil tussen een Bavaria-jurkje en een willekeurig mini-Wibra-jurkje, gedragen door Elise uit Appelscha?
quote:
nou dat hebben ze met die tv reclames toch wel heel goed duidelijk gemaakt hoor ... toen ik het zag dacht ik ook aan Bavaria eerlijk gezegdquote:Op woensdag 16 juni 2010 17:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat een lulkoek. Hoeveel mensen gaan er niet in groepen naar het Stadion? En hoeveel invloed heeft zoiets nou? Als die meiden niet in beeld komen, weet niemand dat ze er zijn. Als ze wel in beeld komen denken 999 van de 1000 kijkers: Goh, leuke meiden in een oranje jurkje. De 1000e was net naar de WC, anders had hij het ook gedacht. Er is letterlijk niemand die bij een groep meiden in een oranje jurkje denkt: Hee, Bavaria!!!
Althans, dat was zo. Dankzij de FIFA wet nu zelfs iedereen in Ivoorkust, wat Bavaria is.
[..]
Ach, hou toch op. Als ze allemaal hadden gaan lopen zwaaien met Bavaria-vlaggen of als er op elke jurk een letter had gestaan die bij elkaar Bavaria zouden spellen, vind ik het nog flauw, maar beter te begrijpen. Nu zie ik een groep meiden in een oranje jurkje, in een publiek waar 9 van de 10 mensen een oranje outfit dragen.
[ afbeelding ]
Nog afgezien van het feit, dat de huiskleur van Bavaria blauw is, dus dat er zelfs geen associatie met Bavaria is als de FIFA niet zo handig was geweest om het uit te schreeuwen over de hele wereld.
Dat, dus.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Met dank aan de FIFA wel, ja. Overigens: Hoe ziet de FIFA het verschil tussen een Bavaria-jurkje en een willekeurig mini-Wibra-jurkje, gedragen door Elise uit Appelscha? Moet nu elke vrouw in een Oranje jurkje in Afrika vrezen voor oppakken door de Gedachtenpolitie in opdracht van de FIFA?
Joh, dat hele kankervoetbaltoernooi interesseert me geen drol. Het verbaast me alleen hooglijk hoe iedereen zo simpel meegaat in de totaalcontrole van de FIFA.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Lil, zie je zelf niet in hoe je voor de marketing van Bavaria valt ? Ze gebruiken niet voor niks lekkere dames om sympathie te krijgen
3 centimeter groot, verticaal op een labeltje aan de zijkant. Dat is ook echt zichtbaar op TV en zoquote:
Waarom ? Met welk geld denk je dat dit soort evenementen betaald worden ? Leuk geprobeerd van Bavaria, maar ik zie niet in waarom "we" moeten opkomen voor een marketingtruc van een bierbrouwer.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Of alle supporters in een oranje mini-jurkje. Kijken wat er dan gebeurt
Maar actie moet er komen, hetzij van de supporters, hetzij van de Nederlandse Regering.
En hoeveel minder Budweiser denk je dat er in Nederland door verkocht is? Kan ik je wel vertellen: 0,0%.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou dat hebben ze met die tv reclames toch wel heel goed duidelijk gemaakt hoor ... toen ik het zag dacht ik ook aan Bavaria eerlijk gezegd
Met nogal vuil geld, klaarblijkelijk.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom ? Met welk geld denk je dat dit soort evenementen betaald worden ?
Dat is omdat er geen Budweiser in Nederland verkocht word.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En hoeveel minder Budweiser denk je dat er in Nederland door verkocht is? Kan ik je wel vertellen: 0,0%.
maar organiseren kunnen ze als de beste.quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:00 schreef Ringo het volgende:
FIFA heeft macht. FIFA toont macht. Verder niks. Een verwerpelijke club van verwerpelijke mensen.
My point exactly. En aangezien de associatie 'meiden in Oranje jurkjes = Bavaria' alleen in Nederland gemaakt wordt werd, is de hele actie en de hele heisa totaal overtrokken, overbodig en een enge ontwikkeling.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:59 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Dat is omdat er geen Budweiser in Nederland verkocht word.
Ooohhh, wat zou DAT erg zijn, zegquote:Op woensdag 16 juni 2010 18:00 schreef gelly het volgende:
[..]
Vuil geld ? Zonder dat "vuile" geld vindt er geen WK meer plaats.
Het gaat natuurlijk om de manier waarop eea is gegaan en hoe dat door de commerciële nazi's wordt goedgepraat.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:59 schreef zoalshetis het volgende:
we doen net of het allemaal nieuw is. heineken heeft een aantal jaar geleden ook al een boete gehad en zo nog vééél meer paarden van troye. de boete wordt ingecalculeerd.
Vindt je b.v. ook dat een t.v. station de wedstrijden gewoon mag uitzenden, als een andere daar miljoenen voor betaald heeft ?quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:00 schreef Ringo het volgende:
FIFA heeft macht. FIFA toont macht. Verder niks. Een verwerpelijke club van verwerpelijke mensen.
verveelde meisje in het midden heeft een logo op dr borst ... de rest op de rugquote:Op woensdag 16 juni 2010 17:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
3 centimeter groot, verticaal op een labeltje aan de zijkant. Dat is ook echt zichtbaar op TV en zo
dat is het punt toch niet?quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En hoeveel minder Budweiser denk je dat er in Nederland door verkocht is? Kan ik je wel vertellen: 0,0%.
Die rechten zijn sowieso veel te hoog. Dat is al een eerste discussiepunt.quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:02 schreef gelly het volgende:
[..]
Vindt je b.v. ook dat een t.v. station de wedstrijden gewoon mag uitzenden, als een andere daar miljoenen voor betaald heeft ?
Je moet het Bavaria aanrekenen dat deze meisjes in de problemen zijn gekomen, niet de FIFA.quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
My point exactly. En aangezien de associatie 'meiden in Oranje jurkjes = Bavaria' alleen in Nederland gemaakt wordt werd, is de hele actie en de hele heisa totaal overtrokken, overbodig en een enge ontwikkeling.
De nazi's ook.quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maar organiseren kunnen ze als de beste.
Zo zeg, wat een groot en herkenbaar logo...quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
verveelde meisje in het midden heeft een logo op dr borst ... de rest op de rug
En nu een antwoord ?quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:03 schreef Ringo het volgende:
[..]
Die rechten zijn sowieso veel te hoog. Dat is al een eerste discussiepunt.
quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
verveelde meisje in het midden heeft een logo op dr borst ... de rest op de rug
[ afbeelding ]
ik kan het verder niet lezen maar toch
FIFA heeft zelf de uitzend rechten dus die kunnen zo tegen de camarman zeggen niet meer naar die groep dames daar gaan, kLaar. Maar zo werkt het helaas niet elke man dus ook de camera man en regisseur kijkt toch naar vrouwen in een korte jurk.quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:02 schreef gelly het volgende:
[..]
Vindt je b.v. ook dat een t.v. station de wedstrijden gewoon mag uitzenden, als een andere daar miljoenen voor betaald heeft ?
quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Je moet het Bavaria aanrekenen dat deze meisjes in de problemen zijn gekomen, niet de FIFA.
Ach kom, wat een onzin. Hoe maakt de FIFA onderscheid tussen meisjes die spontaan dit jurkje in het publiek zijn gaan staan en meisjes die hier voor Bavaria zijn opgetrommeld? Of tussen meisjes die een Wibra jurkje hebben gekocht en meisjes met een gratis Bavaria jurkje?quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Je moet het Bavaria aanrekenen dat deze meisjes in de problemen zijn gekomen, niet de FIFA.
Als het georganiseerd wordt door een andere partij voor commerciële doeleinden dan kun je best aangepakt worden, dat is ook niet vreemd in mijn ogen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]Dus jij vindt serieus dat dat het oppakken van mensen rechtvaardigt? Zoals ik al zei: Wat gebeurt er als ik in een oranje trainingspak kom, met een groot Adidas-logo erop? Dat is wereldwijd bekend, dus veel erger. Zit ik dan ook midden in de nacht in de bak?
ik ben een commerciele nazi. hell, ik heb dit jaar zelfs 3 wk-acties bedacht of aan meegewerkt voor communicatie. shoot me.quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk om de manier waarop eea is gegaan en hoe dat door de commerciële nazi's wordt goedgepraat.
Snap je nou gewoon het punt niet of wil je het niet begrijpen ? Bierbrouwer betaalt enorm veel geld zodat enkel zijn merk getoond mag worden, andere bierbrouwer heeft daar schijt aan probeert het toch, wordt betrapt, komen sancties. Klaar. En dan vind je het nog oneerlijk en debiel ook ?quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:04 schreef Jalu het volgende:
[..]
Zo zeg, wat een groot en herkenbaar logo...
Dat zal Budweiser vast enorm veel omzet hebben doen verliezen.
het zijn geen kleine lettertjes aan een label zoals beweerd werd en zoals gezegd ... ik kan het niet lezen, daar had je met een beetje inzet aan kunnen opmaken dat ik het niet heel erg herkenbaar vindquote:Op woensdag 16 juni 2010 18:04 schreef Jalu het volgende:
[..]
Zo zeg, wat een groot en herkenbaar logo...
boeit me nixquote:Dat zal Budweiser vast enorm veel omzet hebben doen verliezen.
Ja, ik ben inderdaad van mening dat Sepp Blatter door zijn knieschijven mag worden geschoten.quote:
nee, lees ff wat verder terug wil je, ik ga niet iedere keer hetzelfde verhaal vertellen zodra er weer een nieuw iemand het topic heeft ontdektquote:Op woensdag 16 juni 2010 18:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]Dus jij vindt serieus dat dat het oppakken van mensen rechtvaardigt?
dan gebeurt er nixquote:Zoals ik al zei: Wat gebeurt er als ik in een oranje trainingspak kom, met een groot Adidas-logo erop? Dat is wereldwijd bekend, dus veel erger. Zit ik dan ook midden in de nacht in de bak?
Dat andere biermerk is niet getoond.quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Snap je nou gewoon het punt niet of wil je het niet begrijpen ? Bierbrouwer betaalt enorm veel geld zodat enkel zijn merk getoond mag worden, andere bierbrouwer heeft daar schijt aan probeert het toch, wordt betrapt, komen sancties. Klaar. En dan vind je het nog oneerlijk en debiel ook ?
Probeer eens op een door Bavaria gesponsored evenement reclame te maken voor een andere biermerk zou ik zeggen.
Goed, je bent dus gewoon gefocused op tieten i.p.v. op zaken die in de grote mensen wereld doodnormaal zijn. Geen probleem.quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik zal afzien van een Godwin, maar de verleiding is erg groot...
De omzet van oranje Wibra jurkjes zal hard dalen de komende dagen, vrees ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |