Bronquote:Wereldvoetbalbond FIFA heeft na afloop van de wedstrijd Nederland-Denemarken 36 ‘Bavaria-Babes’ laten oppakken, meldt de Telegraaf.
Zij waren gekleed in de 'Dutch Dress van bierbrouwer Bavaria. Ook dertig meiden die in de oranje jurken de fanzone betraden, werden verwijderd. De FIFA wil zo de eigen sponsoren beschermen, in dit geval het biermerk Budweiser.
Volgens de Telegraaf zou de FIFA zelfs even hebben overwogen de meiden de jurken uit te laten trekken. Maar al snel realiseerden de officials zich dat zo’n actie nog veel meer publiciteit zou opleveren.
Bavaria-directeur Peer Swinkels is niet blij met de actie van de voetbalbond. "Er staat niet eens een merk op die jurkjes, dus wat doen we verkeerd? Sinds wanneer bestaat er een kledingvoorschrift tijdens wedstrijden?”.
In dit geval terecht... Dit slaat nergens op.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:02 schreef SicSicSics het volgende:
Alsof dat niet precies is wat ze wilden... Gratis publiciteit!
Je stuurt een paar meiskes in een goedkoop jurkje naar Zuid Afrika en je hebt meet exposure dan een dure tv campagne! En de FIFA en de officiële sponsor zijn de boeman.
Merken bescherming. Daar gaan ze best ver in, terecht! Weet je wat een hoofdsponsor lapt? Ik snap dat je dan wat belangen te beschermen hebt.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:
In dit geval terecht... Dit slaat nergens op.
Bescherming waartegen dan precies?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:04 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Merken bescherming. Daar gaan ze best ver in, terecht! Weet je wat een hoofdsponsor lapt? Ik snap dat je dan wat belangen te beschermen hebt.
En Bavaria wordt er ook niet slechter van op deze manier.
Tegen teveel exposure van concurrerende merken die geen godsvermogen hebben betaald om met hun naam aanwezig te zijn.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:06 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Bescherming waartegen dan precies?
Want jij en de FIFA brengen het heel leuk, maar slaan de plan falikant mis.
Of dacht je dat je op nike gympen het stadion niet inmocht?
Nee verklap het ons eens.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:04 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
! Weet je wat een hoofdsponsor lapt?
Over welke exposure heb je het dan? Want dat is nu juist waar het mij om gaat. Er ís geen exposure van het merk Bavaria.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:08 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Tegen teveel exposure van concurrerende merken die geen godsvermogen hebben betaald om met hun naam aanwezig te zijn.
Niet volgens de rechter...![]()
Ik dacht van wel!
Absoluut niet.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:08 schreef Brentmeister het volgende:
Als adidas de hoofdsponsor geweest was, had je je nike-schoenen uit moeten trekken.
Veel, maar aan de belangen van de locals in de townships wordt totaal voorbij gegaan.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:04 schreef SicSicSics het volgende:
Weet je wat een hoofdsponsor lapt? Ik snap dat je dan wat belangen te beschermen hebt.
Precies, voor deze FIFA actie wisten alleen de Nederlanders dat deze jurkjes van Bavaria waren, nu weet iedereen het. Dom van de FIFA.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:10 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Over welke exposure heb je het dan? Want dat is nu juist waar het mij om gaat. Er ís geen exposure van het merk Bavaria.
[..]
Mastercard sponsorde 8 jaar geleden voor 46 miljoen. Het exacte bedrag weet ik niet, maar het zal ook wel richting die kant gaan...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:09 schreef Basp1 het volgende:
Nee verklap het ons eens.
Ja... En Bavaria heeft daar wat mee te maken!?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:13 schreef JeMoeder het volgende:
Veel, maar aan de belangen van de locals in de townships wordt totaal voorbij gegaan.
Daar dachten ze dus kennelijk anders over.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:10 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Over welke exposure heb je het dan? Want dat is nu juist waar het mij om gaat. Er ís geen exposure van het merk Bavaria.
En toen kon je ook met niets anders als met mastercards afrekenen?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:16 schreef SicSicSics het volgende:
Mastercard sponsorde 8 jaar geleden voor 46 miljoen. Het exacte bedrag weet ik niet, maar het zal ook wel richting die kant gaan...
Het is natuurlijk erg kinderachtig, maar Bavaria speelt het spel ook gewoon en in principe mag je op je eigen terrein natuurlijk toelaten wie je wilt en dus ook kledingvoorschriften stellen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:16 schreef SicSicSics het volgende:
Daar dachten ze dus kennelijk anders over.Tevens is het een lastige kwestie, maar heeft de rechter ooit eens gezegd dat als een merk zijn best doet om bekend te maken dat iets van haar is, je het dus duidelijk kunt koppelen aan elkaar. Iedereen weet dat het een oranje jurkje van Bavaria is, dan hoeft het er niet expliciet op te staan.
bronquote:ROTTERDAM - Er is ophef ontstaan over het oranje jurkje van bierbrouwer Bavaria, de 'DutchDress'. Voetbalbond KNVB zou het bierjurkje willen weigeren bij de oefeninterland Nederland-Ghana, omdat biermerk Heineken de hoofdsponsor is.
Voetbalvrouw Sylvie bij de presentatie van de DutchDress.
Dat beweerde althans De Telegraaf. De KNVB spreekt het echter tegen. "Wij zullen geen supporters met oranje jurkjes uit het stadion weren. Maar we zullen wel bekijken hoe we Heineken het alleenrecht op bierreclame kunnen garanderen", zei een KNVB-woordvoerder.
Reclame maken via nieuwsberichten in de krant, wat maakt het de Telegraaf ook uit.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:31 schreef kadeya het volgende:
Het lijkt er meer op dat Bavaria wat geld heeft neergelegd bij de telegraaf... aangezien daar het jurkjes-nieuws steeds vandaan komt...
[..]
bron
FIFA laat ’oranje-babes’ oppakkenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Reclame maken via nieuwsberichten in de krant, wat maakt het de Telegraaf ook uit.
Mijn fout.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:33 schreef Amos_ het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)bes-arresteren.dhtml
Het AD meldt het ook.
Reken maar dat Bavaria, hoewel ze de vermoorde onschuld spelen, hier heel blij mee is en echt wel beter wist! Ik vind het ergens ook wel een strakke actie!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is natuurlijk erg kinderachtig, maar Bavaria speelt het spel ook gewoon en in principe mag je op je eigen terrein natuurlijk toelaten wie je wilt en dus ook kledingvoorschriften stellen.
Dat zou inderdaad wel zorgwekkend zijn, maar zijn ze wel opgepakt en verhoord door de politie of zijn ze 'opgepakt' door stadion stewards?..quote:Maar het is natuurlijk wel compleet van de pot gerukt dat die dames opgepakt worden. Het is corruptie ten top wanneer de politie de zuiver commerciele belangen van civiele partijen gaat bewaken door arrestaties en verhoren.
bronquote:The Star citeerde vanmorgen Barbara Kastein, één van de 36 babes van Bavaria, in Nederland 'officieel' . ,,We hadden lol, zongen en iedereen fotografeerde ons. Totdat een FIFA-official in de tweede helft naar ons toe kwam met de mededeling dat het niet toegestaan was het Bavariajurkje te dragen. Hij liet ons een keuze: onmiddellijk vrijwillig het stadion uit of anders zou dat hardhandig gebeuren.''
Volledige artikelquote:Peer Swinkels, from Bavaria beer, told The Star last night that his colleagues in South Africa had told him that 36 Dutch women had been arrested after the match between the Netherlands and Denmark for wearing the dress.
Fifa said no arrests had been made
Ik weet niet wat de inhoud van het contract was, ik weet wel dat de inhoud van het sponsorcontract met het biermerk het alleenrecht op bierverkoop en het vermelden van de naam in en om het stadion behelst.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:28 schreef Basp1 het volgende:
En toen kon je ook met niets anders als met mastercards afrekenen?
Het vermelden van de naam, dat is nogal een loze kreet, want door het oppakken/wegsturen van biermeisjes creert men juist exposure voor een ander merk.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de inhoud van het contract was, ik weet wel dat de inhoud van het sponsorcontract met het biermerk het alleenrecht op bierverkoop en het vermelden van de naam in en om het stadion behelst.
Ja dat zou ik ook zeggen als ik Fifa wasquote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:48 schreef kadeya het volgende:
Wacht misschien neem ik het niet terug, dit wil ik ook even toevoegen:
[..]
bron
en
[..]
Volledige artikel
Ik verwacht in dat opzicht wel iets van die Noord-Koreanen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:53 schreef Basp1 het volgende:
Eigenlijk zou een concurrerend biermerk een compleet vak moeten vullen met mensen die een paar verschillende kleuren bordjes meegeven en daarmee figuurtjes laten maken.
Ja dat zou ik ook zeggen als ik Peer Swinkels van Bavaria wasquote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:54 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ja dat zou ik ook zeggen als ik Fifa was
Je ziet hoe moeilijk het is ja!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:53 schreef Basp1 het volgende:
Het vermelden van de naam, dat is nogal een loze kreet, want door het oppakken/wegsturen van biermeisjes creert men juist exposure voor een ander merk.
En dat mag dus weer niet!quote:Eigenlijk zou een concurerend biermerk een compleet vak moeten vullen met mensen die een paar verschillende kleuren bordjes meegeven en daarmee figuurtjes laten maken.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:43 schreef SicSicSics het volgende:
Dat zou inderdaad wel zorgwekkend zijn, maar zijn ze wel opgepakt en verhoord door de politie of zijn ze 'opgepakt' door stadion stewards?..
Er staat me iets bij dat bij Euro 2000 ook allerlei burgermeesters uitingen wilden laten weghalen op openbare pleinen waar een contract met ISS op van toepassing was, kroegen die hun brouwersuithangbord weg moesten halen enzo. Ik weet niet meer precies, maar dan zie je ook dat zelfs de Nederlandse autoriteiten zich van alles aan laten leunen en contracten sluiten ten koste van burgers en waardoor ze grove inbreuken op hun rechten moeten maken.quote:Buiten het stadion werden de 36 meiden gearresteerd en uren ondervraagd. Twee van hen, onder wie Kastein, moesten zelfs tot diep in de avond op het bureau blijven. ,,Waarna we werden teruggebracht naar ons hotel,'' zegt Kastein. ,,Daar werd mijn paspoort ingenomen en een kopie gemaakt. Ze zeiden dat ik zou worden vervolgd en een gevangenisstraf van zes maanden rikeer. En dat allemaal voor een oranje jurkje....''
Sommige kroegen rond stadions moesten ook borden met concurrerende biermerken afplakken. All part of the game. En de FIFA is een private organisatie. Als die kledingvoorschriften schrijven, dan heb je je daaraan te houden.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Er staat me iets bij dat bij Euro 2000 ook allerlei burgermeesters uitingen wilden laten weghalen op openbare pleinen waar een contract met ISS op van toepassing was, kroegen die hun brouwersuithangbord weg moesten halen enzo. Ik weet niet meer precies, maar dan zie je ook dat zelfs de Nederlandse autoriteiten zich van alles aan laten leunen en contracten sluiten ten koste van burgers en waardoor ze grove inbreuken op hun rechten moeten maken.
fixedquote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:31 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb gehoord dat de bavariameisjes vaginaal gecuntoleerd zijn.
Krijg je daar als kroeg dan vergoeding voor omdat jij gewoon normale reclame opeens mag gaan afdekken?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:10 schreef SicSicSics het volgende:
Sommige kroegen rond stadions moesten ook borden met concurrerende biermerken afplakken. All part of the game. En de FIFA is een private organisatie. Als die kledingvoorschriften schrijven, dan heb je je daaraan te houden.
Nee, je moet de FIFA betalen voor al die duizenden mensen extra die langs je kroeg wandelen!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:32 schreef Basp1 het volgende:
Krijg je daar als kroeg dan vergoeding voor omdat jij gewoon normale reclame opeens mag gaan afdekken?
Ik vind het belachelijk, zo'n contract mag je niet sluiten als overheid.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:10 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Sommige kroegen rond stadions moesten ook borden met concurrerende biermerken afplakken. All part of the game.
En sinds wanneer zou dat nu zijn?quote:Guerrilla marketing is trouwens volgens de wet verboden in Zuid-Afrika, dus ergens wel logisch (flauw dat wel) dat de politie erbij gehaald is.
Iedereen heeft er belang bij. Overheid, sponsors, organisatie... Sjah.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het belachelijk, zo'n contract mag je niet sluiten als overheid.
Net voor het WK!?!quote:En sinds wanneer zou dat nu zijn?
http://player.omroep.nl/?aflID=11051114quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Er staat me iets bij dat bij Euro 2000 ook allerlei burgermeesters uitingen wilden laten weghalen op openbare pleinen waar een contract met ISS op van toepassing was, kroegen die hun brouwersuithangbord weg moesten halen enzo. Ik weet niet meer precies, maar dan zie je ook dat zelfs de Nederlandse autoriteiten zich van alles aan laten leunen en contracten sluiten ten koste van burgers en waardoor ze grove inbreuken op hun rechten moeten maken.
http://www.iol.co.za/index.php?set_id=6&click_id=2871&art_id=vn20100615044444433C406692quote:[PIC] Women in minis held by Fifa
By Angelique Serrao
Thirty-six sexily dressed Dutch women were forced out of Soccer City and held in a Fifa office for several hours for wearing an outfit designed by a Dutch beer company.
The body-hugging orange mini-dress, known as the Dutchy dress, was part of a gift pack bought with Bavaria beer in Holland as part of the build-up to the World Cup.
Peer Swinkels, from Bavaria beer, told The Star last night that his colleagues in South Africa had told him that 36 Dutch women had been arrested after the match between the Netherlands and Denmark for wearing the dress.
He said there was no branding on what has been described as the first real World Cup dress, but it was well known to be part of Bavaria beer in Holland.
"It's a nice dress. Very fashionable. In my opinion, people should have the right to wear whatever they want," Swinkels said. "We launched the orange item on April 30 on the queen's birthday, which we call Queen's Day. The Dutch people are a little crazy about orange and we wear it on public holidays and events like the World Cup."
But Fifa has said the dress is part of an ambush-marketing campaign it would not allow at matches.
Dutch tourist Barbara Kastein was a part of a large group who wore the dress, but many women at the stadium wore the outfit.
"We were sitting near the front, making a lot of noise, and the cameras kept focusing on us," Kastein said. "We were singing songs and having a good time."
Kastein said a Fifa official came up to her and told her she was not allowed to wear the dress because it was from Bavaria, and the women had a choice: leave the stadium voluntarily or they would be forced to leave. She told the official she would not leave as she saw nothing wrong with wearing the dress.
"In the second half, about 40 stewards surrounded us and forced us to leave the stadium. They pushed us up the stairs, and one of the girls fell."
Outside the stadium, Kastein said, the group were taken to a Fifa office and interrogated about the dress for several hours.
"The police came and kept on asking us the same questions over and over, asking if we worked for Bavaria. They said we were ambush-marketing and it was against the law in South Africa. They said we would be arrested and would stay in jail for six months. Girls were crying. It was bad."
Kastein said 34 women were held for more than three hours before being let go. She and another women were held for a few more hours.
"A police van took us back to our hotel and they wanted my passport. They made a copy and said they would investigate. They said they would sue me. All of this for wearing an orange dress."
The dress is worn by famous Dutch wag Sylvie van der Vaart, the wife of Real Madrid player Rafael van der Vaart.
Dan was de FIFA al lang aan het ontkennen gegaan.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:00 schreef kadeya het volgende:
Ik begrijp niet dat iedereen dit gewoon gelooft, al die verhalen komen van die meisjes zelf en die gast van Bavaria. Het is gewoon marketing en een hele irritante manier van reclame maken.
Zo te zien wereldwijd zelfs. De kranten zullen het bericht graag oppakken vanwege de combinatie van dames in mini-dress, het WK voetbal en de FIFA als bully.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:40 schreef Flashwin het volgende:
Dom van de Fifa, nu krijgt Bavaria juist exposure.
Dat is geen excuus om de billen te spreiden en je burgers onder een belachelijk bewind te plaatsen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:44 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Iedereen heeft er belang bij. Overheid, sponsors, organisatie... Sjah.
Als de belangen maar ver genoeg gaan.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is geen excuus om de billen te spreiden en je burgers onder een belachelijk bewind te plaatsen.
Dan moet je het volledige stuk lezen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:02 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Dan was de FIFA al lang aan het ontkennen gegaan.
Maar ze ontkennen het nog helemaal nergens
Anders hadden ze heus wel aangekondigd om stappen te ondernemen hier tegen.
quote:Fifa said no arrests had been made
Overheid krijgt veel geld van clubsquote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:40 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als de belangen maar ver genoeg gaan.
Overheid krijgt meestal veel geld van clubs, clubs krijgen veel geld van FIFA en sponsoren. Als die twee wegvallen kan de overheid ook naar haar centen fluiten en moet de kastelein in plaats van zijn bakken afplakken 1 x per 4 jaar opeens elk jaar meer OZB betalen.Om maar iets versimpelt te noemen.
http://www.spiegel.de/panorama/gesellschaft/0,1518,700733,00.htmlquote:Eklat bei Fußball-WM: Was die Fifa gegen diese Miniröcke hat
http://www.spiegel.de/fotostrecke/fotostrecke-55939.html
Niederländische WM-Fans
Ärger in Oranje
Die niederländischen Fans gelten als Spaßkanonen jedes Fußballturniers - auch wenn ihre Teams trotz Zaubergekicke am Ende meist verlieren. Doch in Südafrika haben sich nun einige der Oranje-Anhänger mit der Fifa angelegt. Es ging um Miniröcke.
Johannesburg - Eine Gruppe von mehr als 30 niederländischen WM-Fans ist nach Presseberichten wegen ihrer leuchtend orangefarbenen Shirts mit der Fifa aneinandergeraten. Ordnungskräfte des Weltfußballverbands hätten die Frauen gut drei Stunden lang vernommen, berichtete am Dienstag die Zeitung "The Star". Die von einer niederländischen Brauerei gestifteten Hemden hätten die Aufmerksamkeit der Fifa-Mitarbeiter geweckt. Herbeigerufene Polizisten befragten dann die Frauen.
"Sie erklärten, wir machten illegale Werbung und dass das in Südafrika gegen das Gesetz sei. Sie erklärten, wir würden festgenommen und bis zu sechs Monate ins Gefängnis gehen. Die Mädels waren völlig aufgelöst, es war schlimm", sagte die Niederländerin Barbara Kastein dem Blatt.
Die Fifa betonte, es habe keine Festnahmen gegeben. Doch behalte man sich Schritte vor. Die Fifa hat ein strenges Regelwerk für den Stadionbesuch erlassen, um ihre Geschäftspartner vor illegaler Werbung zu schützen.
Der Direktor der Brauerei, die die beanstandeten Outfits gestiftet hatte, sagte dem niederländischen "Allgemeen Dagblad": "Es sind doch nette Röckchen, auf denen gar kein Markenname zu sehen ist. Meiner Meinung nach muss doch jeder tragen dürfen, was er möchte. Was haben wir denn nur falsch gemacht?"
jdl/dpa
Op AD.nl staat dat de fifa verwijst naar onterechte reclamequote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:56 schreef kadeya het volgende:
[..]
Dan moet je het volledige stuk lezen.
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)te-oranje-babes.htmlquote:Bavaria betaalde opgepakte Oranje-babes
Uitgegeven: 15 juni 2010 12:25
Laatst gewijzigd: 15 juni 2010 12:26
AMSTERDAM - Bavaria blijkt wel degelijk achter de Nederlandse 'Oranje-babes' te zitten. De bierbrouwer ontkende tot nu toe meer te hebben gedaan dan alleen het beschikbaar stellen van de Oranje jurkjes.
© ANP
De FIFA liet maandag tijdens het duel Nederland-Denemarken 36 vrouwen uit het stadion in Johannesburg zetten. Zij waren gekleed in de oranje jurkjes van bierbrouwer Bavaria.
Het was niet de eerste stunt van de in de Dutch Dress-geklede dames. Ook in een eerdere wedstrijd voerden de meisjes een stripact op, waarbij de jurkjes tevoorschijn kwamen.
Meisjesdispuut
Bavaria stelde destijds niets met de actie te maken te hebben. "Die meiden zijn van een studentendispuut en hebben alles zelf betaald, hoewel we het natuurlijk wel leuk vinden", aldus Bavaria-directeur Swinkels destijds tegenover De Telegraaf.
De waarheid is anders. Er is geen sprake van een dispuut. Vanaf het begin is Bavaria nauw betrokken bij de marketingcampagne. De bierbrouwer betaalde de tickets, het verblijf en de reis van de dames, zo geeft Swinkels nu tegenover NU.nl toe.
Opgepakt
Barbara Castelein, woordvoerster van de Oranje-babes, zegt geschrokken te zijn door de actie van de FIFA. "We zijn zeer hardhandig aangepakt, sommige meisjes zaten onder de blauwe plekken. Ineens is het dan geen onschuldige actie meer."
Uiteindelijk hebben de Bavaria-meisjes vier uur vastgezeten. "Dat was geen pretje. Ze dreigden dat ze ons een half jaar zouden vastzetten. Sommige meisjes begonnen toen hysterisch te huilen. Bovendien was het hartstikke koud in onze jurkjes."
Het is nog onduidelijk wat de vervolgstappen zijn. In ieder geval zal Castelein samen met Bavaria wel twee keer nadenken voordat er weer een ludieke actie komt. "We hadden plannen voor de volgende wedstrijd, maar ik weet niet of we dat wel gaan doen."
Bavaria heeft een advocaat beschikbaar gesteld.
als ze door jupiler gesponsord worden welquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:36 schreef whitesosa het volgende:
Dus als 30 kerels met Jup Holland Jup shirts het stadion inlopen worden ze er ook uit geflikkerd.
Misschien wordt het weer eens tijd om sport sport te laten zijn. Staat de wereldkampioen zeker ook al vast als voorkeur van de sponsor ivm kijkcijfers enzo.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:37 schreef Ra-z het volgende:
[..]
als ze door jupiler gesponsord worden wel
belachelijk, je mag toch zelf weten wat je aantrekt.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:44 schreef Ra-z het volgende:
volgens mij niet de eerste keer dat bepaalde dingen niet mogen in een stadion
de heineken luidspreker hoed mocht niet bij het ek omdat carlsberg sponsor was bijvoorbeeld
Ja, wie weet zat er wel een kratje van 24 inquote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:31 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb gehoord dat de bavariameisjes vaginaal gecontroleerd zijn.
Zingquote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:09 schreef pongping het volgende:
[..]
Ja, wie weet zat er wel een kratje van 24 in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |