Ik zou alleen als je meer geld hebt de "grote" dingen vast inslaanquote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:04 schreef Winner_Taco het volgende:
Aan zo'n bedrag zit je toch al snel aan per dag, ex vleeswaren , bier etc![]()
Zou het mogelijk zijn een lijstje te maken waar je voor 10 euro in de week qua etenswaren mee rondkomt zonder elke dag brood te eten of alleen van gekookte aardappelen te leven ?
Doel : Maak een zo goedkoop mogelijk weekmenu wat niet supereenzijdig of ongezond is .
No shit sherlockquote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:13 schreef Zeroku het volgende:
Het kan wel, maar je moet heel primitief leven dan. En alleen zijn. Met bijvoorbeeld 7 kinderen gaat zoiets nooit lukken.
Het was ook een voorbeeldquote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:15 schreef Dzy het volgende:
[..]
No shit sherlockmisschien omdat het dan 1.25 per persoon per week is? Daar kun je in roempoetoempoe in midden-afrika nog niet eens van leven.
In de praktijk kan dit niet. Ik eet voor 70 euro per week op 1 persoon. Wel een speciaal gezond dieet maargoed. Gezond is duur/ Slecht eten is goedkoop. Haal maar voor 10 euro aan patat en frikandellen kan je wel een week van eten maar is heel slecht voor je. Koop Veel vlees/vis en groente en je bent een kapitaal kwijt maar wel gezond voor je.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:04 schreef Winner_Taco het volgende:
Aan zo'n bedrag zit je toch al snel aan per dag, ex vleeswaren , bier etc![]()
Zou het mogelijk zijn een lijstje te maken waar je voor 10 euro in de week qua etenswaren mee rondkomt zonder elke dag brood te eten of alleen van gekookte aardappelen te leven ?
Doel : Maak een zo goedkoop mogelijk weekmenu wat niet supereenzijdig of ongezond is .
Dat is inderdaad de enige mogelijkheid om dat te doen... hoewel ook moeilijkquote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:20 schreef zoalshetis het volgende:
als je een vriezer hebt kun je gevarieerd en heel goedkoop eten. haal je wel met een tientje.
Ik verwacht geen vrije uitloop eieren met asperges in biologische ham = gezond .quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:21 schreef Apekoek het volgende:
Het probleem is dat het onmogelijk wordt om lekker, gezond en afwisselend te eten. Dat zou ik voor een paar euro aan besparing niet voor over hebben.
Gezond (en af en toe ongezond), lekker en gevarieerd eten kost nou eenmaal wat.
Nouja als je enigszins gezond wil eten op de cheapass tour wil gaan kun je beter diepvries doen, uit blik is veel te zout en ongezond. In diepvries zit bijna geen zout en zitten nog veel vitaminen in.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:23 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik verwacht geen vrije uitloop eieren met asperges in biologische ham = gezond .
Maar wel iets van (blik) groente/fruit of aardappel. En iets van vlees/vis kan eigenlijk ook wel
Je kunt heerlijke gerechten maken met bier hoor.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:31 schreef BasEnAad het volgende:
Een krat bier kost al 10 euro. In de praktijk gaat dat dus niet lukken.
Precies, van die zakjes erwten en boontjes voor om en nabij de 50ct. Kun je koken of ook prima te gebruiken om ook te roerbakken met rijst. Als basis toch meestal rijst/pasta of aardappelen nemen, blijft goedkoop en voedzaam. Pastasaus is cheap, goedkope satehstokjes hebben ze ook in elke supermarkt (40ct of zo). Met een blikje tonijn en houdbare room is ook prima een romige pastasaus te maken. Goed in de gaten houden welk seizoen het is qua groente (scheelt ooit HEEL veel in prijs). Brood en eieren zijn ook dingen waar je prima iets mee kunt combineren en niet duur.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:31 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Nouja als je enigszins gezond wil eten op de cheapass tour wil gaan kun je beter diepvries doen, uit blik is veel te zout en ongezond. In diepvries zit bijna geen zout en zitten nog veel vitaminen in.
Een hele maand achter elkaar . Bedrag dat ik bespaar (uitgaande van 10 euro per dag nu) gaat naar een goed doelquote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:31 schreef B-FliP het volgende:
Een zak spaghetti/macaroni, uien, knoflook (groenten van de markt halen), tomatenpuree, en wellicht nog iets erbij. Dan heb je ws nog geld over voor een brood of 2.
Vervang spaghetti met rijst en de tomatenpuree met sojasaus, wellicht een ei erbij en je hebt voor de volgende week weer eten.
Verder kan je ook een hele week op omeletten met wat brood en groente leven.
Het is niet makkelijk, en er zal niet heel veel afwisseling zijn, maar het is mogelijk. Ook zal je er niet dik van worden...
Hoe lang wil je dat volhouden?
Ik woon sindskort op mezelf en had ook berekend dat ik met EUR 35- per week wel zou kunnen doen, echter heb ik behoorlijk wat moeite dit goed voor elkaar te krijgen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:45 schreef Socios het volgende:
EUR 35,- per week aan voeding is realistisch en goed te doen. Tientje per dag is echt veel te veel.
Dan koop toch te veel onzin dingen, kan niet anders.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:47 schreef IemandNiemand het volgende:
Ik woon sindskort op mezelf en had ook berekend dat ik met EUR 35- per week wel zou kunnen doen, echter heb ik behoorlijk wat moeite dit goed voor elkaar te krijgen.![]()
thee is duur gek!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:48 schreef melanie_the_miss het volgende:
Nouja, ik drink ook geen frisdrank ofzo en koop nooit drinken (op melk na voor toetjes en saus) ik heb een hele kast voor verse thee.... Dus dan wordt het duurder ja... Ik zou zeggen, koop verse thee.
ik ben nogal van de wijn-spijs combinaties...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:45 schreef Socios het volgende:
EUR 35,- per week aan voeding is realistisch en goed te doen. Tientje per dag is echt veel te veel.
35 euro is 5 euro per dag, voor mijn dagboodschappen ben ik meestal al 7/8 euro kwijt.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:48 schreef Socios het volgende:
[..]
Dan koop toch te veel onzin dingen, kan niet anders.
Dan moet je eens een weekje lang bijhouden wat je allemaal koopt.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:47 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Ik woon sindskort op mezelf en had ook berekend dat ik met EUR 35- per week wel zou kunnen doen, echter heb ik behoorlijk wat moeite dit goed voor elkaar te krijgen.![]()
Niet iedere dag naar de supermarkt gaan...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:51 schreef IemandNiemand het volgende:
35 euro is 5 euro per dag, voor mijn dagboodschappen ben ik meestal al 7/8 euro kwijt.
En ik koop echt alleen wat ik die dag ook nodig hebzowieso word ik het nu wel een beetje zat om elke dag na mijn werk naar de AH/Jumbo te rennen maargoed...
Mensen die denken dat je thee alleen in zakjes kan kopen...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:49 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
thee is duur gek!
iets van 2 euro voor 10 zakjes ofzo toch?
Want? Daarmee bespaar ik geen geld hoor. Als ik voor de volgende dag ook koop ben ik 16 euro kwijt voor 2 ipv 8 euro voor 1 dagquote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:54 schreef Socios het volgende:
[..]
Niet iedere dag naar de supermarkt gaan...
De praktijk wijst toch echt anders uit!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:58 schreef IemandNiemand het volgende:
Want? Daarmee bespaar ik geen geld hoor. Als ik voor de volgende dag ook koop ben ik 16 euro kwijt voor 2 ipv 8 euro voor 1 dag![]()
Waarom zoveel moeite doen?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:37 schreef mariska87 het volgende:
Wij zijn met z'n 2en 30 per week kwijt inclusief non-food artikelen zoals schoonmaakmiddelen, shampoo e.d.
De truuk is veel inkopen op juiste aanbiedingen en alles zelf maken, alle ingredienten afwegen zodat je niks weggooit. En dus alleen goedkope dingen kopen! Groenten zijn in het seizoen bijvoorbeeld altijd een stuk goedkoper, buiten het seizoen moet je gewoon wat anders nemen of iets uit blik.
Oh ja en natuurlijk shoppen bij de lidl
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:51 schreef B3nn0 het volgende:
Of je zoekt een betere baan, dan ben je niet al je vrije tijd kwijt aan goedkoop voer zoeken.
Ik ben in mn eentje, koop voor zo'n 100/150 euro voer per week. soms gooi ik de helft weg eind vd week. Tsja boeiend? Als die melk nog maar 1 dag goed is, smijt ik het weg en open een nieuw pak.. Waarom? Vind verse melk gewoon lekkerder!
70 cent voor 20 zakjes.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:49 schreef Roellie80 het volgende:
thee is duur gek!
iets van 2 euro voor 10 zakjes ofzo toch?
Gewoon lekker leven dusquote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:51 schreef B3nn0 het volgende:
Of je zoekt een betere baan, dan ben je niet al je vrije tijd kwijt aan goedkoop voer zoeken.
Ik ben in mn eentje, koop voor zo'n 100/150 euro voer per week. soms gooi ik de helft weg eind vd week. Tsja boeiend? Als die melk nog maar 1 dag goed is, smijt ik het weg en open een nieuw pak.. Waarom? Vind verse melk gewoon lekkerder!
Het klinkt berekenend. Ik koop gewoon wat ik wil en bij de dichtsbijzijnde supermarkt anders kost het me teveel tijd.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:55 schreef mariska87 het volgende:
[..]
Hoeveel moeite denk je dat het me kost?
Ik denk na over wat ik koop ja. Reken gemiddeld een half uur per dag om het avondeten te maken en 2 uur boodschappen doen op maandag. In totaal ben ik daar dan 5,5 uur aan kwijt.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:11 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Het klinkt berekenend. Ik koop gewoon wat ik wil en bij de dichtsbijzijnde supermarkt anders kost het me teveel tijd.
Ik snap je punt ook wel en het is ongetwijfeld goedkoper, maar ik heb persoonlijk geen zin om er moeite voor te doen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:18 schreef mariska87 het volgende:
[..]
Ik denk na over wat ik koop ja. Reken gemiddeld een half uur per dag om het avondeten te maken en 2 uur boodschappen doen op maandag. In totaal ben ik daar dan 5,5 uur aan kwijt.
Als B3nno in zijn eentje al 100 euro uitgeeft, dan bespaar ik 170 euro per week. Stel dat B3nno maar een half uur aan boodschappen besteed en elke dag 10 minuten kwijt is aan het opwarmen van een kant-en-klaar maaltijd, dan verdien ik ongeveer 40 euro per uur om gezonder en lekkerder te eten.
Wie is er nu gek?
Tsja daar kies je gewoon voor denk ik.. Als jij schoenen van 150 euro koopt, en ik van 100 euro. Heb ik dan 50 euro verdient?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:18 schreef mariska87 het volgende:
[..]
Ik denk na over wat ik koop ja. Reken gemiddeld een half uur per dag om het avondeten te maken en 2 uur boodschappen doen op maandag. In totaal ben ik daar dan 5,5 uur aan kwijt.
Als B3nno in zijn eentje al 100 euro uitgeeft, dan bespaar ik 170 euro per week. Stel dat B3nno maar een half uur aan boodschappen besteed en elke dag 10 minuten kwijt is aan het opwarmen van een kant-en-klaar maaltijd, dan verdien ik ongeveer 40 euro per uur om gezonder en lekkerder te eten.
Wie is er nu gek?
brood voor 35 cent? Dat kost eerder 1,40quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:14 schreef Abraracadabra het volgende:
Bruin brood: 0,35
Pot pindakaas: 1,20
Zak rijst: 2,0
3 paprika's: 1,50
Champignons: 1,30
Pot groenten (2x) 1,00
5kg aardappels: 2,00
Zoiets, ik weet niet precies hoe exact die prijzen zijn (Lidl)
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:12 schreef B3nn0 het volgende:
Gaat me nooit lukken, die shoarma schotel met extra pita was gister al 12 euro!
Je hebt zelfs bij de AH al 3 broden voor 2 euro.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:32 schreef The_Hives het volgende:
[..]
brood voor 35 cent? Dat kost eerder 1,40
Haal mijn brood zelf altijd bij de echte bakker a 2 euro voor een multi-korn .quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:53 schreef The_Hives het volgende:
ja okay. Dan moet het al in de aanbieding zijn. Als ik hier een half brood in de aanbieding haal is het 65 cent. Een brood van de Lidl is nou ook niet echt te eten. Aldi weet ik niet wat voor fabrieksbakker die hebben, maar er kan een groot verschil tussen zitten.
je kan tenminste 's avond gezond eten.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:19 schreef Winner_Taco het volgende:
Oke in je voorraadkast heb je wel:
-Rijst
-Pasta
-Specerijen
-Suiker
-Boter
-Olijfolie
Het gaat alleen om avondeten (1persoon) en moet gevarieerd en enigszins gezond, smaakvol zijn . Dus niet elke dag rijst met suiker oid .
tsja, de aandelen zijn wat gedaald natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:51 schreef caroline88 het volgende:
Heb geen zin om te koken vandaag dus ga een lekker blik erwtensoep van Aldi opwarmen (0.89)
Het enige brood dat ik nu nog koop/eet is vezelfwit van Lidl (1.19) tenzij ze weer enkel die zwartverbrande hebben dan moet ik uitwijken naar een ander broodje.
Dan zou ik eerder voor een zak Tilapiafilet gaan bijvoorbeeld (of een andere witte vissoort)... zak van 750 gram voor een Euro of 3 a 4quote:
vissticks/koolvis, ook erg goedkoop.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:54 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Dan zou ik eerder voor een zak Tilapiafilet gaan bijvoorbeeld (of een andere witte vissoort)... zak van 750 gram voor een Euro of 3 a 4
tja, je kan het zo goedkoop mogelijk maken als je wilquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:54 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Dan zou ik eerder voor een zak Tilapiafilet gaan bijvoorbeeld (of een andere witte vissoort)... zak van 750 gram voor een Euro of 3 a 4
Pasta!quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:15 schreef Righteous het volgende:
Ik heb nog 5 euro . En daar moet ik vandaag en morgen warm van eten
Evt kliekjes morgen .
Iemand iets creatiefs . Anders wordt het snacken/pizza ?
Voor 2 dagen gelijk koken?quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:15 schreef Righteous het volgende:
Evt kliekjes morgen .
Gehakt-kruiden met peper,zout,kerrie en mengen met een uitje.quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:15 schreef Righteous het volgende:
Evt kliekjes morgen .
aardappels, vlees in de aanbieding en groente uit een potjequote:Op woensdag 9 juni 2010 09:15 schreef Righteous het volgende:
Evt kliekjes morgen .
quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:12 schreef BenSherman het volgende:
[..]
aardappels, vlees in de aanbieding en groente uit een potje diepvries.
bij ah ....750 gram zalm diepvries ( 6 stuks) voor 5 euroquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:09 schreef Mekkalomp het volgende:
[..]diepvries zalm 6 euro 4 stuks
-----------------------------------------------
wahahaha jaja ben toch zoooo sociaal lol.quote:Op zondag 5 september 2010 22:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Nuttige kick.Speciaal daarvoor een account aangemaakt?
zo zo. is dat wel protocollair toegestaan of gewenst? welke appie is dat?quote:Op maandag 6 september 2010 10:11 schreef Riann het volgende:
Bij ons bij de AH vriezen ze vlees in dat aan de datum zit en niet verkocht is dat kun je voor de helft van de helft mee nemen misschien een ideetje?
Astenquote:Op maandag 6 september 2010 15:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zo zo. is dat wel protocollair toegestaan of gewenst? welke appie is dat?
ik vind het humantair briljant en wil dat dit landelijk wordt doorgetrokken.quote:Op maandag 6 september 2010 17:04 schreef Riann het volgende:
[..]
Asten
je moet er wel speciaal naar vragen en het is een franchise
Ik vind het wel een oplossing voor mensen die aan de bijstand zitten en die een heel gezin moeten onderhouden.quote:Op maandag 6 september 2010 19:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind het humantair briljant en wil dat dit landelijk wordt doorgetrokken.
ik ken mensen die op 35% korting kopen en direct invriezen.
ik ga dit bespreken.
in Cuba is dit dagelijkse kost.... daarom wil ik niet naar Cubaquote:Op maandag 6 september 2010 22:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Rijst en Bruine bonen, zo'n beetje de halve wereld leeft daarop met af en toe wat groente of fruit.
Alleen niet iedereen komt in aanmerking voor de voedselbank.quote:Op maandag 6 september 2010 19:50 schreef Ole het volgende:
Daar hebben ze toch de voedselbank voor bedacht? Dat is vaak eten dat tegen de datum aan zit, of uit het assortiment is.
Ik heb ook Wajong uitkering maar ik vind zelf niet dat het nodig is om bij de voedselbank eten te gaan halen. Er zijn gezinnen waarvan de moeder een bijstand krijgt en daarvan ook nog de kinderen moet onderhouden dat is bijna niet te doen. Ik vind die hebben recht op de voedselbank. Maar net als wajongers kunnen het best wel zo redden. Je moet gewoon af en toe bekijken wat je koopt. Kijken wat voor drinken je koopt etc en ook om het met de goedkopere merken te doen. En niet ieder weekend op stap en 50 euro uitgeven aan alcohol.quote:Op dinsdag 7 september 2010 08:09 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Alleen niet iedereen komt in aanmerking voor de voedselbank.
Bekende van me krijgt een WaJong uitkering, maar had geen recht op steun van de voedselbank omdat hij 1 euro boven de grens voor de voedselbank zit.
lekkerquote:Op maandag 13 september 2010 20:19 schreef han1987 het volgende:
Heb zaterdag een spitskool gehaald bij de Lidl voor 0.83 euro. Morgen eet ik vlees met spitskool en rijst. Op smaak gebracht met sojasaus en ketjap. Morgen voor de lunch heb ik spitskool met tomaatjes en tonijn, slasaus erdoor. Donderdag weer spitskool met rijst en vlees. En vrijdag weer een salade voor bij de lunch. Dus best wel goedkoop.
Moet je eigenlijk wel de kosten van de oven meenemen, kost gauw een een 20-30 cent. Niet heel veel maar voor een klein beetje brood is in de supermarkt kopen snel goedkoper.quote:Op dinsdag 14 september 2010 10:35 schreef MaximusTG het volgende:
Niet echt he? Sojasaus met ketjap = nog meer sojasaus.
Voor 10 euro per week eten is natuurlijk wel heel erg krap; Ik denk dat wel dat, als je dan lekker wil eten, je heel veel zelf moet maken vanaf de basisingredienten. Zo heb ik laatst een keer zelf tortilla's gebakken. Dat is echt zo veel goedkoper dan die in een verpakking. En lekkerder. Je kan ook zelf pita's bakken, of naanbrood. Persoonlijk ben ik altijd erg fan van brood bij het eten. Enige wat je in huis moet hebben is goeie bloem/meel, gist, zout. Eventueel wat pakken houdbare melk.
True, maar b.v. de tortilla's bak je in een koekenpan. Tortilla's vind ik altijd erg lekker, en kan je met zoveel verschillende dingen combineren. Maar in de winkel betaal je er al snel bijna 2 euro voor. Pizza net zo. Supersimpel te maken. Haal vervolgens op de markt goedkope zakken groenten etc.quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:11 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Moet je eigenlijk wel de kosten van de oven meenemen, kost gauw een een 20-30 cent. Niet heel veel maar voor een klein beetje brood is in de supermarkt kopen snel goedkoper.
Kijk, een bijstandsmoeder met divaneigingen!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:19 schreef Winner_Taco het volgende:
Het gaat alleen om avondeten (1persoon) en moet gevarieerd en enigszins gezond, smaakvol zijn . Dus niet elke dag rijst met suiker oid .
Dan bak je in boter.quote:Op zondag 19 september 2010 00:25 schreef frame-saw het volgende:
Maar je moet wel een basis hebben, olie is bijv. erg duur.
en de dag erna weer vol lopen tanken in de kroeg heerlijk jaquote:Op zondag 19 september 2010 11:36 schreef VonHinten het volgende:
Overigens, ik heb in het begin van mijn studententijd nog wel es met minder dan ¤10 p.w. moeten doen. De bekende laatste paar dagen voordat de stufie weer kwam. Dan leefde je 4 dagen op afbakbroodjes (8 voor 20 cent bij de AH) met leverworst en een paar goedkope appels. 's Avonds pasta met tomatenpuree en ui, of soep met brood. En overal natuurlijk gewoon water bij drinken. Ah, en dan ergens een lege statiegeldfles tegenkomen. Koning was je dan. Ik heb die dagen nooit als vervelend ervaren, vond het wel een uitdaging om van een paar euro te leven. Lekker rekenen in de supermarkt en het juiste bedrag al voor de kassière hebben neergelegd voordat ze alle producten had gescand
+1 herkenbaar!quote:Op zondag 19 september 2010 11:36 schreef VonHinten het volgende:
Overigens, ik heb in het begin van mijn studententijd nog wel es met minder dan ¤10 p.w. moeten doen. De bekende laatste paar dagen voordat de stufie weer kwam. Dan leefde je 4 dagen op afbakbroodjes (8 voor 20 cent bij de AH) met leverworst en een paar goedkope appels. 's Avonds pasta met tomatenpuree en ui, of soep met brood. En overal natuurlijk gewoon water bij drinken. Ah, en dan ergens een lege statiegeldfles tegenkomen. Koning was je dan. Ik heb die dagen nooit als vervelend ervaren, vond het wel een uitdaging om van een paar euro te leven. Lekker rekenen in de supermarkt en het juiste bedrag al voor de kassière hebben neergelegd voordat ze alle producten had gescand
Ja dat is waarquote:
Ik pak nog steeds statiegeldflessen op van straatquote:Op zondag 19 september 2010 11:36 schreef VonHinten het volgende:
ja want ze eten gezond...quote:Op zondag 19 september 2010 18:23 schreef Asskicker14 het volgende:
Dit kun je in Amerika kopen voor 70 euro (voedselvoorraad voor een kwart jaar) met behulp van coupon-acties. Dat hele medelijden hebben voor Amerikanen is ook achterhaald.
In de OP staat toch echt niet verschrikkelijk eenzijdig en ongezondquote:Op zondag 19 september 2010 21:08 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Alsof dat belangrijk is? het is goedkoop en daar gaat dit topic om.
Die immense hoeveelheden frisdrankquote:Op zondag 19 september 2010 18:23 schreef Asskicker14 het volgende:
Dit kun je in Amerika kopen voor 70 euro (voedselvoorraad voor een kwart jaar) met behulp van coupon-acties. Dat hele medelijden hebben voor Amerikanen is ook achterhaald.
quote:Op zondag 19 september 2010 17:33 schreef HQ-Design het volgende:
Bovenstaand filmpje laat zien dat je heel goedkoop kan winkelen
Gebruik bijvoorbeeld www.voordeelmuis.nl om door reclamefolders te neuzen
Alsof dat in Nederland ook kan met die coupons ;')quote:Op zondag 19 september 2010 17:33 schreef HQ-Design het volgende:
Bovenstaand filmpje laat zien dat je heel goedkoop kan winkelen
Gebruik bijvoorbeeld www.voordeelmuis.nl om door reclamefolders te neuzen
Idd je hoeft hier niet aan te komen met coupon over coupon heen.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:43 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Alsof dat in Nederland ook kan met die coupons ;')
als ze echt goedkoop had willen doen had ze beter 4 flessen (lekkere) ranja kunnen halen en 4 doosjes thee. Was je voor 10 euro klaar geweest want dat had ze vast ook wel weer in de aanbieding kunnen vinden. Neemt ook een stuk minder ruimte inquote:Op zondag 19 september 2010 21:08 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Alsof dat belangrijk is? het is goedkoop en daar gaat dit topic om.
Hebben wij coupons dan? Wijs hebben gewoon aanbiedingen toch.. 2e voor de helft van de prijs bijv(wat ik zelf echt een verschrikkelijke aanbieding vind)quote:Op woensdag 22 september 2010 19:25 schreef davo1979 het volgende:
[..]
Idd je hoeft hier niet aan te komen met coupon over coupon heen.
Ja dit probeer ik ook maar 5 euro per dag is eigenlij kte weinig voor de variatie die ik gewend ben en ook hoe ik wil eten(dus vers fruit en groentes, beetje gevarieerd vlees/vis etc).quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:47 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
En een pak wraps 1 euro.quote:Op maandag 27 september 2010 19:03 schreef han1987 het volgende:
Vandaag bij de action: pot doperwtjes voor 30 cent.
ik zal maar niet vertellen wat ik per dag uitgeef aan eten en drinken, omdat dit topic daar niet over gaat.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:18 schreef LordLynx het volgende:
Ik mag blij zijn als ik het met een tientje per dag haa (pp)l. Gooi er alleen al voor meer dan een tientje koffie in de week doorheen.
Jep, hier nog 1.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:51 schreef B3nn0 het volgende:
Mijn vriend en ik kunnen voor ¤20,- per week klaar zijn. En dan hebben we wel gezond eten.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:19 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
In de praktijk kan dit niet. Ik eet voor 70 euro per week op 1 persoon. Wel een speciaal gezond dieet maargoed. Gezond is duur/ Slecht eten is goedkoop. Haal maar voor 10 euro aan patat en frikandellen kan je wel een week van eten maar is heel slecht voor je. Koop Veel vlees/vis en groente en je bent een kapitaal kwijt maar wel gezond voor je.
Haal jij "maar" vijf porties uit een pak havermout?quote:Op maandag 27 september 2010 17:39 schreef Adames het volgende:
Havermout is goedkoper dan brood. 30 cent voor een pak (5 porties) en 35 cent voor een pak gesteriliseerde melk (5 porties).
lol dat drink ik ook altijdquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:34 schreef KrentebolHooft het volgende:
Hoe zit het dan met drinken?
Is er een truc om goedkoop uit te komen zonder de hele week kraanwater te hoeven drinken?
Ik denk bijvoorbeeld aan aanmaak limonade (eventueel van een B merk), dan doe je maar een beetje in je glas, vul aan met water. Tadaa een lekker glas limonade met minimale kosten
Thee.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:34 schreef KrentebolHooft het volgende:
Is er een truc om goedkoop uit te komen zonder de hele week kraanwater te hoeven drinken?
Ik denk bijvoorbeeld aan aanmaak limonade (eventueel van een B merk), dan doe je maar een beetje in je glas, vul aan met water. Tadaa een lekker glas limonade met minimale kosten
Of gewoon uit de kraan!quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:58 schreef Katinkat het volgende:
Spa bij de lidl, 6 halve liters voor 0.75; heb je voor bijna de hele week een flesje....
Als kraanwater niet goed genoeg is kun je ook aroma en suiker kopen. Beetje water en suiker zachtjes koken tot er siroop ontstaat. Aroma er door heen mengen en je hebt je basis voor je drankje.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:34 schreef KrentebolHooft het volgende:
Baron Bier FTW!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:31 schreef BasEnAad het volgende:
Een krat bier kost al 10 euro. In de praktijk gaat dat dus niet lukken.
Beter! die ga ik echt wel halenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:15 schreef lutser.com het volgende:
Coupons in nederland, gratis pizza bij de appie.
http://cmgtcontent.ahold.(...)5998_001_coupon1.pdf zo schiet het op.
Lees anders de OP even:quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:32 schreef Stokstaart het volgende:
knakworstjes(50ct) en een zak bollen (50ct) kun je makkelijk 2 dagen van eten
quote:Doel : Maak een zo goedkoop mogelijk weekmenu wat niet supereenzijdig of ongezond is .
En dan heb je nog maar voor 1 dag de lunch bij elkaar.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:46 schreef Stokstaart het volgende:
Zakje ES sla er bij van 50 cent = 1,50
Stel je haalt 10 broodjes voor 0,50 cent . Je haalt vervolgens 12 knakworstjes en een zakje sla . Daar kun je toch prima van leven als avond eten voor 2 daagjes?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 01:49 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
En dan heb je nog maar voor 1 dag de lunch bij elkaar.
LOLquote:Op woensdag 6 oktober 2010 01:55 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Stel je haalt 10 broodjes voor 0,50 cent . Je haalt vervolgens 12 knakworstjes en een zakje sla . Daar kun je toch prima van leven als avond eten voor 2 daagjes?
Hmkay, die hoeveelheden wel 2 avonden ja. Maar waar haal jij 10 broodjes voor 50 cent? Bij de ap zijn de goedkoopste al 50 cent per 3.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 01:55 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Stel je haalt 10 broodjes voor 0,50 cent . Je haalt vervolgens 12 knakworstjes en een zakje sla . Daar kun je toch prima van leven als avond eten voor 2 daagjes?
Bij de Dirk v/d Broek heb je zakken bolletjes wit/bruin voor 49 cent . Volgens mij zitten er zelfs 12 inquote:Op woensdag 6 oktober 2010 01:56 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Hmkay, die hoeveelheden wel 2 avonden ja. Maar waar haal jij 10 broodjes voor 50 cent? Bij de ap zijn de goedkoopste al 50 cent per 3.
Brood + pindakaas ( heel brood = 50 cent , pindakaas = 69 cent ) bolletje leverworst ( 39 cent) Bapao broodjes inslaan = 35 cent per stuk .quote:Op woensdag 6 oktober 2010 01:56 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
LOL
maar het is niet gezond en dan heb je alleen maar avondeten
en de rest dan van die dag?
Vul eens in aub
Bij de lidl 49 ct voor 12 bolletjes.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 01:56 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Hmkay, die hoeveelheden wel 2 avonden ja. Maar waar haal jij 10 broodjes voor 50 cent? Bij de ap zijn de goedkoopste al 50 cent per 3.
dat maakt 't niet veel gezonder ofzoquote:Op woensdag 6 oktober 2010 02:02 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Brood + pindakaas ( heel brood = 50 cent , pindakaas = 69 cent ) bolletje leverworst ( 39 cent) Bapao broodjes inslaan = 35 cent per stuk .
Ja gut er staat dan ook gevarieerd he .quote:Op woensdag 6 oktober 2010 07:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat maakt 't niet veel gezonder ofzo!
jij laat je moeder alles kopen?quote:
niet alleen aanbiedingsafhankelijk. Groente bij de Lidl is standaard goedkoper dan bij de AH. Daarnaast heeft de Lidl zelf ook altijd verschillende groentes in de aanbieding........quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:42 schreef miep_miep het volgende:
En groenten zijn bij Aldi en Lidl alleen goedkoper als er bij AH geen aanbieding is.
die is zelfs vaak beter dan andere supermarktenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:36 schreef GimmeGore het volgende:
En de kwaliteit van de Lidl qua groenten en fruit vind ik voor die prijs ook goed te doen.
alsof je perse schulden moet hebben om max 10 euro per week uit te kunnen/willen geven pp voor eten..quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:38 schreef fotostarter het volgende:
Ik heb het wel eens anderhalve week met niks moeten doen.
Veel tosti's en friet en brood gegeten, want dat was het enige wat er nog lag.
Krijg er rillingen van als ik er aan denk.
Respect voor diegene die het nu met 10 euro per week moeten doen.
Is schuldhulp dan niet beter? krijg je toch iets van 80 euro?
schandalig offtopic: hoeveel je met schuldsanering overhoud om van te eten, is afhankelijk van hoeveel je uitgeeft aan je verdere vaste lastenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:38 schreef fotostarter het volgende:
.
Is schuldhulp dan niet beter? krijg je toch iets van 80 euro?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |