Nouja als je enigszins gezond wil eten op de cheapass tour wil gaan kun je beter diepvries doen, uit blik is veel te zout en ongezond. In diepvries zit bijna geen zout en zitten nog veel vitaminen in.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:23 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik verwacht geen vrije uitloop eieren met asperges in biologische ham = gezond .
Maar wel iets van (blik) groente/fruit of aardappel. En iets van vlees/vis kan eigenlijk ook wel
Je kunt heerlijke gerechten maken met bier hoor.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:31 schreef BasEnAad het volgende:
Een krat bier kost al 10 euro. In de praktijk gaat dat dus niet lukken.
Precies, van die zakjes erwten en boontjes voor om en nabij de 50ct. Kun je koken of ook prima te gebruiken om ook te roerbakken met rijst. Als basis toch meestal rijst/pasta of aardappelen nemen, blijft goedkoop en voedzaam. Pastasaus is cheap, goedkope satehstokjes hebben ze ook in elke supermarkt (40ct of zo). Met een blikje tonijn en houdbare room is ook prima een romige pastasaus te maken. Goed in de gaten houden welk seizoen het is qua groente (scheelt ooit HEEL veel in prijs). Brood en eieren zijn ook dingen waar je prima iets mee kunt combineren en niet duur.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:31 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Nouja als je enigszins gezond wil eten op de cheapass tour wil gaan kun je beter diepvries doen, uit blik is veel te zout en ongezond. In diepvries zit bijna geen zout en zitten nog veel vitaminen in.
Een hele maand achter elkaar . Bedrag dat ik bespaar (uitgaande van 10 euro per dag nu) gaat naar een goed doelquote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:31 schreef B-FliP het volgende:
Een zak spaghetti/macaroni, uien, knoflook (groenten van de markt halen), tomatenpuree, en wellicht nog iets erbij. Dan heb je ws nog geld over voor een brood of 2.
Vervang spaghetti met rijst en de tomatenpuree met sojasaus, wellicht een ei erbij en je hebt voor de volgende week weer eten.
Verder kan je ook een hele week op omeletten met wat brood en groente leven.
Het is niet makkelijk, en er zal niet heel veel afwisseling zijn, maar het is mogelijk. Ook zal je er niet dik van worden...
Hoe lang wil je dat volhouden?
Ik woon sindskort op mezelf en had ook berekend dat ik met EUR 35- per week wel zou kunnen doen, echter heb ik behoorlijk wat moeite dit goed voor elkaar te krijgen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:45 schreef Socios het volgende:
EUR 35,- per week aan voeding is realistisch en goed te doen. Tientje per dag is echt veel te veel.
Dan koop toch te veel onzin dingen, kan niet anders.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:47 schreef IemandNiemand het volgende:
Ik woon sindskort op mezelf en had ook berekend dat ik met EUR 35- per week wel zou kunnen doen, echter heb ik behoorlijk wat moeite dit goed voor elkaar te krijgen.![]()
thee is duur gek!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:48 schreef melanie_the_miss het volgende:
Nouja, ik drink ook geen frisdrank ofzo en koop nooit drinken (op melk na voor toetjes en saus) ik heb een hele kast voor verse thee.... Dus dan wordt het duurder ja... Ik zou zeggen, koop verse thee.
ik ben nogal van de wijn-spijs combinaties...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:45 schreef Socios het volgende:
EUR 35,- per week aan voeding is realistisch en goed te doen. Tientje per dag is echt veel te veel.
35 euro is 5 euro per dag, voor mijn dagboodschappen ben ik meestal al 7/8 euro kwijt.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:48 schreef Socios het volgende:
[..]
Dan koop toch te veel onzin dingen, kan niet anders.
Dan moet je eens een weekje lang bijhouden wat je allemaal koopt.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:47 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Ik woon sindskort op mezelf en had ook berekend dat ik met EUR 35- per week wel zou kunnen doen, echter heb ik behoorlijk wat moeite dit goed voor elkaar te krijgen.![]()
Niet iedere dag naar de supermarkt gaan...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:51 schreef IemandNiemand het volgende:
35 euro is 5 euro per dag, voor mijn dagboodschappen ben ik meestal al 7/8 euro kwijt.
En ik koop echt alleen wat ik die dag ook nodig hebzowieso word ik het nu wel een beetje zat om elke dag na mijn werk naar de AH/Jumbo te rennen maargoed...
Mensen die denken dat je thee alleen in zakjes kan kopen...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:49 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
thee is duur gek!
iets van 2 euro voor 10 zakjes ofzo toch?
Want? Daarmee bespaar ik geen geld hoor. Als ik voor de volgende dag ook koop ben ik 16 euro kwijt voor 2 ipv 8 euro voor 1 dagquote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:54 schreef Socios het volgende:
[..]
Niet iedere dag naar de supermarkt gaan...
De praktijk wijst toch echt anders uit!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:58 schreef IemandNiemand het volgende:
Want? Daarmee bespaar ik geen geld hoor. Als ik voor de volgende dag ook koop ben ik 16 euro kwijt voor 2 ipv 8 euro voor 1 dag![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |