Haal mijn brood zelf altijd bij de echte bakker a 2 euro voor een multi-korn .quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:53 schreef The_Hives het volgende:
ja okay. Dan moet het al in de aanbieding zijn. Als ik hier een half brood in de aanbieding haal is het 65 cent. Een brood van de Lidl is nou ook niet echt te eten. Aldi weet ik niet wat voor fabrieksbakker die hebben, maar er kan een groot verschil tussen zitten.
je kan tenminste 's avond gezond eten.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:19 schreef Winner_Taco het volgende:
Oke in je voorraadkast heb je wel:
-Rijst
-Pasta
-Specerijen
-Suiker
-Boter
-Olijfolie
Het gaat alleen om avondeten (1persoon) en moet gevarieerd en enigszins gezond, smaakvol zijn . Dus niet elke dag rijst met suiker oid .
tsja, de aandelen zijn wat gedaald natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:51 schreef caroline88 het volgende:
Heb geen zin om te koken vandaag dus ga een lekker blik erwtensoep van Aldi opwarmen (0.89)
Het enige brood dat ik nu nog koop/eet is vezelfwit van Lidl (1.19) tenzij ze weer enkel die zwartverbrande hebben dan moet ik uitwijken naar een ander broodje.
Dan zou ik eerder voor een zak Tilapiafilet gaan bijvoorbeeld (of een andere witte vissoort)... zak van 750 gram voor een Euro of 3 a 4quote:
vissticks/koolvis, ook erg goedkoop.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:54 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Dan zou ik eerder voor een zak Tilapiafilet gaan bijvoorbeeld (of een andere witte vissoort)... zak van 750 gram voor een Euro of 3 a 4
tja, je kan het zo goedkoop mogelijk maken als je wilquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:54 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Dan zou ik eerder voor een zak Tilapiafilet gaan bijvoorbeeld (of een andere witte vissoort)... zak van 750 gram voor een Euro of 3 a 4
Pasta!quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:15 schreef Righteous het volgende:
Ik heb nog 5 euro . En daar moet ik vandaag en morgen warm van eten
Evt kliekjes morgen .
Iemand iets creatiefs . Anders wordt het snacken/pizza ?
Voor 2 dagen gelijk koken?quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:15 schreef Righteous het volgende:
Evt kliekjes morgen .
Gehakt-kruiden met peper,zout,kerrie en mengen met een uitje.quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:15 schreef Righteous het volgende:
Evt kliekjes morgen .
aardappels, vlees in de aanbieding en groente uit een potjequote:Op woensdag 9 juni 2010 09:15 schreef Righteous het volgende:
Evt kliekjes morgen .
quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:12 schreef BenSherman het volgende:
[..]
aardappels, vlees in de aanbieding en groente uit een potje diepvries.
bij ah ....750 gram zalm diepvries ( 6 stuks) voor 5 euroquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:09 schreef Mekkalomp het volgende:
[..]diepvries zalm 6 euro 4 stuks
-----------------------------------------------
wahahaha jaja ben toch zoooo sociaal lol.quote:Op zondag 5 september 2010 22:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Nuttige kick.Speciaal daarvoor een account aangemaakt?
zo zo. is dat wel protocollair toegestaan of gewenst? welke appie is dat?quote:Op maandag 6 september 2010 10:11 schreef Riann het volgende:
Bij ons bij de AH vriezen ze vlees in dat aan de datum zit en niet verkocht is dat kun je voor de helft van de helft mee nemen misschien een ideetje?
Astenquote:Op maandag 6 september 2010 15:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zo zo. is dat wel protocollair toegestaan of gewenst? welke appie is dat?
ik vind het humantair briljant en wil dat dit landelijk wordt doorgetrokken.quote:Op maandag 6 september 2010 17:04 schreef Riann het volgende:
[..]
Asten
je moet er wel speciaal naar vragen en het is een franchise
Ik vind het wel een oplossing voor mensen die aan de bijstand zitten en die een heel gezin moeten onderhouden.quote:Op maandag 6 september 2010 19:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind het humantair briljant en wil dat dit landelijk wordt doorgetrokken.
ik ken mensen die op 35% korting kopen en direct invriezen.
ik ga dit bespreken.
in Cuba is dit dagelijkse kost.... daarom wil ik niet naar Cubaquote:Op maandag 6 september 2010 22:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Rijst en Bruine bonen, zo'n beetje de halve wereld leeft daarop met af en toe wat groente of fruit.
Alleen niet iedereen komt in aanmerking voor de voedselbank.quote:Op maandag 6 september 2010 19:50 schreef Ole het volgende:
Daar hebben ze toch de voedselbank voor bedacht? Dat is vaak eten dat tegen de datum aan zit, of uit het assortiment is.
Ik heb ook Wajong uitkering maar ik vind zelf niet dat het nodig is om bij de voedselbank eten te gaan halen. Er zijn gezinnen waarvan de moeder een bijstand krijgt en daarvan ook nog de kinderen moet onderhouden dat is bijna niet te doen. Ik vind die hebben recht op de voedselbank. Maar net als wajongers kunnen het best wel zo redden. Je moet gewoon af en toe bekijken wat je koopt. Kijken wat voor drinken je koopt etc en ook om het met de goedkopere merken te doen. En niet ieder weekend op stap en 50 euro uitgeven aan alcohol.quote:Op dinsdag 7 september 2010 08:09 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Alleen niet iedereen komt in aanmerking voor de voedselbank.
Bekende van me krijgt een WaJong uitkering, maar had geen recht op steun van de voedselbank omdat hij 1 euro boven de grens voor de voedselbank zit.
lekkerquote:Op maandag 13 september 2010 20:19 schreef han1987 het volgende:
Heb zaterdag een spitskool gehaald bij de Lidl voor 0.83 euro. Morgen eet ik vlees met spitskool en rijst. Op smaak gebracht met sojasaus en ketjap. Morgen voor de lunch heb ik spitskool met tomaatjes en tonijn, slasaus erdoor. Donderdag weer spitskool met rijst en vlees. En vrijdag weer een salade voor bij de lunch. Dus best wel goedkoop.
Moet je eigenlijk wel de kosten van de oven meenemen, kost gauw een een 20-30 cent. Niet heel veel maar voor een klein beetje brood is in de supermarkt kopen snel goedkoper.quote:Op dinsdag 14 september 2010 10:35 schreef MaximusTG het volgende:
Niet echt he? Sojasaus met ketjap = nog meer sojasaus.
Voor 10 euro per week eten is natuurlijk wel heel erg krap; Ik denk dat wel dat, als je dan lekker wil eten, je heel veel zelf moet maken vanaf de basisingredienten. Zo heb ik laatst een keer zelf tortilla's gebakken. Dat is echt zo veel goedkoper dan die in een verpakking. En lekkerder. Je kan ook zelf pita's bakken, of naanbrood. Persoonlijk ben ik altijd erg fan van brood bij het eten. Enige wat je in huis moet hebben is goeie bloem/meel, gist, zout. Eventueel wat pakken houdbare melk.
True, maar b.v. de tortilla's bak je in een koekenpan. Tortilla's vind ik altijd erg lekker, en kan je met zoveel verschillende dingen combineren. Maar in de winkel betaal je er al snel bijna 2 euro voor. Pizza net zo. Supersimpel te maken. Haal vervolgens op de markt goedkope zakken groenten etc.quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:11 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Moet je eigenlijk wel de kosten van de oven meenemen, kost gauw een een 20-30 cent. Niet heel veel maar voor een klein beetje brood is in de supermarkt kopen snel goedkoper.
Kijk, een bijstandsmoeder met divaneigingen!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:19 schreef Winner_Taco het volgende:
Het gaat alleen om avondeten (1persoon) en moet gevarieerd en enigszins gezond, smaakvol zijn . Dus niet elke dag rijst met suiker oid .
Dan bak je in boter.quote:Op zondag 19 september 2010 00:25 schreef frame-saw het volgende:
Maar je moet wel een basis hebben, olie is bijv. erg duur.
en de dag erna weer vol lopen tanken in de kroeg heerlijk jaquote:Op zondag 19 september 2010 11:36 schreef VonHinten het volgende:
Overigens, ik heb in het begin van mijn studententijd nog wel es met minder dan ¤10 p.w. moeten doen. De bekende laatste paar dagen voordat de stufie weer kwam. Dan leefde je 4 dagen op afbakbroodjes (8 voor 20 cent bij de AH) met leverworst en een paar goedkope appels. 's Avonds pasta met tomatenpuree en ui, of soep met brood. En overal natuurlijk gewoon water bij drinken. Ah, en dan ergens een lege statiegeldfles tegenkomen. Koning was je dan. Ik heb die dagen nooit als vervelend ervaren, vond het wel een uitdaging om van een paar euro te leven. Lekker rekenen in de supermarkt en het juiste bedrag al voor de kassière hebben neergelegd voordat ze alle producten had gescand
+1 herkenbaar!quote:Op zondag 19 september 2010 11:36 schreef VonHinten het volgende:
Overigens, ik heb in het begin van mijn studententijd nog wel es met minder dan ¤10 p.w. moeten doen. De bekende laatste paar dagen voordat de stufie weer kwam. Dan leefde je 4 dagen op afbakbroodjes (8 voor 20 cent bij de AH) met leverworst en een paar goedkope appels. 's Avonds pasta met tomatenpuree en ui, of soep met brood. En overal natuurlijk gewoon water bij drinken. Ah, en dan ergens een lege statiegeldfles tegenkomen. Koning was je dan. Ik heb die dagen nooit als vervelend ervaren, vond het wel een uitdaging om van een paar euro te leven. Lekker rekenen in de supermarkt en het juiste bedrag al voor de kassière hebben neergelegd voordat ze alle producten had gescand
Ja dat is waarquote:
Ik pak nog steeds statiegeldflessen op van straatquote:Op zondag 19 september 2010 11:36 schreef VonHinten het volgende:
ja want ze eten gezond...quote:Op zondag 19 september 2010 18:23 schreef Asskicker14 het volgende:
Dit kun je in Amerika kopen voor 70 euro (voedselvoorraad voor een kwart jaar) met behulp van coupon-acties. Dat hele medelijden hebben voor Amerikanen is ook achterhaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |