quote:Groot Carré-debat vanavond om 20:30
Woensdagavond zal het tweede grote lijsttekkersdebat plaatsvinden voor de Tweede Kamer-verkiezingen van 9 juni aanstaande. Het debat zal live op RTL 4 van 20:30 tot 22:00 uur worden uitgezonden. Daarna volgt een nabeschouwing van een half uur.
Anders dan in premiersdebat van afgelopen zondag doen er dit keer acht politieke partijen mee. De lijstrekkers Jan Peter Balkenende (CDA), Job Cohen (PvdA), Emile Roemer (SP), Mark Rutte (VVD), Geert Wilders (PVV), Femke Halsema (GroenLinks), André Rouvoet (ChristenUnie) en Alexander Pechtold (D66) zullen deelnemen aan het politieke gevecht om de kiezer.
Het debat zal plaatsvinden in het Amsterdamse Carré-theater en zal zich richten op één thema: de economie. Het debat, dat georganiseerd is door BNR Nieuwsradio, Elsevier, Het Financieele Dagblad en RTL, zal geleid worden door RTL Nieuws-presentator Rick Nieman. De nabeschouwing zal gedaan worden door Bas van Werven van BNR Nieuwsradio.
Arcee is er nietquote:Op woensdag 26 mei 2010 20:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
Is er geen mod die een topic klaar kan zetten?
"Hallo, Laurens Jan Brinkheurst hier. Gaat dat debat nog deur?"quote:
quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:37 schreef Lauuwtje het volgende:
Heeft iemand het debat bingo bij de hand?
Rouvoet is echt honderd keer zo goed als Cohen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:40 schreef Mendeljev het volgende:
Cohen stuntelt weer. Hij geeft geen antwoord op de vraag.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:40 schreef timmmmm het volgende:
Even OP gefixed. Ik zal nieuwe topics klaarzetten in het vervolg
Hij kan niet debatteren maar dat boeit niet.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:40 schreef TJDoornbos het volgende:
wat een faalhaas heeft het PvdA als leider.........
Rick gaat even schelden op het publiek tijdens de reclamequote:
En dat op een vraag die hij zeker kon verwachten.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:40 schreef Mendeljev het volgende:
Cohen stuntelt weer. Hij geeft geen antwoord op de vraag.
Ja, zeker.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:41 schreef Abraracadabra het volgende:
Ik vind de debatleiding nu al tien keer beter dan 't vorige debat. Zodra ze off topic gaan worden ze afgekapt
Yep. Van mijn part doet hij álle debatten vanaf nu.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:41 schreef bakatje het volgende:
Nieman is een geniale debatleider.
Hij kan niet debatteren, maar is wel een goed bestuurder.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:41 schreef dmk het volgende:
Roemer erg sterk net, Cohen lijkt weer zwak erg zonde want heb veel vertrouwen in hem .
Maar 4 lijsttrekkers per keer in discussie.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
heb het begin gemist, waarom staat de rest van de lijsttrekkers in de schaduw?
Inderdaad, goede zaakquote:Op woensdag 26 mei 2010 20:41 schreef Mendeljev het volgende:
De host is in ieder geval wel duidelijk en strict mbt het klappen en de spreektijd. Hulde.
Rick Nieman wint dit debat met gemakquote:Op woensdag 26 mei 2010 20:41 schreef Abraracadabra het volgende:
Ik vind de debatleiding nu al tien keer beter dan 't vorige debat. Zodra ze off topic gaan worden ze afgekapt
Beter dan met Frits Wester.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:41 schreef Ugjerke het volgende:
Zo wat is Nieman streng, doet mij denken aan de leraar Duits.
Ja, na de eerste 10 minuten heb ik al meer debat gehoord dan in het hele radio1-geschreeuw.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:41 schreef Mendeljev het volgende:
De host is in ieder geval wel duidelijk en strict mbt het klappen en de spreektijd. Hulde.
Iedereen gaat er bij het programma van de SP in koopkracht op vooruit.quote:
Cohen is geen debater. Cohen is een staatsman die mensen uit laat spreken en die zelf goed kan formuleren als hij daar de kans voor krijgt. Een RTL4 debatje is daar niet de plek voor.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:40 schreef Taurus het volgende:
Oooh ik durf niet zo goed te kijken. Ik vind het zo jammer dat Cohen zo stottert, brrr, wat is dat toch. Toch wel credits want ik was al huilend weggelopen.
Mja, het is een beetje zielig,quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:40 schreef Taurus het volgende:
Oooh ik durf niet zo goed te kijken. Ik vind het zo jammer dat Cohen zo stottert, brrr, wat is dat toch. Toch wel credits want ik was al huilend weggelopen.
Sorry, ik zag niemand maken dus deed maar snel.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:40 schreef timmmmm het volgende:
Even OP gefixed. Ik zal nieuwe topics klaarzetten in het vervolg
In de huidige verkiezingsstrijd moet je je in debatten toch goed kunnen profileren in de media.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:42 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hij kan niet debatteren, maar is wel een goed bestuurder.
Moest ook wel, afgelopen zondag was een rampquote:Op woensdag 26 mei 2010 20:41 schreef Abraracadabra het volgende:
Hij staat niet voor de klas. De beste man is al tientallen jaren politicus. Staatssecretaris en burgemeester geweest. Sorry, maar dan faal je gewoon keihard.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:41 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Wat zou jij zijn, als je voor de 3e keer voor de klas stond?
Behalve de volgende generatiequote:Op woensdag 26 mei 2010 20:42 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Iedereen gaat er bij het programma van de SP in koopkracht op vooruit.
Nee, hij moet gewoon wat minder "denken" voordat hij wat zegt. Dat is de fout die hij maakt.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:42 schreef Taurus het volgende:
Pfeeeew dat ging goed, voor 't eerst. Misschien moet ie snuiven of iets dergelijks, net als iedereen.
Zwaar irritant dat de stream meer dan een minuut achterlooptquote:Op woensdag 26 mei 2010 20:42 schreef Taurus het volgende:
Pfeeeew dat ging goed, voor 't eerst. Misschien moet ie snuiven of iets dergelijks, net als iedereen.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:42 schreef Thomas B. het volgende:
Cohen is een staatsman
En zonder marktwerking geen goede managers in de zorg... Zo simpel is de realiteit. Het mes snijdt aan 2 kanten.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:42 schreef Ryan3 het volgende:
Marktwerking in de zorg is niet goed idd, dan willen die managers nog meer verdienen o.a.
ja dat bedoel ik erg goede bestuurder waar ik veel vertrouwen in heb . Alleen zonde dat hij door veel mensen weggezet wordt als slecht omdat het debatteren op tv niet goed gaat.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:42 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hij kan niet debatteren, maar is wel een goed bestuurder.
Op RTL hoef je tenslotte geen intelectueel diepgaand debat te voeren.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, hij moet gewoon wat minder "denken" voordat hij wat zegt. Dat is de fout die hij maakt.
Deels eens, want het is voornamelijk belangrijk in campagnetijd. Aan de andere kant heeft een premier natuurlijk ook regelmatig debatten in de Kamer en is enige debatvaardigheid dus best handig.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:41 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hij kan niet debatteren maar dat boeit niet.
Dit is toch wat anders dan discusiëren met weinig tegenspraak, je bent toch altijd zenuwachtig als er iets nieuws isquote:Op woensdag 26 mei 2010 20:43 schreef nikk het volgende:
[..]
Hij staat niet voor de klas. De beste man is al tientallen jaren politicus. Staatssecretaris en burgemeester geweest. Sorry, maar dan faal je gewoon keihard.
Mijn schuld, niet de jouwe. Goed dat je het gedaan hebt. Ik ben altijd gewend dat LaPo het nieuwe topic maakt, maar als 1 iemand het steeds doet, is het sneller.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:43 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Sorry, ik zag niemand maken dus deed maar snel.
Nochtans doet-ie het goed.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:43 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Rare sfeer met die Nieman als hardcore leider
quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:44 schreef Strolie75 het volgende:
Balkenende is sterker dan van gisteravond.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
Hoewel ik niet zo snel voor het CDA zal stemmen vind ik dat Balkenende toch heel behoorlijk kan debaten.
Idd, lijkt wel alsof ze hebben afgesproken om Balkie af te zeiken. Eerst Roemer, toen Cohen, nu Rouwvoetquote:
Jup.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:45 schreef Mendeljev het volgende:
Rouvoet is opvallend scherp tijdens dit debat. Jammer dat hij bij de verkeerde partij zit.
Laten we wel wezen, als je goed luistert zeggen ze inhoudelijk erg weinig. Het zijn allemaal aan elkaar geplakte en ingestudeerde oneliners. Diepgaand is het zeker niet.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:44 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Op RTL hoef je tenslotte geen intelectueel diepgaand debat te voeren.
Die zit nu toch bij zijn scharrel thuis?quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:44 schreef pberends het volgende:
Daar had de CDA-spindoctor niet op gerekend.
Dat zijn debatten in Nederland nooit echt.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laten we wel wezen, als je goed luistert zeggen ze inhoudelijk erg weinig. Het zijn allemaal aan elkaar geplakte en ingestudeerde oneliners. Diepgaand is het zeker niet.
Tijdens zijn oppositieperiode blonk hij ook al uit in discussies.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:45 schreef Mendeljev het volgende:
Rouvoet is opvallend scherp tijdens dit debat. Jammer dat hij bij de verkeerde partij zit.
Van wie?quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:45 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik hou niet van het-hoofd van hem
Hij is lijsttrekker voor de Tweede Kamer voor de Partij van de Arbeid. Dan moet je politiek kunnen bedrijven. Debatteren, argumenteren, scherp zijn. Als je dat niet kan, moet je geen lijsttrekker worden. Premiers of ministers kan je altijd nog invliegen als het nodig is.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:44 schreef dmk het volgende:
[..]
ja dat bedoel ik erg goede bestuurder waar ik veel vertrouwen in heb . Alleen zonde dat hij door veel mensen weggezet wordt als slecht omdat het debatteren op TV niet goed gaat.
Niet mee eens? Ik vind hem meer het type dat leidt dan iemand die met felle oneliners uit de hoek moet komen om te laten zien dat ie een grote piemel heeft. Dat is blijkbaar het nieuwe criterium geworden.quote:
Ik vind dat erg vreemd. Want ik hoor alleen maar zeer globale uitspraken, waar ik niets mee kan.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat zijn debatten in Nederland nooit echt.
Een kakker-t. Ze legt het puntje van haar tong iets te ver naar achter als ze de T uitspreekt.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:46 schreef Bellatrix het volgende:
Femke heeft een rare t.
Dat is het ook.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:46 schreef Smaharba het volgende:
Ik krijg altijd rillingen van Femke.
Ze doet net alsof het een reclamecampagne is. Brrrrrrrrrr.
quote:
Ga dan wegquote:Op woensdag 26 mei 2010 20:47 schreef Thomas B. het volgende:
Wat een droevig kankertopic is dit zeg.
http://spixtv.nl/index.php?page=rtl4quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:48 schreef The_Crippler het volgende:
ik heb hier geen tv zenders, is het nog ergens goed te streamen??
alvast dank
quote:
quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ja zon grap wou ik eigelijk maken
Ach er rommelen er nog wel een stuk of wat van de lijst af voor 9 juni en dat kost ze weer stemmen.quote:
Sinds wanneer is Pechtold een MILF, viezerik.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:49 schreef ThePianoMan het volgende:
Zooo milfje op mijn scherm. Bij jullie?
Welke coalitie? Als iedereen zich aan z'n eigen breukpunten houdt, valt er volgens mij al niets meer te formeren.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:49 schreef -Kadesh- het volgende:
Maar goed alles wat die lui daar allemaal zeggen is helemaal niks waard, straks met de coalitie krijgen we weer een kleurloze brij waar niemand blij mee is.
Femke Halsema, van GroenLinks.quote:
En waar kennen we haar van?quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:50 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Mariëlle Tweebeeke.. lekker ding hea
Als jij veertig jaar oud bent en iemand vraagt aan jou: "bent u veertig jaar oud?" dan kan je gewoon "ja" zeggen. Met woorden in de mond leggen, wordt meestal wat anders bedoeld. Als je ergens mee eens bent, kan je gewoon instemmen in plaats van een hoop er omheen te lullen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:49 schreef Citizen.Erased het volgende:
Rutte kiest zijn eigen woorden, altijd slim om je geen woorden in de mond te laten leggen.
Professioneel kritische vragen stellerquote:Op woensdag 26 mei 2010 20:50 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Pechtold een MILF, viezerik.
VVD en privacyquote:Op woensdag 26 mei 2010 20:50 schreef bakatje het volgende:
Rutte, lekker conservatief in mobiliteit.
wie is het..quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:50 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Eensquote:Op woensdag 26 mei 2010 20:50 schreef Abraracadabra het volgende:
Ik vind Rutte heel duidelijk. Dat t vrouwtje 't niet snapt ligt niet aan hem.
Dat geldt ook vaak voor de vraagstellers.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:50 schreef marcodej het volgende:
Dat woordenspelletje van de VVD rond de HRA is altijd een beetje sneu. Zeg dan gewoon dat het een breekpunt is.
Ik vind dat ze een arrogant hoofd heeft. Vreselijk.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:50 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Ga ergens anders baggeren.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:51 schreef Renesite het volgende:
CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB CPB
Ik ken haar welquote:Op woensdag 26 mei 2010 20:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
RTL nieuws.
Vreemd dat niemand haar kent
Als je het niet zelf formuleert dan wordt je er de hele tijd mee om de oren geslagen. Ze hebben als het goed is allemaal aangeleerd gekregen om zelf hun woorden te kiezen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:50 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Als jij veertig jaar oud bent en iemand vraagt aan jou: "bent u veertig jaar oud?" dan kan je gewoon "ja" zeggen. Met woorden in de mond leggen, wordt meestal wat anders bedoeld. Als je ergens mee eens bent, kan je gewoon instemmen in plaats van een hoop er omheen te lullen.
QFTquote:
Welke box? Lama, zie het nu...quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:52 schreef timmmmm het volgende:
Ho, pas op die box.
Daar verhogen ze de boxen ook al
Blijkbaarquote:
Ja, vind ik ook. Komt door Cohen denk ik.quote:
Nee. Dit is gewoon mierenneuken.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:52 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je het niet zelf formuleert dan wordt je er de hele tijd mee om de oren geslagen. Ze hebben als het goed is allemaal aangeleerd gekregen om zelf hun woorden te kiezen.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:52 schreef timmmmm het volgende:
Ho, pas op die box.
Daar verhogen ze de boxen ook al
Zodra het om vingerafdrukken en OV gaat, vinden ze anders dat het niet schaad omdat ze niks te verbergen hebben.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:52 schreef OldJeller het volgende:
VVD wil geen surveillancekastjes in auto's (en autorijden niet duurder laten worden).
Maar andere aspecten van privacy moeten ook aandacht krijgen bij hen. ( Fred Teeven.)
Dat hoorde ik ze zeggen. Ho, pas op die box, toen dat vrouwke wegliep.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:53 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Welke box? Lama, zie het nu...
Klote vertraging
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |