Claudia, jij doelt vast op die Ghanese (?) die de eerste 2 weken geen bv gaf omdat de eerste moedermelk onrein was in hun traditie. En daarna wel 2-4 jaar bv gaf.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:11 schreef Claudia_x het volgende:
Leonieke, wat bij mij een beetje hielp was om enkelzijdig te kolven en intussen iets afleidends te doen. En ik heb elk streven naar een bepaalde hoeveelheid van me afgezet. Kolfde ik niet genoeg? Dan was er altijd nog een diepvriesvoorraadje of kunstvoeding,
Voor dat ik zover was heb ik me héél gefrustreerd gevoeld. Het is makkelijker gezegd dan gedaan, om er relaxed onder te blijven.
Heeft iemand trouwens Bevallen in de Bijlmer gelezen in de nieuwste WIJ Jonge Ouders?
Ja! Maf, hè? Maar het gaat ook zo in tegen de borstvoedingsadviezen van tegenwoordig, namelijk om zo snel mogelijk de borstvoeding op gang te laten komen. En juist de allereerste melk is zo belangrijk voor een baby.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:32 schreef oeke het volgende:
Grrr, als ik wist dat het de laatste post was, dan....
[..]
Claudia, jij doelt vast op die Ghanese (?) die de eerste 2 weken geen bv gaf omdat de eerste moedermelk onrein was in hun traditie. En daarna wel 2-4 jaar bv gaf.
Apart vond ik. Ik vraag me dan toch af waar zo'n gebruik vandaan komt.
Ik verbaasde mij er vooral over dat ze daarna nog zo lang borstvoeding kon geven, omdat ik overal lees dat je de eerste tijd zoveel mogelijk aan moet leggen om voldoende prolactine receptoren aan te maken zodat wanneer de baby meer melk nodig heeft je ook meer melk aan kan maken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:32 schreef oeke het volgende:
Grrr, als ik wist dat het de laatste post was, dan....
[..]
Claudia, jij doelt vast op die Ghanese (?) die de eerste 2 weken geen bv gaf omdat de eerste moedermelk onrein was in hun traditie. En daarna wel 2-4 jaar bv gaf.
Apart vond ik. Ik vraag me dan toch af waar zo'n gebruik vandaan komt.
Ja, precies! Het is zo'n ontzettend interessant praktijkvoorbeeld. Denk bijvoorbeeld aan de relevantie voor vrouwen die een keizersnede hebben ondergaan: zelfs als ze het niet zien zitten om in het prille begin borstvoeding te geven dan zou die iets later dus toch nog op gang gebracht kunnen worden?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:43 schreef oeke het volgende:
En dan staat er gewoon toch weer te weinig info in zo'n stukje. Het roept alleen maar vragen op.
Nou mail mevrouw Playfair zou ik zeggen! Of hoe ze ook weer heet.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:43 schreef oeke het volgende:
En dan staat er gewoon toch weer te weinig info in zo'n stukje. Het roept alleen maar vragen op.
Hm, dat ligt niet echt in mijn karakter om zo iemand dan te mailen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:49 schreef huuphuup het volgende:
Nou mail mevrouw Playfair zou ik zeggen! Of hoe ze ook weer heet.
Lijkt me een uitermate aardige en interessante dame. Wie weet, weet ze wel eea van deze 'methode' af.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:53 schreef oeke het volgende:
[..]
Hm, dat ligt niet echt in mijn karakter om zo iemand dan te mailen.![]()
Maar speculeren ed vind ik dan wel weer leuk.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:53 schreef oeke het volgende:
[..]
Hm, dat ligt niet echt in mijn karakter om zo iemand dan te mailen.![]()
Maar speculeren ed vind ik dan wel weer leuk.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:32 schreef DaviniaHR het volgende:
fijn dat je er al meer uit hebt gekregen!
nope, vanochtend gewoon ochtenvoeding gedaan om 7 uur en dan om 11u gaan met die banaan. 80cc aan de kant die ze dan eerst kreeg en 140 uit de half leeg gedronken kant.
Laat je niet gek maken door hoeveelheden die anderen rapporteren, hoor! Misschien krijg jij straks ook zo'n mooie kolfproductie, maar ik moest altijd alle beetjes bij elkaar schrapen. Ik kon nooit in 1 sessie een hele voeding bij elkaar kolven, dus als Ivan bijvoorbeeld 2 keer dronk tijdens mijn afwezigheid dan kolfde ik 3 keer.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:27 schreef leonieke het volgende:
En damn, Davinia, wat ben ik jaloersIs die 220cc dan sinds gisterenavond geen borstvoeding meer te geven?
We zijn geneigd om aan andere culturen een houding toe te schrijven die dichter bij de natuur staat, maar het wantrouwen in het eigen lichaam verbaast mij in dit soort gevallen juist zo.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:50 schreef Basboussa het volgende:
Interessant.... Geen idee verder van het waarom....
Als je het flesje 1x per dag aanbiedt is het toch ook niet elke keer nieuw voor hem? Misschien kunnen de anderen hier iets meer over zeggen, want het advies van een lactatiekundige zou zijn.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:06 schreef leonieke het volgende:
Mja, ik had eigenlijk ook gehoopt dat één keer per dag een flesje geven voldoende ging zijn, maar de verpleegkundige zei dat het beter ging zijn om het voor Thomas ook duidelijk te maken: 's ochtends aan de borst en dan flesjes tot 's avonds. De bedoeling daarvan zou zijn dat hij het al gewoon zou zijn tegen dat ik moet gaan werken en er dan geen drama's meer zouden zijn. En hoe vaker hij nu een fles zou krijgen, hoe minder toestanden we zouden krijgen omdat het niet altijd "nieuw" zou zijn.
Dat vind ik een non-argument. Dat inzicht krijg je gauw genoeg als het eenmaal zover is.quote:En dan zouden we ook een beter zicht krijgen op de hoeveelheid die hij per dag drinkt (en hoeveel ik dus zou moeten afkolven).
Dat had ik ook heel erg! Het werd op een bepaald moment een wedstrijdje tegen mezelf.quote:Ik denk dat ik nu te veel bezig ben met het idee dat het beter zou zijn dat ik reserve kan opsparen om in te vriezen.
Magisch denken viert in veel landen van Afrika hoogtij. En nee, dat is heel vaak niet logisch en te begrijpen voor ons westerlingen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
We zijn geneigd om aan andere culturen een houding toe te schrijven die dichter bij de natuur staat, maar het wantrouwen in het eigen lichaam verbaast mij in dit soort gevallen juist zo.
Koeien zijn daar heilig, dus in dat opzicht snap ik het wel. Maar eigenlijk.... zonde vooral, van die antistoffenbomquote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:00 schreef lily het volgende:
Ja, dat vind ik er in dit geval ook vreemd aan. Colostrum onrein en koeienurine niet?
hahaha herkenbaar, zo gaat het bij mij ookquote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:11 schreef Beessie-Jen het volgende:
haha mooi die kolfomschrijvingen hier....
ik heb helemaal geen ritueel; ik doe mijn werk (als ik op het werk ben dan)...) ik kijk wanneer ik ff een kwartiertje tijd kan vinden; pak mijn kolfspullen en een kopje koffie, ga achter de pc zitten, koppel aan en ga ff snel fokken (of iets patientsgerichts doen, zoals labuitslagen bekijken, administratie etc)
en dan loopt het net zo goed als thuis
*nu bezig en > 150 ml*
Slechte ervaring..quote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:06 schreef WupWup het volgende:
[..]
Koeien zijn daar heilig, dus in dat opzicht snap ik het wel. Maar eigenlijk.... zonde vooral, van die antistoffenbom
Tico wat hebben ze tegen de LLL?
Daar moet je je gewoon nu geen zorgen om maken.. Deze keer kan het gewoon heel anders gaan. Kolven moet je ook nog eens een soort van leren, niet elke vrouw pompt er meteen 300 cc uit..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:20 schreef Pvoesss het volgende:
Ik weet eigenlijk niet wie er bij mijn vk komen..
Ze hebben wel massa's borstvoedingsposters overal hangen en leuke fabeltjes.
Volgens mij zijn ze erg van de borstvoeding promotie..![]()
Ik maak me nu al zorgen over het kolven voor als ik weer moet werken.![]()
De dame had ik dat probleem niet en nu wel en ik kreeg er niets uit met kolven al had ik mega veel melk.
Herkenbaar, bij mij deed het de eerste week ook erg zeer tijdens het aanhappen. Goed op blijven letten inderdaad en het gaat vanzelf wel over. Nu voel ik er nooit meer wat van, hoe slordig ze ook drinktquote:Op zondag 23 mei 2010 17:50 schreef Morretje het volgende:
Hier ook borstvoeding dus..
Loopt voor Isabel goed, ze groeit alweer, net 3 dagen oud.. Alleen, m'n tepels doen behoorlijk pijn bij het aanhappenGisteren al iets wat op een blaar leek, dus vandaag goed op het aanleggen gelet, af en toe heeft ze haar onderlip niet goed gekruld. Zou dat het enige euvel zijn?
Als je wondjes hebt wel, maar alleen op de tepels zelf en maar een klein beetje Purelan, echt zo weinig dat je het haast niet ziet op je vingers. Laatst noemde ook iemand dat je het met olijfolie kunt doen, maar ik weet niet of je kindje dat wel accepteert omdat dat zo'n typische geur en smaak heeft.quote:Op zondag 23 mei 2010 20:27 schreef leonieke het volgende:
Twinkly, mag je je tepels vettig houden? Mij hebben ze altijd gezegd dat ik mijn tepels zo droog mogelijk moest houden (en ze dus bv ook niet met zeep mag wassen en ze steeds heel goed moest afdrogen)?
Haha, ja daar heb ik ook 'last' van. Zie ik plotseling aan de bovenkant allemaal tandjes in mijn borsten, terwijl je daar helemaal niets van voelt.quote:Op zondag 23 mei 2010 20:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
(..) Nu staan er zelfs soms tandafdrukken in mijn borst, terwijl ik geen centje pijn heb gehad...
Oh en even een drupje van je melk over je tepel heen smeren werkt goed voor de genezing.quote:Op maandag 24 mei 2010 09:49 schreef Morretje het volgende:Wupwup.. Dat zuigen op de bovenarm
![]()
Ok, ik laat straks mijn kraamverzorgster even meekijken, ze zei idd al wel dat het aanhappen niet goed ging omdat mijn tepels dus al stuk zijn. En ze raadde me lanoline aan, dat geneest ook de tepel van binnenuit zei ze, in tegenstelling tot bepanthen..
Dank voor jullie tips!
Hoe kan dat dan? Je smeert het er toch op?quote:Op maandag 24 mei 2010 09:49 schreef Morretje het volgende:Wupwup.. Dat zuigen op de bovenarm
![]()
Ok, ik laat straks mijn kraamverzorgster even meekijken, ze zei idd al wel dat het aanhappen niet goed ging omdat mijn tepels dus al stuk zijn. En ze raadde me lanoline aan, dat geneest ook de tepel van binnenuit zei ze, in tegenstelling tot bepanthen..
Dank voor jullie tips!
quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:29 schreef Incantrix het volgende:
HulloIk heb de laatste 2 weken heel selectief over dit topic heengekeken geloof ik
Morretje, ik ben ook benieuwd hoe het met jou gaat ondertussen!
De reden dat ik dit topic even niet meer aan kon zien (denk ik) is dat ik de afgelopen paar weken nogal in gevecht ben met de bv. Had ik een paar weken terug nog heel enthousiast geroepen dat ik mezelf het jaar wel zie halen, nu denk ik daar toch iets genuanceerder over. Stef is weer ENORM onrustig gaan drinken, de voedingen dat hij meer als een paar minuten doordrinkt voor hij loslaat-aanhapt-loslaat-aanhapt-loslaat-aanhapt etc. is zelfs eens in de 3 a 4 dagen ofzo. Nu heb ik dus, net als in het begin, hele pijnlijke tepels (want ja, loslaten vóór je je hoofd alle kanten opdraait is voor mietjes) en ik heb het idee dat Stef ook heel weinig binnenkrijgt per voeding. Flessen drinkt hij nog wel als een gek, maar aan de borst kijkt hij liever om zich heen, drukt zich op, schopt, slaat, krabt, bijt en trekt aan mijn haren en daar heb ik het zó mee gehad zo ondertussen..
Stoppen wilde ik eigenlijk niet, maar gisteren moest ik mezelf zelfs inhouden om niet boos op hem te worden en daar ben ik erg van geschrokken. Ik wil niet boos worden op mijn kind omdat hij de wereld wil ontdekken en dat heeft me mijn ogen wel geopend. Ik speelde al langer met de gedachte en het plan was eigenlijk om in de loop van het komende half jaar heel voorzichtig af te bouwen naar 2 a 3 bv-momenten op de dag en de rest bijvoeding, maar een half jaar duurt me te lang.
Het plan is nu dus om een bus opvolgmelk aan te schaffen en de dagvoedingen (3 stuks) af te bouwen en de ochtend- en avondvoeding zelf te blijven geven. Ik zou ook kunnen gaan kolven voor die 3 voedingen, maar het kolven zit me de laatste weken ook al ontzettend in de weg dus dan wordt het nu gewoon tijd om daad bij woord te voegen: ik heb altijd al gezegd dat als ik het langer als een week zat was, ik van mezelf zou mogen stoppen. Dat moment is nu gekomen en ik ben ondertussen al zo klaar dat ik er niet eens écht verdrietig van ben.
Moet trouwens wel zeggen dat het wel heel veel scheelt dat ik nog niet helemáál afscheid hoef te nemen hoor, 2 voedingen op een dag wil ik, als dat lukt qua productie, toch wel heel graag blijven doen. Wellicht dus wel nog kolven op Lowlands, maar niet zo veel als ik zelf gedacht hadDie twee voedingen die ik over wil houden drinkt hij trouwens nog wel redelijk goed trouwens (in die zin dat er nog aardig wat in lijkt te gaan), de dagvoedingen drinkt hij tegenwoordig gemiddeld zo'n 5 minuten per voeding, waarvan hij minstens de helft niet drinkt omdat hij los heeft gelaten en om zich heen ligt te kijken of zichzelf alle kanten opspartelt. Dan kan hij toch nooit veel binnenkrijgen?
Zo, mensen, ik moest het echt even kwijt geloof ik...
[/egopost]
Fijn dat het beter gaat... !quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:17 schreef Morretje het volgende:
Incantrix, het klinkt zo als een prima plan, waar jezelf vooral mee in het reine bent. En dat lijkt me het belangrijkste!![]()
Leonieke, met kolven krijg je vaak niet dezelfde opbrengst als met live-voeden, toch? Dus dat Thomas dan nog wel kan drinken terwijl de kolf er niets uitkrijgt is denk ik wel logisch. Wel jammer dat het zo moet als je het zelf eigenlijk niet wil.
Hier gaat het beter, mijn tepels moesten ook duidelijk nog 'harden'. Aanleggen gaat nog niet altijd goed, ik wissel veel van houding en ze krijgt 1 borst per voeding om de tepels rust te geven. Komt ze (vooral 's middags) binnen de 3 uur nog een keer, krijgt ze dezelfde borst nogmaals.
Zondagnacht vond ik het echt niet grappig meer, nu gaat het best goed. Ze doet het er in elk geval wel goed op!
De stuwingis gelukkig ook al weer over, dat was ook echt echt niet grappig zeg! Ik heb er een nacht behoorlijk beroerd van geslapen, terwijl Isabel en Ravage elk aan een kant van mij lagen te ronken..
Deze week is het idd nog geen ramp en kan Thomas nog bijtanken, maar volgende week moet hij het doen met hetgeen ik kan kolven en dat is niet genoegquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:17 schreef Morretje het volgende:
Incantrix, het klinkt zo als een prima plan, waar jezelf vooral mee in het reine bent. En dat lijkt me het belangrijkste!![]()
Leonieke, met kolven krijg je vaak niet dezelfde opbrengst als met live-voeden, toch? Dus dat Thomas dan nog wel kan drinken terwijl de kolf er niets uitkrijgt is denk ik wel logisch. Wel jammer dat het zo moet als je het zelf eigenlijk niet wil.
Hier gaat het beter, mijn tepels moesten ook duidelijk nog 'harden'. Aanleggen gaat nog niet altijd goed, ik wissel veel van houding en ze krijgt 1 borst per voeding om de tepels rust te geven. Komt ze (vooral 's middags) binnen de 3 uur nog een keer, krijgt ze dezelfde borst nogmaals.
Zondagnacht vond ik het echt niet grappig meer, nu gaat het best goed. Ze doet het er in elk geval wel goed op!
De stuwingis gelukkig ook al weer over, dat was ook echt echt niet grappig zeg! Ik heb er een nacht behoorlijk beroerd van geslapen, terwijl Isabel en Ravage elk aan een kant van mij lagen te ronken..
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:59 schreef lily het volgende:
We hadden het er laatst ook nog over hier...dacht ik nog; nou dat gebeurt mij niet![]()
toch wel dus
Die bakjes gebruikte ik voor het invriezen. Bij mij lekten ze altijd. Ook bij het ontdooien in de koelkast van mijn stiefschoonmoeder.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:48 schreef lily het volgende:
Ik gebruik deze
En wow, 1,5 jaar. Goed zeg. En dan niet meer kolven. Lekker.
Anderhalf jaar ga ik niet halen maar nog een tijdje voeden zonder het kolven zie ik wel zitten.
Zelfde hier maar dan van die rekbare hemdjes van de Hema eronder, alleen lijkt me dat als het echt zomer is wel heel warm.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:53 schreef cattie het volgende:
Gewone bovenkleding (behalve jurkjes, tenzij ze omlaag te sjorren zijn) met daaronder een voedingshemd van Glamourmom, waardoor als ik mijn shirt omhoog trek, ik toch een bedekte buik heb.
Je kan speciale kleding aanschaffen... Maar ik vond een t-shirt met wat meer knoopjes naar beneden ook heel discreet..quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:40 schreef Morretje het volgende:
Oi Lily, das inderdaad balen. Doe je al die moeite voor niets.![]()
Stomme vraag misschien, maar welke bovenkleding is het discreetst met bv? Ben nu nog steeds thuis natuurlijk, maar dat wordt een keer anders. Hoe doen jullie dat?
/bvn00b is
Argh auw!! Wat maf, je zou toch denken dat hij dat niet plotseling verleert omdat hij iedere dag oefening krijgt? Zou hij niet gewoon te afgeleid zijn om goed aan te happen ofzo?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 08:15 schreef p_iglet het volgende:
Ik geloof dat er hier een peuter gigantisch zijn techniek aan het verleren is, of dat ik flink spruw heb zonder dat het te zien is, want ik heb ineens aan beide tepels een kloof
iddquote:Op zondag 30 mei 2010 19:22 schreef WupWup het volgende:
Kolven en je man een nachtvoeding laten doen! klinkt best leuk in theorie he![]()
quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:03 schreef miss_sly het volgende:
(..)
Ik vind het eigenlijk wel best zoals het gaat, maar ik geloof dat schaap het wel een beetje genoeg begint te vinden. En ergens denk ik: tja, jammer danVan de andere kant zou ik ook zo graag weer eens een mooi nieuw lingerie setje kopen bij de winkel hier beneden
maar ik sprak vanochtend de eigenaresse en die zei dat je toch beter tot een aantal maanden na het einde van de bv kon wachten voor je een goede nieuwe set kocht. Dus dat wordt dan einde jaar.
(..)
Even inbreken, die is SUPER leuk, alleen valt ie smal... Ik moet nu wel even naar 80, maar heb nog 75 bh's die prima kunnen... Deze viel echt als een 65/70 (de 75 dus) dus ik zou ze zeker even mailen! Wellicht dat je hem qua omvang iets groter moet hebbenquote:Op donderdag 3 juni 2010 12:03 schreef Asyniur het volgende:
Ik denk dat ik deze ga aanschaffen. Sta ik er ook nog een keer leuk op.
Sowieso is in mijn maat maar moeilijk aan echt leuke bh's te komen. Ook als het geen bv-bh's zijn![]()
Blijkbaar bestaan er wel dikke(re) mensen met grote borsten maar vergeten ze dat er ook slanke/normale mensen zijn met grote borsten.
Dank voor de tip!quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:14 schreef Orea het volgende:
[..]
Even inbreken, die is SUPER leuk, alleen valt ie smal... Ik moet nu wel even naar 80, maar heb nog 75 bh's die prima kunnen... Deze viel echt als een 65/70 (de 75 dus) dus ik zou ze zeker even mailen! Wellicht dat je hem qua omvang iets groter moet hebben
Heb hem teruggestuurd
die is wel heel mooi jaquote:Op donderdag 3 juni 2010 13:03 schreef WupWup het volgende:
http://www.bellyfashion.nl/product_info.php?cPath=57_625_654_656&products_id=12387 Diewillik!
Vooral de naam is leukquote:Op donderdag 3 juni 2010 13:03 schreef WupWup het volgende:
http://www.bellyfashion.nl/product_info.php?cPath=57_625_654_656&products_id=12387 Diewillik!
Evie slaapt 12 uur achter mekaar; dus dat redden mijn borsten niet......quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:55 schreef WupWup het volgende:
BJ wat fijn dat het live drinken zo goed gaat! Lekker makkelijk he, zo hups aanleggen. Waarom kolf je op je vrije dagen?
De mijne ook niet de eerste keer, maar dat went ook vanzelf. Zolang je blijft kolven, blijven je borsten het niet redden.quote:Op donderdag 3 juni 2010 17:44 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
Evie slaapt 12 uur achter mekaar; dus dat redden mijn borsten niet......
quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:01 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
De mijne ook niet de eerste keer, maar dat went ook vanzelf. Zolang je blijft kolven, blijven je borsten het niet redden.
Das een betere reden jaquote:Op donderdag 3 juni 2010 19:03 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
nou en daarbij komt; dat ik zo ook een mooie voorraad voor de dagen dat ik werk heb...![]()
gaat wel prima zo...
Misschien leuk voor sommigen hier.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:29 schreef oeke het volgende:
Borstvoeding deel 71
101 redenen om borstvoeding te geven![]()
Handige en betrouwbare sites:
Je kolft toch alleen voor de tijd dat jij werkt? Dus dat zijn 2 of 3 voedingen. Waarom zou hij dan 3x FV bij krijgen?quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:14 schreef leonieke het volgende:
Rond de 200cc op één dag? Maar op die manier moet Thomas 3x FV bij krijgen. Dat is toch niet zoveel? Ofwel?Dat is maar goed voor 1 fles of anderhalve fles.
Hier gaat het als volgt:quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:17 schreef octopussy het volgende:
[..]
Je kolft toch alleen voor de tijd dat jij werkt? Dus dat zijn 2 of 3 voedingen. Waarom zou hij dan 3x FV bij krijgen?
Hannah drinkt uit een fles meestal rond de 100cc per voeding.
Het probleem is dat ik er dus heel moeilijk aankom om 2 keer te kolven en de opbrengt bijna te verwaarlozen is. Op dag 1 heb ik als volgt gekolfd:quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:20 schreef mrien het volgende:
Wat ik zo even las kolft ze 's ochtends 1 borst en op het werk 1x.
Wanneer je 2x zou kolven op het werk zul je waarschijnlijk meer opbrengst hebben, maar dit is ook al hardstikke goed hoor! Hoeveel uur zit er nu ongeveer tussen het kolven, kolven en weer voeden?
En met wat voor kolf kolf je, dat kan ook nog veel uitmaken namelijk
Ik heb geen ervaring met kolven (een weekje ziekenhuis om het op peil te houden daargelaten), maar ik voed al -om en nabij- een jaar alleen snachts, waarvan heet laatste half jaar een ochtend en een avondvoeding. Gaat dus prima. Soms lijkt de produktie wat minder te worden, maar dan komt hij eens een keer extra of hij doet een paar dagen extra zijn best en het is zo weer op peil. Het kan dus wel zeker.quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:02 schreef leonieke het volgende:
Zijn er mensen hier die er ervaring mee hebben als in: kolven ging niet goed (weinig opbrengst) dus daarmee gestopt, maar ochtend- en avondvoeding geven blijft wel lukken?
Dat deed ik ook zo. Althans, dat probeerden we als ze de fles wildequote:Op vrijdag 4 juni 2010 06:50 schreef lily het volgende:
Ik kolf ongeveer 170 ml per keer. Ik kolf alleen op mijn werk, twee keer.
op werkdagen drinkt ze:
5.30 live aan borst
10.00 fles van 170 ml (voeding heb ik de werkdag ervoor gekolft)
14.30 fles van 170 ml (voeding heb ik de werkdag ervoor gekolft)
19.00 live aan borst
Lief dat je het vraagtquote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:32 schreef DaviniaHR het volgende:
fijn, miss!en afbouwen, je deed tnt alles op gevoel, waarom nu opeens wel een schema introduceren? zoals je zegt, het duurt zolang het duurt, en alles is prima. en senna is een leukerd!
asy, ik ga die link ook maar eens bestuderen
mijn tactiek 'ik zeg maar zo, ik zeg maar niks' lijkt te werkenvolgende week al 5 mnd!
en wat is het fijn om al tijden geen pijn van de bv meer te hebben!
eea verbleekt nog wel bij kou, wordt blauw bij sabbelen en kolven, maar het doet geen pijn. dus van mijn part wordt het paars met gele stippen, zolang het geen pijn doet, kan het me werkelijk niet boeien, eigenlijk
bj, hoe gaat het bij jullie?
en met trixie? ben je al afgebouwd tot 2 voedingen? gaat dat?
Ik heb ook 0 voorraad. Ik zou niet weten waarom (ik voorraad zou moeten hebben).quote:Op vrijdag 4 juni 2010 07:53 schreef miss_sly het volgende:
Maar ik bedoel eignelik het kolven op de werkdag ervoor. Ging prima, dus voorraad heb ik eigenlijk nooit verder aangelegd en wat er was van voor ik ging werken, is nooit gebruikt.
Nee, ik dus ook niet, maar ik lees het hier zo vaak, vandaar.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:57 schreef lily het volgende:
[..]
Ik heb ook 0 voorraad. Ik zou niet weten waarom (ik voorraad zou moeten hebben).
ik heb me een paar maanden terug al aangemeld en ik vind er geen drol aanquote:Op donderdag 3 juni 2010 22:03 schreef FF het volgende:
[..]
Misschien leuk voor sommigen hier.
Jip & Janneke Forum (http://jjbd2005.xsbb.nl/)
Hoe voelt wat?quote:
Ik heb nu een Medela Swing en ik kolf 1 borst per keer. Ik krijg aan 2 kanten een tsr, zowel bij live drinken van Harry als met kolven...quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:56 schreef octopussy het volgende:
[..]
Hoe voelt wat?
Asy, ik kolf dubbelzijdig (Medela freestyle) maar mijn toeschietreflex is niet dubbelzijdig. Ik moet voor de TSR echt de melkstroom visualiseren.
Ben trouwens wel heel tevreden met mijn kolf. Het apparaatje is erg klein, maar toch krachtig genoeg en de accu gaat heel lang mee! het is alleen wel een rib uit het lijf
Ik denk dat je hier meer te maken hebt met dat je kindje niet goed aanhapt (dat zeg je zelf al, en je hebt pijnlijke tepels) en dat hij daardoor misschien en je borsten niet goed stimuleert en hij niet effectief genoeg kan drinken waardoor hij dus honger heeft.quote:Op maandag 7 juni 2010 11:27 schreef Barbes het volgende:
Goedemorgen. Ik ben nieuw op dit forum, maar niet nieuw qua borstvoeding.
Mijn eerste zoon (Quinten, nu 5 jaar) heeft tot 1 week voor zijn 2e verjaardag 's avonds voor het slapengaan nog een lekker 'lukje' van mama's borst genomen. En toen van het ene op het andere moment had hij er genoeg van.
Nu met mijn 2e zoontje (Django, geboren 29 maart jl. dus nu 9 wkn) hoop ik het weer zo lang te kunnen volhouden. Echter, Django hapt niet zo goed als zijn broertje altijd deed, met als gevolg dat ik vaker wel dan geen pijnlijke tepels heb.
Bovendien lijkt het sinds een paar dagen alsof hij me tegen de avond echt volledig heeft leeggezogen, met als gevolg dat hij 's avonds erg onrustig en 'kwaad' zuigt, loslaat, huilt, zuigt, loslaat enz. en ook voor de nacht niet goed wil inslapen. Inmiddels heb ik mijn (kleine) voorraadje gekolfde melk erdoorheen gejaagd (zo tussen 22.00 en 23.00 krijgt hij dan een flesje met ca 60 ml en dan is hij wel lief en rustig).
Ik denk dat ik straks op pad moet om iets van kunstvoeding voor hongerige baby's moet gaan kopen, zodat ik dat avondprobleem kan opvangen.
Iemand anders ervaring met kindjes die opeens niet genoeg bv meer lijken te krijgen?
Je kan even in de zorgverzekeringsvoorwaarden kijken, de meeste vergoeden een laktatiekundige.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:19 schreef Barbes het volgende:
Tja, zo'n lactatiekundige heb ik 1 x vijf min. aan de telefoon gehad en toen lag er meteen een rekening van 20 euro op de mat! Daar kijk ik dus voorlopig even mee uit.
Ik heb 2 pakjes Nutrilon kant-en-klaar gekocht - niet om direct te gaan gebruiken maar gewoon om iets in huis te hebben voor het geval dat ik geen melk heb kunnen kolven ofzo.
Wat die 'mamahonger' betreft: dat heeft mijn kereltje zeker, maar hij heeft niet te klagen hoor (zelfs nu zit ik met één hand te tikken omdat hij bij me zit/ligt).
Het is fijn om zo even je verhaal kwijt te kunnen en wat tips en ervaringen van anderen te horen.
Ik ben ook niet van plan om over te stappen naar kunstvoeding...Als (zeer) ervaren (1e kind 2 jaar bv gegeven!) en enthousiaste bv-moeder, wil ik mijn kleine mannetje zo lang mogelijk het allerbeste geven wat ik kan.quote:Op maandag 7 juni 2010 15:45 schreef cattie het volgende:
Barbes, kunstvoeding is duurder.je kunt ook vrijwilligers van vbn of lll bellen (zie openingspost).
Nee, het was te veel voor een innestelingsbloeding. Ik las wel ergens dat bij veel vrouwen rond de 50-60 dagen na de bevalling een menstruatie-achtige bloeding optreedt, dus misschien was dat het.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:59 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik zat nog te denken... Weet je zeker dat je ongesteld bent geweest? Ik bedoel, het kan niet iets van een innesteling zijn geweest ofzo?? Het zou erg snel zijn, maar niet onmogelijk...
Leest amaranta eigenlijk (nog?) wel eens mee in deze topic? Ik vond deze post ineens...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:02 schreef amaranta het volgende:
Ik ga dit jaar gewoon de som op de proef nemen.
Bij de cito toets van groep 8 zal ik de scores eens onder de loep nemen. BV kids vs FV kids.
Oke?
We komen er zo rond mei/juni op terug !
Ja precies! Na een paar jaar bv geven denk je dat je alles wel hebt meegemaakt en dan: nieuw kindje, nieuwe manier van drinken en nieuwe hoogte- en dieptepunten.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:06 schreef Jelief het volgende:
Barbes,ik sluit mij aan bij de gegeven adviezen. Fijn dat het nu een keer rustiger ging. Ik dacht dat ik alles wel wist na 3 jaar voeden maar ik heb echt wel met mijn handen in het haar gezeten. Mijn mannetje is een heel andere drinker dan mijn meisje. Ook voor ervaren bvmama's is een potje zelfvertrouwen geen luxe.
Ja hij buigt af. Harry is 'op zoek naar zijn eigen lijntje'. Op het CB zit hij wat gewicht betreft op de -2 lijn. Qua lengte net onder de -1 lijn.quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:07 schreef WupWup het volgende:
Asyniur ik zie dat de gewichtscurve wat afbuigt, klopt dat? Hebben ze daar iets over gezegd? En menstruatie sucksIk had echt gehoopt dat ik daar minstens een half jaar vanaf zou zijn. Werd het al na 9 weken weer
![]()
Tja dan zou ik een electrische kolf moeten aanschaffen, daar zit ik niet echt op te wachten eigenlijk... eerst lukte het ook met de handkolf. Die neusspray is misschien nog wel een idee, want ik krijg maar 1 tsr en als het op is is het klaar zeg maar.... Moet ik daarvoor langs de HA?quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:07 schreef WupWup het volgende:
Sindell zou elektrisch, evt dubbelzijdig kolven misschien kunnen helpen? En synto neusspray?
Poh, ik kan het proberen...quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:27 schreef proud_mami het volgende:
Dames bedankt. En nee, de lactatiedeskundige heeft me niet uitgelegd hoe ik het mondje weer groter kan maken. Kun jij me dat uitleggen denk je?
Bij voorbaat dank!
thx!quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:58 schreef Groofsken het volgende:
Davinia, wat fijn dat ik jou hier nogsteeds zie posten. Wat heb je een boel doorstaan om nu zover te zijn gekomen al. Fijn zeg
.
quote:Mijn zoontje is nu 7,5 maand oud en vanmiddag heb ik de tweede ronde van een sollicitatieprocedure en het zit er best in dat ik aangenomen word Het is een baan van 3 dagen in de week. Nu heb ik een vraag over kolven. Vanmiddag heb ik om 1 uur de afspraak en daarna wil ik nog even de stad in voor kleding. Mijn zoontje is dan bij de gastouder en heeft rond 10 uur voor het laatst bij mij gedronken. Dan kan ik het beste wel even kolven tussendoor toch, of is dat niet perse nodig omdat mijn productie nu wel stabiel genoeg is? Anders moet ik maar een invalidetoilet bij de V&D zoeken ofzo
En als ik aangenomen word, zou dan 2 keer per dag kolven om 10 en om 16 uur (tijdens de pauzes) voldoende zijn om mijn productie op peil te houden? Of moet ik het gewoon uitproberen en als de productie keldert er van uitgaan dat er wel regeldagen komen? Ik wil nog heel lang bv blijven geven!
En nog iets. Gistermiddag was ik in de stad en heeft mijn man ons zoontje pap van moedermelk en daarna bambix waar al opvolgmelk in zit gegeven (dat laatste uit eigen initiatief). Hi jkrijgt papjes omdat hij niet uit de fles drinkt en moedermelk uit de tuitbeker is te dun, dan verslikt hij zich. En vannacht heeft hij doorgeslapen van 23.15 tot 6.30 uur(!!!) terwijl hij de papjes rond 15.00 uur had gekregen en rond 19 uur vrijwel niet bij mij gedronken heeft. Nou is het zo dat hij overdag heel slecht drinkt bij mij, hij wordt steeds ongelooflijk boos wanneer er een boertje dwarszit na een paar slokken of zelfs wanneer de TSR op gang komt. Dus hij drinkt overdag heel weinig en haalt dat 's nachts in. Dan slaapt hij half en drinkt wel rustig. Maar nu dus niet omdat hij zoveel gegeten heeft bij mijn man denk ik. Zou ik hem overdag dan te weinig bijvoeding aanbieden? Of moet ik bang zijn voor mijn productie wanneer ik hem standaard meer eten aanbied zodat hij doorslaapt? Hij krijgt nu overdag fruit en brood of een rijstwafel na zijn eerste slaapje en 's avonds bij het avondeten gekookte groente en zetmeel als een rijstwafel, pasta of aardappel. Ik prak het heel af en toe als hij het zelf niet wegkrijgt maar wel graag wil eten, zoals bij een nectarine, die is te draderig. Hij eet nog niet zoveel, ik denk omdat hij dan genoeg heeft van het zelf doen, maar misschien moet ik hem dan toch maar gaan voeren?
ik ben wel een beetje bang dat ze slechter / anders gaat drinken doordat ze pijn in dr mondje heeft, en dat ik dan weer een bo ga krijgenquote:vanaf wanneer moet ik de opgeslagen bevroren melk nu markeren met een S? en bij ontdooien even heel warm laten worden, toch? moet het ook met de verse melk?
En toen besloot mijn drinkexpert het zelf maar op te lossen door vannacht elke 1-2 uur te komen voor een voedingquote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:43 schreef Asyniur het volgende:
Boh, vandaag was Harry voor het eerst een hele dag bij opa en oma. Hij heeft er 3 flessen van ca 100cc gedronken terwijl ik maar een krappe 220cc heb gekolfd in 2 kolfsessies uit 2 borsten (Harry drinkt 1 borst per keer normaliter). Wat is wijsheid? De boel opkrikken door Harry dit weekend vaker aan te leggen of vaker te kolven? Ik moet maandag weer aan het werk
Ik had het eerder ook al gelezen, maar ik weet het ook niet, sorry. Ik snap dat je de wolk van bo al voelt hangen, hoe gaat het nu? Als de daktarin minder goed z'n werkt doet, pak dan gentiaan violet he!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:16 schreef DaviniaHR het volgende:
Twinkly, ik kolf nu ook 2 keer per dag, gaat prima. en aviva is 5 maanden.
lily doet het ook met 2x kolven, dus dat zal zeker moeten kunnen, denk ik zo.
zal ik ff mn spruwvraagjes in de herhaling gooien?
[..]
ik ben wel een beetje bang dat ze slechter / anders gaat drinken doordat ze pijn in dr mondje heeft, en dat ik dan weer een bo ga krijgen
naja, vorige keer hielp de daktarin heel snel, en we zijn gisteravond al begonnen, dus ik hoop dat het verder goed gaat...
Lijkt me ook heel erg lastig. Gelukkig heeft het zichzelf opgelost.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:29 schreef Grijs het volgende:
En vanmorgen toch getwijfeld: Marlien werd aangekleed en wilde naar 'mama toe'. Toen ik even later kwam kijken wilde ze bij 'mama dlinken'. Eenmaal beneden heeft ze haar brood gegeten en melk gedronken en toen ik beneden kwam had ze het er niet meer over.
Daar twijfel ik nu ook over ja..ze heeft witte aanslag op dr lippen en een paar dingetjes in dr wang. Tong is schoon en bij mij is ook niks te zien. Wel links een soort bloedige snee in mn tepelhof en rechts een soort rode bult op mn tepelquote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:30 schreef WupWup het volgende:
druppel melk na de voeding erop en letten op het aanleggen en aanhappen. ik ben zelf niet zo snel van het smeren, maar volgens mij zit daar ook geen goed of fout aan. geen spruw per ongeluk?
Oh, ik heb nog een aangebroken flesje, ik zal even kijken of het nog houdbaar is, dan mag je het wel hebben.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:15 schreef Linda2205 het volgende:
Bestellingen worden verwerkt vanaf 16 juniDat is te laat denk ik, ga de 19e alweer weg... ff wat anders zoeken.
Dat klinkt wel echt als spruw ja...quote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:21 schreef Linda2205 het volgende:
Das liefMaar is dat dan niet in contact gekomen met jullie spruw? Hoe werkt het eigenlijk? Grr...ik dacht dat als je dat in het begin niet had, je dan wel veilig zat. En nu zit ik de hele dag met zo'n zeurderige pijn in mn borst
Een keer per dag doe je het op je tepels en na iedere drinkbeurt smeer je je tepels in met de miconazolcreme. Die creme heel dun, je hoeft het niet af te wassen. In Lotte's mondje en op haar lipjes breng je het ook een keer per dag aan. Door te drinken brengt ze het ook al aan op je tepel, als ze maar aan een borst gedronken heeft moet je de andere tepel en een stukje eromheen nog paars maken. Hier had Niels een parelmoerachtige glans op zijn lipjes en ik heb het ook op mijn lippen gekregen (echt au!) omdat ik in het ziekenhuis had geleerd eerst mijn pink nat te maken voordat ik het vaccuum verbrak als hij verkeerd aangelegd was. En in het begin moest ik hem tijdens een voeding heel wat keren opnieuw aanleggen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:29 schreef Linda2205 het volgende:
Het zit op Lottes lippen, dat zag ik als eerste... maar ik had er nog nooit van gehoord dat spruw ook op je lippen kon zitten... doe je je tepels ook met violet-dinges? Of daar alleen die mico-nogwat voetzalf?
Weekje ongeveer. Ik ga nu voeden en slapen, morgen ben ik naar de draagwandeling dus ik kijk denk ik niet meer naar je reactie. Maar als je het wilt hebben hoor ik het welquote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:46 schreef Linda2205 het volgende:
ok, thnx! Dan gaan we maandag eerst maar naar de drogist... Hoe lang duurt het eer je daar vanaf bent?
Graagquote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:51 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Weekje ongeveer. Ik ga nu voeden en slapen, morgen ben ik naar de draagwandeling dus ik kijk denk ik niet meer naar je reactie. Maar als je het wilt hebben hoor ik het wel
Ook als alle tekenen van spruw weg zijn is het verstandig om nog wat dagen te blijven behandelen... Spruw is heel vervelend, het is een schimmel die eigenlijk de kop opsteekt als je weerstand wat laag is, of misschien ben je gewoon gevoelig voor schimmels.quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:06 schreef proud_mami het volgende:
Hallo allemaal,
Graag stel ik me even voor: ik ben proud_mami en de troste moeder van een zoontje van 14 dagen.
Ik wil ontzettend graag borstvoeding geven maar het gaat zeker niet van een leien dakje. Heb contact en al een consult van een lactatiedeskundige gehad maar het gaat met ups en downs. Kleintje heeft ook last van spruw dus dat schiet ook al niet op, al lijkt dat bijna weg te zijn nu (ik maak de kuur nog wel af).
Denk eraan het het borstvoeding is en geen tepelvoedingquote:Ik loop tegen het volgende aan, wellicht hebben jullie tips c.q. raad:
Bij het aanleggen pakt hij vaak alleen de tepel en niet een deel van het tepelhof. Of hij pakt hem wel goed maar dan heeft hij op een gegeven moment alleen nog maar de tepel in zijn mondje.
Met kolven verstoor je dat proces van vraag en aanbod. Je blijft nu meer vragen als je kindje bij je drinkt, en dus hou je een overproductie aan melk. De hoeveelheid die je kolft hoeft niet veel te zeggen over de hoeveelheid melk in je borsten. Een kindje leegt een borst veel efficienter dan een kolf.quote:Ik kolf ook vanaf het begin, heb namelijk hele erge stuwing gehad waardoor de kleine echt niet an d borst kon, die dingen waren echt keihard en opgezwollen. Als ik kolf krijg ik er echter niet meer dan max. 60 ml uit en dat is dan ong. 40 uit de linkerborst en 20 uit de rechter. Meer lukt gewoon niet. Is dat niet veel te weinig?En als hij aan de borst drinkt kijgt ie misschien nog wel minder. Lijkt me sowieso aan de magere kant.
Het vervelende is dat we allemaal geen maatstreepjes hebben zodat we zien hoeveel erin gaatquote:Ik vind het erg moeilijk, vooral ook omdat de kleine niet helemaal 100% ok is, hij heeft een verwijde nier (nierbekken eigenlijk) en een verwijde urineleider en moet de komende weken allerlei onderzoeken ondergaan. Maar ik wil hem zo graag bv geven maar ik word er wel onzeker en soms ook wel gestrest door en dat is ook niet goed lijkt me (voor hem, mij en de bv).
Je kan altijd bellen met de vbn of LLL, das gratis en mensen aan de telefoon hebben er ook echt wel verstand van.quote:Ik vind het in ieder geval ff fijn om hier even mijn hart te kunnen luchten en als jullie tips hebben dan hoor ik het graag.
Nee hoor. Vanaf 10 maanden mag je het onverdund geven. Zie lijst bv.com.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:04 schreef DaviniaHR het volgende:ze is nog geen half jaar, hoor! dat duurt nog heeeeeel lang (3 wk)
miss, ik dacht dat koemelk voor het eerste jaar werd afgeraden?
Oxytoxine speelt een grote rol bij borstvoeding.. Zorgt namelijk voor een toeschietreflex..quote:AMSTERDAM - Een stof in de hersenen die zorgt voor onderling vertrouwen en samenwerking tussen mensen, zorgt er tegelijkertijd voor dat zij zich agressief gedragen ten opzichte van mensen uit een concurrerende groep.
Dat blijkt uit onderzoek waarvan de Universiteit van Amsterdam (UvA) en de Universiteit Leiden de resultaten maandag hebben bekendgemaakt.
De wetenschappers onderzochten de werking van oxytocine, ook wel bekend als het knuffelhormoon. De stof speelt een belangrijke rol bij onder meer de binding tussen partners en tussen moeder en kind.
De heersende opvatting is dat de stof mensen aardiger en opofferingsgezinder maakt. Dat beeld verdient enige nuancering, aldus de onderzoekers. Als het belang van de eigen groep in het geding is, wekt oxytocine juist agressie op.
quote:Op zondag 13 juni 2010 17:03 schreef DaviniaHR het volgende:
paar dagen geleden gesprek met schoonma toen ik zei dat ik een kloofje had van de spruw: 'is 6 mnd een goed moment?'
ik: 'ja. 6 mnd is een goed moment om te beginnen met bijvoeden'
Ja das ook waar!! En dan is hij inderdaad ook nog eens de tegenpartij... Het is dus niet zo dat wij onredelijk zijn, we kunnen er gewoon niets aan doen.quote:Op maandag 14 juni 2010 13:05 schreef WupWup het volgende:
[..]
![]()
voor de bijna 6 maanden! Ga je mee richting het hele eerste jaar voeden?
Tico leuk stukje. Oxytocine speelt ook een hele belangrijke rol tijdens de weeën, dus dat is gelijk weer een excuus om je vent af te blaffen
Daar wegen de kosten wel tegenop denk ikquote:Op maandag 14 juni 2010 20:22 schreef Linda2205 het volgende:
Ik heb vandaag zalf en gel van de HA gekregen (eigen kosten) maar na 1x smeren voelt het al een heel stuk beter
Ja, tis erg fijn, maar 30¤ medicijnen en een doktersbezoekje hakken er wel inquote:Op maandag 14 juni 2010 20:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Daar wegen de kosten wel tegenop denk ik
Hier i het wel zo dat ik met mijn nederlandse verzekering gewoon de kosten van het huisartsbezoek in Frankrijk terug kon krijgen. Zelfde voor spul op recept.. Gelukkig maar, ik had in 1 jaar 2 kinderen die langs de huisarts mochten...quote:Op maandag 14 juni 2010 20:27 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ja, tis erg fijn, maar 30¤ medicijnen en een doktersbezoekje hakken er wel inHopen maar dat ik het mag declareren thuis...
Hoe oud is Leah? Als je er zo'n hekel aan hebt en ze is al wat ouder kun je toch de tijd dat ze op het kdv is gewoon laten vervangen door fruit en weet ik veel wat.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:04 schreef lily het volgende:
Ik ben het kolven zo beu![]()
En daardoor loopt het natuurlijk ook niet lekker. Vanochtend 20 minuten (links) voor 30 ml. Gelukkig haal ik dan uit rechts wel nog 150.
Leah drinkt links steeds slechter. Hooguit 5 minuten. Drinken, loslaten, mopperen. Drinken, loslaten, mopperen.
Dan leg ik haar rechts aan en drinkt ze lekker een minuut of 20 aan een stuk.
Toch stom dat links altijd zo moeilijk heeft gedaan.
Ik heb ze toch hetzelfde behandeld
Hoeveel dagen werk je? Ik werk 4 dagen en de 3 dagen thuis gewoon volledig voeden zorgde dat mn productie wel stabiel bleef.. Dan had ik op maandag weer wat stuwing en op donderdag niet...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:56 schreef lily het volgende:
Leah is dinsdag 6 maanden.
Ja, ik ga er ook mee stoppen (met dat kolven). Geen probleem mee verder alleen ben ik een beetje bang dat mijn productie dan zo'n knauw krijgt dat ik helemaal niet meer kan voeden en dat zou ik jammer vinden.
Verkoopt zo'n kolf tweedehands eigenlijk nog een beetje?
Het ding is nog geen 3 maanden gebruikt.
Gisteren wilde ze weer bij mij drinken en vanmiddag weer. Ik heb er vanmiddag maar aan toegegeven... Ze heeft niet veel gedronken, maar wel veel genotenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:29 schreef Grijs het volgende:
En vanmorgen toch getwijfeld: Marlien werd aangekleed en wilde naar 'mama toe'. Toen ik even later kwam kijken wilde ze bij 'mama dlinken'. Eenmaal beneden heeft ze haar brood gegeten en melk gedronken en toen ik beneden kwam had ze het er niet meer over.
4 maanden...quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:18 schreef Ticootje het volgende:
Hoe oud is Harry?![]()
En als je na een voeding nog druppels uit je tepel krijgt hoeft dat niet te betekenen dat je borst niet leeg is... Want je borsten zijn nooit leeg, er wordt melk aangemaakt zodra je kleine drinkt... Dus dat is normaal.
alweer?quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:47 schreef Grijs het volgende:
Asyniur, zouden het ook regeldagen kunnen zijn?
Bij 4 maanden denk ik niet echt aan regeldagen nee.quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:55 schreef Asyniur het volgende:
[..]
alweer?
die hebben we pas gehad...
ik was trouwens heemaal vergeten om op jou te reageren: zolang jullie er allebei nog van genieten, gewoon lekker blijven doen
dus op mijn werkdagen de voedingen die harry normaal drinkt kolven (3x dus) en dan voor de rest niet extra kolven en nu deze komende 5 dagen hem veel aanleggen, begrijp ik dat goed?quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:51 schreef Ticootje het volgende:
Asy, ik denk dat je met een paar dagen lekker vaak aanleggen een eind komt om je productie wat op te krikken.. Na een voeding gaan kolven en tussendoor kolven zou ik nog even laten.
Inderdaad Harry lekker vaak aanleggen de aankomende 5 dagen, dat zou echt wel voldoende moeten zijn.quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:57 schreef Asyniur het volgende:
[..]
dus op mijn werkdagen de voedingen die harry normaal drinkt kolven (3x dus) en dan voor de rest niet extra kolven en nu deze komende 5 dagen hem veel aanleggen, begrijp ik dat goed?
ik ben al 2x ongesteld geweest.quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bij 4 maanden denk ik niet echt aan regeldagen nee.
Zou je ongesteld kunnen worden? Of ben je het al geweest?
Dan is het manneke gewoon snel tevreden en moppert hij dus niet als hij wel honger heeft.... Als je dat weet, dan kun je hem wat vaker aanleggen als je ongesteld bent... Dus dan voedt je een beetje meer op jouw verzoek.quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:03 schreef Asyniur het volgende:
[..]
ik ben al 2x ongesteld geweest.
laatste keer was vorige week. dat zie je dan ook aan zijn gewicht bij het CB. Hij komt die week nauwelijks aan, maar het gekke is dat hij dan ook niet vaker om voeding vraagt. Hij komt dan gewoon nog steeds elke 3-4 uur, ook 's nachts...
Je kunt ook gewoon even bellen met de vbn of de lll... Das gratis en zeker voor simpelere vragen kunnen die mensen aan de lijn je goed helpen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:14 schreef Asyniur het volgende:
Dank voor je tips!
Als het volgende week niet beter gaat dan maak ik een nieuwe afspraak met de lk.
Ik wil namelijk echt graag minstens die 6 maanden bv halen. En liefst daarna ook nog want we vinden het allebei zo gezellig...
Mijn lk is ook gratis want ze is ook kinderarts dus ik maak dan gewoon een nieuwe afspraak met haarquote:Op donderdag 17 juni 2010 11:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon even bellen met de vbn of de lll... Das gratis en zeker voor simpelere vragen kunnen die mensen aan de lijn je goed helpen.
Als je echt blijft kampen me productieproblemen is een lk een optie omdat er bijvoorbeeld een medicijn is dat de melkproductie verhoogd.
Zo deed ik het wel. Direct afkoppelen, "nee" (of "au!") zeggen en weer aanleggen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:41 schreef DaviniaHR het volgende:
..
Dames, een vraagje. Aviva heeft de bijtknop gevonden.
Ik heb geprobeerd om duidelijk "nee" te roepen, geen respons.
Als ze bijt en ik zou dan "nee" zeggen en afkoppelen, dan daarna wel weer aanleggen?
..
Had je niet een kleine voorraad? Jammer, ik snap precies wat je bedoelt. Toen ik van de week tegen iemand zei dat het kolven niet genoeg opbracht en die persoon heel nuchter zei: gelukkig kun je ook gewoon een flesje geven dan, had ik echt even zoiets vanquote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:52 schreef WupWup het volgende:
Nou, de eerste werkdag en dus ook kolven overleefd. Ik heb 3 keer gekolfd en 100, 100, 80 eruit gekregen. Viel me alles mee! Ik heb 240cc uit de vriezer mee kunnen geven aan oma, maar helaas heeft ze het met kunstvoeding moeten aanvullen. Ik hoop echt dat ik meer ga kunnen kolven. Ik wéét dat kunstvoeding geen vergif is, maar het voelt zo kut![]()
Asy ik moet ook echt 2 borsten geven sinds dat Emma 3 maanden is ofzo. Ben ook gestart met een hyperlactatie, blokvoeden, 1 borst per voeding en toen dus naar 2 en daar zitten we nog steeds op.
Davinia wij hebben ook dat bijten meegemaakt, al was Emma een paar weken jonger dan Aviva nu. Het goede nieuws: het is overgegaan. Het slechte nieuws: niet door mijn actiesIk zei ook 'au' of 'niet doen', koppelde af, maar het hielp niet bepaald. Ik dacht even dat het door tandjes zou kunnen komen, maar die zijn er nu nog steeds niet. Misschien bij Aviva wel?
het heeft meer te maken met drukte en planning, dan met de mogelijkheden van een ruimte enzo.quote:Op zondag 20 juni 2010 10:03 schreef sindell het volgende:
Mja, nou heb ik er wat minder moeite mee dat ze af en toe eens ong 120 cc kv krijgt, dat is dan niet anders. Maar als ik zit te kolven en ik krijg er met moeite 50 cc uit, dan staan de tranen me wel in de ogen ja, daar heb ik het dan wel weer moeilijk mee.
Nu heb ik 2 dagenr met de dubbelzijdige electrische gekolfd en daarmee kom ik in ieder geval weer op 100 cc per keer. Dus wie weet gaat het nu iets beter als ik een hele werkdag moet kolven.
Ik kan zo 3x per dag naar de kamer toe lopen, moet alleen wel even bespreken of hij niet bezet is, want volgens mij zijn er nog 3 anderen die er ook gebruik van maken. (en dat op zo'n 2000 medewerkers in dat gebouw) Maar kan je dat echt niet anders regelen BJ? Dat zou toch moeten kunnen? Eigenlijk...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |