quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:27 schreef Barbes het volgende:Goedemorgen. Ik ben nieuw op dit forum, maar niet nieuw qua borstvoeding.
Mijn eerste zoon (Quinten, nu 5 jaar) heeft tot 1 week voor zijn 2e verjaardag 's avonds voor het slapengaan nog een lekker 'lukje' van mama's borst genomen. En toen van het ene op het andere moment had hij er genoeg van.
Nu met mijn 2e zoontje (Django, geboren 29 maart jl. dus nu 9 wkn) hoop ik het weer zo lang te kunnen volhouden. Echter, Django hapt niet zo goed als zijn broertje altijd deed, met als gevolg dat ik vaker wel dan geen pijnlijke tepels heb.
Bovendien lijkt het sinds een paar dagen alsof hij me tegen de avond echt volledig heeft leeggezogen, met als gevolg dat hij 's avonds erg onrustig en 'kwaad' zuigt, loslaat, huilt, zuigt, loslaat enz. en ook voor de nacht niet goed wil inslapen. Inmiddels heb ik mijn (kleine) voorraadje gekolfde melk erdoorheen gejaagd (zo tussen 22.00 en 23.00 krijgt hij dan een flesje met ca 60 ml en dan is hij wel lief en rustig).
Ik denk dat ik straks op pad moet om iets van kunstvoeding voor hongerige baby's moet gaan kopen, zodat ik dat avondprobleem kan opvangen.
Iemand anders ervaring met kindjes die opeens niet genoeg bv meer lijken te krijgen?
Ik denk dat je hier meer te maken hebt met dat je kindje niet goed aanhapt (dat zeg je zelf al, en je hebt pijnlijke tepels) en dat hij daardoor misschien en je borsten niet goed stimuleert en hij niet effectief genoeg kan drinken waardoor hij dus honger heeft.
Je kan, denk ik, het beste bellen met een laktatiekundige bij je in de buurt om eens te kijken naar het aanhappen en voor concrete tips om dat beter te laten verlopen.
Hou in elk geval wel even de groei van je kindje in de gaten. Misschien kun je even langs een weeguurtje bij het cb deze week, dan weet je ook meteen meer. Hij moet tussen de 90 en 200 gram per week aankomen, waarbij 90 echt, echt weinig is.
Als hij niet genoeg aankomt of net aan de 90 gram haalt, dan kun je het beste wat bijvoeden, eerste keus is natuurlijk afgekolfde melk, heb je dat niet dan kun je kunstvoeding geven. Omdat de drinktechniek waarschijnlijk niet helemaal lekker gaat, kun je misschien beter niet bijvoeden met een flesje. Je kunt overwegen om bij te voeden aan de borst door een hulpset, of anders door vingervoeden of met een cupje.
Ondertussen is het natuurlijk belangrijk dat jouw productie wat beter gestimuleerd wordt, je kunt dat doen door je kindje vaker aan te leggen, of je kolft na een voeding je borsten nog eens af.
Maar nogmaals doe dat ook in overleg met een laktatiekundige.
Heeft je kindje ook een fopspeentje?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.