Ik heb ook 0 voorraad. Ik zou niet weten waarom (ik voorraad zou moeten hebben).quote:Op vrijdag 4 juni 2010 07:53 schreef miss_sly het volgende:
Maar ik bedoel eignelik het kolven op de werkdag ervoor. Ging prima, dus voorraad heb ik eigenlijk nooit verder aangelegd en wat er was van voor ik ging werken, is nooit gebruikt.
Nee, ik dus ook niet, maar ik lees het hier zo vaak, vandaar.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:57 schreef lily het volgende:
[..]
Ik heb ook 0 voorraad. Ik zou niet weten waarom (ik voorraad zou moeten hebben).
ik heb me een paar maanden terug al aangemeld en ik vind er geen drol aanquote:Op donderdag 3 juni 2010 22:03 schreef FF het volgende:
[..]
Misschien leuk voor sommigen hier.
Jip & Janneke Forum (http://jjbd2005.xsbb.nl/)
Hoe voelt wat?quote:
Ik heb nu een Medela Swing en ik kolf 1 borst per keer. Ik krijg aan 2 kanten een tsr, zowel bij live drinken van Harry als met kolven...quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:56 schreef octopussy het volgende:
[..]
Hoe voelt wat?
Asy, ik kolf dubbelzijdig (Medela freestyle) maar mijn toeschietreflex is niet dubbelzijdig. Ik moet voor de TSR echt de melkstroom visualiseren.
Ben trouwens wel heel tevreden met mijn kolf. Het apparaatje is erg klein, maar toch krachtig genoeg en de accu gaat heel lang mee! het is alleen wel een rib uit het lijf
Ik denk dat je hier meer te maken hebt met dat je kindje niet goed aanhapt (dat zeg je zelf al, en je hebt pijnlijke tepels) en dat hij daardoor misschien en je borsten niet goed stimuleert en hij niet effectief genoeg kan drinken waardoor hij dus honger heeft.quote:Op maandag 7 juni 2010 11:27 schreef Barbes het volgende:
Goedemorgen. Ik ben nieuw op dit forum, maar niet nieuw qua borstvoeding.
Mijn eerste zoon (Quinten, nu 5 jaar) heeft tot 1 week voor zijn 2e verjaardag 's avonds voor het slapengaan nog een lekker 'lukje' van mama's borst genomen. En toen van het ene op het andere moment had hij er genoeg van.
Nu met mijn 2e zoontje (Django, geboren 29 maart jl. dus nu 9 wkn) hoop ik het weer zo lang te kunnen volhouden. Echter, Django hapt niet zo goed als zijn broertje altijd deed, met als gevolg dat ik vaker wel dan geen pijnlijke tepels heb.
Bovendien lijkt het sinds een paar dagen alsof hij me tegen de avond echt volledig heeft leeggezogen, met als gevolg dat hij 's avonds erg onrustig en 'kwaad' zuigt, loslaat, huilt, zuigt, loslaat enz. en ook voor de nacht niet goed wil inslapen. Inmiddels heb ik mijn (kleine) voorraadje gekolfde melk erdoorheen gejaagd (zo tussen 22.00 en 23.00 krijgt hij dan een flesje met ca 60 ml en dan is hij wel lief en rustig).
Ik denk dat ik straks op pad moet om iets van kunstvoeding voor hongerige baby's moet gaan kopen, zodat ik dat avondprobleem kan opvangen.
Iemand anders ervaring met kindjes die opeens niet genoeg bv meer lijken te krijgen?
Je kan even in de zorgverzekeringsvoorwaarden kijken, de meeste vergoeden een laktatiekundige.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:19 schreef Barbes het volgende:
Tja, zo'n lactatiekundige heb ik 1 x vijf min. aan de telefoon gehad en toen lag er meteen een rekening van 20 euro op de mat! Daar kijk ik dus voorlopig even mee uit.
Ik heb 2 pakjes Nutrilon kant-en-klaar gekocht - niet om direct te gaan gebruiken maar gewoon om iets in huis te hebben voor het geval dat ik geen melk heb kunnen kolven ofzo.
Wat die 'mamahonger' betreft: dat heeft mijn kereltje zeker, maar hij heeft niet te klagen hoor (zelfs nu zit ik met één hand te tikken omdat hij bij me zit/ligt).
Het is fijn om zo even je verhaal kwijt te kunnen en wat tips en ervaringen van anderen te horen.
Ik ben ook niet van plan om over te stappen naar kunstvoeding...Als (zeer) ervaren (1e kind 2 jaar bv gegeven!) en enthousiaste bv-moeder, wil ik mijn kleine mannetje zo lang mogelijk het allerbeste geven wat ik kan.quote:Op maandag 7 juni 2010 15:45 schreef cattie het volgende:
Barbes, kunstvoeding is duurder.je kunt ook vrijwilligers van vbn of lll bellen (zie openingspost).
Nee, het was te veel voor een innestelingsbloeding. Ik las wel ergens dat bij veel vrouwen rond de 50-60 dagen na de bevalling een menstruatie-achtige bloeding optreedt, dus misschien was dat het.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:59 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik zat nog te denken... Weet je zeker dat je ongesteld bent geweest? Ik bedoel, het kan niet iets van een innesteling zijn geweest ofzo?? Het zou erg snel zijn, maar niet onmogelijk...
Leest amaranta eigenlijk (nog?) wel eens mee in deze topic? Ik vond deze post ineens...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:02 schreef amaranta het volgende:
Ik ga dit jaar gewoon de som op de proef nemen.
Bij de cito toets van groep 8 zal ik de scores eens onder de loep nemen. BV kids vs FV kids.
Oke?
We komen er zo rond mei/juni op terug !
Ja precies! Na een paar jaar bv geven denk je dat je alles wel hebt meegemaakt en dan: nieuw kindje, nieuwe manier van drinken en nieuwe hoogte- en dieptepunten.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:06 schreef Jelief het volgende:
Barbes,ik sluit mij aan bij de gegeven adviezen. Fijn dat het nu een keer rustiger ging. Ik dacht dat ik alles wel wist na 3 jaar voeden maar ik heb echt wel met mijn handen in het haar gezeten. Mijn mannetje is een heel andere drinker dan mijn meisje. Ook voor ervaren bvmama's is een potje zelfvertrouwen geen luxe.
Ja hij buigt af. Harry is 'op zoek naar zijn eigen lijntje'. Op het CB zit hij wat gewicht betreft op de -2 lijn. Qua lengte net onder de -1 lijn.quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:07 schreef WupWup het volgende:
Asyniur ik zie dat de gewichtscurve wat afbuigt, klopt dat? Hebben ze daar iets over gezegd? En menstruatie sucksIk had echt gehoopt dat ik daar minstens een half jaar vanaf zou zijn. Werd het al na 9 weken weer
![]()
Tja dan zou ik een electrische kolf moeten aanschaffen, daar zit ik niet echt op te wachten eigenlijk... eerst lukte het ook met de handkolf. Die neusspray is misschien nog wel een idee, want ik krijg maar 1 tsr en als het op is is het klaar zeg maar.... Moet ik daarvoor langs de HA?quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:07 schreef WupWup het volgende:
Sindell zou elektrisch, evt dubbelzijdig kolven misschien kunnen helpen? En synto neusspray?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |