abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82319760
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 07:53 schreef miss_sly het volgende:
Maar ik bedoel eignelik het kolven op de werkdag ervoor. Ging prima, dus voorraad heb ik eigenlijk nooit verder aangelegd en wat er was van voor ik ging werken, is nooit gebruikt.
Ik heb ook 0 voorraad. Ik zou niet weten waarom (ik voorraad zou moeten hebben).
  Moderator vrijdag 4 juni 2010 @ 11:24:15 #152
5428 crew  miss_sly
pi_82320780
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:57 schreef lily het volgende:

[..]

Ik heb ook 0 voorraad. Ik zou niet weten waarom (ik voorraad zou moeten hebben).
Nee, ik dus ook niet, maar ik lees het hier zo vaak, vandaar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:55:56 #153
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82322213
Ik heb bij eli wel voorraad bewust opgebouwd, nu niet. er ligt wel wat in de vriezer, das mss 3 voedingen totaal of zo.

Ons schema is hetzeflde als bij Lily, alleen andere tijden en 200cc per voeding.

Bij de gastouder komt het alleen niet uit, dus als ik weer 6 uur/dag ga werken, en dus 2x moet kolven, krijgt ze 2 schepjes FV met rijstebloem als papje rond de lunch, om de boel wat te rekken. Dan is ze ruim 5 mnd, en 2 jr geleden was rijstebloem nog geen bijvoeding, dus dat telt niet
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:03:13 #154
108648 cattie
lieve moeder
pi_82322549
Ik had een voorraad opgebouwd voor de keren dat ik langer weg moest dan alleen de werkdag. Ik heb 2x een tweedaagse cursus gehad in de bv periode. De 1e keer ging goed, de 2e keer begaf de vriezer het een dag van te voren en was mijn hele voorraad weg.
pi_82323677
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:03 schreef FF het volgende:

[..]

Misschien leuk voor sommigen hier.
Jip & Janneke Forum (http://jjbd2005.xsbb.nl/)
ik heb me een paar maanden terug al aangemeld en ik vind er geen drol aan

Hebben jullie dit al gezien? Politieke standpunten rondom borstvoeding
pi_82323740
Tja over dat kolven... Eergister heb ik een whopping 30cc gekolfd en gisteravond wel 60cc. Ik zou een gat in de lucht springen bij 140cc.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:57:46 #157
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82324719
Heb je dan geen kans op bo's als de borst niet goed geleegd wordt overdag?

en leo, in jouw geval kolf je dan om de boel in stand te houden, niet om ervoor te zorgen dat thomas enkel bv krijgt... is een ander doel. geeft mss ook rust.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 14:11:20 #158
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82327964
Ik heb vanmorgen uit 1 borst 150cc gekolfd!
maar dat was vals want mijn kind had de hele nacht doorgeslapen dus ik had aan de ene kant een ploftiet die hij heeft leeggedronken en de voeding daarna kolfde ik dus 150cc uit de andere borst
Normaal kolf ik ongeveer 100cc per borst (ik geef maar 1 borst per keer dus ik kolf ook maar 1 borst per keer)

En omdat ik dus nog maar een krappe 100cc per keer kolf en Harry meer drinkt uit de fles, heb ik besloten om een dubbele kolf aan te schaffen. Zo kan ik op het werk 2 borsten tegelijk afkolven. Dan heb ik genoeg opbrengst in de dezelfde tijd...
  vrijdag 4 juni 2010 @ 14:13:40 #159
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82328066
Ow en inca, je kan de stuwing ook wegkolven hè?
Kijk wat je kan hebben aan stuwing en kolf het ergste weg. Na een paar dagen wordt het al veel minder.
Zo heb ik het op advies van de lactatiekundige gedaan om mijn overproductie te verminderen.
pi_82329420
Hoe voelt dat dan.
pi_82330019
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 14:43 schreef Droomert het volgende:
Hoe voelt dat dan.
Hoe voelt wat?

Asy, ik kolf dubbelzijdig (Medela freestyle) maar mijn toeschietreflex is niet dubbelzijdig. Ik moet voor de TSR echt de melkstroom visualiseren.
Ben trouwens wel heel tevreden met mijn kolf. Het apparaatje is erg klein, maar toch krachtig genoeg en de accu gaat heel lang mee! het is alleen wel een rib uit het lijf
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:09:42 #162
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82330600
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 14:56 schreef octopussy het volgende:

[..]

Hoe voelt wat?

Asy, ik kolf dubbelzijdig (Medela freestyle) maar mijn toeschietreflex is niet dubbelzijdig. Ik moet voor de TSR echt de melkstroom visualiseren.
Ben trouwens wel heel tevreden met mijn kolf. Het apparaatje is erg klein, maar toch krachtig genoeg en de accu gaat heel lang mee! het is alleen wel een rib uit het lijf
Ik heb nu een Medela Swing en ik kolf 1 borst per keer. Ik krijg aan 2 kanten een tsr, zowel bij live drinken van Harry als met kolven...
Kolven gaat bij mij vooralsnog heel gemakkelijk maar ik heb (buiten 2x op vakantie) nog nergens anders gekolfd dan thuis...
pi_82434414
Goedemorgen. Ik ben nieuw op dit forum, maar niet nieuw qua borstvoeding.
Mijn eerste zoon (Quinten, nu 5 jaar) heeft tot 1 week voor zijn 2e verjaardag 's avonds voor het slapengaan nog een lekker 'lukje' van mama's borst genomen. En toen van het ene op het andere moment had hij er genoeg van.
Nu met mijn 2e zoontje (Django, geboren 29 maart jl. dus nu 9 wkn) hoop ik het weer zo lang te kunnen volhouden. Echter, Django hapt niet zo goed als zijn broertje altijd deed, met als gevolg dat ik vaker wel dan geen pijnlijke tepels heb.
Bovendien lijkt het sinds een paar dagen alsof hij me tegen de avond echt volledig heeft leeggezogen, met als gevolg dat hij 's avonds erg onrustig en 'kwaad' zuigt, loslaat, huilt, zuigt, loslaat enz. en ook voor de nacht niet goed wil inslapen. Inmiddels heb ik mijn (kleine) voorraadje gekolfde melk erdoorheen gejaagd (zo tussen 22.00 en 23.00 krijgt hij dan een flesje met ca 60 ml en dan is hij wel lief en rustig).
Ik denk dat ik straks op pad moet om iets van kunstvoeding voor hongerige baby's moet gaan kopen, zodat ik dat avondprobleem kan opvangen.
Iemand anders ervaring met kindjes die opeens niet genoeg bv meer lijken te krijgen?
  maandag 7 juni 2010 @ 11:42:12 #164
108648 cattie
lieve moeder
pi_82435012
Welkom Barbes. Is het onrustige drinken alleen 's avonds? Het zou spruw kunnen zijn, of clusteren, of regeldagen. Het beste is om een lactatiekundige of vrijwilliger van bvn of lll bellen. Het (structureel) bijgeven van kunstmelk is geen goede oplossing als je bv wilt blijven geven, want dan zal je productie dalen.
  maandag 7 juni 2010 @ 11:46:47 #165
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82435197
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:27 schreef Barbes het volgende:
Goedemorgen. Ik ben nieuw op dit forum, maar niet nieuw qua borstvoeding.
Mijn eerste zoon (Quinten, nu 5 jaar) heeft tot 1 week voor zijn 2e verjaardag 's avonds voor het slapengaan nog een lekker 'lukje' van mama's borst genomen. En toen van het ene op het andere moment had hij er genoeg van.
Nu met mijn 2e zoontje (Django, geboren 29 maart jl. dus nu 9 wkn) hoop ik het weer zo lang te kunnen volhouden. Echter, Django hapt niet zo goed als zijn broertje altijd deed, met als gevolg dat ik vaker wel dan geen pijnlijke tepels heb.
Bovendien lijkt het sinds een paar dagen alsof hij me tegen de avond echt volledig heeft leeggezogen, met als gevolg dat hij 's avonds erg onrustig en 'kwaad' zuigt, loslaat, huilt, zuigt, loslaat enz. en ook voor de nacht niet goed wil inslapen. Inmiddels heb ik mijn (kleine) voorraadje gekolfde melk erdoorheen gejaagd (zo tussen 22.00 en 23.00 krijgt hij dan een flesje met ca 60 ml en dan is hij wel lief en rustig).
Ik denk dat ik straks op pad moet om iets van kunstvoeding voor hongerige baby's moet gaan kopen, zodat ik dat avondprobleem kan opvangen.
Iemand anders ervaring met kindjes die opeens niet genoeg bv meer lijken te krijgen?
Ik denk dat je hier meer te maken hebt met dat je kindje niet goed aanhapt (dat zeg je zelf al, en je hebt pijnlijke tepels) en dat hij daardoor misschien en je borsten niet goed stimuleert en hij niet effectief genoeg kan drinken waardoor hij dus honger heeft.
Je kan, denk ik, het beste bellen met een laktatiekundige bij je in de buurt om eens te kijken naar het aanhappen en voor concrete tips om dat beter te laten verlopen.

Hou in elk geval wel even de groei van je kindje in de gaten. Misschien kun je even langs een weeguurtje bij het cb deze week, dan weet je ook meteen meer. Hij moet tussen de 90 en 200 gram per week aankomen, waarbij 90 echt, echt weinig is.
Als hij niet genoeg aankomt of net aan de 90 gram haalt, dan kun je het beste wat bijvoeden, eerste keus is natuurlijk afgekolfde melk, heb je dat niet dan kun je kunstvoeding geven. Omdat de drinktechniek waarschijnlijk niet helemaal lekker gaat, kun je misschien beter niet bijvoeden met een flesje. Je kunt overwegen om bij te voeden aan de borst door een hulpset, of anders door vingervoeden of met een cupje.
Ondertussen is het natuurlijk belangrijk dat jouw productie wat beter gestimuleerd wordt, je kunt dat doen door je kindje vaker aan te leggen, of je kolft na een voeding je borsten nog eens af.
Maar nogmaals doe dat ook in overleg met een laktatiekundige.

Heeft je kindje ook een fopspeentje?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 7 juni 2010 @ 11:49:01 #166
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82435274
even hier: miss_sly je pm-box is vol
pi_82436631
Hoi, bedankt voor de reacties.

Spruw is het niet (hebben we al gehad en ook bij mijn eerste kind, dus is goed herkenbaar).

Verder, als het een 'productie'probleem is, is dat er een die de laatste dagen pas is ontstaan.
Meneertje groeit namelijk als kool (bijna 2 kg aangekomen in 1 maand tijd en dat uitsluitend op bv).

Kan de melkproductie zo maar ineens drastisch verminderen???
Ik ben inmiddels wel ongesteld geworden, en ik weet dat dat de productie kan beïnvloeden, maar dat is al weer 1,5 week geleden.

Het aanhapprobleem doet zich eigenlijk alleen bij de rechter borst voor - links is altijd mijn goede kant geweest :-) - maar hoewel ik er in mijn eerste post erg over klaagde, is het nou ook weer niet zo slecht dat mijn ventje er niet genoeg uit zou krijgen (zie zijn gewichtstoename ).
Verder sabbelt/zuigt hij goed aan alles: borst of flesje maakt hem niet uit, als er maar melk uit komt. Ook op zijn speentje sabbelt hij normaliter, als zijn buikje vol is, met veel genoegen.

Wellicht is het dat clusteren? Heb er eigenlijk nooit van gehoord.

Het is alleen 's-avonds (begint rond etenstijd) en sinds ca. een dag of 5 dat Django zijn buikje niet vol lijkt te kunnen krijgen, althans niet tot een voldaan niveau en daardoor 'lastig' wordt.
  maandag 7 juni 2010 @ 12:29:51 #168
108648 cattie
lieve moeder
pi_82436849
Het klinkt mij als clusteren in de oren. De hele avond aan de borst willen liggen, niet (alleen) om te drinken, maar ook om bij je te zijn. Zeker als hij goed groeit, is dat niet echt iets om je zorgen over te maken, maar ik zou toch willen adviseren om een lactatiekundige te raadplegen, zeker als je alsnog kunstvoeding wilt gaan bijgeven of de groei stagneert ofzo.
pi_82437089
Spruw kan helaas ook verborgen voorkomen, dus vertrouw er niet 100% blind op dat je dat wel herkent.
Productie kan wel zo drastisch verminderen, je productie is nog allesbehalve stabiel en druk aan het regelen naar de behoefte van je zoon. Menstruatie is a bitch voor je productie. Maar als hij voldoende aankomt, tevreden is na de voeding en minimaal 6 goede plasluiers per dag heeft, lijkt het me dat je productie de schuldige niet is.
Je verhaal doet me inderdaad denken aan clusteren. Je productie varieert gedurende de dag en tegen de avond produceer je meestal minder dan bijvoorbeeld 's ochtends. Een baby reageert daarop door vaker kort te willen drinken. Dat kan een paar uur duren en dan gaat 'ie (meestal, bij de mijne ging het niet op ) een paar uur of zelfs een hele nacht slapen.
pi_82437207
Oja, bijvoeden is inderdaad niet handig. Het is niet alleen melkhonger, maar ook mamahonger! Vraag een lactatiekundige om even met je mee te denken!
pi_82441380
Tja, zo'n lactatiekundige heb ik 1 x vijf min. aan de telefoon gehad en toen lag er meteen een rekening van 20 euro op de mat! Daar kijk ik dus voorlopig even mee uit.
Ik heb 2 pakjes Nutrilon kant-en-klaar gekocht - niet om direct te gaan gebruiken maar gewoon om iets in huis te hebben voor het geval dat ik geen melk heb kunnen kolven ofzo.

Wat die 'mamahonger' betreft: dat heeft mijn kereltje zeker, maar hij heeft niet te klagen hoor (zelfs nu zit ik met één hand te tikken omdat hij bij me zit/ligt ).

Het is fijn om zo even je verhaal kwijt te kunnen en wat tips en ervaringen van anderen te horen.
pi_82441728
Barbes, hoe bekent klinkt jouw verhaal! Hier eigenlijk hetzelfde verhaal, behalve dan dat ze links wel goed aanhapt. Vannacht 2 uur met haar bezig geweest, iets doen we niet goed als ze rechts drinkt, wat meteen ook zorgt dat ze binnen 3 kwartier nog een keer wil drinken en dat 3 keer. En dat aanhappen dan! En ze laat idd ook steeds los, ik moet weer goed opletten dat ze goed aanhapt. Links gaat alles prima, behalve dat ze dus iets meer tijd tussen de voedingen laat doordat ze rechts vaker binnen 2 uur drinken wil. Dus links staat vaak op knappen..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 7 juni 2010 @ 14:31:49 #173
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82442005
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:19 schreef Barbes het volgende:
Tja, zo'n lactatiekundige heb ik 1 x vijf min. aan de telefoon gehad en toen lag er meteen een rekening van 20 euro op de mat! Daar kijk ik dus voorlopig even mee uit.
Ik heb 2 pakjes Nutrilon kant-en-klaar gekocht - niet om direct te gaan gebruiken maar gewoon om iets in huis te hebben voor het geval dat ik geen melk heb kunnen kolven ofzo.

Wat die 'mamahonger' betreft: dat heeft mijn kereltje zeker, maar hij heeft niet te klagen hoor (zelfs nu zit ik met één hand te tikken omdat hij bij me zit/ligt ).

Het is fijn om zo even je verhaal kwijt te kunnen en wat tips en ervaringen van anderen te horen.
Je kan even in de zorgverzekeringsvoorwaarden kijken, de meeste vergoeden een laktatiekundige.
pi_82442263
Morretje heb je al verschillende houdingen geprobeerd? Soms vind een kindje het gewoon niet zo lekker liggen op een bepaalde zij en dan kun je bijvoorbeeld in de rugbyhouding voeden. Of in bed 'verkeerdom' of even doordraaien naar je buik, zodat de baby je bovenste borst kan pakken.
  maandag 7 juni 2010 @ 15:45:20 #175
108648 cattie
lieve moeder
pi_82445992
Barbes, kunstvoeding is duurder. je kunt ook vrijwilligers van vbn of lll bellen (zie openingspost).
  maandag 7 juni 2010 @ 15:47:13 #176
108648 cattie
lieve moeder
pi_82446103
Morretje, Ive had dat in het begin ook en die bleek een vastzitten nekwerveltje te hebben, waardoor hij niet zo goed naar links kon met zijn hoofd. Gekke was dat hij verder geen voorkeurshouding had.
pi_82446417
Hm, voorkeurshouding heeft ze inderdaad ook niet.. Ze ligt nu op d'r rug te slapen, en draait ook zelf d'r hoofd van links naar rechts en andersom.
Wupwup, ik bed voed ik liggend, dat was eerst het eurekamoment, maar afgelopen nacht dus niet. Rugby heb ik ook wel eens geprobeerd, maar dat was het ook niet helemaal. Afgelopen week ging het de laatste paar dagen ook rechts wel goed eigenlijk, tot gisteren dus. Ik denk echt dat het onze houding is, en dus een kwestie van opletten.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_82481732
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:45 schreef cattie het volgende:
Barbes, kunstvoeding is duurder. je kunt ook vrijwilligers van vbn of lll bellen (zie openingspost).
Ik ben ook niet van plan om over te stappen naar kunstvoeding...Als (zeer) ervaren (1e kind 2 jaar bv gegeven!) en enthousiaste bv-moeder, wil ik mijn kleine mannetje zo lang mogelijk het allerbeste geven wat ik kan.
Maar er schuilt m.i. ook geen kwaad in af en toe kv geven, als het zo uitkomt.

Overigens heeft het kopen van de kv gisteren onmiddellijk geholpen, want Django was volledig tevreden met hetgeen hij uit mijn borsten wist te krijgen en hij heeft dus als vanouds geslapen...(zonder 1 druppel kv dus).
Wellicht dat de rust in mijn hoofd ("Als hij weer zo gaat mopperen heb ik tenminste kv in huis om hem te geven") ervoor gezorgd dat de productie weer wat is toegenomen.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 08:59:37 #179
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82481774
Oh ik zat nog te denken... Weet je zeker dat je ongesteld bent geweest? Ik bedoel, het kan niet iets van een innesteling zijn geweest ofzo?? Het zou erg snel zijn, maar niet onmogelijk...
pi_82482073
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 08:59 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik zat nog te denken... Weet je zeker dat je ongesteld bent geweest? Ik bedoel, het kan niet iets van een innesteling zijn geweest ofzo?? Het zou erg snel zijn, maar niet onmogelijk...
Nee, het was te veel voor een innestelingsbloeding. Ik las wel ergens dat bij veel vrouwen rond de 50-60 dagen na de bevalling een menstruatie-achtige bloeding optreedt, dus misschien was dat het.
  woensdag 9 juni 2010 @ 21:06:45 #181
62233 Jelief
ikke lief!
pi_82571121
Barbes,ik sluit mij aan bij de gegeven adviezen. Fijn dat het nu een keer rustiger ging. Ik dacht dat ik alles wel wist na 3 jaar voeden maar ik heb echt wel met mijn handen in het haar gezeten. Mijn mannetje is een heel andere drinker dan mijn meisje. Ook voor ervaren bvmama's is een potje zelfvertrouwen geen luxe.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 9 juni 2010 @ 22:48:51 #182
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82581258
hoe zit het met bv en ibuprofen? dat mag toch? de gewone dosering? hoe lang mag je daarmee doorgaan?
  woensdag 9 juni 2010 @ 23:01:52 #183
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_82582693
Ibu is veilig, ik zou gewoon de bijsluiter aanhouden voor doseringen e.d.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 9 juni 2010 @ 23:13:30 #184
18860 sindell
Seriously
pi_82584094
Muuh ik zit met een kolfdip ofzo
Waar ik eerst nog redelijk makkelijk 120 a 140 cc kolfde per keer (1 a 2 weken geleden) is het nu nog maar 60 hooguit 80. Niet genoeg om haar overdag volledig mee te voeden (dat was 140 per keer ook al niet trouwens) als ik aan het werk ben dus krijgt ze nu ook redelijk wat kunstvoeding erbij.
Op momenten dat ik wel thuis ben probeer ik haar zoveel mogelijk aan te leggen, maar heb ik ook het idee dat ze zelf de productie niet omhoog krijgt. Ik baal er wel van, want ik wil nog niet stoppen nu.
Als ik hele dagen werk kolf ik in ieder geval 2 keer met een Avent handkolf. Heeft iemand nog andere tips??
  woensdag 9 juni 2010 @ 23:27:39 #185
12913 GreatWhiteSilence
pi_82585567
's Avonds (of op een ander geschikt moment) nog wat clusterkolven? Dus ieder half uur een tijdje kolven?
Of je staat 's ochtends wat eerder op om dan wat te kolven, dan is de opbrengst vaak goed. Geen idee of je daar tijd voor kunt vinden? Een warm kompres voordat je gaat kolven, om de melk 'los te maken'?

[ Bericht 12% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 10-06-2010 00:02:54 ]
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 9 juni 2010 @ 23:48:05 #186
12913 GreatWhiteSilence
pi_82587408
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 18:02 schreef amaranta het volgende:
Ik ga dit jaar gewoon de som op de proef nemen.
Bij de cito toets van groep 8 zal ik de scores eens onder de loep nemen. BV kids vs FV kids.
Oke?
We komen er zo rond mei/juni op terug !
Leest amaranta eigenlijk (nog?) wel eens mee in deze topic? Ik vond deze post ineens...
pi_82602618
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 21:06 schreef Jelief het volgende:
Barbes,ik sluit mij aan bij de gegeven adviezen. Fijn dat het nu een keer rustiger ging. Ik dacht dat ik alles wel wist na 3 jaar voeden maar ik heb echt wel met mijn handen in het haar gezeten. Mijn mannetje is een heel andere drinker dan mijn meisje. Ook voor ervaren bvmama's is een potje zelfvertrouwen geen luxe.
Ja precies! Na een paar jaar bv geven denk je dat je alles wel hebt meegemaakt en dan: nieuw kindje, nieuwe manier van drinken en nieuwe hoogte- en dieptepunten.
Ach, gaat het niet zo met alles eigenlijk?
pi_82605816
Dat clusterkolven kan ik vanavond wel even proberen ja. Dat kan gewoon naast het gewone drinken van Laura?

Score van vandaag:
6.30 heeft Laura ongeveer een half uur gedronken, 15 min aan beide kanten best goed.
10 uur: krappe 100 cc gekolfd Terwijl ze al 120 gedronken heeft thuis volgens .
Schiet nog steeds niet echt op. Ben benieuwd wat de score vanmiddag wordt....
  donderdag 10 juni 2010 @ 11:03:27 #189
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82606723
sindell, moet je misschien ongesteld worden?
Harry is beide keren dat ik ongesteld moest worden maar 125/140 gram aangekomen in 2 weken terwijl hij tussendoor 110 per week aankomt.

We zijn vandaag weer gaan wegen en meten: 5060gram en 61cm

pi_82609315
Geen idee Asy, ben nog niet weer ongesteld geworden tot nu toe.

Harry blijft een kleintje he?
pi_82609714
Asyniur ik zie dat de gewichtscurve wat afbuigt, klopt dat? Hebben ze daar iets over gezegd? En menstruatie sucks Ik had echt gehoopt dat ik daar minstens een half jaar vanaf zou zijn. Werd het al na 9 weken weer

Sindell zou elektrisch, evt dubbelzijdig kolven misschien kunnen helpen? En synto neusspray?
  donderdag 10 juni 2010 @ 12:39:26 #192
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82611205
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 12:07 schreef WupWup het volgende:
Asyniur ik zie dat de gewichtscurve wat afbuigt, klopt dat? Hebben ze daar iets over gezegd? En menstruatie sucks Ik had echt gehoopt dat ik daar minstens een half jaar vanaf zou zijn. Werd het al na 9 weken weer
Ja hij buigt af. Harry is 'op zoek naar zijn eigen lijntje'. Op het CB zit hij wat gewicht betreft op de -2 lijn. Qua lengte net onder de -1 lijn.
Ik merk dat Harry niet goed aankomt als ik ongesteld ben. Nu in 16 dagen 140 gram, vorige keer in 14 dagen 125 gram. (ja ik ben al 2x ongesteld geweest ondanks volledige bv! )Tussendoor komt hij wel goed aan. Dan komt hij 110 per week aan ofzo. Het enige wat ik vreemd vind, is dat hij altijd hetzelfde ritme houdt qua bv (elke 3 uur). Je zou toch denken dat hij dan ook meer wil drinken ofzo als ik ongesteld ben
Maar goed, ik ga me er niet druk om maken zolang hij alert is en vrolijk en genoeg plas en poep produceert.
Ik mocht wel tussendoor komen wegen maar daar komt mijn kind niet van aan
pi_82612112
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 12:07 schreef WupWup het volgende:

Sindell zou elektrisch, evt dubbelzijdig kolven misschien kunnen helpen? En synto neusspray?
Tja dan zou ik een electrische kolf moeten aanschaffen, daar zit ik niet echt op te wachten eigenlijk... eerst lukte het ook met de handkolf. Die neusspray is misschien nog wel een idee, want ik krijg maar 1 tsr en als het op is is het klaar zeg maar.... Moet ik daarvoor langs de HA?

En ik zou het op zich niet erg vinden als ik weer ongesteld werd, daar heb ik nooit veel last van. Maar hier blijft het gewoon uit dankzij de bv denk ik. ( je kon altijd de klok erop gelijk zetten namelijk)
  donderdag 10 juni 2010 @ 14:27:52 #194
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_82616510
Ik ben gestopt met de borstvoeding waarschijnlijk. Ik heb nu 3 dagen niet gevoed 's ochtends en als Marlien er niet naar vraagt, dan voed ik niet meer. Ze heeft nu 2 jaar borstvoeding gehad en dat vind ik wel genoeg.
Ik vind het aan de ene kant wel een beetje jammer, maar eigenlijk ook wel fijn. Het is 's ochtends toch wel handig dat ik niet verplicht een half uur in bed hoef te liggen (ze wilde nog alleen liggend drinken). En nu kan ze 's ochtends (zelf) een bordje pap eten, of wat brood (moet nog even uitproberen wat het meest in de smaak valt ). En ik moet erop letten dat ik haar 's ochtends wel drinken geef. Dat vergeet ik nogal eens, maar dan had ze al bij mij gedronken. Nu ze niet meer bij mij drinkt, moet ik er wel aan denken... Gelukkig vraagt ze er zelf ook wel om.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_82621236
Goed gedaan Grijs, kan me je gevoel goed voorstellen. Had ik toen ook best wat moeite mee met eraan wennen
pi_82621545
Wat een prettige manier van stoppen, Grijs. Ik hoop dat we dat hier zo over een jaar of 1 à 2 ook kunnen doen!

Sindell, je moet in ieder geval je huisarts even bellen. Of hij je er ook voor wilt zien, moet 'ie zelf weten

Asyniur wel gek dat 'ie niet vaker komt als hij wel minder krijgt. Merk je zelf wat aan je productie als je ongesteld bent? Ik heb een week voordat ik 't moet worden een dipje. Irritant, want dat gaat Emma het opkrikken als ik pijnlijke tepels heb Maar ja, kunnen we weer even door Oja, en fijn dat Harry gewoon nog aan het zoeken is naar z'n lijntje. En je hebt helemaal gelijk als je zegt dat 'ie van vaker wegen toch niet meer aankomt
pi_82624810
Hallo allemaal,

Graag stel ik me even voor: ik ben proud_mami en de troste moeder van een zoontje van 14 dagen.
Ik wil ontzettend graag borstvoeding geven maar het gaat zeker niet van een leien dakje. Heb contact en al een consult van een lactatiedeskundige gehad maar het gaat met ups en downs. Kleintje heeft ook last van spruw dus dat schiet ook al niet op, al lijkt dat bijna weg te zijn nu (ik maak de kuur nog wel af).

Ik loop tegen het volgende aan, wellicht hebben jullie tips c.q. raad:

Bij het aanleggen pakt hij vaak alleen de tepel en niet een deel van het tepelhof. Of hij pakt hem wel goed maar dan heeft hij op een gegeven moment alleen nog maar de tepel in zijn mondje.

Ik kolf ook vanaf het begin, heb namelijk hele erge stuwing gehad waardoor de kleine echt niet an d borst kon, die dingen waren echt keihard en opgezwollen. Als ik kolf krijg ik er echter niet meer dan max. 60 ml uit en dat is dan ong. 40 uit de linkerborst en 20 uit de rechter. Meer lukt gewoon niet. Is dat niet veel te weinig?En als hij aan de borst drinkt kijgt ie misschien nog wel minder. Lijkt me sowieso aan de magere kant.

Ik vind het erg moeilijk, vooral ook omdat de kleine niet helemaal 100% ok is, hij heeft een verwijde nier (nierbekken eigenlijk) en een verwijde urineleider en moet de komende weken allerlei onderzoeken ondergaan. Maar ik wil hem zo graag bv geven maar ik word er wel onzeker en soms ook wel gestrest door en dat is ook niet goed lijkt me (voor hem, mij en de bv).

Ik vind het in ieder geval ff fijn om hier even mijn hart te kunnen luchten en als jullie tips hebben dan hoor ik het graag.

Bedankt!
pi_82625542
Nee hoor vaak kolft iemand veel en veel minder dan dat een kindje zelf uit de borst krijgt.
Dat is dus niet iets om van uit te gaan. pf je zorgen om te maken.
Aanleggen is soms ook iets wat kindjes moeten leren. En soms doen ze dat beter in een andere houding.
Dus hier zijn ook nog wel wat dingen voor. Er zijn ook nog tepelhoedjes dus dan kan helemaal goed komen.
Maar er zijn hier meiden die er meer over kunnen uitleggen dan ik.
  donderdag 10 juni 2010 @ 18:19:48 #199
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82628650
60 ml is heel netjes hoor! De maag van je kindje is niet veel groter dan dat. En bovendien drinkt je kindje meer uit de borst dan jij gekolfd krijgt.
Heeft de lactatiekundige je geleerd hoe je zijn mondje groter kan maken onder het drinken (dus ipv de tepel weer de tepelhof)?
pi_82628963
Dames bedankt. En nee, de lactatiedeskundige heeft me niet uitgelegd hoe ik het mondje weer groter kan maken. Kun jij me dat uitleggen denk je?

Bij voorbaat dank!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')