abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juni 2010 @ 15:47:13 #176
108648 cattie
lieve moeder
pi_82446103
Morretje, Ive had dat in het begin ook en die bleek een vastzitten nekwerveltje te hebben, waardoor hij niet zo goed naar links kon met zijn hoofd. Gekke was dat hij verder geen voorkeurshouding had.
pi_82446417
Hm, voorkeurshouding heeft ze inderdaad ook niet.. Ze ligt nu op d'r rug te slapen, en draait ook zelf d'r hoofd van links naar rechts en andersom.
Wupwup, ik bed voed ik liggend, dat was eerst het eurekamoment, maar afgelopen nacht dus niet. Rugby heb ik ook wel eens geprobeerd, maar dat was het ook niet helemaal. Afgelopen week ging het de laatste paar dagen ook rechts wel goed eigenlijk, tot gisteren dus. Ik denk echt dat het onze houding is, en dus een kwestie van opletten.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_82481732
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:45 schreef cattie het volgende:
Barbes, kunstvoeding is duurder. je kunt ook vrijwilligers van vbn of lll bellen (zie openingspost).
Ik ben ook niet van plan om over te stappen naar kunstvoeding...Als (zeer) ervaren (1e kind 2 jaar bv gegeven!) en enthousiaste bv-moeder, wil ik mijn kleine mannetje zo lang mogelijk het allerbeste geven wat ik kan.
Maar er schuilt m.i. ook geen kwaad in af en toe kv geven, als het zo uitkomt.

Overigens heeft het kopen van de kv gisteren onmiddellijk geholpen, want Django was volledig tevreden met hetgeen hij uit mijn borsten wist te krijgen en hij heeft dus als vanouds geslapen...(zonder 1 druppel kv dus).
Wellicht dat de rust in mijn hoofd ("Als hij weer zo gaat mopperen heb ik tenminste kv in huis om hem te geven") ervoor gezorgd dat de productie weer wat is toegenomen.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 08:59:37 #179
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82481774
Oh ik zat nog te denken... Weet je zeker dat je ongesteld bent geweest? Ik bedoel, het kan niet iets van een innesteling zijn geweest ofzo?? Het zou erg snel zijn, maar niet onmogelijk...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_82482073
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 08:59 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik zat nog te denken... Weet je zeker dat je ongesteld bent geweest? Ik bedoel, het kan niet iets van een innesteling zijn geweest ofzo?? Het zou erg snel zijn, maar niet onmogelijk...
Nee, het was te veel voor een innestelingsbloeding. Ik las wel ergens dat bij veel vrouwen rond de 50-60 dagen na de bevalling een menstruatie-achtige bloeding optreedt, dus misschien was dat het.
  woensdag 9 juni 2010 @ 21:06:45 #181
62233 Jelief
ikke lief!
pi_82571121
Barbes,ik sluit mij aan bij de gegeven adviezen. Fijn dat het nu een keer rustiger ging. Ik dacht dat ik alles wel wist na 3 jaar voeden maar ik heb echt wel met mijn handen in het haar gezeten. Mijn mannetje is een heel andere drinker dan mijn meisje. Ook voor ervaren bvmama's is een potje zelfvertrouwen geen luxe.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 9 juni 2010 @ 22:48:51 #182
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82581258
hoe zit het met bv en ibuprofen? dat mag toch? de gewone dosering? hoe lang mag je daarmee doorgaan?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 9 juni 2010 @ 23:01:52 #183
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_82582693
Ibu is veilig, ik zou gewoon de bijsluiter aanhouden voor doseringen e.d.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 9 juni 2010 @ 23:13:30 #184
18860 sindell
Seriously
pi_82584094
Muuh ik zit met een kolfdip ofzo
Waar ik eerst nog redelijk makkelijk 120 a 140 cc kolfde per keer (1 a 2 weken geleden) is het nu nog maar 60 hooguit 80. Niet genoeg om haar overdag volledig mee te voeden (dat was 140 per keer ook al niet trouwens) als ik aan het werk ben dus krijgt ze nu ook redelijk wat kunstvoeding erbij.
Op momenten dat ik wel thuis ben probeer ik haar zoveel mogelijk aan te leggen, maar heb ik ook het idee dat ze zelf de productie niet omhoog krijgt. Ik baal er wel van, want ik wil nog niet stoppen nu.
Als ik hele dagen werk kolf ik in ieder geval 2 keer met een Avent handkolf. Heeft iemand nog andere tips??
  woensdag 9 juni 2010 @ 23:27:39 #185
12913 GreatWhiteSilence
pi_82585567
's Avonds (of op een ander geschikt moment) nog wat clusterkolven? Dus ieder half uur een tijdje kolven?
Of je staat 's ochtends wat eerder op om dan wat te kolven, dan is de opbrengst vaak goed. Geen idee of je daar tijd voor kunt vinden? Een warm kompres voordat je gaat kolven, om de melk 'los te maken'?

[ Bericht 12% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 10-06-2010 00:02:54 ]
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 9 juni 2010 @ 23:48:05 #186
12913 GreatWhiteSilence
pi_82587408
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 18:02 schreef amaranta het volgende:
Ik ga dit jaar gewoon de som op de proef nemen.
Bij de cito toets van groep 8 zal ik de scores eens onder de loep nemen. BV kids vs FV kids.
Oke?
We komen er zo rond mei/juni op terug !
Leest amaranta eigenlijk (nog?) wel eens mee in deze topic? Ik vond deze post ineens...
pi_82602618
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 21:06 schreef Jelief het volgende:
Barbes,ik sluit mij aan bij de gegeven adviezen. Fijn dat het nu een keer rustiger ging. Ik dacht dat ik alles wel wist na 3 jaar voeden maar ik heb echt wel met mijn handen in het haar gezeten. Mijn mannetje is een heel andere drinker dan mijn meisje. Ook voor ervaren bvmama's is een potje zelfvertrouwen geen luxe.
Ja precies! Na een paar jaar bv geven denk je dat je alles wel hebt meegemaakt en dan: nieuw kindje, nieuwe manier van drinken en nieuwe hoogte- en dieptepunten.
Ach, gaat het niet zo met alles eigenlijk?
pi_82605816
Dat clusterkolven kan ik vanavond wel even proberen ja. Dat kan gewoon naast het gewone drinken van Laura?

Score van vandaag:
6.30 heeft Laura ongeveer een half uur gedronken, 15 min aan beide kanten best goed.
10 uur: krappe 100 cc gekolfd Terwijl ze al 120 gedronken heeft thuis volgens .
Schiet nog steeds niet echt op. Ben benieuwd wat de score vanmiddag wordt....
  donderdag 10 juni 2010 @ 11:03:27 #189
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82606723
sindell, moet je misschien ongesteld worden?
Harry is beide keren dat ik ongesteld moest worden maar 125/140 gram aangekomen in 2 weken terwijl hij tussendoor 110 per week aankomt.

We zijn vandaag weer gaan wegen en meten: 5060gram en 61cm

pi_82609315
Geen idee Asy, ben nog niet weer ongesteld geworden tot nu toe.

Harry blijft een kleintje he?
pi_82609714
Asyniur ik zie dat de gewichtscurve wat afbuigt, klopt dat? Hebben ze daar iets over gezegd? En menstruatie sucks Ik had echt gehoopt dat ik daar minstens een half jaar vanaf zou zijn. Werd het al na 9 weken weer

Sindell zou elektrisch, evt dubbelzijdig kolven misschien kunnen helpen? En synto neusspray?
  donderdag 10 juni 2010 @ 12:39:26 #192
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82611205
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 12:07 schreef WupWup het volgende:
Asyniur ik zie dat de gewichtscurve wat afbuigt, klopt dat? Hebben ze daar iets over gezegd? En menstruatie sucks Ik had echt gehoopt dat ik daar minstens een half jaar vanaf zou zijn. Werd het al na 9 weken weer
Ja hij buigt af. Harry is 'op zoek naar zijn eigen lijntje'. Op het CB zit hij wat gewicht betreft op de -2 lijn. Qua lengte net onder de -1 lijn.
Ik merk dat Harry niet goed aankomt als ik ongesteld ben. Nu in 16 dagen 140 gram, vorige keer in 14 dagen 125 gram. (ja ik ben al 2x ongesteld geweest ondanks volledige bv! )Tussendoor komt hij wel goed aan. Dan komt hij 110 per week aan ofzo. Het enige wat ik vreemd vind, is dat hij altijd hetzelfde ritme houdt qua bv (elke 3 uur). Je zou toch denken dat hij dan ook meer wil drinken ofzo als ik ongesteld ben
Maar goed, ik ga me er niet druk om maken zolang hij alert is en vrolijk en genoeg plas en poep produceert.
Ik mocht wel tussendoor komen wegen maar daar komt mijn kind niet van aan
pi_82612112
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 12:07 schreef WupWup het volgende:

Sindell zou elektrisch, evt dubbelzijdig kolven misschien kunnen helpen? En synto neusspray?
Tja dan zou ik een electrische kolf moeten aanschaffen, daar zit ik niet echt op te wachten eigenlijk... eerst lukte het ook met de handkolf. Die neusspray is misschien nog wel een idee, want ik krijg maar 1 tsr en als het op is is het klaar zeg maar.... Moet ik daarvoor langs de HA?

En ik zou het op zich niet erg vinden als ik weer ongesteld werd, daar heb ik nooit veel last van. Maar hier blijft het gewoon uit dankzij de bv denk ik. ( je kon altijd de klok erop gelijk zetten namelijk)
  donderdag 10 juni 2010 @ 14:27:52 #194
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_82616510
Ik ben gestopt met de borstvoeding waarschijnlijk. Ik heb nu 3 dagen niet gevoed 's ochtends en als Marlien er niet naar vraagt, dan voed ik niet meer. Ze heeft nu 2 jaar borstvoeding gehad en dat vind ik wel genoeg.
Ik vind het aan de ene kant wel een beetje jammer, maar eigenlijk ook wel fijn. Het is 's ochtends toch wel handig dat ik niet verplicht een half uur in bed hoef te liggen (ze wilde nog alleen liggend drinken). En nu kan ze 's ochtends (zelf) een bordje pap eten, of wat brood (moet nog even uitproberen wat het meest in de smaak valt ). En ik moet erop letten dat ik haar 's ochtends wel drinken geef. Dat vergeet ik nogal eens, maar dan had ze al bij mij gedronken. Nu ze niet meer bij mij drinkt, moet ik er wel aan denken... Gelukkig vraagt ze er zelf ook wel om.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_82621236
Goed gedaan Grijs, kan me je gevoel goed voorstellen. Had ik toen ook best wat moeite mee met eraan wennen
pi_82621545
Wat een prettige manier van stoppen, Grijs. Ik hoop dat we dat hier zo over een jaar of 1 à 2 ook kunnen doen!

Sindell, je moet in ieder geval je huisarts even bellen. Of hij je er ook voor wilt zien, moet 'ie zelf weten

Asyniur wel gek dat 'ie niet vaker komt als hij wel minder krijgt. Merk je zelf wat aan je productie als je ongesteld bent? Ik heb een week voordat ik 't moet worden een dipje. Irritant, want dat gaat Emma het opkrikken als ik pijnlijke tepels heb Maar ja, kunnen we weer even door Oja, en fijn dat Harry gewoon nog aan het zoeken is naar z'n lijntje. En je hebt helemaal gelijk als je zegt dat 'ie van vaker wegen toch niet meer aankomt
pi_82624810
Hallo allemaal,

Graag stel ik me even voor: ik ben proud_mami en de troste moeder van een zoontje van 14 dagen.
Ik wil ontzettend graag borstvoeding geven maar het gaat zeker niet van een leien dakje. Heb contact en al een consult van een lactatiedeskundige gehad maar het gaat met ups en downs. Kleintje heeft ook last van spruw dus dat schiet ook al niet op, al lijkt dat bijna weg te zijn nu (ik maak de kuur nog wel af).

Ik loop tegen het volgende aan, wellicht hebben jullie tips c.q. raad:

Bij het aanleggen pakt hij vaak alleen de tepel en niet een deel van het tepelhof. Of hij pakt hem wel goed maar dan heeft hij op een gegeven moment alleen nog maar de tepel in zijn mondje.

Ik kolf ook vanaf het begin, heb namelijk hele erge stuwing gehad waardoor de kleine echt niet an d borst kon, die dingen waren echt keihard en opgezwollen. Als ik kolf krijg ik er echter niet meer dan max. 60 ml uit en dat is dan ong. 40 uit de linkerborst en 20 uit de rechter. Meer lukt gewoon niet. Is dat niet veel te weinig?En als hij aan de borst drinkt kijgt ie misschien nog wel minder. Lijkt me sowieso aan de magere kant.

Ik vind het erg moeilijk, vooral ook omdat de kleine niet helemaal 100% ok is, hij heeft een verwijde nier (nierbekken eigenlijk) en een verwijde urineleider en moet de komende weken allerlei onderzoeken ondergaan. Maar ik wil hem zo graag bv geven maar ik word er wel onzeker en soms ook wel gestrest door en dat is ook niet goed lijkt me (voor hem, mij en de bv).

Ik vind het in ieder geval ff fijn om hier even mijn hart te kunnen luchten en als jullie tips hebben dan hoor ik het graag.

Bedankt!
pi_82625542
Nee hoor vaak kolft iemand veel en veel minder dan dat een kindje zelf uit de borst krijgt.
Dat is dus niet iets om van uit te gaan. pf je zorgen om te maken.
Aanleggen is soms ook iets wat kindjes moeten leren. En soms doen ze dat beter in een andere houding.
Dus hier zijn ook nog wel wat dingen voor. Er zijn ook nog tepelhoedjes dus dan kan helemaal goed komen.
Maar er zijn hier meiden die er meer over kunnen uitleggen dan ik.
  donderdag 10 juni 2010 @ 18:19:48 #199
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82628650
60 ml is heel netjes hoor! De maag van je kindje is niet veel groter dan dat. En bovendien drinkt je kindje meer uit de borst dan jij gekolfd krijgt.
Heeft de lactatiekundige je geleerd hoe je zijn mondje groter kan maken onder het drinken (dus ipv de tepel weer de tepelhof)?
pi_82628963
Dames bedankt. En nee, de lactatiedeskundige heeft me niet uitgelegd hoe ik het mondje weer groter kan maken. Kun jij me dat uitleggen denk je?

Bij voorbaat dank!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')