Poh, ik kan het proberen...quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:27 schreef proud_mami het volgende:
Dames bedankt. En nee, de lactatiedeskundige heeft me niet uitgelegd hoe ik het mondje weer groter kan maken. Kun jij me dat uitleggen denk je?
Bij voorbaat dank!
thx!quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:58 schreef Groofsken het volgende:
Davinia, wat fijn dat ik jou hier nogsteeds zie posten. Wat heb je een boel doorstaan om nu zover te zijn gekomen al. Fijn zeg
.
quote:Mijn zoontje is nu 7,5 maand oud en vanmiddag heb ik de tweede ronde van een sollicitatieprocedure en het zit er best in dat ik aangenomen word Het is een baan van 3 dagen in de week. Nu heb ik een vraag over kolven. Vanmiddag heb ik om 1 uur de afspraak en daarna wil ik nog even de stad in voor kleding. Mijn zoontje is dan bij de gastouder en heeft rond 10 uur voor het laatst bij mij gedronken. Dan kan ik het beste wel even kolven tussendoor toch, of is dat niet perse nodig omdat mijn productie nu wel stabiel genoeg is? Anders moet ik maar een invalidetoilet bij de V&D zoeken ofzo
En als ik aangenomen word, zou dan 2 keer per dag kolven om 10 en om 16 uur (tijdens de pauzes) voldoende zijn om mijn productie op peil te houden? Of moet ik het gewoon uitproberen en als de productie keldert er van uitgaan dat er wel regeldagen komen? Ik wil nog heel lang bv blijven geven!
En nog iets. Gistermiddag was ik in de stad en heeft mijn man ons zoontje pap van moedermelk en daarna bambix waar al opvolgmelk in zit gegeven (dat laatste uit eigen initiatief). Hi jkrijgt papjes omdat hij niet uit de fles drinkt en moedermelk uit de tuitbeker is te dun, dan verslikt hij zich. En vannacht heeft hij doorgeslapen van 23.15 tot 6.30 uur(!!!) terwijl hij de papjes rond 15.00 uur had gekregen en rond 19 uur vrijwel niet bij mij gedronken heeft. Nou is het zo dat hij overdag heel slecht drinkt bij mij, hij wordt steeds ongelooflijk boos wanneer er een boertje dwarszit na een paar slokken of zelfs wanneer de TSR op gang komt. Dus hij drinkt overdag heel weinig en haalt dat 's nachts in. Dan slaapt hij half en drinkt wel rustig. Maar nu dus niet omdat hij zoveel gegeten heeft bij mijn man denk ik. Zou ik hem overdag dan te weinig bijvoeding aanbieden? Of moet ik bang zijn voor mijn productie wanneer ik hem standaard meer eten aanbied zodat hij doorslaapt? Hij krijgt nu overdag fruit en brood of een rijstwafel na zijn eerste slaapje en 's avonds bij het avondeten gekookte groente en zetmeel als een rijstwafel, pasta of aardappel. Ik prak het heel af en toe als hij het zelf niet wegkrijgt maar wel graag wil eten, zoals bij een nectarine, die is te draderig. Hij eet nog niet zoveel, ik denk omdat hij dan genoeg heeft van het zelf doen, maar misschien moet ik hem dan toch maar gaan voeren?
ik ben wel een beetje bang dat ze slechter / anders gaat drinken doordat ze pijn in dr mondje heeft, en dat ik dan weer een bo ga krijgenquote:vanaf wanneer moet ik de opgeslagen bevroren melk nu markeren met een S? en bij ontdooien even heel warm laten worden, toch? moet het ook met de verse melk?
En toen besloot mijn drinkexpert het zelf maar op te lossen door vannacht elke 1-2 uur te komen voor een voedingquote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:43 schreef Asyniur het volgende:
Boh, vandaag was Harry voor het eerst een hele dag bij opa en oma. Hij heeft er 3 flessen van ca 100cc gedronken terwijl ik maar een krappe 220cc heb gekolfd in 2 kolfsessies uit 2 borsten (Harry drinkt 1 borst per keer normaliter). Wat is wijsheid? De boel opkrikken door Harry dit weekend vaker aan te leggen of vaker te kolven? Ik moet maandag weer aan het werk
Ik had het eerder ook al gelezen, maar ik weet het ook niet, sorry. Ik snap dat je de wolk van bo al voelt hangen, hoe gaat het nu? Als de daktarin minder goed z'n werkt doet, pak dan gentiaan violet he!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:16 schreef DaviniaHR het volgende:
Twinkly, ik kolf nu ook 2 keer per dag, gaat prima. en aviva is 5 maanden.
lily doet het ook met 2x kolven, dus dat zal zeker moeten kunnen, denk ik zo.
zal ik ff mn spruwvraagjes in de herhaling gooien?
[..]
ik ben wel een beetje bang dat ze slechter / anders gaat drinken doordat ze pijn in dr mondje heeft, en dat ik dan weer een bo ga krijgen
naja, vorige keer hielp de daktarin heel snel, en we zijn gisteravond al begonnen, dus ik hoop dat het verder goed gaat...
Lijkt me ook heel erg lastig. Gelukkig heeft het zichzelf opgelost.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:29 schreef Grijs het volgende:
En vanmorgen toch getwijfeld: Marlien werd aangekleed en wilde naar 'mama toe'. Toen ik even later kwam kijken wilde ze bij 'mama dlinken'. Eenmaal beneden heeft ze haar brood gegeten en melk gedronken en toen ik beneden kwam had ze het er niet meer over.
Daar twijfel ik nu ook over ja..ze heeft witte aanslag op dr lippen en een paar dingetjes in dr wang. Tong is schoon en bij mij is ook niks te zien. Wel links een soort bloedige snee in mn tepelhof en rechts een soort rode bult op mn tepelquote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:30 schreef WupWup het volgende:
druppel melk na de voeding erop en letten op het aanleggen en aanhappen. ik ben zelf niet zo snel van het smeren, maar volgens mij zit daar ook geen goed of fout aan. geen spruw per ongeluk?
Oh, ik heb nog een aangebroken flesje, ik zal even kijken of het nog houdbaar is, dan mag je het wel hebben.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:15 schreef Linda2205 het volgende:
Bestellingen worden verwerkt vanaf 16 juniDat is te laat denk ik, ga de 19e alweer weg... ff wat anders zoeken.
Dat klinkt wel echt als spruw ja...quote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:21 schreef Linda2205 het volgende:
Das liefMaar is dat dan niet in contact gekomen met jullie spruw? Hoe werkt het eigenlijk? Grr...ik dacht dat als je dat in het begin niet had, je dan wel veilig zat. En nu zit ik de hele dag met zo'n zeurderige pijn in mn borst
Een keer per dag doe je het op je tepels en na iedere drinkbeurt smeer je je tepels in met de miconazolcreme. Die creme heel dun, je hoeft het niet af te wassen. In Lotte's mondje en op haar lipjes breng je het ook een keer per dag aan. Door te drinken brengt ze het ook al aan op je tepel, als ze maar aan een borst gedronken heeft moet je de andere tepel en een stukje eromheen nog paars maken. Hier had Niels een parelmoerachtige glans op zijn lipjes en ik heb het ook op mijn lippen gekregen (echt au!) omdat ik in het ziekenhuis had geleerd eerst mijn pink nat te maken voordat ik het vaccuum verbrak als hij verkeerd aangelegd was. En in het begin moest ik hem tijdens een voeding heel wat keren opnieuw aanleggen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:29 schreef Linda2205 het volgende:
Het zit op Lottes lippen, dat zag ik als eerste... maar ik had er nog nooit van gehoord dat spruw ook op je lippen kon zitten... doe je je tepels ook met violet-dinges? Of daar alleen die mico-nogwat voetzalf?
Weekje ongeveer. Ik ga nu voeden en slapen, morgen ben ik naar de draagwandeling dus ik kijk denk ik niet meer naar je reactie. Maar als je het wilt hebben hoor ik het welquote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:46 schreef Linda2205 het volgende:
ok, thnx! Dan gaan we maandag eerst maar naar de drogist... Hoe lang duurt het eer je daar vanaf bent?
Graagquote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:51 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Weekje ongeveer. Ik ga nu voeden en slapen, morgen ben ik naar de draagwandeling dus ik kijk denk ik niet meer naar je reactie. Maar als je het wilt hebben hoor ik het wel
Ook als alle tekenen van spruw weg zijn is het verstandig om nog wat dagen te blijven behandelen... Spruw is heel vervelend, het is een schimmel die eigenlijk de kop opsteekt als je weerstand wat laag is, of misschien ben je gewoon gevoelig voor schimmels.quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:06 schreef proud_mami het volgende:
Hallo allemaal,
Graag stel ik me even voor: ik ben proud_mami en de troste moeder van een zoontje van 14 dagen.
Ik wil ontzettend graag borstvoeding geven maar het gaat zeker niet van een leien dakje. Heb contact en al een consult van een lactatiedeskundige gehad maar het gaat met ups en downs. Kleintje heeft ook last van spruw dus dat schiet ook al niet op, al lijkt dat bijna weg te zijn nu (ik maak de kuur nog wel af).
Denk eraan het het borstvoeding is en geen tepelvoedingquote:Ik loop tegen het volgende aan, wellicht hebben jullie tips c.q. raad:
Bij het aanleggen pakt hij vaak alleen de tepel en niet een deel van het tepelhof. Of hij pakt hem wel goed maar dan heeft hij op een gegeven moment alleen nog maar de tepel in zijn mondje.
Met kolven verstoor je dat proces van vraag en aanbod. Je blijft nu meer vragen als je kindje bij je drinkt, en dus hou je een overproductie aan melk. De hoeveelheid die je kolft hoeft niet veel te zeggen over de hoeveelheid melk in je borsten. Een kindje leegt een borst veel efficienter dan een kolf.quote:Ik kolf ook vanaf het begin, heb namelijk hele erge stuwing gehad waardoor de kleine echt niet an d borst kon, die dingen waren echt keihard en opgezwollen. Als ik kolf krijg ik er echter niet meer dan max. 60 ml uit en dat is dan ong. 40 uit de linkerborst en 20 uit de rechter. Meer lukt gewoon niet. Is dat niet veel te weinig?En als hij aan de borst drinkt kijgt ie misschien nog wel minder. Lijkt me sowieso aan de magere kant.
Het vervelende is dat we allemaal geen maatstreepjes hebben zodat we zien hoeveel erin gaatquote:Ik vind het erg moeilijk, vooral ook omdat de kleine niet helemaal 100% ok is, hij heeft een verwijde nier (nierbekken eigenlijk) en een verwijde urineleider en moet de komende weken allerlei onderzoeken ondergaan. Maar ik wil hem zo graag bv geven maar ik word er wel onzeker en soms ook wel gestrest door en dat is ook niet goed lijkt me (voor hem, mij en de bv).
Je kan altijd bellen met de vbn of LLL, das gratis en mensen aan de telefoon hebben er ook echt wel verstand van.quote:Ik vind het in ieder geval ff fijn om hier even mijn hart te kunnen luchten en als jullie tips hebben dan hoor ik het graag.
Nee hoor. Vanaf 10 maanden mag je het onverdund geven. Zie lijst bv.com.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:04 schreef DaviniaHR het volgende:ze is nog geen half jaar, hoor! dat duurt nog heeeeeel lang (3 wk)
miss, ik dacht dat koemelk voor het eerste jaar werd afgeraden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |