abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82723177
Mja, ik ben in NL, dus ik kan niet naar de HA. Is er iets wat ik zonder recept kan krijgen wat werkt? Baadt het niet dan schaadt het niet, toch?

Edit: dr billetjes zijn trouwens niet rood of met bultjes. Moet ik nou alles nog heet gaan wassen enzo? En hoe komen we daar nou opeens aan, na 9 maanden?
Lotte!
Noah!
pi_82723736
Oei, dat klinkt wel spruwerig. Lastig dat je ingetrokken tepels hebt, dan worden je tepels nooit helemaal droog en dat is juist een goede voedingsbodem voor een schimmel.
Hier heb ik zelf gentiaanviolet besteld en dat was bij mij het middel tegen spruw.

De LK belt me morgen terug. Ik heb Niels vandaag heel vaak geprobeerd aan te leggen en dat hielp wel iets geloof ik. Het werkt ook niet mee dat hij nog een tandje krijgt (wel heel schattig, heeft hi jstraks twee ondertandjes )
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_82723851
Bestellingen worden verwerkt vanaf 16 juni Dat is te laat denk ik, ga de 19e alweer weg... ff wat anders zoeken.
Lotte!
Noah!
pi_82723965
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 22:15 schreef Linda2205 het volgende:
Bestellingen worden verwerkt vanaf 16 juni Dat is te laat denk ik, ga de 19e alweer weg... ff wat anders zoeken.
Oh, ik heb nog een aangebroken flesje, ik zal even kijken of het nog houdbaar is, dan mag je het wel hebben.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_82724110
Das lief Maar is dat dan niet in contact gekomen met jullie spruw? Hoe werkt het eigenlijk? Grr...ik dacht dat als je dat in het begin niet had, je dan wel veilig zat. En nu zit ik de hele dag met zo'n zeurderige pijn in mn borst
Lotte!
Noah!
pi_82724206
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 22:21 schreef Linda2205 het volgende:
Das lief Maar is dat dan niet in contact gekomen met jullie spruw? Hoe werkt het eigenlijk? Grr...ik dacht dat als je dat in het begin niet had, je dan wel veilig zat. En nu zit ik de hele dag met zo'n zeurderige pijn in mn borst
Dat klinkt wel echt als spruw ja... bluh
Ik heb steeds een schoon wattenstaafje erin gedoopt.
pi_82724436
Het zit op Lottes lippen, dat zag ik als eerste... maar ik had er nog nooit van gehoord dat spruw ook op je lippen kon zitten... doe je je tepels ook met violet-dinges? Of daar alleen die mico-nogwat voetzalf?
Lotte!
Noah!
pi_82724725
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 22:29 schreef Linda2205 het volgende:
Het zit op Lottes lippen, dat zag ik als eerste... maar ik had er nog nooit van gehoord dat spruw ook op je lippen kon zitten... doe je je tepels ook met violet-dinges? Of daar alleen die mico-nogwat voetzalf?
Een keer per dag doe je het op je tepels en na iedere drinkbeurt smeer je je tepels in met de miconazolcreme. Die creme heel dun, je hoeft het niet af te wassen. In Lotte's mondje en op haar lipjes breng je het ook een keer per dag aan. Door te drinken brengt ze het ook al aan op je tepel, als ze maar aan een borst gedronken heeft moet je de andere tepel en een stukje eromheen nog paars maken. Hier had Niels een parelmoerachtige glans op zijn lipjes en ik heb het ook op mijn lippen gekregen (echt au!) omdat ik in het ziekenhuis had geleerd eerst mijn pink nat te maken voordat ik het vaccuum verbrak als hij verkeerd aangelegd was. En in het begin moest ik hem tijdens een voeding heel wat keren opnieuw aanleggen.
pi_82725084
ok, thnx! Dan gaan we maandag eerst maar naar de drogist... Hoe lang duurt het eer je daar vanaf bent?
Lotte!
Noah!
pi_82725228
Wat ik me net bedenk, kan ik het ook in mn mond hebben? Ik heb de laatste paar dagen last van mn keel en een hele rare smaak in mn mond, zelfs direct na het tanden poetsen. Ik doe vaak als mn vinger langs Lottes mond halen en dan aflikken (bij bijv, fruit eten) en ik heb nog zo gezegd dat ik niet zo'n moeder zou worden...
Lotte!
Noah!
pi_82725248
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 22:46 schreef Linda2205 het volgende:
ok, thnx! Dan gaan we maandag eerst maar naar de drogist... Hoe lang duurt het eer je daar vanaf bent?
Weekje ongeveer. Ik ga nu voeden en slapen, morgen ben ik naar de draagwandeling dus ik kijk denk ik niet meer naar je reactie. Maar als je het wilt hebben hoor ik het wel
  zaterdag 12 juni 2010 @ 22:56:40 #237
62233 Jelief
ikke lief!
pi_82725400
Linda er is nog een plek waar je gv kunt bestellen,vraag het even na bij bv.com. En spruw is niet aan leeftijd gebonden.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_82725534
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 22:51 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Weekje ongeveer. Ik ga nu voeden en slapen, morgen ben ik naar de draagwandeling dus ik kijk denk ik niet meer naar je reactie. Maar als je het wilt hebben hoor ik het wel
Graag
Lotte!
Noah!
  zondag 13 juni 2010 @ 12:15:12 #239
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82736335
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 17:06 schreef proud_mami het volgende:
Hallo allemaal,

Graag stel ik me even voor: ik ben proud_mami en de troste moeder van een zoontje van 14 dagen.
Ik wil ontzettend graag borstvoeding geven maar het gaat zeker niet van een leien dakje. Heb contact en al een consult van een lactatiedeskundige gehad maar het gaat met ups en downs. Kleintje heeft ook last van spruw dus dat schiet ook al niet op, al lijkt dat bijna weg te zijn nu (ik maak de kuur nog wel af).
Ook als alle tekenen van spruw weg zijn is het verstandig om nog wat dagen te blijven behandelen... Spruw is heel vervelend, het is een schimmel die eigenlijk de kop opsteekt als je weerstand wat laag is, of misschien ben je gewoon gevoelig voor schimmels.
quote:
Ik loop tegen het volgende aan, wellicht hebben jullie tips c.q. raad:

Bij het aanleggen pakt hij vaak alleen de tepel en niet een deel van het tepelhof. Of hij pakt hem wel goed maar dan heeft hij op een gegeven moment alleen nog maar de tepel in zijn mondje.
Denk eraan het het borstvoeding is en geen tepelvoeding . Het is heel belangrijk dat je kindje een goede grote hap neemt en het grootste deel van je tepelhof ook in zn mondje heeft. Een kindje zuigt de borst namelijk niet leeg, maar melkt deze als het ware leeg. Daarom hoort ook zn tongetje goed onder de tepel te liggen zodat hij de borst goed kan legen. Als je kindje je borst niet goed pakt, kan dan pijnlijke tepels opleveren, omdat de tepel dan niet helemaal achter in het mondje komt. Maar je zei zelf al dat je daar geen last van hebt. Doordat je kindje de hele tepel en een deel van de tepelhof pakt stimuleert hij de borst goed, en daardoor komt er bij jouw een teken dat er melk moet komen, hij maakt dus aan het begin kleine zuig bewegingen om dat te weeg te brengen. Er gaat dan een seintje naar je hersenen en die geven dan een sein terug, dat heet dus een toeschietreflex. Misschien voel je het ook wel als je melk toeschiet. Verder geldt er dan het principe van vraag en aanbod, hoe leger de borst hoe harder de melkfabriek gaat werken, hoe voller de borst hoe meer er wordt doorgegeven in je lichaam dat er geen melk aangemaakt moet worden.
quote:
Ik kolf ook vanaf het begin, heb namelijk hele erge stuwing gehad waardoor de kleine echt niet an d borst kon, die dingen waren echt keihard en opgezwollen. Als ik kolf krijg ik er echter niet meer dan max. 60 ml uit en dat is dan ong. 40 uit de linkerborst en 20 uit de rechter. Meer lukt gewoon niet. Is dat niet veel te weinig?En als hij aan de borst drinkt kijgt ie misschien nog wel minder. Lijkt me sowieso aan de magere kant.
Met kolven verstoor je dat proces van vraag en aanbod. Je blijft nu meer vragen als je kindje bij je drinkt, en dus hou je een overproductie aan melk. De hoeveelheid die je kolft hoeft niet veel te zeggen over de hoeveelheid melk in je borsten. Een kindje leegt een borst veel efficienter dan een kolf.
Mag ik vragen wat je met de melk doet? Geef je die achteraf nog aan je kindje?
Heeft de laktatiekundige je aangeraden om af te kolven en dit achteraf aan je kindje te geven? Was er een reden om te twijfelen aan de groei van je kindje?
quote:
Ik vind het erg moeilijk, vooral ook omdat de kleine niet helemaal 100% ok is, hij heeft een verwijde nier (nierbekken eigenlijk) en een verwijde urineleider en moet de komende weken allerlei onderzoeken ondergaan. Maar ik wil hem zo graag bv geven maar ik word er wel onzeker en soms ook wel gestrest door en dat is ook niet goed lijkt me (voor hem, mij en de bv).
Het vervelende is dat we allemaal geen maatstreepjes hebben zodat we zien hoeveel erin gaat . Maar je hebt wel een aantal punten waarop je kunt zien en meten of er genoeg ingaat.
Je zegt dat je kindje nu 14 dagen oud is, dan neem ik maar aan dat je nog niet langs het CB bent geweest om eens even te meten. Meten is weten. Je kindje hoort meer dan 100 gram per week aan te komen, en een humpie van 14 dagen zie je liever meer dan 140 gram per week aankomen. Die 100 gram is zeg maar heel minimaal.
Verder kun je het aantal plasluiers op een dag tellen, dat moeten er minimaal 6 zijn. Pak eens een luier en giet daar 30 tot 50 cc water in en dan voel je gewoon goed wat een volle plasluier is.
Je kindje hoort ook minimaal 4 poepluiers te hebben op een dag. Borstgevoede kindjes kunnen na 4 tot 6 weken een heel andere poepritme krijgen en dan makkelijk 4 weken niet poepen, maar dat geldt dus niet voor kindjes van 14 dagen oud.
Je geeft voeding op verzoek, en dus niet op de klok. MAAR als je kindje niet minimaal 8x per dag voor een voeding komt dan moet je hem wakker maken voor een voeding.

Dat een kleintje in slaap valt aan de borst is niet raar, het is best hard werken aan de borst. Probeer wel 2 borsten aan te bieden, en dus als hij in slaap valt aan de ene kant kun je hem een beetje wakker maken door bijvoorbeeld wat kleertjes uit te trekken..
quote:
Ik vind het in ieder geval ff fijn om hier even mijn hart te kunnen luchten en als jullie tips hebben dan hoor ik het graag.
Je kan altijd bellen met de vbn of LLL, das gratis en mensen aan de telefoon hebben er ook echt wel verstand van.

Verder denk ik dat je even zou kunnen overwegen om van de week langs een weeguurtje op het CB te gaan. Dan weet je gewoon meer.

Bedankt!
[/quote]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_82738783
dames, allemaal bedankt voor jullie reacties! Vooral Tocootje ook voor je zeer uitgebreide reactie.
Het gaat eigenlijk wel redelijk tot goed hier met de bv. Dat wil zeggen ik denk dat het goed gaat ;-) maar meneertje lijkt helemaal tevreden dus ik neem aan dat het wel goed gaat.

Ik heb nog 1 vraag, en dat is over het aanhappen. Hoe zorg i nou dat de kleine zijn mond goed opendoet. Ik maak een hamburger van mijn borst, zijn mondje zit tegenover de tepeel(hof), ik strijk de tepel over zijn boven en onderlip maar meneertje doet zijn mondje niet zo wijd open. Hij kan het wel, met gaapen en huilen heeft hij wel een grote mond. Ook ligt hij vaak met zijn hoofdje te draaien voordat hij aan de borst gaat, dan draait hij zijn hoofdje bijvoorbeeld naar boven en neemt hij wel een grote hap maar zodar zijn gezictje naar de borst/tepel is gericht dan lijkt het er op dat hij kleineere happen neemt. Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel en ik hoop op de gouden tip ;-)

Bedankt alvast!
  zondag 13 juni 2010 @ 13:46:15 #241
62233 Jelief
ikke lief!
pi_82739456
Proudmami,je geeft zelf het antwoord al. Als je je tepel ter hoogte van zijn neus houdt bij het aanhappen dan moet hij zijn hoofd wat achterover doen en daardoor gaat zijn mond verder open.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 13 juni 2010 @ 17:03:18 #242
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82747829
tico, een voelbare tsr en een drinkend kindje is geen garantie dat de hap groot genoeg was... als je na het volledig leeg laten drinken van de borst nog 40cc eruit kunt kolven, was de borst dus niet leeg... het klinkt akelig herkenbaar, en jullie weten hoe het bij mij verder ontwikkelde...
p-m, laat de lk svp nog heel goed kijken naar het aanleggen / aanhappen, enzoek desnoods een andere, die je beter kan helpen

hier is de spruw weer weg. nog tot het weekend met de daktarin aan de haal, maar het leed is weer geleden, gelukkig (ze drinkt weer rustiger, raynauds is weer helemaal weg, ben weer blij )

paar dagen geleden gesprek met schoonma toen ik zei dat ik een kloofje had van de spruw: 'is 6 mnd een goed moment?'
ik: 'ja. 6 mnd is een goed moment om te beginnen met bijvoeden '

dat het mij nog zou gaan gebeuren dat ze vinde dat ik TE LANG bv geef!

en vanochtend viel aviva tijdens het drinken in slaap, draaide haar hoofd af, sliep verder, draaide haar hoofd terug en hapte slapend weer aan! zo lief
dat we het zo ver hebben kunnen schoppen samen

en nog een paar omdat bv fijn en makkelijk is
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 13 juni 2010 @ 20:04:19 #243
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_82755222
Davinia, wat fijn dat jullie nu echt van de borstvoeding kunnen genieten, dat is jullie zo gegund!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 14 juni 2010 @ 06:32:44 #244
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_82773848
jeeeeeej Davinia!!!
ook de 6 maanden alweer binnen! vind het echt super van je dat je het ondanks alles, hebt volgehouden!

en ik heb ook al mensen die vragen wanneer ik ga stoppen... maar eerlijk gezegd gaat het best wel prima zo...Evie geniet zichtbaar van de live-momenten aan de borst. En dat wil ik belonen, ik ben blij en trots dat Evie uiteindelijk ook uit de borst drinkt en wil dit nog wel een poosje proberen door te zetten.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Moderator maandag 14 juni 2010 @ 07:54:45 #245
5428 crew  miss_sly
pi_82774283
Davinia whoei, 6 maanden wie had dat gedacht he, met al die ellende! Geweldig en fijn dat het goed gaat

Ik voed alweer bijna 11 maanden en ik zou zeker geen langvoedster worden en als ik de 6 maanden zou halen, zou ik dat geweldig vinden
Maar nu wil ik de drinkmomenten (want voedingen zijn het eigenlijk niet eens) overdag toch wel aan stoppen. De ochtendvoeding en laat-in-de-middag-als-ik-thuiskom-van-mijn-werk voeding wil ik nog even blijven doen. De vraag is hoe ik nu om moet gaan met andere melk. Ik denk dat ze geen opvolgmelk hoeft te hebben, en dat ik ook niet een drinkmoment hoef te vervangen door een echt flesje met kv? Is het voldoende als ik bij ontbijt en lunch een beker (half)volle melk aanbied? De drinkmomenten die ze nu overdag heeft zijn nooit hele voedingen, maar meer een aantal slokken omdat ze er zin in heeft. Bijvoeding gaat echt heel goed, we hebben een mooi schema waar ze over het algemeen redelijk van eet. Verder heeft ze de hele dag water ter beschikking waar ze ook wel van drinkt, maar nie echt heel erg goed. Voor het slapengaan krijgt ze nog pyjamapapje gemaakt van 160 cc nutrilon 2, waar ze tussen de 60 en 120 cc van drinkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 14 juni 2010 @ 08:37:00 #246
143848 huuphuup
Dorksided
pi_82774753
Miss volgens het voedingscentrum en het cb heeft een dreumes ongeveer 300 ml melk nodig. Dat mag prima gewone -ordinaire hoe kom je er toch op oh n0es geen supersonische peutermelk- halfvolle koemelk zijn. 300 ml zijn 2 van die kleine tuitbekertjes dus je zou het overdag inderdaad prima kunnen vervangen. 1 bij de boterham 's middags en 1 bij het stuk fruit ofzoiets. Voor de rest van de dag als drinkmomenten zou ik zelf denk ik water, diksap, of eventueel slappe thee aanbieden, gewoon omdat ze niet meer dan die 300 ml melk nodig hebben (en als je de twee drinkmomentjes blijft doen dan krijgt Senna in principe al melk natuurlijk.)

Ik ben zelf ook van plan om rond 1 jaar de voedingen overdag af te gaan bouwen en te vervangen voor koemelk.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator maandag 14 juni 2010 @ 10:07:27 #247
5428 crew  miss_sly
pi_82776868
Ja, ik was sowieso niet van plan die marketingtoestanden achterna te hollen en de komende tig jaar dreumes-, peuter-, kleuter- en jongvolwassenenmelk te gaan kopen

300 ml moet ze dus best redden met de 2 bv-voedignsmomenten en de pyjamapap. Dus zoals ik het wil gaan doen, moet dan geen probleem zijn: met een gewone beker beginnen met kleine beetjes melk bij de boterham. Zo leert ze melk drinken en uit een gewone beker, maar het heeft geen van beiden haast. Gedurende de dag drinkt ze prima water, ze is gewoon niet zo'n dorstig meisje. diksap en thee enzo zie ik dan de toegevoegde waarde niet zo van nog. Dan wordt de volgende stap natuurlijk om buiten de twee voedingsmomenten niet meer aan te leggen. Ben benieuwd hoe dat gaat verlopen.
  maandag 14 juni 2010 @ 11:04:33 #248
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82778669
ze is nog geen half jaar, hoor! dat duurt nog heeeeeel lang (3 wk)

miss, ik dacht dat koemelk voor het eerste jaar werd afgeraden?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 14 juni 2010 @ 11:06:46 #249
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82778737
quote:
Op maandag 14 juni 2010 11:04 schreef DaviniaHR het volgende:
ze is nog geen half jaar, hoor! dat duurt nog heeeeeel lang (3 wk)

miss, ik dacht dat koemelk voor het eerste jaar werd afgeraden?
Nee hoor. Vanaf 10 maanden mag je het onverdund geven. Zie lijst bv.com.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator maandag 14 juni 2010 @ 11:12:53 #250
5428 crew  miss_sly
pi_82778995
Op bv.com is zelfs een artikel van een Canadees die zegt dat het al vanaf 6 maanden mag, naast de bv en dat opvolgmelk nergens voor nodig is.

http://www.borstvoeding.com/kolvenenwerken/buitenshuis.html

En die 6 maanden ga je toch gewoon halen, Davinia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')