abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 juni 2010 @ 19:29:26 #201
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82631891
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 18:27 schreef proud_mami het volgende:
Dames bedankt. En nee, de lactatiedeskundige heeft me niet uitgelegd hoe ik het mondje weer groter kan maken. Kun jij me dat uitleggen denk je?

Bij voorbaat dank!
Poh, ik kan het proberen...
Als je zoontje drinkt dan zie je zijn kaak op en neer gaan. Zijn mond gaat als het ware open en dicht met een superkorte pauze ertussen waarin hij slikt. Als hij alleen nog je tepel vast heeft dan kun je het volgende proberen. Leg je wijsvinger in het kuiltje van zijn kin (of laat je man/vriend de eerste paar keer helpen). Als je zoontje dan zijn onderkaak naar beneden beweegt dan duw je de kaak een beetje verder naar beneden. Als het goed ie moet de hap dan groter worden zonder dat hij losgelaten heeft. Het vergt wat oefening.

Maar misschien dat je beter nog eens de lactatiekundige kunt vragen om nog eens mee te kijken? Als je het hem nu goed aanleert, dan heb je er alleen maar (heel lang) profijt van...

Grijs, wat fijn dat het zo vanzelf (af)gelopen is
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:51:59 #202
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82636459
Wat je ook kan doen is de borst voorvormen.
dus als je kindje voor ligt, zeg, voor de linkerborst. kindje dus op zn rechterzij, met zn kopie voor je borst, dan ondersteun je zijn hoofdje/nekje met je rechterhand, en met je linkerhand maak je een 'U'-vorm, met gestrekte vingers, rondom je tepelhof. dus je pakt je tepehof via de onderkant vast, zeg maar. dan je vingers een beetje naar elkaar toe bewegen, en je tepelhof wordt dan meer ) ipv |
bij eenzelfde hapgrootte krijgt hij dan toch meer borstweefsel in zn mondje.

aviva drinkt al een paar dagen slecht, ik kreeg kloofjes en net een steek van herkenning in de borst...
ik heb de daktarinnetjes maar wel opgesnord

vanaf wanneer moet ik de opgeslagen bevroren melk nu markeren met een S? en bij ontdooien even heel warm laten worden, toch? moet het ook met de verse melk?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:58:33 #203
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82636855
Davinia, wat fijn dat ik jou hier nogsteeds zie posten. Wat heb je een boel doorstaan om nu zover te zijn gekomen al . Fijn zeg .
  donderdag 10 juni 2010 @ 21:22:06 #204
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82638229
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:58 schreef Groofsken het volgende:
Davinia, wat fijn dat ik jou hier nogsteeds zie posten. Wat heb je een boel doorstaan om nu zover te zijn gekomen al . Fijn zeg .
thx! dat vind ik lief van je
pi_82652856
Ik heb even geen tijd om te reageren Doe ik later hoor!

Ik heb een paar vraagjes, zal het even kopiëren van het andere forum.
quote:
Mijn zoontje is nu 7,5 maand oud en vanmiddag heb ik de tweede ronde van een sollicitatieprocedure en het zit er best in dat ik aangenomen word Het is een baan van 3 dagen in de week. Nu heb ik een vraag over kolven. Vanmiddag heb ik om 1 uur de afspraak en daarna wil ik nog even de stad in voor kleding. Mijn zoontje is dan bij de gastouder en heeft rond 10 uur voor het laatst bij mij gedronken. Dan kan ik het beste wel even kolven tussendoor toch, of is dat niet perse nodig omdat mijn productie nu wel stabiel genoeg is? Anders moet ik maar een invalidetoilet bij de V&D zoeken ofzo
En als ik aangenomen word, zou dan 2 keer per dag kolven om 10 en om 16 uur (tijdens de pauzes) voldoende zijn om mijn productie op peil te houden? Of moet ik het gewoon uitproberen en als de productie keldert er van uitgaan dat er wel regeldagen komen? Ik wil nog heel lang bv blijven geven!

En nog iets. Gistermiddag was ik in de stad en heeft mijn man ons zoontje pap van moedermelk en daarna bambix waar al opvolgmelk in zit gegeven (dat laatste uit eigen initiatief). Hi jkrijgt papjes omdat hij niet uit de fles drinkt en moedermelk uit de tuitbeker is te dun, dan verslikt hij zich. En vannacht heeft hij doorgeslapen van 23.15 tot 6.30 uur(!!!) terwijl hij de papjes rond 15.00 uur had gekregen en rond 19 uur vrijwel niet bij mij gedronken heeft. Nou is het zo dat hij overdag heel slecht drinkt bij mij, hij wordt steeds ongelooflijk boos wanneer er een boertje dwarszit na een paar slokken of zelfs wanneer de TSR op gang komt. Dus hij drinkt overdag heel weinig en haalt dat 's nachts in. Dan slaapt hij half en drinkt wel rustig. Maar nu dus niet omdat hij zoveel gegeten heeft bij mijn man denk ik. Zou ik hem overdag dan te weinig bijvoeding aanbieden? Of moet ik bang zijn voor mijn productie wanneer ik hem standaard meer eten aanbied zodat hij doorslaapt? Hij krijgt nu overdag fruit en brood of een rijstwafel na zijn eerste slaapje en 's avonds bij het avondeten gekookte groente en zetmeel als een rijstwafel, pasta of aardappel. Ik prak het heel af en toe als hij het zelf niet wegkrijgt maar wel graag wil eten, zoals bij een nectarine, die is te draderig. Hij eet nog niet zoveel, ik denk omdat hij dan genoeg heeft van het zelf doen, maar misschien moet ik hem dan toch maar gaan voeren?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 11 juni 2010 @ 11:21:59 #206
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_82656604
Op de vraag over het niet-kolven: ik denk dat als je niet kolft dat voor je productie niet zo heel veel zal uitmaken en anders kan hij dat snel wel weer regelt. 't Is maar eenmalig. Maar het zou natuurlijk kunnen dat je stuwing krijgt en/of gaat lekken, dan is het wel fijn dat je kunt kolven.
Over de rest kan ik weinig zinnigs zeggen . Succes met je sollicitatie!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_82659593
Eén keertje niet kolven betekent niet dat je hele borstvoeding om zeep is he
Met kolven onder werktijd heb ik nog geen ervaring, dus daar kan ik niet veel zinnigs over zeggen. Behalve dan dat het me logisch lijkt te kolven op de momenten waarop je zou voeden.

Over dat bijvoeding: het is bijvoeding. Melk is nummer 1, daarnaast kan hij wat bijhappen. Als je denkt dat Niels te weinig krijgt overdag, is het m.i. een betere optie hem meer melkmomenten aan te bieden dan meer bijvoeding. Hoe meer bijvoeding er naar binnen gaat, hoe minder borstvoeding hij in de regel vraagt. In het Engels heet bijvoeden ook wel 'weaning', spenen. Het afbouwen van borstvoeding dus.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 13:16:38 #208
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82661941
Twinkly, ik kolf nu ook 2 keer per dag, gaat prima. en aviva is 5 maanden.
lily doet het ook met 2x kolven, dus dat zal zeker moeten kunnen, denk ik zo.

zal ik ff mn spruwvraagjes in de herhaling gooien?
quote:
vanaf wanneer moet ik de opgeslagen bevroren melk nu markeren met een S? en bij ontdooien even heel warm laten worden, toch? moet het ook met de verse melk?
ik ben wel een beetje bang dat ze slechter / anders gaat drinken doordat ze pijn in dr mondje heeft, en dat ik dan weer een bo ga krijgen
naja, vorige keer hielp de daktarin heel snel, en we zijn gisteravond al begonnen, dus ik hoop dat het verder goed gaat...
  vrijdag 11 juni 2010 @ 22:43:06 #209
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82689321
Davinia, ik weet niet wat te doen met de spruwmelk.

Twinkly, gaat het drinken uit de fles nog steeds zo beroerd? Probeer anders eens een rietje ipv een tuitbeker? Voor de rest heb ik ook niet echt een antwoord op je vragen. In elk geval heel veel succes met je sollicitatie!

Boh, vandaag was Harry voor het eerst een hele dag bij opa en oma. Hij heeft er 3 flessen van ca 100cc gedronken terwijl ik maar een krappe 220cc heb gekolfd in 2 kolfsessies uit 2 borsten (Harry drinkt 1 borst per keer normaliter). Wat is wijsheid? De boel opkrikken door Harry dit weekend vaker aan te leggen of vaker te kolven? Ik moet maandag weer aan het werk
  zaterdag 12 juni 2010 @ 08:28:07 #210
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82697913
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 22:43 schreef Asyniur het volgende:
Boh, vandaag was Harry voor het eerst een hele dag bij opa en oma. Hij heeft er 3 flessen van ca 100cc gedronken terwijl ik maar een krappe 220cc heb gekolfd in 2 kolfsessies uit 2 borsten (Harry drinkt 1 borst per keer normaliter). Wat is wijsheid? De boel opkrikken door Harry dit weekend vaker aan te leggen of vaker te kolven? Ik moet maandag weer aan het werk
En toen besloot mijn drinkexpert het zelf maar op te lossen door vannacht elke 1-2 uur te komen voor een voeding
pi_82701247
Wel leuk dat Harry het zelf regelt, alleen is het minder fijn dat hij daarom vorige nacht zo vaak is gekomen.

Hier geef ik Thomas enkel nog bv omdat het beter is voor hem dan kv. Hij wil enkel nog bij mij drinken als hij half slaapt (dus 's ochtends vroeg of 's avonds laat als we hem wakker maken). Vanochtend om 6u dus geen probleem, maar om 9.30u wou hij niet meer bij mij drinken Alle mogelijke posities geprobeerd, zelfs in bed gelegen in het donker. Dan maar afgekolfde melk opgewarmd in een fles en die dronk hij op 1, 2, 3 leeg.
Ik ga wel verder met afkolven want wil hem echt nog 2 keer per dag bv geven. En als ik eens, onverhoopt, meer kan afkolven, krijgt hij 3 flessen bv
pi_82701546
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 13:16 schreef DaviniaHR het volgende:
Twinkly, ik kolf nu ook 2 keer per dag, gaat prima. en aviva is 5 maanden.
lily doet het ook met 2x kolven, dus dat zal zeker moeten kunnen, denk ik zo.

zal ik ff mn spruwvraagjes in de herhaling gooien?
[..]

ik ben wel een beetje bang dat ze slechter / anders gaat drinken doordat ze pijn in dr mondje heeft, en dat ik dan weer een bo ga krijgen
naja, vorige keer hielp de daktarin heel snel, en we zijn gisteravond al begonnen, dus ik hoop dat het verder goed gaat...
Ik had het eerder ook al gelezen, maar ik weet het ook niet, sorry. Ik snap dat je de wolk van bo al voelt hangen, hoe gaat het nu? Als de daktarin minder goed z'n werkt doet, pak dan gentiaan violet he!
Dat van bij ontdooien even warm laten worden snap ik trouwens niet helemaal?
pi_82701913
Getver Davinia wat kl*te dat jullie spruw hebben, hopelijk is het snel over en krijgen je geen BO!! Dat van die melk even heel hoog verhitten heb ik ook gelezen ergens. Ik zou de afgekolfde melk denk ik nog een week nadat de symptomen weg zijn markeren denk ik. Voor de zekerheid.

Grijs wat fijn dat het stoppen met voeden zo relaxed en natuurlijk is verlopen. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat het heel gek en een beetje verdrietig voelt om niet meer te voeden Ik vind het echt super dat je zo lang doorgegaan bent/jullie zo lang doorgegaan zijn

Oei Asyniur, lekker vermoeiend Hopelijk gaat dat volgende week allemaal wat makkelijker en hoeft hij 's nachts niet meer zoveel bij te tanken.

Ik heb uiteindelijk gisteren niet meer gekolfd en ik had geen stuwing.
En wat jullie zeiden weet ik allemaal ook best wel, maar toch, als ik zelf in die situatie zit word ik toch onzeker
Maar ik maak me wel zorgen om Niels' drinkgedrag. Hij drinkt overdag heel weinig en wordt zo boos steeds. Zijn plasluiers zijn steeds minder gevuld en net had hij hele gele urine en er zaten twee oranje vlekjes in zijn luier. Nu ben ik bang dat hij echt te weinig vocht binnen krijgt en dat het uraten zijn.
Normaal drinkt hij 's nachts iedere 3 uur een behoorlijke hoeveelheid, maar toen hij van de week een nacht doorgeslapen had, was zijn luier 's morgens vrijwel droog. Daarna een poepluier, weet niet hoeveel hij toen geplast had, en daarna weer een vrijwel droge luier.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkly op 12-06-2010 12:24:21 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_82702008
Twink bel even een lk om te overleggen
pi_82703460
Davinia, hoe is het met jullie nu? Ik duim voor jullie dat de ellende aan jullie deur voorbij gaat dit keer!

Ik heb 2 kloven...aan iedere kant 1. Wat kan ik daar het beste aan doen? Smeren, drooghouden? Ik heb ingetrokken tepels, dus drogen aan de lucht is niet echt mogelijk, als Lotte stopt met drinken zijn ze weer weg
Lotte!
Noah!
pi_82704272
druppel melk na de voeding erop en letten op het aanleggen en aanhappen. ik ben zelf niet zo snel van het smeren, maar volgens mij zit daar ook geen goed of fout aan. geen spruw per ongeluk?
pi_82706772
Dames, hier een kersverse bvmoeder (zoontje van 15 dagen) met wat bv vragen:

Soms lijkt het of mijn zoontje niet goed is aangelegd, dat hij meer de tepel heeft als het tepelhof (zie ook mijn vorige vraag) in zijn mondje heeft maar daarin tegen doet voeden geen pijn en hoor ik meneertje duidelijk slikken en klokken.

Volgens mij moet ik eigenlijk hem aan een borst voeden, dan luier verschonen en dan andere borst aanbieden toch? Maar mijn kleine mannetje valt telkens na 1 borst in slaap. Vind het ook weer zo wat om hem dan weer wakker te maken. Te meer omdat ik vaak voor de bv zijn luier verschoon omdat hij anders niet wakker wordt.
Toch wakker maken of hem lekker laten slapen? Ik denk dat als hij niet genoeg heeft dat hij dan ook niet in slaap zou vallen maar zou gaan huilen of ' zoeken'.

Omdat de bv niet altijd lukt (soms gaat aanleggen niet omdat hij niet genoeg hapt bijv.) probeer ik een reserve voorraad aan te maken. Ik doe dit door na de bv te kolven. Beide borsten en de niet aangeboden borst geeft dan het meest uiteraard,. Niet veel hoor, het is in totaal zo;n 30 a 40 ml, soms zelfs nog iets minder. Is dit een goed idee zo of niet? Ik doe dit ook om eventuele stuwing tegen te gaan, dat had ik de eerste week echt enorm, beide borsten waren echt keihard en opgezwollen.

Hoe kan ik trouwens zorgen dat hij zijn mondje wijder opendoet met het aanhappen?

Ik vind het best een toestand hoor, ik ben ook zo onzeker of hij wel genoeg binnen krijgt. Soms wil ik overstappen op flesvoeding omdat ik dan zeker weet dat dat lukt en hij voldoende krijgt. Maar aan de andere kant wil ik hem zo graag bv geven. Ik raak er echter soms wel gestrest door met huilbuien en me schuldig voelen en dat is ook niet goed natuurlijk.

Laat van de week weer de lactatiedeskundige komen, dinsdag denk ik want maandag moeten we voor een refluxonderzoek naar het ziekenhuis met de kleine, hij heeft een verwijd nierbekken en urineleider. Mede daarom wil ik zo graag bv geven maar het moet niet te veel frustratie geven. Snappen jullie mijn dilemma? Het liefst wil ik gewoon doorzetten en dan gaat het hopelijk vanzelf beter met de tijd.

Alvast bedankt ....
pi_82707265
proud_mami, ik vrees dat ik niet op alle vragen een antwoord kan bieden, maar Thomas viel in het begin ook heel vaak in slaap tijdens het voeden, en dat is qua gewichtstoename heel goed gegaan. Wij maakten hem 1 keer wakker door hem tussendoor een nieuwe pamper te geven (althans, we probeerden hem 1 keer wakker te maken, lukte niet altijd). Als hij dan weer in slaap viel, lieten we hem slapen. BV is op verzoek, dus als hij honger had, ook al was dat dan na 1 uur, dan gaf ik hem terug eten. Ik heb hier regelmatig gezeten dat hij om de 3 kwartier kwam omdat hij zo vaak in slaap viel.

Ik begrijp wat je zegt ivm het twijfelen of hij al dan niet voldoende binnen krijgt, heb ik ook lang gehad (en nu opnieuw nu we flesjes geven). Maar zolang de gewichtstoename goed zit, zou ik me niet te veel zorgen maken.

In het begin heb ik nooit gekolfd, dus daar kan ik je niet bij helpen.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 15:30:28 #219
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82708705
proud_mami, als je van de stuwing wil afkomen, moet je stoppen met kolven. Anders hou je het probleem in stand.
Als je denkt dat je zoontje genoeg gedronken heeft dan maak je hem niet wakker. Maar als je denkt dat hij te weinig gedronken heeft, dan geef je hem tussendoor een schone luier.

Davinia legt het een paar berichten terug uit hoe je de hap groter kunt maken.
Maak een soort hamburger ven je tepel met tepelhof zodat de 'platte' kant evenwijdig loopt met de mond van je zoontje. Strijk vanaf zijn neusje over zijn bovenlip en wacht tot hij zijn mond (groot) open doet en dan stop je de gehamburgerde tepel met tepelhof in zijn mond. Dit hou je vast totdat je zoontje goed aangehapt heeft en begint te zuigen. Dan laat je langzaam los.

En voor de rest zou ik de vragen voorleggen aan de lk want die kan het beter zien wat er niet goed gaat of hoe het anders kan dan wij...
Succes!
  zaterdag 12 juni 2010 @ 16:29:09 #220
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_82710460
En vanmorgen toch getwijfeld: Marlien werd aangekleed en wilde naar 'mama toe'. Toen ik even later kwam kijken wilde ze bij 'mama dlinken'. Eenmaal beneden heeft ze haar brood gegeten en melk gedronken en toen ik beneden kwam had ze het er niet meer over.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zaterdag 12 juni 2010 @ 16:37:48 #221
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82710796
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 16:29 schreef Grijs het volgende:
En vanmorgen toch getwijfeld: Marlien werd aangekleed en wilde naar 'mama toe'. Toen ik even later kwam kijken wilde ze bij 'mama dlinken'. Eenmaal beneden heeft ze haar brood gegeten en melk gedronken en toen ik beneden kwam had ze het er niet meer over.
Lijkt me ook heel erg lastig. Gelukkig heeft het zichzelf opgelost.
pi_82716861
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 13:30 schreef WupWup het volgende:
druppel melk na de voeding erop en letten op het aanleggen en aanhappen. ik ben zelf niet zo snel van het smeren, maar volgens mij zit daar ook geen goed of fout aan. geen spruw per ongeluk?
Daar twijfel ik nu ook over ja..ze heeft witte aanslag op dr lippen en een paar dingetjes in dr wang. Tong is schoon en bij mij is ook niks te zien. Wel links een soort bloedige snee in mn tepelhof en rechts een soort rode bult op mn tepel
Lotte!
Noah!
  zaterdag 12 juni 2010 @ 20:18:18 #223
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82718558
Lin, als je spruw vermoed, geen melk over je kloven uitsmeren. Ga even langs een huisarts en vraag wat voor lot en iets voor jezelf.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 20:20:36 #224
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82718653
Proud m. Ik wil heel graag reageren, maar dan heb ik een hoop typwerk. En ik lig net op bed met m'n mobiel en das geen doen. Ik ga morgen even reageren op je verhaal.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_82718794
Klote, Lin. Hoop voor je dat het geen spruw is. Straks gaan die gekke artsen daar in Berlijn dit ook nog aan de billendoekjes wijten.

Sterkte!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')