abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 mei 2010 @ 23:21:53 #276
62233 Jelief
ikke lief!
pi_81440727
Asy, als je gekolft hebt kun je als je wilt daarna nog wel aanleggen, een kolf krijgt je borst nooit helemaal leeg. Maar je plan van aanpak klinktgoed! succes
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 06:56:11 #277
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_81449002
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 19:49 schreef DaviniaHR het volgende:
bj, kolf je nu helemaal niet meer thuis?? das wel relaxed!
ik kolf thuis nog wel hoor. Want ik moet ook melk hebben voor de keren dat ik moet werken. Maar ik kolf dus nu nog maar 2-3 keer op een dag. Sowiezo altijd tussen 6-7 uur, aangezien Evie tot 10 uur ofzo slaapt. En dan nog even 2 keer tussendoor om de productie op peil te houden.
Maar misschien dat we uiteindelijk nog wel op volledige BV (live dus) over kunnen gaan thuis.

gisteren bijvoorbeeld:
6:30 kolven
10:15 Evie live aan de borst
14:00 BV (fles op KDV)
14:30 kolven
17:30 BV (fles)
19:30 Evie live aan de borst
21:30 KV (fles)
22:15 kolven.

en vandaag moet ik weer werken; dus zal Evie sowieso al 2 flessen BV op hebben als ik weer thuis ben.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zaterdag 15 mei 2010 @ 08:57:21 #278
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81449477
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:21 schreef Jelief het volgende:
Asy, als je gekolft hebt kun je als je wilt daarna nog wel aanleggen, een kolf krijgt je borst nooit helemaal leeg. Maar je plan van aanpak klinktgoed! succes
Dat weet ik, maar dan verhoog ik mijn produktie en dan heb ik straks weer overproduktie met alle gevolgen van dien.
Als hij uiteindelijk die fles niet had gepakt had ik hem toch wel aangelegd hoor!
  zaterdag 15 mei 2010 @ 18:12:11 #279
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81463143
asy, zijn jullie nu weer goed ingeregeld? je had toch regeldagen?

kheb een minivraagje: ik heb een melkblaar, die knetterlek is, maar de wite bovenlaag wil er niet af... ik krijg het er ook niet afgepulkt onder de douche. wat is wijsheid? ik vind het best een risico dat er troep inkomt en zo

en met knetterlek bedoel ik echt dat je een flink gaatje ziet in het midden, en dat er absoluut geen spanning op staat. doet verder ook geen pijn of niks. aviva heeft hem lekgedronken, maar de rest wil dus niet weg...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_81466265
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 18:12 schreef DaviniaHR het volgende:
asy, zijn jullie nu weer goed ingeregeld? je had toch regeldagen?

kheb een minivraagje: ik heb een melkblaar, die knetterlek is, maar de wite bovenlaag wil er niet af... ik krijg het er ook niet afgepulkt onder de douche. wat is wijsheid? ik vind het best een risico dat er troep inkomt en zo

en met knetterlek bedoel ik echt dat je een flink gaatje ziet in het midden, en dat er absoluut geen spanning op staat. doet verder ook geen pijn of niks. aviva heeft hem lekgedronken, maar de rest wil dus niet weg...
Ik heb in het begin meerdere van die blaartjes gehad en nadat ze open waren gegaan (en twee opengeprikt) is het vanzelf genezen, het velletje gaat er vanzelf af. Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor troep als het open is en er steeds melk langs stroomt als Aviva drinkt. Anders kun je het voor de zekerheid aanstippen met gentiaanviolet, dat werkt ook antibacterieel.
edit: Ik smeerde na het voeden melk op mijn tepels, die liet ik drogen en dan nog een pietsje Purelan zodat de wondjes niet indrogen en sneller herstellen en niet aan de zoogcompressen plakken ( )

[ Bericht 10% gewijzigd door Twinkly op 16-05-2010 09:57:50 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_81467885
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:10 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Misschien stopt Lieuwe vanzelf wel...

Ik denk niet dat hij vanzelf gaat stoppen eigenlijk. Hij is echt verliefd op mijn borsten, hij doet ook wel eens 's ochtends gewoon mijn t-shirt omhoog om er lekker op te gaan liggen. Dat vindt mijn man maar zo-zo trouwens, die wil ze graag voor zichzelf houden. Een strijd tussen een man van 26 en een mannetje van 1
Gister zag ik trouwens dat hij aan het verbale 'kikka' ook nog een zelfbedacht gebaar heeft toegevoegd: hij slaat met z'n beide handjes op borsthoogte, net een klein aapje.

Bedankt voor jullie reacties. Het lijkt me niet prettig om Lieuwe bijvoorbeeld te moeten weigeren als de baby wel wil drinken. Daarbij kost voeden mij de eerste tijd enorm veel energie. Ik heb liever dat hij gestopt is zodat ik mij wat voeden betreft volledig op kindje 2 kan richten. Puur gevoelsmatig dus, ik heb verder niets tegen tandemvoeden hoor!

Asyniur, succes met je plan de campagne. Het klinkt heel goed!
BJ, wat fijn dat het zo lekker loopt nu.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 11:17:04 #282
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81571627
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:38 schreef Jore het volgende:

[..]

Ik denk niet dat hij vanzelf gaat stoppen eigenlijk. Hij is echt verliefd op mijn borsten, hij doet ook wel eens 's ochtends gewoon mijn t-shirt omhoog om er lekker op te gaan liggen. Dat vindt mijn man maar zo-zo trouwens, die wil ze graag voor zichzelf houden. Een strijd tussen een man van 26 en een mannetje van 1
Gister zag ik trouwens dat hij aan het verbale 'kikka' ook nog een zelfbedacht gebaar heeft toegevoegd: hij slaat met z'n beide handjes op borsthoogte, net een klein aapje.
Mijn man heel droog: geef dat jochie eens ongelijk
Ben benieuwd wat hij ervan vindt als Harry over een jaar nog zo dol is op mijn borsten

Vandaag wezen wegen en hij weegt nu 4810g. HIj is dus nu in een week tijd 120g aangekomen.
UIt de fles drinken gaat goed (bij mama althans), ook opgewarmde melk uit de vriezer (die ik overigens niet vreemd vind smaken )
pi_81572271
Ik twijfel of het aan de ingevroren melk heeft gelegen, want de fles wordt inmiddels geheel geweigerd. Geen fles, geen anti-lekbeker, geen cupje, niet van een lepel (haar shirt was zeiknat daarna ), niet als mama er niet bij is, niet lopend, niet zittend, niet liggend, niet warm, niet koud, niet uit de vriezer, niet vers....
Echt lekker handig nu de eerste sollicitatie de deur uit is
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:10:38 #284
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81573593
hmm, lastig...
ik ben gewoon begonnen met vers afegolfde melk en dan een 'spelletje'er van maken. Flessenspeen erin en maar laten frummelen met dat ding, zolang hij niet huilde hield ik hem in zijn mond.
Soms was het al brullen als je zijn lippen uit elkaar duwde met de flessenspeen, andere keer liet hij zo 20cc voeding langs zijn wangen stromen door met de speen te spelen maar hij huilde niet. Ik deed hetzelfde als ik doe als ik met hem speel, met hoge stem praten, lachen, gekke geluiden maken, zeggen dat ik hem knap vind etc.
Toen vond hij het niet meer erg om de speen in zijn mond te hebben, maar drinken ho maar...
Heel soms dronk hij 1-2 slokken, maar dan ook niet meer...
Ik heb hem toen een keer half slapend (dan heeft hij soms een wat grotere zuigbehoefte) de flessenspeen in zijn mond gestopt en voordat ik het wist (en hij ook volgens mij ) begon hij te drinken.
Toen heeft hij de keren erna nog wel wat moeilijk gedaan in het begin (waarom zou je drinken uit een fles als je mama's borsten kan ruiken) maar nu pakt hij gewoon de fles.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat het denk ik meer geluk dan wijsheid was. Waar ik in elk geval voor gewaakt heb, is om er geen drama van te maken. Huilen is fles weg...
pi_81573683
Hier precies hetzelfde aangepakt, Asy.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:16:44 #286
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81573848
Ik wilde gewoon niet dt de fles met een vervelend gevoel geassocieerd werd...
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:15:22 #287
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81576050
Balen, Wup! Hopelijk helpt asy's aanpak bij jullie ook!

Score eerste keer kolven: 220cc
De kolfruimte blijkt de invalidentoilet te zijn Wat een grap! Naja, t heeft licht, een stoel, een kastje, een stekker, het zit superdichtbij, dus ik vind alles best.

Al heb ik wel het idee dat mn borsten nog niet helemaal leeg waren. Maar das niet erg, toch?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_81577596
Dan wordt dat dus het nieuwe plan van aanpak. En inderdaad, bij drama doe ik gelijk de fles weg. Als ze een hekel aan dat ding op zich krijgt zijn we helemaal ver van huis.
En soms kan ik dat vriend ook aan z'n verstand peuteren

Davinia 220cc Goed man!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 15:35:10 #289
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81581252
Davinia is een melk
  dinsdag 18 mei 2010 @ 15:51:34 #290
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81581906
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:58 schreef WupWup het volgende:
Dan wordt dat dus het nieuwe plan van aanpak. En inderdaad, bij drama doe ik gelijk de fles weg. Als ze een hekel aan dat ding op zich krijgt zijn we helemaal ver van huis.
En soms kan ik dat vriend ook aan z'n verstand peuteren
precies, dan heb je pas echt een probleem...
Snapt je vriend dat dan niet?
pi_81668080
Jawel, maar slaaptekort maakt gefrustreerd Kan het ook wel weer een beetje begrijpen hoor, de nachten zijn echt K de afgelopen weken. Maar constructief is anders
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:14:37 #292
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81719045
Hier krijg ik met de kolf zo goed als niets uit mijn linkerborst

Thomas heeft rond 7u bij mij gedronken (enkel links) en rond 10u wou ik afkolven (hij moet echt weer deftig uit een fles leren drinken). Uit mijn rechterborst heb ik toen 140cc kunnen kolven, links nog geen 5cc. Links is altijd al wat minder, maar om er nu zo weinig uit te krijgen, dat is echt uitzonderlijk.

Normaalgezien moet er na 3u toch al voldoende melk zijn om te kunnen afkolven?
pi_81719778
Wat je kolft zeg weinig tot niks over wat er daadwerkelijk in je borst zit. Een baby krijgt er altijd meer uit dan een kolf.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:36:09 #294
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81720038
Haha, wat een bagataliserende reactie Wup. Daar gaat het toch helemaal niet over. 5 cc is wel echt héél erg weinig hoor .
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:36:42 #295
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81720057
Mja, ik heb nu nog 150cc in de koelkast staan, maar tegen vanavond moet ik dus nog eens 150cc kunnen afkolven. Alleen denk ik niet dat ik dat uit één borst ga krijgen
pi_81720781
Mja, tis gewoon zo. Ik haal er ook wel eens een paar druppels tot niks uit, terwijl Emma vervolgens een hele voeding uit dezelfde borst drinkt.
Dus, waar gaat het dan om volgens jou?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:55:57 #297
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81720950
Oh echt ja?

Ik weet dat een baby meer kan drinken uit de borst dan je zelf kunt kolven, maar maar 5 cc kunnen kolven lèek me gewoon echt wel heel erg weinig.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:56:49 #298
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_81720998
Leo, even wat 'praktijk-tips' van mij!

Deze tips werkten voor mij en ik hoop dat jij er ook wat aan hebt!

Probeer er niet over te stressen. Dat doe je toch wel dus deze tip mag je negeren.
Check even of je ventiel op het borstschild goed zit. (Had het linker borstschild net zoveel zuigkracht als de rechter?)
Hou het borstschild eens net anders. Misschien iets schuiner op de borst, iets hoger, iets lager, etc. Dat wilde bij mij nog wel eens helpen! Wel zorgen dat 'ie goed blijft zitten natuurlijk, je moet geen schade gaan aanrichten bij jezelf.
Probeer je borst ook wat te masseren, stimuleren tijdens het kolven.
Als je dubbelzijdig kolft; probeer het dan eens enkelzijdig.

Succes meis!

Oh, WupWup, je bedoelt het vast goed maar ik vind het inderdaad ook niet zo'n fijne opmerking. Hartstikke tof dat een baby er meer uitkrijgt, maar als je een baby bij de hand zou hebben zou je niet kolven, nietwaar?
A grand adventure has begun.
pi_81721021
Misschien komt het doordat je geen nieuwe toeschietreflex kreeg bij je linkerborst Leonieke? Je kunt het proberen op te wekken door met de palm van je vlakke hand rondjes te draaien over je tepel.
En het kan ook helpen om tijdens het kolven mee te drukken van buiten naar binnen met de andere hand (ik doe dat met mijn knokkels) en dan helemaal rondom gaan.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_81721692
Leonieke, wat bij mij een beetje hielp was om enkelzijdig te kolven en intussen iets afleidends te doen. En ik heb elk streven naar een bepaalde hoeveelheid van me afgezet. Kolfde ik niet genoeg? Dan was er altijd nog een diepvriesvoorraadje of kunstvoeding,

Voor dat ik zover was heb ik me héél gefrustreerd gevoeld. Het is makkelijker gezegd dan gedaan, om er relaxed onder te blijven.

Heeft iemand trouwens Bevallen in de Bijlmer gelezen in de nieuwste WIJ Jonge Ouders?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')