Als je wondjes hebt wel, maar alleen op de tepels zelf en maar een klein beetje Purelan, echt zo weinig dat je het haast niet ziet op je vingers. Laatst noemde ook iemand dat je het met olijfolie kunt doen, maar ik weet niet of je kindje dat wel accepteert omdat dat zo'n typische geur en smaak heeft.quote:Op zondag 23 mei 2010 20:27 schreef leonieke het volgende:
Twinkly, mag je je tepels vettig houden? Mij hebben ze altijd gezegd dat ik mijn tepels zo droog mogelijk moest houden (en ze dus bv ook niet met zeep mag wassen en ze steeds heel goed moest afdrogen)?
Haha, ja daar heb ik ook 'last' van. Zie ik plotseling aan de bovenkant allemaal tandjes in mijn borsten, terwijl je daar helemaal niets van voelt.quote:Op zondag 23 mei 2010 20:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
(..) Nu staan er zelfs soms tandafdrukken in mijn borst, terwijl ik geen centje pijn heb gehad...
Oh en even een drupje van je melk over je tepel heen smeren werkt goed voor de genezing.quote:Op maandag 24 mei 2010 09:49 schreef Morretje het volgende:Wupwup.. Dat zuigen op de bovenarm
![]()
Ok, ik laat straks mijn kraamverzorgster even meekijken, ze zei idd al wel dat het aanhappen niet goed ging omdat mijn tepels dus al stuk zijn. En ze raadde me lanoline aan, dat geneest ook de tepel van binnenuit zei ze, in tegenstelling tot bepanthen..
Dank voor jullie tips!
Hoe kan dat dan? Je smeert het er toch op?quote:Op maandag 24 mei 2010 09:49 schreef Morretje het volgende:Wupwup.. Dat zuigen op de bovenarm
![]()
Ok, ik laat straks mijn kraamverzorgster even meekijken, ze zei idd al wel dat het aanhappen niet goed ging omdat mijn tepels dus al stuk zijn. En ze raadde me lanoline aan, dat geneest ook de tepel van binnenuit zei ze, in tegenstelling tot bepanthen..
Dank voor jullie tips!
quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:29 schreef Incantrix het volgende:
HulloIk heb de laatste 2 weken heel selectief over dit topic heengekeken geloof ik
Morretje, ik ben ook benieuwd hoe het met jou gaat ondertussen!
De reden dat ik dit topic even niet meer aan kon zien (denk ik) is dat ik de afgelopen paar weken nogal in gevecht ben met de bv. Had ik een paar weken terug nog heel enthousiast geroepen dat ik mezelf het jaar wel zie halen, nu denk ik daar toch iets genuanceerder over. Stef is weer ENORM onrustig gaan drinken, de voedingen dat hij meer als een paar minuten doordrinkt voor hij loslaat-aanhapt-loslaat-aanhapt-loslaat-aanhapt etc. is zelfs eens in de 3 a 4 dagen ofzo. Nu heb ik dus, net als in het begin, hele pijnlijke tepels (want ja, loslaten vóór je je hoofd alle kanten opdraait is voor mietjes) en ik heb het idee dat Stef ook heel weinig binnenkrijgt per voeding. Flessen drinkt hij nog wel als een gek, maar aan de borst kijkt hij liever om zich heen, drukt zich op, schopt, slaat, krabt, bijt en trekt aan mijn haren en daar heb ik het zó mee gehad zo ondertussen..
Stoppen wilde ik eigenlijk niet, maar gisteren moest ik mezelf zelfs inhouden om niet boos op hem te worden en daar ben ik erg van geschrokken. Ik wil niet boos worden op mijn kind omdat hij de wereld wil ontdekken en dat heeft me mijn ogen wel geopend. Ik speelde al langer met de gedachte en het plan was eigenlijk om in de loop van het komende half jaar heel voorzichtig af te bouwen naar 2 a 3 bv-momenten op de dag en de rest bijvoeding, maar een half jaar duurt me te lang.
Het plan is nu dus om een bus opvolgmelk aan te schaffen en de dagvoedingen (3 stuks) af te bouwen en de ochtend- en avondvoeding zelf te blijven geven. Ik zou ook kunnen gaan kolven voor die 3 voedingen, maar het kolven zit me de laatste weken ook al ontzettend in de weg dus dan wordt het nu gewoon tijd om daad bij woord te voegen: ik heb altijd al gezegd dat als ik het langer als een week zat was, ik van mezelf zou mogen stoppen. Dat moment is nu gekomen en ik ben ondertussen al zo klaar dat ik er niet eens écht verdrietig van ben.
Moet trouwens wel zeggen dat het wel heel veel scheelt dat ik nog niet helemáál afscheid hoef te nemen hoor, 2 voedingen op een dag wil ik, als dat lukt qua productie, toch wel heel graag blijven doen. Wellicht dus wel nog kolven op Lowlands, maar niet zo veel als ik zelf gedacht hadDie twee voedingen die ik over wil houden drinkt hij trouwens nog wel redelijk goed trouwens (in die zin dat er nog aardig wat in lijkt te gaan), de dagvoedingen drinkt hij tegenwoordig gemiddeld zo'n 5 minuten per voeding, waarvan hij minstens de helft niet drinkt omdat hij los heeft gelaten en om zich heen ligt te kijken of zichzelf alle kanten opspartelt. Dan kan hij toch nooit veel binnenkrijgen?
Zo, mensen, ik moest het echt even kwijt geloof ik...
[/egopost]
Fijn dat het beter gaat... !quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:17 schreef Morretje het volgende:
Incantrix, het klinkt zo als een prima plan, waar jezelf vooral mee in het reine bent. En dat lijkt me het belangrijkste!![]()
Leonieke, met kolven krijg je vaak niet dezelfde opbrengst als met live-voeden, toch? Dus dat Thomas dan nog wel kan drinken terwijl de kolf er niets uitkrijgt is denk ik wel logisch. Wel jammer dat het zo moet als je het zelf eigenlijk niet wil.
Hier gaat het beter, mijn tepels moesten ook duidelijk nog 'harden'. Aanleggen gaat nog niet altijd goed, ik wissel veel van houding en ze krijgt 1 borst per voeding om de tepels rust te geven. Komt ze (vooral 's middags) binnen de 3 uur nog een keer, krijgt ze dezelfde borst nogmaals.
Zondagnacht vond ik het echt niet grappig meer, nu gaat het best goed. Ze doet het er in elk geval wel goed op!
De stuwingis gelukkig ook al weer over, dat was ook echt echt niet grappig zeg! Ik heb er een nacht behoorlijk beroerd van geslapen, terwijl Isabel en Ravage elk aan een kant van mij lagen te ronken..
Deze week is het idd nog geen ramp en kan Thomas nog bijtanken, maar volgende week moet hij het doen met hetgeen ik kan kolven en dat is niet genoegquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:17 schreef Morretje het volgende:
Incantrix, het klinkt zo als een prima plan, waar jezelf vooral mee in het reine bent. En dat lijkt me het belangrijkste!![]()
Leonieke, met kolven krijg je vaak niet dezelfde opbrengst als met live-voeden, toch? Dus dat Thomas dan nog wel kan drinken terwijl de kolf er niets uitkrijgt is denk ik wel logisch. Wel jammer dat het zo moet als je het zelf eigenlijk niet wil.
Hier gaat het beter, mijn tepels moesten ook duidelijk nog 'harden'. Aanleggen gaat nog niet altijd goed, ik wissel veel van houding en ze krijgt 1 borst per voeding om de tepels rust te geven. Komt ze (vooral 's middags) binnen de 3 uur nog een keer, krijgt ze dezelfde borst nogmaals.
Zondagnacht vond ik het echt niet grappig meer, nu gaat het best goed. Ze doet het er in elk geval wel goed op!
De stuwingis gelukkig ook al weer over, dat was ook echt echt niet grappig zeg! Ik heb er een nacht behoorlijk beroerd van geslapen, terwijl Isabel en Ravage elk aan een kant van mij lagen te ronken..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |