abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juni 2010 @ 12:58:54 #251
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82783016
Leuk stukje:
quote:
AMSTERDAM - Een stof in de hersenen die zorgt voor onderling vertrouwen en samenwerking tussen mensen, zorgt er tegelijkertijd voor dat zij zich agressief gedragen ten opzichte van mensen uit een concurrerende groep.

Dat blijkt uit onderzoek waarvan de Universiteit van Amsterdam (UvA) en de Universiteit Leiden de resultaten maandag hebben bekendgemaakt.

De wetenschappers onderzochten de werking van oxytocine, ook wel bekend als het knuffelhormoon. De stof speelt een belangrijke rol bij onder meer de binding tussen partners en tussen moeder en kind.

De heersende opvatting is dat de stof mensen aardiger en opofferingsgezinder maakt. Dat beeld verdient enige nuancering, aldus de onderzoekers. Als het belang van de eigen groep in het geding is, wekt oxytocine juist agressie op.
Oxytoxine speelt een grote rol bij borstvoeding.. Zorgt namelijk voor een toeschietreflex..
Borstvoedende vrouwen zijn dan dus een soort tijdbommetjes??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_82783286
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:03 schreef DaviniaHR het volgende:
paar dagen geleden gesprek met schoonma toen ik zei dat ik een kloofje had van de spruw: 'is 6 mnd een goed moment?'
ik: 'ja. 6 mnd is een goed moment om te beginnen met bijvoeden '

voor de bijna 6 maanden! Ga je mee richting het hele eerste jaar voeden?

Tico leuk stukje. Oxytocine speelt ook een hele belangrijke rol tijdens de weeën, dus dat is gelijk weer een excuus om je vent af te blaffen
  maandag 14 juni 2010 @ 13:06:52 #253
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82783323
quote:
Op maandag 14 juni 2010 13:05 schreef WupWup het volgende:

[..]

voor de bijna 6 maanden! Ga je mee richting het hele eerste jaar voeden?

Tico leuk stukje. Oxytocine speelt ook een hele belangrijke rol tijdens de weeën, dus dat is gelijk weer een excuus om je vent af te blaffen
Ja das ook waar!! En dan is hij inderdaad ook nog eens de tegenpartij... Het is dus niet zo dat wij onredelijk zijn, we kunnen er gewoon niets aan doen.
pi_82796963
Dames, de borstvoeding gaat ineens als een tierelier! :-)
Het aanleggen gaat ineens heel makkelijk, hij neemt nu grote happen en ik hoor hem overduidelijk drinken.En ik heb ook de indruk dat meneertje nu ook goed/genoeg drinkt.

Maar blijkbaar ging het de afgelopen week ook goed want vanmiddag in het ziekenhuis is hij gewogen en in een week tijd is hij 120 gram aangekomen. Volgens de arts moeten een kleintje zo tussen de 100 en 150 gram aankomen dus daar zit hij mooi tussenin.

Ik wil jullie bedanken voor al jullie tips en reacties, heb echt het gevoel dat het geholpen heeft dus Thanxxx!
  maandag 14 juni 2010 @ 20:20:33 #255
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82803061
Super! Je deed het gewoon al hartstikke goed!
pi_82803182
Ik heb vandaag zalf en gel van de HA gekregen (eigen kosten ) maar na 1x smeren voelt het al een heel stuk beter
Lotte!
Noah!
  maandag 14 juni 2010 @ 20:24:00 #257
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82803273
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:22 schreef Linda2205 het volgende:
Ik heb vandaag zalf en gel van de HA gekregen (eigen kosten ) maar na 1x smeren voelt het al een heel stuk beter
Daar wegen de kosten wel tegenop denk ik
pi_82803535
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Daar wegen de kosten wel tegenop denk ik
Ja, tis erg fijn, maar 30¤ medicijnen en een doktersbezoekje hakken er wel in Hopen maar dat ik het mag declareren thuis...
Lotte!
Noah!
  maandag 14 juni 2010 @ 20:29:22 #259
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82803709
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:27 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ja, tis erg fijn, maar 30¤ medicijnen en een doktersbezoekje hakken er wel in Hopen maar dat ik het mag declareren thuis...
Hier i het wel zo dat ik met mijn nederlandse verzekering gewoon de kosten van het huisartsbezoek in Frankrijk terug kon krijgen. Zelfde voor spul op recept.. Gelukkig maar, ik had in 1 jaar 2 kinderen die langs de huisarts mochten...
  maandag 14 juni 2010 @ 20:37:42 #260
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82804280
Even een dikke voor Davinia!!

Miss_sly, fijn dat de bv nog steeds zo goed gaat!

proud_mami, fijn dat het goed gaat joh!

Linda, hopelijk voelt alles snel weer beter...
  maandag 14 juni 2010 @ 21:56:51 #261
62233 Jelief
ikke lief!
pi_82809642
*0* wat een goede berichten hier!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 07:21:02 #262
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82820764
Blergh, mijn 2e werkdag en de 2e nacht op rij dat Harry elke 2 uur!! komt voor voeding.
pi_82832849
Ik zie een verband
pi_82832992
Ik ben het kolven zo beu

En daardoor loopt het natuurlijk ook niet lekker. Vanochtend 20 minuten (links) voor 30 ml. Gelukkig haal ik dan uit rechts wel nog 150.

Leah drinkt links steeds slechter. Hooguit 5 minuten. Drinken, loslaten, mopperen. Drinken, loslaten, mopperen.
Dan leg ik haar rechts aan en drinkt ze lekker een minuut of 20 aan een stuk.

Toch stom dat links altijd zo moeilijk heeft gedaan.
Ik heb ze toch hetzelfde behandeld
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:51:26 #265
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82834808
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:04 schreef lily het volgende:
Ik ben het kolven zo beu

En daardoor loopt het natuurlijk ook niet lekker. Vanochtend 20 minuten (links) voor 30 ml. Gelukkig haal ik dan uit rechts wel nog 150.

Leah drinkt links steeds slechter. Hooguit 5 minuten. Drinken, loslaten, mopperen. Drinken, loslaten, mopperen.
Dan leg ik haar rechts aan en drinkt ze lekker een minuut of 20 aan een stuk.

Toch stom dat links altijd zo moeilijk heeft gedaan.
Ik heb ze toch hetzelfde behandeld
Hoe oud is Leah? Als je er zo'n hekel aan hebt en ze is al wat ouder kun je toch de tijd dat ze op het kdv is gewoon laten vervangen door fruit en weet ik veel wat.
Ik ben gestopt met kolven bij 7 maanden omdat ik toen de zoveelste borstontsteking had. Dan moest ze overdag maar gewoon wat anders eten hoor.

En anders kun je ook nog overwegen om de voedingen te vervangen door kv.. Als je er echt, echt een schijthekel aan hebt dan kan ik me dat ook nog heel goed voorstellen.
pi_82835004
Leah is dinsdag 6 maanden.

Ja, ik ga er ook mee stoppen (met dat kolven). Geen probleem mee verder alleen ben ik een beetje bang dat mijn productie dan zo'n knauw krijgt dat ik helemaal niet meer kan voeden en dat zou ik jammer vinden.

Verkoopt zo'n kolf tweedehands eigenlijk nog een beetje?
Het ding is nog geen 3 maanden gebruikt.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:58:57 #267
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82835105
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:56 schreef lily het volgende:
Leah is dinsdag 6 maanden.

Ja, ik ga er ook mee stoppen (met dat kolven). Geen probleem mee verder alleen ben ik een beetje bang dat mijn productie dan zo'n knauw krijgt dat ik helemaal niet meer kan voeden en dat zou ik jammer vinden.

Verkoopt zo'n kolf tweedehands eigenlijk nog een beetje?
Het ding is nog geen 3 maanden gebruikt.
Hoeveel dagen werk je? Ik werk 4 dagen en de 3 dagen thuis gewoon volledig voeden zorgde dat mn productie wel stabiel bleef.. Dan had ik op maandag weer wat stuwing en op donderdag niet...

Ligt eraan wat voor kolf je hebt... Gewoon op marktplaats zetten, volgens mij zijn er best vrouwen die een 2e hands aanschaffen.
pi_82835193
Ik werk nu 3 dagen. Ik ga vanaf volgende week al beginnen met 1 keer kolven per werkdag.

Volgende week heb ik vrij en dan ga ik beginnen met bijvoeding en kijken wat voor eetschema we gaan krijgen. Kan ze op het kdv wat fruit en fv krijgen.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 16:57:21 #269
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_82840915
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 16:29 schreef Grijs het volgende:
En vanmorgen toch getwijfeld: Marlien werd aangekleed en wilde naar 'mama toe'. Toen ik even later kwam kijken wilde ze bij 'mama dlinken'. Eenmaal beneden heeft ze haar brood gegeten en melk gedronken en toen ik beneden kwam had ze het er niet meer over.
Gisteren wilde ze weer bij mij drinken en vanmiddag weer. Ik heb er vanmiddag maar aan toegegeven... Ze heeft niet veel gedronken, maar wel veel genoten .
Ik had verwacht dat ze er zelf niet zoveel belang meer bij had, maar als ze er naar blijft vragen, wil ze het toch wel graag hebben, lijkt me. Maar eens even kijken wat we nu gaan doen...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_82907277
Davinia, wat goed, een half jaar!

Linda, hopelijk ben je snel van de spruw af!

Lily, hopelijk lukt het gewoon met bijvoeding en hoef je niet meer te kolven.

Miss, wat fijn dat het al zo lang zo goed gaat.

Ik wil ook even jompelen, ik geef nu al een jaar en 9 dagen bv!
Waarvan een maand gekolft en de rest met feesthoed!
Ik vind het zo'n verrassend ding, dat ik al zo lang naar volle tevredenheid voed.

Ook op vakantie was het erg fijn. We vinden het allebei zo gezellig nog.
Ko kan soms echt intens tevreden naar mij lachen met zijn mond vol melk.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 17 juni 2010 @ 06:50:03 #271
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_82916359
oo daar jompel ik graag voor mee Oeke
wat een prestatie; al langer dan een jaar! heerlijk voor Ko en mama
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Moderator donderdag 17 juni 2010 @ 09:06:48 #272
5428 crew  miss_sly
pi_82917965
oeke je bent weer terug! En alweer meer dan een jaar voeden fijn dat het nog steeds zo goed en fijn is
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 17 juni 2010 @ 09:56:32 #273
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82919339
oeke, wat goed joh!

lily, ik hoop dat je lekker kan blijven voeden zonder gekolf

dames, ik heb jullie hulp nodig.
Volgens mij is mijn productie (gigantisch?) aan het terug lopen. Haary dronk 1 borst per keer keer en tot voor kort was het ook voldoende als ik 1 borst leegkolfde voor een voeding. Dat was ongeveer 100cc.
Ik ben sinds maandag weer aan het werk en Harry kwam van zondag op maandag elke 2 uur voor voeding en zo ook van maandag op dinsdag. Van dinsdag op woensdag ging het iets beter. Toen liet hij eerst 4 uur ertussen en toen kwam hij alsnog elke 2 uur. Vannacht was het 4 uur, 2 uur en 3 uur ertussen dus weer bijna een normaal ritme.

Harry drinkt tussen de 300 en 350 cc op een dag. Ik kolf maar een krappe 300cc per dag in 3 kolfbeurten uit 2 borsten! Eerst dacht ik dat het aan de 'nieuwe' dubbele kolf lag, maar ook met mijn swing haal ik dezelfde hoeveelheden dus aan de kolf ligt het niet.
Voorlopig heb ik nog genoeg voorraad in de vriezer om de tekorten op te vangen maar ik ben bang dat dit snel gaat slinken als mijn productie niet verbetert en Harry op een dag steeds meer gaat drinken.

Ik geef Harry nu 2 borsten per voeding hoewel ik niet het idee heb dat borst 1 dan al leeg is, maar Harry houdt dan op met drinken, zelfs met stimulatie c.q borstcompressies. Als ik Harry dan aan borst 2 leg, dan drinkt hij gewoon verder. Hoe weet ik dat borst 1 dan leeg is? Als ik op mijn tepel(hof) knijp dan spuit de melk er gewoon soms nog uit maar op zijn minst wellen er nog grote druppels op.

En moet ik nu 1x vaker kolven dan Harry voeding krijgt zodat ik in elk geval wat hij wegdrinkt op een dag, kan aanvullen?
pi_82919964
Hoe oud is Harry?

En als je na een voeding nog druppels uit je tepel krijgt hoeft dat niet te betekenen dat je borst niet leeg is... Want je borsten zijn nooit leeg, er wordt melk aangemaakt zodra je kleine drinkt... Dus dat is normaal.
pi_82920709
Asyniur, ik kan alleen maar beamen wat je zegt. Sinds ik ga werken, is mijn productie echt heel zwaar teruggelopen. Ik kolf soms maar 30cc uit twee borsten En dat is dan minstens 4 uur nadat Thomas gedronken heeft.

Ik heb me er eerlijk gezegd bij neergelegd. Thomas drinkt 's ochtends nog bij mij, de rest is KV en 's avonds krijgt hij afgekolfde melk (aangezien hij niet meer bij mij wil drinken als hij echt wakker is geweest). Of ik het fijn vind? Helemaal niet, maar me er blijven druk in maken, heeft jammer genoeg geen zin en doet de productie niet toenemen. En voor de intieme momenten moet ik het ook niet meer doen want hij wil enkel nog drinken als hij half slaapt
Ik denk ook niet dat ik nog lang ga kolven. Ik heb ook al een week geen last meer van stuwing, zelfs niet als er vrij veel uren tussen zitten omdat ik bv een hele dag opleiding had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')