Oxytoxine speelt een grote rol bij borstvoeding.. Zorgt namelijk voor een toeschietreflex..quote:AMSTERDAM - Een stof in de hersenen die zorgt voor onderling vertrouwen en samenwerking tussen mensen, zorgt er tegelijkertijd voor dat zij zich agressief gedragen ten opzichte van mensen uit een concurrerende groep.
Dat blijkt uit onderzoek waarvan de Universiteit van Amsterdam (UvA) en de Universiteit Leiden de resultaten maandag hebben bekendgemaakt.
De wetenschappers onderzochten de werking van oxytocine, ook wel bekend als het knuffelhormoon. De stof speelt een belangrijke rol bij onder meer de binding tussen partners en tussen moeder en kind.
De heersende opvatting is dat de stof mensen aardiger en opofferingsgezinder maakt. Dat beeld verdient enige nuancering, aldus de onderzoekers. Als het belang van de eigen groep in het geding is, wekt oxytocine juist agressie op.
quote:Op zondag 13 juni 2010 17:03 schreef DaviniaHR het volgende:
paar dagen geleden gesprek met schoonma toen ik zei dat ik een kloofje had van de spruw: 'is 6 mnd een goed moment?'
ik: 'ja. 6 mnd is een goed moment om te beginnen met bijvoeden'
Ja das ook waar!! En dan is hij inderdaad ook nog eens de tegenpartij... Het is dus niet zo dat wij onredelijk zijn, we kunnen er gewoon niets aan doen.quote:Op maandag 14 juni 2010 13:05 schreef WupWup het volgende:
[..]
![]()
voor de bijna 6 maanden! Ga je mee richting het hele eerste jaar voeden?
Tico leuk stukje. Oxytocine speelt ook een hele belangrijke rol tijdens de weeën, dus dat is gelijk weer een excuus om je vent af te blaffen
Daar wegen de kosten wel tegenop denk ikquote:Op maandag 14 juni 2010 20:22 schreef Linda2205 het volgende:
Ik heb vandaag zalf en gel van de HA gekregen (eigen kosten) maar na 1x smeren voelt het al een heel stuk beter
Ja, tis erg fijn, maar 30¤ medicijnen en een doktersbezoekje hakken er wel inquote:Op maandag 14 juni 2010 20:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Daar wegen de kosten wel tegenop denk ik
Hier i het wel zo dat ik met mijn nederlandse verzekering gewoon de kosten van het huisartsbezoek in Frankrijk terug kon krijgen. Zelfde voor spul op recept.. Gelukkig maar, ik had in 1 jaar 2 kinderen die langs de huisarts mochten...quote:Op maandag 14 juni 2010 20:27 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ja, tis erg fijn, maar 30¤ medicijnen en een doktersbezoekje hakken er wel inHopen maar dat ik het mag declareren thuis...
Hoe oud is Leah? Als je er zo'n hekel aan hebt en ze is al wat ouder kun je toch de tijd dat ze op het kdv is gewoon laten vervangen door fruit en weet ik veel wat.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:04 schreef lily het volgende:
Ik ben het kolven zo beu![]()
En daardoor loopt het natuurlijk ook niet lekker. Vanochtend 20 minuten (links) voor 30 ml. Gelukkig haal ik dan uit rechts wel nog 150.
Leah drinkt links steeds slechter. Hooguit 5 minuten. Drinken, loslaten, mopperen. Drinken, loslaten, mopperen.
Dan leg ik haar rechts aan en drinkt ze lekker een minuut of 20 aan een stuk.
Toch stom dat links altijd zo moeilijk heeft gedaan.
Ik heb ze toch hetzelfde behandeld
Hoeveel dagen werk je? Ik werk 4 dagen en de 3 dagen thuis gewoon volledig voeden zorgde dat mn productie wel stabiel bleef.. Dan had ik op maandag weer wat stuwing en op donderdag niet...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:56 schreef lily het volgende:
Leah is dinsdag 6 maanden.
Ja, ik ga er ook mee stoppen (met dat kolven). Geen probleem mee verder alleen ben ik een beetje bang dat mijn productie dan zo'n knauw krijgt dat ik helemaal niet meer kan voeden en dat zou ik jammer vinden.
Verkoopt zo'n kolf tweedehands eigenlijk nog een beetje?
Het ding is nog geen 3 maanden gebruikt.
Gisteren wilde ze weer bij mij drinken en vanmiddag weer. Ik heb er vanmiddag maar aan toegegeven... Ze heeft niet veel gedronken, maar wel veel genotenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:29 schreef Grijs het volgende:
En vanmorgen toch getwijfeld: Marlien werd aangekleed en wilde naar 'mama toe'. Toen ik even later kwam kijken wilde ze bij 'mama dlinken'. Eenmaal beneden heeft ze haar brood gegeten en melk gedronken en toen ik beneden kwam had ze het er niet meer over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |