abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juni 2010 @ 12:58:54 #251
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82783016
Leuk stukje:
quote:
AMSTERDAM - Een stof in de hersenen die zorgt voor onderling vertrouwen en samenwerking tussen mensen, zorgt er tegelijkertijd voor dat zij zich agressief gedragen ten opzichte van mensen uit een concurrerende groep.

Dat blijkt uit onderzoek waarvan de Universiteit van Amsterdam (UvA) en de Universiteit Leiden de resultaten maandag hebben bekendgemaakt.

De wetenschappers onderzochten de werking van oxytocine, ook wel bekend als het knuffelhormoon. De stof speelt een belangrijke rol bij onder meer de binding tussen partners en tussen moeder en kind.

De heersende opvatting is dat de stof mensen aardiger en opofferingsgezinder maakt. Dat beeld verdient enige nuancering, aldus de onderzoekers. Als het belang van de eigen groep in het geding is, wekt oxytocine juist agressie op.
Oxytoxine speelt een grote rol bij borstvoeding.. Zorgt namelijk voor een toeschietreflex..
Borstvoedende vrouwen zijn dan dus een soort tijdbommetjes??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_82783286
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:03 schreef DaviniaHR het volgende:
paar dagen geleden gesprek met schoonma toen ik zei dat ik een kloofje had van de spruw: 'is 6 mnd een goed moment?'
ik: 'ja. 6 mnd is een goed moment om te beginnen met bijvoeden '

voor de bijna 6 maanden! Ga je mee richting het hele eerste jaar voeden?

Tico leuk stukje. Oxytocine speelt ook een hele belangrijke rol tijdens de weeën, dus dat is gelijk weer een excuus om je vent af te blaffen
  maandag 14 juni 2010 @ 13:06:52 #253
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82783323
quote:
Op maandag 14 juni 2010 13:05 schreef WupWup het volgende:

[..]

voor de bijna 6 maanden! Ga je mee richting het hele eerste jaar voeden?

Tico leuk stukje. Oxytocine speelt ook een hele belangrijke rol tijdens de weeën, dus dat is gelijk weer een excuus om je vent af te blaffen
Ja das ook waar!! En dan is hij inderdaad ook nog eens de tegenpartij... Het is dus niet zo dat wij onredelijk zijn, we kunnen er gewoon niets aan doen.
pi_82796963
Dames, de borstvoeding gaat ineens als een tierelier! :-)
Het aanleggen gaat ineens heel makkelijk, hij neemt nu grote happen en ik hoor hem overduidelijk drinken.En ik heb ook de indruk dat meneertje nu ook goed/genoeg drinkt.

Maar blijkbaar ging het de afgelopen week ook goed want vanmiddag in het ziekenhuis is hij gewogen en in een week tijd is hij 120 gram aangekomen. Volgens de arts moeten een kleintje zo tussen de 100 en 150 gram aankomen dus daar zit hij mooi tussenin.

Ik wil jullie bedanken voor al jullie tips en reacties, heb echt het gevoel dat het geholpen heeft dus Thanxxx!
  maandag 14 juni 2010 @ 20:20:33 #255
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82803061
Super! Je deed het gewoon al hartstikke goed!
pi_82803182
Ik heb vandaag zalf en gel van de HA gekregen (eigen kosten ) maar na 1x smeren voelt het al een heel stuk beter
Lotte!
Noah!
  maandag 14 juni 2010 @ 20:24:00 #257
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82803273
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:22 schreef Linda2205 het volgende:
Ik heb vandaag zalf en gel van de HA gekregen (eigen kosten ) maar na 1x smeren voelt het al een heel stuk beter
Daar wegen de kosten wel tegenop denk ik
pi_82803535
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Daar wegen de kosten wel tegenop denk ik
Ja, tis erg fijn, maar 30¤ medicijnen en een doktersbezoekje hakken er wel in Hopen maar dat ik het mag declareren thuis...
Lotte!
Noah!
  maandag 14 juni 2010 @ 20:29:22 #259
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82803709
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:27 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ja, tis erg fijn, maar 30¤ medicijnen en een doktersbezoekje hakken er wel in Hopen maar dat ik het mag declareren thuis...
Hier i het wel zo dat ik met mijn nederlandse verzekering gewoon de kosten van het huisartsbezoek in Frankrijk terug kon krijgen. Zelfde voor spul op recept.. Gelukkig maar, ik had in 1 jaar 2 kinderen die langs de huisarts mochten...
  maandag 14 juni 2010 @ 20:37:42 #260
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82804280
Even een dikke voor Davinia!!

Miss_sly, fijn dat de bv nog steeds zo goed gaat!

proud_mami, fijn dat het goed gaat joh!

Linda, hopelijk voelt alles snel weer beter...
  maandag 14 juni 2010 @ 21:56:51 #261
62233 Jelief
ikke lief!
pi_82809642
*0* wat een goede berichten hier!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 07:21:02 #262
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82820764
Blergh, mijn 2e werkdag en de 2e nacht op rij dat Harry elke 2 uur!! komt voor voeding.
pi_82832849
Ik zie een verband
pi_82832992
Ik ben het kolven zo beu

En daardoor loopt het natuurlijk ook niet lekker. Vanochtend 20 minuten (links) voor 30 ml. Gelukkig haal ik dan uit rechts wel nog 150.

Leah drinkt links steeds slechter. Hooguit 5 minuten. Drinken, loslaten, mopperen. Drinken, loslaten, mopperen.
Dan leg ik haar rechts aan en drinkt ze lekker een minuut of 20 aan een stuk.

Toch stom dat links altijd zo moeilijk heeft gedaan.
Ik heb ze toch hetzelfde behandeld
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:51:26 #265
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82834808
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:04 schreef lily het volgende:
Ik ben het kolven zo beu

En daardoor loopt het natuurlijk ook niet lekker. Vanochtend 20 minuten (links) voor 30 ml. Gelukkig haal ik dan uit rechts wel nog 150.

Leah drinkt links steeds slechter. Hooguit 5 minuten. Drinken, loslaten, mopperen. Drinken, loslaten, mopperen.
Dan leg ik haar rechts aan en drinkt ze lekker een minuut of 20 aan een stuk.

Toch stom dat links altijd zo moeilijk heeft gedaan.
Ik heb ze toch hetzelfde behandeld
Hoe oud is Leah? Als je er zo'n hekel aan hebt en ze is al wat ouder kun je toch de tijd dat ze op het kdv is gewoon laten vervangen door fruit en weet ik veel wat.
Ik ben gestopt met kolven bij 7 maanden omdat ik toen de zoveelste borstontsteking had. Dan moest ze overdag maar gewoon wat anders eten hoor.

En anders kun je ook nog overwegen om de voedingen te vervangen door kv.. Als je er echt, echt een schijthekel aan hebt dan kan ik me dat ook nog heel goed voorstellen.
pi_82835004
Leah is dinsdag 6 maanden.

Ja, ik ga er ook mee stoppen (met dat kolven). Geen probleem mee verder alleen ben ik een beetje bang dat mijn productie dan zo'n knauw krijgt dat ik helemaal niet meer kan voeden en dat zou ik jammer vinden.

Verkoopt zo'n kolf tweedehands eigenlijk nog een beetje?
Het ding is nog geen 3 maanden gebruikt.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:58:57 #267
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82835105
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:56 schreef lily het volgende:
Leah is dinsdag 6 maanden.

Ja, ik ga er ook mee stoppen (met dat kolven). Geen probleem mee verder alleen ben ik een beetje bang dat mijn productie dan zo'n knauw krijgt dat ik helemaal niet meer kan voeden en dat zou ik jammer vinden.

Verkoopt zo'n kolf tweedehands eigenlijk nog een beetje?
Het ding is nog geen 3 maanden gebruikt.
Hoeveel dagen werk je? Ik werk 4 dagen en de 3 dagen thuis gewoon volledig voeden zorgde dat mn productie wel stabiel bleef.. Dan had ik op maandag weer wat stuwing en op donderdag niet...

Ligt eraan wat voor kolf je hebt... Gewoon op marktplaats zetten, volgens mij zijn er best vrouwen die een 2e hands aanschaffen.
pi_82835193
Ik werk nu 3 dagen. Ik ga vanaf volgende week al beginnen met 1 keer kolven per werkdag.

Volgende week heb ik vrij en dan ga ik beginnen met bijvoeding en kijken wat voor eetschema we gaan krijgen. Kan ze op het kdv wat fruit en fv krijgen.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 16:57:21 #269
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_82840915
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 16:29 schreef Grijs het volgende:
En vanmorgen toch getwijfeld: Marlien werd aangekleed en wilde naar 'mama toe'. Toen ik even later kwam kijken wilde ze bij 'mama dlinken'. Eenmaal beneden heeft ze haar brood gegeten en melk gedronken en toen ik beneden kwam had ze het er niet meer over.
Gisteren wilde ze weer bij mij drinken en vanmiddag weer. Ik heb er vanmiddag maar aan toegegeven... Ze heeft niet veel gedronken, maar wel veel genoten .
Ik had verwacht dat ze er zelf niet zoveel belang meer bij had, maar als ze er naar blijft vragen, wil ze het toch wel graag hebben, lijkt me. Maar eens even kijken wat we nu gaan doen...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_82907277
Davinia, wat goed, een half jaar!

Linda, hopelijk ben je snel van de spruw af!

Lily, hopelijk lukt het gewoon met bijvoeding en hoef je niet meer te kolven.

Miss, wat fijn dat het al zo lang zo goed gaat.

Ik wil ook even jompelen, ik geef nu al een jaar en 9 dagen bv!
Waarvan een maand gekolft en de rest met feesthoed!
Ik vind het zo'n verrassend ding, dat ik al zo lang naar volle tevredenheid voed.

Ook op vakantie was het erg fijn. We vinden het allebei zo gezellig nog.
Ko kan soms echt intens tevreden naar mij lachen met zijn mond vol melk.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 17 juni 2010 @ 06:50:03 #271
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_82916359
oo daar jompel ik graag voor mee Oeke
wat een prestatie; al langer dan een jaar! heerlijk voor Ko en mama
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Moderator donderdag 17 juni 2010 @ 09:06:48 #272
5428 crew  miss_sly
pi_82917965
oeke je bent weer terug! En alweer meer dan een jaar voeden fijn dat het nog steeds zo goed en fijn is
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 17 juni 2010 @ 09:56:32 #273
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82919339
oeke, wat goed joh!

lily, ik hoop dat je lekker kan blijven voeden zonder gekolf

dames, ik heb jullie hulp nodig.
Volgens mij is mijn productie (gigantisch?) aan het terug lopen. Haary dronk 1 borst per keer keer en tot voor kort was het ook voldoende als ik 1 borst leegkolfde voor een voeding. Dat was ongeveer 100cc.
Ik ben sinds maandag weer aan het werk en Harry kwam van zondag op maandag elke 2 uur voor voeding en zo ook van maandag op dinsdag. Van dinsdag op woensdag ging het iets beter. Toen liet hij eerst 4 uur ertussen en toen kwam hij alsnog elke 2 uur. Vannacht was het 4 uur, 2 uur en 3 uur ertussen dus weer bijna een normaal ritme.

Harry drinkt tussen de 300 en 350 cc op een dag. Ik kolf maar een krappe 300cc per dag in 3 kolfbeurten uit 2 borsten! Eerst dacht ik dat het aan de 'nieuwe' dubbele kolf lag, maar ook met mijn swing haal ik dezelfde hoeveelheden dus aan de kolf ligt het niet.
Voorlopig heb ik nog genoeg voorraad in de vriezer om de tekorten op te vangen maar ik ben bang dat dit snel gaat slinken als mijn productie niet verbetert en Harry op een dag steeds meer gaat drinken.

Ik geef Harry nu 2 borsten per voeding hoewel ik niet het idee heb dat borst 1 dan al leeg is, maar Harry houdt dan op met drinken, zelfs met stimulatie c.q borstcompressies. Als ik Harry dan aan borst 2 leg, dan drinkt hij gewoon verder. Hoe weet ik dat borst 1 dan leeg is? Als ik op mijn tepel(hof) knijp dan spuit de melk er gewoon soms nog uit maar op zijn minst wellen er nog grote druppels op.

En moet ik nu 1x vaker kolven dan Harry voeding krijgt zodat ik in elk geval wat hij wegdrinkt op een dag, kan aanvullen?
pi_82919964
Hoe oud is Harry?

En als je na een voeding nog druppels uit je tepel krijgt hoeft dat niet te betekenen dat je borst niet leeg is... Want je borsten zijn nooit leeg, er wordt melk aangemaakt zodra je kleine drinkt... Dus dat is normaal.
pi_82920709
Asyniur, ik kan alleen maar beamen wat je zegt. Sinds ik ga werken, is mijn productie echt heel zwaar teruggelopen. Ik kolf soms maar 30cc uit twee borsten En dat is dan minstens 4 uur nadat Thomas gedronken heeft.

Ik heb me er eerlijk gezegd bij neergelegd. Thomas drinkt 's ochtends nog bij mij, de rest is KV en 's avonds krijgt hij afgekolfde melk (aangezien hij niet meer bij mij wil drinken als hij echt wakker is geweest). Of ik het fijn vind? Helemaal niet, maar me er blijven druk in maken, heeft jammer genoeg geen zin en doet de productie niet toenemen. En voor de intieme momenten moet ik het ook niet meer doen want hij wil enkel nog drinken als hij half slaapt
Ik denk ook niet dat ik nog lang ga kolven. Ik heb ook al een week geen last meer van stuwing, zelfs niet als er vrij veel uren tussen zitten omdat ik bv een hele dag opleiding had.
  donderdag 17 juni 2010 @ 10:47:05 #276
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_82920858
Asyniur, zouden het ook regeldagen kunnen zijn?
  donderdag 17 juni 2010 @ 10:47:07 #277
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82920859
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:18 schreef Ticootje het volgende:
Hoe oud is Harry?

En als je na een voeding nog druppels uit je tepel krijgt hoeft dat niet te betekenen dat je borst niet leeg is... Want je borsten zijn nooit leeg, er wordt melk aangemaakt zodra je kleine drinkt... Dus dat is normaal.
4 maanden...
pi_82921022
Asy, ik denk dat je met een paar dagen lekker vaak aanleggen een eind komt om je productie wat op te krikken.. Na een voeding gaan kolven en tussendoor kolven zou ik nog even laten.
pi_82921073
Ik heb ook hetzelfde probleem hoor. Laura drinkt ook meer dan ik kan kolven.
Op maandag en woensdag als ze bij mijn ouders is ga ik trouwens naar huis tussen de middag om live te voeden, gister had ze de hele ochtend geslapen en dronk dus pas tussen de middag weer. Dan geef ik altijd ongeveer 100cc mee om de ergste honger te stillen, totdat ik haar weer zelf kan voeden.

Op vrijdags kolf ik 2 keer ongeveer 240 max. Op zo'n dag drinkt ze op het kdv veel meer en krijgt ze dus de rest kv. Nooit veel trouwens. Zo modder ik dus maar wat aan
Vannacht trouwens kwam ze voor het eerst sinds tijden weer eens om 4.30 voor een voeding. Vond ik nu niet zo erg, want is wel goed voor de productie. Die 10 uren die ze er normaal tussen laat hebben ook invloed gehad denk ik.

Nou ja over 2 maanden is ze een half jaar, dan ga ik denk ik afbouwen.

Vanmiddag naar het CB, ben nu wel benieuwd hoeveel ze weegt, de laatste keer wegen was 4 mei
  donderdag 17 juni 2010 @ 10:55:33 #280
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82921215
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:47 schreef Grijs het volgende:
Asyniur, zouden het ook regeldagen kunnen zijn?
alweer?
die hebben we pas gehad...

ik was trouwens heemaal vergeten om op jou te reageren: zolang jullie er allebei nog van genieten, gewoon lekker blijven doen
pi_82921280
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:55 schreef Asyniur het volgende:

[..]

alweer?
die hebben we pas gehad...

ik was trouwens heemaal vergeten om op jou te reageren: zolang jullie er allebei nog van genieten, gewoon lekker blijven doen
Bij 4 maanden denk ik niet echt aan regeldagen nee.

Zou je ongesteld kunnen worden? Of ben je het al geweest?
  donderdag 17 juni 2010 @ 10:57:52 #282
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82921325
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:51 schreef Ticootje het volgende:
Asy, ik denk dat je met een paar dagen lekker vaak aanleggen een eind komt om je productie wat op te krikken.. Na een voeding gaan kolven en tussendoor kolven zou ik nog even laten.
dus op mijn werkdagen de voedingen die harry normaal drinkt kolven (3x dus) en dan voor de rest niet extra kolven en nu deze komende 5 dagen hem veel aanleggen, begrijp ik dat goed?
En dan Harry beide borsten per voeding aanbieden? of gewoon 1 borst per keer?
en hoe weet ik of een borst 'leeg' is?
pi_82921446
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:57 schreef Asyniur het volgende:

[..]

dus op mijn werkdagen de voedingen die harry normaal drinkt kolven (3x dus) en dan voor de rest niet extra kolven en nu deze komende 5 dagen hem veel aanleggen, begrijp ik dat goed?
Inderdaad Harry lekker vaak aanleggen de aankomende 5 dagen, dat zou echt wel voldoende moeten zijn.

Oh en denk eraan, hoe leger de borst, hoe harder die melkfabriek gaat werken. Hoe voller de bost hoe minder melk er wordt gemaakt. Dus geen voeding uitstellen omdat je wilt sparen, dat werkt dus tegen je.

Het komt echt vaak voor dat een kindje eerst aan 1 borst genoeg had, en opeens gewoon 2 borsten wilt. Geef als dat lukt gewoon die 2 borsten tijdens een voeding, worden ook allebei je borsten elke voeding gestimuleerd.

Als Harry loslaat, dan kun je ervan uitgaan dat je borst "leeg" is... Hij zal er vast nog wel druppels uit kunnen halen, maar die andere kant zit natuurlijk nog gewoon lekker melk in dat eruit kan stromen... En hij heeft honger/dorst, dan zou ik ook voor borst nummer 2 gaan.
  donderdag 17 juni 2010 @ 11:03:07 #284
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82921550
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bij 4 maanden denk ik niet echt aan regeldagen nee.

Zou je ongesteld kunnen worden? Of ben je het al geweest?
ik ben al 2x ongesteld geweest.
laatste keer was vorige week. dat zie je dan ook aan zijn gewicht bij het CB. Hij komt die week nauwelijks aan, maar het gekke is dat hij dan ook niet vaker om voeding vraagt. Hij komt dan gewoon nog steeds elke 3-4 uur, ook 's nachts...
pi_82921673
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 11:03 schreef Asyniur het volgende:

[..]

ik ben al 2x ongesteld geweest.
laatste keer was vorige week. dat zie je dan ook aan zijn gewicht bij het CB. Hij komt die week nauwelijks aan, maar het gekke is dat hij dan ook niet vaker om voeding vraagt. Hij komt dan gewoon nog steeds elke 3-4 uur, ook 's nachts...
Dan is het manneke gewoon snel tevreden en moppert hij dus niet als hij wel honger heeft.... Als je dat weet, dan kun je hem wat vaker aanleggen als je ongesteld bent... Dus dan voedt je een beetje meer op jouw verzoek.

Die nachtvoedingen zijn juist goed voor je productie, hoe slopend dat ook is.

Oh en bij 4 maanden is het normaal dat de curve van een borstgevoed kindje afwijkt van de curve op het cb.
  donderdag 17 juni 2010 @ 11:14:41 #286
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82921998
Dank voor je tips!
Als het volgende week niet beter gaat dan maak ik een nieuwe afspraak met de lk.
Ik wil namelijk echt graag minstens die 6 maanden bv halen. En liefst daarna ook nog want we vinden het allebei zo gezellig...
pi_82922224
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 11:14 schreef Asyniur het volgende:
Dank voor je tips!
Als het volgende week niet beter gaat dan maak ik een nieuwe afspraak met de lk.
Ik wil namelijk echt graag minstens die 6 maanden bv halen. En liefst daarna ook nog want we vinden het allebei zo gezellig...
Je kunt ook gewoon even bellen met de vbn of de lll... Das gratis en zeker voor simpelere vragen kunnen die mensen aan de lijn je goed helpen.

Als je echt blijft kampen me productieproblemen is een lk een optie omdat er bijvoorbeeld een medicijn is dat de melkproductie verhoogd.
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:15:58 #288
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82924807
asy, voor mezelf geldt dat mijn borst leeg is als zich het volgene tafereel voordoet
aviva laat los
ik zet haar rechtop, ff boeren, pruttel pruttel
weer terug aanleggen
drinkt nog wat verder
laat weer los
weer rechtop
terug aanleggen
hapt en direct los. of ze hapt helemaal niet meer / draait haar hoofd niet meer de goede kant op. het direct loslaten probeer ik dan 3x of zo, en dan is het gewoon echt klaar.

als ik echt het idee heb dat de borst nog niet leeg is, dat ze niet goed drinkt omdat ze nog niet helemaal wakker is of zo, probeer ik een andere houding. op een gegeven moment hapt ze gewoon niet meer. in geen enkele houding. dan is het klaar.

die laatste beetjes kunnen dan wel bijna 10 minuten duren, maar ik ben dan ook hysterisch vwb half-lege borsten ivm bo-ervaringen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 17 juni 2010 @ 16:52:45 #289
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_82939056
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 11:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon even bellen met de vbn of de lll... Das gratis en zeker voor simpelere vragen kunnen die mensen aan de lijn je goed helpen.

Als je echt blijft kampen me productieproblemen is een lk een optie omdat er bijvoorbeeld een medicijn is dat de melkproductie verhoogd.
Mijn lk is ook gratis want ze is ook kinderarts dus ik maak dan gewoon een nieuwe afspraak met haar

Zo gaat het hier dus ook Davinia en nu leg ik hem dan dus aan de andere borst en dan drinkt hij gewoon verder...
pi_82942275
Je kan ook nog wisselvoeden, dus tijdens 1 voeding meerdere malen van borst wisselen.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 10:41:51 #291
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_82968665
Trouwens, Aviva heeft ook een tijdje gehuild na de eerste borst. Toen was het zo ingeregeld dat het echt half-half was. Ik weet niet of Harry dat ook doet, maar na 2 borsten was madammeke altid prima tevreden.

Dames, een vraagje. Aviva heeft de bijtknop gevonden.
Ik heb geprobeerd om duidelijk "nee" te roepen, geen respons.
Als ze bijt en ik zou dan "nee" zeggen en afkoppelen, dan daarna wel weer aanleggen?
Kan het zijn dat ze bijt omdat ze bij mij spanning voelt? Ik heb de laatste tijd wat last van mezelf, dus dat hoofd gaat lekker door tijdens het voeden, maar erg rustig zit ik dan dus niet. Zou ze dat voelen? En dan gaan bijten? Door de die spanning (en emotie van as. half jaar bv en aanstaand lustrum van mn ma) komt de raynauds ook een beetje terug, en bijten helpt dan zeer zeker niet.

wat is nu wijsheid? (Anders dan ook in de zennnnnn-ontspanningsmodus gaan tijdens de voedingen)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 11:04:13 #292
5428 crew  miss_sly
pi_82969437
Beetje afhankelijk van wanneer ze gaat bijten. Is het tegen het einde van de voeding? Dat doet Senna namelijk, als ze eigenlijk wel een beetje klaar is, maar nog niet wil stoppen. Dan zie ik dat mondje in een andere stand gaan en bijt ze. Ik koppel dan af, waarschuw eenmaal (ik weet wel dat ze nog wat klein is, maar toch) dat als ze nog een keer bijt het einde drinken is, en leg haar nog een keer aan. Als ze dan weer bijt, verbreek ik het contact met de opmerking dat bijten neit mag, dat dat pijn doet. Niet boos, wel duidelijk trouwens.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 18 juni 2010 @ 11:05:18 #293
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_82969473
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:41 schreef DaviniaHR het volgende:
..
Dames, een vraagje. Aviva heeft de bijtknop gevonden.
Ik heb geprobeerd om duidelijk "nee" te roepen, geen respons.
Als ze bijt en ik zou dan "nee" zeggen en afkoppelen, dan daarna wel weer aanleggen?
..
Zo deed ik het wel. Direct afkoppelen, "nee" (of "au!") zeggen en weer aanleggen.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 11:14:57 #294
18860 sindell
Seriously
pi_82969838
Nou het absolute kolfdieptepunt is hier nu wel bereikt... 50 cc zojuist
En dat terwijl Laura gister eigenljik zowat de hele dag aan de borst heeft gehangen. En vanochtend heeft ze 1 borst gedronken om 6.30, de ander heb ik gekolfd (toen wel 120 cc). Dan zou er om 10.30 toch wel weer 100 uit moeten komen, maar het lukte gewoon echt niet.
Dus heb nu maar een keer extra ingepland vandaag, dus 3x kolven op mijn werk en ik ga een dubbelzijdige electrische huren om te zien of dat verbetering brengt. (kan ik Medela spul kopen, terwijl ik nu Avent heb, maar dat is even niet anders)
Echt ik snap er niks van....

En Davinia, bijten is niet cool Laura doet het ook wel eens (laatst heel hard, toen riep ik ook van schrik keihard auw) Ik koppel dus ook af en dan kijkt ze me aan van en dan drinkt ze verder...
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:08:18 #295
18860 sindell
Seriously
pi_82982549
Totaalopbrengst na 3x kolven vandaag: 140 cc...
Dat is nauwelijks genoeg voor 1 voeding, laat staan 2 a 3.

De opties die ik nog heb zijn dus dubbelzijdig electrisch proberen, neusspray en anders eventueel een lk... (en je zou toch denken dat ik met die megafabriek makkelijk genoeg zou produceren )
pi_83014078
Nou, de eerste werkdag en dus ook kolven overleefd. Ik heb 3 keer gekolfd en 100, 100, 80 eruit gekregen. Viel me alles mee! Ik heb 240cc uit de vriezer mee kunnen geven aan oma, maar helaas heeft ze het met kunstvoeding moeten aanvullen. Ik hoop echt dat ik meer ga kunnen kolven. Ik wéét dat kunstvoeding geen vergif is, maar het voelt zo kut

Asy ik moet ook echt 2 borsten geven sinds dat Emma 3 maanden is ofzo. Ben ook gestart met een hyperlactatie, blokvoeden, 1 borst per voeding en toen dus naar 2 en daar zitten we nog steeds op.

Davinia wij hebben ook dat bijten meegemaakt, al was Emma een paar weken jonger dan Aviva nu. Het goede nieuws: het is overgegaan. Het slechte nieuws: niet door mijn acties Ik zei ook 'au' of 'niet doen', koppelde af, maar het hielp niet bepaald. Ik dacht even dat het door tandjes zou kunnen komen, maar die zijn er nu nog steeds niet. Misschien bij Aviva wel?
  zaterdag 19 juni 2010 @ 12:25:53 #297
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83017122
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 10:52 schreef WupWup het volgende:
Nou, de eerste werkdag en dus ook kolven overleefd. Ik heb 3 keer gekolfd en 100, 100, 80 eruit gekregen. Viel me alles mee! Ik heb 240cc uit de vriezer mee kunnen geven aan oma, maar helaas heeft ze het met kunstvoeding moeten aanvullen. Ik hoop echt dat ik meer ga kunnen kolven. Ik wéét dat kunstvoeding geen vergif is, maar het voelt zo kut

Asy ik moet ook echt 2 borsten geven sinds dat Emma 3 maanden is ofzo. Ben ook gestart met een hyperlactatie, blokvoeden, 1 borst per voeding en toen dus naar 2 en daar zitten we nog steeds op.

Davinia wij hebben ook dat bijten meegemaakt, al was Emma een paar weken jonger dan Aviva nu. Het goede nieuws: het is overgegaan. Het slechte nieuws: niet door mijn acties Ik zei ook 'au' of 'niet doen', koppelde af, maar het hielp niet bepaald. Ik dacht even dat het door tandjes zou kunnen komen, maar die zijn er nu nog steeds niet. Misschien bij Aviva wel?
Had je niet een kleine voorraad? Jammer, ik snap precies wat je bedoelt. Toen ik van de week tegen iemand zei dat het kolven niet genoeg opbracht en die persoon heel nuchter zei: gelukkig kun je ook gewoon een flesje geven dan, had ik echt even zoiets van
Maar ik heb dan nog een megavoorraad in de vriezer...

sindell, ook al zo weinig opbrengst

een bijtende Aviva Ik heb helaas geen tips voor je, tenminste niet anders dan al genoemd door anderen.

Hier lijkt het in elk geval wat beter te gaan nu Harry 2 borsten krijgt. Hij lijkt overdag beter (langer!) te slapen en ook 's nachts komt hij niet meer elke 2 uur. Waarschijnlijk heeft het arm schaapje dus al een tijdje honger zonder dat hij het laat merken
Qua kolven weet ik pas dinsdag hoe het gaat. Dan moet ik weer aan het werk.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 22:17:56 #298
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83035704
vervelend SIndell dat je niet genoeg productie hebt... erg lastig.

en bijttips heb ik niet; denk dat wat Miss Sly zegt; dat dat het meest verstandige is. Ik ga het in elk geval onthouden mocht Evie ook gaan bijten....

en ik lees hier veel mensen die meerdere malen op een werkdag kolven, fijn als het werk dat toelaat zeg! ik kan echt maar 1 keer per dienst kolven... gelukkig blijft mijn productie wel vrij goed dan.
(op een werkdag (dagdienst dan) kolf ik voor ik wegga, dus na de nacht; vaak ongeveer 250-300 ml, om ongeveer 11:30 op het werk ongeveer 170-200 ml en krijgt Evie als ik thuiskom weer BV.)

Verder drinkt Evie nog steeds, op de nachtfles na, alle voedingen moedermelk, afgekolft of live. Ben wel erg blij dat dat uiteindelijk wel is gelukt hoor! En ik merk echt dat Evie het heel erg prettig vind om zo dicht bij mij te zijn; kan dan ook echt genieten van die momenten samen...
(ze zit me soms helemaal aan de armen en gezicht te likken en laat zichzelf richting borst hangen, om te laten merken dat ze graaaaag bij mama wil drinken... ).
na een zeeeeer moeizaam begin; zitten we nu toch alweer op 6,5 maand BV!
  zondag 20 juni 2010 @ 10:03:10 #299
18860 sindell
Seriously
pi_83046745
Mja, nou heb ik er wat minder moeite mee dat ze af en toe eens ong 120 cc kv krijgt, dat is dan niet anders. Maar als ik zit te kolven en ik krijg er met moeite 50 cc uit, dan staan de tranen me wel in de ogen ja, daar heb ik het dan wel weer moeilijk mee.

Nu heb ik 2 dagenr met de dubbelzijdige electrische gekolfd en daarmee kom ik in ieder geval weer op 100 cc per keer. Dus wie weet gaat het nu iets beter als ik een hele werkdag moet kolven.

Ik kan zo 3x per dag naar de kamer toe lopen, moet alleen wel even bespreken of hij niet bezet is, want volgens mij zijn er nog 3 anderen die er ook gebruik van maken. (en dat op zo'n 2000 medewerkers in dat gebouw ) Maar kan je dat echt niet anders regelen BJ? Dat zou toch moeten kunnen? Eigenlijk...
  zondag 20 juni 2010 @ 12:55:52 #300
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83050677
quote:
Op zondag 20 juni 2010 10:03 schreef sindell het volgende:
Mja, nou heb ik er wat minder moeite mee dat ze af en toe eens ong 120 cc kv krijgt, dat is dan niet anders. Maar als ik zit te kolven en ik krijg er met moeite 50 cc uit, dan staan de tranen me wel in de ogen ja, daar heb ik het dan wel weer moeilijk mee.

Nu heb ik 2 dagenr met de dubbelzijdige electrische gekolfd en daarmee kom ik in ieder geval weer op 100 cc per keer. Dus wie weet gaat het nu iets beter als ik een hele werkdag moet kolven.

Ik kan zo 3x per dag naar de kamer toe lopen, moet alleen wel even bespreken of hij niet bezet is, want volgens mij zijn er nog 3 anderen die er ook gebruik van maken. (en dat op zo'n 2000 medewerkers in dat gebouw ) Maar kan je dat echt niet anders regelen BJ? Dat zou toch moeten kunnen? Eigenlijk...
het heeft meer te maken met drukte en planning, dan met de mogelijkheden van een ruimte enzo.
Ik werk namelijk op een intensive care in een ziekenhuis, en het is vaak druk. En als ik een instabiele patient verpleeg (en mijn collega's ook druk zijn), is er niet altijd de mogelijkheid om van de afdeling te kunnen. (gewoon eten is soms al onmogelijk op zulke dagen...). En dan ben ik al erg blij als die ene keer kolven lukt...

het is ook niet dat het komt, omdat andere mensen het me lastig maken, het is meer omdat we allemaal maar 1 paar handen hebben (en de prioriteit op mijn werk toch ligt bij het in leven houden van patienten)..
en tja, dan schieten andere dingen er soms wel even bij in, zoals eten, drinken en kolven...
part of the job...
oftewel; het is niet anders, en gelukkig lukt die ene keer bijna altijd wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')