geduld is een schone zaakquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:17 schreef Flappekz het volgende:
Moet je natuurlijk wel ff de mooie OP erin kopieren he
![]()
Volgens mij kan dat als je je registreert bij wiki ofzoiets. En anders kun je GotC een pm sturenquote:Op donderdag 20 mei 2010 15:07 schreef Yuki het volgende:
[..]
geduld is een schone zaak
Kon mezelf overigens niet in de OP wiki zettenSta nu wel hier, maar nog niet standaard in de OP. Kan iemand dat doen?
je staat erbijquote:Op donderdag 20 mei 2010 15:07 schreef Yuki het volgende:
[..]
geduld is een schone zaak
Kon mezelf overigens niet in de OP wiki zettenSta nu wel hier, maar nog niet standaard in de OP. Kan iemand dat doen?
Zit dat niet verschrikkelijk tijdens het lopen?quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:32 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik draag mijn iPhone nu in een tasje die om mijn nek hangt onder mn shirt.
[ afbeelding ]
Ja, het bungelt hard onder m'n shirt. Maar ik heb een armband in bestelling bij Dealextreme>quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:42 schreef Yuki het volgende:
[..]
Zit dat niet verschrikkelijk tijdens het lopen?
Ik ben net 3 zaken in Amsterdam af geweest voor de belkin sportarmband, maar niet geslaagd. Laatste poging in Utrecht zo, anders moet ik m bestellen (en dan kan ik er morgen dus niet mee lopen)
Scheelt wel aanzienlijk in de kosten. Ik ben er ook nog naar op zoek, dus misschien is die van Deal Xtreme wel wat. Bij hardlopen geldt vaak: Niet mooi, wel handig (of zelfs vereist zoals schoenen)quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:47 schreef KingOfMars het volgende:
Ik heb deze: http://www.runjunk.com/na(...)-itouch-armband.aspx en die vind ik ideaal. Niet zo'n massaal ding maar lekker mean & lean. Merk amper dat ik 'm om heb.
Gevonden!!quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:42 schreef Yuki het volgende:
[..]
Zit dat niet verschrikkelijk tijdens het lopen?
Ik ben net 3 zaken in Amsterdam af geweest voor de belkin sportarmband, maar niet geslaagd. Laatste poging in Utrecht zo, anders moet ik m bestellen (en dan kan ik er morgen dus niet mee lopen)
jij toch ook? zou het aan de les liggen? heb echt nog nooit zo'n spierpijn gehad. voelde het idd gister ook wel tijdens balletles, maar vandaag is de spierpijn echt vervelend!quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:12 schreef lemonlime het volgende:
Ik stel les 17 waarschijnlijk uit tot zaterdag. Dat is weer het nadeel van samen lopen, je moet wel beide tijd hebben op het zelfde moment. Maar het komt me niet zo slecht uit, heb best stijve benen van les 16.
Les ging goed. Begin was zwaar, maar aan het eind wilde ik alleen maar verder. Nu weer helemaal blij met t hardlopenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:32 schreef Yuki het volgende:
Zo de deur uit voor les 7.
Moet mezelf even een flinke schoponder m'n kont geven geloof ik
Die heb ik vanmorgen gedaanquote:
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:27 schreef Adelante het volgende:
[..]
Die heb ik vanmorgen gedaanHeerlijk weer, zonnetje, langs het water, over de dijken
En ik had zelfs nog puf over na de 20 minuten aaneengesloten lopen
Toen ik een paar jaar geleden ook eens was begonnen met hardlopen, kreeg ik ook een blessure en die heeft uiteindelijk een jaar geduurd. Ik ga dus nu inderdaad geen risico's nemen, maar een afspraakje maken met een fysio en tot die tijd maar even niet lopen!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:55 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Firefly, als pijn zo lang aanhoudt is het geen spierpijn, eerder peesaanhechtingen en/of enkelbanden. Neem ajb geen risico en ga naar een dokter en laat je doorverwijzen, zodat je niet het bos in gestuurd wordt met een welgemeend "rustig aan doen". je wilt weten hoe lang, wat wel en wat niet en wat je kunt doen om het te versnellen omdat je uiteindelijk gewoon lekker wilt lopen toch?
Ah balen zegquote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:15 schreef GotC het volgende:
Zucht, ook enkel/voet problemen hier. Een misstap gemaakt op m'n werk, nu is m'n enkel verzwikt. Kan niet eens 10 meter lopen zonder pijnKan denk ik mn 5k op 5 juni wel vergeten..
Nu voel ik me best wel goed over mezelf. Ik loop ongeveer 10km/uur en zeul wel veel meer dan 10 pakken melk mee in vergelijking met jou (zelfde lengte).quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:01 schreef Dwab het volgende:
Ik ga gewoon lekker lopen en niet mijn tempo kunstmatig aanpassen omdat ik 11 km p/u loop. Ik heb eens gehoord dat een normaal geoefende vrouw gemiddeld 12 km per uur het fijnste vind lopen, en een man 14km per uur, dus het is helemaal niet zo enorm hard ofzo. Ik loop gewoon het fijnste zo. Er merkte ook iemand op dat het aan je gewicht ligt. Ik weeg maar 55 kilo bij een lengte van 1.70, dus ik heb niet zoveel ballast om mee te zeulen. Scheelt denk ik toch wel... als je 10 kilo zwaarder bent is het toch alsof je 10 pakken melk meeneemt... (niet lullig bedoeld trouwens, meer een constatering dat ik me kan voorstellen dat het zwaarder is voor iemand die zwaarder is)
Dit.quote:
Hee Dwab! Ik maak me ook niet druk hoor, over die snelheid. Denk dat het pas echt wat gaat zeggen als je één stuk aan elkaar doorloopt. Nu halen de stukjes wandelen de snelheid sowieso naar beneden! Vind het ook niet het belangrijkste (momenteel)! Belangrijkste op dit moment is gewoon lekker bewegen, conditie opbouwen en in combinatie met gezond eten wat kg's kwijt raken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:40 schreef Dwab het volgende:
Hé, goed bezig danseresje! Die snelheid zou ik je niet druk over maken, eerst de conditie wat verder opbouwen en dan komt dat vanzelf (zegt iedereen altijd
Ik heb net besloten om pas morgenavond te gaan lopen. Gisteren namelijk een zware dag gehad, de hele dag gelopen en gestaan + 6 uur in de trein. Omdat ik 5 jaar geleden een ernstig ongeluk heb gehad, zitten mijn botten helaas niet meer helemaal goed in elkaar. Juist door dingen als lang staan krijg ik dus botpijn... (grrr)
Ik moet nu dus maar even naar mijn lichaam luisteren, al heb ik echt zóveel zin om weer te lopenmaarja, ik weet ook dat als ik nu eigenwijs ben, het me lichaam geen goed doet. Ga morgen kijken hoe het voelt, en als het slecht is, ga ik gewoon wel een stuk zwemmen... Daar heb je namelijk geen schokbelasting, en juist dat is niet goed voor mijn botten...
Lijkt wel bijna een iPhone zoquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:46 schreef Hinder het volgende:
Net terug. Ik moet zeggen, deze combinatie is echt perfect! Je merkt niet eens dat je de iPod mee draagt. De resultaten zijn ook goed en best precies. Aanrader voor mensen met een iPod Touch, die toch RunKeeper willen gebruiken.
Voor de geïntresseerden: mijn RunKeeper-account.
Dat heb je dan verkeerd gehoord - 14 km per uur lopen? vergeet het maar. 11 km/u is best snel.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:01 schreef Dwab het volgende:
Zo, veel gepost inderdaad! Ik ga vandaag voor les 21! Heb er alweer helemaal zin in, ga denk ik vanavond om een uurtje of negen, het blijft nu toch lekker lang licht en dan is het iets koeler.
Ik ga gewoon lekker lopen en niet mijn tempo kunstmatig aanpassen omdat ik 11 km p/u loop. Ik heb eens gehoord dat een normaal geoefende vrouw gemiddeld 12 km per uur het fijnste vind lopen, en een man 14km per uur, dus het is helemaal niet zo enorm hard ofzo. Ik loop gewoon het fijnste zo. Er merkte ook iemand op dat het aan je gewicht ligt. Ik weeg maar 55 kilo bij een lengte van 1.70, dus ik heb niet zoveel ballast om mee te zeulen. Scheelt denk ik toch wel... als je 10 kilo zwaarder bent is het toch alsof je 10 pakken melk meeneemt... (niet lullig bedoeld trouwens, meer een constatering dat ik me kan voorstellen dat het zwaarder is voor iemand die zwaarder is)
en idd; voor vrouwen is 10 km/u gemiddeld, volgens mijquote:Op zaterdag 22 mei 2010 01:33 schreef macondo het volgende:
Dat heb je dan verkeerd gehoord - 14 km per uur lopen? vergeet het maar. 11 km/u is best snel.
Dat is inderdaad een mooi cadeau en goed voor de motivatie!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:39 schreef lemonlime het volgende:
Ik wacht toch nog maar even met een hartslagmeter kopen tot ik 0-5 km heb voltooid. Dan kan ik nu nog een beetje sparen en is het meteen een mooi cadeautje voor mezelf.
Jeej!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:59 schreef Soempie het volgende:
[..]
(..)
Ik ga vanavond lopen en ik geloof dat m'n vriend dit keer mee gaat.![]()
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:28 schreef Soempie het volgende:
Ik heb nieuwe schoenen.
[ afbeelding ]
Asics. Zitten veel beter dan m'n Nikes.![]()
Nice!! Vanavond uitproberen?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:28 schreef Soempie het volgende:
Ik heb nieuwe schoenen.
[ afbeelding ]
Asics. Zitten veel beter dan m'n Nikes.![]()
Ik zie ons nog geen high five doen en leuk lopen samen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:17 schreef lemonlime het volgende:
[..]
Jeej!Ik vind het echt gezellig om met z'n tweeen te lopen. Zou het in m'n eentje ook veel minder goed volhouden, zo'n high five na de moeilijke stukjes doet het hem echt
.
Thanks!quote:
Daar ga ik binnenkort eens naar kijken/ luisteren.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:52 schreef lemonlime het volgende:
Hier staan trouwens wat mp3 trainingen, beetje zoals Evy, maar dan wel voor iets vergevorderde hardlopers denk ik (verder dan ik ben in ieder geval). O.a. van Lance Armstrong. De focus ligt volgens mij vooral op leren je snelheid te verhogen. Best grappig.
Je hebt de meest vervelende les achter de rug.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 18:22 schreef Yuki het volgende:
[..]
Nice!! Vanavond uitproberen?
Ik heb inmiddels een beetje stijve enkels, maar verder eigenlijk alleen maar blij en trots door vanochtend. Was zwaar, maar na afloop zo lekker!
wat jammer! Weet je ook waarom je motivatie zo ver te zoeken is? Hoop dat je het gauw weer op kunt pakken!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 18:35 schreef DeLuna het volgende:
Mijn motivatie is echt ver te zoeken op dit moment.Beetje jammer.
Geen idee, ik heb gewoon geen zin meerquote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:45 schreef Danseresje84 het volgende:
[..]
wat jammer! Weet je ook waarom je motivatie zo ver te zoeken is? Hoop dat je het gauw weer op kunt pakken!
Misschien komt de motivatie weer terug als je je er de eerste (paar) keer toe zet.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:53 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb gewoon geen zin meerIk heb een week rust genomen vanwege belangrijke wedstrijden maar sindsdien heb ik geen zin meer om even een rondje te lopen.
Wedstrijdzwemmen, Friese Zomer Kampioenschappen, maar het ging niet zo heel goed. Drie van de negen keer ging het wel goed, mja.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:41 schreef Soempie het volgende:
[..]
Misschien komt de motivatie weer terug als je je er de eerste (paar) keer toe zet.
Wat voor wedstrijden heb je gehad? Welke sport? En hoe zijn ze gegaan? Of heb ik daar in een vorig topic overheen gelezen?
Ik vond m eigenlijk helemaal niet vervelendquote:Op zaterdag 22 mei 2010 18:33 schreef Soempie het volgende:
[..]
Je hebt de meest vervelende les achter de rug.![]()
![]()
Vanavond inderdaad op m'n nieuwe schoenen. Ben benieuwd of ik veel verschil merk.
Ah, dat is jammer... doe je al lang aan wedstrijdzwemmen?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:42 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Wedstrijdzwemmen, Friese Zomer Kampioenschappen, maar het ging niet zo heel goed. Drie van de negen keer ging het wel goed, mja.
knap als je dat kunt! voor mij totaal ongeschikt. dan geef ik veel te vroeg opquote:Op zondag 23 mei 2010 01:42 schreef tim2308 het volgende:
Deze week weer begonnen met hardlopen. Het is mooi weer, dus dat scheeltIk volg trouwens geen schema maar wissel hardlopen met wandelen af al luisterend naar mijn lichaam.
Ja, wat is lang.. 9 jaar bijna.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:16 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ah, dat is jammer... doe je al lang aan wedstrijdzwemmen?
De eerste paar uur slaap ik altijd heel diep. Is er heel veel voor nodig om mij wakker te krijgen. De zon staat alleen tot 9u recht op mijn raam, maar tegenwoordig heeft de boom vlakbij heeeeeeel veel blaadjes en wordt er flink wat zon tegengehouden. Daarna alleen nog maar zon direct op mijn balkon en niet meer op kamer zelf. Gaat heel goed.quote:Op zondag 23 mei 2010 18:24 schreef Cudles het volgende:
Dat jij niet uit je bed wordt gebrand. Om 9 uur s'ochtends is het bij mij echt te warm om te blijven liggen.
Ik loop al 19 lessen op dezelfde accuquote:Op zondag 23 mei 2010 21:31 schreef LieLie het volgende:
Oh, ik vind het ook zo irritant als de muziek uitvalt! Ik loop qua minuten met de stopwatch, dus ik kan het schema wel aanhouden, maar je hoort jezelf zo goed ademen/hijgen
Hij ging vanmiddag uit op het moment dat ik de oprit weer opliep, dus dat was ook een gelukje
Flappekz en ik lopen met Cardiotrainerquote:Op maandag 24 mei 2010 08:39 schreef Schanulleke het volgende:
Zijn er hier ook gebruikers van CardioTrainer? Ik zoek een 'Move your bot' tegenstander.
Je map is private, dus er valt niet echt veel te zien nuquote:Op maandag 24 mei 2010 09:58 schreef KingOfMars het volgende:
Vanochtend op tijd opgestaan om les 13 van Evy te lopen. De eerste serieuze les zo op papier, wel drie keer vijf minuten lopen!. (Al zal ik daar over een paar weken weer op terug komen waarschijnlijk
). Ging best okay, techniek is nog steeds naadje, echt, sinds mn verkoudheid loop ik echt als een koe ofzo. Kweenie waar dat in zit. Les weer goed volgehouden, zelfs nog een interval van 2 minuten erachteraan dus mag niet mopperen! En voor het eerst over de 5km, (lopen + wandelen dus he), ook weer een grensje.
Zie ook http://rnkpr.com/a60ac1 .
Dat klopt, maar de stats zijn toch wel te zien? Of ik nu in Groningen of in Maastricht gem. 7 km/u loop maakt niet zo heel veel uit natuurlijk.quote:Op maandag 24 mei 2010 10:36 schreef Yuki het volgende:
[..]
Je map is private, dus er valt niet echt veel te zien nu
Zo doe ik het ook.quote:Op maandag 24 mei 2010 10:36 schreef PiRANiA het volgende:
Ik ga altijd als ik klaar ben mijn afstand even meten. GPS neem ik niet mee, beetje irritant/zwaar.
www.afstandmeten.nl , daar teken ik het altijd even in. Je kan daar ook meteen de tijd invoeren; dan krijg je de gemiddelde snelheid
Water meenemen hoeft echt niet als je 30 minuutjes gaat lopen. Gewoon zorgen dat je de hele dag al genoeg drinkt, (niet vlak voor je gaat lopen ineens heel veel) , en erna ook weer drinken. Volgens mij gaan de meeste lopers pas water meenemen als ze langer dan 45min lopen(ofzo). In mijn stad zit ergens één water fonteintje waar je kunt drinken, die zouden er eigenlijk meer moeten zijn!quote:Op maandag 24 mei 2010 10:57 schreef Soempie het volgende:
[..]
Zo doe ik het ook.![]()
Ik was vanmorgen voor 8 uur wakker, maar vond het toen al te warm om te gaan rennen. Vanavond laat dus weer.
Nemen jullie drinken mee voor onderweg? Ik heb zo'n riem gezien met waterflesjes. Is dat niet heel vervelend tijdens het lopen?
Klopt, stats kan je wel zienquote:Op maandag 24 mei 2010 10:41 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Dat klopt, maar de stats zijn toch wel te zien? Of ik nu in Groningen of in Maastricht gem. 7 km/u loop maakt niet zo heel veel uit natuurlijk.
Geen idee, dat vroeg ik mij ook af. Dus iemand die dat weet/ervaring mee heeft?quote:Op maandag 24 mei 2010 10:57 schreef Soempie het volgende:
[..]
Zo doe ik het ook.![]()
Ik was vanmorgen voor 8 uur wakker, maar vond het toen al te warm om te gaan rennen. Vanavond laat dus weer.
Nemen jullie drinken mee voor onderweg? Ik heb zo'n riem gezien met waterflesjes. Is dat niet heel vervelend tijdens het lopen?
Ik neem niets mee, maar ik loop vrijwel altijd 's avonds.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:12 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Geen idee, dat vroeg ik mij ook af. Dus iemand die dat weet/ervaring mee heeft?
Dat dusquote:Op maandag 24 mei 2010 11:11 schreef Dwab het volgende:
[..]
Water meenemen hoeft echt niet als je 30 minuutjes gaat lopen. Gewoon zorgen dat je de hele dag al genoeg drinkt, (niet vlak voor je gaat lopen ineens heel veel) , en erna ook weer drinken. Volgens mij gaan de meeste lopers pas water meenemen als ze langer dan 45min lopen(ofzo). In mijn stad zit ergens één water fonteintje waar je kunt drinken, die zouden er eigenlijk meer moeten zijn!
Met van die flesjes lopen vind ik zelf best irritant, je sleept toch weer meer ballast mee...
En ik mag vanavond weer lopen van mezelf, éindelijk! Vet veel zin in
Oh, zie je het grafiekje ook niet? Hm da's wel jammer.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:12 schreef Yuki het volgende:
[..]
Klopt, stats kan je wel zienWas alleen benieuwd naar je grafiekje, verloop van je snelheid over de duur van het lopen enzo. En die zie je dus (ook) niet.
Ziet er wel indrukwekkend uit, al je activities tot nu toe!
Nice, thanks!quote:Op maandag 24 mei 2010 11:30 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Oh, zie je het grafiekje ook niet? Hm da's wel jammer.
Doen we het zo ff:
[ afbeelding ]
Ahja, een korte broek is wel handig met dit weer. Ik zal straks eens langs de Perry gaan hier.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:32 schreef KingOfMars het volgende:
Vanochtend om iets voor 8 wat het al goed warm idd! Ben toch maar gegaan, had het mezelf voorgenomen enzo. Maar toen ik eenmaal op weg was bedacht ik me wel dat ik een sukkel was omdat ik m'n driekwart broek nog steeds aan heb. En er ligt gewoon een korte broek in de kast! Da's voor de woensdagavond dus een goeie om te onthouden.
Thanks!quote:Op maandag 24 mei 2010 11:42 schreef Yuki het volgende:
[..]
Nice, thanks!
Wat heb jij een mooi patroon in je snelheid. Bij mij is het niet zo duidelijk hardlopen en wandelenZeker niet als Runkeeper het niet goed bijhoudt, zoals de laatste twee keren
Ik heb (nog) de gratis versie. Pro betaal je best een heleboel voor, dat heb ik voor de meeste apps toch niet helemaal over.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:46 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Thanks!. Maar nogmaals, het voelt niet 'mooi' als ik bezig ben
.
Van Runkeeper Pro is trouwens een nieuwe versie! Vrij vers, vanochtend was -ie er pas. Schijnt voornamelijk GPS nauwkeurigheid te verbeteren dus wellicht het proberen waard. Kan je aanraden om wel even je iPhone opnieuw op te starten na het installeren van de update.
Ik neem nu ook geen water mee, maar als ik langer ga lopen (hopelijk binnenkort), dan is dat denk ik wel nodig. Zeker met dit weer. Vandaar mijn vraag.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:11 schreef Dwab het volgende:
[..]
Water meenemen hoeft echt niet als je 30 minuutjes gaat lopen. Gewoon zorgen dat je de hele dag al genoeg drinkt, (niet vlak voor je gaat lopen ineens heel veel) , en erna ook weer drinken. Volgens mij gaan de meeste lopers pas water meenemen als ze langer dan 45min lopen(ofzo). In mijn stad zit ergens één water fonteintje waar je kunt drinken, die zouden er eigenlijk meer moeten zijn!
Met van die flesjes lopen vind ik zelf best irritant, je sleept toch weer meer ballast mee...
Direct voor het lopen is zeker niet prettig! Ik heb er ook vooral problemen mee omdat ik direct na het opstaan ga lopen. Dan moet je dus eigenlijk de avond vantevoren of 's nachts al gaan drinken wil je niet met een achterstand beginnenquote:Op maandag 24 mei 2010 12:05 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik neem nu ook geen water mee, maar als ik langer ga lopen (hopelijk binnenkort), dan is dat denk ik wel nodig. Zeker met dit weer. Vandaar mijn vraag.Ik drink nu ook wel genoeg en zeker niet veel meer voor ik ga rennen, omdat dat niet lekker loopt.
quote:Op maandag 24 mei 2010 13:26 schreef DeLuna het volgende:
Ik ben wel blij dat ik weer begonnen ben en ik hoop dat ik dit woensdag weer door kan zetten!
Ik denk dat je ademhaling wel goed is. Het is goed om door je neus in te ademen, omdat de lucht dan gefilterd wordt. Hoe je die droge mond kan voorkomen weet ik niet...quote:Op maandag 24 mei 2010 12:55 schreef hp38guser het volgende:
Ik drink vrij veel thee gedurende dag. Meestal stop ik met innemen een half uur voor het hardlopen. Ik merk wel op dat ik gauw een droge mond krijg tijdens het rennen. Ik moet dan steeds eraan denken mijn speekselklier te activeren door mijn tong te gebruiken en slikbewegingen maken om te voorkomen dat mijn mond uitdroogt. Na ongeveer 10 minuten lopen gaat het wel goed
Ik weet niet of het te maken heeft met mijn ademhaling, maar tijdens het hardlopen adem ik in via de neus en adem ik uit via de mond wanneer het tempo hoog is.
Je kan toch zelf wel gewoon ergens naartoe lopen?quote:Op maandag 24 mei 2010 16:42 schreef Repeat het volgende:
Ik zit dus al een hele tijd op google maps naar een mooie route te zoeken, maar kan niks vinden
Probleem is een leuk rondje te vinden waar je uitkomt bij je beginpunt wat niet door de stad gaat. Lastig...
Je kent je eigen buurt toch wel een beetje? Probeer in te schatten hoe ver je kan lopen in de tijd die je gaat hardlopen, en loop dan een dergelijk rondje.quote:Op maandag 24 mei 2010 16:50 schreef Repeat het volgende:
Ik moet toch ook weer naar huis, en halverwege omkeren vind ik ook zo wat
Tsja.. Ik heb bedacht dat ik, als ik op t park naast de deur uitgekeken ben, uitwijk naar een ander park. Heen fietsen, hardlopen, terugfietsen.quote:Op maandag 24 mei 2010 16:56 schreef Repeat het volgende:
Hele punt is dat ik niet door de stad wil lopen, maar door de natuur. En mn vaste route heb ik nu wel gezien. Vandaar
Dat is gewoon ziekquote:Op maandag 24 mei 2010 17:05 schreef PiRANiA het volgende:
Oom van mij deed mee aan de marathon van Rotterdam. Kwam hij eerst vanuit zaanstad fietsen, marathon gelopen, teruggefietst
quote:Op maandag 24 mei 2010 10:57 schreef Soempie het volgende:
...
Het was vanochtend inderdaad al warm. fietste om half 8 naar huis, na computer opgestart te hebben, gaf de thermometer al 16graden aan voor mijn woonplaats. het voelde ook vrij warm om naar huis te fietsen met jas aan!quote:Op maandag 24 mei 2010 11:32 schreef KingOfMars het volgende:
Vanochtend om iets voor 8 wat het al goed warm idd! Ben toch maar gegaan, had het mezelf voorgenomen enzo. Maar toen ik eenmaal op weg was bedacht ik me wel dat ik een sukkel was omdat ik m'n driekwart broek nog steeds aan heb. En er ligt gewoon een korte broek in de kast! Da's voor de woensdagavond dus een goeie om te onthouden.
quote:Op maandag 24 mei 2010 10:57 schreef Soempie het volgende:
...
Heb het pas ook gevraagd idd over water meenemen. zeker met dit warme weer zeer belangrijk! meneer van de hardloopwinkel vertelde mij dat het pas hoefde met een uur lopen, maar ik twijfel nog. denk dat ik toch wel zo'n ding ga aanschaffen. Transpireer namelijk heel makkelijk en dan verlies je ook veel vocht. Misschien voor de handigheid wel een riem om en een flesje mee, zodat ik altijd wat heb en dus niet zonder zit! Ga ik nog over nadenken!quote:Op maandag 24 mei 2010 11:11 schreef Dwab het volgende:
[..]
quote:Op maandag 24 mei 2010 13:26 schreef DeLuna het volgende:
Zoooo, ik heb les 8 gehad na 1,5 week rust (wel gewoon zwemtrainingen gedaan), maar dit was de eerste les die ik echt zwaar vond. Ik dacht dat ik al klaar was maar toen zei Evy opeens dat ik nog 4 x 2 minuten moest!Verder viel het met de warmte wel mee, maar toen de wind even ging liggen werd het wel warm.
Ik ben wel blij dat ik weer begonnen ben en ik hoop dat ik dit woensdag weer door kan zetten!
Ik ben ook bijna klaar, maar je hebt ook nog een serie 5-10 km van Evy. Ik heb zelf besloten om alleen steeds de 3e les van de week daarvan te doen. Dit is namelijk steeds een intervaltraining waarbij je 10 min in en uitloopt, de rest van de tijd maak je korte versnellingen van 20 a 30 sec (ofzoiets). Dit is wel fijn om samen met Evy te doen, omdat je anders de tijd moet bijhouden en ook de aanwijzingen zijn prettig.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:46 schreef Adelante het volgende:
Les 25 gelopen vanavond: ging best lekker, hoewel m'n enkel nu wat gevoelig is
Nog 2 lessen en dan zit Evy 1 er op. Dubbel gevoel, want ik ga die aanmoedigende opmerkingen tussendoor wel missen
En gebruiken jullie ook de nieuwe 'move your bot?'quote:Op maandag 24 mei 2010 10:10 schreef GotC het volgende:
[..]
Flappekz en ik lopen met Cardiotrainer(ik momenteel even niet vanwege enkelblessure)
Ja, dat heb ik ook! Anders was ik waarschijnlijk wel al gestopt, maar nu zie ik hier elke keer iedereen vooruit gaan en dan krijg ik ook weer zin om te lopen!quote:Op maandag 24 mei 2010 22:47 schreef DeLuna het volgende:
Dit topic is toch wel goed voor de motivatie. Ik denk dat als dit er niet was geweest ik er nooit aan begonnen (en mee doorgegaan) was.![]()
Dank u.
Nog niet gebruikt eigenlijk ... ist leuk?quote:Op maandag 24 mei 2010 22:48 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
En gebruiken jullie ook de nieuwe 'move your bot?'
http://www.faithy.nl/files/hardlopen/index.php?dir=Evy+0+tot+5%2Fquote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:26 schreef Herkauwer het volgende:
Ik heb Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 44 al gevonden, maar ook hier maar eens kijken. De planning is om zaterdag hardloopschoenen aan te laten meten (Runnersworld) en dan te beginnen.
Iedereen heeft het over Evy, ga dat maar eens onderzoeken.
Wel wat gevonden, maar de link doet het niethttp://www.start-to-run-mp3.com/download-alle-lessen.html
Ik dank u zeer. Heb ondertussen ook RunKeeper gedownload en het armtasje van hierboven in de bookmarks gezet. Maar goed, zaterdag als het goed is schoenen aanmeten.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:33 schreef Dwab het volgende:
[..]
http://www.faithy.nl/files/hardlopen/index.php?dir=Evy+0+tot+5%2F
Succes!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:24 schreef mime_negert het volgende:
Tvp, ga vanavond beginnen met les 1 van Evy.
Dat is ook wel fijn he, zonder tijd, muziek, geen toestanden, nergens op letten, gewoon lekker een stukje lopen en de natuur om je heen horen, die rust, mmm.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:40 schreef Sheriam het volgende:
Ik heb afgelopen week weer gelopen! Twee weken helemaal niet toe gekomen, druk op m'n werk, wel veel buiten/bewegen ook dus eigenlijk is hardlopen niet zo nodig (ik heb 't opgepakt om in beweging te blijven, meer dan om het lopen zelf). Had ook een aantal keer wat spierpijn in rug/schouders -zou een 'Start to farm' schematje moeten zoeken ipv zomaar een aantal uur achtereen te wieden, graven enzovoortMaar omdat het werk en vooral het fysieke werk (soms is er veel tijd voor klussen en tuinonderhoud, soms weinig/geen) nogal onregelmatig is, wil ik het lopen toch beter bijhouden dan ik deze maand gedaan heb. Donderdag weer gelopen, Zondag ook en vandaag ga ik lekker weer
![]()
Ik loop nu ik geen trainings schema volg trouwens zonder muziek, zonder metertjes, gewoon helemaal zonder iets. O ja, fluitende vogeltjes.Donderdag & Zondag had ik zelfs geen horloge bij me, na die korte onderbreking heb ik 't gewoon effe op een ontspannen rondje van zo'n 4,5KM gehouden en niet op tijd/snelheid gelet. Misschien vanmiddag weer het laatste bos-lusje er aan vast voor de 6!
Het leukste is nog wel dat ik een rondje van 4.5 KM nu 'effe een ontspannen rondje' noem, terwijl ik niet zo heel lang geleden ook gewoon bij lesje 1 van Evy 0-5 begonnen ben, en elke keer als het aantal minuten omhoog ging dacht 'ojee, volgende les (6, 8, 10) minuten aan een stuk, als dat maar gaat lukken!'quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:24 schreef Dwab het volgende:
[..]
Dat is ook wel fijn he, zonder tijd, muziek, geen toestanden, nergens op letten, gewoon lekker een stukje lopen en de natuur om je heen horen, die rust, mmm.
Veel hoge bomen inderdaad.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:47 schreef SolnaStockholm het volgende:
Hoge bomen, slechte ontvangst van GPS?
Ah das jammer, vind die grafiekjes altijd zo leuk om te zien, hoe je vooruitgang boekt enzo! Nouja als je maar lekker hebt gelopen danquote:
Dat is het voornaamste inderdaad.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:53 schreef SolnaStockholm het volgende:
[..]
Ah das jammer, vind die grafiekjes altijd zo leuk om te zien, hoe je vooruitgang boekt enzo! Nouja als je maar lekker hebt gelopen dan
Leuk rondje.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:47 schreef SolnaStockholm het volgende:
Eens kijken of deze link het doet? http://sportstracker.noki(...)/index.do?id=2554075
Auw!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:05 schreef travelman het volgende:
Ging net 4=5 weken lekker, ben ik alweer 2 weken uit de running met een hielspoor!! Hoop komend weekend weer te kunnen rennen!!
Wow, dat is echt chill idd! Heb zelf ook zin om weer op dat niveau te zijn. Nog 2 weekjes en ik kan ook weer lekker voor mezelf een half uurtje rennen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:43 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Het leukste is nog wel dat ik een rondje van 4.5 KM nu 'effe een ontspannen rondje' noem, terwijl ik niet zo heel lang geleden ook gewoon bij lesje 1 van Evy 0-5 begonnen ben, en elke keer als het aantal minuten omhoog ging dacht 'ojee, volgende les (6, 8, 10) minuten aan een stuk, als dat maar gaat lukken!'![]()
Vandaag weer m'n hele rondje van ruim 6KM gelopen en ook lekker tempo, zo net aan de 10KM/uur.
Ik ben echt een fan van sporttracker van nokia. De gps (op mijn telefoon in ieder gevan) werkt goed mee en ik vind de site ook handig om alles mee bij te houden!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:06 schreef CaLeX het volgende:
Zojuist mijn rondje gelopen. 4.6 km iets rustiger begonnen dan normaal en dat hielp wel want ik kon hem in een keer uitlopen met een gemiddelde van 10.7.
[..]
Leuk rondje.
Hoe bevalt die nokia software? Misschien wat voor mijn e71
Hielspoor wordt meestal veroorzaakt door slechte schoenen en is inderdaad heel vervelend en hardnekkig. Heb je goede hardloopschoenen?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:05 schreef travelman het volgende:
Ging net 4=5 weken lekker, ben ik alweer 2 weken uit de running met een hielspoor!! Hoop komend weekend weer te kunnen rennen!!
Ik denk dat opnieuw beginnen met Evy niet direct nodig is; zeker niet vanaf het begin. Je kan nu (op normale weg) 30 minuten lopen. In het bos is het wel zwaarder, maar om dan weer opnieuw te beginnen met stukjes van 1, 2, 3 minuten is zwaar onder je niveau.quote:Op woensdag 26 mei 2010 09:14 schreef Soempie het volgende:
Ik ben vanmorgen met de fiets naar het bos gegaan en heb daar 20 minuten gelopen. In totaal dus ook nog 12 km gefietst. Het lopen is wel lekker in het bos, maar sommige stukken zijn ook zwaarder door zand of wegen die omhoog gaan. Denk dat ik elk weekend wel naar het bos ga om daar te rennen. Het was er vanmorgen ook wel heel lekker weer voor.
Is het een goed idee om opnieuw te beginnen met Evy om zo m'n tempo te trainen? Ik merkte net dat ik veel te hard van start ging en na een minuut of 8 was ik al zo ongeveer op. Daarna wat rustiger gaan lopen en toen ging het wel weer. Of kan ik dan beter toch een hartslagmeter kopen?
Heb Brooks (van 120,-) en die bij een speciaalzaak voor hardloopschoenen gekocht (met advies0. Nu bij de fysio met shockwave bezig. De eerste 3 dagen kon ik niet eens lopen, nu af en toen pijnscheuten. Baal wel gigantisch, aangezien het nu heerlijk weer is om te lopen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 09:07 schreef bridger het volgende:
[..]
Hielspoor wordt meestal veroorzaakt door slechte schoenen en is inderdaad heel vervelend en hardnekkig. Heb je goede hardloopschoenen?
Met het tempo wat ik nu loop is het onder m'n niveau. Mijn idee was om dan die kortere stukjes sneller te lopen en dan eens in de week ook een afstand van 5 tot 10 km. Als ik rustiger begin kan ik die afstand makkelijk volhouden, maar ik wil graag wat harder gaan lopen. Ik las een tijdje terug hier dat je dan intervallen moet gaan lopen, vandaar mijn idee om misschien opnieuw te beginnen met Evy en er dan wat harder in te gaan. Als ik m'n gebruikelijke afstand sneller ga lopen houd ik het mogelijk niet vol en dat werkt dan weer heel demotiverend. Ik heb dat programma van eh die wielrenner bekeken en dat vind ik niks.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:39 schreef Yuki het volgende:
Ik denk dat opnieuw beginnen met Evy niet direct nodig is; zeker niet vanaf het begin. Je kan nu (op normale weg) 30 minuten lopen. In het bos is het wel zwaarder, maar om dan weer opnieuw te beginnen met stukjes van 1, 2, 3 minuten is zwaar onder je niveau.
Intervallen helpt wel bij het verhogen van je snelheid ja. Maar dan zou ik iig niet in week 1 van Evy beginnen, maar in week 4 of 5. Kortere stukjes, maar niet té kort.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:51 schreef Soempie het volgende:
[..]
Met het tempo wat ik nu loop is het onder m'n niveau. Mijn idee was om dan die kortere stukjes sneller te lopen en dan eens in de week ook een afstand van 5 tot 10 km. Als ik rustiger begin kan ik die afstand makkelijk volhouden, maar ik wil graag wat harder gaan lopen. Ik las een tijdje terug hier dat je dan intervallen moet gaan lopen, vandaar mijn idee om misschien opnieuw te beginnen met Evy en er dan wat harder in te gaan. Als ik m'n gebruikelijke afstand sneller ga lopen houd ik het mogelijk niet vol en dat werkt dan weer heel demotiverend. Ik heb dat programma van eh die wielrenner bekeken en dat vind ik niks.Ik loop nu ongeveer 10 km/uur.
Heb zojuist een route uitgezet naar een klein bos hier in de buurt. Is toch mooi 10 km. Denk dat ik ga proberen om die afstand te lopen volgende keer. http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=421036
Yuki, je gaat echt als een speer jij!
Lemonlime, had les 15 gelopen joh, is dezelfde als 18quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:43 schreef lemonlime het volgende:
Vanochtend wilde ik eindelijk les 18 lopen, maar die was ik vergeten op m'n mp3 speler te zetten. Dus maar weer les 17 gedaan, met het laatste stuk 9 ipv. 7 minuten. Het ging heel erg lekker! Ik denk dat ik eindelijk wel een goed ritme en tempo heb gevonden. Vrijdag door met les 19
.
Leuk stukje.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:51 schreef Soempie het volgende:
[..]
Heb zojuist een route uitgezet naar een klein bos hier in de buurt. Is toch mooi 10 km. Denk dat ik ga proberen om die afstand te lopen volgende keer. http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=421036
Ohja, dom van me!quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:12 schreef Danseresje84 het volgende:
[..]
Lemonlime, had les 15 gelopen joh, is dezelfde als 18!
(..)
Ik heb gewoon eerst een stuk stevig gewandeld, doe ik eigenlijk altijd. Niet eerst nog een stukje van 2 minuutjes hardgelopen ofzo......quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:32 schreef lemonlime het volgende:
[..]
Ohja, dom van me!Nouja, nu weet ik in ieder geval dat 9 minuten lopen er al in zit.
Wat goed van je dat je het schema blijft volgen, ook al ben je net uit de nachtdienst! Ik loop nu een les op je achter.
Heb jij eerst ingelopen voor je met die eerste 5 minuten van les 19 begon?
Klopt!quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:54 schreef DeLuna het volgende:
Vanavond les 9! Volgensmij is dat de eerste les met stukjes van 4 en 5 minuten
Succes! Ik mag vanavond voor het eerst aan de 6 minuten geloof ik (les 14)...quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:54 schreef DeLuna het volgende:
Vanavond les 9! Volgensmij is dat de eerste les met stukjes van 4 en 5 minuten
Heb hetzelfde met de softbalquote:Op woensdag 26 mei 2010 15:06 schreef DaBuzzzzz het volgende:
ik moet karten maar wil lopen vanaaaaaf
Balen, sterkte. Ik was er in een paar weken vanaf.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:10 schreef travelman het volgende:
[..]
Heb Brooks (van 120,-) en die bij een speciaalzaak voor hardloopschoenen gekocht (met advies0. Nu bij de fysio met shockwave bezig. De eerste 3 dagen kon ik niet eens lopen, nu af en toen pijnscheuten. Baal wel gigantisch, aangezien het nu heerlijk weer is om te lopen.
Dat had ik nog niet bedacht. Klinkt inderdaad als een goed idee zo!quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:32 schreef lemonlime het volgende:
@ Soempie: Mij lijkt met les 1 van Evy beginnen best een goed idee. Dan kun je tijdens de loopstukjes harder hardlopen en tijdens de wandelstukjes rustiger hardlopen om te herstellen.
Stekende pijn in je zij of ribben wordt meestal veroorzaakt door te diep inademen (volgens een boek over hardlopen dat ik heb). Gaat vanzelf over zodra je conditie weer beter wordt en ademen door je mond verlicht het ook vaak. Ik had er zelf rond les 10-15 wel eens last van, de laatste tijd totaal niet meer (en ik ga over een uurtje les 24 ofzo lopen). In het boek staat overigens ook "aan steken in de zij is nog nooit iemand dood gegaan, het is hoogstens oncomfortabel".quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:36 schreef Dwab het volgende:
Ging lekker, al had ik aan het einde last van mijn rechter ribben. Soort stekende pijn. Denk dat het komt omdat ik een kwartier daarvoor nog gegeten had, maar het kon niet anders. Druk dagje vandaag...
Ah ok, goed om te weten. Het is zéker wel oncomfortabel ja, deed behoorlijk pijn, kreeg het ook aardig benauwd, maarja, die laatste 5 minuten wilde ik me niet laten kennen. De volgende keer toch proberen rustiger te lopen, en een uur van tevoren etenquote:Op woensdag 26 mei 2010 18:29 schreef Vido het volgende:
[..]
Stekende pijn in je zij of ribben wordt meestal veroorzaakt door te diep inademen (volgens een boek over hardlopen dat ik heb). Gaat vanzelf over zodra je conditie weer beter wordt en ademen door je mond verlicht het ook vaak. Ik had er zelf rond les 10-15 wel eens last van, de laatste tijd totaal niet meer (en ik ga over een uurtje les 24 ofzo lopen). In het boek staat overigens ook "aan steken in de zij is nog nooit iemand dood gegaan, het is hoogstens oncomfortabel".
Weer wat geleerd. Ik dacht altijd dat het de milt was, maar lees net ook dit op wiki:quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:29 schreef Vido het volgende:
[..]
Stekende pijn in je zij of ribben wordt meestal veroorzaakt door te diep inademen (volgens een boek over hardlopen dat ik heb). Gaat vanzelf over zodra je conditie weer beter wordt en ademen door je mond verlicht het ook vaak. Ik had er zelf rond les 10-15 wel eens last van, de laatste tijd totaal niet meer (en ik ga over een uurtje les 24 ofzo lopen). In het boek staat overigens ook "aan steken in de zij is nog nooit iemand dood gegaan, het is hoogstens oncomfortabel".
Lijkt me een goede beslissing.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:22 schreef DeLuna het volgende:
Pfffff, ik blijf vanavond maar thuis. Het ligt dit keer niet aan de motivatie, maar de zwemtraining net was wel heel zwaar. Denk dat het beter is als ik morgenochtend ga. Ik ben nu toch alleen maar moe.
Dat bijhouden is het enige leuke aan hardlopenquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:12 schreef Bosbeetle het volgende:
al die mensen die precies bijhouden hoe hard en hoe lang ze lopen dat maakt lopen nog irritanter. Ik hou alleen mijn hartslag een beetje in de gaten, maar dat is vooral zodat ik niet te hard loop. Het blijft de saaiste sport die er bestaatvooral om te doen.
Ja of achteruitgang als je de dag ervoor flink gezopen hebt.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:15 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Dat bijhouden is het enige leuke aan hardlopendat en je vooruitgang zien dan
Ik loop ook bepaald rondje en daar doe ik een half uur over, als ik het sneller doe maak ik het rondje groter. Maar zoals ik al zei leuker wordt het er niet op.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:33 schreef CaLeX het volgende:
Zolang ik loop met een doel (bepaald rondje / bepaalde tijd) en een lekker muziekje, hou ik het goed vol.
Maar willekeurig straatjes inschieten vind ik ook saai.
Ja, en na de tijd die voldoeningquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:00 schreef Soempie het volgende:
Ik word van rennen juist heel rustig. De hele dag druk bezig en dan een rondje rennen, heerlijk juist. Niet eens om de verbetering, maar om de gedachten die niet meer alle kanten op gaan. Of als ik 's morgens loop, dan begin ik de dag rustiger. Zwemmen en fietsen heeft hetzelfde effect.![]()
Meer mensen die hetzelfde hebben?
quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:40 schreef CaLeX het volgende:
Maar is het je te doen om de leukigheid? Dan zou ik je een teamsport aanraden.
Behalve met zwemmen (bij mij is dat meer verzuipen) heb ik hetzelfde. Heerlijk gevoel, ik slaap een stuk rustiger en aangezien ik ook 10km wedstrijdjes doe, ben ik ook echt bezig met verbetering. Oorpluggen in, Mp3 op Pete Phlilly & percuisit (ofzo :p)quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:00 schreef Soempie het volgende:
Ik word van rennen juist heel rustig. De hele dag druk bezig en dan een rondje rennen, heerlijk juist. Niet eens om de verbetering, maar om de gedachten die niet meer alle kanten op gaan. Of als ik 's morgens loop, dan begin ik de dag rustiger. Zwemmen en fietsen heeft hetzelfde effect.![]()
Meer mensen die hetzelfde hebben?
Het kan zijn dat je tempo niet bij je lichaam past.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat je lijf echt zoiets heeft vanwtf ben je met me aan het doen
Lekkere muziek.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:14 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Behalve met zwemmen (bij mij is dat meer verzuipen) heb ik hetzelfde. Heerlijk gevoel, ik slaap een stuk rustiger en aangezien ik ook 10km wedstrijdjes doe, ben ik ook echt bezig met verbetering. Oorpluggen in, Mp3 op Pete Phlilly & percuisit (ofzo :p)![]()
Zondag mag ik weer 10km
Het is niet dat ik echt kapot ben het is meer dat ik het een klote gevoel vind.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:22 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Het kan zijn dat je tempo niet bij je lichaam past.
Vriend van me heeft dat ook. Als hij met mijn tempo meeloopt, gaat hij helemaal stuk, terwijl hij op de 10km toch zo een 7 minuten sneller is dan mij.
nee, van rennen word ik moe en dat vind ik een vervelend gevoel. Ik weet niet wat dat is ik denk dat er ergens iets mis gaat in mijn beloningcentrum ofzoquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:23 schreef Soempie het volgende:
[..]
Lekkere muziek.Kende het niet.
@ bosbeetle, als ik gerend heb heb ik juist meer energie lijkt wel. Minder vermoeid in elk geval en minder trek in snacks. Dat laatste is voor mij vooral belangrijk.Heb je niet dat je daar verschil in merkt? Dat je de rest van de tijd minder 'moe'/ 'lui' bent?
Misschien doe ik dat ook fout ik loop maandag dinsdag en woensdag een half uurquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:27 schreef hp38guser het volgende:
Hardlopen is gewoon erg leuk met het juiste materiaal, een goede loophouding en voldoende rustdagen ertussen in. Ook mijn eetpatroon is verbeterd en eet ik minder zoetigheid tussendoor.
Dat laatste wil niet bij mij.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:27 schreef hp38guser het volgende:
Hardlopen is gewoon erg leuk met het juiste materiaal, een goede loophouding en voldoende rustdagen ertussen in. Ook mijn eetpatroon is verbeterd en eet ik minder zoetigheid tussendoor.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:27 schreef KingOfMars het volgende:
dit is gewoon het meest laagdrempelige dat ik kan verzinnen
Ik ga dus juist ontzettend eten van sporten.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:23 schreef Soempie het volgende:
[..]
Lekkere muziek.Kende het niet.
@ bosbeetle, als ik gerend heb heb ik juist meer energie lijkt wel. Minder vermoeid in elk geval en minder trek in snacks. Dat laatste is voor mij vooral belangrijk.Heb je niet dat je daar verschil in merkt? Dat je de rest van de tijd minder 'moe'/ 'lui' bent?
Check. Ik moet ook echt, echt beter gaan eten maar het blijft lastig. Als ik nog een paar kilo lichter zou zijn dan zou ik ook makkelijker lopen denk ik. Ik zit nu een kilo of 6 - 7 boven een gezond BMI en dat moet er eigenlijk gewoon af.quote:
Dat vind ik dan wel weer fijn (bij gebrek aan een betere term): 's avonds doe ik m'n sportbroek aan, shirtje, schoenen en mp3 op en gaan. Ik hoef niet naar een sportschool, niet mensen op te halen, met niemand rekening te houden, ideaal.quote:
Ik zit er meer mee dat als ik ook maar een paar kilo lichter ben, ik gewoon beter ga zwemmen. Toen ik namelijk nog rond de 65kg woog, was ik super in vorm! Maar tegenwoordig weeg ik 74kg en gaat het altijd kut. Een maand geleden was ik alweer 70kg en toen ging het alweer een stuk beter maar nu ben ik weer zwaarder.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:31 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Check. Ik moet ook echt, echt beter gaan eten maar het blijft lastig. Als ik nog een paar kilo lichter zou zijn dan zou ik ook makkelijker lopen denk ik. Ik zit nu een kilo of 6 - 7 boven een gezond BMI en dat moet er eigenlijk gewoon af.
Daarom moet je ook eigenlijk je omvang meten, en niet je gewicht. Zou ik ook moeten doen, zelfde probleem...quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:39 schreef KingOfMars het volgende:
Ik word alleen maar zwaarder terwijl ik ook weer niet echt aan het vreten ben. Ik hoop maar dat het spieren zijn (die zwaarder zijn dan vet) die ik aan het kweken ben..
Nee, en dat ik straks 5km (en 19 september 6,4 km) kan lopen al helemaal niet.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:43 schreef KingOfMars het volgende:
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik met die drie x per week hardlopen spieren kweek eigenlijk.
Toch welquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:43 schreef KingOfMars het volgende:
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik met die drie x per week hardlopen spieren kweek eigenlijk.
Dan wordt het tijd om jezelf versteld te doen staanquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:50 schreef KingOfMars het volgende:
Dat eerste biertje gaat me toch echt ff beter af dan les 14 van Evy hoor. Maar ik snap je punt, en ken de theorie. Ik heb altijd alleen zoiets van 'bij mij werkt dat vast niet zo' ofzo.
Graag of niet heyquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:51 schreef Bosbeetle het volgende:
nog langer lopendat is echt niet te doen hoor een half uur is al te saai voor woorden en waar haal ik die tijd vandaan
Misschien moet ik er maar gewoon mee stoppen
Het is wel gek idd, dat je helemaal geen goed gevoel krijgt na het lopen, misschien voel jij je over het algemeen al heel goed? Zodat het verschil je minder opvalt? Wel knap dat je toch gewoon doorloopt al een jaar!quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
nee, van rennen word ik moe en dat vind ik een vervelend gevoel. Ik weet niet wat dat is ik denk dat er ergens iets mis gaat in mijn beloningcentrum ofzoof dat er wat endorfinen hun werk niet goed doen
Tja een half uur kan ik nog wel inplannen maar een uur nutteloos rondlopen dat is 3 uur per week weggooien.quote:
Calex, in welk deel van de stad loop jij meestal?quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:54 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Graag of niet hey
Je kan gaan uitzoeken waar die saaiheid aan ligt, ligt het aan het rondje dat je doet of aan je muziek of misschien wel andere dingen (loopmaatje) etc.
Ik moet zeggen dat met muziek lopen mij makkelijker afgaat dan zonder
Stoppen doe ik zeker niet, wat ik zeg, als ik maar een duidelijk doel voor ogen heb (wat tegelijkertijd haalbaar maar wel uitdagend is) dan hou ik het vol. Dus eerst op naar de 5km, en dan door naar de 10km. Nog geen idee wat daarna komt, maar als ik er ooit kom zal het wel de halve m zijn ofzo.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:51 schreef Bosbeetle het volgende:
nog langer lopendat is echt niet te doen hoor een half uur is al te saai voor woorden en waar haal ik die tijd vandaan
Misschien moet ik er maar gewoon mee stoppen
Het ligt er maar net aan hoe je het ziet he..quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja een half uur kan ik nog wel inplannen maar een uur nutteloos rondlopen dat is 3 uur per week weggooien.
Het is zeker niet nutteloos!quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja een half uur kan ik nog wel inplannen maar een uur nutteloos rondlopen dat is 3 uur per week weggooien.
Haha ik voel me zeker in het algemeen niet goed, en een jaar volhouden is niet zo moeilijk, ik ben best wel goed in doorzetten in dingen die ik niet leuk vindquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:54 schreef Dwab het volgende:
[..]
Het is wel gek idd, dat je helemaal geen goed gevoel krijgt na het lopen, misschien voel jij je over het algemeen al heel goed? Zodat het verschil je minder opvalt? Wel knap dat je toch gewoon doorloopt al een jaar!
Mariahoeve/Leidschendamquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:55 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Calex, in welk deel van de stad loop jij meestal?
Ik ben begonnen met hardlopen om een beetje gewicht te verliezen, maar dat gewicht is er in de winterstop gewoon weer bij aangekomen. Dus ben ik maar weer begonnen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:56 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Het ligt er maar net aan hoe je het ziet he..
Waarom ben je in eerste instantie begonnen met hardlopen? Is dat nog genoeg reden om er mee door te gaan?
Dan is het aan jou om te bepalen hoe graag je van dat gewicht af wiltquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben begonnen met hardlopen om een beetje gewicht te verliezen, maar dat gewicht is er in de winterstop gewoon weer bij aangekomen. Dus ben ik maar weer begonnen.
Autovrij is altijd wel erg fijn ja. Ik loop eigenlijk altijd in het Zuiderpark. 2 rondjes achter elkaar is meestal nog wel oke, maar ik kan me voorstellen dat meerdere rondjes achter elkaar niet echt je van het is.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:59 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Mariahoeve/Leidschendam
En heel soms het Zuiderpark
Plan meestal een zo goed als autovrije route
Ik heb iets aan de post toegevoegd dat is nogwel het meest irritante aan sporten eigenlijk dat je conditie erop vooruitgaat wat inhoud dat je meer moet gaan sporten.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:00 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Dan is het aan jou om te bepalen hoe graag je van dat gewicht af wilt
Dat niet zozeer. Maar wel altijd tijdens de eerste wandelpauze superstrakke kuiten. Dat verdwijnt dan altijd weer als ik weer ga lopenquote:Op donderdag 27 mei 2010 15:03 schreef KingOfMars het volgende:
Ohja, dat wou ik ook nog vragen aan alle - beginnende - Evy of ander-soort-intervallopers, hebben jullie nou ook dat die eerste paar intervallen zo verrot slecht gaan? Ik kom echt pas na de helft van de les lekker op gang, in het begin heb ik al moeite met 2 minuutjes ofzo.
Ja!! Bij die eerste paar minuten gaat alles pijn doen en ben ik buiten adem. Terwijl het aan het eind super soepel gaat. Misschien toch een betere warming-up doen?quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:03 schreef KingOfMars het volgende:
Ohja, dat wou ik ook nog vragen aan alle - beginnende - Evy of ander-soort-intervallopers, hebben jullie nou ook dat die eerste paar intervallen zo verrot slecht gaan? Ik kom echt pas na de helft van de les lekker op gang, in het begin heb ik al moeite met 2 minuutjes ofzo.
Morgen 3.4km met een deel Zuiderpark.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:02 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Autovrij is altijd wel erg fijn ja. Ik loop eigenlijk altijd in het Zuiderpark. 2 rondjes achter elkaar is meestal nog wel oke, maar ik kan me voorstellen dat meerdere rondjes achter elkaar niet echt je van het is.
Zit eraan te denken om eens voor de gein in de duinen te gaan lopen
Ik krijg echt het gevoel dat je dat allemaal benadrukt omdat je gewoon niet meer wilt ...quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb iets aan de post toegevoegd dat is nogwel het meest irritante aan sporten eigenlijk dat je conditie erop vooruitgaat wat inhoud dat je meer moet gaan sporten.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:04 schreef Dwab het volgende:
Ik vind het persoonlijk juist prettig - die saaiheid
Ik weet het niet. Warming uppen is niet mijn sterkste kant, ik probeer het wel hoor, dan wandel ik naar m'n vertrekpunt en doe ik onderweg allemaal Heel Hippe Dingen zoals korte renstukjes, sprintjes, benen hoog optrekken, etc.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:04 schreef lemonlime het volgende:
[..]
Ja!! Bij die eerste paar minuten gaat alles pijn doen en ben ik buiten adem. Terwijl het aan het eind super soepel gaat. Misschien toch een betere warming-up doen?
Da's wel rap, daar zit ik ook nog niet aan... Denk dat ik vanavond 5k ga lopen, waarbij mn tijd ondergeschikt zal zijn aan mn gevoel. Ik loop volgens mij veel te gespannen...quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:05 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Morgen 3.4km met een deel Zuiderpark.
De duinen lijken me leuk als mijn conditie nog iets beter is (als ik richting de 5min/km ga)
haha tja als het kon zou ik dagelijks gaan windsurfen maar daar moet ik een uur voor rijden en ben ik afhankelijk van de wind voor. Dat is denk ik de enige sport die ik echt leuk vind en skiën maarja dat zijn geen sporten waar je van afvaltquote:Op donderdag 27 mei 2010 15:04 schreef Dwab het volgende:
Als je het alleen doet om af te vallen en het verder totaal niet leuk vindt, zou ik je toch aanraden een andere sport te proberen. Misschien ligt een andere sport je beter, zoals een teamsport ofzo? Daar spelen sociale contacten ook een grote rol en ben je niet alleen individueel bezig. Dat vinden heel veel mensen te saai, het ligt eraan hoe je in elkaar steekt. Ik vind het persoonlijk juist prettig - die saaiheid
nee hoor ik ga wel door maar ik zal het niet minder saai gaan vinden, leuk dat jullie er wel allemaal plezier aan belevenquote:Op donderdag 27 mei 2010 15:05 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Ik krijg echt het gevoel dat je dat allemaal benadrukt omdat je gewoon niet meer wilt ...
Volgens myasics zit ik op een gemiddelde 10.8km/u, dus dat moet nog wat omhoog, maar daar werken we aanquote:Op donderdag 27 mei 2010 15:06 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Da's wel rap, daar zit ik ook nog niet aan... Denk dat ik vanavond 5k ga lopen, waarbij mn tijd ondergeschikt zal zijn aan mn gevoel. Ik loop volgens mij veel te gespannen...
Zwemmen gaat bij mij al op de automatische piloot. Ik hou heel erg van de lactaatsetjes tijdens de trainingen. Lekker kapot gaan.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:01 schreef lemonlime het volgende:
Vooral van baantjes zwemmen krijg ik zo'n zen-gevoel, net yoga: op je ademhaling letten en ontspannen tussen de slagen (ik zwem niet heel hard). Bij lopen krijg ik dit ook steeds meer, vooral aan het eind van de les op de lange stukken, wanneer alles als een soort machine goed samenwerkt, het is gewoon meditatie
.
hehe ik kan me daar echt helemaal niks bij voorstellen, wat is er precies zo lekker aan kapot gaan?quote:
Gewoon, dat gevoel dat je dat hele setje hebt volgehouden.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
hehe ik kan me daar echt helemaal niks bij voorstellen, wat is er precies zo lekker aan kapot gaan?
Dat is zo herkenbaar. De eerste 5 a tien minuten gaan bij mij altijd verschrikkelijk slecht. Ik moet ook echt in m'n achterhoofd houden: 'doorgaan! Je kunt het! Niet stoppen!', anders geef ik het op.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:03 schreef KingOfMars het volgende:
Heb ik ook hoor. Heb echt het idee dat er een olifant op z'n gemak voorbijkomt terwijl ik in Runkeeper toch echt bijna 11km/u zie staan soms.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:21 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat is zo herkenbaar. De eerste 5 a tien minuten gaan bij mij altijd verschrikkelijk slecht. Ik moet ook echt in m'n achterhoofd houden: 'doorgaan! Je kunt het! Niet stoppen!', anders geef ik het op.Het is ook vervelend om mezelf in een grote ruit te zien rennen, dan zie ik er zo lomp uit. Net of ik totaal niet hard loop, terwijl ik toch ruim 5 km in een half uur doe.
![]()
Gelukkig kan ik dat niet zienquote:Op donderdag 27 mei 2010 15:21 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat is zo herkenbaar. De eerste 5 a tien minuten gaan bij mij altijd verschrikkelijk slecht. Ik moet ook echt in m'n achterhoofd houden: 'doorgaan! Je kunt het! Niet stoppen!', anders geef ik het op.Het is ook vervelend om mezelf in een grote ruit te zien rennen, dan zie ik er zo lomp uit. Net of ik totaal niet hard loop, terwijl ik toch ruim 5 km in een half uur doe.
![]()
Tja ik kan me er niks bij voorstellen zoals ik al zei. Als ik iets bepaalds vol houd dan denk ik na de tijd dat ik er toch wel erg moe van ben geworden en dat dat een kut gevoel isquote:Op donderdag 27 mei 2010 15:16 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Gewoon, dat gevoel dat je dat hele setje hebt volgehouden.Dat vind ik zo lekker.
Precies dat.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:27 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Heb ik ook hoor. Heb echt het idee dat er een olifant op z'n gemak voorbijkomt terwijl ik in Runkeeper toch echt bijna 11km/u zie staan soms.
Zet 'm op!quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:38 schreef Soempie het volgende:
[..]
Precies dat.![]()
Dit olifantje gaat een rondje rennen.
Het is ook gewoon weer eens wat anders dan op je kont zitten. Ik word echt niet blij als ik alleen maar achter de computer zit, voor de tv hang, of over mijn studieboeken. Als je dan kapot gaat, dan is dat tóch ook fijn omdat je tenminste eens bezig bent, buiten bent, in de natuur en shit. Je voelt je lichaam eens een keer werken... Ik vind dat toch wel een positief gevoel, al met alquote:Op donderdag 27 mei 2010 15:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja ik kan me er niks bij voorstellen zoals ik al zei. Als ik iets bepaalds vol houd dan denk ik na de tijd dat ik er toch wel erg moe van ben geworden en dat dat een kut gevoel is
Les 15 bedoel je?quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:57 schreef Gesloten het volgende:
Zo net les 14 gelopen van Evy. De eerste 2 en 3 minuten lopen gingen makkelijk, maar na de eerste loop van 6 minuten dacht ik dat ik dood gingEn ik moest daarna nog eens 6 en 7 minuten lopen.
Vreemd genoeg ging die 6 minuten al een stuk beter en na de 7 minuten dacht ik: "Is ie nu al weer afgelopen?"
Dat is de bastaardreeks inquote:Op donderdag 27 mei 2010 17:25 schreef Soempie het volgende:
Hardlopen voor beginners deel 5. Born to run?
Jij hebt hem geopend!quote:Op donderdag 27 mei 2010 17:28 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Dat is de bastaardreeks in. LIF
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |