Stekende pijn in je zij of ribben wordt meestal veroorzaakt door te diep inademen (volgens een boek over hardlopen dat ik heb). Gaat vanzelf over zodra je conditie weer beter wordt en ademen door je mond verlicht het ook vaak. Ik had er zelf rond les 10-15 wel eens last van, de laatste tijd totaal niet meer (en ik ga over een uurtje les 24 ofzo lopen). In het boek staat overigens ook "aan steken in de zij is nog nooit iemand dood gegaan, het is hoogstens oncomfortabel".quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:36 schreef Dwab het volgende:
Ging lekker, al had ik aan het einde last van mijn rechter ribben. Soort stekende pijn. Denk dat het komt omdat ik een kwartier daarvoor nog gegeten had, maar het kon niet anders. Druk dagje vandaag...
Ah ok, goed om te weten. Het is zéker wel oncomfortabel ja, deed behoorlijk pijn, kreeg het ook aardig benauwd, maarja, die laatste 5 minuten wilde ik me niet laten kennen. De volgende keer toch proberen rustiger te lopen, en een uur van tevoren etenquote:Op woensdag 26 mei 2010 18:29 schreef Vido het volgende:
[..]
Stekende pijn in je zij of ribben wordt meestal veroorzaakt door te diep inademen (volgens een boek over hardlopen dat ik heb). Gaat vanzelf over zodra je conditie weer beter wordt en ademen door je mond verlicht het ook vaak. Ik had er zelf rond les 10-15 wel eens last van, de laatste tijd totaal niet meer (en ik ga over een uurtje les 24 ofzo lopen). In het boek staat overigens ook "aan steken in de zij is nog nooit iemand dood gegaan, het is hoogstens oncomfortabel".
Weer wat geleerd. Ik dacht altijd dat het de milt was, maar lees net ook dit op wiki:quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:29 schreef Vido het volgende:
[..]
Stekende pijn in je zij of ribben wordt meestal veroorzaakt door te diep inademen (volgens een boek over hardlopen dat ik heb). Gaat vanzelf over zodra je conditie weer beter wordt en ademen door je mond verlicht het ook vaak. Ik had er zelf rond les 10-15 wel eens last van, de laatste tijd totaal niet meer (en ik ga over een uurtje les 24 ofzo lopen). In het boek staat overigens ook "aan steken in de zij is nog nooit iemand dood gegaan, het is hoogstens oncomfortabel".
Lijkt me een goede beslissing.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:22 schreef DeLuna het volgende:
Pfffff, ik blijf vanavond maar thuis. Het ligt dit keer niet aan de motivatie, maar de zwemtraining net was wel heel zwaar. Denk dat het beter is als ik morgenochtend ga. Ik ben nu toch alleen maar moe.
Dat bijhouden is het enige leuke aan hardlopenquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:12 schreef Bosbeetle het volgende:
al die mensen die precies bijhouden hoe hard en hoe lang ze lopen dat maakt lopen nog irritanter. Ik hou alleen mijn hartslag een beetje in de gaten, maar dat is vooral zodat ik niet te hard loop. Het blijft de saaiste sport die er bestaatvooral om te doen.
Ja of achteruitgang als je de dag ervoor flink gezopen hebt.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:15 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Dat bijhouden is het enige leuke aan hardlopendat en je vooruitgang zien dan
Ik loop ook bepaald rondje en daar doe ik een half uur over, als ik het sneller doe maak ik het rondje groter. Maar zoals ik al zei leuker wordt het er niet op.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:33 schreef CaLeX het volgende:
Zolang ik loop met een doel (bepaald rondje / bepaalde tijd) en een lekker muziekje, hou ik het goed vol.
Maar willekeurig straatjes inschieten vind ik ook saai.
Ja, en na de tijd die voldoeningquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:00 schreef Soempie het volgende:
Ik word van rennen juist heel rustig. De hele dag druk bezig en dan een rondje rennen, heerlijk juist. Niet eens om de verbetering, maar om de gedachten die niet meer alle kanten op gaan. Of als ik 's morgens loop, dan begin ik de dag rustiger. Zwemmen en fietsen heeft hetzelfde effect.![]()
Meer mensen die hetzelfde hebben?
quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:40 schreef CaLeX het volgende:
Maar is het je te doen om de leukigheid? Dan zou ik je een teamsport aanraden.
Behalve met zwemmen (bij mij is dat meer verzuipen) heb ik hetzelfde. Heerlijk gevoel, ik slaap een stuk rustiger en aangezien ik ook 10km wedstrijdjes doe, ben ik ook echt bezig met verbetering. Oorpluggen in, Mp3 op Pete Phlilly & percuisit (ofzo :p)quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:00 schreef Soempie het volgende:
Ik word van rennen juist heel rustig. De hele dag druk bezig en dan een rondje rennen, heerlijk juist. Niet eens om de verbetering, maar om de gedachten die niet meer alle kanten op gaan. Of als ik 's morgens loop, dan begin ik de dag rustiger. Zwemmen en fietsen heeft hetzelfde effect.![]()
Meer mensen die hetzelfde hebben?
Het kan zijn dat je tempo niet bij je lichaam past.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat je lijf echt zoiets heeft vanwtf ben je met me aan het doen
Lekkere muziek.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:14 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Behalve met zwemmen (bij mij is dat meer verzuipen) heb ik hetzelfde. Heerlijk gevoel, ik slaap een stuk rustiger en aangezien ik ook 10km wedstrijdjes doe, ben ik ook echt bezig met verbetering. Oorpluggen in, Mp3 op Pete Phlilly & percuisit (ofzo :p)![]()
Zondag mag ik weer 10km
Het is niet dat ik echt kapot ben het is meer dat ik het een klote gevoel vind.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:22 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Het kan zijn dat je tempo niet bij je lichaam past.
Vriend van me heeft dat ook. Als hij met mijn tempo meeloopt, gaat hij helemaal stuk, terwijl hij op de 10km toch zo een 7 minuten sneller is dan mij.
nee, van rennen word ik moe en dat vind ik een vervelend gevoel. Ik weet niet wat dat is ik denk dat er ergens iets mis gaat in mijn beloningcentrum ofzoquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:23 schreef Soempie het volgende:
[..]
Lekkere muziek.Kende het niet.
@ bosbeetle, als ik gerend heb heb ik juist meer energie lijkt wel. Minder vermoeid in elk geval en minder trek in snacks. Dat laatste is voor mij vooral belangrijk.Heb je niet dat je daar verschil in merkt? Dat je de rest van de tijd minder 'moe'/ 'lui' bent?
Misschien doe ik dat ook fout ik loop maandag dinsdag en woensdag een half uurquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:27 schreef hp38guser het volgende:
Hardlopen is gewoon erg leuk met het juiste materiaal, een goede loophouding en voldoende rustdagen ertussen in. Ook mijn eetpatroon is verbeterd en eet ik minder zoetigheid tussendoor.
Dat laatste wil niet bij mij.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:27 schreef hp38guser het volgende:
Hardlopen is gewoon erg leuk met het juiste materiaal, een goede loophouding en voldoende rustdagen ertussen in. Ook mijn eetpatroon is verbeterd en eet ik minder zoetigheid tussendoor.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:27 schreef KingOfMars het volgende:
dit is gewoon het meest laagdrempelige dat ik kan verzinnen
Ik ga dus juist ontzettend eten van sporten.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:23 schreef Soempie het volgende:
[..]
Lekkere muziek.Kende het niet.
@ bosbeetle, als ik gerend heb heb ik juist meer energie lijkt wel. Minder vermoeid in elk geval en minder trek in snacks. Dat laatste is voor mij vooral belangrijk.Heb je niet dat je daar verschil in merkt? Dat je de rest van de tijd minder 'moe'/ 'lui' bent?
Check. Ik moet ook echt, echt beter gaan eten maar het blijft lastig. Als ik nog een paar kilo lichter zou zijn dan zou ik ook makkelijker lopen denk ik. Ik zit nu een kilo of 6 - 7 boven een gezond BMI en dat moet er eigenlijk gewoon af.quote:
Dat vind ik dan wel weer fijn (bij gebrek aan een betere term): 's avonds doe ik m'n sportbroek aan, shirtje, schoenen en mp3 op en gaan. Ik hoef niet naar een sportschool, niet mensen op te halen, met niemand rekening te houden, ideaal.quote:
Ik zit er meer mee dat als ik ook maar een paar kilo lichter ben, ik gewoon beter ga zwemmen. Toen ik namelijk nog rond de 65kg woog, was ik super in vorm! Maar tegenwoordig weeg ik 74kg en gaat het altijd kut. Een maand geleden was ik alweer 70kg en toen ging het alweer een stuk beter maar nu ben ik weer zwaarder.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:31 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Check. Ik moet ook echt, echt beter gaan eten maar het blijft lastig. Als ik nog een paar kilo lichter zou zijn dan zou ik ook makkelijker lopen denk ik. Ik zit nu een kilo of 6 - 7 boven een gezond BMI en dat moet er eigenlijk gewoon af.
Daarom moet je ook eigenlijk je omvang meten, en niet je gewicht. Zou ik ook moeten doen, zelfde probleem...quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:39 schreef KingOfMars het volgende:
Ik word alleen maar zwaarder terwijl ik ook weer niet echt aan het vreten ben. Ik hoop maar dat het spieren zijn (die zwaarder zijn dan vet) die ik aan het kweken ben..
Nee, en dat ik straks 5km (en 19 september 6,4 km) kan lopen al helemaal niet.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:43 schreef KingOfMars het volgende:
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik met die drie x per week hardlopen spieren kweek eigenlijk.
Toch welquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:43 schreef KingOfMars het volgende:
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik met die drie x per week hardlopen spieren kweek eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |