Hielspoor wordt meestal veroorzaakt door slechte schoenen en is inderdaad heel vervelend en hardnekkig. Heb je goede hardloopschoenen?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:05 schreef travelman het volgende:
Ging net 4=5 weken lekker, ben ik alweer 2 weken uit de running met een hielspoor!! Hoop komend weekend weer te kunnen rennen!!
Ik denk dat opnieuw beginnen met Evy niet direct nodig is; zeker niet vanaf het begin. Je kan nu (op normale weg) 30 minuten lopen. In het bos is het wel zwaarder, maar om dan weer opnieuw te beginnen met stukjes van 1, 2, 3 minuten is zwaar onder je niveau.quote:Op woensdag 26 mei 2010 09:14 schreef Soempie het volgende:
Ik ben vanmorgen met de fiets naar het bos gegaan en heb daar 20 minuten gelopen. In totaal dus ook nog 12 km gefietst. Het lopen is wel lekker in het bos, maar sommige stukken zijn ook zwaarder door zand of wegen die omhoog gaan. Denk dat ik elk weekend wel naar het bos ga om daar te rennen. Het was er vanmorgen ook wel heel lekker weer voor.
Is het een goed idee om opnieuw te beginnen met Evy om zo m'n tempo te trainen? Ik merkte net dat ik veel te hard van start ging en na een minuut of 8 was ik al zo ongeveer op. Daarna wat rustiger gaan lopen en toen ging het wel weer. Of kan ik dan beter toch een hartslagmeter kopen?
Heb Brooks (van 120,-) en die bij een speciaalzaak voor hardloopschoenen gekocht (met advies0. Nu bij de fysio met shockwave bezig. De eerste 3 dagen kon ik niet eens lopen, nu af en toen pijnscheuten. Baal wel gigantisch, aangezien het nu heerlijk weer is om te lopen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 09:07 schreef bridger het volgende:
[..]
Hielspoor wordt meestal veroorzaakt door slechte schoenen en is inderdaad heel vervelend en hardnekkig. Heb je goede hardloopschoenen?
Met het tempo wat ik nu loop is het onder m'n niveau. Mijn idee was om dan die kortere stukjes sneller te lopen en dan eens in de week ook een afstand van 5 tot 10 km. Als ik rustiger begin kan ik die afstand makkelijk volhouden, maar ik wil graag wat harder gaan lopen. Ik las een tijdje terug hier dat je dan intervallen moet gaan lopen, vandaar mijn idee om misschien opnieuw te beginnen met Evy en er dan wat harder in te gaan. Als ik m'n gebruikelijke afstand sneller ga lopen houd ik het mogelijk niet vol en dat werkt dan weer heel demotiverend. Ik heb dat programma van eh die wielrenner bekeken en dat vind ik niks.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:39 schreef Yuki het volgende:
Ik denk dat opnieuw beginnen met Evy niet direct nodig is; zeker niet vanaf het begin. Je kan nu (op normale weg) 30 minuten lopen. In het bos is het wel zwaarder, maar om dan weer opnieuw te beginnen met stukjes van 1, 2, 3 minuten is zwaar onder je niveau.
Intervallen helpt wel bij het verhogen van je snelheid ja. Maar dan zou ik iig niet in week 1 van Evy beginnen, maar in week 4 of 5. Kortere stukjes, maar niet té kort.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:51 schreef Soempie het volgende:
[..]
Met het tempo wat ik nu loop is het onder m'n niveau. Mijn idee was om dan die kortere stukjes sneller te lopen en dan eens in de week ook een afstand van 5 tot 10 km. Als ik rustiger begin kan ik die afstand makkelijk volhouden, maar ik wil graag wat harder gaan lopen. Ik las een tijdje terug hier dat je dan intervallen moet gaan lopen, vandaar mijn idee om misschien opnieuw te beginnen met Evy en er dan wat harder in te gaan. Als ik m'n gebruikelijke afstand sneller ga lopen houd ik het mogelijk niet vol en dat werkt dan weer heel demotiverend. Ik heb dat programma van eh die wielrenner bekeken en dat vind ik niks.Ik loop nu ongeveer 10 km/uur.
Heb zojuist een route uitgezet naar een klein bos hier in de buurt. Is toch mooi 10 km. Denk dat ik ga proberen om die afstand te lopen volgende keer. http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=421036
Yuki, je gaat echt als een speer jij!
Lemonlime, had les 15 gelopen joh, is dezelfde als 18quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:43 schreef lemonlime het volgende:
Vanochtend wilde ik eindelijk les 18 lopen, maar die was ik vergeten op m'n mp3 speler te zetten. Dus maar weer les 17 gedaan, met het laatste stuk 9 ipv. 7 minuten. Het ging heel erg lekker! Ik denk dat ik eindelijk wel een goed ritme en tempo heb gevonden. Vrijdag door met les 19
.
Leuk stukje.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:51 schreef Soempie het volgende:
[..]
Heb zojuist een route uitgezet naar een klein bos hier in de buurt. Is toch mooi 10 km. Denk dat ik ga proberen om die afstand te lopen volgende keer. http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=421036
Ohja, dom van me!quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:12 schreef Danseresje84 het volgende:
[..]
Lemonlime, had les 15 gelopen joh, is dezelfde als 18!
(..)
Ik heb gewoon eerst een stuk stevig gewandeld, doe ik eigenlijk altijd. Niet eerst nog een stukje van 2 minuutjes hardgelopen ofzo......quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:32 schreef lemonlime het volgende:
[..]
Ohja, dom van me!Nouja, nu weet ik in ieder geval dat 9 minuten lopen er al in zit.
Wat goed van je dat je het schema blijft volgen, ook al ben je net uit de nachtdienst! Ik loop nu een les op je achter.
Heb jij eerst ingelopen voor je met die eerste 5 minuten van les 19 begon?
Klopt!quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:54 schreef DeLuna het volgende:
Vanavond les 9! Volgensmij is dat de eerste les met stukjes van 4 en 5 minuten
Succes! Ik mag vanavond voor het eerst aan de 6 minuten geloof ik (les 14)...quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:54 schreef DeLuna het volgende:
Vanavond les 9! Volgensmij is dat de eerste les met stukjes van 4 en 5 minuten
Heb hetzelfde met de softbalquote:Op woensdag 26 mei 2010 15:06 schreef DaBuzzzzz het volgende:
ik moet karten maar wil lopen vanaaaaaf
Balen, sterkte. Ik was er in een paar weken vanaf.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:10 schreef travelman het volgende:
[..]
Heb Brooks (van 120,-) en die bij een speciaalzaak voor hardloopschoenen gekocht (met advies0. Nu bij de fysio met shockwave bezig. De eerste 3 dagen kon ik niet eens lopen, nu af en toen pijnscheuten. Baal wel gigantisch, aangezien het nu heerlijk weer is om te lopen.
Dat had ik nog niet bedacht. Klinkt inderdaad als een goed idee zo!quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:32 schreef lemonlime het volgende:
@ Soempie: Mij lijkt met les 1 van Evy beginnen best een goed idee. Dan kun je tijdens de loopstukjes harder hardlopen en tijdens de wandelstukjes rustiger hardlopen om te herstellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |