abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81727008
jeetje zeg, al die blessures hier! is niet fijn! Ik ga over uurjte of 2 les 17 lopen (eerst nog ff boodschappen doen) en dan vannacht weer aan het werk! Hoop dat het om 19.00u weer wat afgekoeld is. thermometer op mijn computer geeft nu 18 graden aan hier!
Ben trouwens eens gaan kijken voor programma's om wat muziekjes achter elkaar te plakken, zodat je lekkere uptempo nummers achter elkaar hebt om te gaan hardlopen. alleen dan weer jammer dat ik ook weer niet genoeg uptempo nummers heb om heel veel verschillende versies te maken....maar he....we gaan gewoon mixen en matchen! als het echt gelukt is, laat ik het wel weten!
pi_81727482
Hoi .

Gisteren dan eindelijk iets gevonden om tijdens het hardlopen mijn iPod én een GPS-ontvanger in mee te nemen: een klein heuptasje. Past perfect samen. In theorie zou ik nu RunKeeper kunnen gaan gebruiken met mijn iPod Touch. Hoef ik eindelijk niet meer mijn route terug te zoeken op Google Maps, als ik wil weten hoe ver ik gelopen heb. Ik ben van plan om het vanavond uit te gaan testen, ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.

Oh en succes iedereen!
Get stoned
pi_81735673
Net terug van les 17. Het was zwaar, had namelijk voor mijn gevoel zware benen. Wel alle loopstukjes volgehouden, maar het ging niet makkelijk! Hoop dat zondag les 18 'makkelijker' gaat!
3.89km gelopen in 33.48 (nu echt eens aan het begin van Evy's les gestart met timen en aan het eind - dus na het uitlopen van Evy - gestopt met timen). gemiddelde is 6.9km/u. Is dus wel weer iets langzamer dan vorige keer, maar toen was ik het laatste stukje lopen vergeten mee te timen. Hartslag gemiddelde was 156 en max 175, is dus eens een keer niet boven de 180bpm !
Het gemiddelde moet denk ik wel iets naar boven bijgesteld worden, want op een gegeven moment zag ik tijdens het rennen een hartslag van 75bpm. Dat geloofde ik natuurlijk niet, maar weet niet hoelang ie daar op stond!

Zo, gaan we nu maar even onder de douche en dan straks werken!
pi_81736080
Hé, goed bezig danseresje! Die snelheid zou ik je niet druk over maken, eerst de conditie wat verder opbouwen en dan komt dat vanzelf (zegt iedereen altijd

Ik heb net besloten om pas morgenavond te gaan lopen. Gisteren namelijk een zware dag gehad, de hele dag gelopen en gestaan + 6 uur in de trein. Omdat ik 5 jaar geleden een ernstig ongeluk heb gehad, zitten mijn botten helaas niet meer helemaal goed in elkaar. Juist door dingen als lang staan krijg ik dus botpijn... (grrr)

Ik moet nu dus maar even naar mijn lichaam luisteren, al heb ik echt zóveel zin om weer te lopen maarja, ik weet ook dat als ik nu eigenwijs ben, het me lichaam geen goed doet. Ga morgen kijken hoe het voelt, en als het slecht is, ga ik gewoon wel een stuk zwemmen... Daar heb je namelijk geen schokbelasting, en juist dat is niet goed voor mijn botten...

pi_81738298
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:40 schreef Dwab het volgende:
Hé, goed bezig danseresje! Die snelheid zou ik je niet druk over maken, eerst de conditie wat verder opbouwen en dan komt dat vanzelf (zegt iedereen altijd

Ik heb net besloten om pas morgenavond te gaan lopen. Gisteren namelijk een zware dag gehad, de hele dag gelopen en gestaan + 6 uur in de trein. Omdat ik 5 jaar geleden een ernstig ongeluk heb gehad, zitten mijn botten helaas niet meer helemaal goed in elkaar. Juist door dingen als lang staan krijg ik dus botpijn... (grrr)

Ik moet nu dus maar even naar mijn lichaam luisteren, al heb ik echt zóveel zin om weer te lopen maarja, ik weet ook dat als ik nu eigenwijs ben, het me lichaam geen goed doet. Ga morgen kijken hoe het voelt, en als het slecht is, ga ik gewoon wel een stuk zwemmen... Daar heb je namelijk geen schokbelasting, en juist dat is niet goed voor mijn botten...

Hee Dwab! Ik maak me ook niet druk hoor, over die snelheid. Denk dat het pas echt wat gaat zeggen als je één stuk aan elkaar doorloopt. Nu halen de stukjes wandelen de snelheid sowieso naar beneden! Vind het ook niet het belangrijkste (momenteel)! Belangrijkste op dit moment is gewoon lekker bewegen, conditie opbouwen en in combinatie met gezond eten wat kg's kwijt raken.

Balen van de nasleep van dat ongeluk zeg! Ja, dan kan je beter naar je lichaam luisteren en zwemmen is idd een fijne manier om te bewegen zonder extra belasting op gewrichten/botten/etc. Hoop voor je dat het gauw weer opknapt!

Bovendien hoop ik dat voor iedereen met de pijntjes, kwetsuren en blessures: dat het voor iedereen maar snel weer over mag gaan en iedereen weer lekker kan doorlopen !!!!
pi_81739077
Ook weer terug (van Evy les 12). Ging niet slecht, maar ook niet super. Wel flink wat gelopen, laatste stuk ipv 5 minuten zonder al teveel problemen 8 minuten gelopen! En na drie minuten rust nog even 2 minuten. Als dát morgen geen spierpijn wordt . Wel ff wennen om met dit warme(re) weer te lopen zeg. *Zweet zweet*
pi_81739938
Net terug. Ik moet zeggen, deze combinatie is echt perfect! Je merkt niet eens dat je de iPod mee draagt. De resultaten zijn ook goed en best precies. Aanrader voor mensen met een iPod Touch, die toch RunKeeper willen gebruiken .

Voor de geïntresseerden: mijn RunKeeper-account.

[ Bericht 21% gewijzigd door Hinder op 21-05-2010 21:57:40 ]
Get stoned
  zaterdag 22 mei 2010 @ 01:33:29 #58
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_81750554
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 21:46 schreef Hinder het volgende:
Net terug. Ik moet zeggen, deze combinatie is echt perfect! Je merkt niet eens dat je de iPod mee draagt. De resultaten zijn ook goed en best precies. Aanrader voor mensen met een iPod Touch, die toch RunKeeper willen gebruiken .

Voor de geïntresseerden: mijn RunKeeper-account.
Lijkt wel bijna een iPhone zo
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:01 schreef Dwab het volgende:
Zo, veel gepost inderdaad! Ik ga vandaag voor les 21! Heb er alweer helemaal zin in, ga denk ik vanavond om een uurtje of negen, het blijft nu toch lekker lang licht en dan is het iets koeler.

Ik ga gewoon lekker lopen en niet mijn tempo kunstmatig aanpassen omdat ik 11 km p/u loop. Ik heb eens gehoord dat een normaal geoefende vrouw gemiddeld 12 km per uur het fijnste vind lopen, en een man 14km per uur, dus het is helemaal niet zo enorm hard ofzo. Ik loop gewoon het fijnste zo. Er merkte ook iemand op dat het aan je gewicht ligt. Ik weeg maar 55 kilo bij een lengte van 1.70, dus ik heb niet zoveel ballast om mee te zeulen. Scheelt denk ik toch wel... als je 10 kilo zwaarder bent is het toch alsof je 10 pakken melk meeneemt... (niet lullig bedoeld trouwens, meer een constatering dat ik me kan voorstellen dat het zwaarder is voor iemand die zwaarder is)
Dat heb je dan verkeerd gehoord - 14 km per uur lopen? vergeet het maar. 11 km/u is best snel.
Overal verstand van.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 08:39:17 #59
50430 Yuki
Student Midwife
pi_81752733
Les 8: best pittig, maar wel heerlijk gelopen vanochtend
Alleen wel wéér fouten in snelheidsregistratie van runkeeper. Daar baal ik toch eigenlijk best wel van...
♥ || Baby catcher in training || ♥
  zaterdag 22 mei 2010 @ 08:42:40 #60
50430 Yuki
Student Midwife
pi_81752765
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 01:33 schreef macondo het volgende:

Dat heb je dan verkeerd gehoord - 14 km per uur lopen? vergeet het maar. 11 km/u is best snel.
en idd; voor vrouwen is 10 km/u gemiddeld, volgens mij
pi_81754286
Ik heb het niet over wat snel is, ik heb het over wat de meest comfortabele loopsnelheid is voor een getrainde man en vrouw, dit hebben ze wetenschappelijk onderzocht. Ik kan alleen het artikel op internet niet terugvinden, maar het staat in zo'n loopblad. Ik heb t even opgezocht en het is 10 en 13 km p/u (dit dus vooral omdat mannen over het algemeen langer zijn en een lager vetpercentage hebben)

Er staat zelfs een formule in, zodat je het kan uitrekenen, d.m.v. vetpercentage invoeren,en lengte invoeren.
pi_81754404
Zo ik ben vanochtend weer op pad gegaan. Ik wilde de warmte ook voor zijn. Het ging best aardig eigenlijk
Gelukkig geen pijntjes alleen de ademhaling blijft ietwat problematisch, maar merk toch ook daarbij wat verbetering.

@Vuurvliegje en GotC wat balen van jullie blessures, sterkte daarmee!
  zaterdag 22 mei 2010 @ 15:28:52 #63
30252 Soempie
Procreating
pi_81761928
Ik heb nieuwe schoenen.

Asics. Zitten veel beter dan m'n Nikes.

En voor de mensen die geen iPhone/ iPod willen, maar wel graag op de computer bij willen houden hoe ze rennen kwam ik dit tegen:

1.2 Nike+ Sportband

De Nike+ Sportband is later gekomen.
Het is een polsunit die je uiteraard om je pols draagt met het display onder je pols, zodat je tijdens het lopen makkelijk jouw resultaat kunt aflezen.
De polsunit correspondeert met je Sensor die je in je Nike+ ready schoen zet.
Op deze manier registreert de polsunit de afstand die je aflegt, de tijdsduur van je training of loop, je calorie verbruik en je "pace" km afgelegd in minuten.

(See how you run)

Was ongeveer 60,- euro.

[ Bericht 38% gewijzigd door Soempie op 22-05-2010 15:42:56 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_81763711
Ik heb vanochtend les 17 gelopen, het ging echt super lekker!! Toch wel goed, zo'n extra rustdagje. En ik denk dat het ook beter ging omdat ik iets rustiger gestart ben. Maar nog steeds blijven de eerste paar minuten het zwaarst.
Aan het eind hebben we nog ong. 5 minuten extra hardgelopen en een paar honderd meter gerend. Daarna lekker op de bank Saturday Kitchen gekeken .

Ik wacht toch nog maar even met een hartslagmeter kopen tot ik 0-5 km heb voltooid. Dan kan ik nu nog een beetje sparen en is het meteen een mooi cadeautje voor mezelf .
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 16:59:45 #65
30252 Soempie
Procreating
pi_81764299
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:39 schreef lemonlime het volgende:

Ik wacht toch nog maar even met een hartslagmeter kopen tot ik 0-5 km heb voltooid. Dan kan ik nu nog een beetje sparen en is het meteen een mooi cadeautje voor mezelf .
Dat is inderdaad een mooi cadeau en goed voor de motivatie!

Ik ga vanavond lopen en ik geloof dat m'n vriend dit keer mee gaat.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_81764772
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:59 schreef Soempie het volgende:

[..]

(..)
Ik ga vanavond lopen en ik geloof dat m'n vriend dit keer mee gaat.
Jeej! Ik vind het echt gezellig om met z'n tweeen te lopen. Zou het in m'n eentje ook veel minder goed volhouden, zo'n high five na de moeilijke stukjes doet het hem echt .
pi_81765359
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:28 schreef Soempie het volgende:
Ik heb nieuwe schoenen.

[ afbeelding ]

Veel hardloopplezier ermee.
pi_81765667
Hier staan trouwens wat mp3 trainingen, beetje zoals Evy, maar dan wel voor iets vergevorderde hardlopers denk ik (verder dan ik ben in ieder geval). O.a. van Lance Armstrong. De focus ligt volgens mij vooral op leren je snelheid te verhogen. Best grappig .
  zaterdag 22 mei 2010 @ 18:22:23 #69
50430 Yuki
Student Midwife
pi_81766466
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:28 schreef Soempie het volgende:
Ik heb nieuwe schoenen.

[ afbeelding ]

Nice!! Vanavond uitproberen?

Ik heb inmiddels een beetje stijve enkels, maar verder eigenlijk alleen maar blij en trots door vanochtend. Was zwaar, maar na afloop zo lekker!
  zaterdag 22 mei 2010 @ 18:33:28 #70
30252 Soempie
Procreating
pi_81766767
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 17:17 schreef lemonlime het volgende:

[..]

Jeej! Ik vind het echt gezellig om met z'n tweeen te lopen. Zou het in m'n eentje ook veel minder goed volhouden, zo'n high five na de moeilijke stukjes doet het hem echt .
Ik zie ons nog geen high five doen en leuk lopen samen. We hebben besloten dat ik gewoon mijn rondje ren en dat m'n vriend hetzelfde rent, maar dan tegengesteld. Komen we elkaar ergens halverwege tegen en dan kunnen we even glimlachen en een duim opsteken.
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 17:39 schreef kieskleurig het volgende:

[..]

Veel hardloopplezier ermee.
Thanks!
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 17:52 schreef lemonlime het volgende:
Hier staan trouwens wat mp3 trainingen, beetje zoals Evy, maar dan wel voor iets vergevorderde hardlopers denk ik (verder dan ik ben in ieder geval). O.a. van Lance Armstrong. De focus ligt volgens mij vooral op leren je snelheid te verhogen. Best grappig .
Daar ga ik binnenkort eens naar kijken/ luisteren.
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 18:22 schreef Yuki het volgende:

[..]

Nice!! Vanavond uitproberen?

Ik heb inmiddels een beetje stijve enkels, maar verder eigenlijk alleen maar blij en trots door vanochtend. Was zwaar, maar na afloop zo lekker!
Je hebt de meest vervelende les achter de rug.

Vanavond inderdaad op m'n nieuwe schoenen. Ben benieuwd of ik veel verschil merk.
  Redactie Sport zaterdag 22 mei 2010 @ 18:35:40 #71
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_81766844
Mijn motivatie is echt ver te zoeken op dit moment. Beetje jammer.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_81769006
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 18:35 schreef DeLuna het volgende:
Mijn motivatie is echt ver te zoeken op dit moment. Beetje jammer.
wat jammer! Weet je ook waarom je motivatie zo ver te zoeken is? Hoop dat je het gauw weer op kunt pakken!
  Redactie Sport zaterdag 22 mei 2010 @ 19:53:06 #73
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_81769256
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:45 schreef Danseresje84 het volgende:

[..]

wat jammer! Weet je ook waarom je motivatie zo ver te zoeken is? Hoop dat je het gauw weer op kunt pakken!
Geen idee, ik heb gewoon geen zin meer Ik heb een week rust genomen vanwege belangrijke wedstrijden maar sindsdien heb ik geen zin meer om even een rondje te lopen.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 20:41:09 #74
30252 Soempie
Procreating
pi_81770921
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:53 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb gewoon geen zin meer Ik heb een week rust genomen vanwege belangrijke wedstrijden maar sindsdien heb ik geen zin meer om even een rondje te lopen.
Misschien komt de motivatie weer terug als je je er de eerste (paar) keer toe zet.

Wat voor wedstrijden heb je gehad? Welke sport? En hoe zijn ze gegaan? Of heb ik daar in een vorig topic overheen gelezen?
  Redactie Sport zaterdag 22 mei 2010 @ 20:42:47 #75
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_81770981
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:41 schreef Soempie het volgende:

[..]

Misschien komt de motivatie weer terug als je je er de eerste (paar) keer toe zet.

Wat voor wedstrijden heb je gehad? Welke sport? En hoe zijn ze gegaan? Of heb ik daar in een vorig topic overheen gelezen?
Wedstrijdzwemmen, Friese Zomer Kampioenschappen, maar het ging niet zo heel goed. Drie van de negen keer ging het wel goed, mja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')