abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 mei 2010 @ 10:36:58 #101
50430 Yuki
Student Midwife
pi_81822228
quote:
Op maandag 24 mei 2010 09:58 schreef KingOfMars het volgende:
Vanochtend op tijd opgestaan om les 13 van Evy te lopen. De eerste serieuze les zo op papier, wel drie keer vijf minuten lopen! . (Al zal ik daar over een paar weken weer op terug komen waarschijnlijk ). Ging best okay, techniek is nog steeds naadje, echt, sinds mn verkoudheid loop ik echt als een koe ofzo. Kweenie waar dat in zit. Les weer goed volgehouden, zelfs nog een interval van 2 minuten erachteraan dus mag niet mopperen! En voor het eerst over de 5km, (lopen + wandelen dus he), ook weer een grensje.

Zie ook http://rnkpr.com/a60ac1 .
Je map is private, dus er valt niet echt veel te zien nu
♥ || Baby catcher in training || ♥
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 mei 2010 @ 10:39:16 #102
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_81822283
Als mijn enkel het weer eens toe laat maar weer voorzichtig beginnen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_81822329
quote:
Op maandag 24 mei 2010 10:36 schreef Yuki het volgende:

[..]

Je map is private, dus er valt niet echt veel te zien nu
Dat klopt, maar de stats zijn toch wel te zien? Of ik nu in Groningen of in Maastricht gem. 7 km/u loop maakt niet zo heel veel uit natuurlijk.
  maandag 24 mei 2010 @ 10:57:26 #104
30252 Soempie
Procreating
pi_81822717
quote:
Op maandag 24 mei 2010 10:36 schreef PiRANiA het volgende:
Ik ga altijd als ik klaar ben mijn afstand even meten. GPS neem ik niet mee, beetje irritant/zwaar.
www.afstandmeten.nl , daar teken ik het altijd even in. Je kan daar ook meteen de tijd invoeren; dan krijg je de gemiddelde snelheid
Zo doe ik het ook.

Ik was vanmorgen voor 8 uur wakker, maar vond het toen al te warm om te gaan rennen. Vanavond laat dus weer.

Nemen jullie drinken mee voor onderweg? Ik heb zo'n riem gezien met waterflesjes. Is dat niet heel vervelend tijdens het lopen?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_81823113
quote:
Op maandag 24 mei 2010 10:57 schreef Soempie het volgende:

[..]

Zo doe ik het ook.

Ik was vanmorgen voor 8 uur wakker, maar vond het toen al te warm om te gaan rennen. Vanavond laat dus weer.

Nemen jullie drinken mee voor onderweg? Ik heb zo'n riem gezien met waterflesjes. Is dat niet heel vervelend tijdens het lopen?
Water meenemen hoeft echt niet als je 30 minuutjes gaat lopen. Gewoon zorgen dat je de hele dag al genoeg drinkt, (niet vlak voor je gaat lopen ineens heel veel) , en erna ook weer drinken. Volgens mij gaan de meeste lopers pas water meenemen als ze langer dan 45min lopen(ofzo). In mijn stad zit ergens één water fonteintje waar je kunt drinken, die zouden er eigenlijk meer moeten zijn!

Met van die flesjes lopen vind ik zelf best irritant, je sleept toch weer meer ballast mee...

En ik mag vanavond weer lopen van mezelf, éindelijk! Vet veel zin in
  maandag 24 mei 2010 @ 11:12:09 #106
50430 Yuki
Student Midwife
pi_81823118
quote:
Op maandag 24 mei 2010 10:41 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Dat klopt, maar de stats zijn toch wel te zien? Of ik nu in Groningen of in Maastricht gem. 7 km/u loop maakt niet zo heel veel uit natuurlijk.
Klopt, stats kan je wel zien Was alleen benieuwd naar je grafiekje, verloop van je snelheid over de duur van het lopen enzo. En die zie je dus (ook) niet.

Ziet er wel indrukwekkend uit, al je activities tot nu toe!
  Redactie Sport maandag 24 mei 2010 @ 11:12:25 #107
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_81823130
quote:

[..]

Zo doe ik het ook.

Geen idee, dat vroeg ik mij ook af. Dus iemand die dat weet/ervaring mee heeft?
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  maandag 24 mei 2010 @ 11:18:51 #108
3185 Adelante
To let it go now
pi_81823321
Ik wacht ook tot vanavond laat, het is me nu te warm af
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 24 mei 2010 @ 11:20:03 #109
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_81823366
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:12 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Geen idee, dat vroeg ik mij ook af. Dus iemand die dat weet/ervaring mee heeft?
Ik neem niets mee, maar ik loop vrijwel altijd 's avonds.
  Redactie Sport maandag 24 mei 2010 @ 11:20:25 #110
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_81823377
Ik ga straks wel, ondanks de warmte. Vanavond komt er niks van en gaat al niet zo best met mijn motivatie. En het waait hier behoorlijk dus ik denk dat het ook wel wat meevalt met de warmte.
  maandag 24 mei 2010 @ 11:21:39 #111
50430 Yuki
Student Midwife
pi_81823420
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:11 schreef Dwab het volgende:

[..]

Water meenemen hoeft echt niet als je 30 minuutjes gaat lopen. Gewoon zorgen dat je de hele dag al genoeg drinkt, (niet vlak voor je gaat lopen ineens heel veel) , en erna ook weer drinken. Volgens mij gaan de meeste lopers pas water meenemen als ze langer dan 45min lopen(ofzo). In mijn stad zit ergens één water fonteintje waar je kunt drinken, die zouden er eigenlijk meer moeten zijn!

Met van die flesjes lopen vind ik zelf best irritant, je sleept toch weer meer ballast mee...

Dat dus Voorheen liep ik maximaal een uur. Dan zit je wel een beetje op het randje van wel/geen water meenemen, maar als je goed drinkt vantevoren (en idd niet bulken vlak voor je weggaat, maar drinken over de hele dag) en je vochttekort weer aanvult als je terugkomt, kan het op zich geen kwaad om geen water mee te nemen.

Overigens is water drinken en evt meenemen natuurlijk veel belangrijker als het zo warm is als nu (of nog warmer) dan wanneer het 's ochtends niet warmer is dan een graad of 10.
pi_81823731
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:12 schreef Yuki het volgende:

[..]

Klopt, stats kan je wel zien Was alleen benieuwd naar je grafiekje, verloop van je snelheid over de duur van het lopen enzo. En die zie je dus (ook) niet.

Ziet er wel indrukwekkend uit, al je activities tot nu toe!
Oh, zie je het grafiekje ook niet? Hm da's wel jammer.

Doen we het zo ff:

pi_81823780
Ik twijfel om zometeen te gaan lopen of vanavond. Het is me nu eigenlijk te warm, maar ik weet niet of het er vanavond nog van komt. Ga toch maar een poging wagen zo denk ik.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_81823782
Vanochtend om iets voor 8 wat het al goed warm idd! Ben toch maar gegaan, had het mezelf voorgenomen enzo. Maar toen ik eenmaal op weg was bedacht ik me wel dat ik een sukkel was omdat ik m'n driekwart broek nog steeds aan heb . En er ligt gewoon een korte broek in de kast! Da's voor de woensdagavond dus een goeie om te onthouden.
  maandag 24 mei 2010 @ 11:42:07 #115
50430 Yuki
Student Midwife
pi_81824095
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:30 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Oh, zie je het grafiekje ook niet? Hm da's wel jammer.

Doen we het zo ff:

[ afbeelding ]
Nice, thanks!
Wat heb jij een mooi patroon in je snelheid. Bij mij is het niet zo duidelijk hardlopen en wandelen Zeker niet als Runkeeper het niet goed bijhoudt, zoals de laatste twee keren
  Redactie Sport maandag 24 mei 2010 @ 11:42:25 #116
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_81824104
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:32 schreef KingOfMars het volgende:
Vanochtend om iets voor 8 wat het al goed warm idd! Ben toch maar gegaan, had het mezelf voorgenomen enzo. Maar toen ik eenmaal op weg was bedacht ik me wel dat ik een sukkel was omdat ik m'n driekwart broek nog steeds aan heb . En er ligt gewoon een korte broek in de kast! Da's voor de woensdagavond dus een goeie om te onthouden.
Ahja, een korte broek is wel handig met dit weer. Ik zal straks eens langs de Perry gaan hier.
pi_81824240
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:42 schreef Yuki het volgende:

[..]

Nice, thanks!
Wat heb jij een mooi patroon in je snelheid. Bij mij is het niet zo duidelijk hardlopen en wandelen Zeker niet als Runkeeper het niet goed bijhoudt, zoals de laatste twee keren
Thanks! . Maar nogmaals, het voelt niet 'mooi' als ik bezig ben .

Van Runkeeper Pro is trouwens een nieuwe versie! Vrij vers, vanochtend was -ie er pas. Schijnt voornamelijk GPS nauwkeurigheid te verbeteren dus wellicht het proberen waard. Kan je aanraden om wel even je iPhone opnieuw op te starten na het installeren van de update.
  maandag 24 mei 2010 @ 11:57:34 #118
50430 Yuki
Student Midwife
pi_81824576
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:46 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Thanks! . Maar nogmaals, het voelt niet 'mooi' als ik bezig ben .

Van Runkeeper Pro is trouwens een nieuwe versie! Vrij vers, vanochtend was -ie er pas. Schijnt voornamelijk GPS nauwkeurigheid te verbeteren dus wellicht het proberen waard. Kan je aanraden om wel even je iPhone opnieuw op te starten na het installeren van de update.
Ik heb (nog) de gratis versie. Pro betaal je best een heleboel voor, dat heb ik voor de meeste apps toch niet helemaal over.
Maar eens kijken wat ik ermee doe. Grafiekjes (mits ze kloppen) doen toch wel veel voor mn motivatie...
pi_81824815
Ach, 't is niet m'n goedkoopste iPhone app, wel m'n meest gebruikte (en meest nuttige gebruikte). Voor die 8 euro...
  maandag 24 mei 2010 @ 12:05:03 #120
30252 Soempie
Procreating
pi_81824876
quote:

[..]

Ik neem nu ook geen water mee, maar als ik langer ga lopen (hopelijk binnenkort), dan is dat denk ik wel nodig. Zeker met dit weer. Vandaar mijn vraag. Ik drink nu ook wel genoeg en zeker niet veel meer voor ik ga rennen, omdat dat niet lekker loopt.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 24 mei 2010 @ 12:13:59 #121
50430 Yuki
Student Midwife
pi_81825244
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:05 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik neem nu ook geen water mee, maar als ik langer ga lopen (hopelijk binnenkort), dan is dat denk ik wel nodig. Zeker met dit weer. Vandaar mijn vraag. Ik drink nu ook wel genoeg en zeker niet veel meer voor ik ga rennen, omdat dat niet lekker loopt.
Direct voor het lopen is zeker niet prettig! Ik heb er ook vooral problemen mee omdat ik direct na het opstaan ga lopen. Dan moet je dus eigenlijk de avond vantevoren of 's nachts al gaan drinken wil je niet met een achterstand beginnen
Ik hoop dan maar dat het genoeg is dat ik het water drinken inhaal ná het lopen. Drinken tijdens het lopen heb ik namelijk nooit lekker/makkelijk gevonden.
  maandag 24 mei 2010 @ 12:31:35 #122
30252 Soempie
Procreating
pi_81825949
Zodra ik opsta drink ik eerst een glas water en eet ik een banaan voor ik me om ga kleden. Dan is het al wat gezakt voor ik uiteindelijk ga rennen. Gaat bij mij tot nu toe prima.
pi_81826877
Ik drink vrij veel thee gedurende dag. Meestal stop ik met innemen een half uur voor het hardlopen. Ik merk wel op dat ik gauw een droge mond krijg tijdens het rennen. Ik moet dan steeds eraan denken mijn speekselklier te activeren door mijn tong te gebruiken en slikbewegingen maken om te voorkomen dat mijn mond uitdroogt. Na ongeveer 10 minuten lopen gaat het wel goed

Ik weet niet of het te maken heeft met mijn ademhaling, maar tijdens het hardlopen adem ik in via de neus en adem ik uit via de mond wanneer het tempo hoog is.

[ Bericht 15% gewijzigd door hp38guser op 24-05-2010 13:01:14 ]
  Redactie Sport maandag 24 mei 2010 @ 13:26:07 #124
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_81827934
Zoooo, ik heb les 8 gehad na 1,5 week rust (wel gewoon zwemtrainingen gedaan), maar dit was de eerste les die ik echt zwaar vond. Ik dacht dat ik al klaar was maar toen zei Evy opeens dat ik nog 4 x 2 minuten moest! Verder viel het met de warmte wel mee, maar toen de wind even ging liggen werd het wel warm.

Ik ben wel blij dat ik weer begonnen ben en ik hoop dat ik dit woensdag weer door kan zetten!
  maandag 24 mei 2010 @ 13:29:22 #125
30252 Soempie
Procreating
pi_81828041
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:26 schreef DeLuna het volgende:

Ik ben wel blij dat ik weer begonnen ben en ik hoop dat ik dit woensdag weer door kan zetten!

Ik had hetzelfde met les 8. Dacht ook dat ik wel klaar zou zijn, maar toen moest ik nog een aantal keer 2 minuten.
pi_81831309
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:55 schreef hp38guser het volgende:
Ik drink vrij veel thee gedurende dag. Meestal stop ik met innemen een half uur voor het hardlopen. Ik merk wel op dat ik gauw een droge mond krijg tijdens het rennen. Ik moet dan steeds eraan denken mijn speekselklier te activeren door mijn tong te gebruiken en slikbewegingen maken om te voorkomen dat mijn mond uitdroogt. Na ongeveer 10 minuten lopen gaat het wel goed

Ik weet niet of het te maken heeft met mijn ademhaling, maar tijdens het hardlopen adem ik in via de neus en adem ik uit via de mond wanneer het tempo hoog is.
Ik denk dat je ademhaling wel goed is. Het is goed om door je neus in te ademen, omdat de lucht dan gefilterd wordt. Hoe je die droge mond kan voorkomen weet ik niet...

Vandaag les 21 gelopen. Ging niet echt lekker want ik verdwaalde half. Hierdoor begon ik een beetje te stressen en liep ik niet zo lekker. Net even gekeken waar ik nu eigenlijk gelopen heb, blijk ik echt heel dom gedaan te hebben, haha! Maargoed, ik ben wel gewoon doorgelopen... 2 x 10 minuten en 1 keer 12 minuten. Net even uitgerekend: 10 km per uur. Wel blij mee!

Als ik woensdag les 22 doe vrijdag 23, en dan maandag(24), woensdag(25) en vrijdag(26) weer, dan kan ik de zondag daarop makkelijk de 5km lopen! Woehoee (Ik ga meedoen aan de Gasterra Ladies run )

Nu douchen, heb echt een súper rood hoofd, ziet er niet uit, haha
  maandag 24 mei 2010 @ 15:09:52 #127
50430 Yuki
Student Midwife
pi_81831564
Help! Morgen les 9, voor t eerst 4 en 5 minuten lopen Evy gaat ineens sprongen maken. Zag ook al dat les 10 3x5 minuten heeft.

Ben benieuwd hoe dat zal gaan..

Oh wacht... Laat ik niet vergeten dat ik week 3 moet herhalen
  Redactie Sport maandag 24 mei 2010 @ 15:24:31 #128
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_81832046
Afstand: 4.12km (8.67km/u)

Hmmmm, lijkt het nou zo of ga ik steeds harder lopen? Vorige keer was het nog 8.22km/u
pi_81834529
Ik zit dus al een hele tijd op google maps naar een mooie route te zoeken, maar kan niks vinden

Probleem is een leuk rondje te vinden waar je uitkomt bij je beginpunt wat niet door de stad gaat. Lastig...
  maandag 24 mei 2010 @ 16:47:14 #130
136730 PiRANiA
pi_81834718
quote:
Op maandag 24 mei 2010 16:42 schreef Repeat het volgende:
Ik zit dus al een hele tijd op google maps naar een mooie route te zoeken, maar kan niks vinden

Probleem is een leuk rondje te vinden waar je uitkomt bij je beginpunt wat niet door de stad gaat. Lastig...
Je kan toch zelf wel gewoon ergens naartoe lopen?
pi_81834859
Ik moet toch ook weer naar huis, en halverwege omkeren vind ik ook zo wat
  maandag 24 mei 2010 @ 16:55:50 #132
50430 Yuki
Student Midwife
pi_81835060
quote:
Op maandag 24 mei 2010 16:50 schreef Repeat het volgende:
Ik moet toch ook weer naar huis, en halverwege omkeren vind ik ook zo wat
Je kent je eigen buurt toch wel een beetje? Probeer in te schatten hoe ver je kan lopen in de tijd die je gaat hardlopen, en loop dan een dergelijk rondje.

Ik bedenk meestal ongeveer welke route ik loop, maar laat me dan onderweg leiden door hoeveel tijd/energie ik nog heb. Te weinig tijd/energie? Shortcut! Tijd/energie over? Plak er nog een straatje/blokje aan vast. Simpel
pi_81835090
Hele punt is dat ik niet door de stad wil lopen, maar door de natuur. En mn vaste route heb ik nu wel gezien. Vandaar
  maandag 24 mei 2010 @ 17:02:18 #134
50430 Yuki
Student Midwife
pi_81835251
quote:
Op maandag 24 mei 2010 16:56 schreef Repeat het volgende:
Hele punt is dat ik niet door de stad wil lopen, maar door de natuur. En mn vaste route heb ik nu wel gezien. Vandaar
Tsja.. Ik heb bedacht dat ik, als ik op t park naast de deur uitgekeken ben, uitwijk naar een ander park. Heen fietsen, hardlopen, terugfietsen.
Maar daar moet je maar net zin in hebben natuurlijk...
  maandag 24 mei 2010 @ 17:05:09 #135
136730 PiRANiA
pi_81835352
Oom van mij deed mee aan de marathon van Rotterdam. Kwam hij eerst vanuit zaanstad fietsen, marathon gelopen, teruggefietst
  maandag 24 mei 2010 @ 17:08:26 #136
50430 Yuki
Student Midwife
pi_81835458
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:05 schreef PiRANiA het volgende:
Oom van mij deed mee aan de marathon van Rotterdam. Kwam hij eerst vanuit zaanstad fietsen, marathon gelopen, teruggefietst
Dat is gewoon ziek
pi_81836788
Hallo allemaal! Veel gepost hier vandaag! Je ligt een hele dag te pitten en er staan weer 2 pagina's bij !!!
quote:
...
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:32 schreef KingOfMars het volgende:
Het was vanochtend inderdaad al warm. fietste om half 8 naar huis, na computer opgestart te hebben, gaf de thermometer al 16graden aan voor mijn woonplaats. het voelde ook vrij warm om naar huis te fietsen met jas aan!
quote:
...
quote:

[..]

Heb het pas ook gevraagd idd over water meenemen. zeker met dit warme weer zeer belangrijk! meneer van de hardloopwinkel vertelde mij dat het pas hoefde met een uur lopen, maar ik twijfel nog. denk dat ik toch wel zo'n ding ga aanschaffen. Transpireer namelijk heel makkelijk en dan verlies je ook veel vocht. Misschien voor de handigheid wel een riem om en een flesje mee, zodat ik altijd wat heb en dus niet zonder zit! Ga ik nog over nadenken!
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:26 schreef DeLuna het volgende:
Zoooo, ik heb les 8 gehad na 1,5 week rust (wel gewoon zwemtrainingen gedaan), maar dit was de eerste les die ik echt zwaar vond. Ik dacht dat ik al klaar was maar toen zei Evy opeens dat ik nog 4 x 2 minuten moest! Verder viel het met de warmte wel mee, maar toen de wind even ging liggen werd het wel warm.

DeLuna dat je weer begonnen bent! Echt super! Les 8 was idd een lastige les. bij les 11 komt ie nog een keer. ging toen bij mij een heel stuk beter! Hoop dat je inderdaad woensdag weer met frisse moed kan gaan lopen!
pi_81837009
Ik loop ook het liefst een compleet rondje, maar ik loop af en toe ook een langere route waarbij ik dezelfde weg heen als terug loop, maar wel met een lus aan het uiteinde zodat ik niet hoef te keren onderweg.

Gisteren nog bezig geweest om uit te zoeken wat voor hoogteprofiel er bij mijn 5 km rondje hoort. Ik merkte dat er een kleine heuvel in zit, maar ik had geen idee van de totale stijging. Via de site http://www.gpsies.com heb ik de hoogte gegevens gevonden van deze route. Vervolgens deze ruwe gegevens afgevlakt en ingevoerd:

In totaal zit er toch nog 12 meter hoogte verschil in op een voor het oog vlak parcours.
  maandag 24 mei 2010 @ 20:46:50 #139
3185 Adelante
To let it go now
pi_81844443
Les 25 gelopen vanavond: ging best lekker, hoewel m'n enkel nu wat gevoelig is

Nog 2 lessen en dan zit Evy 1 er op. Dubbel gevoel, want ik ga die aanmoedigende opmerkingen tussendoor wel missen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_81846221
Ik zou ook wel zo'n lichaam uit de OP willen door alleen maar te hardlopen.

Afgelopen zaterdag een uur gelopen, zal wel zo'n 8-10 km zijn geweest, dus daar was ik wel tevreden mee. Vanavond ga ik weer.
pi_81849156
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:46 schreef Adelante het volgende:
Les 25 gelopen vanavond: ging best lekker, hoewel m'n enkel nu wat gevoelig is

Nog 2 lessen en dan zit Evy 1 er op. Dubbel gevoel, want ik ga die aanmoedigende opmerkingen tussendoor wel missen
Ik ben ook bijna klaar, maar je hebt ook nog een serie 5-10 km van Evy. Ik heb zelf besloten om alleen steeds de 3e les van de week daarvan te doen. Dit is namelijk steeds een intervaltraining waarbij je 10 min in en uitloopt, de rest van de tijd maak je korte versnellingen van 20 a 30 sec (ofzoiets). Dit is wel fijn om samen met Evy te doen, omdat je anders de tijd moet bijhouden en ook de aanwijzingen zijn prettig.

De overige 2 lessen doe ik gewoon met mijn eigen muziek, dat is toch steeds gewoon 30 a 40 minuten rustig lopen. En die lessen van Evy worden irritant doordat de muziek steeds hetzelfde is, en geen leuke muziek....

Misschien ook iets voor jou? Ik ga vast even wat geschikte muziek compileren
  Redactie Sport maandag 24 mei 2010 @ 22:47:21 #142
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_81851655
Dit topic is toch wel goed voor de motivatie. Ik denk dat als dit er niet was geweest ik er nooit aan begonnen (en mee doorgegaan) was.

Dank u.
  maandag 24 mei 2010 @ 22:48:52 #143
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_81851739
quote:
Op maandag 24 mei 2010 10:10 schreef GotC het volgende:

[..]

Flappekz en ik lopen met Cardiotrainer (ik momenteel even niet vanwege enkelblessure)
En gebruiken jullie ook de nieuwe 'move your bot?'
Life is what you make it.
pi_81855368
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:47 schreef DeLuna het volgende:
Dit topic is toch wel goed voor de motivatie. Ik denk dat als dit er niet was geweest ik er nooit aan begonnen (en mee doorgegaan) was.

Dank u.
Ja, dat heb ik ook! Anders was ik waarschijnlijk wel al gestopt, maar nu zie ik hier elke keer iedereen vooruit gaan en dan krijg ik ook weer zin om te lopen!

Ik heb even wat rondjes van ongeveer 5 km uitgestippeld die ik kan lopen met Evy, en even muziek gedownload, namelijk deze:

David Guetta - i'm in Miami Biitch/ Sexy Chick/When Love takes over/Everytime we touch/Memories
Lady Gaga - Ook zo een paar van de bekendste
AC/DC
Black Eyed Peas
Faithless
Cascade
Estelle - American Boy
Deadmau5
Fedde le Grand
Benn Benassi
Armand van Helden (!) bv Hear my name
Booty Luv Some kinda rush/Shine/Boogie 2night
Ting tings
Moby
Tiesto .... etc. etc. etc.

Uhhh, ja noem het allemaal maar op. Het is nu niet allemaal mijn favoriete muziek ofzo, maar de meeste van de liedjes kun je wel lekker op rennen denk ik! (even de goeie ertussen uit vissen)

En toen vond ik dit: http://www.technosweat.com/bpm/Workout_Songs_view.php Toen had ik gelijk genoeg inspiratie en de BPM staat er ook bij, súper handig...

En dit soort shit kan ook wel eens fijn zijn, vooral als je een uurtje gaat rennen ofzo: http://www.radio538.nl/clublife/podcast.xml (zelf nog niet getest)

Zooo, misschien hebben jullie er oog nog wat aan en ben ook benieuwd naar jullie lijstjes.

Nu slapen
  dinsdag 25 mei 2010 @ 08:21:28 #145
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_81858324
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:48 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

En gebruiken jullie ook de nieuwe 'move your bot?'
Nog niet gebruikt eigenlijk ... ist leuk?
Ik ben van pindavlees
  dinsdag 25 mei 2010 @ 10:39:14 #146
50430 Yuki
Student Midwife
pi_81861633
Wauw!

Les 9 van Evy: voor het eerst blokjes van 4 en 5 minuten hardlopen. Ik zag er tegenop, maar dat was volkomen onterecht!
Evy begon zoals gebruikelijk heel rustig. Blokje van 1 minuut, gevolgd door een blokje van 2 minuten *gaap* Maar toen kwam voor het eerst een blokje van 4 minuten. Na 1 minuut zei Evy dat we "al" 1 minuut op weg waren. Dat vind ik nooit zo fijn; ik hoor liever voor het eerst iets als ik al over de helft ben, dan valt de tweede helft alleen maar mee Heb dus geprobeerd om die minuut uit m'n hoofd te zetten en ben gewoon lekker verder gelopen. En ineens zei Evy: "we zijn er!"
Volkomen onverwacht, ik dacht dat ik nog wel even moest voor die 4 minuten. Het viel me absoluut niet zwaar en de 3 minuten wandelen daarna was me eigenlijk te lang. Bij de volgende 4 minuten was het weer knallen met "Pump it" van de Black Eyed Peas eronder. Mijn nieuwe favoriete hardloopnummer Viel iets zwaarder, maar nog steeds goed te doen. Ook de 5 minuten leverde relatief weinig problemen op.

Omdat ik zo lekker liep heb ik na het blok van 5 minuten de tweede helft van de les nog eens herhaald, en het allerlaatste blokje verlengd naar 6 minuten. Uiteindelijke schema was dus zo:

1-1-2-2-4-3-4-3-5-3-4-3-4-3-6-uitlopen en stretchen

Evy is "fier" op me, en ik zo mogelijk nog meer. Heerlijk dit!

Hier nog even stats en grafiekje uit RunKeeper. Helaas weer slechte registratie van m'n snelheid, dat blijft toch jammer...
pi_81862081
Zo. Vanochtend weer lekker gelopen. Heerlijk, dat ochtendzonnetje. Zweten dat ik deed

4,9km in 27m:47s, wat een gemiddelde snelheid van 10,7km/u is. Had zelf het gevoel dat als ik hierna nog eens 5km zou moeten lopen, het met gemak was gelukt. Met het oog op mijn doel (vet verbranden, spiermassa behouden) toch gestopt.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:11:22 #148
30252 Soempie
Procreating
pi_81862755
Iedereen is weer goed bezig.

Ik heb gisteravond niet gelopen en vanmorgen ook niet. Ben nu bezig met m'n scriptie en heb echt geen tijd gehad. Hoop dat ik vanavond wel wat tijd uit kan trekken om een rondje te rennen. Gister wel naar het bos geweest waar ik over een tijdje wil gaan rennen. Denk dat ik in het weekend die kant maar eens op ga fietsen en het ga proberen. Daar is het lekker koel en heb ik dus ook geen last van de hitte. Alleen weet ik niet of ik het fietsen wel zo zie zitten. Ik vind het nu juist lekker om gewoon de deur uit te stappen en te beginnen.
pi_81863017
Ik heb zondag een wedstrijdje van 10km.

Dus ik ga vanmiddag 4.5 km en donderdag een rustige 3 km lopen (of anders 16+km Fietsen).
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:24:08 #150
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_81863209
Tvp, ga vanavond beginnen met les 1 van Evy.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:26:35 #151
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_81863297
Ik heb Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 44 al gevonden, maar ook hier maar eens kijken. De planning is om zaterdag hardloopschoenen aan te laten meten (Runnersworld) en dan te beginnen.

Iedereen heeft het over Evy, ga dat maar eens onderzoeken.

Wel wat gevonden, maar de link doet het niet http://www.start-to-run-mp3.com/download-alle-lessen.html
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_81863513
Op Thepiratebay staan torrents
pi_81863549
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:26 schreef Herkauwer het volgende:
Ik heb Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 44 al gevonden, maar ook hier maar eens kijken. De planning is om zaterdag hardloopschoenen aan te laten meten (Runnersworld) en dan te beginnen.

Iedereen heeft het over Evy, ga dat maar eens onderzoeken.

Wel wat gevonden, maar de link doet het niet http://www.start-to-run-mp3.com/download-alle-lessen.html
http://www.faithy.nl/files/hardlopen/index.php?dir=Evy+0+tot+5%2F
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:46:07 #154
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_81864029
quote:
Ik dank u zeer. Heb ondertussen ook RunKeeper gedownload en het armtasje van hierboven in de bookmarks gezet. Maar goed, zaterdag als het goed is schoenen aanmeten.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:33:14 #155
60456 Gesloten
Niet open
pi_81865685
Ben vandaag ook begonnen met het schema van Evy. Ben begonnen bij les 13, omdat ik al enigszins conditie heb door het basketballen.
Het ging me goed af gelukkig! Lang aan een stuk doorlopen is toch wel heel anders dan de korte explosieve stukjes bij basketbal
pi_81868041
Ik heb afgelopen week weer gelopen! Twee weken helemaal niet toe gekomen, druk op m'n werk, wel veel buiten/bewegen ook dus eigenlijk is hardlopen niet zo nodig (ik heb 't opgepakt om in beweging te blijven, meer dan om het lopen zelf). Had ook een aantal keer wat spierpijn in rug/schouders -zou een 'Start to farm' schematje moeten zoeken ipv zomaar een aantal uur achtereen te wieden, graven enzovoort Maar omdat het werk en vooral het fysieke werk (soms is er veel tijd voor klussen en tuinonderhoud, soms weinig/geen) nogal onregelmatig is, wil ik het lopen toch beter bijhouden dan ik deze maand gedaan heb. Donderdag weer gelopen, Zondag ook en vandaag ga ik lekker weer

Ik loop nu ik geen trainings schema volg trouwens zonder muziek, zonder metertjes, gewoon helemaal zonder iets. O ja, fluitende vogeltjes. Donderdag & Zondag had ik zelfs geen horloge bij me, na die korte onderbreking heb ik 't gewoon effe op een ontspannen rondje van zo'n 4,5KM gehouden en niet op tijd/snelheid gelet. Misschien vanmiddag weer het laatste bos-lusje er aan vast voor de 6!
pi_81871059
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:24 schreef mime_negert het volgende:
Tvp, ga vanavond beginnen met les 1 van Evy.
Succes!

Ik ben gisteren in het begin van de middag gaan lopen. Warm en de les viel me ook wat zwaar, terwijl de vorige week diezelfde les goed ging. Ben ook te snel na het eten gaan lopen denk ik.
En dan tijdens de les horen dat je een natuurtalent bent. Ja, in sjokken misschien

Maar halfuur aan één stuk lopen komt steeds dichterbij
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_81874798
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:40 schreef Sheriam het volgende:
Ik heb afgelopen week weer gelopen! Twee weken helemaal niet toe gekomen, druk op m'n werk, wel veel buiten/bewegen ook dus eigenlijk is hardlopen niet zo nodig (ik heb 't opgepakt om in beweging te blijven, meer dan om het lopen zelf). Had ook een aantal keer wat spierpijn in rug/schouders -zou een 'Start to farm' schematje moeten zoeken ipv zomaar een aantal uur achtereen te wieden, graven enzovoort Maar omdat het werk en vooral het fysieke werk (soms is er veel tijd voor klussen en tuinonderhoud, soms weinig/geen) nogal onregelmatig is, wil ik het lopen toch beter bijhouden dan ik deze maand gedaan heb. Donderdag weer gelopen, Zondag ook en vandaag ga ik lekker weer

Ik loop nu ik geen trainings schema volg trouwens zonder muziek, zonder metertjes, gewoon helemaal zonder iets. O ja, fluitende vogeltjes. Donderdag & Zondag had ik zelfs geen horloge bij me, na die korte onderbreking heb ik 't gewoon effe op een ontspannen rondje van zo'n 4,5KM gehouden en niet op tijd/snelheid gelet. Misschien vanmiddag weer het laatste bos-lusje er aan vast voor de 6!
Dat is ook wel fijn he, zonder tijd, muziek, geen toestanden, nergens op letten, gewoon lekker een stukje lopen en de natuur om je heen horen, die rust, mmm.
pi_81878175
Zo net les 5 gedaan (2x3x3x3). Het ging best goed, maar ik weet niet of dat kwam omdat mijn conditie beter is geworden en ik aan het hardlopen wen, of dat ik dit keer niet probeerde een hardloper van de tv na te doen en in plaats daar van wat rustiger te lopen. Volgende les probeer ik wel wat harder te lopen, zodat ik dat gevoel van doodgaan weer krijg zoals bij sommige stukjes van de vorige lessen.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 18:47:05 #160
277120 Vido
Jeuheu!
pi_81881460
Afgelopen paar dagen lessen 22 (2 x 15 minuten) en 23 (10 minuten, 2 x 12 minuten) gelopen, allebei met weinig moeite, tempo ongeveer 11 kilometer per uur. Gaat echt lekker zo Kan niet wachten op les 24, weer een nieuwe uitdaging in het stuk van 20 minuten En daarna gaat alweer de laatste week in...

Weet nog niet wat ik ga doen als ik klaar ben met Evy 0-5, hier wat mensen die ervaring hebben met Evy 5-10? Werkt dat op dezelfde manier en is het aan te raden, of kan ik beter een schema van bijvoorbeeld Runnersworld of Run2Day volgen?
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_81881699
Heh was jullie alweer kwijt joh, gaat snel zo! Even mijn verhaaltje en dan ga ik teruglezen:

Ik heb gister ook weer gelopen! Eigenlijk helemaal geen goeie dag: 12 uur gereisd (treinen bussen en vliegtuig) en dan ook nog eens het hele weekend heel weinig geslapen (maar wat wil je als je naar vrienden gaat in Stockholm). Ik was wel helemaal weer in de goeie spirit, onwijs happy dat ik toch gegaan was naar Stockholm en wat is nu beter om dat gevoel te behouden dan te gaan hardlopen?

Mijn uiteindelijke tijd: 1:05:25
Afstand: 9.84 (shit nét geen 10 maarja was al thuis)
Gemiddelde snelheid: 9.02 km/h (beetje verpest door een kilometer tussendoor te wandelen)
Calorien: 709 (misschien ga ik ooit nog eens afvallen van hardlopen?)

EN HET WAS HEERLIJK en ik voelde me gister super nu.

De bedoeling was: woensdag weer, maar papa wil vandaag met mij gaan hardlopen. Dus we gaan eens kijken hoever we komen.
pi_81884189
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 16:24 schreef Dwab het volgende:

[..]

Dat is ook wel fijn he, zonder tijd, muziek, geen toestanden, nergens op letten, gewoon lekker een stukje lopen en de natuur om je heen horen, die rust, mmm.
Het leukste is nog wel dat ik een rondje van 4.5 KM nu 'effe een ontspannen rondje' noem, terwijl ik niet zo heel lang geleden ook gewoon bij lesje 1 van Evy 0-5 begonnen ben, en elke keer als het aantal minuten omhoog ging dacht 'ojee, volgende les (6, 8, 10) minuten aan een stuk, als dat maar gaat lukken!'

Vandaag weer m'n hele rondje van ruim 6KM gelopen en ook lekker tempo, zo net aan de 10KM/uur.
pi_81891270
Gisteren 1,5 keer les 3 gelopen.
Halverwege kwam ik er achter dat Cardiotrainer op 'Biking' stond, dus ben ik overnieuw begonnen.
Toen ik eenmaal klaar was, ontdekte ik dat ik een verkeerde afslag had genomen in het bos.
In plaats van dat ik een paar honderd moest lopen, moest ik bijna 5 kilometer terug wandelen

Gelukkig zat het weer me

Al met al zeer tevreden over het resultaat.
Alleen jammer dat mijn GPS niet vlekkeloos werkt en stukken over heeft geslagen.
pi_81892904
Hoge bomen, slechte ontvangst van GPS?

Hoe goed het gister ging, hoe kut het vandaag was. Zo zie je maar weer dat die rustdag écht nodig is. Mijn kuitjes hebben te lijden gehad. 7.55 km in 55 min (waarvan ik tussendoor 10 min heb gewandelt van 27-37 min). Voor de rest ben ik gelukkig niet al te langzaam gegaan, maar ik heb mijn lesje geleerd: volgende keer gewoon een rustdag inlassen. Normaal is dinsdag ook de dag dat ik fitness, maar niemand wilde met me mee. Dus dan maar hardlopen. Ach, toch voel ik me altijd weer lekker na het lopen.

Eens kijken of deze link het doet? http://sportstracker.noki(...)/index.do?id=2554075

Mijn grafiekje en route en hoelang ik over een kilometer deed. Eigenlijk heb ik best snel gelopen! Normaal met lange stukken loop ik rond de 8/8.5 en deze was tussen de 9.5 en 10 km/h! Ik ga vooruit zonder het idee dat ik het goed doe!
pi_81892970
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:47 schreef SolnaStockholm het volgende:
Hoge bomen, slechte ontvangst van GPS?
Veel hoge bomen inderdaad.
pi_81893436
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:48 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Veel hoge bomen inderdaad.
Ah das jammer, vind die grafiekjes altijd zo leuk om te zien, hoe je vooruitgang boekt enzo! Nouja als je maar lekker hebt gelopen dan
pi_81893692
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:53 schreef SolnaStockholm het volgende:

[..]

Ah das jammer, vind die grafiekjes altijd zo leuk om te zien, hoe je vooruitgang boekt enzo! Nouja als je maar lekker hebt gelopen dan
Dat is het voornaamste inderdaad.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 22:05:27 #168
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_81894598
Ging net 4=5 weken lekker, ben ik alweer 2 weken uit de running met een hielspoor!! Hoop komend weekend weer te kunnen rennen!!
pi_81894672
Zojuist mijn rondje gelopen. 4.6 km iets rustiger begonnen dan normaal en dat hielp wel want ik kon hem in een keer uitlopen met een gemiddelde van 10.7.
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:47 schreef SolnaStockholm het volgende:

Eens kijken of deze link het doet? http://sportstracker.noki(...)/index.do?id=2554075
Leuk rondje.

Hoe bevalt die nokia software? Misschien wat voor mijn e71

[ Bericht 63% gewijzigd door CaLeX op 25-05-2010 22:14:49 ]
  dinsdag 25 mei 2010 @ 22:29:41 #170
50430 Yuki
Student Midwife
pi_81896871
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 22:05 schreef travelman het volgende:
Ging net 4=5 weken lekker, ben ik alweer 2 weken uit de running met een hielspoor!! Hoop komend weekend weer te kunnen rennen!!
Auw!
Pas wel op, hielspoor kan lang duren (zeker als je het niet goed laat "genezen" en te snel weer begint)

Sterkte ermee!

Ik ga nu naar bed, ter voorbereiding op weer een lekker rondje morgen. Nu al zin in!
pi_81897374
Pff, volgens mij wordt het morgen weer niet, heb zulke volle dagen.
En moet net deze week de stap van 6 naar 8 minuten maken!

Nouja, dan donderdag maar.

Hoor gelukkig goede verhalen hier van iedereen!

Wij gaan als een speer!
pi_81898459
Volgende week lopen in Turkijke. Eens kijken hoe die ervaring zal zijn.
pi_81899194
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:43 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Het leukste is nog wel dat ik een rondje van 4.5 KM nu 'effe een ontspannen rondje' noem, terwijl ik niet zo heel lang geleden ook gewoon bij lesje 1 van Evy 0-5 begonnen ben, en elke keer als het aantal minuten omhoog ging dacht 'ojee, volgende les (6, 8, 10) minuten aan een stuk, als dat maar gaat lukken!'

Vandaag weer m'n hele rondje van ruim 6KM gelopen en ook lekker tempo, zo net aan de 10KM/uur.
Wow, dat is echt chill idd! Heb zelf ook zin om weer op dat niveau te zijn. Nog 2 weekjes en ik kan ook weer lekker voor mezelf een half uurtje rennen. Ga zo slapen, want heb om 10 uur al een afspraak en verder de hele dag druk tot laat, en zal dus daarvoor al gaan rennen. 2 keer 15 min, moet gewoon lukken!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 23:02:31 #174
136730 PiRANiA
pi_81899445
Mijn broertje liep net mee, dat viel tegen. Ik moest mij de hele tijd inhouden
pi_81901305
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 22:06 schreef CaLeX het volgende:
Zojuist mijn rondje gelopen. 4.6 km iets rustiger begonnen dan normaal en dat hielp wel want ik kon hem in een keer uitlopen met een gemiddelde van 10.7.
[..]

Leuk rondje.

Hoe bevalt die nokia software? Misschien wat voor mijn e71
Ik ben echt een fan van sporttracker van nokia. De gps (op mijn telefoon in ieder gevan) werkt goed mee en ik vind de site ook handig om alles mee bij te houden!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 23:53:45 #176
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_81902426
Ik ben ook een heel tevreden Nokia Sports Tracker gebruiker....morgen les 25!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_81902496
Weet nog niet waar ik mijn mobiel moet gaan laten (vandaag voor het eerst met Ipod gelopen en vond het in de hand houden toch het lekkerst). Of maar eens oordopjes voor me telefoon kopen :p
pi_81907572
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 22:05 schreef travelman het volgende:
Hielspoor wordt meestal veroorzaakt door slechte schoenen en is inderdaad heel vervelend en hardnekkig. Heb je goede hardloopschoenen?
  woensdag 26 mei 2010 @ 09:14:39 #179
30252 Soempie
Procreating
pi_81907743
Ik ben vanmorgen met de fiets naar het bos gegaan en heb daar 20 minuten gelopen. In totaal dus ook nog 12 km gefietst. Het lopen is wel lekker in het bos, maar sommige stukken zijn ook zwaarder door zand of wegen die omhoog gaan. Denk dat ik elk weekend wel naar het bos ga om daar te rennen. Het was er vanmorgen ook wel heel lekker weer voor.

Is het een goed idee om opnieuw te beginnen met Evy om zo m'n tempo te trainen? Ik merkte net dat ik veel te hard van start ging en na een minuut of 8 was ik al zo ongeveer op. Daarna wat rustiger gaan lopen en toen ging het wel weer. Of kan ik dan beter toch een hartslagmeter kopen?
  woensdag 26 mei 2010 @ 10:39:55 #180
50430 Yuki
Student Midwife
pi_81910161
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 09:14 schreef Soempie het volgende:
Ik ben vanmorgen met de fiets naar het bos gegaan en heb daar 20 minuten gelopen. In totaal dus ook nog 12 km gefietst. Het lopen is wel lekker in het bos, maar sommige stukken zijn ook zwaarder door zand of wegen die omhoog gaan. Denk dat ik elk weekend wel naar het bos ga om daar te rennen. Het was er vanmorgen ook wel heel lekker weer voor.

Is het een goed idee om opnieuw te beginnen met Evy om zo m'n tempo te trainen? Ik merkte net dat ik veel te hard van start ging en na een minuut of 8 was ik al zo ongeveer op. Daarna wat rustiger gaan lopen en toen ging het wel weer. Of kan ik dan beter toch een hartslagmeter kopen?
Ik denk dat opnieuw beginnen met Evy niet direct nodig is; zeker niet vanaf het begin. Je kan nu (op normale weg) 30 minuten lopen. In het bos is het wel zwaarder, maar om dan weer opnieuw te beginnen met stukjes van 1, 2, 3 minuten is zwaar onder je niveau.
Hartslagmeter zou een goed idee kunnen zijn. Bedenk je verder ook dat lopen in een nieuwe omgeving, met andere (mindere) verharding ook gewoon even wennen is. Best kans dat als je de volgende keer wat rustiger begint, je het heel prima vol kan houden.

Vanochtend les 10 gelopen. Best pittig, maar wel weer lekker gelopen. Morgen rustdag, vrijdag misschien weer lopen (afhankelijk van het weer en de omgeving van het congres waar ik zit).
Nu douchen!
  woensdag 26 mei 2010 @ 10:43:56 #181
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_81910332
Vanochtend wilde ik eindelijk les 18 lopen, maar die was ik vergeten op m'n mp3 speler te zetten . Dus maar weer les 17 gedaan, met het laatste stuk 9 ipv. 7 minuten. Het ging heel erg lekker! Ik denk dat ik eindelijk wel een goed ritme en tempo heb gevonden. Vrijdag door met les 19 .
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  woensdag 26 mei 2010 @ 11:10:50 #182
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_81911397
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 09:07 schreef bridger het volgende:

[..]

Hielspoor wordt meestal veroorzaakt door slechte schoenen en is inderdaad heel vervelend en hardnekkig. Heb je goede hardloopschoenen?
Heb Brooks (van 120,-) en die bij een speciaalzaak voor hardloopschoenen gekocht (met advies0. Nu bij de fysio met shockwave bezig. De eerste 3 dagen kon ik niet eens lopen, nu af en toen pijnscheuten. Baal wel gigantisch, aangezien het nu heerlijk weer is om te lopen.
  woensdag 26 mei 2010 @ 11:51:59 #183
30252 Soempie
Procreating
pi_81913616
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 10:39 schreef Yuki het volgende:

Ik denk dat opnieuw beginnen met Evy niet direct nodig is; zeker niet vanaf het begin. Je kan nu (op normale weg) 30 minuten lopen. In het bos is het wel zwaarder, maar om dan weer opnieuw te beginnen met stukjes van 1, 2, 3 minuten is zwaar onder je niveau.
Met het tempo wat ik nu loop is het onder m'n niveau. Mijn idee was om dan die kortere stukjes sneller te lopen en dan eens in de week ook een afstand van 5 tot 10 km. Als ik rustiger begin kan ik die afstand makkelijk volhouden, maar ik wil graag wat harder gaan lopen. Ik las een tijdje terug hier dat je dan intervallen moet gaan lopen, vandaar mijn idee om misschien opnieuw te beginnen met Evy en er dan wat harder in te gaan. Als ik m'n gebruikelijke afstand sneller ga lopen houd ik het mogelijk niet vol en dat werkt dan weer heel demotiverend. Ik heb dat programma van eh die wielrenner bekeken en dat vind ik niks. Ik loop nu ongeveer 10 km/uur.

Heb zojuist een route uitgezet naar een klein bos hier in de buurt. Is toch mooi 10 km. Denk dat ik ga proberen om die afstand te lopen volgende keer. http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=421036

Yuki, je gaat echt als een speer jij!
  woensdag 26 mei 2010 @ 11:59:42 #184
50430 Yuki
Student Midwife
pi_81914009
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:51 schreef Soempie het volgende:

[..]

Met het tempo wat ik nu loop is het onder m'n niveau. Mijn idee was om dan die kortere stukjes sneller te lopen en dan eens in de week ook een afstand van 5 tot 10 km. Als ik rustiger begin kan ik die afstand makkelijk volhouden, maar ik wil graag wat harder gaan lopen. Ik las een tijdje terug hier dat je dan intervallen moet gaan lopen, vandaar mijn idee om misschien opnieuw te beginnen met Evy en er dan wat harder in te gaan. Als ik m'n gebruikelijke afstand sneller ga lopen houd ik het mogelijk niet vol en dat werkt dan weer heel demotiverend. Ik heb dat programma van eh die wielrenner bekeken en dat vind ik niks. Ik loop nu ongeveer 10 km/uur.

Heb zojuist een route uitgezet naar een klein bos hier in de buurt. Is toch mooi 10 km. Denk dat ik ga proberen om die afstand te lopen volgende keer. http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=421036

Yuki, je gaat echt als een speer jij!
Intervallen helpt wel bij het verhogen van je snelheid ja. Maar dan zou ik iig niet in week 1 van Evy beginnen, maar in week 4 of 5. Kortere stukjes, maar niet té kort.
Ik zou me echt doodvervelen als ik de eerste weken van Evy opnieuw moest doen terwijl ik weet dat ik de 30 minuten ook al aankan.

Dat rondje ziet er goed uit. Wel een beetje beangstigend, bijna 11 km

En ja... Het gaat hier best goed ja
pi_81914608
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 10:43 schreef lemonlime het volgende:
Vanochtend wilde ik eindelijk les 18 lopen, maar die was ik vergeten op m'n mp3 speler te zetten . Dus maar weer les 17 gedaan, met het laatste stuk 9 ipv. 7 minuten. Het ging heel erg lekker! Ik denk dat ik eindelijk wel een goed ritme en tempo heb gevonden. Vrijdag door met les 19 .
Lemonlime, had les 15 gelopen joh, is dezelfde als 18 !

Zelf vandaag les 19 gelopen. Ging redelijk, maar niet denderend, misschien nog nasleep van terugkeren in normaal ritme vanuit nachtdienst (gisteren eruit gekomen), ben dan lichamelijk nooit zo top! Wel helemaal uitgelopen. Afstand viel me tegen, zeker omdat de looptijden wat langer worden (5,6,7,8min was het vandaag) en toch bijna één van mijn kortste afstanden. nou ja, komt vanzelf weer.....ging ook niet heel hard, moest ik ook niet doen vandaag, dan had ik het wss niet uit kunnen lopen!

In ieder geval heb ik de gebruiksaanwijzing van mijn hartslagmeter er nog eens bijgepakt. Had zondag toch met hartslagregistratie kunnen lopen.......helaas ben ik zo iemand die sommige dingen uit de gebruiksaanwijzing niet in één keer op neemt en pas nadat het faalt, het wel snapt en registreert hoe het te gebruiken ! Nou ja, weten we dat gewoon voor de volgende keer dat mijn mp3-speler uitvalt (niet de bedoeling).

vrijdag les 20, 4x8 met weinig hersteltijd ertussenin......ben heel benieuwd! hoop dat evy nu haar timer wel wat beter in de gaten houdt........was halverwege mijn minuut rust na de eerste 5 minuten lopen, kijk ik op horloge, 4.13m aan het lopen..... !
pi_81915084
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:51 schreef Soempie het volgende:

[..]
Leuk stukje.

Had ik gister een route van 4.6 km gemaakt met GPSies, maar ik verteerde hem zo goed gister. Dat ik meteen maar 2 andere lopen heb gemaakt (van 6.8 en 9km) die ga ik volgende week maar proberen alsmede die intervaltrainingen om mijn snelheid omhoog te krijgen (zit nu meestal tussen 10.7 en 11km/u, dat wil ik toch naar 13 hebben)
  woensdag 26 mei 2010 @ 12:32:09 #187
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_81915466
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 12:12 schreef Danseresje84 het volgende:

[..]

Lemonlime, had les 15 gelopen joh, is dezelfde als 18 !

(..)
Ohja, dom van me! Nouja, nu weet ik in ieder geval dat 9 minuten lopen er al in zit.
Wat goed van je dat je het schema blijft volgen, ook al ben je net uit de nachtdienst! Ik loop nu een les op je achter .
Heb jij eerst ingelopen voor je met die eerste 5 minuten van les 19 begon?

@ Soempie: Mij lijkt met les 1 van Evy beginnen best een goed idee. Dan kun je tijdens de loopstukjes harder hardlopen en tijdens de wandelstukjes rustiger hardlopen om te herstellen.

[ Bericht 9% gewijzigd door lemonlime op 26-05-2010 12:37:10 ]
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_81915715
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 12:32 schreef lemonlime het volgende:

[..]

Ohja, dom van me! Nouja, nu weet ik in ieder geval dat 9 minuten lopen er al in zit.
Wat goed van je dat je het schema blijft volgen, ook al ben je net uit de nachtdienst! Ik loop nu een les op je achter .
Heb jij eerst ingelopen voor je met die eerste 5 minuten van les 19 begon?
Ik heb gewoon eerst een stuk stevig gewandeld, doe ik eigenlijk altijd. Niet eerst nog een stukje van 2 minuutjes hardgelopen ofzo......
weet nog niet hoe ik dat met les 20 ga doen.......met die 4x8. je begint dus meteen met 8minuten......ik denk dat ik gewoon eerst ff moet voelen hoe mijn benen/lichaam aanvoelt, maar wil denk ik wel gewoon proberen met die 8 te starten. straks met 30minuten ga ik ook niet eerst 2 minuten inrennen denk ik.....wel blijf ik gewoon altijd eerst inwandelen alvorens echt te starten met rennen!
  Redactie Sport woensdag 26 mei 2010 @ 12:54:02 #189
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_81916338
Vanavond les 9! Volgensmij is dat de eerste les met stukjes van 4 en 5 minuten
  woensdag 26 mei 2010 @ 13:27:44 #190
50430 Yuki
Student Midwife
pi_81917657
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 12:54 schreef DeLuna het volgende:
Klopt!
Ik heb 'm gisteren gelopen en het beviel me erg goed!

Heel veel succes!
pi_81920796
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 12:54 schreef DeLuna het volgende:
Succes! Ik mag vanavond voor het eerst aan de 6 minuten geloof ik (les 14)...
  woensdag 26 mei 2010 @ 15:06:45 #192
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_81922061
ik moet karten maar wil lopen vanaaaaaf
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_81924885
Net les 6 gehad, had me alleen te warm gekleed. Ging daarnaast ook nog eens kapot. pijn in mijn enkel links en mijn hamstring rechts.

Nu maar eerst 2 dagjes rusten, misschien dat ik te hard van stapel ben gelopen.
pi_81925213
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 15:06 schreef DaBuzzzzz het volgende:
ik moet karten maar wil lopen vanaaaaaf
Heb hetzelfde met de softbal
pi_81925615
ik kan toch vandaag! 2 x 8 en 2 x 3!
pi_81926703
Les 22 zit er weer op. 6.7 kilometer gelopen in 34 minuten (2 keer 15 minuten met 2 keer min wandelen) = 11.8 km per uur. Ging lekker, al had ik aan het einde last van mijn rechter ribben. Soort stekende pijn. Denk dat het komt omdat ik een kwartier daarvoor nog gegeten had, maar het kon niet anders. Druk dagje vandaag...

Wel lekker weer zo! Beetje windje, niet téveel zon, maar wel aardig warm. Heerlijk!! Ik voel me echt beter als ik bezig ben met hardlopen!!

[ Bericht 10% gewijzigd door Dwab op 26-05-2010 16:42:35 ]
pi_81929207
Hmpf. Regen. Hopelijk over een uur of 2 droog.
  woensdag 26 mei 2010 @ 17:35:21 #198
60456 Gesloten
Niet open
pi_81929582
Morgenvroeg les 14! Heb er nu al zin in
pi_81929816
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:10 schreef travelman het volgende:

[..]

Heb Brooks (van 120,-) en die bij een speciaalzaak voor hardloopschoenen gekocht (met advies0. Nu bij de fysio met shockwave bezig. De eerste 3 dagen kon ik niet eens lopen, nu af en toen pijnscheuten. Baal wel gigantisch, aangezien het nu heerlijk weer is om te lopen.
Balen, sterkte. Ik was er in een paar weken vanaf.
  woensdag 26 mei 2010 @ 18:02:41 #200
30252 Soempie
Procreating
pi_81930581
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 12:32 schreef lemonlime het volgende:

@ Soempie: Mij lijkt met les 1 van Evy beginnen best een goed idee. Dan kun je tijdens de loopstukjes harder hardlopen en tijdens de wandelstukjes rustiger hardlopen om te herstellen.
Dat had ik nog niet bedacht. Klinkt inderdaad als een goed idee zo!

Morgen maar even een schema maken voor het rennen. Denk dat ik eerst ga proberen aan de 10 km te komen en dan jouw idee uit ga voeren. Over een maand heb ik wat meer tijd namelijk en dan weet ik zeker dat ik die lessen wat regelmatiger kan gaan lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')