abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81968005
Maar is het je te doen om de leukigheid? Dan zou ik je een teamsport aanraden.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  donderdag 27 mei 2010 @ 14:00:36 #227
30252 Soempie
Procreating
pi_81968825
Ik word van rennen juist heel rustig. De hele dag druk bezig en dan een rondje rennen, heerlijk juist. Niet eens om de verbetering, maar om de gedachten die niet meer alle kanten op gaan. Of als ik 's morgens loop, dan begin ik de dag rustiger. Zwemmen en fietsen heeft hetzelfde effect.

Meer mensen die hetzelfde hebben?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  Redactie Sport donderdag 27 mei 2010 @ 14:04:33 #228
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_81969003
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:00 schreef Soempie het volgende:
Ik word van rennen juist heel rustig. De hele dag druk bezig en dan een rondje rennen, heerlijk juist. Niet eens om de verbetering, maar om de gedachten die niet meer alle kanten op gaan. Of als ik 's morgens loop, dan begin ik de dag rustiger. Zwemmen en fietsen heeft hetzelfde effect.

Ja, en na de tijd die voldoening
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Moderator donderdag 27 mei 2010 @ 14:07:18 #229
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_81969124
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:40 schreef CaLeX het volgende:
Maar is het je te doen om de leukigheid? Dan zou ik je een teamsport aanraden.
nee voor de leuk zou ik wel iets leuks gaan doen. Ohja dat vind ik trouwens nog altijd het vervelendst van sport maar dat is een soort afwijking van mij het gevoel na de tijd dat moeie echt verschrikkelijk, echt een naar gevoel vind ik dat. Ik ben nog niemand tegen gekomen die dat ook heeft maar sporten zelf vind ik één ding maar moe zijn na de tijd echt blugh. Ik kan daar geen voeldoening uit halen what so ever.

Dat je lijf echt zoiets heeft van wtf ben je met me aan het doen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_81969419
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:00 schreef Soempie het volgende:

Behalve met zwemmen (bij mij is dat meer verzuipen) heb ik hetzelfde. Heerlijk gevoel, ik slaap een stuk rustiger en aangezien ik ook 10km wedstrijdjes doe, ben ik ook echt bezig met verbetering. Oorpluggen in, Mp3 op Pete Phlilly & percuisit (ofzo :p)

Zondag mag ik weer 10km
  Moderator donderdag 27 mei 2010 @ 14:17:58 #231
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_81969583
Tja ik denk dat ik me er maar bij neer moet leggen dat ik sport nooit leuk ga vinden, vooral als ik erbij moet rennen. Alleen stilstaande adrenaline sporten vind ik echt leuk, windsurfen, skiën etc.
pi_81969786
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Dat je lijf echt zoiets heeft van wtf ben je met me aan het doen
Het kan zijn dat je tempo niet bij je lichaam past.

Vriend van me heeft dat ook. Als hij met mijn tempo meeloopt, gaat hij helemaal stuk, terwijl hij op de 10km toch zo een 7 minuten sneller is dan mij.
  donderdag 27 mei 2010 @ 14:23:36 #233
30252 Soempie
Procreating
pi_81969841
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:14 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Behalve met zwemmen (bij mij is dat meer verzuipen) heb ik hetzelfde. Heerlijk gevoel, ik slaap een stuk rustiger en aangezien ik ook 10km wedstrijdjes doe, ben ik ook echt bezig met verbetering. Oorpluggen in, Mp3 op Pete Phlilly & percuisit (ofzo :p)

Zondag mag ik weer 10km
Lekkere muziek. Kende het niet.

@ bosbeetle, als ik gerend heb heb ik juist meer energie lijkt wel. Minder vermoeid in elk geval en minder trek in snacks. Dat laatste is voor mij vooral belangrijk. Heb je niet dat je daar verschil in merkt? Dat je de rest van de tijd minder 'moe'/ 'lui' bent?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  Moderator donderdag 27 mei 2010 @ 14:25:26 #234
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_81969904
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:22 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Het kan zijn dat je tempo niet bij je lichaam past.

Vriend van me heeft dat ook. Als hij met mijn tempo meeloopt, gaat hij helemaal stuk, terwijl hij op de 10km toch zo een 7 minuten sneller is dan mij.
Het is niet dat ik echt kapot ben het is meer dat ik het een klote gevoel vind.
pi_81969986
Hardlopen is gewoon erg leuk met het juiste materiaal, een goede loophouding en voldoende rustdagen ertussen in. Ook mijn eetpatroon is verbeterd en eet ik minder zoetigheid tussendoor.
Verder vind ik het erg leuk om statistieken bij te houden. Juist als beginnende loper kan je veel progressie maken en is het leuk dit ook terug te zien. Ik heb van de afgelopen 2 maanden alles bijgehouden en mijn gemiddelde snelheid is al 10% gestegen, ondanks lichte overbelastingsverschijnselen en verandering van inlegzolen.

[ Bericht 47% gewijzigd door hp38guser op 27-05-2010 14:33:22 ]
  Moderator donderdag 27 mei 2010 @ 14:27:27 #236
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_81969998
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:23 schreef Soempie het volgende:

[..]

@ bosbeetle, als ik gerend heb heb ik juist meer energie lijkt wel. Minder vermoeid in elk geval en minder trek in snacks. Dat laatste is voor mij vooral belangrijk. Heb je niet dat je daar verschil in merkt? Dat je de rest van de tijd minder 'moe'/ 'lui' bent?
nee, van rennen word ik moe en dat vind ik een vervelend gevoel. Ik weet niet wat dat is ik denk dat er ergens iets mis gaat in mijn beloningcentrum ofzo of dat er wat endorfinen hun werk niet goed doen
pi_81970001
Ik weet ook nog niet echt of ik hardlopen 'leuk' vind eigenlijk. . Nou vind ik leuk ook een apart begrip in deze... .
Is het leuk om tijdens een half uur lopen 3 x dood te gaan, half-ademend en klambezweet aan te komen... mja... lastig!

En op het moment is mijn conditie te slecht om echt te genieten van m'n omgeving enzo. Maar goed, ik MOET gewoon iets aan sport doen anders groei ik dicht en teamsporten zijn niks voor mij, dit is gewoon het meest laagdrempelige dat ik kan verzinnen (als je die dure schoenen eenmaal hebt gekocht ) en zolang ik een doel heb (nu de 5km, straks naar de 10km) hou ik het vol. Dat echt leuke komt dan misschien nog wel. Hopelijk.
  Moderator donderdag 27 mei 2010 @ 14:28:31 #238
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_81970038
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:27 schreef hp38guser het volgende:
Hardlopen is gewoon erg leuk met het juiste materiaal, een goede loophouding en voldoende rustdagen ertussen in. Ook mijn eetpatroon is verbeterd en eet ik minder zoetigheid tussendoor.
Misschien doe ik dat ook fout ik loop maandag dinsdag en woensdag een half uur andere dagen komt me niet uit
  Redactie Sport donderdag 27 mei 2010 @ 14:28:41 #239
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_81970047
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:27 schreef hp38guser het volgende:
Dat laatste wil niet bij mij.
  Moderator donderdag 27 mei 2010 @ 14:29:28 #240
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_81970083
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:27 schreef KingOfMars het volgende:
dit is gewoon het meest laagdrempelige dat ik kan verzinnen
ja dit dus
  Redactie Sport donderdag 27 mei 2010 @ 14:30:24 #241
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_81970123
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:23 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik ga dus juist ontzettend eten van sporten. Ik weet nog steeds niet hoe ik dat nou moet voorkomen, want steeds een banaan eten als ik honger heb schiet ook niet op.
pi_81970178
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:28 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Dat laatste wil niet bij mij.
Check. Ik moet ook echt, echt beter gaan eten maar het blijft lastig. Als ik nog een paar kilo lichter zou zijn dan zou ik ook makkelijker lopen denk ik. Ik zit nu een kilo of 6 - 7 boven een gezond BMI en dat moet er eigenlijk gewoon af.
pi_81970223
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ja dit dus
Dat vind ik dan wel weer fijn (bij gebrek aan een betere term): 's avonds doe ik m'n sportbroek aan, shirtje, schoenen en mp3 op en gaan. Ik hoef niet naar een sportschool, niet mensen op te halen, met niemand rekening te houden, ideaal.
  Redactie Sport donderdag 27 mei 2010 @ 14:35:03 #244
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_81970318
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:31 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Check. Ik moet ook echt, echt beter gaan eten maar het blijft lastig. Als ik nog een paar kilo lichter zou zijn dan zou ik ook makkelijker lopen denk ik. Ik zit nu een kilo of 6 - 7 boven een gezond BMI en dat moet er eigenlijk gewoon af.
Ik zit er meer mee dat als ik ook maar een paar kilo lichter ben, ik gewoon beter ga zwemmen. Toen ik namelijk nog rond de 65kg woog, was ik super in vorm! Maar tegenwoordig weeg ik 74kg en gaat het altijd kut. Een maand geleden was ik alweer 70kg en toen ging het alweer een stuk beter maar nu ben ik weer zwaarder. Ik zie dat verband gewoon, en ik wil gewoon zien wat er gebeurt als ik weer op mijn oude gewicht ben.
pi_81970479
Ik word alleen maar zwaarder terwijl ik ook weer niet echt aan het vreten ben. Ik hoop maar dat het spieren zijn (die zwaarder zijn dan vet) die ik aan het kweken ben. .
  donderdag 27 mei 2010 @ 14:40:51 #246
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_81970544
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:39 schreef KingOfMars het volgende:
Ik word alleen maar zwaarder terwijl ik ook weer niet echt aan het vreten ben. Ik hoop maar dat het spieren zijn (die zwaarder zijn dan vet) die ik aan het kweken ben. .
Daarom moet je ook eigenlijk je omvang meten, en niet je gewicht. Zou ik ook moeten doen, zelfde probleem...
Ik ben van pindavlees
pi_81970637
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik met die drie x per week hardlopen spieren kweek eigenlijk.
  Redactie Sport donderdag 27 mei 2010 @ 14:45:03 #248
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_81970719
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:43 schreef KingOfMars het volgende:
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik met die drie x per week hardlopen spieren kweek eigenlijk.
Nee, en dat ik straks 5km (en 19 september 6,4 km) kan lopen al helemaal niet.
  donderdag 27 mei 2010 @ 14:47:23 #249
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_81970818
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:43 schreef KingOfMars het volgende:
Toch wel

Vet verbranden gebeurt pas als je langere tijd op een lage intensiteit beweegt. Dwz langer dan dat half uurtje dat wij nu lopen. En vermoedelijk lopen we allemaal nog met een veel te hoge hartslag.
Dat gaat uiteindelijk wel goedkomen, maar dan moeten we allemaal doorzettingsvermogen tonen. We zijn nu bezig met het opbouwen van conditie. Zodra die conditie verbeterd is, kunnen we en langer doorlopen, en met een lagere hartslag doorlopen. Dan begint het feest pas echt

Beschouw waar we nu mee bezig zijn als een eerste biertje op een avond stappen. Daar moet je ff doorheen.
Ik ben van pindavlees
pi_81970929
Dat eerste biertje gaat me toch echt ff beter af dan les 14 van Evy hoor . Maar ik snap je punt, en ken de theorie. Ik heb altijd alleen zoiets van 'bij mij werkt dat vast niet zo' ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')