Dan wordt het tijd om jezelf versteld te doen staanquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:50 schreef KingOfMars het volgende:
Dat eerste biertje gaat me toch echt ff beter af dan les 14 van Evy hoor. Maar ik snap je punt, en ken de theorie. Ik heb altijd alleen zoiets van 'bij mij werkt dat vast niet zo' ofzo.
Graag of niet heyquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:51 schreef Bosbeetle het volgende:
nog langer lopendat is echt niet te doen hoor een half uur is al te saai voor woorden en waar haal ik die tijd vandaan
Misschien moet ik er maar gewoon mee stoppen
Het is wel gek idd, dat je helemaal geen goed gevoel krijgt na het lopen, misschien voel jij je over het algemeen al heel goed? Zodat het verschil je minder opvalt? Wel knap dat je toch gewoon doorloopt al een jaar!quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
nee, van rennen word ik moe en dat vind ik een vervelend gevoel. Ik weet niet wat dat is ik denk dat er ergens iets mis gaat in mijn beloningcentrum ofzoof dat er wat endorfinen hun werk niet goed doen
Tja een half uur kan ik nog wel inplannen maar een uur nutteloos rondlopen dat is 3 uur per week weggooien.quote:
Calex, in welk deel van de stad loop jij meestal?quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:54 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Graag of niet hey
Je kan gaan uitzoeken waar die saaiheid aan ligt, ligt het aan het rondje dat je doet of aan je muziek of misschien wel andere dingen (loopmaatje) etc.
Ik moet zeggen dat met muziek lopen mij makkelijker afgaat dan zonder
Stoppen doe ik zeker niet, wat ik zeg, als ik maar een duidelijk doel voor ogen heb (wat tegelijkertijd haalbaar maar wel uitdagend is) dan hou ik het vol. Dus eerst op naar de 5km, en dan door naar de 10km. Nog geen idee wat daarna komt, maar als ik er ooit kom zal het wel de halve m zijn ofzo.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:51 schreef Bosbeetle het volgende:
nog langer lopendat is echt niet te doen hoor een half uur is al te saai voor woorden en waar haal ik die tijd vandaan
Misschien moet ik er maar gewoon mee stoppen
Het ligt er maar net aan hoe je het ziet he..quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja een half uur kan ik nog wel inplannen maar een uur nutteloos rondlopen dat is 3 uur per week weggooien.
Het is zeker niet nutteloos!quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja een half uur kan ik nog wel inplannen maar een uur nutteloos rondlopen dat is 3 uur per week weggooien.
Haha ik voel me zeker in het algemeen niet goed, en een jaar volhouden is niet zo moeilijk, ik ben best wel goed in doorzetten in dingen die ik niet leuk vindquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:54 schreef Dwab het volgende:
[..]
Het is wel gek idd, dat je helemaal geen goed gevoel krijgt na het lopen, misschien voel jij je over het algemeen al heel goed? Zodat het verschil je minder opvalt? Wel knap dat je toch gewoon doorloopt al een jaar!
Mariahoeve/Leidschendamquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:55 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Calex, in welk deel van de stad loop jij meestal?
Ik ben begonnen met hardlopen om een beetje gewicht te verliezen, maar dat gewicht is er in de winterstop gewoon weer bij aangekomen. Dus ben ik maar weer begonnen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:56 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Het ligt er maar net aan hoe je het ziet he..
Waarom ben je in eerste instantie begonnen met hardlopen? Is dat nog genoeg reden om er mee door te gaan?
Dan is het aan jou om te bepalen hoe graag je van dat gewicht af wiltquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben begonnen met hardlopen om een beetje gewicht te verliezen, maar dat gewicht is er in de winterstop gewoon weer bij aangekomen. Dus ben ik maar weer begonnen.
Autovrij is altijd wel erg fijn ja. Ik loop eigenlijk altijd in het Zuiderpark. 2 rondjes achter elkaar is meestal nog wel oke, maar ik kan me voorstellen dat meerdere rondjes achter elkaar niet echt je van het is.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:59 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Mariahoeve/Leidschendam
En heel soms het Zuiderpark
Plan meestal een zo goed als autovrije route
Ik heb iets aan de post toegevoegd dat is nogwel het meest irritante aan sporten eigenlijk dat je conditie erop vooruitgaat wat inhoud dat je meer moet gaan sporten.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:00 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Dan is het aan jou om te bepalen hoe graag je van dat gewicht af wilt
Dat niet zozeer. Maar wel altijd tijdens de eerste wandelpauze superstrakke kuiten. Dat verdwijnt dan altijd weer als ik weer ga lopenquote:Op donderdag 27 mei 2010 15:03 schreef KingOfMars het volgende:
Ohja, dat wou ik ook nog vragen aan alle - beginnende - Evy of ander-soort-intervallopers, hebben jullie nou ook dat die eerste paar intervallen zo verrot slecht gaan? Ik kom echt pas na de helft van de les lekker op gang, in het begin heb ik al moeite met 2 minuutjes ofzo.
Ja!! Bij die eerste paar minuten gaat alles pijn doen en ben ik buiten adem. Terwijl het aan het eind super soepel gaat. Misschien toch een betere warming-up doen?quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:03 schreef KingOfMars het volgende:
Ohja, dat wou ik ook nog vragen aan alle - beginnende - Evy of ander-soort-intervallopers, hebben jullie nou ook dat die eerste paar intervallen zo verrot slecht gaan? Ik kom echt pas na de helft van de les lekker op gang, in het begin heb ik al moeite met 2 minuutjes ofzo.
Morgen 3.4km met een deel Zuiderpark.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:02 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Autovrij is altijd wel erg fijn ja. Ik loop eigenlijk altijd in het Zuiderpark. 2 rondjes achter elkaar is meestal nog wel oke, maar ik kan me voorstellen dat meerdere rondjes achter elkaar niet echt je van het is.
Zit eraan te denken om eens voor de gein in de duinen te gaan lopen
Ik krijg echt het gevoel dat je dat allemaal benadrukt omdat je gewoon niet meer wilt ...quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb iets aan de post toegevoegd dat is nogwel het meest irritante aan sporten eigenlijk dat je conditie erop vooruitgaat wat inhoud dat je meer moet gaan sporten.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:04 schreef Dwab het volgende:
Ik vind het persoonlijk juist prettig - die saaiheid
Ik weet het niet. Warming uppen is niet mijn sterkste kant, ik probeer het wel hoor, dan wandel ik naar m'n vertrekpunt en doe ik onderweg allemaal Heel Hippe Dingen zoals korte renstukjes, sprintjes, benen hoog optrekken, etc.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:04 schreef lemonlime het volgende:
[..]
Ja!! Bij die eerste paar minuten gaat alles pijn doen en ben ik buiten adem. Terwijl het aan het eind super soepel gaat. Misschien toch een betere warming-up doen?
Da's wel rap, daar zit ik ook nog niet aan... Denk dat ik vanavond 5k ga lopen, waarbij mn tijd ondergeschikt zal zijn aan mn gevoel. Ik loop volgens mij veel te gespannen...quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:05 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Morgen 3.4km met een deel Zuiderpark.
De duinen lijken me leuk als mijn conditie nog iets beter is (als ik richting de 5min/km ga)
haha tja als het kon zou ik dagelijks gaan windsurfen maar daar moet ik een uur voor rijden en ben ik afhankelijk van de wind voor. Dat is denk ik de enige sport die ik echt leuk vind en skiën maarja dat zijn geen sporten waar je van afvaltquote:Op donderdag 27 mei 2010 15:04 schreef Dwab het volgende:
Als je het alleen doet om af te vallen en het verder totaal niet leuk vindt, zou ik je toch aanraden een andere sport te proberen. Misschien ligt een andere sport je beter, zoals een teamsport ofzo? Daar spelen sociale contacten ook een grote rol en ben je niet alleen individueel bezig. Dat vinden heel veel mensen te saai, het ligt eraan hoe je in elkaar steekt. Ik vind het persoonlijk juist prettig - die saaiheid
nee hoor ik ga wel door maar ik zal het niet minder saai gaan vinden, leuk dat jullie er wel allemaal plezier aan belevenquote:Op donderdag 27 mei 2010 15:05 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Ik krijg echt het gevoel dat je dat allemaal benadrukt omdat je gewoon niet meer wilt ...
Volgens myasics zit ik op een gemiddelde 10.8km/u, dus dat moet nog wat omhoog, maar daar werken we aanquote:Op donderdag 27 mei 2010 15:06 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Da's wel rap, daar zit ik ook nog niet aan... Denk dat ik vanavond 5k ga lopen, waarbij mn tijd ondergeschikt zal zijn aan mn gevoel. Ik loop volgens mij veel te gespannen...
Zwemmen gaat bij mij al op de automatische piloot. Ik hou heel erg van de lactaatsetjes tijdens de trainingen. Lekker kapot gaan.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:01 schreef lemonlime het volgende:
Vooral van baantjes zwemmen krijg ik zo'n zen-gevoel, net yoga: op je ademhaling letten en ontspannen tussen de slagen (ik zwem niet heel hard). Bij lopen krijg ik dit ook steeds meer, vooral aan het eind van de les op de lange stukken, wanneer alles als een soort machine goed samenwerkt, het is gewoon meditatie
.
hehe ik kan me daar echt helemaal niks bij voorstellen, wat is er precies zo lekker aan kapot gaan?quote:
Gewoon, dat gevoel dat je dat hele setje hebt volgehouden.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
hehe ik kan me daar echt helemaal niks bij voorstellen, wat is er precies zo lekker aan kapot gaan?
Dat is zo herkenbaar. De eerste 5 a tien minuten gaan bij mij altijd verschrikkelijk slecht. Ik moet ook echt in m'n achterhoofd houden: 'doorgaan! Je kunt het! Niet stoppen!', anders geef ik het op.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:03 schreef KingOfMars het volgende:
Heb ik ook hoor. Heb echt het idee dat er een olifant op z'n gemak voorbijkomt terwijl ik in Runkeeper toch echt bijna 11km/u zie staan soms.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:21 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat is zo herkenbaar. De eerste 5 a tien minuten gaan bij mij altijd verschrikkelijk slecht. Ik moet ook echt in m'n achterhoofd houden: 'doorgaan! Je kunt het! Niet stoppen!', anders geef ik het op.Het is ook vervelend om mezelf in een grote ruit te zien rennen, dan zie ik er zo lomp uit. Net of ik totaal niet hard loop, terwijl ik toch ruim 5 km in een half uur doe.
![]()
Gelukkig kan ik dat niet zienquote:Op donderdag 27 mei 2010 15:21 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat is zo herkenbaar. De eerste 5 a tien minuten gaan bij mij altijd verschrikkelijk slecht. Ik moet ook echt in m'n achterhoofd houden: 'doorgaan! Je kunt het! Niet stoppen!', anders geef ik het op.Het is ook vervelend om mezelf in een grote ruit te zien rennen, dan zie ik er zo lomp uit. Net of ik totaal niet hard loop, terwijl ik toch ruim 5 km in een half uur doe.
![]()
Tja ik kan me er niks bij voorstellen zoals ik al zei. Als ik iets bepaalds vol houd dan denk ik na de tijd dat ik er toch wel erg moe van ben geworden en dat dat een kut gevoel isquote:Op donderdag 27 mei 2010 15:16 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Gewoon, dat gevoel dat je dat hele setje hebt volgehouden.Dat vind ik zo lekker.
Precies dat.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:27 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Heb ik ook hoor. Heb echt het idee dat er een olifant op z'n gemak voorbijkomt terwijl ik in Runkeeper toch echt bijna 11km/u zie staan soms.
Zet 'm op!quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:38 schreef Soempie het volgende:
[..]
Precies dat.![]()
Dit olifantje gaat een rondje rennen.
Het is ook gewoon weer eens wat anders dan op je kont zitten. Ik word echt niet blij als ik alleen maar achter de computer zit, voor de tv hang, of over mijn studieboeken. Als je dan kapot gaat, dan is dat tóch ook fijn omdat je tenminste eens bezig bent, buiten bent, in de natuur en shit. Je voelt je lichaam eens een keer werken... Ik vind dat toch wel een positief gevoel, al met alquote:Op donderdag 27 mei 2010 15:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja ik kan me er niks bij voorstellen zoals ik al zei. Als ik iets bepaalds vol houd dan denk ik na de tijd dat ik er toch wel erg moe van ben geworden en dat dat een kut gevoel is
Les 15 bedoel je?quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:57 schreef Gesloten het volgende:
Zo net les 14 gelopen van Evy. De eerste 2 en 3 minuten lopen gingen makkelijk, maar na de eerste loop van 6 minuten dacht ik dat ik dood gingEn ik moest daarna nog eens 6 en 7 minuten lopen.
Vreemd genoeg ging die 6 minuten al een stuk beter en na de 7 minuten dacht ik: "Is ie nu al weer afgelopen?"
Dat is de bastaardreeks inquote:Op donderdag 27 mei 2010 17:25 schreef Soempie het volgende:
Hardlopen voor beginners deel 5. Born to run?
Jij hebt hem geopend!quote:Op donderdag 27 mei 2010 17:28 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Dat is de bastaardreeks in. LIF
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |