quote:Goedkoop vliegen naar Thailand
Vliegen naar Thailand is altijd duur. Toch zijn er mogelijkheden om de kosten te beperken:Hoe vroeger je boekt, hoe meer geld je bespaart. Controleer bij verschillende luchtvaartmaatschappijen als je vanuit Amsterdam wil vliegen, zoals KLM, China Airlines, EVA Air (900-1400 euro retour). Vliegen met LTU vanuit D�sseldorf (600-800 euro retour). Ook kan je Qatar Airways vanuit Londen proberen (400-700 euro retour). AirAsia vliegt goedkoop van Londen naar Kuala Lumpur (500-800 euro retour).
quote:Vaccinaties
Ga altijd 3 weken voor vertrek langs bij de plaatselijke GGD voor persoonlijk advies! Als richtlijn heb je nodig:Voor korte reizen: DTP en Hepatitis A. Voor reizen langer dan 2 maanden: Buiktyfus, Hepatitis B en mogelijk Rabiës.
Meer informatie: GGD
quote:Visa en aankomst-informatieVoor een reis korter dan 30 dagen heb je geen visum nodig, zolang je een retour-ticket hebt. Bij aankomst op het vliegveld krijg je dan een stempel van 30 dagen in je paspoort. Bij aankomst over land vanuit buurlanden heb je geen visum nodig. Maar dan krijg je slechts een stempel voor 15 dagen. Bij aankomst met het vliegtuig vanuit buurlanden krijg je wel gewoon een stempel voor 30 dagen. Voor een enkele reis of een reis langer dan 30 dagen heb je wel een visum nodig. Met een toeristenvisum mag je 60 dagen in het land blijven, binnen die periode moet je het land uit. Wel kan je meerdere visa in één keer halen, zolang je elke 60 dagen maar het land verlaat. Elk visum van 60 dagen kost 30 euro en verloopt zodra je het land verlaat. Het is mogelijk een visum te regelen waarmee je uitstapjes kan maken naar buurlanden. Officieel moet je een bankafschrift laten zien met 7 euro per dag dat je in het land aanwezig bent. In de praktijk wordt dit nooit gecontroleerd
Wat moet je meenemen bij een aanvraag toeristenvisumPaspoort dat nog zes maanden geldig is bij het vertrek uit Thailand (en een lege bladzijde heeft) Ingevulde en ondertekende aanvraagformulier (link) Kopie van vluchtgegevens 2 gelijke recente pasfoto's 30 euro per visum dat je aanvraagt
Meer informatie: Royal Thai Consulate General in Amsterdam
quote:Met de bus naar Bangkok
Op 19 augustus 2009 zal de nieuwe high speed rail link naar Bangkok klaar zijn. Nu is die er nog niet. Als je geen dure taxi vanaf luchthaven Suvarnabhumi naar Bangkok wil betalen, kan je gebruik maken van de Airport Express bus. Deze kost 150 baht per rit en vertrekt vanaf de eerste verdieping van de luchthaven naar:AE1: Silom AE2: Khao San Road AE3: Sukhumvit AE4: Hua Lamphong-treinstation Er is een aparte bus naar Pattaya.
Bezienswaardighedenquote:Feestdagen in ThailandEind januari, begin februari: Chinees Nieuwjaar (veel winkels dicht, speciale ceremonie bij de Chinese Phanan Choeng-tempel in Ayutthaya) Midden-april: Songkhran (waterfestival, elkaar natspuiten met super soakers op Khao San Road) 5 december: Father's Day (verjaardag van de koning, grote ceremonie bij het Grand Palace in Bangkok) 25 december: Kerstmis (wordt maar weinig gevierd, winkels gewoon open)
Meer informatie op Sunsite en Wikipedia
Uh??quote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:07 schreef Flammie het volgende:
[..]
jij omdat ahtlon de op gemaakt heeft tochen jij zegt dat je morgen de op gaat bijwerken
yeh maar hoe doe jij dat dan?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:09 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Uh??
Ik mis vooral veel oude topics in de OP, die er dus even inzetten. Of is dat ook al niet meer de bedoeling
OOOOH ZOOOOOOO!!!!!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:16 schreef marcb1974 het volgende:
Nee hoor, de OP staat in wikipedia. Daar voeg ik ze aan toe en bij het volgende topic staan ze erin.
RobertoCarlos is ter plaatse en weet te melden dat er niets aan de hand is.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
Stel je niet zo aan zegDat zijn maar lokale schermutselingen, je kunt gewoon nog prima in Bangkok doen wat je wilt als je het niet opzoekt. Het is geen burgeroorlog of zo
LOL.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 03:34 schreef gnilrednoz het volgende:
Athlon moet jij niet ut2k4 spelenhaha
Kijk die video's eens die ik net plaatste. Veel plezier in downtownquote:Op zaterdag 15 mei 2010 03:38 schreef APK het volgende:
Nee joh:
[..]
RobertoCarlos is ter plaatse en weet te melden dat er niets aan de hand is.![]()
Zelf zou ik nu gewoon naar Bangkok vliegen, maar dan lekker doorvliegen naar een eiland of naar Vietnam oid.
Die heb ik gekeken, ziet er niet leuk uit.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 03:43 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Kijk die video's eens die ik net plaatste. Veel plezier in downtown
Ik denk dat heel Bangkok niet zo'n goed idee meer is. Al is downtown natuurlijk waar het allemaal plaatsvindt. Nu is het bijvoorbeeld rond Phaya Thai en Dindaeng bezig, en ook bij Lumphini Park.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 03:51 schreef APK het volgende:
[..]
Die heb ik gekeken, ziet er niet leuk uit.
Mijn advies was overigens niet om downtown te gaan.
bronquote:Dodental Thailand gestegen
Het aantal doden in de Thaise hoofdstad Bangkok door geweld tussen veiligheidstroepen en antiregeringsbetogers is opgelopen naar zeker zestien. Ruim 140 mensen raakten gewond, onder wie enkele buitenlanders.
BANGKOK - Het aantal doden in de Thaise hoofdstad Bangkok door geweld tussen veiligheidstroepen en antiregeringsbetogers is opgelopen naar zeker zestien. Ruim 140 mensen raakten gewond, onder wie enkele buitenlanders. Dat hebben reddingsdiensten zaterdag gemeld. Alle dodelijke slachtoffers zijn Thais.
De situatie in het al twee maanden onrustige Bangkok loopt steeds verder uit de hand. Militairen hebben wegen geblokkeerd en controleposten opgezet rondom het kampement van de 'roodhemden', dat zich uitstrekt over enkele vierkante kilometers.
De betogers verlieten vrijdag hun door het leger omsingelde en bewapende kampement. Ze staken een lege politiebus in brand en beschadigden legervoertuigen en een waterkanon. Ook gooiden ze stenen en vuurwerk naar militairen, die het vuur op hen openden.
Het geweld duurde voort in de nacht van vrijdag op zaterdag. Zaterdagochtend vroeg stegen er rookpluimen uit boven de stad en was de situatie nog altijd gespannen. (ANP)
Dat deden ze dus wel. En ze hebben ze ook -zij het in een vroeger stadium- in de eerste linie, samen met vrouwen, gebruikt. Net als monniken, overigens.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Zielig... Je neemt je kind toch ook niet mee naar dat soort demonstraties...
Ja, het is voor 'ons in NL' natuurlijk ook moeilijk te bevatten. De situatie is daar heel anders dan hier en eigenlijk kunnen we daar ook niet echt over oordelenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:07 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Dat deden ze dus wel. En ze hebben ze ook -zij het in een vroeger stadium- in de eerste linie, samen met vrouwen, gebruikt. Net als monniken, overigens.
Ja maar zij woont daarquote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:18 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, het is voor 'ons in NL' natuurlijk ook moeilijk te bevatten. De situatie is daar heel anders dan hier en eigenlijk kunnen we daar ook niet echt over oordelen
Dat weet ik, maar ik bedoel meer dat het voor ons niet te doen is om Thai te veroordelen die hun kinderen mee nemen naar de demonstraties. Ik neem aan dat Gaoxing dat niet doetquote:
Kan gewoon editten, maar je moet even een gebruiker aanmakenquote:Op zondag 16 mei 2010 15:27 schreef marcb1974 het volgende:
Oke, iemand heeft de OP zo gemaakt dat die niet te wijzigen is. Lekker handig
Hier zijn de topics die missen, graag erin zetten dan.
18 Thailand #18 - waar het weer rustig is
19 Thailand #19
20 Thailand #20 Waar het nu lekker warm is
21 Thailand #21 waar het genieten is van heerlijke vakanties.
22 Thailand #22, waar we zoeken naar vluchten
23 Thailand #23, The land of smiles
24 Thailand #24: Khao Yai National Park is de bom!!
25 Thailand #25: Yin Dee Dton Rab
26 Thailand #26
quote:Op zondag 16 mei 2010 20:29 schreef Gaoxing het volgende:
Nieuw reisadvies
Deze heb ik nog nooit meegemaakt.
Hoorde van een vriendin dat het Rode Kruis (iig het Amerikaanse) ook mensen de mogelijkheid geeft om op vrijwillige basis te evacueren.
quote:Op zondag 16 mei 2010 21:10 schreef Gaoxing het volgende:
Maar zelfs Afganistan heeft een categorie 5 (niet essentiele reizen worden ontraden).
Er wordt hevig gevochten bij het Dusit Thani (overigens eigendom van de koninklijke familie).
quote:Op zondag 16 mei 2010 21:10 schreef Gaoxing het volgende:
Maar zelfs Afganistan heeft een categorie 5 (niet essentiele reizen worden ontraden).
En onschuldige mannelijke burgers of toeristen die toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plek zijn?quote:Op zondag 16 mei 2010 22:44 schreef marcb1974 het volgende:
De Thaise regering heeft een ultimatum gesteld. Morgen moeten vrouwen en kinderen weg zijn. Daarna gaat het leger over tot ontruiming van de stellingen van de 'roden'.
Die worden vriendelijk verzocht op te zoutenquote:Op maandag 17 mei 2010 01:06 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
En onschuldige mannelijke burgers of toeristen die toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plek zijn?
Het lijkt mij dat ze niet eens hun hotel uit kunnen zonder doodgeschoten te worden?quote:Op maandag 17 mei 2010 01:12 schreef Flammie het volgende:
[..]
Die worden vriendelijk verzocht op te zouten
Het lijkt mij dat dat wel mee gaat vallenquote:Op maandag 17 mei 2010 01:14 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat ze niet eens hun hotel uit kunnen zonder doodgeschoten te worden?
Redshirts warn of civil war as Thai troops told to shoot on sightquote:Op maandag 17 mei 2010 01:14 schreef Flammie het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat dat wel mee gaat vallen
quote:Normally it takes me 30-40 minutes to get from my university to my apartment. Today I left the university at around 14.20 PM local Bangkok time. Took the usual way home, everything was fine until I got stuck in huge traffic not too far from where I live, 10 minutes into the traffic I heard explosions coming from somewhere not far from where I was sitting in my car, suddenly motor bike drivers stopped on the other side of the road, and looked back, then they started looking my way and started shouting and waving their hands and telling everybody to u-turn. The u-turn was near me, I u-turned and decided to take another way home, through Victory Monument, as I arrived to Victory Monument there was police everywhere there, and huge traffic as well, in the end of the road, there was a road block by soldiers, so I had to take another way back home, where I was stuck in traffic as well, in the end of the day, I arrived back home at around 18.30 PM local time.
Ernstig is het zeker maar het lijkt me sterk dat toeristen die hun hotel uitkomen zomaar afgeschoten wordenquote:Op maandag 17 mei 2010 01:17 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Redshirts warn of civil war as Thai troops told to shoot on sight
Het lijkt me dat het vrij ernstig is.![]()
Hier zijn de exacte danger areas: http://maps.google.co.th/maps/ms?hl=en-GB&ie=UTF8&msa=0&msid=116480606892254086046.0004817fafbb87b0951c0&ll=13.774066,100.521126&spn=0.116707,0.214577&z=12&source=embed
Ik denk dat als je daar nu nog bent, dat je weet welke gevaren je loopt.quote:Op maandag 17 mei 2010 01:06 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
En onschuldige mannelijke burgers of toeristen die toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plek zijn?
Ik dacht de hele tijd dat ik nog wel gewoon zou gaan, maar Bangkok wordt nu echt onveilig geloof ik.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 03:32 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Even wat beelden om de sfeer aan te geven:
http://goo.gl/FcvT
http://goo.gl/X1k6
http://goo.gl/5d2A
http://tweetphoto.com/22444701
Oftewel: ga er niet heen, ze schieten rustig door op journalisten en andere onschuldigen. Het is echt levensgevaarlijk daar.
Dat zou ik gewoon doen ja. En als je landt kan je naar Pattaya.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:47 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik dacht de hele tijd dat ik nog wel gewoon zou gaan, maar Bangkok wordt nu echt onveilig geloof ik.
Wellicht toch beter om bij een reis door te vliegen naar het noorden of zuiden
Nu is dat niet helemaal mijn ding, maar het vliegtuig naar Koh Samui is ook zo gepaktquote:Op maandag 17 mei 2010 12:12 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dat zou ik gewoon doen ja. En als je landt kan je naar Pattaya.
Toeristen horen op die plekken in Bangkok NU gewoon even niet te zijn PUNT! En rampen toeristen zijn er voor eigen rekening.quote:Op maandag 17 mei 2010 01:06 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Voor het noorden en oosten zijn ook al waarschuwingen af gegeven. Het enige zijn de eilanden nog.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:47 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik dacht de hele tijd dat ik nog wel gewoon zou gaan, maar Bangkok wordt nu echt onveilig geloof ik.
Wellicht toch beter om bij een reis door te vliegen naar het noorden of zuiden
De rooien hebben amper wapens, in theorie zijn ze kansloos inderdaad. Maar de regering heeft het probleem dat als zij gaan schieten, dat investeerders en toeristen nog erger wegtrekken dan nu al het geval is. Thailand wil serieus genomen worden als democratie, niet als onderdrukkende dictatuur.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Toeristen horen op die plekken in Bangkok NU gewoon even niet te zijn PUNT! En rampen toeristen zijn er voor eigen rekening.
Maar als al die akties en demonstraties elders in het land doorzetten, begint het aardig op een burgerooorlog te lijken. Die rooien hebben gewoon hun hand overspeeld door steeds maar met aanvullende eisen te komen. Vannacht even flink doorhalen met die M16's en morgen de hogedrukreiniger er over en dan is het op woensdag weer business as usual.
Hoop dat dat nog even zo blijft want ik ben bijna klaar met mijn dingen hierquote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:04 schreef Asskicker14 het volgende:
Voor wie zijn leven wilt wagen, vliegtickets naar Bangkok zijn nu belachelijk goedkoop.
Voor het geval dat al zo is, als ik tijd had om nu wat vakantiedagen op nemen, zou ik echt niet twijfelen maar gewoon gaan. Ook in Bangkok zijn er nog zoveel gebieden waar echt NIETS aan de hand is. Maar er schijnen her en der in het land al road blocks door die rooien te worden opgeworpen. Dat is niet echt lekker als je met bus of auto reist natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:04 schreef Asskicker14 het volgende:
Voor wie zijn leven wilt wagen, vliegtickets naar Bangkok zijn nu belachelijk goedkoop.
Welke maatschappijen dan?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:04 schreef Asskicker14 het volgende:
De enige hoop is dat de ´roden´ geen wraak gaan nemen in andere delen van het land. Doen ze dat wel is de burgeroorlog er.quote:Op woensdag 19 mei 2010 05:34 schreef Gaoxing het volgende:
En het leger lijkt nu inderdaad hardhandig in te grijpen..... Vreselijk blij dat wij weg zijn, maar misselijk van het nieuws. Het kan niet meer anders, maar mijn god, wat zal hier van komen?
Op nu.nlquote:Leiders roodhemden geven strijd op
Uitgegeven: 19 mei 2010 09:05
Laatst gewijzigd: 19 mei 2010 09:42
BANGKOK - De leiders van de roodhemden in Bangkok geven de strijd op. Vijf leiders hebben zich woensdag overgegeven aan de Thaise autoriteiten.
Thais leger valt kamp binnen slideshow video
Toen zij bekendmaakten dat zij het kamp van de anti-regeringsdemonstranten wilden opbreken om meer doden te voorkomen, kwamen vlakbij granaten tot ontploffing. Meer dan vijftig mensen zouden gewond zijn geraakt, waaronder de Nederlandse correspondent Michel Maas.
Maas deed ter plekke verslag van de gebeurtenissen in de Thaise hoofdstad voor Radio 1 en liet op zijn twitterpagina weten een schampschot opgelopen in zijn schouder.
Maas werd van achteren geraakt, toen hij wegrende tijdens een vuurgevecht tussen leger en demonstranten. De kogel zou vanuit de richting van het leger gekomen zijn. Hij maakt het goed.
Aanval
Woensdagochtend opende het leger de aanval op het kamp. Soldaten in pantservoertuigen braken door de barricade van het kampement waar de roodhemden al weken bivakkeren. De militairen schoten met scherp.
Twee roodhemden en een Italiaanse persfotograaf werden gedood. Nog eens twee buitenlandse journalisten liepen kogelwonden op, onder wie de Nederlander Michel Maas.
Tv-beelden
Het kamp van de roodhemden was gebarricadeerd met bamboestokken en autobanden. De troepen braken daar met pantservoertuigen doorheen. Een tv-station in Thailand heeft woensdag de beelden getoond van vier leiders van de protestbeweging, die door de politie in hechtenis zijn genomen.
''Ik roep iedereen op naar huis te gaan'', zei Nattawut Saikuar, het gezicht van de 'doodshemden', in een interview. Saikuar riep zijn aanhangers op zich te begeven naar een plaats waar bussen staan, waarmee ze de hoofdstad kunnen verlaten.
Onder controle
Volgens het leger is de situatie in Bangkok inmiddels onder controle. De operatie tegen de betogers, die zich wekenlang hadden verschanst in een uitgestrekt kampement in het centrum van de miljoenenstad, is inmiddels opgeschort.
Oftewel het einde is nog niet in zichtquote:Op woensdag 19 mei 2010 08:55 schreef Bowny het volgende:
Wraak nemen is gestartIn Udon hebben ze net een gemeentehuis in de fik gezet
waar kijk jij dan? naar mijn idee nog steeds zelfde prijsquote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:04 schreef Asskicker14 het volgende:
oneerlijkquote:Op woensdag 19 mei 2010 10:16 schreef Bowny het volgende:
Lang leve voor een airline werken, 80 euro all-in voor een retourtje
Het kan nu echt alle kanten op gaan.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan dit serieus op een burgeroorlog uitlopen? Ik wil eigenlijk niet voor een 2e keer in een half jaar tijd mijn vakantie voor mijn neus voorbij zien gaan (in februari wilde we naar Disney met de trein en toen was net dat treinongeluk)
Ja, echt niet alleen Central World. Ook politiebureau, Stock Exchange of Thailand, MK Restaurant. Siam Theatre is al vernietigd.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:04 schreef Flammie het volgende:
Ik heb begrepen dat Central world in de fik staat?
Nounou, wat een lolquote:Op woensdag 19 mei 2010 11:09 schreef Zwansen het volgende:
Lol, ze maken allemaal hun eigen land kapot. Er gaat zo natuurlijk geen hond op vakantie naar Thailand.
zitten ze ook al bij die grote warenhuizen? ben de naam ff kwijt. Of is dat Central World...?quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:06 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja, echt niet alleen Central World. Ook politiebureau, Stock Exchange of Thailand, MK Restaurant. Siam Theatre is al vernietigd.
Ja, dat is dus CentralWorld en Siam Theatre (bij Siam Square en Ratchaprasong).quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:14 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
zitten ze ook al bij die grote warenhuizen? ben de naam ff kwijt. Of is dat Central World...?
Wij ook niet, kan alleen maar speculeren.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:16 schreef Vasco09 het volgende:
Kan er totaal geen inschatting van maken.
Kun je ook je reisschema voor de komende jaren vertellen? Dan weet ik welke plekken ik moet gaan mijdenquote:Op woensdag 19 mei 2010 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan dit serieus op een burgeroorlog uitlopen? Ik wil eigenlijk niet voor een 2e keer in een half jaar tijd mijn vakantie voor mijn neus voorbij zien gaan (in februari wilde we naar Disney met de trein en toen was net dat treinongeluk)
Lach er maar om, was echt een deceptie toen. We stonden al op Brussel-Zuid, half uurtje na het ongeluk. Geen treinen meer richting Disneyquote:Op woensdag 19 mei 2010 11:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Kun je ook je reisschema voor de komende jaren vertellen? Dan weet ik welke plekken ik moet gaan mijden.
Jongequote:Op woensdag 19 mei 2010 13:28 schreef Flammie het volgende:
Ik krijg nieuws dat thailand nu ook bang is voor invading countries als burma en cambodia waar ze eik ook al tijdje mee clinchen... die kunnen dalijk als het land zwak is naarbinnen rennen en de boel nog meer op stelten zetten.. maar ook dat is suggestief gesproken natuurlijk.
Ik ook niet.. het is maar iets wat ik gehoord hebquote:Op woensdag 19 mei 2010 13:31 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Jonge
Daar geloof ik echt helemaal niks van. Cambodja en Myanmar zijn zo'n beetje de grootste faalstaten van Azië.
Ja, echt te bizar voor woorden.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:38 schreef Bowny het volgende:
Als ik die foto's van Central World bekijk......KIP-PE-VEL!
O M G.....
Ik zou zweren dat ik daar net op geantwoord had. Bij deze een redelijk actuele lijst:quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:30 schreef Guppyfriend het volgende:
CentralWorld![]()
Ik ben benieuwd of ze Siam Paragon ook aanvallen... Daar in de kelders zit Ocean World... Arme visjes
Dat schap met die condooms en scheermesjes is anders nog aardig vol................quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:54 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Run op supermarkten door het straatverbod dat om 8 uur ingaat (over 1 uur).
http://twitpic.com/1p47wc
geen bloedbad, wel een burgeroorlog.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:18 schreef Flammie het volgende:
Op het moment denk ik dat niemand een bloedbad wil dus ik weet niet wat het leger gaat doen (met in het achterhoofd houdende dat ze internationaal in de gaten gehoudne worden) maar aan de andere kant moet er snel iets gaan gebeuren want een mad-max brandende post-apocalyptische stad wil ook niemand hebben.
Die reds blijven toch met aanvullende eisen komen.
Ik denk dat niemand echt een inschatting kan maken op het moment.
waarom zou je in godsnaam nu naar Thailand gaan?quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:47 schreef Bowny het volgende:
Ik zit te denken om vanavond of morgen naar Thailand te gaan, ben ik nog gedekt door de verzekering, gezien het advies van BuZa?
Dat denk ik wel, als je maar gaat voordat ze een volledig negatief reisadvies uitvaardigen. Want je verzekering zal toch niet ophouden wanneer je onderweg bent. En is dat wel zo dan zal Buza wel weer het nodige regelen voor de gestranden. Ik denk dat ik ook maar een heel klein beetje zou twijfelen en van het standpunt uit zou gaan dat als de KLM crew het veilig genoeg vindt om te gaan en dan lekker 5 dagen vakantie in het Lebua Hotel te vieren, dan zal het voor mij ook wel veilig zijn.quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:47 schreef Bowny het volgende:
Ik zit te denken om vanavond of morgen naar Thailand te gaan, ben ik nog gedekt door de verzekering, gezien het advies van BuZa?
Ik weet het, maar het doet het lekker voor de beeldvorming. En een paar daagjes aan het zwembad van het Lebua is ook geen straf, toch? Alleen vliegt je zakgeld er wel snel doorheen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:58 schreef Bowny het volgende:
Het is trouwens niet 5 dagen feest vieren, ze moeten in de tussentijd ook nog even op en neer naar TPE
Agree!quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik weet het, maar het doet het lekker voor de beeldvorming. En een paar daagjes aan het zwembad van het Lebua is ook geen straf, toch? Alleen vliegt je zakgeld er wel snel doorheen.
Je maakt een grapje zeker.quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:09 schreef marcb1974 het volgende:
Heeft de koning zich al uitgesproken?
quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:55 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, als je maar gaat voordat ze een volledig negatief reisadvies uitvaardigen. Want je verzekering zal toch niet ophouden wanneer je onderweg bent. En is dat wel zo dan zal Buza wel weer het nodige regelen voor de gestranden. Ik denk dat ik ook maar een heel klein beetje zou twijfelen en van het standpunt uit zou gaan dat als de KLM crew het veilig genoeg vindt om te gaan en dan lekker 5 dagen vakantie in het Lebua Hotel te vieren, dan zal het voor mij ook wel veilig zijn.
Ik vlieg door naar Chiang Mai maar daar schijnt het ook te gaan gebeuren binnenkort.quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:17 schreef Sinceria het volgende:
Bizar allemaal. Ik stop maar even met de voorbereidingen voor mijn reis (binnenlandse vluchten boeken etc.). Hoewel ik het wel met Flammie eens ben: als het vliegveld nog open is ga ik erheen. Kijken of ik meteen door kan reizen naar Hanoi bijvoorbeeld.
@ Gaoxing: succes met de hele situatie, lijkt me spannend nu in Thailand te zitten met je kinderen. Merk je er iets van waar jij zit?
Dat was vanmiddag al op GeenStijl.quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:18 schreef Sinceria het volgende:
Linkje Hart van Nederland:
http://www.hartvannederla(...)ote-chaos-in-bankok/
Ja, tis wel even spannend. Wanneer ga je?quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:22 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ik vlieg door naar Chiang Mai maar daar schijnt het ook te gaan gebeuren binnenkort.
Nja, voor mij was het nieuw.quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:36 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dat was vanmiddag al op GeenStijl.
Die kunnen heel moeilijk gaan doen. Als het een negatief reisadvies wordt ben je misschien wel niet meer verzekerd zelfs.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:47 schreef mindyourstep het volgende:
HOe zit het met de verzekering bij dit advies ?
Wil gewoon gaan
Die regering kan beter blijven zitten en met harde hand de orde herstellen. Het is toch van de ratten besnuffeld wat die rooien daar uitgehaald hebben met het hele Central World Complex in de as te zetten. De tegenstellingen die er al waren zullen alleen maar groter worden. Het wordt nu echt de rooien tegenover de rest van weldenkend Thailand. En laten we hopen dat door deze akties de rooien alle symphatie verloren hebben. De mijne in ieder geval al wel.quote:Op woensdag 19 mei 2010 18:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wel is het verstandig om na deze acties toch het aftreden van de regering af te kondingen en nieuwe verkiezingen uit te schrijven, al is het alleen maar om de rust terug te brengen in het land, want je zult uiteindelijk toch met de hele bevolking verder moeten.
Die stemmen zijn volgens mij voor 200 Baht per stuk te koop.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:41 schreef Flammie het volgende:
Verder gaan die rode door deze terreur een volgende verkiezing waarschijnlijk ook niet meer winnen....
Ik denk dat een paar verzekeringsclaims aan de adressen van financiers aanmerkelijk efficienter zijn....quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:47 schreef Flammie het volgende:
En die rode mogen wat mij betreft ook Central World lekker met hun allen opnieuw gaan bouwen door harde arbeid te verrichten...
Daar zat ik dus ook aan te denken, en het enige wat ik me kan bedenken is dat er in MBK, naar ik vermoed, nogal wat rooie symphatisanten handel drijven terwijl wanneer je niet minstens tot de Thai upper middlie class behoort, je dus ook niet in Central World gaat winkelen. Want om nu te zeggen dat het allemaal zo lekker goedkoop is, oeps, was in CW, nee dus. Ik vond dat CW nu altijd zo'n typische mall voor Thais die wersterse merkkleding willen kopen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:31 schreef YebCar het volgende:
waarom slopen ze die oude MBK center niet ipv Central World...
maargoed...er staat er in Pattaya ook nog 1tje
Ja dat is ook de reden. De armen die de grootste en "duurste" mall van Bangkok slopen. Arm versus rijk. Ook lag het lekker dichtbij het protestcentrum, precies op Ratchaprasong Intersection.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar zat ik dus ook aan te denken, en het enige wat ik me kan bedenken is dat er in MBK, naar ik vermoed, nogal wat rooie symphatisanten handel drijven terwijl wanneer je niet minstens tot de Thai upper middlie class behoort, je dus ook niet in Central World gaat winkelen. Want om nu te zeggen dat het allemaal zo lekker goedkoop is, oeps, was in CW, nee dus. Ik vond dat CW nu altijd zo'n typische mall voor Thais die wersterse merkkleding willen kopen.
quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die regering kan beter blijven zitten en met harde hand de orde herstellen. Het is toch van de ratten besnuffeld wat die rooien daar uitgehaald hebben met het hele Central World Complex in de as te zetten. De tegenstellingen die er al waren zullen alleen maar groter worden. Het wordt nu echt de rooien tegenover de rest van weldenkend Thailand. En laten we hopen dat door deze akties de rooien alle symphatie verloren hebben. De mijne in ieder geval al wel.
Hmmm toch leek Paragon me net zo bereikbaar, en veel duurder (althans.... ik ken weinig malls met zowel een ferrari-, als een lamborghiniwinkel -en zo nog een paar, maar ik ben schrikbarend slecht in automerken-quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:09 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ja dat is ook de reden. De armen die de grootste en "duurste" mall van Bangkok slopen. Arm versus rijk. Ook lag het lekker dichtbij het protestcentrum, precies op Ratchaprasong Intersection.
Voor zover ik de beelden heb kunnen zien lag voor het ZEN complex echt een heel kampement roodhemden, bij Paragon was dat veel minder, in de chaos die ontstond was het gemakkelijker bij het ZEN complex e.e.a. uit te halen dan bij Siam Paragon, het is ook afhankelijk hoe de veiligheidsdiensten waren opgesteld.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:08 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Hmmm toch leek Paragon me net zo bereikbaar, en veel duurder (althans.... ik ken weinig malls met zowel een ferrari-, als een lamborghiniwinkel -en zo nog een paar, maar ik ben schrikbarend slecht in automerken-). Ik heb steeds het gevoel gehad dat het wel iets met Central te maken had.
Het ZEN complex lag precies op Ratchaprasong intersection. Ze konden met z'n allen dus inderdaad makkelijk vanuit het eigen kampement het hele complex laten uitbranden.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:35 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Voor zover ik de beelden heb kunnen zien lag voor het ZEN complex echt een heel kampement roodhemden, bij Paragon was dat veel minder, in de chaos die ontstond was het gemakkelijker bij het ZEN complex e.e.a. uit te halen dan bij Siam Paragon, het is ook afhankelijk hoe de veiligheidsdiensten waren opgesteld.
Maar goed, ik was er niet bij, dus misschien zit ik er helemaal naast, maar ik kan mij zo voorstellen dat niet elk shopping center een even makkelijk doelwit was, zeker omdat er ook private security firma's zijn ingehuurd, door de duurdere hotels en shoppings malls, en die private security deinsen niet terug voor geweld, en dat weet de rode demonstrant Somchai ook wel.
Goh, mag je dan ook vertellen hoe je denkt over de corrupte politiemacht?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:42 schreef Flammie het volgende:
Ik wil me aanmelden voor ฉันรักเมืองไทย - chan rak mueang thai - ik hou van thailand
een tv programma waarin farangs aan het woord komen (meestal in het Thais) en vertellen over hun verhouding met Thailand. Het scheelt dat ik een van de bois ken die dat programma maakt maar eigenlijk kan iedereen mailen/bellen afaik. Nadat een aantal vrienden van me dit hebben gedaan wist ik het zeker!!
Ik laat het wel zien wanneer het ooit zo ver is
Ik heb daar geen ervaring mee dus zal ik dat ook niet doenquote:Op woensdag 26 mei 2010 09:15 schreef kasper het volgende:
[..]
Goh, mag je dan ook vertellen hoe je denkt over de corrupte politiemacht?
De politie die bv. vooral buitenlanders bekeurt die zonder helm op een brommer rijden terwijl op dat zelfde moment er Thaise moeders met 3 kinderen op 1 brommer langstuffen. Allen zonder helm...
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:42 schreef Flammie het volgende:
LeukWat ga je studeren
Spa Wellness& Thai Holisitic Management (is een minor!)
2,5 maand naar Bali??? Ook voor studie neem ik aan? Het is een prachtig eiland, maar zo groot is het namelijk ook weer nietquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:13 schreef -SweetDreams- het volgende:
Volgend jaar ga ik studeren voor 2,5 maand in Thailand (Bangkok), hebben jullie tips qua visum aanvragen of tickets boeken? Daarna ga ik 2,5 maand naar Bali!
Klopt, daar ook 2,5 maand studerenquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:14 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
2,5 maand naar Bali??? Ook voor studie neem ik aan? Het is een prachtig eiland, maar zo groot is het namelijk ook weer niet
quote:Op woensdag 26 mei 2010 09:15 schreef kasper het volgende:
[..]
Goh, mag je dan ook vertellen hoe je denkt over de corrupte politiemacht?
De politie die bv. vooral buitenlanders bekeurt die zonder helm op een brommer rijden terwijl op dat zelfde moment er Thaise moeders met 3 kinderen op 1 brommer langstuffen. Allen zonder helm...
Ik ben ook nog nooit bekeurd geweest. Sowieso zie ik niet in waarom ik in een programma over de corrupte politiemacht moet gaan vertellen want dat is een heel ander onderwerp.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:10 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik ben daar juist nooit zonder helm bekeurdNou was dat wel op die feesteilandjes.
Zit ik over 3 maanden weer, fijn drie weken lang eiland-hoppenMet als klap op de vuurpijl full moon eind augustus! Whooohoo.
Die Full Moon pak ik ook even mee. Heb je al een slaapplek geboekt of zie je wel waar je slaapt? Hoorde dat rond de Full Moon de meeste overnachtingsplekken volgeboekt zijn.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:10 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik ben daar juist nooit zonder helm bekeurdNou was dat wel op die feesteilandjes.
Zit ik over 3 maanden weer, fijn drie weken lang eiland-hoppenMet als klap op de vuurpijl full moon eind augustus! Whooohoo.
Corruptie is een wijd en zijd verspreid probleem in Thailand.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:44 schreef Flammie het volgende:
Ik ben ook nog nooit bekeurd geweest. Sowieso zie ik niet in waarom ik in een programma over de corrupte politiemacht moet gaan vertellen want dat is een heel ander onderwerp.
Mwah, was er twee jaar geleden en als je 'n aantal nachten van tevoren al op Koh Phangan gaat zitten lukt je dat makkelijk, zeker eind augustus gezien dat niet het hoogseizoen is. Bovendien zijn de nachten voor de full moon minstens zo leukquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Die Full Moon pak ik ook even mee. Heb je al een slaapplek geboekt of zie je wel waar je slaapt? Hoorde dat rond de Full Moon de meeste overnachtingsplekken volgeboekt zijn.
Dat lijkt me ook wel zo verstandig als wilt dat die opname ook daadwerkelijk wordt uitgezonden. Maar dat het gros van de (verkeers)politie bij tijd en wijle gewoon corrupt is, is gewoon een feit. Zeker als ze in hun eentje opereren. Zelfs de Thais moeten er zo nu en dan aan geloven. Je krijgt gewoon de keus om 2 tot 3 briefjes van honderd baht onder je paspoort te schuiven en geen bon, of wel een bon en dan betaal je waarschijnlijk het 10 voudige. Geen idee wat die BIB's verdienen, maar dat zal niet al te veel zijn. En Buzz is zelf ook wel eens door zo'n BIB genaaid toen ik een peuk in een put mikte. Omdat ze met z'n tweeen waren kon ik wel even 2000 Baht aftikken. Ach, je leert ervan zullen we maar zeggen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:05 schreef Flammie het volgende:
maar ik denk niet dat ik het over corruptie, de ovehreid en de politiemacht ga hebben nee
Ah, ik heb die auto-resize/topic gallery functie aan staan. Is het mogelijk de grootte van de foto's te bepalen als je ze post?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Mooie OP, maar de foto's zijn ENORM!! En de mobiele layout van FOK! resized niet...
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:22 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ah, ik heb die auto-resize/topic gallery functie aan staan. Is het mogelijk de grootte van de foto's te bepalen als je ze post?
1 |
Ik doe nu gewoon img=200. Thanks!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:55 schreef speknek het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
(of het is y,x, dat weet ik nooit)
Huh? Ik doe als major Tourism Managment, dit is gewoon een heel semesterquote:Op woensdag 26 mei 2010 20:10 schreef dieselnoi het volgende:
Rare studie ga je volgens. Eerst 2.5 jaar spa wellness en holistic management als een minor (wat is je major dan?) in thailand doen. dan 2.5 jaar een andere opleiding in bali.
Dit vind ik wel een hele rare constructie met sowieso 1 hele opmerkelijke minor.
Al gedacht om te mailen?quote:Op zondag 6 juni 2010 23:21 schreef Gwunnik het volgende:
Ola, ik heb (ook) een vraagje mbt Thailand...
Ik ga er in juli naartoe, yay! Wil dan de full moon party van 28 juli op Koh Phangan gaan doen, maar kom bij het boeken van een bungalow steeds de term 'Full-moon surcharge' tegen. Wat wil dat zeggen? Extra kosten voor de periodes rond een full-moon party neem ik aan, maar gaat die over alle dagen die je reserveert? Of alleen een x aantal dagen voor/na het feest? Kan echt nergens vinden wat het nou precies inhoudtwat het nog vager maakt is dat sommige sites er helemaal niet over beginnen, terwijl het bij ander wel weer staat aangegeven...
Als iemand het me uit kan leggen, much appreciated!
Je wilt er toch sowieso bij zijn?quote:Op zondag 6 juni 2010 23:36 schreef Gwunnik het volgende:
Yep, heb het betreffende resort al een mail gestuurd, maar wil niet te lang treuzelen ivm beschikbaarheid e.d. heb geen idee hoe lang het kan gaan duren. Heb ook menig FAQ en natuurlijk google afgestruint met een verscheidenheid aan zoektermen. Helaas weinig resultaat
Gewoon boeken heb ik ook wel over gedacht, maar het scheelt imho een behoorlijk bedrag... lastig :S
Hier wat informatie erover: http://wikitravel.org/en/Bangkok_to_Ho_Chi_Minh_City_overlandquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:20 schreef travelman het volgende:
We hebben volgend plan: Bangkok-Cambodja-Ho Chi Minh City. We hebben hier 3 weken de tijd voor, zijn er mensen die deze route al gedaan hebben?!
Nooit aaneengesloten in zijn geheel. In de loop der tijd wel alle stukken gedaan. En als je niet wilt vliegen kan ik je de volgende alternatieve route zeker aanbevelen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:20 schreef travelman het volgende:
We hebben volgend plan: Bangkok-Cambodja-Ho Chi Minh City. We hebben hier 3 weken de tijd voor, zijn er mensen die deze route al gedaan hebben?!
Wij waren vorig jaar zo'n 5 euro per nacht kwijt voor een prima bungalow, volgens mij Black en White op Koh Pha Ngan, Had Rin. Prima appartement, ik geloof zelfs met airco, en fijn van steen ipv een houten hutje.quote:Op maandag 7 juni 2010 09:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik neem aan dat het gewoon hogere kosten zijn omdat het Full Moon party is en dat ze dan alles toch wel verhuren. Zie het als een hoogseizoen in een hoogseizoen.
Wat vroegen ze voor een nacht trouwens? Moet ook nog boeken voor de Full Moon in augustus.
B&W vond ik echt niks - uitgewoond door lonelyplanetersquote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:34 schreef Taurus het volgende:
[..]
Wij waren vorig jaar zo'n 5 euro per nacht kwijt voor een prima bungalow, volgens mij Black en White op Koh Pha Ngan, Had Rin. Prima appartement, ik geloof zelfs met airco, en fijn van steen ipv een houten hutje.
Het zijn wel lelijke appartementen maar dat boeit toch niet als je voor de full moon komt? Ons appartement was niet ranzig of iets dergelijks, het was gewoon wat simpel.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 17:11 schreef Ripley het volgende:
[..]
B&W vond ik echt niks - uitgewoond door lonelyplaneters
Maak je niet druk en ga gewoon... Je zult een mooie tijd hebbenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:53 schreef Steven184 het volgende:
Even een kickje, het reisadvies voor Thailand staat nog steeds op 4. Dus ben benieuwd of dat zo blijft. Nog een maandje en dan gaan we.
We gaan zeker ongeacht reisadvies, alleen noorden misschien mijden.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:03 schreef Flammie het volgende:
[..]
Maak je niet druk en ga gewoon... Je zult een mooie tijd hebbenVeel plezier
Huhquote:Op zondag 27 juni 2010 01:10 schreef BBeun het volgende:
Waar kan ik in Nederland Thaitea kopen, ik begin het zo te missen nu het op is.
Laten we hopen dat het reisadvies voorlopig blijft zoals het is. Dan is het in ieder geval op sommige plaatsen niet zo overlopen met van die wannabe lonelyplanet kenners. Ik begrijp dat dit voor de business wat minder aantrekkelijk is, maar ik zie de voordelen wel in, om voor een kwart van de rack rate in een 5* resort te verblijven als afsluiting van wéér een Thailland trip. (nog 9 weken....)quote:Op zondag 27 juni 2010 11:56 schreef GoLaos.nl het volgende:
Ik drink geen koffie maar heb in Maleisië volgens mij ook weleens zoiets op. Of het was thee met melk en ijs?
Laten we hopen dat het reisadvies voor Thailand snel weer helemaal positief is. Dat is niet alleen voor het Thaise toerisme goed, ook voor buurlanden zoals Laos is het welkom.
quote:zo 27 jun 2010, 12:44
Toeristen Thailand gewond door botsing boten
BANGKOK - Twee speedboten met Thaise en westerse toeristen zijn zaterdag in de Golf van Thailand op elkaar gebotst. Door het ongeluk raakten zeker 33 mensen gewond. Twee opvarenden worden nog vermist. Dat meldden lokale media zondag.
Het ongeluk gebeurde in de avond. De speedboten brachten bezoekers naar een strandfeest op het eiland Koh Phangan. De 'full moon party' die daar elke maand op het strand gehouden wordt, is vooral bij toeristen in trek.
Volgens een woordvoerder van een ziekenhuis zijn onder de slachtoffers vijf Australiërs, twee Britten, een Ier en iemand uit Singapore.
Je kan het zelf maken. Genoeg recepten op internet.quote:Op zondag 27 juni 2010 16:54 schreef BBeun het volgende:
Ja thaitea is iets van melk en dan met ijs er doorheen. Echt super lekker. Maar waar kan je het in nederland kopen?
Dat lijkt wel zo, maar met die altijd maar weer fluctuerende baht heb ik er ooit één trip eens meer dan 50 Bt in een Euro gehad. Meestal was het toch 46 tot 48 max. Dus dan kost alles terplekke nu zo'n 15% meer. Als ik dat afzet tegen een ticketprijs die nu ongeveer 200 tot 250 euro goedkoper is dan een paar jaar geleden (op de momenten dat ik vlieg dus), valt het allemaal wel weer heel erg mee natuurlijk. En daarbij komt dat praktisch alles in Thailand bij 40 Bt in een Euro nog steeds spotgoedkoop is zolang je maar wegblijft uit de toeristische hotspots, zelfs in Bangkok wanneer je de weg weet.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:58 schreef APK het volgende:
Zolang je nog maar 40 baht voor een euro krijgt is het nou niet bepaald voordelig.
Tja, ik nou eenmaal over het algemeen toeristquote:Op zondag 27 juni 2010 21:49 schreef buzz1291 het volgende:
Dat lijkt wel zo, maar met die altijd maar weer fluctuerende baht heb ik er ooit één trip eens meer dan 50 Bt in een Euro gehad. Meestal was het toch 46 tot 48 max. Dus dan kost alles terplekke nu zo'n 15% meer. Als ik dat afzet tegen een ticketprijs die nu ongeveer 200 tot 250 euro goedkoper is dan een paar jaar geleden (op de momenten dat ik vlieg dus), valt het allemaal wel weer heel erg mee natuurlijk. En daarbij komt dat praktisch alles in Thailand bij 40 Bt in een Euro nog steeds spotgoedkoop is zolang je maar wegblijft uit de toeristische hotspots, zelfs in Bangkok wanneer je de weg weet.
een woord nachttrein en zelf kaartje kopenquote:Op woensdag 30 juni 2010 16:24 schreef mindyourstep het volgende:
Iemand reisadvies betreffende :
Bangkok > Udon Thani > Chang Mai > Koh Samui > Bangkok ?
Wil leuk rondje maken en de busjes zo veel mogelijk skippen.
Die vliegen niet rond geloof ik ? Moet je dan telkens terug naar Bangkok ?quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:33 schreef speknek het volgende:
Ik zou lekker vliegen, met AirAsia is het nauwelijks duurder, je hebt langer de tijd op de plek waar je wil zijn en bent niet gebroken.
Maar de nachttrein is veel leuker, kost 8 dollar, en je komt sóchtends om 7:00 uur ontspannen aan op Samuiquote:Op woensdag 30 juni 2010 18:33 schreef speknek het volgende:
Ik zou lekker vliegen, met AirAsia is het nauwelijks duurder, je hebt langer de tijd op de plek waar je wil zijn en bent niet gebroken.
Allereerst betaal je in Thailand niet met dollars. En acht dollar zei je? Zeker 3e klas op van die hardhouten bankjes en geen airco? En dan lijkt me zo'n 250 Baht wel heel erg weinig voor die trip. Ik zit niet zo heel vaak, zeg maar nooit, in die tariefsklasse, maar het lijkt me onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:58 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Maar de nachttrein is veel leuker, kost 8 dollar, en je komt sóchtends om 7:00 uur ontspannen aan op Samui![]()
Dat gaat echt niet lukken denk ik. Air berlin vliegt in augustus vanaf rond 600. En emirates is nu ook vanaf 670 ten opzichte van 600 vorige week.quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:28 schreef YebCar het volgende:
ik wil weer een weekje bkk phu doen in augustus
vorige week zag ik nog vluchten vanaf dusseldorf voor 460 euro
nu zijn ze allemaal flink duurder.....wie weet er ergens nog wat goedkopere vluchten te vinden?
En De Vries Reizen schijnt nog een aanbieding te hebben voor 492 euro met Mahan Airquote:Op dinsdag 6 juli 2010 03:23 schreef Stringer het volgende:
[..]
Dat gaat echt niet lukken denk ik. Air berlin vliegt in augustus vanaf rond 600. En emirates is nu ook vanaf 670 ten opzichte van 600 vorige week.
Aeroflot zou je nog wel kunnen proberen! (als je daar mee wil vliegen)
Vrouwen moeten een hoofddoek op het vliegveld waar je toch bijna 3 uur moet blijven. Als dat een paar honderd euro scheelt, doe jij dan niet voor die paar uurtjes een doekje om je hoofd (die overigens verstrekt worden in de vilegtuigen zelf)?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 09:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En De Vries Reizen schijnt nog een aanbieding te hebben voor 492 euro met Mahan Air. Neem wel een boerka mee, want je moet dan wel in Teheran overstappen
Is dat zo? Ik kan me er niet echt iets van voorstellen eigenlijk. Ervaring?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:47 schreef Bowny het volgende:
Ha! Jullie zullen nog versteld zijn hoe modern Iran en haar inwoners zijn. Het regime is slecht, don't blame the citizens
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Vrouwen moeten een hoofddoek op het vliegveld waar je toch bijna 3 uur moet blijven. Als dat een paar honderd euro scheelt, doe jij dan niet voor die paar uurtjes een doekje om je hoofd (die overigens verstrekt worden in de vilegtuigen zelf)?
Bedankt voor de -edit-quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:00 schreef UIO_AMS het volgende:
Kunnen we het vanaf nu weer gewoon over Thailand hebben? Dat in plaats van het misnoegen van sommigen onder jullie hier over de moslimwereld uitgebreid te bespreken. Of het wel en wee van de Iranese luchtvaartmaatschappijen.
quote:Op woensdag 7 juli 2010 14:01 schreef buzz1291 het volgende:
Bedankt voor de -edit-
Het was dus niet het uiten van misnoegen naar de moslimwereld doch een reden waarom ik op een trip naar THAILAND nooit een tussestop in Teheran zou (willen) maken. Je leest dus slecht, en anders wel heel selectief gezien de voorgaande berichten over hetzelfde onderwerp die je wel laat staan.
Als je cash in euro's bedoeld, 100-200 euro moet genoeg zijn, en eingelijk alleen maar te gebruiken voor emergency.quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat is een beetje schappelijk om mee te nemen aan cash voor de eerste paar dagen (we doen een groepsrondreis waarin bijna alles al is geregeld verder..)
quote:Op donderdag 8 juli 2010 13:48 schreef buzz1291 het volgende:
Deze ATM berekent geen kosten:
http://www.aeonthailand.com/lang/en/menu/AEON_ATM
En ook met een groepsreis blijven je uitgaven niet aleen beperkt tot emergencies lijkt me zo. 100-200 euro ofwel 4000 tot 8000 Baht lijkt me redelijk weinig als je ook nog wel eens van een versnapering wilt genieten of een Thaise massage om maar een dwarsstraat te noemen. Ik neem aan dat de reis wat langer duurt dan een week.
Maar goed waar hebben we het over? éénmaal 150 Bt betalen om max 20000Bt te pinnen. Ik zou zeggen gewoon op Survarnabhumi na de douane rechts uit de flank en dan zie je wel rechts ergens een ATM en als je die mist, loop je aan het einde van de terminal zo tegen 2 ATM's aan. Kan niet missen.
quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ben wel van plan om vanuit NL alvast THB mee te nemen eigenlijk. Voor mijn gevoel vind ik dat gewoon prettiger. Een paar honderd euro aan THB lijkt me voldoende voor de eerste dagen (al beginnen we wel in Bangkok). Ik weet ook echt niet hoe het uitgavepatroon zal zijn, dat merken we wel binnen enkele dagen. Daarnaast hebben we idd onze pinpassen en creditcards bij de hand indien nodig. Ik ga vandeweek denk ik gewoon vast wat THB bestellen bij de bank.
Idd, ik neem altijd voor de zekerheid wel wat cash euro's mee, voor het geval er een pin storing oid id in Bangkok.quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:47 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dan betaal je de GWK-Travelex omwisselkoers, en naast deze schandalige koers ook nog eens transactiekosten.
Ik begrijp opzich de gedachte wel van lokale valuta al op zak willen hebben, maar in Thailand, als je uit het vliegtuig stapt struikel je al over de wisselkantoren die geen commissie vragen, daarnaast bij de bagageband struikel je over dezelfde wisselkantoren, en vervolgens na de douane struikel je nogmaals over de wisselkantoren, om vervolgens na het komen in het publieke gedeelte je nogmaals over de wisselkantoren struikelt....
Maar goed, doe wat je niet laten kunt, bedenk wel, volgens de huidige GWK Travelex koers krijg je voor 100 euro 3495 THB, + 3,25 transactiekosten (En de GWK-Travelex koers is de koers die de mainstream banken in Nederland, (Rabobank, ABN AMRO / FORTIS en SNS ook hanteren aangezien zij via deze partij de vreemde valuta opkopen en verkopen).
Bij een wisselkantoro van de bangkokbank (of welke bank dan ook) op de airport krijg je op dit moment 4052 THB voor dezelfde euro en betaal je geen transactiekosten.
Is echt onnodig.quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ben wel van plan om vanuit NL alvast THB mee te nemen eigenlijk. Voor mijn gevoel vind ik dat gewoon prettiger. Een paar honderd euro aan THB lijkt me voldoende voor de eerste dagen (al beginnen we wel in Bangkok). Ik weet ook echt niet hoe het uitgavepatroon zal zijn, dat merken we wel binnen enkele dagen. Daarnaast hebben we idd onze pinpassen en creditcards bij de hand indien nodig. Ik ga vandeweek denk ik gewoon vast wat THB bestellen bij de bank.
Jawel, dat kan gewoon.quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:25 schreef Bowny het volgende:
Kan dat, THB bij de bank halen? Ik dacht namelijk dat je de THB niet mag "importeren/exporteren".
Tussen het pinnen van die Bahts en het nemen van een taxi is het wel verstandig om één van die 1000 Baht flappen te wisselen ( door bv een flesje water te kopen in de supermarkt daar vlakbij) want die taxi chauffeurs willen nog wel eens "moeilijk" kunnen wisselen. En als je de expressway neemt, moet je ook nog de tol van 25 + 40??? Bt betalen. Het is maar dat je het weet.quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:59 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Idd, ik neem altijd voor de zekerheid wel wat cash euro's mee, voor het geval er een pin storing oid id in Bangkok.
maar het eeerste wat ik doe is in de vlieghal wat Bath's pinnen, en dan de taxi pakken, thais geld meenemen van hier is absoluut niet nodig
Betalen met 1000 baht is vrijwel onmogelijk in taxi's. Ik heb vaak al moeite met 500 baht.quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tussen het pinnen van die Bahts en het nemen van een taxi is het wel verstandig om één van die 1000 Baht flappen te wisselen ( door bv een flesje water te kopen in de supermarkt daar vlakbij) want die taxi chauffeurs willen nog wel eens "moeilijk" kunnen wisselen. En als je de expressway neemt, moet je ook nog de tol van 25 + 40??? Bt betalen. Het is maar dat je het weet.
Lekker belangrijk.quote:Op zondag 11 juli 2010 18:57 schreef Maikuuul het volgende:
Ik ga 1 augustus met Mahan Air naar Bangkok echter hebben we een tussenlanding in Iran.
Ik heb op internet gelezen dat in Teheran een hoofddoek gedragen moet worden, maar moeten ook de benen bedekt worden of kan ze gewoon met de benen bloot het vliegveld betreden ?
Wie o wie weet dit ?
Een hoofddoek moet inderdaad gedragen worden op de tussenstop van een kleine 3 uur. Mahan Air heeft het liefst dat je deze bij hebt maar het is absoluut geen probleem als je die vergeet of gewoon niet mee neemt, dan zul je er een van het vliegtuigpersoneel krijgen. Benen en armen moeten ook bedekt worden.quote:Op zondag 11 juli 2010 18:57 schreef Maikuuul het volgende:
Ik ga 1 augustus met Mahan Air naar Bangkok echter hebben we een tussenlanding in Iran.
Ik heb op internet gelezen dat in Teheran een hoofddoek gedragen moet worden, maar moeten ook de benen bedekt worden of kan ze gewoon met de benen bloot het vliegveld betreden ?
Wie o wie weet dit ?
quote:Op maandag 12 juli 2010 15:12 schreef travelman het volgende:
We vertrekken komende vrijdag naar Bangkok; daar willen we eerst 2-3 dagen relaxen en ter plekke zien we wel hoe we verder gaan reizen.
Even wat vragen: wat kost de taxi van het vliegveld naar Khao San Road?
Weet iemand nog een leuk hotel in de buurt van Khao San Road? Ik kwam deze net tegen 20,- per nacht: http://inn.khaosanpalace.com. Ziet er wel okay uit.
Je kan beter de Airport Express bus nemen van 150 baht, AE4 gaat direct naar Khao San Road.quote:Op maandag 12 juli 2010 15:12 schreef travelman het volgende:
We vertrekken komende vrijdag naar Bangkok; daar willen we eerst 2-3 dagen relaxen en ter plekke zien we wel hoe we verder gaan reizen.
Even wat vragen: wat kost de taxi van het vliegveld naar Khao San Road?
Weet iemand nog een leuk hotel in de buurt van Khao San Road? Ik kwam deze net tegen 20,- per nacht: http://inn.khaosanpalace.com. Ziet er wel okay uit.
Dank je! Heb zelf geen zin/tijd om uitgebreid een hotel te zoeken en het is wel lekker om bij aankomst een hotel te hebben. We willen er 2-3 dagen blijven en dan verder, in die tijd zoeken we wel een leuk hotel voor als we terugvliegen. Maar als je nog een hotel met zwembad weet, hoor ik het graag!!quote:Op maandag 12 juli 2010 20:32 schreef buzz1291 het volgende:
Leuke adviezen allemaal om in het backpackers walhalla van BKK te komen, maar ik zou, zeker de eerste keer gewoon een taxi nemen. Gewoon naar dat tafeltje bij die meter taxi's, kan niet missen, adres opgeven en dan krijg je een papiertje. Laat dat papiertje aan de chauffeur zien, maar geef het NOOIT uit handen, want als je dat . doet zegt die chauffeur, bijna gegarandeerd, meter broke i make you good price. Niet doen dus. meter aan of uitstappen. Kosten zullen idd 250 tot 300 bt zijn + 50 bt surcharge omdat je van het vliegveld vertrekt en dan ook nog 25+40 bt tol (naar KSR denk ik dat je nog een keer 35bt tol betaalt). Dus al met al voor een eurootje of 8 zit je 3 kwartier tot een uur in de taxi.
Maar een hotel op KSR voor 800 Bt (20 euro)? Zwaar overtrokken prijs, in waarschijnlijk een doorgangshuis. Voor dat geld heb je elders een 2 kamer apartement van 50m2. OK, moet je de weg een beetje weten.
Niet bang voor knokkelkoorts dan?quote:
Ik koop altijd gewoon zo'n Thais flesje, zit volgens mij 22% in en dat werkt prima.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Welk percentage DEET gebruikte jullie in de tijd dat jullie in Thailand waren? En wat is wijsheid. Hogere factor, wat slecht is voor de huid, of een lagere maar dan de kans lopen op beten?
quote:
Het werkt voor geen meter. Het lijkt wel of ik minder gestoken werd als ik het niet gebruikte.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Welk percentage DEET gebruikte jullie in de tijd dat jullie in Thailand waren? En wat is wijsheid. Hogere factor, wat slecht is voor de huid, of een lagere maar dan de kans lopen op beten?
Twintrix = 25 jaar hoor. Alsnog wel lang...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Bedankt voor de tips mbt DEET. Ik heb via mijn vaccinatiecenter een bon gekregen waarbij ik een DEET spray van 40% voor, ik geloof, de helft van de prijs krijg dus die bestel ik vandaag maar.
En APK: in het gele boekje staat als het goed is bij de stempel hoelang je bent ingeënt. Bij DTP is dat 10 jaar dus deze prik zul je opnieuw moeten halen.
Misschien is het slim om, mocht je opnieuw voor hepatitis moeten worden ingeënt, meteen de twintrix te pakken welke bestaat uit 3 spuiten. Hiermee ben je levenslang beschermd.
2 zwembaden ook goed? Rambuttri Village Inn op Soi Rambuttri (kent elke taxichauffeur)...net om de hoek van Khao San...iets rustiger maar nog steeds backpacker central...hotel is vrij nieuw, super schoon en heeft 2 zwembaden op het dak.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:37 schreef travelman het volgende:
Maar als je nog een hotel met zwembad weet, hoor ik het graag!!
Ow.......moest je voor Thailand allerlei rotzooi tot je nemen dan?quote:Op maandag 12 juli 2010 23:29 schreef Flammie het volgende:
Ik heb die zooi in die kleine 2 jaar dat ik in Thailand was echt nog nooit gebruikt ofzo....
Nou ja dat adviseerde de mensen... vaccinatie, anti zon, anti mug blablaquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:56 schreef Bowny het volgende:
[..]
Ow.......moest je voor Thailand allerlei rotzooi tot je nemen dan?Ik reis al 10 jaar de hele wereld over zonder spuitjes en zalfjes
Volgens mij wordt je ook gewoon een beetje bang gemaakt hoor. Is goed voor de economie.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:03 schreef Flammie het volgende:
[..]
Nou ja dat adviseerde de mensen... vaccinatie, anti zon, anti mug blabla
ja, dat zal het zijn.. want iedereen weet natuurlijk dat dat toeristen trekt, niet ? Gewoon het zekere voor het onzekere nemen en ff die DEET opdoen imo.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:31 schreef stijn_ het volgende:
[..]
Volgens mij wordt je ook gewoon een beetje bang gemaakt hoor. Is goed voor de economie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |