Die worden vriendelijk verzocht op te zoutenquote:Op maandag 17 mei 2010 01:06 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
En onschuldige mannelijke burgers of toeristen die toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plek zijn?
Het lijkt mij dat ze niet eens hun hotel uit kunnen zonder doodgeschoten te worden?quote:Op maandag 17 mei 2010 01:12 schreef Flammie het volgende:
[..]
Die worden vriendelijk verzocht op te zouten
Het lijkt mij dat dat wel mee gaat vallenquote:Op maandag 17 mei 2010 01:14 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat ze niet eens hun hotel uit kunnen zonder doodgeschoten te worden?
Redshirts warn of civil war as Thai troops told to shoot on sightquote:Op maandag 17 mei 2010 01:14 schreef Flammie het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat dat wel mee gaat vallen
quote:Normally it takes me 30-40 minutes to get from my university to my apartment. Today I left the university at around 14.20 PM local Bangkok time. Took the usual way home, everything was fine until I got stuck in huge traffic not too far from where I live, 10 minutes into the traffic I heard explosions coming from somewhere not far from where I was sitting in my car, suddenly motor bike drivers stopped on the other side of the road, and looked back, then they started looking my way and started shouting and waving their hands and telling everybody to u-turn. The u-turn was near me, I u-turned and decided to take another way home, through Victory Monument, as I arrived to Victory Monument there was police everywhere there, and huge traffic as well, in the end of the road, there was a road block by soldiers, so I had to take another way back home, where I was stuck in traffic as well, in the end of the day, I arrived back home at around 18.30 PM local time.
Ernstig is het zeker maar het lijkt me sterk dat toeristen die hun hotel uitkomen zomaar afgeschoten wordenquote:Op maandag 17 mei 2010 01:17 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Redshirts warn of civil war as Thai troops told to shoot on sight
Het lijkt me dat het vrij ernstig is.![]()
Hier zijn de exacte danger areas: http://maps.google.co.th/maps/ms?hl=en-GB&ie=UTF8&msa=0&msid=116480606892254086046.0004817fafbb87b0951c0&ll=13.774066,100.521126&spn=0.116707,0.214577&z=12&source=embed
Ik denk dat als je daar nu nog bent, dat je weet welke gevaren je loopt.quote:Op maandag 17 mei 2010 01:06 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
En onschuldige mannelijke burgers of toeristen die toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plek zijn?
Ik dacht de hele tijd dat ik nog wel gewoon zou gaan, maar Bangkok wordt nu echt onveilig geloof ik.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 03:32 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Even wat beelden om de sfeer aan te geven:
http://goo.gl/FcvT
http://goo.gl/X1k6
http://goo.gl/5d2A
http://tweetphoto.com/22444701
Oftewel: ga er niet heen, ze schieten rustig door op journalisten en andere onschuldigen. Het is echt levensgevaarlijk daar.
Dat zou ik gewoon doen ja. En als je landt kan je naar Pattaya.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:47 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik dacht de hele tijd dat ik nog wel gewoon zou gaan, maar Bangkok wordt nu echt onveilig geloof ik.
Wellicht toch beter om bij een reis door te vliegen naar het noorden of zuiden
Nu is dat niet helemaal mijn ding, maar het vliegtuig naar Koh Samui is ook zo gepaktquote:Op maandag 17 mei 2010 12:12 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dat zou ik gewoon doen ja. En als je landt kan je naar Pattaya.
Toeristen horen op die plekken in Bangkok NU gewoon even niet te zijn PUNT! En rampen toeristen zijn er voor eigen rekening.quote:Op maandag 17 mei 2010 01:06 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Voor het noorden en oosten zijn ook al waarschuwingen af gegeven. Het enige zijn de eilanden nog.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:47 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik dacht de hele tijd dat ik nog wel gewoon zou gaan, maar Bangkok wordt nu echt onveilig geloof ik.
Wellicht toch beter om bij een reis door te vliegen naar het noorden of zuiden
De rooien hebben amper wapens, in theorie zijn ze kansloos inderdaad. Maar de regering heeft het probleem dat als zij gaan schieten, dat investeerders en toeristen nog erger wegtrekken dan nu al het geval is. Thailand wil serieus genomen worden als democratie, niet als onderdrukkende dictatuur.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Toeristen horen op die plekken in Bangkok NU gewoon even niet te zijn PUNT! En rampen toeristen zijn er voor eigen rekening.
Maar als al die akties en demonstraties elders in het land doorzetten, begint het aardig op een burgerooorlog te lijken. Die rooien hebben gewoon hun hand overspeeld door steeds maar met aanvullende eisen te komen. Vannacht even flink doorhalen met die M16's en morgen de hogedrukreiniger er over en dan is het op woensdag weer business as usual.
Hoop dat dat nog even zo blijft want ik ben bijna klaar met mijn dingen hierquote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:04 schreef Asskicker14 het volgende:
Voor wie zijn leven wilt wagen, vliegtickets naar Bangkok zijn nu belachelijk goedkoop.
Voor het geval dat al zo is, als ik tijd had om nu wat vakantiedagen op nemen, zou ik echt niet twijfelen maar gewoon gaan. Ook in Bangkok zijn er nog zoveel gebieden waar echt NIETS aan de hand is. Maar er schijnen her en der in het land al road blocks door die rooien te worden opgeworpen. Dat is niet echt lekker als je met bus of auto reist natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:04 schreef Asskicker14 het volgende:
Voor wie zijn leven wilt wagen, vliegtickets naar Bangkok zijn nu belachelijk goedkoop.
Welke maatschappijen dan?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:04 schreef Asskicker14 het volgende:
De enige hoop is dat de ´roden´ geen wraak gaan nemen in andere delen van het land. Doen ze dat wel is de burgeroorlog er.quote:Op woensdag 19 mei 2010 05:34 schreef Gaoxing het volgende:
En het leger lijkt nu inderdaad hardhandig in te grijpen..... Vreselijk blij dat wij weg zijn, maar misselijk van het nieuws. Het kan niet meer anders, maar mijn god, wat zal hier van komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |