abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81611250
Wraak nemen is gestart In Udon hebben ze net een gemeentehuis in de fik gezet
  Moderator woensdag 19 mei 2010 @ 09:46:56 #77
155227 crew  Guppy
dus
pi_81612576
quote:
Leiders roodhemden geven strijd op

Uitgegeven: 19 mei 2010 09:05
Laatst gewijzigd: 19 mei 2010 09:42

BANGKOK - De leiders van de roodhemden in Bangkok geven de strijd op. Vijf leiders hebben zich woensdag overgegeven aan de Thaise autoriteiten.

Thais leger valt kamp binnen slideshow video
Toen zij bekendmaakten dat zij het kamp van de anti-regeringsdemonstranten wilden opbreken om meer doden te voorkomen, kwamen vlakbij granaten tot ontploffing. Meer dan vijftig mensen zouden gewond zijn geraakt, waaronder de Nederlandse correspondent Michel Maas.
Maas deed ter plekke verslag van de gebeurtenissen in de Thaise hoofdstad voor Radio 1 en liet op zijn twitterpagina weten een schampschot opgelopen in zijn schouder.

Maas werd van achteren geraakt, toen hij wegrende tijdens een vuurgevecht tussen leger en demonstranten. De kogel zou vanuit de richting van het leger gekomen zijn. Hij maakt het goed.

Aanval
Woensdagochtend opende het leger de aanval op het kamp. Soldaten in pantservoertuigen braken door de barricade van het kampement waar de roodhemden al weken bivakkeren. De militairen schoten met scherp.
Twee roodhemden en een Italiaanse persfotograaf werden gedood. Nog eens twee buitenlandse journalisten liepen kogelwonden op, onder wie de Nederlander Michel Maas.

Tv-beelden
Het kamp van de roodhemden was gebarricadeerd met bamboestokken en autobanden. De troepen braken daar met pantservoertuigen doorheen. Een tv-station in Thailand heeft woensdag de beelden getoond van vier leiders van de protestbeweging, die door de politie in hechtenis zijn genomen.
''Ik roep iedereen op naar huis te gaan'', zei Nattawut Saikuar, het gezicht van de 'doodshemden', in een interview. Saikuar riep zijn aanhangers op zich te begeven naar een plaats waar bussen staan, waarmee ze de hoofdstad kunnen verlaten.

Onder controle
Volgens het leger is de situatie in Bangkok inmiddels onder controle. De operatie tegen de betogers, die zich wekenlang hadden verschanst in een uitgestrekt kampement in het centrum van de miljoenenstad, is inmiddels opgeschort.
Op nu.nl
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_81613182
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 08:55 schreef Bowny het volgende:
Wraak nemen is gestart In Udon hebben ze net een gemeentehuis in de fik gezet
Oftewel het einde is nog niet in zicht
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_81613363
Nee het is zeker nog niet over, als ik Twitter zo volg.
  woensdag 19 mei 2010 @ 10:11:24 #80
278495 CompleetZuivelonbijt
ik verdien 60k per jaar,en jij
pi_81613411
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:04 schreef Asskicker14 het volgende:
Voor wie zijn leven wilt wagen, vliegtickets naar Bangkok zijn nu belachelijk goedkoop.
waar kijk jij dan? naar mijn idee nog steeds zelfde prijs
ga eens koffie halen
pi_81613523
Ik zie de goedkopere prijzen ook niet echt
pi_81613590
Lang leve voor een airline werken, 80 euro all-in voor een retourtje
  woensdag 19 mei 2010 @ 10:19:48 #83
pi_81613732
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:16 schreef Bowny het volgende:
Lang leve voor een airline werken, 80 euro all-in voor een retourtje
oneerlijk
ga eens koffie halen
pi_81614778
Er is erg veel aan de hand nu. De situatie is erg onvoorspelbaar en grote chaos. De roden lijken alles in brand te willen steken en nu de leiding weg is, is het moeilijk te zeggen wat er verder gaat gebeuren.

- Heel veel gebouwen staan in brand, onder meer op Siam Square
- Thaise en buitenlandse journalisten worden aangevallen door de roden, sommigen op Twitter schreeuwen noodkreten uit
- De roden spreiden naar de provincies, o.a. het gemeentehuis van Udon Thani is aan het uitbranden. Ook roden in Khon Kaen en binnenkort in Samut Prakan
pi_81615147
Kan dit serieus op een burgeroorlog uitlopen? Ik wil eigenlijk niet voor een 2e keer in een half jaar tijd mijn vakantie voor mijn neus voorbij zien gaan (in februari wilde we naar Disney met de trein en toen was net dat treinongeluk)
pi_81615340
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan dit serieus op een burgeroorlog uitlopen? Ik wil eigenlijk niet voor een 2e keer in een half jaar tijd mijn vakantie voor mijn neus voorbij zien gaan (in februari wilde we naar Disney met de trein en toen was net dat treinongeluk)
Het kan nu echt alle kanten op gaan.

Channel 3 en TAN Network zijn uit de lucht omdat ze aangevallen worden door roden. Journalisten wordt aangeraden de groene band niet te gebruiken, omdat ook zij nu targets zijn. De noodkreten op Twitter zijn echt niet prettig en de situatie lijkt onvoorspelbaarder dan ooit.

"People are stuck in the Channel 3 Building and crying out for help."

Ook wordt brandweerpersoneel aangevallen, waardoor veel gebouwen in brand staan. Het lijkt wel of de woede zich nu op alles en iedereen richt.

http://tweetphoto.com/23038911

Het lijkt erger dan ooit.
pi_81615477
Ik heb begrepen dat Central world in de fik staat?
pi_81615544
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:04 schreef Flammie het volgende:
Ik heb begrepen dat Central world in de fik staat?
Ja, echt niet alleen Central World. Ook politiebureau, Stock Exchange of Thailand, MK Restaurant. Siam Theatre is al vernietigd.
  woensdag 19 mei 2010 @ 11:09:21 #89
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_81615653
Lol, ze maken allemaal hun eigen land kapot. Er gaat zo natuurlijk geen hond op vakantie naar Thailand.
  woensdag 19 mei 2010 @ 11:10:15 #90
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_81615685
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:09 schreef Zwansen het volgende:
Lol, ze maken allemaal hun eigen land kapot. Er gaat zo natuurlijk geen hond op vakantie naar Thailand.
Nounou, wat een lol
stupidity has become as common as common sense was before
pi_81615704
Jammer voor het toerisme als Vietnam en Maleisie ofzo nu hun slagen gaan slaan op die markt... maar ik denk dat Thailand dan hun prijzen weer naar beneden moet gaan halen willen ze nog concurreren... en misschien lullig om te stellen maar dat is voordelig voor veel mensen die business in thailand hebben.

Het is natuurlijk klote dat het nu zo een puinhoop is daar niet van, maar ik ga me daar natuurlijk niet door laten tegenhouden Als het vliegtuig gaat, ga ik ook.
  woensdag 19 mei 2010 @ 11:14:11 #92
pi_81615840
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:06 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Ja, echt niet alleen Central World. Ook politiebureau, Stock Exchange of Thailand, MK Restaurant. Siam Theatre is al vernietigd.
zitten ze ook al bij die grote warenhuizen? ben de naam ff kwijt. Of is dat Central World...?
ga eens koffie halen
pi_81615914
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:14 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:

[..]

zitten ze ook al bij die grote warenhuizen? ben de naam ff kwijt. Of is dat Central World...?
Ja, dat is dus CentralWorld en Siam Theatre (bij Siam Square en Ratchaprasong).
pi_81615954
Ik ben van plan om in december naar Thailand te gaan. Ik ben benieuwd hoe de situatie dan is? Zou dit op de lange termijn door gaan werken, of is dit binnen een maand of 2 opgelost? Kan er totaal geen inschatting van maken.
pi_81616086
Op het moment denk ik dat niemand een bloedbad wil dus ik weet niet wat het leger gaat doen (met in het achterhoofd houdende dat ze internationaal in de gaten gehoudne worden) maar aan de andere kant moet er snel iets gaan gebeuren want een mad-max brandende post-apocalyptische stad wil ook niemand hebben.

Die reds blijven toch met aanvullende eisen komen.

Ik denk dat niemand echt een inschatting kan maken op het moment.
pi_81616107
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:16 schreef Vasco09 het volgende:
Kan er totaal geen inschatting van maken.
Wij ook niet, kan alleen maar speculeren.
  woensdag 19 mei 2010 @ 11:40:12 #97
8369 speknek
Another day another slay
pi_81617057
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Kun je ook je reisschema voor de komende jaren vertellen? Dan weet ik welke plekken ik moet gaan mijden .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_81617268
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:40 schreef speknek het volgende:

[..]

Kun je ook je reisschema voor de komende jaren vertellen? Dan weet ik welke plekken ik moet gaan mijden .
Lach er maar om, was echt een deceptie toen. We stonden al op Brussel-Zuid, half uurtje na het ongeluk. Geen treinen meer richting Disney
pi_81617925
Nu zijn ze ook banden aan het verbranden bij de rivier in chiang mai...
pi_81621002
CentralWorld shopping mall in Siam Square staat op het punt in te storten:

http://yfrog.com/afffuckj
http://yfrog.com/5autmmj
http://yfrog.com/cam87yj

Dit is echt ongelooflijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')