Op nu.nlquote:Leiders roodhemden geven strijd op
Uitgegeven: 19 mei 2010 09:05
Laatst gewijzigd: 19 mei 2010 09:42
BANGKOK - De leiders van de roodhemden in Bangkok geven de strijd op. Vijf leiders hebben zich woensdag overgegeven aan de Thaise autoriteiten.
Thais leger valt kamp binnen slideshow video
Toen zij bekendmaakten dat zij het kamp van de anti-regeringsdemonstranten wilden opbreken om meer doden te voorkomen, kwamen vlakbij granaten tot ontploffing. Meer dan vijftig mensen zouden gewond zijn geraakt, waaronder de Nederlandse correspondent Michel Maas.
Maas deed ter plekke verslag van de gebeurtenissen in de Thaise hoofdstad voor Radio 1 en liet op zijn twitterpagina weten een schampschot opgelopen in zijn schouder.
Maas werd van achteren geraakt, toen hij wegrende tijdens een vuurgevecht tussen leger en demonstranten. De kogel zou vanuit de richting van het leger gekomen zijn. Hij maakt het goed.
Aanval
Woensdagochtend opende het leger de aanval op het kamp. Soldaten in pantservoertuigen braken door de barricade van het kampement waar de roodhemden al weken bivakkeren. De militairen schoten met scherp.
Twee roodhemden en een Italiaanse persfotograaf werden gedood. Nog eens twee buitenlandse journalisten liepen kogelwonden op, onder wie de Nederlander Michel Maas.
Tv-beelden
Het kamp van de roodhemden was gebarricadeerd met bamboestokken en autobanden. De troepen braken daar met pantservoertuigen doorheen. Een tv-station in Thailand heeft woensdag de beelden getoond van vier leiders van de protestbeweging, die door de politie in hechtenis zijn genomen.
''Ik roep iedereen op naar huis te gaan'', zei Nattawut Saikuar, het gezicht van de 'doodshemden', in een interview. Saikuar riep zijn aanhangers op zich te begeven naar een plaats waar bussen staan, waarmee ze de hoofdstad kunnen verlaten.
Onder controle
Volgens het leger is de situatie in Bangkok inmiddels onder controle. De operatie tegen de betogers, die zich wekenlang hadden verschanst in een uitgestrekt kampement in het centrum van de miljoenenstad, is inmiddels opgeschort.
Oftewel het einde is nog niet in zichtquote:Op woensdag 19 mei 2010 08:55 schreef Bowny het volgende:
Wraak nemen is gestartIn Udon hebben ze net een gemeentehuis in de fik gezet
waar kijk jij dan? naar mijn idee nog steeds zelfde prijsquote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:04 schreef Asskicker14 het volgende:
Voor wie zijn leven wilt wagen, vliegtickets naar Bangkok zijn nu belachelijk goedkoop.
oneerlijkquote:Op woensdag 19 mei 2010 10:16 schreef Bowny het volgende:
Lang leve voor een airline werken, 80 euro all-in voor een retourtje
Het kan nu echt alle kanten op gaan.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan dit serieus op een burgeroorlog uitlopen? Ik wil eigenlijk niet voor een 2e keer in een half jaar tijd mijn vakantie voor mijn neus voorbij zien gaan (in februari wilde we naar Disney met de trein en toen was net dat treinongeluk)
Ja, echt niet alleen Central World. Ook politiebureau, Stock Exchange of Thailand, MK Restaurant. Siam Theatre is al vernietigd.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:04 schreef Flammie het volgende:
Ik heb begrepen dat Central world in de fik staat?
Nounou, wat een lolquote:Op woensdag 19 mei 2010 11:09 schreef Zwansen het volgende:
Lol, ze maken allemaal hun eigen land kapot. Er gaat zo natuurlijk geen hond op vakantie naar Thailand.
zitten ze ook al bij die grote warenhuizen? ben de naam ff kwijt. Of is dat Central World...?quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:06 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja, echt niet alleen Central World. Ook politiebureau, Stock Exchange of Thailand, MK Restaurant. Siam Theatre is al vernietigd.
Ja, dat is dus CentralWorld en Siam Theatre (bij Siam Square en Ratchaprasong).quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:14 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
zitten ze ook al bij die grote warenhuizen? ben de naam ff kwijt. Of is dat Central World...?
Wij ook niet, kan alleen maar speculeren.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:16 schreef Vasco09 het volgende:
Kan er totaal geen inschatting van maken.
Kun je ook je reisschema voor de komende jaren vertellen? Dan weet ik welke plekken ik moet gaan mijdenquote:Op woensdag 19 mei 2010 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan dit serieus op een burgeroorlog uitlopen? Ik wil eigenlijk niet voor een 2e keer in een half jaar tijd mijn vakantie voor mijn neus voorbij zien gaan (in februari wilde we naar Disney met de trein en toen was net dat treinongeluk)
Lach er maar om, was echt een deceptie toen. We stonden al op Brussel-Zuid, half uurtje na het ongeluk. Geen treinen meer richting Disneyquote:Op woensdag 19 mei 2010 11:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Kun je ook je reisschema voor de komende jaren vertellen? Dan weet ik welke plekken ik moet gaan mijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |