abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81966297
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:10 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik ben daar juist nooit zonder helm bekeurd Nou was dat wel op die feesteilandjes.

Zit ik over 3 maanden weer, fijn drie weken lang eiland-hoppen Met als klap op de vuurpijl full moon eind augustus! Whooohoo.
Die Full Moon pak ik ook even mee. Heb je al een slaapplek geboekt of zie je wel waar je slaapt? Hoorde dat rond de Full Moon de meeste overnachtingsplekken volgeboekt zijn.
pi_81966789
Dat is volgens mij nogal een toeristische trekpleister ja
  donderdag 27 mei 2010 @ 13:47:47 #178
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_81968267
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:44 schreef Flammie het volgende:
Ik ben ook nog nooit bekeurd geweest. Sowieso zie ik niet in waarom ik in een programma over de corrupte politiemacht moet gaan vertellen want dat is een heel ander onderwerp.
Corruptie is een wijd en zijd verspreid probleem in Thailand.
Het lijkt niet meer dan normaal dat je behalve de goede kanten, ook de mindere kanten van het land belicht.
Wellicht dat het de kijkers aan het denken zet.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_81969062
De kijkers zijn de Thaise bevolking. Buiten Thailand is het niet echt bekend volgens mij. Verder heeft niemand dat ooit gedaan en is het ook niet de insteek van het programma, maar wellicht dat andere TV programma's daar beter voor geschikt zijn. De vraag is of dat ook uitgezonden zal worden

Ik heb geen slechte ervaringen met politieagenten en ik vertel gewoon wat over mijn ervaringen waarschijnlijk Sowieso moet ik me eerst nog eens aan gaan melden maar ik denk niet dat ik het over corruptie, de ovehreid en de politiemacht ga hebben nee
pi_81972050
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Die Full Moon pak ik ook even mee. Heb je al een slaapplek geboekt of zie je wel waar je slaapt? Hoorde dat rond de Full Moon de meeste overnachtingsplekken volgeboekt zijn.
Mwah, was er twee jaar geleden en als je 'n aantal nachten van tevoren al op Koh Phangan gaat zitten lukt je dat makkelijk, zeker eind augustus gezien dat niet het hoogseizoen is. Bovendien zijn de nachten voor de full moon minstens zo leuk Stuk rustiger maar zelfde feestgelegenheden. En een stuk rustiger voor de full moon betekent nog steeds enorm veel feestgangers.
Wij hebben toen niets gereserveerd maar zijn gewoon zo'n vier a vijf dagen van tevoren daar al rond gaan zoeken naar een plekkie, prima bungalow gevonden op drie minuten loop afstand van Had Rin beach.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 22:25:25 #181
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_82078527
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:05 schreef Flammie het volgende:
maar ik denk niet dat ik het over corruptie, de ovehreid en de politiemacht ga hebben nee
Dat lijkt me ook wel zo verstandig als wilt dat die opname ook daadwerkelijk wordt uitgezonden. Maar dat het gros van de (verkeers)politie bij tijd en wijle gewoon corrupt is, is gewoon een feit. Zeker als ze in hun eentje opereren. Zelfs de Thais moeten er zo nu en dan aan geloven. Je krijgt gewoon de keus om 2 tot 3 briefjes van honderd baht onder je paspoort te schuiven en geen bon, of wel een bon en dan betaal je waarschijnlijk het 10 voudige. Geen idee wat die BIB's verdienen, maar dat zal niet al te veel zijn. En Buzz is zelf ook wel eens door zo'n BIB genaaid toen ik een peuk in een put mikte. Omdat ze met z'n tweeen waren kon ik wel even 2000 Baht aftikken. Ach, je leert ervan zullen we maar zeggen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_82117592
Wij willen met 4 man een villa huren ergens in Thailand van ~20 juli tot ~20 augustus. We kunnen ongeveer 3000-3500 euro spenderen aan de villa. Het liefste zouden we dicht bij het strand zitten en in een rustige omgeving. Waar raden jullie ons aan om naar toe te gaan en via welke sites kunnen we het beste naar villa's zoeken?
  maandag 31 mei 2010 @ 08:22:31 #183
29393 MK9
in BKK
pi_82131573
De grootste markt voor dat soort villa's is op Koh Samui en Phuket.

http://www.phuketvillarentals.com/villas.php
http://www.thailand-villas.com/
...Not all those who wander are lost...
pi_82136321
Wat is een BIB?

Ik weet dat het waarschijnlijk een politieagent of ambtenaar is maar ik kan niet helemaal afleiden waar die afkorting vandaan komt.
pi_82136505
Boy(s) in Brown?
pi_82138058
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:48 schreef Melochan het volgende:
Boy(s) in Brown?
Ik dacht het wel maar weet het niet zeker
pi_82161112
jezus. Elke community heeft ook weer zijn eigen afkortingen. Echt hardstikke irritant is dat soms.

Ik kwam laatst ook net in de auto tuning scene kijken en daar worden ook met termen rondgeslingerd. En als noob ben je natuurlijk te bang om even te vragen wat zo een afkortingen betekent. Je moet echt een paar maanden op zulke fora rondhangen voordat je het uit de context hebt uitgevisd wat het nou allemaal betekent.
pi_82173304
Ik zocht het gewoon op op Google hoor. Een van de eerste hits volgens mij. Heb verder ook niks met Thailand. Als wil ik wel een keer Krabi en Kho Phi Phi.
pi_82194254
Ik heb ff een nieuwe OP gefabriceerd, die meer in lijn is met die van Laos en Cambodja en die wat rustiger is:

Thailand

Thailand is een land in Zuidoost-Azië, ingeklemd tussen de Andaman Zee en de Golf van Thailand, en grenst aan Myanmar (Birma), Laos, Cambodja en Maleisië.

Enkele feiten over het land
Officiële naam: Koninkrijk Thailand
Hoofdstad: Bangkok
Onafhankelijk sinds: 1180 (van het Khmer-rijk)
Munteenheid: Baht (THB)
Religie: Theravada Boeddhisme
Oppervlakte: 513.115 km2 (0,4% water), vergelijkbaar met Frankrijk
Inwoners: 65.905.410 (2009)
Bevolkingsdichtheid: 128,4 inwoners per vierkante kilometer (2009)

Bezienswaaardigheden in het land
Bijna teveel om op te noemen - door een tropisch klimaat, mooie stranden, een fascinerende cultuur, lekker eten en prachtige tempels is Thailand de populairste bestemming in Azië. De stad Bangkok met z'n vele tempels is een aanrader, net als een trekking rondom Chiang Mai, de oude ruïnes van Sukhothai en Ayutthaya, alsook een van de prachtige strandbestemmingen (Phuket, Krabi, Ko Phi Phi, Ko Chang, etc).

Een paar foto's:

Sukhothai

Grand Palace, Bangkok

Wat Pho, Bangkok

Khao San Road, Bangkok

Wat Phra Si Sanphet, Ayutthaya

Ko Pha Ngan

Siam Square, Bangkok

Patong Beach, Phuket

Erawan National Park, Kanchanaburi

Informatieve websites
  • Deze openingspost
  • Accomodatie reserveren in heel Thailand
  • Khao San Road
  • Het grote 'Hoe kom ik goedkoop van A naar B'-topic
  • Reisnieuws en aanbiedingen-topic
  • Reisverslagen van FOK!ers in Azië
  • Sawadee, portal voor toeristen naar Thailand
  • Thailand op Wikitravel
  • Thais consulaat in Amsterdam
  • The Nation - voor de politieke situatie in Thailand
  • Tourism Thailand
  • Tripadvisor Thailand
  • VirtualTourist Thailand
  • WaarBenJij.Nu Thailand

Vorige delen:
    1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26

[ Bericht 6% gewijzigd door Athlon_2o0o op 01-06-2010 19:20:21 ]
  •   Moderator dinsdag 1 juni 2010 @ 16:18:56 #190
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_82194385
    Mooie OP, maar de foto's zijn ENORM!! En de mobiele layout van FOK! resized niet...
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_82194572
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 16:18 schreef Guppyfriend het volgende:
    Mooie OP, maar de foto's zijn ENORM!! En de mobiele layout van FOK! resized niet...
    Ah, ik heb die auto-resize/topic gallery functie aan staan. Is het mogelijk de grootte van de foto's te bepalen als je ze post?
      dinsdag 1 juni 2010 @ 16:22:42 #192
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_82194586
    Oneens met de nieuwe OP, de huidige is juist geniaal en staan prima tips in. De foto's zijn veel te groot voegen eigenlijk weinig toe.
      dinsdag 1 juni 2010 @ 16:52:17 #193
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_82196058
    Doe er dan ook wat pics van de redshirts in
    Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
      dinsdag 1 juni 2010 @ 16:55:13 #194
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_82196186
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 16:22 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Ah, ik heb die auto-resize/topic gallery functie aan staan. Is het mogelijk de grootte van de foto's te bepalen als je ze post?
    1[img=x,y]http://imgurl.jpg[/img]

(of het is y,x, dat weet ik nooit)
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_82202339
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 16:55 schreef speknek het volgende:

[..]
    [ code verwijderd ]

(of het is y,x, dat weet ik nooit)
    Ik doe nu gewoon img=200. Thanks!
    pi_82209032
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 20:10 schreef dieselnoi het volgende:
    Rare studie ga je volgens. Eerst 2.5 jaar spa wellness en holistic management als een minor (wat is je major dan?) in thailand doen. dan 2.5 jaar een andere opleiding in bali.

Dit vind ik wel een hele rare constructie met sowieso 1 hele opmerkelijke minor.
    Huh? Ik doe als major Tourism Managment, dit is gewoon een heel semester
    die de hogeschool aanbied in het buitenland hoezo is dat nu raar?
      woensdag 2 juni 2010 @ 02:44:39 #197
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_82221128
    Natuurlijk is dat niet raar. Lijkt me erg leuk zelfs. Maar diesel verward maanden met jaren, geloof ik.
      zondag 6 juni 2010 @ 23:21:32 #198
    10881 Gwunnik
    TIM the enchanter...
    pi_82423623
    Ola, ik heb (ook) een vraagje mbt Thailand...

Ik ga er in juli naartoe, yay! Wil dan de full moon party van 28 juli op Koh Phangan gaan doen, maar kom bij het boeken van een bungalow steeds de term 'Full-moon surcharge' tegen. Wat wil dat zeggen? Extra kosten voor de periodes rond een full-moon party neem ik aan, maar gaat die over alle dagen die je reserveert? Of alleen een x aantal dagen voor/na het feest? Kan echt nergens vinden wat het nou precies inhoudt wat het nog vager maakt is dat sommige sites er helemaal niet over beginnen, terwijl het bij ander wel weer staat aangegeven...

Als iemand het me uit kan leggen, much appreciated!
    -- There are some who call me...... ... ... 'Tim' ... (!)
    pi_82424063
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 23:21 schreef Gwunnik het volgende:
    Ola, ik heb (ook) een vraagje mbt Thailand...

Ik ga er in juli naartoe, yay! Wil dan de full moon party van 28 juli op Koh Phangan gaan doen, maar kom bij het boeken van een bungalow steeds de term 'Full-moon surcharge' tegen. Wat wil dat zeggen? Extra kosten voor de periodes rond een full-moon party neem ik aan, maar gaat die over alle dagen die je reserveert? Of alleen een x aantal dagen voor/na het feest? Kan echt nergens vinden wat het nou precies inhoudt wat het nog vager maakt is dat sommige sites er helemaal niet over beginnen, terwijl het bij ander wel weer staat aangegeven...

Als iemand het me uit kan leggen, much appreciated!
    Al gedacht om te mailen?
      zondag 6 juni 2010 @ 23:36:09 #200
    10881 Gwunnik
    TIM the enchanter...
    pi_82424390
    Yep, heb het betreffende resort al een mail gestuurd, maar wil niet te lang treuzelen ivm beschikbaarheid e.d. heb geen idee hoe lang het kan gaan duren. Heb ook menig FAQ en natuurlijk google afgestruint met een verscheidenheid aan zoektermen. Helaas weinig resultaat

Gewoon boeken heb ik ook wel over gedacht, maar het scheelt imho een behoorlijk bedrag... lastig :S
    -- There are some who call me...... ... ... 'Tim' ... (!)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')