Paniekzaaier. Doe eens rustig.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:02 schreef Japsnars het volgende:
ALLE MENSEN RENNEN INEENS WEG, WHAT THE FUCK
Sorryquote:
Nouja, lijkt me sterk dat het in scene is gezet als er mensen worden weggedragen door politie agenten.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:03 schreef livelink het volgende:
Het leek wel in scene gezet. Ik vraag me af wat er aan de hand is.
ik ookquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:04 schreef Gtaboy107 het volgende:
Onwel geworden, ik schrok me de pleuris joh.
Idd,quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:04 schreef Gtaboy107 het volgende:
Lijkt me niet dat iedereen keihard wegrent als alleen iemand flauwvalt...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:04 schreef Japsnars het volgende:
Blijkt iemand onwel te zijn geworden maar dan ga je toch niet gillen en rennen?
Ik hoorde ook harde knallen.
Dat dus.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:05 schreef chufi het volgende:
Niks aan de hand een paar mensen die schreeuwden en gelijk iedereen in paniek denk ik
Ik dacht ook nog even aan een smakeloze flashmob.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:05 schreef DanHardy het volgende:
Was een flashmob
Ik hoorde pistoolgeluiden, maar dat kan ook aan mij liggen.quote:
Tuurlijk, jij zou gewoon lekker vooraan gaan staanquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:06 schreef Monidique het volgende:
Godallemachtig. Klappen als een of andere vrouw die zich koningin noemt terug durft te kruipen. Dit land verdient niets minder dan de ondergang.
Ik hoorde enkele hekken omvallen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:07 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik hoorde pistoolgeluiden, maar dat kan ook aan mij liggen.
Lang leve de doldwaze media.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:05 schreef Hephaistos. het volgende:
Wel paar mensen onder de voet gelopen. Kan je nagaan hoezeer de mogelijkheid op terreur toch in de hoofden zit daar...
Het hek viel op de grond.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:07 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik hoorde pistoolgeluiden, maar dat kan ook aan mij liggen.
dat dusquote:
hekken die omvielen, niks aan de hand.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:07 schreef Quispi het volgende:
Ik hoorde ook schoten, misschien iemand die zelfmoord wilde plegen? Daar wordt je opzich wel onwel van...
Procedures etc etc, heeft ze niets over te zeggen zelf.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:06 schreef Monidique het volgende:
Godallemachtig. Klappen als een of andere vrouw die zich koningin noemt terug durft te kruipen. Dit land verdient niets minder dan de ondergang.
En jij blijft gewoon staan als je denkt dat er een aanslag is zeker? De koningin is ook maar een mens hoor...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:06 schreef Monidique het volgende:
WTF?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:06 schreef Monidique het volgende:
De mensen die schreeuwden mogen wat mij betreft met een tak op de reet geslagen worden.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:05 schreef chufi het volgende:
Niks aan de hand een paar mensen die schreeuwden en gelijk iedereen in paniek denk ik
Daar lijkt het wel op.quote:
Ah op die fiets.quote:
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:07 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
De Taliban stak rotjes af, Osama spreekt nu al van een succes
Oooh, dat ene hek. Nee, oke.quote:
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:04 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ja, want als Bea op haar strepen gaat staan, zal de beveiliging haar niet wegbrengen, denk je?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:06 schreef Monidique het volgende:
Onzin, het was duidelijk een hek wat je hoorde.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:08 schreef Zwansen het volgende:
[..]
WTF?
Voor heel veel mensen leek het alsof er geschoten werd.
Iemand werd onwelquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:07 schreef Dj_Day-V het volgende:
Even serieus waarom rende iedereen?
smakeloosquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:06 schreef Monidique het volgende:
maar nogal genant is het wel, vind je niet?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:07 schreef Strani het volgende:
Je kunt het niemand kwalijk nemen. Iemand viel waarschijnlijk tegen een hek aan. Een paar mensen deinsden terug en degenen die daar achter stonden weten nog minder van wat er precies gebeurt en gaan rennen..per rij wordt dat dan steeds sterker.
Dat van vorig jaar zit er nog steeds in..
Als jij je de tandjes schrikt dan kan de reactie zijn dat iemand gaat rennen, daarom dus.. blinde paniek je weetzquote:
Sorry, ik ben de redelijkheid zelve, dus met vertrouwen en recht kan ik hier stellen dat je een moeilijk begrijpende idioot bent, danku.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:07 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Tuurlijk, jij zou gewoon lekker vooraan gaan staanGrote internetwaffel
Neuh, ik vind het niet zo zeer genant. Je moet bij degenen wezen die deze angst hebben veroorzaakt. Die zijn genant.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:08 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
maar nogal genant is het wel, vind je niet?
De mensen kijken te veel SBS6, dat dit kan in Nederland!
Bea had meteen die verzetslieden moeten gaan aanvoeren en op de terroristen afrennen!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:08 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ja, want als Bea op haar strepen gaat staan, zal de beveiliging haar niet wegbrengen, denk je?
Ja, dat idee had ik dus ook.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:09 schreef Biogarde het volgende:
En toch snap ik het wel, want het leken idd pistoolschoten.
Ja hoor. Dus jij was de enige die gelijk wist wat er was? Alsof jij niet zou schrikken als er 1 iemand gilt en je een knal hoort. Soort sneeuwbaleffect is het ook.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:08 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Onzin, het was duidelijk een hek wat je hoorde.
Inderdaad. Dacht ik ook.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:09 schreef Biogarde het volgende:
En toch snap ik het wel, want het leken idd pistoolschoten.
Er vielen metalen hekken gemaakt van holle buizen op harde stenen. Drie maal raden wat voor geluid dat veroorzaakt?quote:
Inderdaad, wat waren dat voor knallen?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:04 schreef Japsnars het volgende:
Blijkt iemand onwel te zijn geworden maar dan ga je toch niet gillen en rennen?
Ik hoorde ook harde knallen.
Idd. Had eerder het idee dat er baldadige mensen begonnen te schreeuwen?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:10 schreef Arcee het volgende:
Zo, dat zag er raar uit. Een hele menigte ineens op de loop. En dat omdat 1 iemand onwel werd...
Het was nog binnen de 2 minuten stilte.
quote:Dodenherdenking Dam verstoord door knallen
ANP Newsflash. CHAOTISCHE TOESTAND OP DE DAM BIJ DODENHERDENKING. Mensen rennen in paniek weg. Hekken vallen om. Koningin Beatrix snel weggevoerd. Volgen NOS omdat er "iemand onwel was geworden". Later meer.
Ja, ik zie d'r al gaan.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:09 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Bea had meteen die verzetslieden moeten gaan aanvoeren en op de terroristen afrennen!
Ik en mensen die ik beld dachten allemaal dat het schoten waren. Als je dan een paar honderd mensen ziet wegvluchten denk je aan het ergste.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:08 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Onzin, het was duidelijk een hek wat je hoorde.
Ja, dat dacht ik dus ook te horen ook nog. Want ze zoomde op een gegeven moment in en toen zag je al die mensen wegkijken.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd. Had eerder het idee dat er baldadige mensen begonnen te schreeuwen?
Zeker, dat dachten wij ook. Wij schrokken ons de tering hier...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:10 schreef 78RPM het volgende:
Ik dacht, toen ik die "knallen" en dat geschreeuw hoorde ook dat er één of andere idioot om zich heen stond te schieten, zeker toen de hele hap begon te rennen.
Dat was ook zo, maar het klonk alsof dat ergens verderop was...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
Idd. Had eerder het idee dat er baldadige mensen begonnen te schreeuwen?
Zul je hebben. Wordt iemand onwel en in plaats van hulp halen rennen alle mensen weg en wellicht nog over je heen ook. En dat uit angst.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:09 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Als jij je de tandjes schrikt dan kan de reactie zijn dat iemand gaat rennen, daarom dus.. blinde paniek je weetz
Liever iets te alert dan er vandoor gaan lijkt me.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:11 schreef Sheepcidus het volgende:
Die politie agent greep gelijk naar zijn pistol.
Ik hoorde meteen dat het een hek was hoor, je moet niet meteen aan het ergste denken. Je hoorde bijvoorbeeld amper gegil/geroep, als er geschoten werd was dat wel anders.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik en mensen die ik beld dachten allemaal dat het schoten waren. Als je dan een paar honderd mensen ziet wegvluchten denk je aan het ergste.
Achteraf kijk je een koe in zijn reet.
Zo zal het inderdaad zijn gegaan. Men raakte in paniek door het horen van gegil.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:12 schreef Aotearoa het volgende:
Man wordt onwel --> iemand ziet het gebeuren en schreeuwt --> vrouwfiguren pikken het op en gillen --> mensen die in de buurt staan denken dat er wat ergs gebeurt en slaan het op een rennen --> hekken vallen om = iedereen in paniek.
Raar om die mensen zo te zien rennen, heel onwerkelijk
Kia ora,quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:12 schreef Aotearoa het volgende:
Man wordt onwel --> iemand ziet het gebeuren en schreeuwt --> vrouwfiguren pikken het op en gillen --> mensen die in de buurt staan denken dat er wat ergs gebeurt en slaan het op een rennen --> hekken vallen om = iedereen in paniek.
Ik vind de herdenking op RTL veel aangenamer om naar te kijken. Gewoon sober in de Haagse duinen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:09 schreef Penisbaard het volgende:
Ik zal nog eens de herdenking op RTL kijken en dan dit soort sensatie missen
Dit dusquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:09 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Bea had meteen die verzetslieden moeten gaan aanvoeren en op de terroristen afrennen!
zelfde hierquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:12 schreef lezzer het volgende:
[..]
Zeker, dat dachten wij ook. Wij schrokken ons de tering hier...
"Niet weer" dachten wij.
Denk juist dat het binnen de twee minuten was dat mensen gingen rennen. Iemand viel flauw. Omstanders riepen wat en mensen schrokken en renden over de hekken etc.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:10 schreef Arcee het volgende:
Zo, dat zag er raar uit. Een hele menigte ineens op de loop. En dat omdat 1 iemand onwel werd...
Het was nog binnen de 2 minuten stilte.
dd hier ben ik het mee eens.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:11 schreef IHVK het volgende:
Zegt genoeg over de angst in de samenleving.
Ik dacht ook aan hekken maar in de eerste paar seconden dacht ik alleen nog maar 'he????'...en dat dachten die mensen daar ook, blijkbaar.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:12 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik hoorde meteen dat het een hek was hoor, je moet niet meteen aan het ergste denken. Je hoorde bijvoorbeeld amper gegil/geroep, als er geschoten werd was dat wel anders.
Ja, dat snap ik ook wel, maar dan is het toch logisch dat je dat denkt? Om dan maar meteen te oordelen dat Nederland weer in de zee moet liggen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:10 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Er vielen metalen hekken gemaakt van holle buizen op harde stenen. Drie maal raden wat voor geluid dat veroorzaakt?
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:13 schreef nattermann het volgende:
Moeten we nu niet opnieuw beginnen met herdenken? De twee minuten waren nog niet om
Dan ben jij een van de weinigen. 90% van de mensen hier dacht daar niet aan. Als er dan ook nog iemand gilt dan is het niet meer dan normaal dat dit een paniekreactie veroorzaakt en er mensen gaan rennen en gillen. Als er een paar beginnen te rellen op een plein waar 10.000+ mensen staan dan gaat iedereen rennen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:12 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik hoorde meteen dat het een hek was hoor, je moet niet meteen aan het ergste denken. Je hoorde bijvoorbeeld amper gegil/geroep, als er geschoten werd was dat wel anders.
Idd! Zou zeker wel vet zijn geweest,quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:09 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Net alsof zij kon zien dat er iemand onwel was geworden. Ze werd gewoon voor de zekerheid weggehaald.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:10 schreef MrX1982 het volgende:
Er wordt iemand onwel en de Koningin is meteen verdwenen.
neequote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:13 schreef ongetalenteerd het volgende:
is dit het topic met de snelste 300 posts ooit.
Dat is het denk ik. Wel raar, even voor de verklaring dacht ik nog dat ik weer de hele avond aan de TV gekluisterd zou zitten.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:12 schreef Aotearoa het volgende:
Het scheelde hooguit 10 seconden volgens mij. Als de beelden ergens online staan kan je gaan tellen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:13 schreef nattermann het volgende:
Moeten we nu niet opnieuw beginnen met herdenken? De twee minuten waren nog niet om
Als iemand begint te schieten, dan ga je echt wel rennen. Of plat op de grond liggen en schreeuwen om je moeder. Daar heeft Osama niets mee van doenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:13 schreef vosss het volgende:
Je kan zeggen van die terroristen wat je wilt, maar ze hebben ons wel waar ze ons hebben willen.
Een stelletje bange schapen zijn we geworden met zn allen![]()
die deden verder weinig fout toch? De ceremonie ging snel weer verderquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:10 schreef Strani het volgende:
Wel een goeie oefening voor de beveiliging voor als er echt eens iets fout gaat trouwens..ze zullen hier zeker een hoop van leren.
Als ik iemand hoor gillen en een onbestemde knal...word ik altijd onrustig....jij niet dan?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:13 schreef vosss het volgende:
Je kan zeggen van die terroristen wat je wilt, maar ze hebben ons wel waar ze ons hebben willen.
Nee wel een auto voor Beaquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:14 schreef Pino112 het volgende:
Stond er toevallig een rokende auto in de buurt?
Dat dacht ik dus ook..quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:13 schreef vosss het volgende:
Ik wil ze zien .quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:15 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Het scheelde hooguit 10 seconden volgens mij. Als de beelden ergens online staan kan je gaan tellen.
Het is in Nederland natuurlijk ook heel gewoon om pistoolschoten te horen. En zo'n dranghek dat omvalt, hebben we natuurlijk nog nooit horen omvallen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dan ben jij een van de weinigen. 90% van de mensen hier dacht daar niet aan. Als er dan ook nog iemand gilt dan is het niet meer dan normaal dat dit een paniekreactie veroorzaakt en er mensen gaan rennen en gillen. Als er een paar beginnen te rellen op een plein waar 10.000+ mensen staan dan gaat iedereen rennen.
Dit was 20 jaar geleden misschien ook wel gebeurd hoor.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:15 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Een teken dat men die dodenherdenking zeker in ere moet houden.
Wat is er gebeurd met ons land tegenwoordig.
Paniek alom, of was er toch meer aan de hand?
Het vliegtuig naar Canada stond al klaarquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:14 schreef Strooper het volgende:
[..]
Net alsof zij kon zien dat er iemand onwel was geworden. Ze werd gewoon voor de zekerheid weggehaald.
Niet alleen Karst, ik moest ook meteen aan Volkert en Mohammed en andere Moslims denken.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:15 schreef Xebrozius het volgende:
Nou Karst, je hebt gewonnen jongen. Gefeliciteerd...
Pcies. Wat nou terroristen, gewoon gevalletje Post-Apeldoorn Trauma.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:15 schreef Xebrozius het volgende:
Nou Karst, je hebt gewonnen jongen. Gefeliciteerd...
Ik zat te kijken en was idd wel een heel vreemd gezicht. En kan me voorstellen dat iemand dan mee gaat rennen wanneer je niet weet wat er aan de hand is.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:08 schreef Zwansen het volgende:
[..]
WTF?
Voor heel veel mensen leek het alsof er geschoten werd.
Ik dacht eerst dat er geklapt en gejuicht werd, wat ik nogal vreemd vond voor dodenherdenkingquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik dacht ook aan hekken maar in de eerste paar seconden dacht ik alleen nog maar 'he????'...en dat dachten die mensen daar ook, blijkbaar.
er staan ook heel veel moslims daar. Gedraag je anders een beetje.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:16 schreef Sinofiel het volgende:
[..]
Niet alleen Karst, ik moest ook meteen aan Volkert en Mohammed en andere Moslims denken.
Flikker op manquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:17 schreef DrDentz het volgende:
Shit, ik dacht dat er iets spannends gebeurd was. Nieuwe Karst ofzo.
Overigens, dat is inderdaad wat ik dacht, toen dat volk in de handjes begon te klappen toen dat staatshoofd-door-bloed terug durfde te keren naar Ground Zero. Gadverdamme, dacht ik, smakeloos, het is bij mijn weten nog geen godheid. Walgelijk.quote:
no shit sherlockquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:18 schreef paddy het volgende:
Volgens mij maken jullie er meer van dan het is. Zolang duurde die paniek nu ook niet
Dito. Wtf.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:14 schreef Ringo het volgende:
Ik schrok me echt de tandjes. Had mijn ogen dicht en wachtte op het verlossende Wilhelmus, toen in één keer geschreeuw en onduidelijk wapengekletter.
Dank jequote:
Het zag er op het eerste gezicht wel ernstig uit, al die rennende mensen, al dat paniek en politiemensen en soldaten die kinders wegdroegen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:18 schreef paddy het volgende:
Volgens mij maken jullie er meer van dan het is. Zolang duurde die paniek nu ook niet
Helemaal mee eens. Ik ben benieuwd of al die stoere mannetjes hier waren blijven staan á la Schwarznegger.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:17 schreef Bellatrix het volgende:
Wat een helden hier inderdaad. Ik dacht ook dat er iets ergs gebeurd was want hoe kan het ook anders Koninginnedag 2009? En zeker als je daar staat, dan weet je al helemaal niet wat je moet doen.
Kijk eens verder dan de grens..dit was in een ander land precies zo verlopen. Wat jij zegt slaat echt als een tang op een varken.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:18 schreef beantherio het volgende:
Leuk voorbeeldje van massahysterie. Heel tekenend voor dit land.
Voor mensen zul je bedoelen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:18 schreef beantherio het volgende:
Och. Je kunt dit wel gaan zien als een teken van deze tijd, maar dat is zo'n onzin. Er zijn hier in dit topic heel verstandige reacties gepost over psychologische processen die m.i. in alle tijden en in alle mensenmassa's opgaan.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:16 schreef Casos het volgende:
[..]
Het is in Nederland natuurlijk ook heel gewoon om pistoolschoten te horen. En zo'n dranghek dat omvalt, hebben we natuurlijk nog nooit horen omvallen.
Ogen dicht doenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:14 schreef Ringo het volgende:
Ik schrok me echt de tandjes. Had mijn ogen dicht en wachtte op het verlossende Wilhelmus, toen in één keer geschreeuw en onduidelijk wapengekletter.
Mjah, of alleen met thuispubliek.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:17 schreef Hephaistos. het volgende:
Volgende dodenherdenking zal alleen van afstand via videoschermen te zien zijn.
Nou hoor.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Kijk eens verder dan de grens..dit was in een ander land precies zo verlopen. Wat jij zegt slaat echt als een tang op een varken.
Precies.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:19 schreef nozem het volgende:
[..]
Och. Je kunt dit wel gaan zien als een teken van deze tijd, maar dat is zo'n onzin. Er zijn hier in dit topic heel verstandige reacties gepost die m.i. in alle tijden en in alle mensenmassa's opgaan.
Een soort golfbeweging, ontstaan door een omvallend object, vervolgens een schrikreactie en een heleboel mensen die niet weten wat er precies is gebeurd en gaan rennen. Volgens mij standaard psychologie, niks nieuws.
Selectieve verontwaardiging omdat er weer over moslims gesproken wordt. Er stonden ook veel Nederlanders hoor.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:17 schreef IHVK het volgende:
[..]
er staan ook heel veel moslims daar. Gedraag je anders een beetje.
Het wordt een thuis en uit herdenkingquote:
Ja, want als dit in Spanje plaats vond dan bleven alle mensen rustig staan.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:18 schreef beantherio het volgende:
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:19 schreef rena het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik ben benieuwd of al die stoere mannetjes hier waren blijven staan á la Schwarznegger.
Geloof me, als jij daar stond was je ook gaan rennen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:19 schreef PartyHardy het volgende:
Wat een overdreven reactie haha, er vallen wel vaker mensen flauw ofzo..
Er was ook niks te zien, ik schrok even maar daarna dacht ik ja er zal wel een hek zijn omgevallen..
Preciesquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:19 schreef nozem het volgende:
[..]
Och. Je kunt dit wel gaan zien als een teken van deze tijd, maar dat is zo'n onzin. Er zijn hier in dit topic heel verstandige reacties gepost over psychologische processen die m.i. in alle tijden en in alle mensenmassa's opgaan.
Een soort golfbeweging, ontstaan door een omvallend object, vervolgens een schrikreactie en een heleboel mensen die niet weten wat er precies is gebeurd en gaan rennen. Volgens mij standaard psychologie, niks nieuws.
Het is de schuld van dat domme krijswijf wat je rond de vierde a vijfde seconde hoort blerren.quote:
Nu je het zegt hoorde ik halverwege in de verte een man horen schreeuwen dat leek op vorig jaar.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:21 schreef VancouverFan het volgende:
Op TV klonk het vergelijkbaar met de geluiden uit Apeldoorn 2009. Dus ik kan me goed voorstellen dat je je te pletter schrikt en daar zo snel mogelijk weg wilt.
Internethelden weer hier
Ja, want dit heerst alleen onder Nederlanders. Lekker selectief bezig zijn we weer vandaag.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:21 schreef Chooselife het volgende:
Mijn God. De angst regeert!
Ik schaam me echt dat Nederlanders zich zo laten inpakken door bangheid, angst. Bang voor iets wat er niet is.
mijn stiefzoon was vorig jaar op nog geen 50 meter van het koninginnedrama en zag het gebeuren.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:21 schreef marcodej het volgende:
[..]
Geloof me, als jij daar stond was je ook gaan rennen.
Standaard Telegraaf-reactie.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:21 schreef Chooselife het volgende:
Ik schaam me echt dat Nederlanders zich zo laten inpakken door bangheid, angst. Bang voor iets wat er niet is.
Vertel dat de nabestaanden van de mensen die Karst T. dood reed even.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:21 schreef Chooselife het volgende:
Hij werd niet onwel, dat was dat meisje wat door een agent werd weggedragen volgens mij. Als ik moet gokken is hij geraakt door een hek.quote:
wat een hysterie om iemand die flauwgevallen is eigenlijk. Wat een massa die opeens in beweging komt, niet normaal meer.quote:
Lang niet iedereen gaat rennen, er blijven er zat staan.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:21 schreef marcodej het volgende:
[..]
Geloof me, als jij daar stond was je ook gaan rennen.
Ik denk persoonlijk dat het hele gedoe op KD vorig jaar wel degelijk geleidt heeft tot een angstigere sfeer in het algemeen . Toch jammer om te zien hoeveel onrust dergelijke gebeurtenissen blijven veroorzaken . Zelfs jaar na dato .quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:19 schreef nozem het volgende:
[..]
Och. Je kunt dit wel gaan zien als een teken van deze tijd, maar dat is zo'n onzin. Er zijn hier in dit topic heel verstandige reacties gepost over psychologische processen die m.i. in alle tijden en in alle mensenmassa's opgaan.
Kan ik me voorstellen. Het zag er angstaanjagend uit.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:21 schreef kikoooooo het volgende:
Ik sta nu op de Dam en dit was serieus een van de engste dingen die ik ooit heb meegemaakt. Zon gillende massa die ineens op je afkomt. Je hebt ook echt geen flauw idee watskeburt hier.
Nieuwe traditie volgend jaar. Vlak voor het einde gillen en rennenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:24 schreef Tourniquet het volgende:
Gedenken we nu degene die is gevallen?
Hou toch op joh. Aangescherpte maatregelen, extra toezicht, extra roadblocks. Wat hoor je allemaal wel niet voor overdreven reacties op basis van de daden van een doorgedraaid individu.quote:
Dat geloof ik graag... Ik zat achter de tv en schrok ervanquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:21 schreef kikoooooo het volgende:
Ik sta nu op de Dam en dit was serieus een van de engste dingen die ik ooit heb meegemaakt. Zon gillende massa die ineens op je afkomt. Je hebt ook echt geen flauw idee watskeburt hier.
Het gaat toch niet om dat flauwvallen, men hoorde iemand gillen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:24 schreef StephanL het volgende:
[..]
wat een hysterie om iemand die flauwgevallen is eigenlijk
Nou ja, de hysterie is er om de hysterie, natuurlijk. Wat er bij die onwel geworden man gebeurde, is vaag, maar uiteindelijk ren je weg omdat degenen achter je tegen je aan rennen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:24 schreef StephanL het volgende:
[..]
wat een hysterie om iemand die flauwgevallen is eigenlijk
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:24 schreef MrX1982 het volgende:
Volgens mij was het Alberto Stegeman die de beveiliging aan het testen was.
DAT DIT KAN TIJDENS DODENHERDENKING!!1111
quote:Ik stond er net NAAST. Blanke man is afgevoerd. Begon panisch te schreeuwen. Gewapend of niet, er was GROTE paniek. #dodenherdenking #dam
Het omvallen van de dranghekken klonk als schoten. Als je verder niet hebt gezien dat er dranghekken omvielen, kan ik me voorstellen dat er paniek ontstaat.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:24 schreef -Strawberry- het volgende:
Zo'n vreemde reactie is het niet. Als je tijdens de 2 minuten stilte ineens iemand hoort gillen, dan is je eerste reactie natuurlijk paniek. Helemaal als de koningin in de buurt is. Je kan in die menigte niet altijd echt zien wat er gebeurd is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |