abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 april 2010 @ 20:13:23 #1
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_80739854
Sowieso OV-Chipkaart _!

Reis gewoon met treinkaartjes! Zorg dat het draagvlak voor de OV-Chipkaart niet voldoende wordt en we kunnen altijd met treinkaartjes blijven reizen.
  maandag 26 april 2010 @ 20:17:32 #3
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_80739968
tvp
Feyenoord Rotterdam
  maandag 26 april 2010 @ 20:19:43 #4
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_80740064
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:14 schreef Socios het volgende:
Sowieso OV-Chipkaart _!

Reis gewoon met treinkaartjes! Zorg dat het draagvlak voor de OV-Chipkaart niet voldoende wordt en we kunnen altijd met treinkaartjes blijven reizen.
Ik zie het eigenlijk meer als "de NS heeft honderden miljoenen euro's "geinvesteerd" in het invoeren van de OV-chipkaart. Dat zou genoeg moeten zijn om het goed en zo storingsvrij als mogelijk te laten werken.
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
  maandag 26 april 2010 @ 21:24:50 #5
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_80742850
tvp, voor meer dezelfde argumenten.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 26 april 2010 @ 22:15:40 #6
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_80745356
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:14 schreef Socios het volgende:
Sowieso OV-Chipkaart _!

Alsof wij daar iets over te zeggen hebben
pi_80745801
quote:
Op maandag 26 april 2010 22:15 schreef fs180 het volgende:

[..]

Alsof wij daar iets over te zeggen hebben
nou NS heeft gezegd te luisteren naar haar klanten haha

Het dual system zal wel nog een tijdje duren, veel stations blijven sowieso open, dwz geen poortjes maar zuilen.

Z zullen ook eerst moeten komen met een oplossing voor het mee laten reizen van mensen met mensen die een voordeelurenkaart of studentenkaart hebben en dus 40% korting krijgen.
pi_80745940
volgens de NS

. "Dat zullen we pas doen als de meeste treinreizigers de OV-chipkaart gebruiken en daaraan gewend zijn

Dus meer dan 50% gebruikers, en die komen er niet gezien de ervaringen in Rotterdam en Amsterdam waar de meeste mensen pas omgingen toen het verplicht werd
  dinsdag 27 april 2010 @ 01:23:37 #9
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_80753147
Gezellig
Confidence through competence
pi_80755783
tvp voor dit faalproduct.

Het is belachelijk dat de chipkaart zo snel verplicht is gesteld zonder eerst de grootste problemen op te lossen.
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:23:50 #11
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_80771060
Hoezo dikke faal?
quote:
Tarief ov-chip hapert door satelliet
AMSTERDAM - Goed nieuws voor degenen die met de ov-chipkaart reizen. De tarieven van de kaart kloppen vaak niet doordat de satelliet de tram of bus niet kan 'vinden'.

Reizigersorganisaties die gebruikmaken van de ov-chipkaart lopen soms inkomsten mis omdat het gps-systeem af en toe hapert en het signaal verliest. Met het systeem wordt bekeken waar het voertuig zich bevindt. Het gebeurt regelmatig dat de satelliet de tram of bus kwijtraakt. Uitcheckende reizigers betalen op dat moment alleen het instaptarief.

De 58-jarige Philip de Winter uit Amstelveen betaalde bijvoorbeeld voor een ritje naar het Koningsplein in het centrum op de heenreis 1,71 euro en voor dezelfde weg terug 0,78 cent.

Woordvoerster van het GVB, Petra Faber, legt uit hoe dat kan. "Die meneer moet maar niet te hard klagen, want het is in zijn voordeel. Het komt wel eens voor dat de tram of bus 'even niet weet waar hij is', omdat de verbinding met het gps-systeem wegvalt. Net als dat je met je mobieltje soms even geen bereik hebt."
Zelfs de afstand meten met GPS lukt ze niet
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:37:22 #12
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_80771638
Nouja, GPS-signaal kwijt, dat kan gebeuren, maar:

Ik dacht dat bussen een GPS-systeem én een assen-omwentelingsmeetsysteem icm een voorgeprogrammeerde route hadden?

Slechte berichtgeving ook, want het is de ontvanger die de satellieten niet kan vinden, niet andersom.
Confidence through competence
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:41:32 #13
188877 Stupendous76
pi_80771795
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:37 schreef Stereotomy het volgende:
Nouja, GPS-signaal kwijt, dat kan gebeuren, maar:

Ik dacht dat bussen een GPS-systeem én een assen-omwentelingsmeetsysteem icm een voorgeprogrammeerde route hadden?

Slechte berichtgeving ook, want het is de ontvanger die de satellieten niet kan vinden, niet andersom.
Het is sowieso te gek voor woorden om het strippenkaartsysteem los te laten: dat heeft tot nu toe vrijwel perfect gewerkt. En had een heleboel van de huidige problemen voorkomen.
Repent, Pray, Forgive
pi_80772801
Nou ja, perfect werkte het niet. De strippenkaart was net zo goed een onding. In theorie is een OV chipkaart veel handiger. Helaas valt de praktijk tot op heden anders uit.
  dinsdag 27 april 2010 @ 17:31:42 #15
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_80773709
ik vraag me nou eigenlijk wel af hoeveel extra contracten en nu extra zijn gesloten, van die achterkamercontracten dus..
pi_80774482
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 17:06 schreef nikk het volgende:
Nou ja, perfect werkte het niet. De strippenkaart was net zo goed een onding. In theorie is een OV chipkaart veel handiger. Helaas valt de praktijk tot op heden anders uit.
wat was het probleem van de strippenkaart dan ?
pi_80775087
Ok ik heb dus een ovkortingskaart, en ben gedwongen hierop mijn ovchip te activeren, omdat ik ergens komende week met de metro in a'dam wil gaan reizen. En wat krijg ik nu in beeld :
quote:
De volgende fouten zijn opgetreden:

Er is een probleem opgetreden in de communicatie met het backend systeem. Read timed out
Ow wat gebruikers vriendelijk en foolproof hebben ze het systeem toch gemaakt. Ik ben benieuwd of ik er vandaag nog doorheen ga komen bij de NS. Anders morgen maar eens wat belletjes gaan plegen met mijn NS vrienden.
pi_80798092
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:41 schreef Stupendous76 het volgende:
Het is sowieso te gek voor woorden om het strippenkaartsysteem los te laten: dat heeft tot nu toe vrijwel perfect gewerkt. En had een heleboel van de huidige problemen voorkomen.
Precies. Gewoon lekker met strippenkaarten blijven reizen.
pi_80798596
Nou net even met de NS 5 minuten a 0.10 euro/minuut aan de lijn gehangen ja meneer ik kan het idd zien dat u gisteren geprobeerd heeft te activeren, ow en dat het niet gelukt is, nou dan doen we het wel even voor u.

Komt de vraag van de medewerker gaat u accord met de reisvoorwaarden van de ovchipknip, ik zeg tegen haar ik moet wel ja zeggen anders gaat het activeren natuurlijk nooit lukken.
pi_80813385
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:41 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Tuurlijk joh. Ik snap ook niet waarom ze ooit een wiel hebben uitgevonden. Met boomstammen ging het ook vrijwel perfect.
Leaf
pi_80813430
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 17:06 schreef nikk het volgende:
Dat kan misschien komen doordat het systeem nog niet helemaal doorgevoerd is
Leaf
pi_80813605
quote:
Op woensdag 28 april 2010 18:37 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat kan misschien komen doordat het systeem nog niet helemaal doorgevoerd is
nee het functioneert pas 5 jaar, laten we nog maar 10 jaar wachten voor we gaan klagen he
pi_80813709
quote:
Op woensdag 28 april 2010 18:35 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Tuurlijk joh. Ik snap ook niet waarom ze ooit een wiel hebben uitgevonden. Met boomstammen ging het ook vrijwel perfect.
een stomme vergelijking die ook helemaal nergens op slaat, maar dat zijn we wel gewend
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 april 2010 @ 18:46:29 #24
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_80813746
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 17:54 schreef macca728 het volgende:

[..]
wat was het probleem van de strippenkaart dan ?
een van de problemen daarmee is toch wel dat het erg onduidelijk is of hij nog geldig is, als je 'm al een tijd hebt. Ik heb namelijk wel eens strippenkaarten van 2 jaar eerder gevonden, en die bleken dus niet meer geldig te zijn ivm tariefwijzigingen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_80814144
quote:
Op woensdag 28 april 2010 18:46 schreef Tokus het volgende:

[..]

een van de problemen daarmee is toch wel dat het erg onduidelijk is of hij nog geldig is, als je 'm al een tijd hebt. Ik heb namelijk wel eens strippenkaarten van 2 jaar eerder gevonden, en die bleken dus niet meer geldig te zijn ivm tariefwijzigingen.
ja dat geld voor de OV chipkaart ook, alleen iets langer
als je niet weet dat een stripenkaart max 2 jaar geldig is, wat duidelijk erop vrmeld staat ....
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 april 2010 @ 19:05:22 #26
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_80814349
quote:
Op woensdag 28 april 2010 18:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja dat geld voor de OV chipkaart ook, alleen iets langer
als je niet weet dat een stripenkaart max 2 jaar geldig is, wat duidelijk erop vrmeld staat ....
nee nee, "na een tariefwijziging is deze strippenkaart nog twaalf maanden geldig."
Nu kun je op je klompen aanvoelen dat op 1 januari de tarieven omhoog gaan, maar als ik een oude strippenkaart in een la vindt weet ik heus niet altijd meer of die nou van vorig jaar is of van het jaar ervoor. er staat namelijk niet op wanneer deze is uitgegeven.

Bij de (anonieme) OV chipkaart slaat het dan weer nergens op dat die beperkt houdbaar is. Mijnes was na 3 jaar verlopen, maar het is niet zo dat die kaart zelf uit het hele systeem verwijderd gaat worden.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 28 april 2010 @ 19:30:41 #27
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_80815213
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:33 schreef Basp1 het volgende:
Nou net even met de NS 5 minuten a 0.10 euro/minuut aan de lijn gehangen ja meneer ik kan het idd zien dat u gisteren geprobeerd heeft te activeren, ow en dat het niet gelukt is, nou dan doen we het wel even voor u.
Wacht even hoor, ze kunnen gewoon met een druk op de knop zo'n ding activeren, maar ze verplichten je wel om dat ding handmatig ergens op een station te gaan activeren. Is dat dan reizigertje pesten, of...?
quote:
Komt de vraag van de medewerker gaat u accord met de reisvoorwaarden van de ovchipknip, ik zeg tegen haar ik moet wel ja zeggen anders gaat het activeren natuurlijk nooit lukken.
Ja, je hebt ook lekker zo veel keus in monopolistisch Nederland.
pi_80815424
quote:
Op woensdag 28 april 2010 19:30 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wacht even hoor, ze kunnen gewoon met een druk op de knop zo'n ding activeren, maar ze verplichten je wel om dat ding handmatig ergens op een station te gaan activeren. Is dat dan reizigertje pesten, of...?
[..]

Als jij iets koopt/ officieel download via internet of ergens lid van wordt hoef jij nooit ergens te zeggen dat je akkoord gaat met de leveringsvoorwaarden?
Dat is echt niet alleen aan Nederland voorbehouden dat je aan moet geven dat je akkoord gaat met voorwaarden....
Leaf
pi_80815625
quote:
Op woensdag 28 april 2010 19:30 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

Dat heet klantenservice

Je zal niet bij een station in de buurt wonen
pi_80815873
quote:
Op woensdag 28 april 2010 19:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat heet klantenservice

Je zal niet bij een station in de buurt wonen
Dan ga je de kaart activeren voordat je je eerste trein reis maakt

Lijkt me een beetje onzin om speciaal voor het activeren naar een treinstation te gaan
Leaf
  woensdag 28 april 2010 @ 19:49:25 #31
39333 Zelva
pi_80815918
quote:
Op woensdag 28 april 2010 19:36 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als jij iets koopt/ officieel download via internet of ergens lid van wordt hoef jij nooit ergens te zeggen dat je akkoord gaat met de leveringsvoorwaarden?
Dat is echt niet alleen aan Nederland voorbehouden dat je aan moet geven dat je akkoord gaat met voorwaarden....
Maar als ik het niet eens ben met de voorwaarden van webshop X of organisatie Y, dan sluit ik me wel aan bij organisatie A of koop voortaan bij webshop B. Als ik het niet eens ben met de voorwaarden van de ov-chipkaart, dan kan ik straks nergens meer in Nederland met het openbaar vervoer.

Jij snapt het woord monopolie niet?

Ik wacht trouwens nog steeds op antwoord op mijn vraag of je even één uniform voordeel van de ov-chipkaart wilt aangeven...
pi_80816005
quote:
Op woensdag 28 april 2010 19:48 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Lijkt me een beetje onzin om speciaal voor het activeren naar een treinstation te gaan
??????????

Ben blij dat jij dat ook onzin vindt, dan zijn we het blijkbaar eindelijk ergens over eens
pi_80816069
quote:
Op woensdag 28 april 2010 19:49 schreef Zelva het volgende:

[..]

Maar als ik het niet eens ben met de voorwaarden van webshop X of organisatie Y, dan sluit ik me wel aan bij organisatie A of koop voortaan bij webshop B. Als ik het niet eens ben met de voorwaarden van de ov-chipkaart, dan kan ik straks nergens meer in Nederland met het openbaar vervoer.
Als je niet akkoord gaat met de voorwaarden van de NS, dan kun je sowieso niet met korting reizen.
En ook als je een strippenkaart gebruikt, ga je akkoord met de reisvoorwaarden. Dus het is niks nieuws dat er voorwaarden aan het reizen zijn waar jij akkoord mee moet gaan.
quote:
Jij snapt het woord monopolie niet?
Dat monopolie dat er al lang voor de OV chipkaart was bedoel je?
quote:
Ik wacht trouwens nog steeds op antwoord op mijn vraag of je even één uniform voordeel van de ov-chipkaart wilt aangeven...
Lees eens terug in dit topic. Heb ik al diverse voordelen gegeven. Ik blijf niet herhalen omdat jij te lui bent om te lezen of omdat jij het er niet eens mee wilt zijn.
Leaf
  woensdag 28 april 2010 @ 19:54:17 #34
39333 Zelva
pi_80816109
quote:

[..]

En toch moet dat, en we hebben het over een metroreis, niet over een treinreis. Iets met begrijpend lezen en zo.. En dat activeren moet alleen bij de NS. Bij elke andere vervoerder doet ie het wel meteen, nou ja zou ie het moeten doen. Één kaart voor al het openbaar vervoer? Nee, duizend-en-eenkaartjes voor het openbaar vervoer, onder het mom van één kaart.
pi_80816224
quote:
Op woensdag 28 april 2010 19:54 schreef Zelva het volgende:

[..]

En toch moet dat, en we hebben het over een metroreis, niet over een treinreis. Iets met begrijpend lezen en zo.
Enlighten me. Waar heeft Basp1 het over het activeren en akkoord gaan bij de metro? Ik zie hem alleen wat zeggen over de NS.
quote:
En dat activeren moet alleen bij de NS. Bij elke andere vervoerder doet ie het wel meteen, nou ja zou ie het moeten doen. Één kaart voor al het openbaar vervoer? Nee, duizend-en-eenkaartjes voor het openbaar vervoer, onder het mom van één kaart.
Boehoehoeoeoeoeoeo je moet 1 (een) keer 5 minuten extra moeite doen om voortaan nooit meer in de rij te staan voor een treinkaartje.
Leaf
  woensdag 28 april 2010 @ 20:01:40 #36
39333 Zelva
pi_80816388
quote:
Op woensdag 28 april 2010 19:53 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als je niet akkoord gaat met de voorwaarden van de NS, dan kun je sowieso niet met korting reizen.
En ook als je een strippenkaart gebruikt, ga je akkoord met de reisvoorwaarden. Dus het is niks nieuws dat er voorwaarden aan het reizen zijn waar jij akkoord mee moet gaan.
Het gaat helemaal niet over de voorwaarden van de NS. Iets met begrijpend lezen enzo, maar over de voorwaarden van de chipkaart, die toch echt bepaald zijn door de factormaatschappij TLS.
quote:
Dat monopolie dat er al lang voor de OV chipkaart was bedoel je?
Dat is er niet. Ik kan nu kiezen om met contant geld te betalen, met de chipknip, met de pinpas, met creditcard. En de vervoersmaatschappijen bepalen op geen enkele wijze de voorwaarden voor die betaalsystemen. Zo kunnen ze niet zoals nu met de OV-failkaart enorm asociale voorwaarden stellen dat het 2 euro 50 kost om het saldo eraf te halen. Ik wordt verplicht om met deze asociale voorwaarde akkoord te gaan en kan nergens naar uitwijken.
quote:
Lees eens terug in dit topic. Heb ik al diverse voordelen gegeven. Ik blijf niet herhalen omdat jij te lui bent om te lezen of omdat jij het er niet eens mee wilt zijn.
Joh, ik heb alles gelezen, en ze staan er gewoon niet. Blijf toch niet altijd elke vraag ontwijken en geef gewoon eens antwoord. Ik vraag maar één voordeel, zoveel werk kan dat nooit zijn.
pi_80816473
quote:

[..]

En hier lees je ook maar weer overheen omdat je blijkbaar beseft dat je je eigen verluld heb
want je moet wel degelijk naar het station om je kaart voor NS reizen te activeren
  woensdag 28 april 2010 @ 20:05:46 #38
39333 Zelva
pi_80816579
quote:
Op woensdag 28 april 2010 19:57 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Enlighten me. Waar heeft Basp1 het over het activeren en akkoord gaan bij de metro? Ik zie hem alleen wat zeggen over de NS.
[..]
Iets met begrijpend lezen enzo. Hij heeft een voordeelurenkaart van de NS en wil een ritje gaan maken met de metro. Zo'n voordeelurenkaart moet je eerst activeren op een NS-station voordat je op saldo kunt gaan reizen. Dus je moet eerst met een strippenkaart naar een NS-station waar je helemaal niet moet zijn en daar je kaart activeren, wat dus vaak nog niet eens lukt, voordat je überhaupt met dat ding kan reizen.
quote:
Boehoehoeoeoeoeoeo je moet 1 (een) keer 5 minuten extra moeite doen om voortaan nooit meer in de rij te staan voor een treinkaartje.
Volgens mij heeft alleen het telefoongesprek hem al vijf minuten gekost. En ik sta nooit in de rij voor een treinkaartje, ik sta wél vaak in de rij voor in- en uitcheckpalen en poortjes. Dus nee, tijdwinst boek je er in ieder geval niet mee.

En oh ja, je weet dat zo'n ding na een bepaald aantal jaar verloopt, toch? Ik betwijfel het, anders zou je niet zeggen dat je dat maar één keer moet doen.
pi_80816684
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:01 schreef Zelva het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet over de voorwaarden van de NS. Iets met begrijpend lezen enzo, maar over de voorwaarden van de chipkaart, die toch echt bepaald zijn door de factormaatschappij TLS.
Het ging over de voorwaarden voor het op saldo reizen bij de NS.
En dat kunnen andere voorwaarden zijn dan bij TLS.
quote:
Dat is er niet. Ik kan nu kiezen om met contant geld te betalen, met de chipknip, met de pinpas, met creditcard.
Dat kan nu ook bij het opladen van het saldo.
Vroeger kocht je met die betaalmiddelen een kaartje, nu laad je saldo op. Het is echt niet anders hoor.
quote:
En de vervoersmaatschappijen bepalen op geen enkele wijze de voorwaarden voor die betaalsystemen. Zo kunnen ze niet zoals nu met de OV-failkaart enorm asociale voorwaarden stellen dat het 2 euro 50 kost om het saldo eraf te halen. Ik wordt verplicht om met deze asociale voorwaarde akkoord te gaan en kan nergens naar uitwijken.
Ach, bij de OV chipkaart kun je tenminste nog restitutie krijgen. Een strippenkaart krijg je sowieso geen geld terug.
En hoe kun je nu uitwijken als je niet wil reizen met een strippenkaart?

Diverse problemen die net zo goed nu al bestaan en jij doet alsof het nieuwe problemen zijn
quote:
Joh, ik heb alles gelezen, en ze staan er gewoon niet. Blijf toch niet altijd elke vraag ontwijken en geef gewoon eens antwoord. Ik vraag maar één voordeel, zoveel werk kan dat nooit zijn.
Als jij die voordelen niet wil zien, is dat niet mijn probleem.

Maar aangezien je nu wederom duidelijk laat zien dat je allang bestaande "problemen" gebruikt om de OV chipkaart af te kraken is wel duidelijk wat jouw bedoelingen zijn. Alleen maar zeiken om het zeiken.
Leaf
pi_80816713
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:03 schreef macca728 het volgende:

[..]

En hier lees je ook maar weer overheen omdat je blijkbaar beseft dat je je eigen verluld heb
want je moet wel degelijk naar het station om je kaart voor NS reizen te activeren
Je moet ook naar een station om in de trein te stappen.

Dat had je zelf toch ook wel kunnen bedenken he!
Leaf
pi_80816940
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:05 schreef Zelva het volgende:

[..]

Iets met begrijpend lezen enzo. Hij heeft een voordeelurenkaart van de NS en wil een ritje gaan maken met de metro.
Gewoon saldo opladen.
Om met de metro te reizen hoef je NIKS te activeren. Heb ik ook nooit gedaan met mijn Voordeeluren kaarten.
quote:
Zo'n voordeelurenkaart moet je eerst activeren op een NS-station voordat je op saldo kunt gaan reizen. Dus je moet eerst met een strippenkaart naar een NS-station waar je helemaal niet moet zijn en daar je kaart activeren, wat dus vaak nog niet eens lukt, voordat je überhaupt met dat ding kan reizen.
Het activeren is alleen nodig als je met de trein gaat.
quote:
Volgens mij heeft alleen het telefoongesprek hem al veel meer dan vijf minuten gekost. En ik sta nooit in de rij voor een treinkaartje, ik sta wél vaak in de rij voor in- en uitcheckpalen en poortjes. Dus nee, tijdwinst boek je er in ieder geval niet mee.
Als je op de momenten op het station bent waar er niemand anders kaartjes koopt, zal het ook echt niet druk zijn bij de paaltjes.
quote:
En oh ja, je weet dat zo'n ding na een bepaald aantal jaar verloopt, toch? Ik betwijfel het, anders zou je niet zeggen dat je dat maar één keer moet doen.
Owja. Eens in de 5 jaar een nieuw kaart regelen (in de meeste gevallen toegestuurd krijgen) is precies hetzelfde als regelmatig nieuwe treinkaartjes kopen.
Leaf
pi_80817385
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:08 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Je moet ook naar een station om in de trein te stappen.

Dat had je zelf toch ook wel kunnen bedenken he!
Ja ik koop mijn strippenkaarten en nu mijn OV chipkaarten ook altijd in de bus ....
pi_80817471
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:13 schreef VancouverFan het volgende:

Gewoon saldo opladen.
Om met de metro te reizen hoef je NIKS te activeren. Heb ik ook nooit gedaan met mijn Voordeeluren kaarten.

Het activeren is alleen nodig als je met de trein gaat.
Volgens de NS website op dit moment in ieder geval wel.
quote:
pi_80817548
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens de NS website op dit moment in ieder geval wel.
[..]

De NS website gaat over de NS. Niet over de andere vervoerders.

Iets met begrijpend lezen.
quote:
Veelgestelde vragen over dit onderwerp:
Kan ik mijn Voordeelurenabonnement ook als OV-chipkaart gebruiken bij andere vervoerders?
De OV-chipkaart waar uw Voordeelurenabonnement op geladen is, kunt u ook als OV-chipkaart gebruiken bij andere vervoerders.
Leaf
pi_80817657
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja ik koop mijn strippenkaarten en nu mijn OV chipkaarten ook altijd in de bus ....
Je snapt het echt niet he
Leaf
pi_80817815
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:25 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

De NS website gaat over de NS. Niet over de andere vervoerders.

Iets met begrijpend lezen.
quote:
Stap 1: Reizen op saldo aanvragen.

Allereerst vraagt u hier online reizen op saldo aan of bij NS Klantenservice 0900-2021163 (¤ 0,10 p.m.). U geeft dan meteen aan of u 1e of 2e klasse wilt reizen en of u uw reisgegevens op MijnNS wilt inzien.
Alleen met een anonieme OV-chipkaart kunt u er voor kiezen om reizen op saldo direct te activeren bij de NS-kaartautomaat of -servicebalie.

Wacht even tot uw aanvraag verwerkt is.
Binnen een uur na het aanvragen van reizen op saldo krijgt u bericht dat u reizen op saldo kunt activeren op uw kaart. U gaat dan met uw kaart naar een NS-kaartautomaat.

Stap 2: Activeren reizen op saldo.

Om echt saldo te kunnen zetten op uw OV-chipkaart, moet u uw aanvraag activeren bij de NS-kaartautomaat op het station. Hier gaat u als volgt te werk:

houd uw OV-chipkaart voor de lezer;
kies voor ophalen bestelling;
volg de stappen op het scherm.
U kunt het reizen op saldo ook laten activeren bij de NS-servicebalie.

Stap 3: Saldo laden en u kunt reizen!

Na het aanvragen en activeren staat reizen op saldo op uw OV-chipkaart. Nu nog voldoende saldo en u kunt ermee reizen en betalen bij NS
Als ik dit product niet op mijn ovkortings kaart erbij zet kan ik gewoon nergens op saldo reizen. Ik snap echt niet waar je het over hebt.
pi_80817952
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

[..]

Als ik dit product niet op mijn ovkortings kaart erbij zet kan ik gewoon nergens op saldo reizen. Ik snap echt niet waar je het over hebt.
Ik was blijkbaar te laat met de toevoeging:
quote:
Veelgestelde vragen over dit onderwerp:
Kan ik mijn Voordeelurenabonnement ook als OV-chipkaart gebruiken bij andere vervoerders?
De OV-chipkaart waar uw Voordeelurenabonnement op geladen is, kunt u ook als OV-chipkaart gebruiken bij andere vervoerders.
Zoals ik ook al eerder vertelde mijn voordeelurenkaart heb ik ook zonder activeren kunnen gebruiken bij de andere OV bedrijven.

Het activeren is alleen nodig als je gaat reizen met de trein. Moet je ook aangeven welke klasse je wilt gebruiken. Dat is niet nodig bij metro, tram of bus.
Leaf
pi_80818199
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:33 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik was blijkbaar te laat met de toevoeging:
[..]

Zoals ik ook al eerder vertelde mijn voordeelurenkaart heb ik ook zonder activeren kunnen gebruiken bij de andere OV bedrijven.

Het activeren is alleen nodig als je gaat reizen met de trein. Moet je ook aangeven welke klasse je wilt gebruiken. Dat is niet nodig bij metro, tram of bus.
Je kan beter de hele webpagina van OV chipkaart en de OV bedrijven invoeen, scheelt weer typen
pi_80818271
VF als ervaren chipkaartgebruiker

Hoeveel transacties kan je zien in maart ??

Ik heb er 51, maar ik kan er maar 10 zien, heb jij dat ook ?
pi_80818385
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:38 schreef macca728 het volgende:

[..]

Je kan beter de hele webpagina van OV chipkaart en de OV bedrijven invoeen, scheelt weer typen
Leg jij nou maar eens uit waarom je het activeren van je NS reizen op saldo niet kunt combineren met reizen met de trein.
Leaf
pi_80818512
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:42 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Leg jij nou maar eens uit waarom je het activeren van je NS reizen op saldo niet kunt combineren met reizen met de trein.
Leg jij maar uit waarom ik dat niet gewoon per computer kan doen en waarom ik ook gelijk al 1e of 2e klasse aan moet geven, terwijl je dat ook kan implementeren in de OV chipkaartlezers

Nu ben ik verplicht 2 chipkaarten te hebben, voor het geval ik een keer 1e klasse wil reizen
pi_80818730
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

Leg jij maar uit waarom ik dat niet gewoon per computer kan doen en waarom ik ook gelijk al 1e of 2e klasse aan moet geven, terwijl je dat ook kan implementeren in de OV chipkaartlezers

Nu ben ik verplicht 2 chipkaarten te hebben, voor het geval ik een keer 1e klasse wil reizen
Gelul.
quote:
Het Overgangsbewijs
Als u in het bezit bent van een 2e klas vervoerbewijs is het mogelijk dat om te zetten naar 1ste klas. Koop hiervoor bij een NS-verkooppunt een Overgangsbewijs voor het traject dat u 1ste klas wilt reizen.
Nogmaals dan, leg eens uit waarom je het activeren van het reizen op saldo voor NS niet kunt combineren met een treinreis.
Leaf
pi_80818970
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:49 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Gelul.
[..]

Nogmaals dan, leg eens uit waarom je het activeren van het reizen op saldo voor NS niet kunt combineren met een treinreis.
pi_80819160
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:54 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik ben wel weer klaar met je. Je vraagt vanalles, je moet alles weten, je plempt allerlei stellingen neer maar je wilt niks uitleggen.
Je verwacht dat ik alle onzin die jij uitkraamt voor zoete koek slik. Dat doe ik dus niet.

Als je echt een discussie wil voeren, zul je toch ook eens je stellingen moeten gaan verdedigen en je argumenten moeten onderbouwen.
Zolang je dat blijft weigeren te doen, kan ik je niet serieus nemen.

En een antwoord waarom je niet gewoon per computer kunt activeren, geen idee. Dat is niet iets wat ik verzonnen of bepaald heb. Dat zul je toch ook wel moeten snappen. En misschien kun je uitleggen hoe het mogelijk is dat je de ene keer 1e klas en de andere keer 2e klas kunt reizen via reizen op saldo.
Leaf
  woensdag 28 april 2010 @ 21:05:14 #55
188877 Stupendous76
pi_80819488
quote:
Op woensdag 28 april 2010 18:35 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Omdat je soms groener gras wil hebben?
Repent, Pray, Forgive
pi_80819497
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:58 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik ben wel weer klaar met je. Je vraagt vanalles, je moet alles weten, je plempt allerlei stellingen neer maar je wilt niks uitleggen.
Je verwacht dat ik alle onzin die jij uitkraamt voor zoete koek slik. Dat doe ik dus niet.

Als je echt een discussie wil voeren, zul je toch ook eens je stellingen moeten gaan verdedigen en je argumenten moeten onderbouwen.

En een antwoord waarom je niet gewoon per computer kunt activeren, geen idee. Dat is niet iets wat ik verzonnen of bepaald heb. Dat zul je toch ook wel moeten snappen. En misschien kun je uitleggen hoe het mogelijk is dat je de ene keer 1e klas en de andere keer 2e klas kunt reizen via reizen op saldo.
terwijl je dat ook kan implementeren in de OV chipkaartlezers
pi_80819678
laat maar
pi_80819719
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

terwijl je dat ook kan implementeren in de OV chipkaartlezers
Achja... Verschillende OV chipkaart lezers... Nee dat maakt het overzichtelijk

Als ze dat hadden bedacht, dan was jij waarschijnlijk gaan klagen dat je dat toch vrijwel nooit nodig hebt en dat het alleen maar verwarring zou veroorzaken.

Nou nogmaals, waarom kun je je je NS reizen op saldo niet activeren als je toch op het station bent om met de trein te reizen.
Leaf
pi_80819760
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:05 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Omdat je soms groener gras wil hebben?
En dat willen de OV bedrijven ook
Leaf
pi_80819951
Maar VCF zou ik zonder dat product ook saldo op die kaart gekregen hebben bij een NS automaat?
pi_80820223
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:15 schreef Basp1 het volgende:
Maar VCF zou ik zonder dat product ook saldo op die kaart gekregen hebben bij een NS automaat?
Dat weet ik niet.

Lijkt me ook irrelevant aangezien je met die kaart gewoon saldo kunt krijgen bij een metro automaat in Amsterdam. Lijkt me weinig zinvol om eerst naar een NS station te gaan om saldo te laden en dan naar de metro te gaan.
Leaf
pi_80820622
Aangezien ik niet in amsterdam woon en al wel graag tegoed op die kaart wil hebben om met de metro te kunnen reizen boeien mij die metroautomaten helemaal niet, vooral omdat ik een overstap op amstel heb, die automaat zal wel weer op een onmogelijke plaats staan waardoor je je aansluiting mist.
pi_80821301
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:28 schreef Basp1 het volgende:
Aangezien ik niet in amsterdam woon en al wel graag tegoed op die kaart wil hebben om met de metro te kunnen reizen boeien mij die metroautomaten helemaal niet, vooral omdat ik een overstap op amstel heb, die automaat zal wel weer op een onmogelijke plaats staan waardoor je je aansluiting mist.
En zo blijf je bezig problemen te verzinnen.
Zo lul je natuurlijk weer makkelijk over het feit dat jij weer op iets liep te mopperen terwijl je zelf niet begreep hoe het werkte.

Owja. je kunt natuurlijk ook al tegoed bestellen via de OV chipkaart site. Hoef je dat alleen maar op te halen op station Amstel. Gaat sneller dan daar saldo betalen en laden
Of meteen automatisch opladen aanvragen, hoef je je nooit meer zorgen te maken

[ Bericht 24% gewijzigd door VancouverFan op 28-04-2010 21:46:42 ]
Leaf
  woensdag 28 april 2010 @ 21:45:45 #64
188877 Stupendous76
pi_80821532
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:11 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En de reiziger dan?
Repent, Pray, Forgive
pi_80821677
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:45 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

En de reiziger dan?
Het is OV systeem is geen democratie.
Leaf
  woensdag 28 april 2010 @ 21:52:03 #66
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80821902
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:11 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Is wel mooi hoor dat je als bedrijf zo ontiegelijk veel geld krijgt van de overheid voor het ontwikkelen en implementeren en upgraden van je private bedrijf. Allemaal belastignggeld. En als je met ontwikkeling sneller klaar bent dan maak je gewoon foutjes zodat je de subsidie opmaakt. Lekker..

Dat geld ziet de burger niets van terug. behalve dat het moet blijven dokken voor het reizen met de ov. Trienkaartjes waren afdoende. Waarom moest de pverheid zonodig ovchip invoeren voor meer dan een miljard aan belastinggeld?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_80822103
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:52 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Is wel mooi hoor dat je als bedrijf zo ontiegelijk veel geld krijgt van de oevrheid voor het ontwikkelen en implementeren en upgraden van je private bedrijf. allemaal belastignggeld. En al je met ontwikkeling sneller klaar bent dan maak je gewoon foutjes zodat je die subsidie opmaakt. lekker.. En ziet de burger niets van terug. behalve dat het moet blijven dokken voor het reizen met de ov. Trienkaartjes waren afdoende. Waaor moest de pverheid zonodig ovchip invoeren voor meer dan een miljard belastinggeld?
Omdat de strippenkaart hopeloos ouderwets is.
En het een flinke overgang van stempels naar chipkaart is.
Leaf
  woensdag 28 april 2010 @ 22:03:59 #68
188877 Stupendous76
pi_80822510
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:48 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nee, dat merken we met de chipkaart
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 28 april 2010 @ 22:04:18 #69
188877 Stupendous76
pi_80822527
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:55 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Omdat de strippenkaart hopeloos ouderwets is.
En het een flinke overgang van stempels naar chipkaart is.
Vertel, waarom is dat hopeloos ouderwets?
Repent, Pray, Forgive
pi_80822666
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:03 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Nee, dat merken we met de chipkaart
Het was ook al zo bij de strippenkaart hoor.
Of is jou of jouw ouders toen gevraagd of ze dat wel wilden?
Leaf
pi_80822738
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:04 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Vertel, waarom is dat hopeloos ouderwets?
Een stempeltje dat aan moet geven of je mag reizen of niet.
We leven in een digitaal tijdperk en wij gaan nog reizen met stempeltje
Leaf
pi_80822842
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:41 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En zo blijf je bezig problemen te verzinnen.
Zo lul je natuurlijk weer makkelijk over het feit dat jij weer op iets liep te mopperen terwijl je zelf niet begreep hoe het werkte.

Owja. je kunt natuurlijk ook al tegoed bestellen via de OV chipkaart site. Hoef je dat alleen maar op te halen op station Amstel. Gaat sneller dan daar saldo betalen en laden
Of meteen automatisch opladen aanvragen, hoef je je nooit meer zorgen te maken
ja want voor automatisch opladen hoef je ook niet naar een OV automaat.
Hoe je het ook wendt of keert, je moet gewoon een product op gaan halen bij de automaat
pi_80822913
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:09 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

vertel dat ook even tegen Qbuzz, waar je in het chipkaart tijdperk gewoon een kaartje kan kopen dat gestempeld wordt.

Hopeloos ouderwets maar toch kiezen ze daarvoor
pi_80822956
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:48 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

kan je ook zinnen maken die betekenis hebben ?
pi_80823038
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

vertel dat ook even tegen Qbuzz, waar je in het chipkaart tijdperk gewoon een kaartje kan kopen dat gestempeld wordt.

Hopeloos ouderwets maar toch kiezen ze daarvoor
qbuzz zit nog in de overgangsperiode, dus kan je beide nog gebruiken
namaste
pi_80823148
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:15 schreef Dulk het volgende:

[..]

qbuzz zit nog in de overgangsperiode, dus kan je beide nog gebruiken
niet in Rotterdam hoor, daar is de OV chipkaart sinds 11 februari 2010 verplicht.

Als je daar geen OV chipkaart heb of te weinig saldo, kan je een papieren kaartje kopen dat alleen geldig is in de Qbuzz van dienst, geen OV wegwerpkaart dus
pi_80823397
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

kan je ook zinnen maken die betekenis hebben ?
Kun jij ook gewoon normaal discussiëren?
Leaf
  woensdag 28 april 2010 @ 22:25:56 #78
188877 Stupendous76
pi_80823556
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:07 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het was ook al zo bij de strippenkaart hoor.
Of is jou of jouw ouders toen gevraagd of ze dat wel wilden?
De strippenkaart kwam er omdat het een chaos was voor reizigers vanwege alllemaal verschillende betaalsystemen en tarieven. Je kan het eenzijdig opleggen noemen, de reiziger werd er in ieder geval beter van.
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 28 april 2010 @ 22:26:12 #79
188877 Stupendous76
pi_80823567
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:09 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Denken dat iets 'digitaal maken' vooruitgang is
Repent, Pray, Forgive
pi_80823685
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:25 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

De strippenkaart kwam er omdat het een chaos was voor reizigers vanwege alllemaal verschillende betaalsystemen en tarieven. Je kan het eenzijdig opleggen noemen, de reiziger werd er in ieder geval beter van.
nu gaan we dus weer terug in de tijd, alleen we noemen het enkeltje nu chipkaart
pi_80823687
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:25 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dat zal nu ook gebeuren.

En net als er veel heibel en paniek was bij de invoering van de strippenkaart is die heibel en paniek er nu ook.
Leaf
pi_80823768
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:26 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Denken dat iets 'digitaal maken' vooruitgang is
Denken dat reizen met een stempeltje onverbeterbaar is
Leaf
pi_80823778
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:28 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat zal nu ook gebeuren.

En net als er veel heibel en paniek was bij de invoering van de strippenkaart is die heibel en paniek er nu ook.
welke heibel en paniek ? en hoe lang ?
  woensdag 28 april 2010 @ 22:33:03 #84
188877 Stupendous76
pi_80824027
quote:

[..]

Dat zal nu ook gebeuren.

Vertel eens hoe dat zal gebeuren, want het enige wat we nu zien is dat de tarieven per vervoerder anders zijn geworden en niet meer van te voren bepaalbaar (want per kilometer en dat ligt om en nabij vast, maar niet exact)
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 28 april 2010 @ 22:33:18 #85
188877 Stupendous76
pi_80824044
quote:

[..]

Denken dat reizen met een stempeltje onverbeterbaar is
Aannemen dat mensen dat denken
Repent, Pray, Forgive
pi_80824131
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:33 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Vertel eens hoe dat zal gebeuren, want het enige wat we nu zien is dat de tarieven per vervoerder anders zijn geworden en niet meer van te voren bepaalbaar (want per kilometer en dat ligt om en nabij vast, maar niet exact)
Jij ziet maar 1 nieuw onderdeel bij de invoering van de OV chipkaart, het reizen per kilometer?

Het zwartrijden wat gedaald is, nooit meer een strippenkaart hoeven te kopen en andere zaken zie je niet of wil je niet zien?
Leaf
pi_80824194
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:33 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Aannemen dat mensen dat denken
Gezien jouw felle weerstand tegen de OV chipkaart is het toch geen onlogische gedachte dat jij voorstander bent van stempelen.

Of wat zie jij als ideaal middel om het reizen in het OV mee te betalen?
Leaf
pi_80824273
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:35 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Gezien jouw felle weerstand tegen de OV chipkaart is het toch geen onlogische gedachte dat jij voorstander bent van stempelen.

de OV chipkaart zoals die functioneert in Singapore en Hong Kong, heel simpel
pi_80824356
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:23 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Kun jij ook gewoon normaal discussiëren?
hoe kan je discussieren als je iemand die een tegenargument heb doodzwijgt als hij een punt heeft ?
pi_80824669
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:38 schreef macca728 het volgende:

[..]

hoe kan je discussieren als je iemand die een tegenargument heb doodzwijgt als hij een punt heeft ?
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:58 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Leaf
pi_80824859
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:36 schreef macca728 het volgende:

[..]

de OV chipkaart zoals die functioneert in Singapore en Hong Kong, heel simpel
wat heb je hier dan voor probleem mee ?

Waarom niet deze kaart gewoon ingevoerd zonder gezeik ?
pi_80824898
quote:

[..]

Dat zal nu ook gebeuren.

dit is geen onzin ofzo ? Hoe lang was die heibel dan en welke problemen waren er ?
  woensdag 28 april 2010 @ 22:54:24 #93
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_80825366
De heibel bij de invoering van de strippenkaart bestond er waarschijnlijk uit dat de reiziger bang was voor een nieuw systeem. Die heibel is bij de OV Chip ook, met de toevoeging dat het systeem niet werkt. En dan is het nog maar in twee steden in Nederland ingevoerd, God verhoede wat er straks gebeurd als het landelijk gaat.
DeviantArt
pi_80825516
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:54 schreef Hukkie het volgende:
De heibel bij de invoering van de strippenkaart bestond er waarschijnlijk uit dat de reiziger bang was voor een nieuw systeem. Die heibel is bij de OV Chip ook, met de toevoeging dat het systeem niet werkt. En dan is het nog maar in twee steden in Nederland ingevoerd, God verhoede wat er straks gebeurd als het landelijk gaat.
Dat het systeem niet werkt is jouw mening.

Dan moet ik voor de zoveelste keer toch verwijzen naar de reizigers in Rotterdam die de kaart een hoge waardering geven.
Leaf
  woensdag 28 april 2010 @ 23:01:02 #95
188877 Stupendous76
pi_80825687
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:35 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Gezien jouw legendarisch onvermogen om te begrijpen wat anderen bedoelen: ik, en ook vele anderen hier, hebben meerdere keren aangegeven dat we niets zien in deze vorm van de chipkaart.
Repent, Pray, Forgive
pi_80825690
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:57 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dan moet ik voor de zoveelste keer toch verwijzen naar de reizigers in Rotterdam die de kaart een hoge waardering geven.
zeg toch eens de waarheid, de geregistreerde OV chipkaartgebruiker geeft de chipkaart een 7,2
niet de reiziger

Los daarvan, wat was het cijfer van de strippenkaart ?????? Nog steeds geen antwoord op gehad, was zeker hoger
  woensdag 28 april 2010 @ 23:01:38 #97
188877 Stupendous76
pi_80825715
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:34 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Jij ziet maar 1 nieuw onderdeel bij de invoering van de OV chipkaart, het reizen per kilometer?

Het zwartrijden wat gedaald is, nooit meer een strippenkaart hoeven te kopen en andere zaken zie je niet of wil je niet zien?
Jij ziet maar 1 voordeel, namelijk digitaal ipv 'dat enorm ouderwetse kaartjessysteem'?

Zwartrijden is lang niet zo fors gedaald als de vervoerbedrijven (of jij) ons willen doen geloven.
Dat je geen kaartjes meer hoeft te kopen is inderdaad handig (alleen hapert de uitvoering van dat idee gigantisch vanwege de technische onvriendelijkheden, en dat in het 'digitale tijdperk 2010')
En welke andere zaken doel je op?
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 28 april 2010 @ 23:02:04 #98
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_80825733
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:57 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Jaja, die kennen we inmiddels al. Toch loopt het internet over van de klachten over de OV Chip. Klachten die niets te maken hebben met wennen aan een nieuw systeem, wel met de werking van het nieuwe systeem.
DeviantArt
  woensdag 28 april 2010 @ 23:04:16 #99
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_80825822
Alle ballen op VF.
DeviantArt
pi_80825966
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:02 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Jaja, die kennen we inmiddels al. Toch loopt het internet over van de klachten over de OV Chip. Klachten die niets te maken hebben met wennen aan een nieuw systeem, wel met de werking van het nieuwe systeem.
Ach, als ik de klachten zie die hier ter sprake komen raak ik niet snel onder de indruk.

Klagen dat je je pas moet activeren om op saldo te kunnen reizen in de metro, gewoonweg niet waar. Klagen dat het activeren voor de NS zoveel werk is, terwijl het effe langs een automaat lopen en een paar simpele handelingen is, vergelijkbaar met een kaartje kopen. Klagen dat je niet meer van klasse kunt wisselen in de trein, ook onzin. Klagen dat korting krijgen in de daluren te ingewikkeld zou zijn. Klagen dat er geen enkel voordeel zou zijn...

Maar als jij nog echte klachten weet, liefst klachten die NIET opgelost kunnen worden, dan ben ik wel benieuwd. Het gezeur in de marge ben ik wel klaar mee.
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')