Ik zie het eigenlijk meer als "de NS heeft honderden miljoenen euro's "geinvesteerd" in het invoeren van de OV-chipkaart. Dat zou genoeg moeten zijn om het goed en zo storingsvrij als mogelijk te laten werken.quote:Op maandag 26 april 2010 20:14 schreef Socios het volgende:
Sowieso OV-Chipkaart_!
Reis gewoon met treinkaartjes! Zorg dat het draagvlak voor de OV-Chipkaart niet voldoende wordt en we kunnen altijd met treinkaartjes blijven reizen.
Alsof wij daar iets over te zeggen hebbenquote:Op maandag 26 april 2010 20:14 schreef Socios het volgende:
Sowieso OV-Chipkaart_!
Reis gewoon met treinkaartjes! Zorg dat het draagvlak voor de OV-Chipkaart niet voldoende wordt en we kunnen altijd met treinkaartjes blijven reizen.
nou NS heeft gezegd te luisteren naar haar klanten hahaquote:Op maandag 26 april 2010 22:15 schreef fs180 het volgende:
[..]
Alsof wij daar iets over te zeggen hebben
Zelfs de afstand meten met GPS lukt ze nietquote:Tarief ov-chip hapert door satelliet
AMSTERDAM - Goed nieuws voor degenen die met de ov-chipkaart reizen. De tarieven van de kaart kloppen vaak niet doordat de satelliet de tram of bus niet kan 'vinden'.
Reizigersorganisaties die gebruikmaken van de ov-chipkaart lopen soms inkomsten mis omdat het gps-systeem af en toe hapert en het signaal verliest. Met het systeem wordt bekeken waar het voertuig zich bevindt. Het gebeurt regelmatig dat de satelliet de tram of bus kwijtraakt. Uitcheckende reizigers betalen op dat moment alleen het instaptarief.
De 58-jarige Philip de Winter uit Amstelveen betaalde bijvoorbeeld voor een ritje naar het Koningsplein in het centrum op de heenreis 1,71 euro en voor dezelfde weg terug 0,78 cent.
Woordvoerster van het GVB, Petra Faber, legt uit hoe dat kan. "Die meneer moet maar niet te hard klagen, want het is in zijn voordeel. Het komt wel eens voor dat de tram of bus 'even niet weet waar hij is', omdat de verbinding met het gps-systeem wegvalt. Net als dat je met je mobieltje soms even geen bereik hebt."
Het is sowieso te gek voor woorden om het strippenkaartsysteem los te laten: dat heeft tot nu toe vrijwel perfect gewerkt. En had een heleboel van de huidige problemen voorkomen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:37 schreef Stereotomy het volgende:
Nouja, GPS-signaal kwijt, dat kan gebeuren, maar:
Ik dacht dat bussen een GPS-systeem én een assen-omwentelingsmeetsysteem icm een voorgeprogrammeerde route hadden?
Slechte berichtgeving ook, want het is de ontvanger die de satellieten niet kan vinden, niet andersom.
wat was het probleem van de strippenkaart dan ?quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:06 schreef nikk het volgende:
Nou ja, perfect werkte het niet. De strippenkaart was net zo goed een onding. In theorie is een OV chipkaart veel handiger. Helaas valt de praktijk tot op heden anders uit.
Ow wat gebruikers vriendelijk en foolproof hebben ze het systeem toch gemaakt. Ik ben benieuwd of ik er vandaag nog doorheen ga komen bij de NS. Anders morgen maar eens wat belletjes gaan plegen met mijn NS vrienden.quote:De volgende fouten zijn opgetreden:
Er is een probleem opgetreden in de communicatie met het backend systeem. Read timed out
Precies. Gewoon lekker met strippenkaarten blijven reizen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:41 schreef Stupendous76 het volgende:
Het is sowieso te gek voor woorden om het strippenkaartsysteem los te laten: dat heeft tot nu toe vrijwel perfect gewerkt. En had een heleboel van de huidige problemen voorkomen.
Tuurlijk joh. Ik snap ook niet waarom ze ooit een wiel hebben uitgevonden. Met boomstammen ging het ook vrijwel perfect.quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:41 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Het is sowieso te gek voor woorden om het strippenkaartsysteem los te laten: dat heeft tot nu toe vrijwel perfect gewerkt. En had een heleboel van de huidige problemen voorkomen.
Dat kan misschien komen doordat het systeem nog niet helemaal doorgevoerd isquote:Op dinsdag 27 april 2010 17:06 schreef nikk het volgende:
Nou ja, perfect werkte het niet. De strippenkaart was net zo goed een onding. In theorie is een OV chipkaart veel handiger. Helaas valt de praktijk tot op heden anders uit.
nee het functioneert pas 5 jaar, laten we nog maar 10 jaar wachten voor we gaan klagen hequote:Op woensdag 28 april 2010 18:37 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat kan misschien komen doordat het systeem nog niet helemaal doorgevoerd is
een stomme vergelijking die ook helemaal nergens op slaat, maar dat zijn we wel gewendquote:Op woensdag 28 april 2010 18:35 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Ik snap ook niet waarom ze ooit een wiel hebben uitgevonden. Met boomstammen ging het ook vrijwel perfect.
een van de problemen daarmee is toch wel dat het erg onduidelijk is of hij nog geldig is, als je 'm al een tijd hebt. Ik heb namelijk wel eens strippenkaarten van 2 jaar eerder gevonden, en die bleken dus niet meer geldig te zijn ivm tariefwijzigingen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat was het probleem van de strippenkaart dan ?
ja dat geld voor de OV chipkaart ook, alleen iets langerquote:Op woensdag 28 april 2010 18:46 schreef Tokus het volgende:
[..]
een van de problemen daarmee is toch wel dat het erg onduidelijk is of hij nog geldig is, als je 'm al een tijd hebt. Ik heb namelijk wel eens strippenkaarten van 2 jaar eerder gevonden, en die bleken dus niet meer geldig te zijn ivm tariefwijzigingen.
nee nee, "na een tariefwijziging is deze strippenkaart nog twaalf maanden geldig."quote:Op woensdag 28 april 2010 18:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja dat geld voor de OV chipkaart ook, alleen iets langer
als je niet weet dat een stripenkaart max 2 jaar geldig is, wat duidelijk erop vrmeld staat ....
Wacht even hoor, ze kunnen gewoon met een druk op de knop zo'n ding activeren, maar ze verplichten je wel om dat ding handmatig ergens op een station te gaan activeren. Is dat dan reizigertje pesten, of...?quote:Op woensdag 28 april 2010 11:33 schreef Basp1 het volgende:
Nou net even met de NS 5 minuten a 0.10 euro/minuut aan de lijn gehangen ja meneer ik kan het idd zien dat u gisteren geprobeerd heeft te activeren, ow en dat het niet gelukt is, nou dan doen we het wel even voor u.
Ja, je hebt ook lekker zo veel keus in monopolistisch Nederland.quote:Komt de vraag van de medewerker gaat u accord met de reisvoorwaarden van de ovchipknip, ik zeg tegen haar ik moet wel ja zeggen anders gaat het activeren natuurlijk nooit lukken.
Als jij iets koopt/ officieel download via internet of ergens lid van wordt hoef jij nooit ergens te zeggen dat je akkoord gaat met de leveringsvoorwaarden?quote:Op woensdag 28 april 2010 19:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wacht even hoor, ze kunnen gewoon met een druk op de knop zo'n ding activeren, maar ze verplichten je wel om dat ding handmatig ergens op een station te gaan activeren. Is dat dan reizigertje pesten, of...?
[..]
Ja, je hebt ook lekker zo veel keus in monopolistisch Nederland.
Dat heet klantenservicequote:Op woensdag 28 april 2010 19:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wacht even hoor, ze kunnen gewoon met een druk op de knop zo'n ding activeren, maar ze verplichten je wel om dat ding handmatig ergens op een station te gaan activeren. Is dat dan reizigertje pesten, of...?
[..]
Ja, je hebt ook lekker zo veel keus in monopolistisch Nederland.
Dan ga je de kaart activeren voordat je je eerste trein reis maaktquote:Op woensdag 28 april 2010 19:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat heet klantenservice![]()
![]()
Je zal niet bij een station in de buurt wonen
Maar als ik het niet eens ben met de voorwaarden van webshop X of organisatie Y, dan sluit ik me wel aan bij organisatie A of koop voortaan bij webshop B. Als ik het niet eens ben met de voorwaarden van de ov-chipkaart, dan kan ik straks nergens meer in Nederland met het openbaar vervoer.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:36 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als jij iets koopt/ officieel download via internet of ergens lid van wordt hoef jij nooit ergens te zeggen dat je akkoord gaat met de leveringsvoorwaarden?
Dat is echt niet alleen aan Nederland voorbehouden dat je aan moet geven dat je akkoord gaat met voorwaarden....
??????????quote:Op woensdag 28 april 2010 19:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dan ga je de kaart activeren voordat je je eerste trein reis maakt
Lijkt me een beetje onzin om speciaal voor het activeren naar een treinstation te gaan
Als je niet akkoord gaat met de voorwaarden van de NS, dan kun je sowieso niet met korting reizen.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maar als ik het niet eens ben met de voorwaarden van webshop X of organisatie Y, dan sluit ik me wel aan bij organisatie A of koop voortaan bij webshop B. Als ik het niet eens ben met de voorwaarden van de ov-chipkaart, dan kan ik straks nergens meer in Nederland met het openbaar vervoer.
Dat monopolie dat er al lang voor de OV chipkaart was bedoel je?quote:Jij snapt het woord monopolie niet?
Lees eens terug in dit topic. Heb ik al diverse voordelen gegeven. Ik blijf niet herhalen omdat jij te lui bent om te lezen of omdat jij het er niet eens mee wilt zijn.quote:Ik wacht trouwens nog steeds op antwoord op mijn vraag of je even één uniform voordeel van de ov-chipkaart wilt aangeven...
En toch moet dat, en we hebben het over een metroreis, niet over een treinreis. Iets met begrijpend lezen en zo.. En dat activeren moet alleen bij de NS. Bij elke andere vervoerder doet ie het wel meteen, nou ja zou ie het moeten doen. Één kaart voor al het openbaar vervoer? Nee, duizend-en-eenkaartjes voor het openbaar vervoer, onder het mom van één kaart.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dan ga je de kaart activeren voordat je je eerste trein reis maakt
Lijkt me een beetje onzin om speciaal voor het activeren naar een treinstation te gaan
Enlighten me. Waar heeft Basp1 het over het activeren en akkoord gaan bij de metro? Ik zie hem alleen wat zeggen over de NS.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:54 schreef Zelva het volgende:
[..]
En toch moet dat, en we hebben het over een metroreis, niet over een treinreis. Iets met begrijpend lezen en zo.
Boehoehoeoeoeoeoeo je moet 1 (een) keer 5 minuten extra moeite doen om voortaan nooit meer in de rij te staan voor een treinkaartje.quote:En dat activeren moet alleen bij de NS. Bij elke andere vervoerder doet ie het wel meteen, nou ja zou ie het moeten doen. Één kaart voor al het openbaar vervoer? Nee, duizend-en-eenkaartjes voor het openbaar vervoer, onder het mom van één kaart.
Het gaat helemaal niet over de voorwaarden van de NS. Iets met begrijpend lezen enzo, maar over de voorwaarden van de chipkaart, die toch echt bepaald zijn door de factormaatschappij TLS.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:53 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als je niet akkoord gaat met de voorwaarden van de NS, dan kun je sowieso niet met korting reizen.
En ook als je een strippenkaart gebruikt, ga je akkoord met de reisvoorwaarden. Dus het is niks nieuws dat er voorwaarden aan het reizen zijn waar jij akkoord mee moet gaan.
Dat is er niet. Ik kan nu kiezen om met contant geld te betalen, met de chipknip, met de pinpas, met creditcard. En de vervoersmaatschappijen bepalen op geen enkele wijze de voorwaarden voor die betaalsystemen. Zo kunnen ze niet zoals nu met de OV-failkaart enorm asociale voorwaarden stellen dat het 2 euro 50 kost om het saldo eraf te halen. Ik wordt verplicht om met deze asociale voorwaarde akkoord te gaan en kan nergens naar uitwijken.quote:Dat monopolie dat er al lang voor de OV chipkaart was bedoel je?
Joh, ik heb alles gelezen, en ze staan er gewoon niet. Blijf toch niet altijd elke vraag ontwijken en geef gewoon eens antwoord. Ik vraag maar één voordeel, zoveel werk kan dat nooit zijn.quote:Lees eens terug in dit topic. Heb ik al diverse voordelen gegeven. Ik blijf niet herhalen omdat jij te lui bent om te lezen of omdat jij het er niet eens mee wilt zijn.
En hier lees je ook maar weer overheen omdat je blijkbaar beseft dat je je eigen verluld hebquote:Op woensdag 28 april 2010 19:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dan ga je de kaart activeren voordat je je eerste trein reis maakt
Lijkt me een beetje onzin om speciaal voor het activeren naar een treinstation te gaan
Iets met begrijpend lezen enzo. Hij heeft een voordeelurenkaart van de NS en wil een ritje gaan maken met de metro. Zo'n voordeelurenkaart moet je eerst activeren op een NS-station voordat je op saldo kunt gaan reizen. Dus je moet eerst met een strippenkaart naar een NS-station waar je helemaal niet moet zijn en daar je kaart activeren, wat dus vaak nog niet eens lukt, voordat je überhaupt met dat ding kan reizen.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:57 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Enlighten me. Waar heeft Basp1 het over het activeren en akkoord gaan bij de metro? Ik zie hem alleen wat zeggen over de NS.
[..]
Volgens mij heeft alleen het telefoongesprek hem al vijf minuten gekost. En ik sta nooit in de rij voor een treinkaartje, ik sta wél vaak in de rij voor in- en uitcheckpalen en poortjes. Dus nee, tijdwinst boek je er in ieder geval niet mee.quote:Boehoehoeoeoeoeoeo je moet 1 (een) keer 5 minuten extra moeite doen om voortaan nooit meer in de rij te staan voor een treinkaartje.
Het ging over de voorwaarden voor het op saldo reizen bij de NS.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:01 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet over de voorwaarden van de NS. Iets met begrijpend lezen enzo, maar over de voorwaarden van de chipkaart, die toch echt bepaald zijn door de factormaatschappij TLS.
Dat kan nu ook bij het opladen van het saldo.quote:Dat is er niet. Ik kan nu kiezen om met contant geld te betalen, met de chipknip, met de pinpas, met creditcard.
Ach, bij de OV chipkaart kun je tenminste nog restitutie krijgen. Een strippenkaart krijg je sowieso geen geld terug.quote:En de vervoersmaatschappijen bepalen op geen enkele wijze de voorwaarden voor die betaalsystemen. Zo kunnen ze niet zoals nu met de OV-failkaart enorm asociale voorwaarden stellen dat het 2 euro 50 kost om het saldo eraf te halen. Ik wordt verplicht om met deze asociale voorwaarde akkoord te gaan en kan nergens naar uitwijken.
Als jij die voordelen niet wil zien, is dat niet mijn probleem.quote:Joh, ik heb alles gelezen, en ze staan er gewoon niet. Blijf toch niet altijd elke vraag ontwijken en geef gewoon eens antwoord. Ik vraag maar één voordeel, zoveel werk kan dat nooit zijn.
Je moet ook naar een station om in de trein te stappen.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
En hier lees je ook maar weer overheen omdat je blijkbaar beseft dat je je eigen verluld heb
want je moet wel degelijk naar het station om je kaart voor NS reizen te activeren
Gewoon saldo opladen.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:05 schreef Zelva het volgende:
[..]
Iets met begrijpend lezen enzo. Hij heeft een voordeelurenkaart van de NS en wil een ritje gaan maken met de metro.
Het activeren is alleen nodig als je met de trein gaat.quote:Zo'n voordeelurenkaart moet je eerst activeren op een NS-station voordat je op saldo kunt gaan reizen. Dus je moet eerst met een strippenkaart naar een NS-station waar je helemaal niet moet zijn en daar je kaart activeren, wat dus vaak nog niet eens lukt, voordat je überhaupt met dat ding kan reizen.
Als je op de momenten op het station bent waar er niemand anders kaartjes koopt, zal het ook echt niet druk zijn bij de paaltjes.quote:Volgens mij heeft alleen het telefoongesprek hem al veel meer dan vijf minuten gekost. En ik sta nooit in de rij voor een treinkaartje, ik sta wél vaak in de rij voor in- en uitcheckpalen en poortjes. Dus nee, tijdwinst boek je er in ieder geval niet mee.
Owja. Eens in de 5 jaar een nieuw kaart regelen (in de meeste gevallen toegestuurd krijgen) is precies hetzelfde als regelmatig nieuwe treinkaartjes kopen.quote:En oh ja, je weet dat zo'n ding na een bepaald aantal jaar verloopt, toch? Ik betwijfel het, anders zou je niet zeggen dat je dat maar één keer moet doen.
Ja ik koop mijn strippenkaarten en nu mijn OV chipkaarten ook altijd in de bus ....quote:Op woensdag 28 april 2010 20:08 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Je moet ook naar een station om in de trein te stappen.
Dat had je zelf toch ook wel kunnen bedenken he!
Volgens de NS website op dit moment in ieder geval wel.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:13 schreef VancouverFan het volgende:
Gewoon saldo opladen.
Om met de metro te reizen hoef je NIKS te activeren. Heb ik ook nooit gedaan met mijn Voordeeluren kaarten.
Het activeren is alleen nodig als je met de trein gaat.
quote:
De NS website gaat over de NS. Niet over de andere vervoerders.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens de NS website op dit moment in ieder geval wel.![]()
[..]
quote:Veelgestelde vragen over dit onderwerp:
Kan ik mijn Voordeelurenabonnement ook als OV-chipkaart gebruiken bij andere vervoerders?
De OV-chipkaart waar uw Voordeelurenabonnement op geladen is, kunt u ook als OV-chipkaart gebruiken bij andere vervoerders.
Je snapt het echt niet hequote:Op woensdag 28 april 2010 20:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja ik koop mijn strippenkaarten en nu mijn OV chipkaarten ook altijd in de bus ....
quote:Op woensdag 28 april 2010 20:25 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De NS website gaat over de NS. Niet over de andere vervoerders.
Iets met begrijpend lezen.
Als ik dit product niet op mijn ovkortings kaart erbij zet kan ik gewoon nergens op saldo reizen. Ik snap echt niet waar je het over hebt.quote:Stap 1: Reizen op saldo aanvragen.
Allereerst vraagt u hier online reizen op saldo aan of bij NS Klantenservice 0900-2021163 (¤ 0,10 p.m.). U geeft dan meteen aan of u 1e of 2e klasse wilt reizen en of u uw reisgegevens op MijnNS wilt inzien.
Alleen met een anonieme OV-chipkaart kunt u er voor kiezen om reizen op saldo direct te activeren bij de NS-kaartautomaat of -servicebalie.
Wacht even tot uw aanvraag verwerkt is.
Binnen een uur na het aanvragen van reizen op saldo krijgt u bericht dat u reizen op saldo kunt activeren op uw kaart. U gaat dan met uw kaart naar een NS-kaartautomaat.
Stap 2: Activeren reizen op saldo.
Om echt saldo te kunnen zetten op uw OV-chipkaart, moet u uw aanvraag activeren bij de NS-kaartautomaat op het station. Hier gaat u als volgt te werk:
houd uw OV-chipkaart voor de lezer;
kies voor ophalen bestelling;
volg de stappen op het scherm.
U kunt het reizen op saldo ook laten activeren bij de NS-servicebalie.
Stap 3: Saldo laden en u kunt reizen!
Na het aanvragen en activeren staat reizen op saldo op uw OV-chipkaart. Nu nog voldoende saldo en u kunt ermee reizen en betalen bij NS
Ik was blijkbaar te laat met de toevoeging:quote:Op woensdag 28 april 2010 20:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
![]()
[..]
Als ik dit product niet op mijn ovkortings kaart erbij zet kan ik gewoon nergens op saldo reizen. Ik snap echt niet waar je het over hebt.
Zoals ik ook al eerder vertelde mijn voordeelurenkaart heb ik ook zonder activeren kunnen gebruiken bij de andere OV bedrijven.quote:Veelgestelde vragen over dit onderwerp:
Kan ik mijn Voordeelurenabonnement ook als OV-chipkaart gebruiken bij andere vervoerders?
De OV-chipkaart waar uw Voordeelurenabonnement op geladen is, kunt u ook als OV-chipkaart gebruiken bij andere vervoerders.
Je kan beter de hele webpagina van OV chipkaart en de OV bedrijven invoeen, scheelt weer typenquote:Op woensdag 28 april 2010 20:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik was blijkbaar te laat met de toevoeging:
[..]
Zoals ik ook al eerder vertelde mijn voordeelurenkaart heb ik ook zonder activeren kunnen gebruiken bij de andere OV bedrijven.
Het activeren is alleen nodig als je gaat reizen met de trein. Moet je ook aangeven welke klasse je wilt gebruiken. Dat is niet nodig bij metro, tram of bus.
Leg jij nou maar eens uit waarom je het activeren van je NS reizen op saldo niet kunt combineren met reizen met de trein.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je kan beter de hele webpagina van OV chipkaart en de OV bedrijven invoeen, scheelt weer typen
Leg jij maar uit waarom ik dat niet gewoon per computer kan doen en waarom ik ook gelijk al 1e of 2e klasse aan moet geven, terwijl je dat ook kan implementeren in de OV chipkaartlezersquote:Op woensdag 28 april 2010 20:42 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Leg jij nou maar eens uit waarom je het activeren van je NS reizen op saldo niet kunt combineren met reizen met de trein.
Gelul.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
Leg jij maar uit waarom ik dat niet gewoon per computer kan doen en waarom ik ook gelijk al 1e of 2e klasse aan moet geven, terwijl je dat ook kan implementeren in de OV chipkaartlezers
Nu ben ik verplicht 2 chipkaarten te hebben, voor het geval ik een keer 1e klasse wil reizen
Nogmaals dan, leg eens uit waarom je het activeren van het reizen op saldo voor NS niet kunt combineren met een treinreis.quote:Het Overgangsbewijs
Als u in het bezit bent van een 2e klas vervoerbewijs is het mogelijk dat om te zetten naar 1ste klas. Koop hiervoor bij een NS-verkooppunt een Overgangsbewijs voor het traject dat u 1ste klas wilt reizen.
Leg jij maar uit waarom ik dat niet gewoon per computer kan doen en waarom ik ook gelijk al 1e of 2e klasse aan moet geven, terwijl je dat ook kan implementeren in de OV chipkaartlezersquote:Op woensdag 28 april 2010 20:49 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Gelul.
[..]
Nogmaals dan, leg eens uit waarom je het activeren van het reizen op saldo voor NS niet kunt combineren met een treinreis.
Ik ben wel weer klaar met je. Je vraagt vanalles, je moet alles weten, je plempt allerlei stellingen neer maar je wilt niks uitleggen.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
Leg jij maar uit waarom ik dat niet gewoon per computer kan doen en waarom ik ook gelijk al 1e of 2e klasse aan moet geven, terwijl je dat ook kan implementeren in de OV chipkaartlezers
Omdat je soms groener gras wil hebben?quote:Op woensdag 28 april 2010 18:35 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Ik snap ook niet waarom ze ooit een wiel hebben uitgevonden. Met boomstammen ging het ook vrijwel perfect.
terwijl je dat ook kan implementeren in de OV chipkaartlezersquote:Op woensdag 28 april 2010 20:58 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik ben wel weer klaar met je. Je vraagt vanalles, je moet alles weten, je plempt allerlei stellingen neer maar je wilt niks uitleggen.
Je verwacht dat ik alle onzin die jij uitkraamt voor zoete koek slik. Dat doe ik dus niet.
Als je echt een discussie wil voeren, zul je toch ook eens je stellingen moeten gaan verdedigen en je argumenten moeten onderbouwen.
Zolang je dat blijft weigeren te doen, kan ik je niet serieus nemen.
En een antwoord waarom je niet gewoon per computer kunt activeren, geen idee. Dat is niet iets wat ik verzonnen of bepaald heb. Dat zul je toch ook wel moeten snappen. En misschien kun je uitleggen hoe het mogelijk is dat je de ene keer 1e klas en de andere keer 2e klas kunt reizen via reizen op saldo.
Achja... Verschillende OV chipkaart lezers... Nee dat maakt het overzichtelijkquote:Op woensdag 28 april 2010 21:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
terwijl je dat ook kan implementeren in de OV chipkaartlezers
En dat willen de OV bedrijven ookquote:Op woensdag 28 april 2010 21:05 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Omdat je soms groener gras wil hebben?
Dat weet ik niet.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:15 schreef Basp1 het volgende:
Maar VCF zou ik zonder dat product ook saldo op die kaart gekregen hebben bij een NS automaat?
En zo blijf je bezig problemen te verzinnen.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:28 schreef Basp1 het volgende:
Aangezien ik niet in amsterdam woon en al wel graag tegoed op die kaart wil hebben om met de metro te kunnen reizen boeien mij die metroautomaten helemaal niet, vooral omdat ik een overstap op amstel heb, die automaat zal wel weer op een onmogelijke plaats staan waardoor je je aansluiting mist.
En de reiziger dan?quote:Op woensdag 28 april 2010 21:11 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En dat willen de OV bedrijven ook
Is wel mooi hoor dat je als bedrijf zo ontiegelijk veel geld krijgt van de overheid voor het ontwikkelen en implementeren en upgraden van je private bedrijf. Allemaal belastignggeld. En als je met ontwikkeling sneller klaar bent dan maak je gewoon foutjes zodat je de subsidie opmaakt. Lekker..quote:Op woensdag 28 april 2010 21:11 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En dat willen de OV bedrijven ook
Omdat de strippenkaart hopeloos ouderwets is.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:52 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Is wel mooi hoor dat je als bedrijf zo ontiegelijk veel geld krijgt van de oevrheid voor het ontwikkelen en implementeren en upgraden van je private bedrijf. allemaal belastignggeld. En al je met ontwikkeling sneller klaar bent dan maak je gewoon foutjes zodat je die subsidie opmaakt. lekker.. En ziet de burger niets van terug. behalve dat het moet blijven dokken voor het reizen met de ov. Trienkaartjes waren afdoende. Waaor moest de pverheid zonodig ovchip invoeren voor meer dan een miljard belastinggeld?
Nee, dat merken we met de chipkaartquote:Op woensdag 28 april 2010 21:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het is OV systeem is geen democratie.
Vertel, waarom is dat hopeloos ouderwets?quote:Op woensdag 28 april 2010 21:55 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Omdat de strippenkaart hopeloos ouderwets is.
En het een flinke overgang van stempels naar chipkaart is.
Het was ook al zo bij de strippenkaart hoor.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:03 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nee, dat merken we met de chipkaart
Een stempeltje dat aan moet geven of je mag reizen of niet.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:04 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Vertel, waarom is dat hopeloos ouderwets?
ja want voor automatisch opladen hoef je ook niet naar een OV automaat.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:41 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En zo blijf je bezig problemen te verzinnen.
Zo lul je natuurlijk weer makkelijk over het feit dat jij weer op iets liep te mopperen terwijl je zelf niet begreep hoe het werkte.
Owja. je kunt natuurlijk ook al tegoed bestellen via de OV chipkaart site. Hoef je dat alleen maar op te halen op station Amstel. Gaat sneller dan daar saldo betalen en laden
Of meteen automatisch opladen aanvragen, hoef je je nooit meer zorgen te maken
vertel dat ook even tegen Qbuzz, waar je in het chipkaart tijdperk gewoon een kaartje kan kopen dat gestempeld wordt.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:09 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Een stempeltje dat aan moet geven of je mag reizen of niet.
We leven in een digitaal tijdperk en wij gaan nog reizen met stempeltje
kan je ook zinnen maken die betekenis hebben ?quote:Op woensdag 28 april 2010 21:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het is OV systeem is geen democratie.
qbuzz zit nog in de overgangsperiode, dus kan je beide nog gebruikenquote:Op woensdag 28 april 2010 22:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
vertel dat ook even tegen Qbuzz, waar je in het chipkaart tijdperk gewoon een kaartje kan kopen dat gestempeld wordt.
Hopeloos ouderwets maar toch kiezen ze daarvoor
niet in Rotterdam hoor, daar is de OV chipkaart sinds 11 februari 2010 verplicht.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:15 schreef Dulk het volgende:
[..]
qbuzz zit nog in de overgangsperiode, dus kan je beide nog gebruiken
Kun jij ook gewoon normaal discussiëren?quote:Op woensdag 28 april 2010 22:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
kan je ook zinnen maken die betekenis hebben ?
De strippenkaart kwam er omdat het een chaos was voor reizigers vanwege alllemaal verschillende betaalsystemen en tarieven. Je kan het eenzijdig opleggen noemen, de reiziger werd er in ieder geval beter van.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:07 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het was ook al zo bij de strippenkaart hoor.
Of is jou of jouw ouders toen gevraagd of ze dat wel wilden?
Denken dat iets 'digitaal maken' vooruitgang isquote:Op woensdag 28 april 2010 22:09 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Een stempeltje dat aan moet geven of je mag reizen of niet.
We leven in een digitaal tijdperk en wij gaan nog reizen met stempeltje
nu gaan we dus weer terug in de tijd, alleen we noemen het enkeltje nu chipkaartquote:Op woensdag 28 april 2010 22:25 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
De strippenkaart kwam er omdat het een chaos was voor reizigers vanwege alllemaal verschillende betaalsystemen en tarieven. Je kan het eenzijdig opleggen noemen, de reiziger werd er in ieder geval beter van.
Dat zal nu ook gebeuren.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:25 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
De strippenkaart kwam er omdat het een chaos was voor reizigers vanwege alllemaal verschillende betaalsystemen en tarieven. Je kan het eenzijdig opleggen noemen, de reiziger werd er in ieder geval beter van.
Denken dat reizen met een stempeltje onverbeterbaar isquote:Op woensdag 28 april 2010 22:26 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Denken dat iets 'digitaal maken' vooruitgang is
welke heibel en paniek ? en hoe lang ?quote:Op woensdag 28 april 2010 22:28 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat zal nu ook gebeuren.
En net als er veel heibel en paniek was bij de invoering van de strippenkaart is die heibel en paniek er nu ook.
Vertel eens hoe dat zal gebeuren, want het enige wat we nu zien is dat de tarieven per vervoerder anders zijn geworden en niet meer van te voren bepaalbaar (want per kilometer en dat ligt om en nabij vast, maar niet exact)quote:Op woensdag 28 april 2010 22:28 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat zal nu ook gebeuren.
En net als er veel heibel en paniek was bij de invoering van de strippenkaart is die heibel en paniek er nu ook.
Aannemen dat mensen dat denkenquote:Op woensdag 28 april 2010 22:28 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Denken dat reizen met een stempeltje onverbeterbaar is
Jij ziet maar 1 nieuw onderdeel bij de invoering van de OV chipkaart, het reizen per kilometer?quote:Op woensdag 28 april 2010 22:33 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Vertel eens hoe dat zal gebeuren, want het enige wat we nu zien is dat de tarieven per vervoerder anders zijn geworden en niet meer van te voren bepaalbaar (want per kilometer en dat ligt om en nabij vast, maar niet exact)
Gezien jouw felle weerstand tegen de OV chipkaart is het toch geen onlogische gedachte dat jij voorstander bent van stempelen.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:33 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Aannemen dat mensen dat denken
de OV chipkaart zoals die functioneert in Singapore en Hong Kong, heel simpelquote:Op woensdag 28 april 2010 22:35 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Gezien jouw felle weerstand tegen de OV chipkaart is het toch geen onlogische gedachte dat jij voorstander bent van stempelen.
Of wat zie jij als ideaal middel om het reizen in het OV mee te betalen?
hoe kan je discussieren als je iemand die een tegenargument heb doodzwijgt als hij een punt heeft ?quote:Op woensdag 28 april 2010 22:23 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Kun jij ook gewoon normaal discussiëren?
quote:Op woensdag 28 april 2010 22:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
hoe kan je discussieren als je iemand die een tegenargument heb doodzwijgt als hij een punt heeft ?
quote:Op woensdag 28 april 2010 20:58 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik ben wel weer klaar met je. Je vraagt vanalles, je moet alles weten, je plempt allerlei stellingen neer maar je wilt niks uitleggen.
Je verwacht dat ik alle onzin die jij uitkraamt voor zoete koek slik. Dat doe ik dus niet.
Als je echt een discussie wil voeren, zul je toch ook eens je stellingen moeten gaan verdedigen en je argumenten moeten onderbouwen.
Zolang je dat blijft weigeren te doen, kan ik je niet serieus nemen.
En een antwoord waarom je niet gewoon per computer kunt activeren, geen idee. Dat is niet iets wat ik verzonnen of bepaald heb. Dat zul je toch ook wel moeten snappen. En misschien kun je uitleggen hoe het mogelijk is dat je de ene keer 1e klas en de andere keer 2e klas kunt reizen via reizen op saldo.
wat heb je hier dan voor probleem mee ?quote:Op woensdag 28 april 2010 22:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
de OV chipkaart zoals die functioneert in Singapore en Hong Kong, heel simpel
dit is geen onzin ofzo ? Hoe lang was die heibel dan en welke problemen waren er ?quote:Op woensdag 28 april 2010 22:28 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat zal nu ook gebeuren.
En net als er veel heibel en paniek was bij de invoering van de strippenkaart is die heibel en paniek er nu ook.
Dat het systeem niet werkt is jouw mening.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:54 schreef Hukkie het volgende:
De heibel bij de invoering van de strippenkaart bestond er waarschijnlijk uit dat de reiziger bang was voor een nieuw systeem. Die heibel is bij de OV Chip ook, met de toevoeging dat het systeem niet werkt. En dan is het nog maar in twee steden in Nederland ingevoerd, God verhoede wat er straks gebeurd als het landelijk gaat.
Gezien jouw legendarisch onvermogen om te begrijpen wat anderen bedoelen: ik, en ook vele anderen hier, hebben meerdere keren aangegeven dat we niets zien in deze vorm van de chipkaart.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:35 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Gezien jouw felle weerstand tegen de OV chipkaart is het toch geen onlogische gedachte dat jij voorstander bent van stempelen.
Of wat zie jij als ideaal middel om het reizen in het OV mee te betalen?
zeg toch eens de waarheid, de geregistreerde OV chipkaartgebruiker geeft de chipkaart een 7,2quote:Op woensdag 28 april 2010 22:57 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat het systeem niet werkt is jouw mening.
Dan moet ik voor de zoveelste keer toch verwijzen naar de reizigers in Rotterdam die de kaart een hoge waardering geven.
Jij ziet maar 1 voordeel, namelijk digitaal ipv 'dat enorm ouderwetse kaartjessysteem'?quote:Op woensdag 28 april 2010 22:34 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jij ziet maar 1 nieuw onderdeel bij de invoering van de OV chipkaart, het reizen per kilometer?
Het zwartrijden wat gedaald is, nooit meer een strippenkaart hoeven te kopen en andere zaken zie je niet of wil je niet zien?
Jaja, die kennen we inmiddels al. Toch loopt het internet over van de klachten over de OV Chip. Klachten die niets te maken hebben met wennen aan een nieuw systeem, wel met de werking van het nieuwe systeem.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:57 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat het systeem niet werkt is jouw mening.
Dan moet ik voor de zoveelste keer toch verwijzen naar de reizigers in Rotterdam die de kaart een hoge waardering geven.
Ach, als ik de klachten zie die hier ter sprake komen raak ik niet snel onder de indruk.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:02 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jaja, die kennen we inmiddels al. Toch loopt het internet over van de klachten over de OV Chip. Klachten die niets te maken hebben met wennen aan een nieuw systeem, wel met de werking van het nieuwe systeem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |