abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 april 2010 @ 20:13:23 #1
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_80739854
Sowieso OV-Chipkaart _!

Reis gewoon met treinkaartjes! Zorg dat het draagvlak voor de OV-Chipkaart niet voldoende wordt en we kunnen altijd met treinkaartjes blijven reizen.
  maandag 26 april 2010 @ 20:17:32 #3
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_80739968
tvp
Feyenoord Rotterdam
  maandag 26 april 2010 @ 20:19:43 #4
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_80740064
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:14 schreef Socios het volgende:
Sowieso OV-Chipkaart _!

Reis gewoon met treinkaartjes! Zorg dat het draagvlak voor de OV-Chipkaart niet voldoende wordt en we kunnen altijd met treinkaartjes blijven reizen.
Ik zie het eigenlijk meer als "de NS heeft honderden miljoenen euro's "geinvesteerd" in het invoeren van de OV-chipkaart. Dat zou genoeg moeten zijn om het goed en zo storingsvrij als mogelijk te laten werken.
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
  maandag 26 april 2010 @ 21:24:50 #5
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_80742850
tvp, voor meer dezelfde argumenten.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 26 april 2010 @ 22:15:40 #6
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_80745356
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:14 schreef Socios het volgende:
Sowieso OV-Chipkaart _!

Alsof wij daar iets over te zeggen hebben
pi_80745801
quote:
Op maandag 26 april 2010 22:15 schreef fs180 het volgende:

[..]

Alsof wij daar iets over te zeggen hebben
nou NS heeft gezegd te luisteren naar haar klanten haha

Het dual system zal wel nog een tijdje duren, veel stations blijven sowieso open, dwz geen poortjes maar zuilen.

Z zullen ook eerst moeten komen met een oplossing voor het mee laten reizen van mensen met mensen die een voordeelurenkaart of studentenkaart hebben en dus 40% korting krijgen.
pi_80745940
volgens de NS

. "Dat zullen we pas doen als de meeste treinreizigers de OV-chipkaart gebruiken en daaraan gewend zijn

Dus meer dan 50% gebruikers, en die komen er niet gezien de ervaringen in Rotterdam en Amsterdam waar de meeste mensen pas omgingen toen het verplicht werd
  dinsdag 27 april 2010 @ 01:23:37 #9
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_80753147
Gezellig
Confidence through competence
pi_80755783
tvp voor dit faalproduct.

Het is belachelijk dat de chipkaart zo snel verplicht is gesteld zonder eerst de grootste problemen op te lossen.
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:23:50 #11
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_80771060
Hoezo dikke faal?
quote:
Tarief ov-chip hapert door satelliet
AMSTERDAM - Goed nieuws voor degenen die met de ov-chipkaart reizen. De tarieven van de kaart kloppen vaak niet doordat de satelliet de tram of bus niet kan 'vinden'.

Reizigersorganisaties die gebruikmaken van de ov-chipkaart lopen soms inkomsten mis omdat het gps-systeem af en toe hapert en het signaal verliest. Met het systeem wordt bekeken waar het voertuig zich bevindt. Het gebeurt regelmatig dat de satelliet de tram of bus kwijtraakt. Uitcheckende reizigers betalen op dat moment alleen het instaptarief.

De 58-jarige Philip de Winter uit Amstelveen betaalde bijvoorbeeld voor een ritje naar het Koningsplein in het centrum op de heenreis 1,71 euro en voor dezelfde weg terug 0,78 cent.

Woordvoerster van het GVB, Petra Faber, legt uit hoe dat kan. "Die meneer moet maar niet te hard klagen, want het is in zijn voordeel. Het komt wel eens voor dat de tram of bus 'even niet weet waar hij is', omdat de verbinding met het gps-systeem wegvalt. Net als dat je met je mobieltje soms even geen bereik hebt."
Zelfs de afstand meten met GPS lukt ze niet
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:37:22 #12
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_80771638
Nouja, GPS-signaal kwijt, dat kan gebeuren, maar:

Ik dacht dat bussen een GPS-systeem én een assen-omwentelingsmeetsysteem icm een voorgeprogrammeerde route hadden?

Slechte berichtgeving ook, want het is de ontvanger die de satellieten niet kan vinden, niet andersom.
Confidence through competence
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:41:32 #13
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_80771795
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:37 schreef Stereotomy het volgende:
Nouja, GPS-signaal kwijt, dat kan gebeuren, maar:

Ik dacht dat bussen een GPS-systeem én een assen-omwentelingsmeetsysteem icm een voorgeprogrammeerde route hadden?

Slechte berichtgeving ook, want het is de ontvanger die de satellieten niet kan vinden, niet andersom.
Het is sowieso te gek voor woorden om het strippenkaartsysteem los te laten: dat heeft tot nu toe vrijwel perfect gewerkt. En had een heleboel van de huidige problemen voorkomen.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_80772801
Nou ja, perfect werkte het niet. De strippenkaart was net zo goed een onding. In theorie is een OV chipkaart veel handiger. Helaas valt de praktijk tot op heden anders uit.
  dinsdag 27 april 2010 @ 17:31:42 #15
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_80773709
ik vraag me nou eigenlijk wel af hoeveel extra contracten en nu extra zijn gesloten, van die achterkamercontracten dus..
pi_80774482
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 17:06 schreef nikk het volgende:
Nou ja, perfect werkte het niet. De strippenkaart was net zo goed een onding. In theorie is een OV chipkaart veel handiger. Helaas valt de praktijk tot op heden anders uit.
wat was het probleem van de strippenkaart dan ?
pi_80775087
Ok ik heb dus een ovkortingskaart, en ben gedwongen hierop mijn ovchip te activeren, omdat ik ergens komende week met de metro in a'dam wil gaan reizen. En wat krijg ik nu in beeld :
quote:
De volgende fouten zijn opgetreden:

Er is een probleem opgetreden in de communicatie met het backend systeem. Read timed out
Ow wat gebruikers vriendelijk en foolproof hebben ze het systeem toch gemaakt. Ik ben benieuwd of ik er vandaag nog doorheen ga komen bij de NS. Anders morgen maar eens wat belletjes gaan plegen met mijn NS vrienden.
pi_80798092
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:41 schreef Stupendous76 het volgende:
Het is sowieso te gek voor woorden om het strippenkaartsysteem los te laten: dat heeft tot nu toe vrijwel perfect gewerkt. En had een heleboel van de huidige problemen voorkomen.
Precies. Gewoon lekker met strippenkaarten blijven reizen.
pi_80798596
Nou net even met de NS 5 minuten a 0.10 euro/minuut aan de lijn gehangen ja meneer ik kan het idd zien dat u gisteren geprobeerd heeft te activeren, ow en dat het niet gelukt is, nou dan doen we het wel even voor u.

Komt de vraag van de medewerker gaat u accord met de reisvoorwaarden van de ovchipknip, ik zeg tegen haar ik moet wel ja zeggen anders gaat het activeren natuurlijk nooit lukken.
pi_80813385
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:41 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Tuurlijk joh. Ik snap ook niet waarom ze ooit een wiel hebben uitgevonden. Met boomstammen ging het ook vrijwel perfect.
Leaf
pi_80813430
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 17:06 schreef nikk het volgende:
Dat kan misschien komen doordat het systeem nog niet helemaal doorgevoerd is
Leaf
pi_80813605
quote:
Op woensdag 28 april 2010 18:37 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat kan misschien komen doordat het systeem nog niet helemaal doorgevoerd is
nee het functioneert pas 5 jaar, laten we nog maar 10 jaar wachten voor we gaan klagen he
pi_80813709
quote:
Op woensdag 28 april 2010 18:35 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Tuurlijk joh. Ik snap ook niet waarom ze ooit een wiel hebben uitgevonden. Met boomstammen ging het ook vrijwel perfect.
een stomme vergelijking die ook helemaal nergens op slaat, maar dat zijn we wel gewend
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 april 2010 @ 18:46:29 #24
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_80813746
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 17:54 schreef macca728 het volgende:

[..]
wat was het probleem van de strippenkaart dan ?
een van de problemen daarmee is toch wel dat het erg onduidelijk is of hij nog geldig is, als je 'm al een tijd hebt. Ik heb namelijk wel eens strippenkaarten van 2 jaar eerder gevonden, en die bleken dus niet meer geldig te zijn ivm tariefwijzigingen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_80814144
quote:
Op woensdag 28 april 2010 18:46 schreef Tokus het volgende:

[..]

een van de problemen daarmee is toch wel dat het erg onduidelijk is of hij nog geldig is, als je 'm al een tijd hebt. Ik heb namelijk wel eens strippenkaarten van 2 jaar eerder gevonden, en die bleken dus niet meer geldig te zijn ivm tariefwijzigingen.
ja dat geld voor de OV chipkaart ook, alleen iets langer
als je niet weet dat een stripenkaart max 2 jaar geldig is, wat duidelijk erop vrmeld staat ....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')