abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80823148
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:15 schreef Dulk het volgende:

[..]

qbuzz zit nog in de overgangsperiode, dus kan je beide nog gebruiken
niet in Rotterdam hoor, daar is de OV chipkaart sinds 11 februari 2010 verplicht.

Als je daar geen OV chipkaart heb of te weinig saldo, kan je een papieren kaartje kopen dat alleen geldig is in de Qbuzz van dienst, geen OV wegwerpkaart dus
pi_80823397
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

kan je ook zinnen maken die betekenis hebben ?
Kun jij ook gewoon normaal discussiėren?
Leaf
  woensdag 28 april 2010 @ 22:25:56 #78
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_80823556
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:07 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het was ook al zo bij de strippenkaart hoor.
Of is jou of jouw ouders toen gevraagd of ze dat wel wilden?
De strippenkaart kwam er omdat het een chaos was voor reizigers vanwege alllemaal verschillende betaalsystemen en tarieven. Je kan het eenzijdig opleggen noemen, de reiziger werd er in ieder geval beter van.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 28 april 2010 @ 22:26:12 #79
188877 Stupendous76
pi_80823567
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:09 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Een stempeltje dat aan moet geven of je mag reizen of niet.
We leven in een digitaal tijdperk en wij gaan nog reizen met stempeltje
Denken dat iets 'digitaal maken' vooruitgang is
Repent, Pray, Forgive
pi_80823685
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:25 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

De strippenkaart kwam er omdat het een chaos was voor reizigers vanwege alllemaal verschillende betaalsystemen en tarieven. Je kan het eenzijdig opleggen noemen, de reiziger werd er in ieder geval beter van.
nu gaan we dus weer terug in de tijd, alleen we noemen het enkeltje nu chipkaart
pi_80823687
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:25 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dat zal nu ook gebeuren.

En net als er veel heibel en paniek was bij de invoering van de strippenkaart is die heibel en paniek er nu ook.
Leaf
pi_80823768
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:26 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Denken dat iets 'digitaal maken' vooruitgang is
Denken dat reizen met een stempeltje onverbeterbaar is
Leaf
pi_80823778
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:28 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat zal nu ook gebeuren.

En net als er veel heibel en paniek was bij de invoering van de strippenkaart is die heibel en paniek er nu ook.
welke heibel en paniek ? en hoe lang ?
  woensdag 28 april 2010 @ 22:33:03 #84
188877 Stupendous76
pi_80824027
quote:

[..]

Dat zal nu ook gebeuren.

Vertel eens hoe dat zal gebeuren, want het enige wat we nu zien is dat de tarieven per vervoerder anders zijn geworden en niet meer van te voren bepaalbaar (want per kilometer en dat ligt om en nabij vast, maar niet exact)
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 28 april 2010 @ 22:33:18 #85
188877 Stupendous76
pi_80824044
quote:

[..]

Denken dat reizen met een stempeltje onverbeterbaar is
Aannemen dat mensen dat denken
Repent, Pray, Forgive
pi_80824131
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:33 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Vertel eens hoe dat zal gebeuren, want het enige wat we nu zien is dat de tarieven per vervoerder anders zijn geworden en niet meer van te voren bepaalbaar (want per kilometer en dat ligt om en nabij vast, maar niet exact)
Jij ziet maar 1 nieuw onderdeel bij de invoering van de OV chipkaart, het reizen per kilometer?

Het zwartrijden wat gedaald is, nooit meer een strippenkaart hoeven te kopen en andere zaken zie je niet of wil je niet zien?
Leaf
pi_80824194
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:33 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Aannemen dat mensen dat denken
Gezien jouw felle weerstand tegen de OV chipkaart is het toch geen onlogische gedachte dat jij voorstander bent van stempelen.

Of wat zie jij als ideaal middel om het reizen in het OV mee te betalen?
Leaf
pi_80824273
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:35 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Gezien jouw felle weerstand tegen de OV chipkaart is het toch geen onlogische gedachte dat jij voorstander bent van stempelen.

de OV chipkaart zoals die functioneert in Singapore en Hong Kong, heel simpel
pi_80824356
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:23 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Kun jij ook gewoon normaal discussiėren?
hoe kan je discussieren als je iemand die een tegenargument heb doodzwijgt als hij een punt heeft ?
pi_80824669
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:38 schreef macca728 het volgende:

[..]

hoe kan je discussieren als je iemand die een tegenargument heb doodzwijgt als hij een punt heeft ?
quote:
Op woensdag 28 april 2010 20:58 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik ben wel weer klaar met je. Je vraagt vanalles, je moet alles weten, je plempt allerlei stellingen neer maar je wilt niks uitleggen.
Je verwacht dat ik alle onzin die jij uitkraamt voor zoete koek slik. Dat doe ik dus niet.

Als je echt een discussie wil voeren, zul je toch ook eens je stellingen moeten gaan verdedigen en je argumenten moeten onderbouwen.
Zolang je dat blijft weigeren te doen, kan ik je niet serieus nemen.

En een antwoord waarom je niet gewoon per computer kunt activeren, geen idee. Dat is niet iets wat ik verzonnen of bepaald heb. Dat zul je toch ook wel moeten snappen. En misschien kun je uitleggen hoe het mogelijk is dat je de ene keer 1e klas en de andere keer 2e klas kunt reizen via reizen op saldo.
Leaf
pi_80824859
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:36 schreef macca728 het volgende:

[..]

de OV chipkaart zoals die functioneert in Singapore en Hong Kong, heel simpel
wat heb je hier dan voor probleem mee ?

Waarom niet deze kaart gewoon ingevoerd zonder gezeik ?
pi_80824898
quote:

[..]

Dat zal nu ook gebeuren.

dit is geen onzin ofzo ? Hoe lang was die heibel dan en welke problemen waren er ?
  woensdag 28 april 2010 @ 22:54:24 #93
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_80825366
De heibel bij de invoering van de strippenkaart bestond er waarschijnlijk uit dat de reiziger bang was voor een nieuw systeem. Die heibel is bij de OV Chip ook, met de toevoeging dat het systeem niet werkt. En dan is het nog maar in twee steden in Nederland ingevoerd, God verhoede wat er straks gebeurd als het landelijk gaat.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_80825516
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:54 schreef Hukkie het volgende:
De heibel bij de invoering van de strippenkaart bestond er waarschijnlijk uit dat de reiziger bang was voor een nieuw systeem. Die heibel is bij de OV Chip ook, met de toevoeging dat het systeem niet werkt. En dan is het nog maar in twee steden in Nederland ingevoerd, God verhoede wat er straks gebeurd als het landelijk gaat.
Dat het systeem niet werkt is jouw mening.

Dan moet ik voor de zoveelste keer toch verwijzen naar de reizigers in Rotterdam die de kaart een hoge waardering geven.
Leaf
  woensdag 28 april 2010 @ 23:01:02 #95
188877 Stupendous76
pi_80825687
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:35 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Gezien jouw legendarisch onvermogen om te begrijpen wat anderen bedoelen: ik, en ook vele anderen hier, hebben meerdere keren aangegeven dat we niets zien in deze vorm van de chipkaart.
Repent, Pray, Forgive
pi_80825690
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:57 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dan moet ik voor de zoveelste keer toch verwijzen naar de reizigers in Rotterdam die de kaart een hoge waardering geven.
zeg toch eens de waarheid, de geregistreerde OV chipkaartgebruiker geeft de chipkaart een 7,2
niet de reiziger

Los daarvan, wat was het cijfer van de strippenkaart ?????? Nog steeds geen antwoord op gehad, was zeker hoger
  woensdag 28 april 2010 @ 23:01:38 #97
188877 Stupendous76
pi_80825715
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:34 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Jij ziet maar 1 nieuw onderdeel bij de invoering van de OV chipkaart, het reizen per kilometer?

Het zwartrijden wat gedaald is, nooit meer een strippenkaart hoeven te kopen en andere zaken zie je niet of wil je niet zien?
Jij ziet maar 1 voordeel, namelijk digitaal ipv 'dat enorm ouderwetse kaartjessysteem'?

Zwartrijden is lang niet zo fors gedaald als de vervoerbedrijven (of jij) ons willen doen geloven.
Dat je geen kaartjes meer hoeft te kopen is inderdaad handig (alleen hapert de uitvoering van dat idee gigantisch vanwege de technische onvriendelijkheden, en dat in het 'digitale tijdperk 2010')
En welke andere zaken doel je op?
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 28 april 2010 @ 23:02:04 #98
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_80825733
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:57 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Jaja, die kennen we inmiddels al. Toch loopt het internet over van de klachten over de OV Chip. Klachten die niets te maken hebben met wennen aan een nieuw systeem, wel met de werking van het nieuwe systeem.
DeviantArt
  woensdag 28 april 2010 @ 23:04:16 #99
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_80825822
Alle ballen op VF.
DeviantArt
pi_80825966
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:02 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Jaja, die kennen we inmiddels al. Toch loopt het internet over van de klachten over de OV Chip. Klachten die niets te maken hebben met wennen aan een nieuw systeem, wel met de werking van het nieuwe systeem.
Ach, als ik de klachten zie die hier ter sprake komen raak ik niet snel onder de indruk.

Klagen dat je je pas moet activeren om op saldo te kunnen reizen in de metro, gewoonweg niet waar. Klagen dat het activeren voor de NS zoveel werk is, terwijl het effe langs een automaat lopen en een paar simpele handelingen is, vergelijkbaar met een kaartje kopen. Klagen dat je niet meer van klasse kunt wisselen in de trein, ook onzin. Klagen dat korting krijgen in de daluren te ingewikkeld zou zijn. Klagen dat er geen enkel voordeel zou zijn...

Maar als jij nog echte klachten weet, liefst klachten die NIET opgelost kunnen worden, dan ben ik wel benieuwd. Het gezeur in de marge ben ik wel klaar mee.
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')