Tot zover is het best nog redelijk wat ie zegt.quote:De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft zaterdag de oprichting voorgesteld van een 'onafhankelijk internationaal orgaan' dat moet toezien op de nucleaire ontwapening en de proliferatie moet voorkomen.
Alleen jammer dat hij met het volgende criterium het voorstel weer direct vakkundig de politieke nek omdraait:quote:Op zondag 25 april 2010 11:58 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Tot zover is het best nog redelijk wat ie zegt.
De VS uit de IAEA? Ain't gonna happen...quote:Ahmadinejad stelde tevens voor dat 'staten die kernwapens bezitten, landen die ze gebruikt hebben of die gedreigd hebben ze te gebruiken', geschorst zouden worden uit het Internationaal Agentschap voor Atoomenergie, in het bijzonder de Verenigde Staten.
Hij heeft natuurlijk gewoon gelijk.quote:Op zondag 25 april 2010 16:57 schreef FIFA2010 het volgende:
Some Western states invaded the region (Afghanistan and Iraq) in the wake of the September 11 attack, while al-Qaeda's main hub is located in another country in the region, which enjoys huge oil revenues and good relations with the United States and Western countries. There are some countries in the Middle East region that do not hold even a single election, don't allow women to drive, but the US and European governments are supporting their undemocratic governments," - Mahmoud Ahmadinejad
Drie keer raden op welk land president Ahmadinejad doelt.
Met die uitspraak heeft hij groot gelijk, maar het heeft niks te maken met het onderwerp kernwapens. Overigens vergeet hij er bij te vermelden dat de 'verkiezingen' in Iran ook niet echt je van het zijn, en dat ze nog steeds barbaarse straffen hebben voor zedenmisdrijven etc. etc. Dus een beetje een geval van de pot en de ketel wat mij betreft.quote:Op zondag 25 april 2010 16:57 schreef FIFA2010 het volgende:
Some Western states invaded the region (Afghanistan and Iraq) in the wake of the September 11 attack, while al-Qaeda's main hub is located in another country in the region, which enjoys huge oil revenues and good relations with the United States and Western countries. There are some countries in the Middle East region that do not hold even a single election, don't allow women to drive, but the US and European governments are supporting their undemocratic governments," - Mahmoud Ahmadinejad
Drie keer raden op welk land president Ahmadinejad doelt.
De VS werkt natuurlijk ook niet echt mee. Het profileert zich als de World Police en fel tegen productie van nucleaire wapens, maar is nog steeds de enige die hiervan gebruik heeft gemaakt in het verleden en z'n militaire positie (bekracht door kernwapens in eigen land en bij bondgenoten) gebruikt om haar eigen zin door te drukken.quote:Op zondag 25 april 2010 17:16 schreef Nobu het volgende:
Gelul in de ruimte, hij weet zelf ook wel dat dit onaanvaardbaar is. En dat is het doel natuurlijk, kan hij weer beweren dat het allemaal de schuld van de Amerikanen is.
Zo, even een wijziging gemaakt om je te laten zien hoe vreemd de post is wanneer een andere user net zo zou posten over Iran enz.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 01:38 schreef mediacurator het volgende:
Full Video: Ahmadinejad speech at UN nuclear conference
Als het nu niet duidelijk is dat de Arabische Satan (staten) en Iran de echte as vh kwaad zijn en niet Israël en Amerika weet ik het niet meer..
Je kunt Iran leuk vinden of niet maar er is geen legitieme reden Iran aan te vallen zoals met Irak destijds, Iran geeft duidelijk aan mee te willen werken met inspecties
Iran is geenszins van plan Israel of Amerika aan te vallen alhoewel het daar een bibliotheek vol redenen voor zou kunnen hebben.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 02:55 schreef dromelijn het volgende:
[..]
Zo, even een wijziging gemaakt om je te laten zien hoe vreemd de post is wanneer een andere user net zo zou posten over Iran enz.
De onderste alinea neem ik wel serieus, en ben ik wel met je eens. Iran heeft een smerige regering, maar is een regering en niet hun inwoners die verschillend denken.
Wat bewezen is, is dat Iran in het bezit is van de benodigde papieren om een kernwapen te maken. Dit is door een spion doorverkocht aan meerdere landen waaronder Iran. Ook is er een vermoeden dat Iran in het bezit is van de vermiste kernkoppen. Zouden er vijf zijn.
Iraanse regering speelt een spelletje, maar dat is inderdaad nog geen reden om daar binnen te vallen. Gewoon raketschilden bouwen.
Waarom heeft Iran nu weer een reden om Israël of de VS aan te vallenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:00 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Iran is geenszins van plan Israel of Amerika aan te vallen alhoewel het daar een bibliotheek vol reden voor zou kunnen hebben.
ben ik het in theorie mee eens. Toch heb ik liever dat wij die wapens hebben en onze vijanden niet.quote:Het is duidelijk dat Mahmoud Ahmadinejad vanuit zijn religieuze overtuigingen alleen al tegen het bezit is van Nucleaire wapens.
Waarom zouden alleen de Westerse landen het recht mogen hebben op het bezit van Nucleaire wapens?
Zou het niet kunnen zijn dat het Westen tegen Iran is omdat het zich wil voorzien van eigen energie voorziening en niet alleen afhankelijk wil zijn van fossiele brandstof en dat andere landen dit model uiteindelijk zullen gaan overnemen?
Waarom zou (of all places) Amerika en het Westen het hogere moraliteit beginsel vertegenwoordigen en waarom zouden landen die dat anders zien per definitie minder zijn?
Dat is toch gebaseerd op pertinente leugens, propaganda en is in feite de wereld op zijn kop?
Van zo'n prachtige toespraak lopen alleen de grootste Misdadigers weg: oorlogscriminelen, vernietigers van het leven, beschavingen, culturen, volkeren, brengers van dood, verderf en ziekten en daarnaast ook de grootste Bedriegers die dit alles doen in de naam van "vrede" en "democratie". Wie volgen en steunen hen dan de blinden en in het land der blinden is éénoog koning.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 01:38 schreef mediacurator het volgende:
Full Video: Ahmadinejad speech at UN nuclear conference
Ja, ben het met je eens. Veel verontwaardiging over de mogelijke ontwikkeling van kernwapens door Iran, maar niet in staat omgekeerde kritiek te dulden op een beschaafde manier.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
Ben geen fan van Ahmadinejad. Toch snijdt zijn speech wel degelijk hout. Het is dan ook ronduit beschamend dat verschillende westerse landen (waaronder Nederland) wegliepen. Elke vorm van kritiek op het westen is blijkbaar taboe.
Israël ziet de VS en Europa ook niet als de as van het kwaad. Ik denk dat daarin het verschil zit. En waarom zou je bondgenoten niet anders mogen behandelen?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:05 schreef Basp1 het volgende:
Leuk vooral de reactie van hillary clinton, dat iran het Non Proliferatie Verdrag moet nakomen, vergeet ze even dat israel dit nooit getekend heeft en wel kernwapens heeft, iran kan gewoon dat verdrag opzeggen en ze zijn in dezelfde positie als israel.
Als je regeltjes zijn regeltjes gaat roepen maar bondgenoot israel die gewoon niets ondertekend en daarom bij de letter der wet niet aan een regeltjes hoeft te voldoen de wind uit de zeilen nemen dat geeft nou niet echt een objectieve indruk voor de rest van de wereld ten overstaan van de VN. Maar het zal wel weer aan de hele wereld liggen behalve aan de westerse wereld want wij hebben natuurlijk morele superieuriteit.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:16 schreef Illiberal het volgende:
Israël ziet de VS en Europa ook niet als de as van het kwaad. Ik denk dat daarin het verschil zit. En waarom zou je bondgenoten niet anders mogen behandelen?
Iedereen gelijk in de westerse wereldquote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:39 schreef Illiberal het volgende:
Natuurlijk hebben wij morele superioriteit. Wij zijn rijker, vrijer en welvarender. Bij ons mag iedereen zijn mening geven zonder dat mensen bang hoeven te zijn om opgesloten te worden. Bovendien is iedereen gelijk in de westerse wereld.
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:57 schreef Illiberal het volgende:
Ik denk dat sommige mensen hier vergeten dat Nederland en Europa al 60 jaar onder de nucleaire paraplu van de VS vallen. Zonder kernwapens had Nederland waarschijnlijk niet meer bestaan.
De CIA dacht dat, maar de organisatie beriep zich op de onderbuik. Er was geen enkel bewijs om de bewering dat Sovjet-Unie een financieel gezonde natie was te ondersteunen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:25 schreef Illiberal het volgende:
Veel economen en de CIA dachten destijds dat het communisme een inhaalslag zou maken tegenover het westen. Echter, de Soviet-Unie stond op haar laatste benen, maar was daarom niet minder gevaarlijk. Je zou kunnen stellen dat een zwakke nucleaire supermacht gevaarlijker is dan een sterke supermacht. Niettemin, waren de soviets wel massaal aan het oprukken middels hun proxies in het midden-oosten en latijns-amerika.
Beroepte? Ik ben geen taalnazi, maar deze is wel heel erg, zeker voor een journalistquote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De CIA dacht dat, maar de organisatie beroepte zich op de onderbuik. Er was geen enkel bewijs om de bewering dat Sovjet-Unie een financieel gezonde natie was te ondersteunen.
Hoho, ik post in vier topics tegelijk. Dat gaat wel eens ten koste van de taal.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Beroepte? Ik ben geen taalnazi, maar deze is wel heel erg, zeker voor een journalist
Zijn dat dezelfde ecnomen die zeggen dat communisme nooit kan werken vanewege het onbreken van een marktwerking erin.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:25 schreef Illiberal het volgende:
Veel economen en de CIA dachten destijds dat het communisme een inhaalslag zou maken tegenover het westen. Echter, de Soviet-Unie stond op haar laatste benen, maar was daarom niet minder gevaarlijk. Je zou kunnen stellen dat een zwakke nucleaire supermacht gevaarlijker is dan een sterke supermacht. Niettemin, waren de soviets wel massaal aan het oprukken middels hun proxies in het midden-oosten en latijns-amerika.
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:26 schreef Tevik het volgende:
[..]
Van zo'n prachtige toespraak lopen alleen de grootste Misdadigers weg: oorlogscriminelen, vernietigers van het leven, beschavingen, culturen, volkeren, brengers van dood, verderf en ziekten en daarnaast ook de grootste Bedriegers die dit alles doen in de naam van "vrede" en "democratie". Wie volgen en steunen hen dan de blinden en in het land der blinden is éénoog koning.
Ik kan me wederom in jouw uiterst zinvolle bijdrage vinden.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:37 schreef Salvad0R het volgende:
Goed idee van meneer Ahmadinejad.
Iran vormt geenszins een gevaar voor Europa, terwijl westerse propaganda organen Iran al jaren afschilderen als zijnde een oorlogszuchtig land. Dit is natuurlijk nonsens, Iran zit op veel olie en dat wil de westerse wereld claimen, heeft verder niets met "veiligheid" te maken.
Het is verontrustend dat de westerse propagandamachine zich richt op de nucleair technologische bezigheden van Iran. Het zou mij helemaal niets verbazen als er ergens in het Westen een nuke afgaat (door eigen toedoen) en de propagandamiddelen worden gebruikt om Iran de schuld te geven, om vervolgens het land aan te vallen en de grondstoffen over te nemen.
Iran heeft geen motief om Europa aan te vallen, op welke manier dan ook.
De enigen die dik in hun broek schijten voor Iran zijn Israëli's, maar die zaaien toch al bijna een eeuw terreur in die regio. Hebben wij verder ook geen belang bij.
Dat over propaganda kan ik enkel beamen. Het cidi zoekt nog Nederlandse journalisten voor een 'studiereis' Midden Oosten verslaggeving. Check vooral even het dikgedrukte hieronder.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:37 schreef Salvad0R het volgende:
Goed idee van meneer Ahmadinejad.
Iran vormt geenszins een gevaar voor Europa, terwijl westerse propaganda organen Iran al jaren afschilderen als zijnde een oorlogszuchtig land. Dit is natuurlijk nonsens, Iran zit op veel olie en dat wil de westerse wereld claimen, heeft verder niets met "veiligheid" te maken.
Het is verontrustend dat de westerse propagandamachine zich richt op de nucleair technologische bezigheden van Iran. Het zou mij helemaal niets verbazen als er ergens in het Westen een nuke afgaat (door eigen toedoen) en de propagandamiddelen worden gebruikt om Iran de schuld te geven, om vervolgens het land aan te vallen en de grondstoffen over te nemen.
Iran heeft geen motief om Europa aan te vallen, op welke manier dan ook.
De enigen die dik in hun broek schijten voor Iran zijn Israëli's, maar die zaaien toch al bijna een eeuw terreur in die regio. Hebben wij verder ook geen belang bij.
quote:Gezocht: beginnend journalisten en afstuderende studenten journalistiek met specifieke interesse in Midden-Oosten verslaggeving. Aanmelden kan tot 13 mei. Lees verder na de vouw
Het Centrum Informatie en Documentatie Israel (CIDI) organiseert dit jaar opnieuw een studiereis voor (aankomend) journalisten. Er zal aandacht zijn voor Israelische politici van diverse pluimage, Israelische journalisten van verschillende media, Joodse en Arabische Israeli’s en subgroepen binnen de Israelische samenleving, geschiedenis en cultuur. We zullen ook Palestijnse politici, journalisten en anderen op de Westbank bezoeken. Op het programma staan onder meer bezoeken aan de Knesset en de Palestijnse Autoriteit.
Doelgroep: Beginnend journalisten (0-4 jaar werkervaring) en afstuderende studenten
journalistiek (HO & WO) van alle mogelijke mediarichtingen.
Aanmelden: Je aanmelding geschiedt uiterlijk op donderdag 13 mei om 14.00 uur.
Deze bestaat uit:
1) een motivatiebrief waarin je uitlegt waarom we jou mee willen op deze reis
2) je cv, inclusief je contactgegevens (adres, mobiele telefoonnummer, e-mailadres)
3) (een link naar) twee relevante mediaproducties van jouw hand
4) contactgegevens van een referent die jou kan aanbevelen
Uit de aanmeldingen worden 10 tot 18 kandidaten geselecteerd. Selectie vindt
plaats op basis van motivatie, ervaring en diversiteit van de groep
Planning: aanmelding donderdag 13 mei, 14.00 uur uiterlijk
uitnodiging selectiegesprekken vrijdag 14 mei
selectiegesprekken (ongeveer 30 minuten elk) 18, 19, 26 en 27 mei
bekendmaking selectie 28 mei
informatie en ontmoetingsbijeenkomst dinsdagavond 15 juni
reis 20 juni – 1 juli
Voorwaarden:
* je bent beschikbaar op de data van de voorgesprekken
* je bent in het bezit van een geldig paspoort – dus geldig tot een half jaar na de reis
* eigen bijdrage: 350 euro, te voldoen alvorens de reis plaatsvindt
* In principe neem je deel aan de voorbereidende bijeenkomst en de
programmaonderdelen
* we geven je de kans om kennis en ervaring op te doen op deze reis. We
verwachten dat je hiermee zo veel mogelijk mediaproducties genereert
* Elke deelnemer maakt één mediaproductie die CIDI kan gebruiken voor een
multimediatentoonstelling over Israel
Bedankt voor je interesse. Aanmeldingen, o.v.v. naam, aanmelding journalistenreis 2010, vragen over de reis en over de procedure kun je richten aan:
Tuvit Shlomi – CIDI voorlichting : t.shlomi@cidi.nl
070-3646862
http://www.cidi.nl/Nieuws(...)IEUWS-IN-ISRAEL.html
Wat is er gek aan dat als je journalisten op studiereis neemt, je van ze verwacht dat ze daarmee journalistiek werk doenquote:Op maandag 17 mei 2010 17:44 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Dat over propaganda kan ik enkel beamen. Het cidi zoekt nog Nederlandse journalisten voor een 'studiereis' Midden Oosten verslaggeving. Check vooral even het dikgedrukte hieronder.
[..]
Inderdaad, dat doodschieten van duizenden Tsjechen toen ze democratie wilden is hier ook altijd verkeerd uitgelegd, de Soviets hebben ze gewoon beschermd tegen het kapitalisme. Het doodschieten van Duitsers die probeerden over de muur heen te klimmen valt in diezelfde categorie.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je gelooft nog steeds heilig in het Rode gevar? In retrospect is gebleken dat de Russen minder kwade bedoelingen hadden dan altijd werd gedacht. Sterker; halverwege de jaren zeventig hadden ze niet eens meer de vereiste spierballen. We zijn allemaal gek gemaakt door Amerikaanse propaganda.
Oke, ik chargeer ietwat. Maar de eeuwige dankbaarheid komt ook mn strot uit. Die hele atoomboom had al nooit gemaakt mogen worden.
Vanwaar vertrouw je de Saudi's nog minder? Voor zover ik weet kennen de Saoedische bestuurders geen apocalyptische en messiaanse inspiraties.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:33 schreef Viajero het volgende:
En ja, ik vertrouw de Saudis nog veel minder.
En dat vindt ik nu weer terecht, Amerika is in geen positie om nu oorlog met Iran te gaan voeren god dankquote:Op woensdag 19 mei 2010 01:30 schreef AryaMehr het volgende:
En terecht. Iran is niet uit op serieuze oplossingen en doet niets anders dan tijdrekken.
Waar ik dat op baseer? Wat dacht je van het feit Iran vanaf het begin het westen niets anders dan aan het lijntje heeft gehouden. Dat ze bewust hebben gewacht tot op het laatste moment en in feite nog steeds vragen bestaan over de 'geheime' nucleaire installaties die niet zo heel geleden aan het licht kwamen. Dat het IAEA onder leiding van de Japanner Amano ook bezorgd is over de plannen van Iran. Dat Iran sinds Khomeini al streeft naar het bezitten van kernwapens zodat men een vaste positie vestigt op het internationale podium.quote:Op woensdag 19 mei 2010 01:38 schreef mediacurator het volgende:
[..]
En dat vindt ik nu weer terecht, Amerika is in geen positie om nu oorlog met Iran te gaan voeren god dank
Waarop baseer je de het idee dat Iran niet uit zou zijn op serieuze oplossingen?
Beschuldig je daarmee ook niet Brazilië en Turkije? want deze landen maakte deel uit van de laatste overeenkomst
Vindt je dat Amerika dan een land is waar wie dan ook een voorbeeld aan zou moeten nemen?quote:Op woensdag 19 mei 2010 01:47 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Waar ik dat op baseer? Wat dacht je van het feit Iran vanaf het begin het westen niets anders dan aan het lijntje heeft gehouden. Dat ze bewust hebben gewacht tot op het laatste moment en in feite nog steeds vragen bestaan over de 'geheime' nucleaire installaties die niet zo heel geleden aan het licht kwamen. Dat het IAEA onder leiding van de Japanner Amano ook bezorgd is over de plannen van Iran. Dat Iran sinds Khomeini al streeft naar het bezitten van kernwapens zodat men een vaste positie vestigt op het internationale podium.
Ach, Brazilie en Turkije. Landen die enkel uit eigenbelang handelen en zelfs honderden miljoenen eraan over hebben gehouden. Laat me niet lachen.
In Canada plegen ze een genocide op zeehondjes, is dat dan het summum? als ik een Amerikaan was zou ik dergelijke lieden ook liever niet in mijn land hebben, blijf maar gewoon in je iglo in Canada etcquote:Op woensdag 19 mei 2010 02:07 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Vindt je dat Amerika dan een land is waar wie dan ook een voorbeeld aan zou moeten nemen?
Neem me niet kwalijk als ik een voorbeeld geef van hoe het er zoal aan toe gaat in de V.S. momenteel bij b.v. de Ameikaans Canadeze grens
Hoe daar met mensen om gegaan wordt, ik dank de hemel dat ik in NL woon terwijl ik het hier niet eens echt naar mijn zin heb..
Dit is vandaag op youtube verschenen
LEAKED RECORDING AT US/CANADA CROSSING
Iran moet het uranium afstaan, dat was dè harde eis die de VS op tafel had gelegd.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:10 schreef mediacurator het volgende:
Iran heeft een deal gemaakt met Turkije en Brasilie
Gaan we nu nog steeds Iran zwart maken?
Neen, zo bedoel ik het niet. Gedurende de Koude Oorlog werd de Sovjet-Unie natuurlijk nauwlettend in de gaten gehouden door de CIA. De VS wilden natuurlijk weten in hoeverre de Sovjets een bedreiging vormden. Althans, een bedreiging voor het westen en niet voor de landen achter het IJzeren Gordijn.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:18 schreef Viajero het volgende:
[..]
Inderdaad, dat doodschieten van duizenden Tsjechen toen ze democratie wilden is hier ook altijd verkeerd uitgelegd, de Soviets hebben ze gewoon beschermd tegen het kapitalisme. Het doodschieten van Duitsers die probeerden over de muur heen te klimmen valt in diezelfde categorie.
Ook al heeft hij daarin gelijk, dat wil nog niet zeggen dat er in Iran geen misstanden zijn. De dubieuze gang van zaken rondom de laatste "verkiezingen" staat iedereen nog op het netvlies. Protesten werden gewelddadig neergeslagen, de bevolking wordt onderdrukt en de mensenrechtensituatie is erbarmelijk slecht. Iran is een land dat niet te vertrouwen is, zolang extremistische moslimgeestelijken het daar voor het zeggen hebben.quote:Op zondag 25 april 2010 17:11 schreef KoosVogels het volgende:
Hij heeft natuurlijk gewoon gelijk.
Waar maakt Israel en Amerika zich dan druk over als de S-300 helemaal niet zo geweldig is?quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:21 schreef WammesWaggel het volgende:
Zo geweldig is die S-300 niet, Israel heeft al jaren een dergelijk systeem staan uit Kroatie en een deel van de ontwikkelaars woont inmiddels in Israel dus je mag verwachten dat ze daar wel een oplossing voor hebben.
De S-400 is een ander verhaal.
De kans is natuurlijk groot dat ze wel enige verliezen te verduren krijgen eer ze de S-300 uitschakelen maar het kan een succesvolle uitkomst niet verhinderen, de S-300 moeten wij wellicht zien als een compromis, mochten de VS en Israel geen enkel tegengas geven dan zou Rusland wellicht de S-400 leveren.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:44 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Waar maakt Israel en Amerika zich dan druk over als de S-300 helemaal niet zo geweldig is?
Maar wist je dat NL een grote speler is in de internationale wapenhandel? ben NL echter wel een stukje meer gaan waarderen na het zien vh filmpje.quote:Op woensdag 19 mei 2010 06:15 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
In Canada plegen ze een genocide op zeehondjes, is dat dan het summum? als ik een Amerikaan was zou ik dergelijke lieden ook liever niet in mijn land hebben, blijf maar gewoon in je iglo in Canada etc
Canada's Baby Seal Slaughter
Simpel: omdat Israel en de VSvA voortdurend dreigende taal uitslaan tege Iran.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:22 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Waarom heeft Iran nu weer een reden om Israël of de VS aan te vallen
Ja, dat ben ik wel met je eens.quote:[..]
ben ik het in theorie mee eens. Toch heb ik liever dat wij die wapens hebben en onze vijanden niet.
Als je nou Iran wilt steunen in het maken van kernwapens, dan ben je goed geslaagd.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:57 schreef Illiberal het volgende:
Ik denk dat sommige mensen hier vergeten dat Nederland en Europa al 60 jaar onder de nucleaire paraplu van de VS vallen. Zonder kernwapens had Nederland waarschijnlijk niet meer bestaan.
Kernwapens behouden de vrede. De eerste wereldoorlog en de tweede wereldoorlog waren gigantische slachtingen, echter, sinds er kernwapens bestaan, kennen we deze gigantische slachtingen niet meer. Dit komt omdat de achterste echelon nu ook in het gevaar komt omdat een kernwapen iedereen bedreigt. Als een regering dus besluit om een oorlog te starten, is de kans groot dat de hoge pieten ook weggevaagd worden. Daarom denken de hoge pieten tegenwoordig wel twee keer na.
Er is geen reden om te denken dat een orgaan van de VN landen als Israël, Iran en Noord-Korea effectief zou kunnen ontwapenen. Die landen zijn er vooral op uit om hun eigen hachje te redden. De rol is dus voor de VS weggelegd om een balans te zoeken in afschrikking en ontwapening.
Oh, en die bommen op Japan, dat was gewoon nodig, elke geschiedenisleraar zal je dat vertellen. Met uitzondering van Gore Vidal natuurlijk.
En waarom doen die landen dat?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 02:10 schreef Kees22 het volgende:
Simpel: omdat Israel en de VSvA voortdurend dreigende taal uitslaan tege Iran.
Hypocrisie?quote:
Ze willen een prominentere plaats op het wereldtoneel, de VS en Chavez een poets bakken en op de wat langere termijn zelf ook aan de kernwapens.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 02:21 schreef Kees22 het volgende:
Ik snap niet wat Brazilië er nou in godsnaam mee van doen heeft.
Maar misschien is dat wel hetzelfde als Noorwegen dat bemiddelde tussen de Tamils en de regering van Sri Lanka.
Wat dacht je van de anti-Amerikaanse/Israëlische retoriek ten tijde en na de revolutie in Iran?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 02:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hypocrisie?
Een ander niet gunnen wat je zelf hebt.
Of schijterigheid?
Altijd anderen de wet willen voorschrijven?
Je moet toch toegeven dat een groot deel van de wereldbevolking daar wel in kan meegaan.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 02:24 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat dacht je van de anti-Amerikaanse/Israëlische retoriek ten tijde en na de revolutie in Iran?
Je wijkt nu van de discussie af. Het ging over waarom Iran steeds vaker te maken krijgt met dreigende taal van andere landen. Ik heb je de redenen daarvoor gegeven. Men oogst wat het zaait.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 02:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je moet toch toegeven dat een groot deel van de wereldbevolking daar wel in kan meegaan.
Dat is dan een van de weinige punten waarin het Iraanse regime het volk vertegenwoordigt.
Dat steeds vaker zou ik niet weten: ik hou het niet bij.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 02:34 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je wijkt nu van de discussie af. Het ging over waarom Iran steeds vaker te maken krijgt met dreigende taal van andere landen. Ik heb je de redenen daarvoor gegeven. Men oogst wat het zaait.
Dat is geen verschil, dat is een overeenkomst.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 02:46 schreef AryaMehr het volgende:
Verschil is alleen dat de machthebbers in Iran messiaanse en apocalyptische gevoelens koesteren. Mensen die werkelijk geloven dat ze de terugkeer van 'de verborgen imam' kunnen versnellen door een land als Israel aan te vallen.
Ja dat hoor je wel vaker. Wat ik er over terug heb kunnen vinden is dat het een erg marginale groep is die dat soort ideeën aanhangt. Al helemaal niet dat het door "de machthebbers" wordt aanghangen en uitgedragen. Als ik het mis heb, heb je er dan wat artikelen oid over?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 02:46 schreef AryaMehr het volgende:
Verschil is alleen dat de machthebbers in Iran messiaanse en apocalyptische gevoelens koesteren. Mensen die werkelijk geloven dat ze de terugkeer van 'de verborgen imam' kunnen versnellen door een land als Israel aan te vallen.
quote:In order for most of today’s Christians to escape physical death, two-thirds of the Jews in Israel must perish, soon. [...] Every time you hear the phrase, "Jesus is coming back soon," you should mentally add, "and two-thirds of the Jews of Israel will be dead"
The Unannounced Reason Behind American Fundamentalism's Support for the State of Israel
quote:Professor Gary Dickerson from the all-Christian Corban College puts it this way: "I don't look at the wars in the Middle East with the hope that things will work out. We've been told, Israel will experience this distress all the way to the end."
Thus comes the central political reality explored in Waiting for Armageddon: that Evangelicals risk creating what the Rev. Barbara Rossing calls "a self-fulfilling prophesy of death and destruction."
Evangelicals, Israel, and the End of the World
Megiddo = het Armageddon uit het bijbelboek openbaringen. Die openbaringen zien de evangenicals als handleiding. Eerst de derde tempel, want dan kan de Armageddon en het afslachten van de joden beginnen. En dat is allemaal nodig om Jezus' terugkeer op aarde te bespoedigen.quote:What they hold in common is an unshakeable faith that every inch of Israel/Palestine belongs to the Jews. “They want the Muslims to be evicted by the Jews, the Jews to rebuild the Temple of Solomon and then Christ to return and trump everyone,” one analyst explains in the film.
But, the support comes with a theological price tag. At the end of days, after the final battle between good and evil on the plains of Megiddo in northern Israel, they believe, the Jews will either see the light and accept Jesus Christ, or die.
Jews, Evangelicals: Strange Bedfellows
Marginale groep? Zowat 90% van de machthebbers in Iran koestert dergelijke gedachten. Je vergeet gemakshalve dat Iran op dit moment in de handen is van de conservatieven. Het was overigens Khomeini die zulke gedachten in Iran introduceerde. Jij hebt geen flauw benul hoe de ayatollahs tegen bepaalde dingen aankijken. Niet alleen de ayatollahs overigens; ook de belangrijke kopstukken van de Revolutionaire Garde.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 08:21 schreef NorthernStar het volgende:
Ja dat hoor je wel vaker. Wat ik er over terug heb kunnen vinden is dat het een erg marginale groep is die dat soort ideeën aanhangt. Al helemaal niet dat het door "de machthebbers" wordt aanghangen en uitgedragen. Als ik het mis heb, heb je er dan wat artikelen oid over?
In 2008 is het niet tot een oorlog gekomen dus waarom weet jij nu zeker dat dat wel het geval is?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:32 schreef mediacurator het volgende:
Obama is begonnen met de militaire aanwezigheid in de Perzische Golf en de Middellandse Zee fors te versterken! We kunnen er weer op wachten, dat wordt oorlog!![]()
Pentagon wil in augustus vijf vliegdekschepen voor kust Iran
[ afbeelding ]
De komende drie maanden wil het Amerikaanse Pentagon het aantal vliegdekschepen voor de kust van Iran verhogen naar minstens vier of vijf. President Obama, die in het kader van de toenaderingspolitiek tot Iran slechts één vliegdekschip in de Arabische Zee paraat hield -de USS Dwight D. Eisenhower- heeft inmiddels opdracht gegeven tot het inzetten van de Carrier Strike Group 10, met aan het hoofd het vliegdekschip USS Harry S. Truman, die aanstaande vrijdag vanuit Norfolk (Virginia) naar de Perzische Golf zal vertrekken.
Volgens militaire bronnen wil de regering Obama de militaire aanwezigheid in de Perzische Golf en de Middellandse Zee fors versterken. Naast de inzet van extra vliegdekschepen worden de geleide-wapenkruiser USS Normandy, drie geleide-wapenfregatten en nog eens 6000 mariniers naar de Golfregio gestuurd. Voor de eerste keer zullen de Amerikaanse marineschepen vergezeld worden door een Duits fregat, de FGS Hessen, dat onder Amerikaanse commando zal staan.
Het is tevens de eerste keer dat Obama sinds zijn aantreden ruim 14 maanden geleden militaire versterkingen naar de Perzische Golf stuurt. De vrijdag vertrekkende USS Truman heeft 4 squadrons F/A-18 Super Hornets en F/A-18 Hornets gevechtsbommenwerpers, spionagevliegtuigen, E-2 Hawkeye radarvliegtuigen, het electronische aanvalssquadron 130 voor het verstoren van vijandelijke radarsystemen en anti-onderzeeër helicopters aan boord.
Een kleine twee weken geleden hield Iran nog haar grootste marine oefening ooit, die vooral gericht was op het uitschakelen van Amerikaanse vliegdekschepen. Deze oefening had de officiële codenaam Velayat-89, maar werd tevens aangeduid met de alleszeggende termen 'De Laatste Profeet / Dag des Oordeels'.
De laatste keer dat Amerika een complete Armada naar de Perzische Golf stuurde was in 2008, onder president Bush. Obama trok een groot deel van de marinevloot weer terug, maar stuurt nu toch opnieuw grote aantallen oorlogsschepen naar de Golfregio, volgens analisten als reactie op de sterk aangehaalde militaire banden van Rusland met Iran, Syrië en Libanon.
Xander
Bron: Debka.com
Wou je nou zeggen dat het geloof in de Mahdi gelijkstaat aan "apocalyptische gevoelens koesteren"?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:47 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Marginale groep? Zowat 90% van de machthebbers in Iran koestert dergelijke gedachten. Je vergeet gemakshalve dat Iran op dit moment in de handen is van de conservatieven. Het was overigens Khomeini die zulke gedachten in Iran introduceerde. Jij hebt geen flauw benul hoe de ayatollahs tegen bepaalde dingen aankijken. Niet alleen de ayatollahs overigens; ook de belangrijke kopstukken van de Revolutionaire Garde.
Ahmadinejad: VS blokkeert terugkomst verlosser
ik weet niks zeker, jij ook nietquote:Op zaterdag 22 mei 2010 18:32 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
In 2008 is het niet tot een oorlog gekomen dus waarom weet jij nu zeker dat dat wel het geval is?
Net wist je het nog zeker hoor, lees maar.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:25 schreef mediacurator het volgende:
[..]
ik weet niks zeker, jij ook niet
quote:We kunnen er weer op wachten, dat wordt oorlog!
Dat is sinister!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 08:21 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja dat hoor je wel vaker. Wat ik er over terug heb kunnen vinden is dat het een erg marginale groep is die dat soort ideeën aanhangt. Al helemaal niet dat het door "de machthebbers" wordt aanghangen en uitgedragen. Als ik het mis heb, heb je er dan wat artikelen oid over?
Ondertussen, wat denk je dan van de evangenicals?
[..]
[..]
[..]
Megiddo = het Armageddon uit het bijbelboek openbaringen. Die openbaringen zien de evangenicals als handleiding. Eerst de derde tempel, want dan kan de Armageddon en het afslachten van de joden beginnen. En dat is allemaal nodig om Jezus' terugkeer op aarde te bespoedigen.
Ze steunen Israel omdat het vernietigd moet worden in de toekomst. Iets van een kwart hangt deze ideeën aan en het is wereldwijd een van de snelst groeiende groepen. In Israel zelf zijn ook sterke stromingen die de derde tempel willen bouwen. Het gaat op zijn minst interessant worden als dat ding er ooit komt.
Wel het geloof in dat de terugkomst van 'de verborgen imam' versneld/gehinderd kan worden. Dat geloof koesteren de meeste Iraanse machthebbers.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:15 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wou je nou zeggen dat het geloof in de Mahdi gelijkstaat aan "apocalyptische gevoelens koesteren"?
Zelden zoveel suggestieve onzin gehoord. Je vergeet voor het gemak even dat de machthebbers in Iran wel degelijk gestoorde gekken zijn die over lijken gaan. Ik baseer mij niet op geruchten of onjuiste propaganda verhalen, maar op de retoriek van de Iraanse machthebbers. Je redeneert vanuit je eigen geestvermogen, terwijl je vergeet dat elke vorm van rationaliteit bij de ayatollahs ontbreekt. Mensen die geloven dat de terugkomst van de verborgen imam versneld kan worden door de Palestijnen te bevrijden, denken niet aan het feit dat ze wellicht weggevaagd kunnen worden. Jij bent overigens geen Iranier; je weet bij lange na niet hoe de ayatollahs tegen bepaalde dingen aankijken.quote:Het presenteren van Iraanse leiders als een zelfmoordcult dient m.i. maar één doel en dat is Iran als bedreiging afschilderen. Het is volslagen onlogisch te propageren dat Iran een aanval op Israel, Europa of de VS van plan is, het zou dan direct weggevaagd worden. Om het toch logisch proberen te laten klinken in de oren van de massa poogt men Iran als gestoorde gekken neer te zetten die tot zo'n collectieve zelfmoord in staat zouden zijn.
Press TV is de spreekbuis van het Iraanse regime, een betere bron bestaat dus niet. Hier speciaal voor jou; Ahmadinejad in levende lijve die hetzelfde herhaalt:quote:Dat bericht wat je daar hebt komt van Fox, die het weer van Al Arabiya zou hebben, die het weer van "press reports" zouden hebben. Serieus, er staat als bron "press reports". Sorry hoor maar hier kan ik niks mee.
Ik kan zijn Iraans niet verstaan, op een paar woorden na.quote:Op zondag 23 mei 2010 02:49 schreef AryaMehr het volgende:
Press TV is de spreekbuis van het Iraanse regime, een betere bron bestaat dus niet. Hier speciaal voor jou; Ahmadinejad in levende lijve die hetzelfde herhaalt:
Je hebt geen poot om op te staan.
Ik begin moe te worden van al die mierenneukers zoals jij. Als je nog iets serieus te melden hebt zeg het dan, maar blijf anders gewoon weg.quote:Op zondag 23 mei 2010 03:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik kan zijn Iraans niet verstaan, op een paar woorden na.
Maar de plotselinge afbreking van zijn woorden vind ik verdacht.
Dat het regime in Iran niet deugt, is de meesten hier wel duidelijk.quote:Op zondag 23 mei 2010 03:03 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik begin moe te worden van al die mierenneukers zoals jij. Als je nog iets serieus te melden hebt zeg het dan, maar blijf anders gewoon weg.
Ga toch heen. Dit heeft niets te maken met selectief citeren, maar de 'blinden' onder ons hier confronteren met de gedachten van de Iraanse machthebbers. Er is niets verdacht aan het filmpje; de ondertiteling correleert met de uitspraken van Ahmadinejad en zijn stem is duidelijk hoorbaar. Ik neem jou en de rest overigens hier nauwelijks serieus. En maar discussiëren over allerlei zaken zoals over de situatie m.b.t. Iran, terwijl jullie volledig de plank mis slaan. Geen één van jullie 'deskundigen' hier heeft ooit een voet op Iraans grondgebied gezet, de cultuur is jullie onbekend en de taal is jullie vreemd. En jullie trachten mij als Iranier te vertellen hoe alles in elkaar steekt? Hoe de ayatollahs tegen bepaalde dingen aankijken? Lachwekkend. Alleen het lef al...quote:Op zondag 23 mei 2010 03:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat het regime in Iran niet deugt, is de meesten hier wel duidelijk.
Maar selectief citeren is wel erg makkelijk.
Oh, maar waarom discussieer je hier dan nog?quote:Op zondag 23 mei 2010 03:26 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ga toch heen. Dit heeft niets te maken met selectief citeren, maar de 'blinden' onder ons hier confronteren met de gedachten van de Iraanse machthebbers. Er is niets verdacht aan het filmpje; de ondertiteling correleert met de uitspraken van Ahmadinejad en zijn stem is duidelijk hoorbaar. Ik neem jou en de rest overigens hier nauwelijks serieus. En maar discussiëren over allerlei zaken zoals over de situatie m.b.t. Iran, terwijl jullie volledig de plank mis slaan. Geen één van jullie 'deskundigen' hier heeft ooit een voet op Iraans grondgebied gezet, de cultuur is jullie onbekend en de taal is jullie vreemd. En jullie trachten mij als Iranier te vertellen hoe alles in elkaar steekt? Hoe de ayatollahs tegen bepaalde dingen aankijken? Lachwekkend. Alleen het lef al...
Dat vraag ik mijzelf ook af.quote:Op zondag 23 mei 2010 03:43 schreef Kees22 het volgende:
Oh, maar waarom discussieer je hier dan nog?
Jawel, de taal is je wel degelijk vreemd. Op de hoogte zijn van een paar Perzische zinnen/woorden zegt niets. Net zoals de cultuur die verder reikt dan alleen ta'arof.quote:Ik heb nog geen voet op Iraans grondgebied gezet, maar de taal is mij niet vreemd.
Ook de gewoonten, met name ta'arof, zijn mij niet vreemd.
Ik ben geen Iranier, dat klopt. En ik hang ook geen godsdienst of iets dergelijks aan. Dus of mensen nu geloven in de bijbel, in boeddha, shiva, kami of in dit geval mahdi, het is me allemaal om het even. De ene meer irrationeel dan de andere verklaren is pas suggestief. Prinses Irene "praat" met bomen. Een ander heeft een kruis om de nek, een keppeltje op of een konijnenpoot aan de achteruitkijkspiegel hangen.quote:Op zondag 23 mei 2010 02:49 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wel het geloof in dat de terugkomst van 'de verborgen imam' versneld/gehinderd kan worden. Dat geloof koesteren de meeste Iraanse machthebbers.
[..]
Zelden zoveel suggestieve onzin gehoord. Je vergeet voor het gemak even dat de machthebbers in Iran wel degelijk gestoorde gekken zijn die over lijken gaan. Ik baseer mij niet op geruchten of onjuiste propaganda verhalen, maar op de retoriek van de Iraanse machthebbers. Je redeneert vanuit je eigen geestvermogen, terwijl je vergeet dat elke vorm van rationaliteit bij de ayatollahs ontbreekt. Mensen die geloven dat de terugkomst van de verborgen imam versneld kan worden door de Palestijnen te bevrijden, denken niet aan het feit dat ze wellicht weggevaagd kunnen worden. Jij bent overigens geen Iranier; je weet bij lange na niet hoe de ayatollahs tegen bepaalde dingen aankijken.
Dus wat? Mahmoud denkt dat er een grotere bedoeling achter gebeurtenissen steekt en gelooft dat God of zijn helper op de achtergrond zijn invloed uitoefent. Enig idee hoeveel mensen precies hetzelfde geloven? Je zou ze de kost moeten geven.quote:Press TV is de spreekbuis van het Iraanse regime, een betere bron bestaat dus niet. Hier speciaal voor jou; Ahmadinejad in levende lijve die hetzelfde herhaalt:
Je hebt geen poot om op te staan.
quote:The Evil & Irrational Enemy
During the propaganda campaigns preceding the recourse to deadly force by military institutions, enemy leaders are decried by war supporters as both evil and irrational, though these two attributes would appear to be mutually exclusive. The characterization of the enemy as “irrational” serves as a pretext for war in lieu of negotiation, while the characterization of the enemy as “evil” allows leaders to rationalize mass killing in response to the enemy’s crimes. However, the denunciation of leaders as “irrational” conflicts with the standard attribution to them of responsibility for the deaths caused during the wars waged against them. Furthermore, the “evil” doings of leaders are in no way morally redressed through the slaughter of the people living under their rule.
When people offer arguments for taking up arms, they often begin by claiming that the enemy is irrational, beyond the reach of reason, and must be stopped through the use of military force.
Je betrekt politieke sluwheid en doordachtheid met het geloof in allerlei absurde dingen. De Iraanse regering weet zich tot nu goed stand te houden, maar de vraag is voor hoelang en met welk doel. Dat laatste is bij mij - en een hoop anderen - al duidelijk. Het gaat erom dat op persoonlijke vlak de machthebbers in Iran er allerlei apocalyptische overtuigingen op na houden. Dat de terugkomst van 'de verborgen imam' versneld kan worden door de Palestijnen te bevrijden. Een dergelijke overtuiging begon bij Khomeini en is inmiddels wijdverspreid onder de geestelijken/machthebbers in Iran. Een erg gevaarlijke gedachte overigens.quote:Op zondag 23 mei 2010 05:16 schreef NorthernStar het volgende:
Kijkend naar het gedrag van de Iraanse regering dan zie ik juist een heel berekend en zakelijk opererend regime. Helemaal op het geopolitieke toneel. Ze spelen een vrij uitgekiend schaakspel vind ik. Ze hebben met formidabele tegenstanders te maken maar weten via slimme diplomatiek zichzelf een moeilijk te raken doelwit te maken. Ook zijn er weinig regimes die zoveel destabilisatie pogingen weten te overleven. Als men zo irrationeel was als je doet voorkomen waren ze allang gevallen.
Dus wat? Het filmpje is volledig in correlatie met het nieuwsbericht dat ik aanhaalde en die jij al meteen trachtte onderuit te halen. Mahmoud - niet een onbelangrijk figuur in Iran - suggereert dat Amerika bewust Irak heeft aangevallen om de terugkomst van de verborgen imam te hinderen. Hij - de president van Iran - gelooft dus dat de terugkeer van Mahdi versneld/gehinderd kan worden. Dat getuigt van rationaliteit wil je zeggen? Ik heb het niet over andere mensen, ik heb het over de machthebber van Iran.quote:Dus wat? Mahmoud denkt dat er een grotere bedoeling achter gebeurtenissen steekt en gelooft dat God of zijn helper op de achtergrond zijn invloed uitoefent. Enig idee hoeveel mensen precies hetzelfde geloven? Je zou ze de kost moeten geven.
Onwetende idioot die je bent. In Iran worden sinds de revolutie al toespraken en verhalen door het regime gehouden/verspreid om de bevolking klaar te stomen voor de terugkeer van de verborgen imam. Ga toch heen met je propaganda. Zoals ik al eerder zei: ik ben bekend met wat er in mijn thuisland speelt. Daar heb jij geen flauw benul van. Jij hebt overigens moeite met lezen? Geen zelfmoorcultus, maar een oprechte overtuiging dat met het aanvallen van Israel de verborgen imam zal terugkeren en islamitische dominantie een feit is. Het tegenovergestelde van zelfmoord dus.quote:Ze presenteren als zelfmoordcultus die uit zijn om het Midden Oosten of de wereld te vernietigen is propaganda. Typisch iets wat in een of andere denktank bedacht is.
Het aanvallen van Israel is zelfmoord. Zou Israel zelf niet terug slaan dan maakt de VS er wel een glazen parkeerplaats van.quote:Op zondag 23 mei 2010 05:44 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Geen zelfmoorcultus, maar een oprechte overtuiging dat met het aanvallen van Israel de verborgen imam zal terugkeren en islamitische dominantie een feit is. Het tegenovergestelde van zelfmoord dus.
Ja je hebt een teringhekel aan het regime en ziet het liever gister dan vandaag verdwijnen. Alle begrip daarvoor en wens je succes en wijsheid. Ik wil op mijn beurt dat het westen, oa. mijn land, alle bemoeienissen met die regio staakt. We hebben ons eigen huis eerst op orde te maken.quote:Onwetende idioot die je bent.
Het westen moet gewoon de keuze maken om te winnen wat ze blijkbaar niet willen doen vanwege de niet zo vrolijke beelden die dat op CNN gaat opleveren. Dan ga je voor keuze twee terug trekken en gaan er nodeloos geen soldaten meer dood.quote:Op zondag 23 mei 2010 06:11 schreef NorthernStar het volgende:
Ja je hebt een teringhekel aan het regime en ziet het liever gister dan vandaag verdwijnen. Alle begrip daarvoor en wens je succes en wijsheid. Ik wil op mijn beurt dat het westen, oa. mijn land, alle bemoeienissen met die regio staakt. We hebben ons eigen huis eerst op orde te maken.
Min of meer hetzelfde werd wel gezegd van de regering van Bush. De mensen die hem steunden zouden uit zijn op het beginnen van een oorlog in het Midden-Oosten, omdat dat de voorbode zou zijn van de Apocalyps.quote:Op zondag 23 mei 2010 05:44 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je betrekt politieke sluwheid en doordachtheid met het geloof in allerlei absurde dingen. De Iraanse regering weet zich tot nu goed stand te houden, maar de vraag is voor hoelang en met welk doel. Dat laatste is bij mij - en een hoop anderen - al duidelijk. Het gaat erom dat op persoonlijke vlak de machthebbers in Iran er allerlei apocalyptische overtuigingen op na houden. Dat de terugkomst van 'de verborgen imam' versneld kan worden door de Palestijnen te bevrijden. Een dergelijke overtuiging begon bij Khomeini en is inmiddels wijdverspreid onder de geestelijken/machthebbers in Iran. Een erg gevaarlijke gedachte overigens.
[..]
Dus wat? Het filmpje is volledig in correlatie met het nieuwsbericht dat ik aanhaalde en die jij al meteen trachtte onderuit te halen. Mahmoud - niet een onbelangrijk figuur in Iran - suggereert dat Amerika bewust Irak heeft aangevallen om de terugkomst van de verborgen imam te hinderen. Hij - de president van Iran - gelooft dus dat de terugkeer van Mahdi versneld/gehinderd kan worden. Dat getuigt van rationaliteit wil je zeggen? Ik heb het niet over andere mensen, ik heb het over de machthebber van Iran.
[..]
Onwetende idioot die je bent. In Iran worden sinds de revolutie al toespraken en verhalen door het regime gehouden/verspreid om de bevolking klaar te stomen voor de terugkeer van de verborgen imam. Ga toch heen met je propaganda. Zoals ik al eerder zei: ik ben bekend met wat er in mijn thuisland speelt. Daar heb jij geen flauw benul van. Jij hebt overigens moeite met lezen? Geen zelfmoorcultus, maar een oprechte overtuiging dat met het aanvallen van Israel de verborgen imam zal terugkeren en islamitische dominantie een feit is. Het tegenovergestelde van zelfmoord dus.
They took paradise and turned into a parking lot?quote:Op zondag 23 mei 2010 06:11 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het aanvallen van Israel is zelfmoord. Zou Israel zelf niet terug slaan dan maakt de VS er wel een glazen parkeerplaats van.
Ja hallo zeg, vindt je dat gek? Eerst zit daar jaren een Amerikaanse marionet, geïnstalleerd met behulp van de CIA, en waar een groot gedeelte van het volk helemaal niet blij mee is. En als je die dan eindelijk het land hebt uitgewerkt gaan ze Irak helpen met wapentuig en inlichtingen om zo weer een poot aan de grond te krijgen daar. Zonder steun van de VS had die oorlog nog geen twee jaar geduurd, je zou je zelfs kunnen afvragen of die überhaupt plaats zou hebben gevonden ..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 02:24 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat dacht je van de anti-Amerikaanse/Israëlische retoriek ten tijde en na de revolutie in Iran?
Het is een vrij zinloos "wat als scenario" maar ik denk dat de VS in ieder geval Teheran, Mashhad, Tabriz en de andere grote steden zou wegvagen. Als wraak en als straf.quote:Op maandag 24 mei 2010 00:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
They took paradise and turned into a parking lot?
Waarom zouden de VSvA Iran nog platbombarderen (als ze dat al zouden kunnen) als Israel volledig van de kaart geveegd is?
Wat is de ratio van een land verdedigen (nou ja: in plaats van een land terugslaan, dat is wat anders) als dat land helemaal niet meer bestaat?
Het hele scenario is onrealistisch. Maar toch moeten we blijkbaar geloven dat Iran een aanval van plan is. Of in ieder geval zover aan het twijfelen gebracht worden dat preventieve maatregelen gerechtvaardigd zijn.quote:En wat is de ratio van een land vernietigen als tegelijk daarmee de slachtoffrs van dat land vernietigd worden? Want veel Palestijnen zullen er ook niet overblijven, na een volle atoomaanval op Israel.
http://en.wikipedia.org/wiki/Yom_Kippur_Warquote:Egypt
Syria
Iraq
Arab Expeditionary Forces:
Jordan
Morocco
Saudi Arabia
Libya
Kuwait
Algeria
Sudan
Other Expeditionary Forces:
Cuba
North Korea
Pakistan
De slachtoffers van 9/11 zijn er ook niet meer, dus waarom wraak nemen? Het bezette gebied is ook niet meer in handen van de Palestijnen dus waarom wraak nemen? Ik noem maar wat.quote:Op maandag 24 mei 2010 00:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
They took paradise and turned into a parking lot?
Waarom zouden de VSvA Iran nog platbombarderen (als ze dat al zouden kunnen) als Israel volledig van de kaart geveegd is?
Wat is de ratio van een land verdedigen (nou ja: in plaats van een land terugslaan, dat is wat anders) als dat land helemaal niet meer bestaat?
En wat is de ratio van een land vernietigen als tegelijk daarmee de slachtoffrs van dat land vernietigd worden? Want veel Palestijnen zullen er ook niet overblijven, na een volle atoomaanval op Israel.
Was het toen al bekend dat Israël kernwapens had? Het hardnekkige gerucht gaat dat Israël in 1973 gedreigd heeft met een atoomaanval op Damascus en Caïro toen Israël dreigde te verliezen. Uiteindelijk wisten ze (mede dankzij steun uit de VS en Nederland) het tij te keren en was het dreigement zelf niet eens meer relevant.quote:Op maandag 24 mei 2010 05:44 schreef NorthernStar het volgende:
True en een goed argument. Ik denk dat men het aandurfde omdat het onder de paraplu van MAD afspeelde. Beide zijden, Arabieren en Israeli's, waren begrenst in wat ze konden doen en hoever ze konden gaan. Gingen ze te ver dan werden ze teruggefloten door respectievelijk de VS of de Sovjet Unie. Net zoals het Israel niet toegestaan werd naar Cairo te rijden.
In het kort, het was geen vernietigingsoorlog en kon het vanwege de koude oorlog ook niet worden.
Dat gezegd, als Israel zich nu door Iran bedreigd voelt moet het daar wat aan doen. Ik geloof er niet in en denk dat het om andere belangen gaat, maar als men dat echt denkt moet men vooral doen wat men nodig acht.
Maar doe het dan zonder het westen er verder bij te betrekken. Het is niet ons probleem.
Twaalfde Imam? Je bedoelt de vijfde profeet.quote:Op zondag 23 mei 2010 01:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is sinister!
Dus eerst de joden terug naar Palestina.
Dan de derde tempel bouwen.
Dan de joden afslachten.
Dan de terugkeer van jezus op aarde. (of de twaalfde imam, natuurlijk)
Hoezo: Verelendung?
Iran biedt IAEA nucleaire ruil aanquote:In een poging sancties van de Verenigde Naties te ontlopen heeft Iran maandag een plan ingediend om een deel van zijn verrijkt uranium in te ruilen voor splijtstof voor kernreactoren. Het is nu aan de wereldmachten om spanningen weg te nemen door de overeenkomst te accepteren, aldus Teheran.
Vertegenwoordigers van Turkije en Brazilië vergezelden de Iraanse gezant toen die het voorstel maandag overhandigde aan Yukiya Amano, het hoofd van het Internationaal Atoomenergie Agentschap (IAEA). Hun aanwezigheid 'is een duidelijke aanwijzing dat de broederlijke, vriendelijke landen Turkije en Brazilië al die tijd een steun zijn geweest', zei Ali Asghar Soltanieh, de belangrijkste Iraanse gezant bij het IAEA.
De steun van Turkije en Brazilië is belangrijk, omdat beide landen zijn gekozen tot de VN-Veiligheidsraad en hun invloed kunnen doen gelden bij enkele van de acht andere landen die een tijdelijke zetel in de raad bezetten. Ze hebben laten doorschemeren tegen nieuwe sancties te stemmen. Die moeten door tien van de vijftien leden worden goedgekeurd.
Onder het voorstel stelt Iran zich verplicht 1200 kilo laag-verrijkt uranium naar Turkije te verschepen, waar het wordt opgeslagen. In ruil ontvangt Iran, binnen een jaar, hoog-verrijkte splijtstofstaven die gebruikt kunnen worden in een door de Verenigde Staten gebouwde medische onderzoeksreactor.
Op het oog lijkt het plan een aanzienlijke concessie, omdat Iran bereid is zijn materiaal voor opslag naar Turkije te sturen en dan tot een jaar wil wachten op hoog-verrijkt uranium van Frankrijk en Rusland. Algemeen wordt er echter vanuit gegaan dat Iran over veel meer nucleair materiaal beschikt, waarschijnlijk ondertussen ruim voldoende om het materiaal te vervaardigen dat voor de bouw van een kernwapen nodig is.
De CIA wist het iniedergeval en de CIA was een gatenkaas met een Sovjet spion op ieder niveau als we de berichten mogen geloven dus dan mag je aannemen dat de bondgenoten van de Sovjets ook wel een idee hadden.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:25 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Was het toen al bekend dat Israël kernwapens had? Het hardnekkige gerucht gaat dat Israël in 1973 gedreigd heeft met een atoomaanval op Damascus en Caïro toen Israël dreigde te verliezen. Uiteindelijk wisten ze (mede dankzij steun uit de VS en Nederland) het tij te keren en was het dreigement zelf niet eens meer relevant.
quote:In early 1968, the CIA issued a report concluding that Israel had successfully started production of nuclear weapons. This estimate, however, was based on an informal conversation between Carl Duckett, head of the CIA's Office of Science and Technology, and Edward Teller, father of the hydrogen bomb. Teller said that, based on conversations with friends in the Israeli scientific and defense establishment, he had concluded that Israel was capable of building the bomb, and that the CIA should not wait for an Israeli test to make a final assessment because that test would never be carried out.
Je voorbeeld van 11 september 2001 is raar.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:21 schreef dromelijn het volgende:
[..]
De slachtoffers van 9/11 zijn er ook niet meer, dus waarom wraak nemen? Het bezette gebied is ook niet meer in handen van de Palestijnen dus waarom wraak nemen? Ik noem maar wat.
Geen wonder dat ze Iran niet vertrouwen: projectie!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:25 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Was het toen al bekend dat Israël kernwapens had? Het hardnekkige gerucht gaat dat Israël in 1973 gedreigd heeft met een atoomaanval op Damascus en Caïro toen Israël dreigde te verliezen. Uiteindelijk wisten ze (mede dankzij steun uit de VS en Nederland) het tij te keren en was het dreigement zelf niet eens meer relevant.
Vertaal dan gewoon wat hij zegt!quote:Op zondag 23 mei 2010 03:03 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik begin moe te worden van al die mierenneukers zoals jij. Als je nog iets serieus te melden hebt zeg het dan, maar blijf anders gewoon weg.
Mag ook.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:27 schreef dromelijn het volgende:
[..]
Twaalfde Imam? Je bedoelt de vijfde profeet.
Dat filmpje van Ahmadinejad.quote:
neequote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:29 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Net wist je het nog zeker hoor, lees maar.
[..]
presstv.comquote:Iranian naval forces have detected a US nuclear submarine in the Persian Gulf waters, amid growing concerns over the safety of one of the most important energy routes in the world.
An Iranian patrol on Thursday spotted the nuclear-armed and -powered submarine in the strategic Strait of Hormuz, which allows the passage of 90 percent of the oil produced by Persian Gulf states to Asia, the US and Western Europe.
There are currently 48 logistic and 18 combat US vessels in the Persian Gulf waters, among them the USS-Eisenhower aircraft carrier.
Experts say aside from the risk of ecologically disastrous accidents, the presence of a nuclear submarine in a narrow waterway also poses a threat of nuclear pollution.
In 2009, a US Navy Los Angeles-class nuclear-powered submarine collided with a San Antonio-class amphibious transport dock in the strait. The incident caused a spillage of nearly 25-thousand gallons of diesel fuel.
In 2007, a submerged US nuclear vessel collided with a huge Japanese crude tanker in the south of the strait.
The US is yet to comment on the report.
ZHD/MD
Pic is LA Class submarine of een Seawolf class sub.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:24 schreef mediacurator het volgende:
Iran Navy detects US nuke sub in PG
[ afbeelding ]
[..]
presstv.com
Ik vermoed zelfs dat het hem daar ook om te doen is geweest. Het ligt er zo dik op.quote:Op zondag 25 april 2010 17:17 schreef DeParo het volgende:
Weer een lachertje van Iran, zie de voorwaarden die ze bv stellen aan de VS, het is allemaal zo fake.
Dat verbaast me eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:07 schreef mediacurator het volgende:
Report: Egypt refuses to stop Iranian ships
[ afbeelding ]
Kuwaiti paper says Egypt denied Israeli request to prevent Gaza aid ships from passing through Suez Canal
Roee Nahmias
Published: 06.18.10, 11:14 / Israel News
Egypt rejected Israel's request not to assist the Iranian ships slated to sail to the Gaza Strip in the coming days, Kuwaiti paper al-Dar reported on Friday. The report was not confirmed by any official Egyptian elements.
Facts regarding the Iranian flotilla to Gaza are vague and shrouded in mystery. As of yet, it is unclear whether the ships have already set sail, and the number of people on deck is unknown.
At the start of the week Iranian state radio reported that the first ship has already set sail and that another ship was slated to leave this weekend.
According to the Iranian Red Crescent, the ships are carrying humanitarian aid including gifts for the children of Gaza, baby cloths, toys and dolls.
The Kuwaiti report, which cites Egyptian sources, said the officers of Prime Minister Benjamin Netanyahu and Defense Minister Ehud Barak appealed to Egyptian Intelligence chief Omar Suleiman and asked he prevent the passage of Iranian ships through the Suez Canal.
The Israeli sources argued in their request that Iran supports the Hamas organization, which is a terror group that also operates against the Egyptian authorities.
According to the paper's sources, the Egyptians rejected the Israeli request, and stressed in their response that, due to the international agreements on movement through the Suez Canal, Egypt cannot prevent any ship from sailing through it, unless it is a ship belonging to a state that is at war with Egypt, which is not the case with Iran.
rest van artikel hierrrrrr
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:39 schreef Illiberal het volgende:
Natuurlijk hebben wij morele superioriteit. Wij zijn rijker, vrijer en welvarender. Bij ons mag iedereen zijn mening geven zonder dat mensen bang hoeven te zijn om opgesloten te worden. Bovendien is iedereen gelijk in de westerse wereld.
Ja hoor!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:31 schreef Chooselife het volgende:
Zou dat land werkelijk zó godsasociaal zijn dat ze werkelijk een derde soeverein land gaan binnenvallen?
Dat is het werk van de duivel.
Aansluiten bij de internationale maffia zal je bedoelen, zoals vaker gaat dit om geld, Iran heeft geen enkele rede gegeven om een aanval tegen Iran te rechtvaardigen. Zelfs tegen Irak onder Saddam was een oorlog met veel moeite mogelijk maar moest men onder valse voorwendselen te werk gaan.quote:Op woensdag 30 juni 2010 02:48 schreef DeParo het volgende:
Een fantastisch plan, ik heb geen intentie om piloot te worden in het IDF maar ook dit zijn echte helden, op deze manier worden vele levens gered en met enkele strategische bombardementen op nucleaire plaatsen is het gevaar geweken. Wat wil Iran dan nog doen, een raket afvuren, die wordt door het nieuwe systeem zo onderschept, troepen worden tegengehouden door Irakese/Amerikaanse troepen en vloten.
Dan zal Iran wel moeten doen wat de internationale gemeenschap wil op dit gebied,
Ik denk dat Iran een veel groter gevaar zal worden voor de wereldvrede moment dat je een oorlog tegen hen gaat beginnen, de Iraniërs zouden Cobalt 60 kunnen gebruiken tegen Israël, Amerika en Duitsland.quote:ze zijn een te groot gevaar voor de wereldvrede, Israel bereid volgens dergelijke media schijnbaar een aanval voor uit het Noorden (dus Azerbeidzjan) hier.
quote:Maar terwijl Iran troepen verzamelt aan de Noordgrens duiken er berichten op dat ook in Saoedie-Arabie vliegtuigen worden geprepareerd. Tegelijk is een vloot van Duitse, Israëlische, en Amerikaanse boten in de Perzische golf aangekomen. Dit zal waarschijnlijk om vliegdekschepen gaan waar ook vliegtuigen vandaan kunnen worden gestuurd. Dit wordt een snelle oorlog, levens worden bespaard, en het gevaar is geweken.
Als een land niet doet wat de internationale rechtsorde wil, is het Israel wel. Overigens gevolgd door de VSvA. Beide landen gedragen zich als de klootzakken van het schoolplein, die denken te kunnen doen wat ze willen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:21 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Aansluiten bij de internationale maffia zal je bedoelen, zoals vaker gaat dit om geld, Iran heeft geen enkele rede gegeven om een aanval tegen Iran te rechtvaardigen. Zelfs tegen Irak onder Saddam was een oorlog met veel moeite mogelijk maar moest men onder valse voorwendselen te werk gaan.
Ik vond het altijd wel frappant hoe de Eerste Wereldoorlog begonnen is: een opeenstapeling van misverstanden, domme beslissingen en idiote beoordelingen.quote:[..]
Ik denk dat Iran een veel groter gevaar zal worden voor de wereldvrede moment dat je een oorlog tegen hen gaat beginnen, de Iraniërs zouden Cobalt 60 kunnen gebruiken tegen Israël, Amerika en Duitsland.
Cobalt-60 is a radioactieve isotoop van cobalt, en heel gevaarlijk voor de mens wanneer daaraan blootgesteld. Iran is zeker al in staat zelf Cobalt-60 te produceren, en is ook zeker in staat Hezbollah er mee te bewapenen, Hezbollah zal ook zeker niet twijfelen om Cobalt-60 raketten te gebruiken tegen de Israëliërs moment dat ze de nucleaire installaties van Iran aanvallen.
[..]
Wat. Een. Bullshit.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:25 schreef mediacurator het volgende:
ISRAEL 'PLOTS TEHRAN RAID'
Posted on » Saturday, June 26, 2010
MANAMA: Israel is massing warplanes in the Caucasus for an attack on Iran, it was revealed yesterday.
Preparations are underway to launch the military attack from Azerbaijan and Georgia, reports our sister paper Akhbar Al Khaleej, quoting military sources.
Israel was, in fact, training pilots in Turkey to launch the strike and was smuggling planes into Georgia using Turkish airspace, they said.
However, Turkey was unaware of Israel's intention of transferring the planes to Georgia, the sources said.
The unexpected crisis between Israel and Turkey following an Israeli commando raid on an aid flotilla bound for Gaza Strip hit Israeli calculations.
Azerbaijan-based intelligence units, working under the cover of technicians, trainers and consultants, have helped with the preparations, the sources said.
Military equipment, mostly supplied by the US, was transported to a Georgian port via the Black Sea.
Georgian coastguard and Israeli controllers are co-operating to hide the operations from Russian vessels, said the sources.
They point out that according to Israel, it will not be in a position to launch a strike on Iran without using bases in Georgia and Azerbaijan due to the limited capabilities of its nuclear submarines stationed near the Iranian coast.
Meanwhile, Iran's Press TV reported that a very large contingent of US ground forces had massed in Azerbaijan, near the Iranian border. The independent Azerbaijani news website Trend confirmed the report.
Those reports came just days after the Pentagon confirmed that an unusually large fleet of US warships had indeed passed through Egypt's Suez Canal en route to the Gulf. At least one Israeli warship reportedly joined the American armada.
Press TV also quoted Iranian Revolultionary Guard Brigadier General Mehdi Moini as saying that the country's forces are mobilised and ready to face Israelli and American "misadventures" near its borders.
* Iran last night said it has cancelled plans to send an aid ship to the Gaza Strip as Israel "had sent a letter to the UN saying that the presence of Iranian and Lebanese ships in the Gaza area will be considered a declaration of war on that regime and it will confront it," Irna said.
http://www.gulf-daily-news.com/NewsDetails.aspx?storyid=281041
En Turkije is nog machtiger in de regio dan!quote:Op woensdag 30 juni 2010 02:48 schreef DeParo het volgende:
Een fantastisch plan, ik heb geen intentie om piloot te worden in het IDF maar ook dit zijn echte helden, op deze manier worden vele levens gered en met enkele strategische bombardementen op nucleaire plaatsen is het gevaar geweken. Wat wil Iran dan nog doen, een raket afvuren, die wordt door het nieuwe systeem zo onderschept, troepen worden tegengehouden door Irakese/Amerikaanse troepen en vloten.
Dan zal Iran wel moeten doen wat de internationale gemeenschap wil op dit gebied, ze zijn een te groot gevaar voor de wereldvrede, Israel bereid volgens dergelijke media schijnbaar een aanval voor uit het Noorden (dus Azerbeidzjan) hier.
Maar terwijl Iran troepen verzamelt aan de Noordgrens duiken er berichten op dat ook in Saoedie-Arabie vliegtuigen worden geprepareerd. Tegelijk is een vloot van Duitse, Israelische, en Amerikaanse boten in de Perzische golf aangekomen. Dit zal waarschijnlijk om vliegdekschepen gaan waar ook vliegtuigen vandaan kunnen worden gestuurd. Dit wordt een snelle oorlog, levens worden bespaard, en het gevaar is geweken.
Tenzij Turkije zich er natuurlijk met een anti-Israelische houding zich er mee gaat bemoeien en Iran steunt.quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:17 schreef Burakius het volgende:
[..]
En Turkije is nog machtiger in de regio dan!
Nee, vast niet, behalve dan die kernwapens die Iran aan het maken is.quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:21 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Aansluiten bij de internationale maffia zal je bedoelen, zoals vaker gaat dit om geld, Iran heeft geen enkele rede gegeven om een aanval tegen Iran te rechtvaardigen. Zelfs tegen Irak onder Saddam was een oorlog met veel moeite mogelijk maar moest men onder valse voorwendselen te werk gaan.
[..]
Waarom noem je specifiek die stof, ze kunnen zoveel wapens inzetten, die geallieerde schepen voor de Iraanse kust, de vliegtuigen in Saoedia-Arabie en elders, de verbetering van de Israelische defensie laatst nog gefiancieerd door Amerika, allemaal mede erop gericht om dergelijke aanvallen via de lucht, neem aan dat je het zo bedoelt, te onderscheppen. De wereld kan niet afwachten en zien hoe Iran een kernwapen maakt.quote:Ik denk dat Iran een veel groter gevaar zal worden voor de wereldvrede moment dat je een oorlog tegen hen gaat beginnen, de Iraniërs zouden Cobalt 60 kunnen gebruiken tegen Israël, Amerika en Duitsland.
Cobalt-60 is a radioactieve isotoop van cobalt, en heel gevaarlijk voor de mens wanneer daaraan blootgesteld. Iran is zeker al in staat zelf Cobalt-60 te produceren, en is ook zeker in staat Hezbollah er mee te bewapenen, Hezbollah zal ook zeker niet twijfelen om Cobalt-60 raketten te gebruiken tegen de Israëliërs moment dat ze de nucleaire installaties van Iran aanvallen.
[..]
Die landen worden misbruikt.quote:Op donderdag 1 juli 2010 01:26 schreef WammesWaggel het volgende:
Eigenlijk geloof ik niet in een aanval met hulp van Georgie en Azerbaijan, de baten wegen voor beide landen simpelweg niet op tegen de kosten.
Een volksopstand op basis van de aanval van een vijand?quote:Op donderdag 1 juli 2010 01:19 schreef Ahriman het volgende:
Een Israelische aanval en hopelijk kort daarna een grote volksopstand in Iran.
Wat gaat Iran terugdoen? Het kan namelijk vrij weinig doen. De Iraanse bevolking zal vervolgens gebruik makend van de chaos die er dan heerst de straat opgaan en eisen dat de regering vertrekt. Mooie scenario.quote:Op donderdag 1 juli 2010 01:47 schreef Kees22 het volgende:
Een volksopstand op basis van de aanval van een vijand?
Stel dat Israel zo stom zou zijn om de vermeende nucleaire fabrieken aan te vallen. Denk je dat het dan ook een opstand van de Iraanse bevolking zou steunen?
Welnee!
Israel zich houdt nauwelijks bezig met de wensen van de eigen bevolking.
Welnee.quote:
Je denkt toch niet echt dat zij akkoord gaan en hun vliegvelden beschikbaar stellen aan +60 F16/F15 vliegtuigen, 3 tankers een Israelische AWACS tegenhanger, helikopters van een SAR team etc voor enkele dagen zonder dat er een lichtje gaat branden?quote:Je denkt toch niet dat ze op de hoogte worden gesteld van de Israelische intenties?
Maak je geen zorgen. Ik wil helemaal niet dat Turkije bondgenoten is met Israël!. Dat is net een pact met de duivel.quote:
Als je Iran zo'n vredig land vindt dan heb je er toch weinig kijk op.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:16 schreef Burakius het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen. Ik wil helemaal niet dat Turkije bondgenoten is met Israël!. Dat is net een pact met de duivel.
Liever Iran dan zionisten. Ik kies dan liever voor the lesser of evils.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:10 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als je Iran zo'n vredig land vindt dan heb je er toch weinig kijk op.
Dan laat je je meeslepen door je eigen confessionele gevoelens.
Ja want als er een land is die wel super vredig is dan is het wel Israëlquote:Op donderdag 1 juli 2010 12:10 schreef DeParo het volgende:
[..]
Iran, vanaf de Islamitische revolutie, heeft nog nooit een oorlog begonnen, of is een land binnengevallen als eerste partij.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:10 schreef DeParo het volgende:
[..]
Inderdaad, liever Iran.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:46 schreef Burakius het volgende:
[..]
Liever Iran dan zionisten. Ik kies dan liever voor the lesser of evils.
Deze discussie voer ik hier al jaren (inmiddels).quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:10 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]
Iran, vanaf de Islamitische revolutie, heeft nog nooit een oorlog begonnen, of is een land binnengevallen als eerste partij.
Wat dat betreft is Iran aardig vredig te noemen. Of het dat ook intern is, dat doet er hier niet echt toe. De ayatollah's zeggen zelf geen oorlog te willen omdat de Islam dat verbiedt. Ik geloof ze, de andere (pro-) Westerse landen hebben een heel wat meer oorlogszuchtiger houding.
Heb je eigenlijk wel kennis genomen van de Irak-Iran oorlog?
Stel dat Israel de atoomfabrieken en -installaties van Iran aanvalt. Wat voor chaos ontstaat er dan?quote:Op donderdag 1 juli 2010 01:49 schreef Ahriman het volgende:
[..]
Wat gaat Iran terugdoen? Het kan namelijk vrij weinig doen. De Iraanse bevolking zal vervolgens gebruik makend van de chaos die er dan heerst de straat opgaan en eisen dat de regering vertrekt. Mooie scenario.
Al ver daarvoor heeft Iran zijn buren nooit bedreigd.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:10 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]
Iran, vanaf de Islamitische revolutie, heeft nog nooit een oorlog begonnen, of is een land binnengevallen als eerste partij.
Wat dat betreft is Iran aardig vredig te noemen. Of het dat ook intern is, dat doet er hier niet echt toe. De ayatollah's zeggen zelf geen oorlog te willen omdat de Islam dat verbiedt. Ik geloof ze, de andere (pro-) Westerse landen hebben een heel wat meer oorlogszuchtiger houding.
Heb je eigenlijk wel kennis genomen van de Irak-Iran oorlog?
Ik denk dat ze niet echt akkoord gaan, maar dat geheime diensten een en ander ook echt geheim houden.quote:Op donderdag 1 juli 2010 02:12 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Welnee.
[..]
Je denkt toch niet echt dat zij akkoord gaan en hun vliegvelden beschikbaar stellen aan +60 F16/F15 vliegtuigen, 3 tankers een Israelische AWACS tegenhanger, helikopters van een SAR team etc voor enkele dagen zonder dat er een lichtje gaat branden?
Je schiet door in je haat, dan verlies je je overzicht en logica.
Natuurlijk geloof ik best dat er een aanval aan gaat komen, maar niet vanuit die richting, mocht Israel het gaan doen dan gaan ze via SA.
Maar de kans dat de VS het zelf doet acht ik minstens net zo groot.
quote:By the CNN Wire Staff
July 1, 2010 -- Updated 2338 GMT (0738 HKT)
Goede analyse, hij komt niet erg overtuigend over trouwens op het argument van de presentator dat het (een oorlog met Iran) niet waarschijnlijk zal zijn vanwege de economische situatie.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:07 schreef Chooselife het volgende:
Ik ben nooit zo van de youtube filmpjes, maar vond dit wel een interessante analyse:
De VS profileert zich als een kankergezwel.
Obama! Obama! Yes we can!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:07 schreef Chooselife het volgende:
Ik ben nooit zo van de youtube filmpjes, maar vond dit wel een interessante analyse:
De VS profileert zich als een kankergezwel.
Ik heb ooit iemand onvoorwaardelijk gesteund.quote:Op maandag 5 juli 2010 02:02 schreef mediacurator het volgende:
Re: AIPAC is pushing us to war with Iran for Israel
http://neoconzionistthrea(...)o-war-with-iran.html
"There are pro-Israel groups, not just Jewish - many of them are Christian fundamentalists, that believe in supporting the Israeli government no matter what it does and no matter what it wants. These people are all upset and excited about Iran and are pushing hard for a confrontational stance." - Barbara Slavin
Mainstream Media is Selling Another War
Nu maak je ons lekker met een half verhaal, vertel op!quote:Op maandag 5 juli 2010 02:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb ooit iemand onvoorwaardelijk gesteund.
Dat heeft me bijna de kop gekost toen iemand met een machete tegenover ons stond.
Gelukkig heeft haar zus, die veel rijper en verstandiger en ondersteunender was, ons weggehaald.
Die zus was scherp en zelfstandig en kritisch, ik was slaafs en volgzaam en onvoorwaardelijk.
bronquote:Geen brandstof meer voor Iraanse vliegtuigen
TEHERAN - Vliegvelden in Groot-Brittannië, Duitsland, de Verenigde Arabische Emiraten en Koeweit weigeren nog langer brandstof te leveren voor Iraanse vliegtuigen. Dit maakten de Iraanse persbureaus ISNA en IRNA maandag bekend.
Het besluit is het gevolg van een nieuwe wet die de Amerikaanse president Obama afgelopen donderdag heeft ondertekend. Met deze nieuwe wet, in combinatie met nieuwe sancties van de Verenigde Naties en de Europese Unie, wordt het voor Iran moeilijk om verder te gaan met zijn nucleaire programma, omdat het deels afgesloten wordt van de buitenwereld. Het land kan dan geen petroleumproducten meer importeren en ook haar toegang tot het internationale bancaire systeem wordt beperkt.
Met de boycot willen de landen de Iraanse productie van nucleaire wapens stopzetten. Iran wordt er al jaren van verdacht kwade bedoelingen te hebben met zijn nucleaire programma. Het land zelf claimt zijn nucleaire programma alleen te willen gebruiken voor vreedzame doeleinden.
Kijk, die sancties waren niet bedoeld tegen de Iraanse bevolking, maar hier ondervindt de Iraanse bevolking wel nadelen van.quote:
Unilaterale sancties tegen Iran !quote:When the UN refused to agree to the severe sanctions that the U.S. wanted, Obama responded with typical Bush flair and went solo. The new U.S. sanctions against Iran — signed into law by Obama on July 1st — are an unmistakable act of war.
If fully enforced, Iran’s economy will be potentially destroyed.
quote:In fact, war against Japan in WWII was sparked by very similar circumstances. Franklin Delano Roosevelt spearheaded sanctions against Japan. This gave Roosevelt the legal stance he needed to implement an oil embargo, an obvious act of war. Japan’s attack on Pearl Harbor simply brought the war out of the economic realm into the military sphere.
Vergeet je geschiedenis niet die herhaalt zich nl.quote:Iran is facing the exact same situation. Whereas the Obama Administration calmly portrays economic sanctions as “peaceful” solutions to political problems, they are anything but. The strategy here is to economically attack Iran until it responds militarily, giving the U.S. a fake moral high ground to “defend” itself, since the other side supposedly attacked first.
pre-emtive strike doctrine !quote:But the U.S. is provoking militarily too.
The Obama administration is accelerating the deployment of new defenses against Iran.
Iran is completely surrounded by countries occupied by the U.S. military, whether it be the mass occupation in Iraq and Afghanistan, or the U.S. puppet states that house U.S. military bases in Arab nations (not to mention Zionist Israel, a U.S. cohort in its war aims against Iran). Contrary to the statements of President Obama, Iran is already well contained militarily.
Anglo - American power !quote:U.S. allies will be under tremendous pressure . The European Union has already signaled that it will follow Obama’s lead.
Change you can believe in !quote:the march to war begun by Bush is picking up momentum under Obama proving that the two party system agrees to the necessity of more war.
O mijn god. Dus het is waar. Obama is slechts een ander masker voor dezelfde manifestatie van macht die we zagen onder Bush.quote:Op maandag 5 juli 2010 21:02 schreef francorex het volgende:
Obama’s New Iran Sanctions: An Act of War
By Shamus Cooke
July 04, 2010
[..]
Unilaterale sancties tegen Iran !
[..]
[..]
Vergeet je geschiedenis niet die herhaalt zich nl.
[..]
pre-emtive strike doctrine !
[..]
Anglo - American power !
[..]
Change you can believe in !
http://www.informationclearinghouse.info/article25867.htm
Ik vraag me af in hoeverre Iran afhankelijk is van "Amerikaanse maatregelen". Ik bedoel, de BRIC-landen -economisch veel machtiger en zelfstandig- zullen hier natuurlijk geen gehoor aan geven en zullen de Iraniërs in alles kunnen voorzien.quote:Op maandag 5 juli 2010 21:02 schreef francorex het volgende:
Obama’s New Iran Sanctions: An Act of War
By Shamus Cooke
July 04, 2010
[..]
Unilaterale sancties tegen Iran !
[..]
[..]
Vergeet je geschiedenis niet die herhaalt zich nl.
[..]
pre-emtive strike doctrine !
[..]
Anglo - American power !
[..]
Change you can believe in !
http://www.informationclearinghouse.info/article25867.htm
Dus de weigering om vliegtuigen brandstof te leveren is een gevolg van het verbod petroleumproducten te importeren?quote:
quote:Op maandag 5 juli 2010 19:55 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]
Kijk, die sancties waren niet bedoeld tegen de Iraanse bevolking, maar hier ondervindt de Iraanse bevolking wel nadelen van.
Stapje voor stapje wordt de druk op Iran groter, een steeds grotere druk dan men in het begin eerst voor ogen had gehouden in de sanctie-besprekingen.
Men rekt de grenzen op, gaat eroverheen en de publieke opinie vindt het niet erg. Alsof je een kikker langzaam laat koken in een pan met water, die voelt of vindt er ook niks of weinig van.
Denk je?quote:
Dat kan dan nog wel eens een fikse burgeroorlog worden. Het is bepaald niet zo dat heel Iran in het groen liep, laat staan dat heel Iran zit te wachten op een invasie.quote:Op donderdag 1 juli 2010 01:49 schreef Ahriman het volgende:
[..]
Wat gaat Iran terugdoen? Het kan namelijk vrij weinig doen. De Iraanse bevolking zal vervolgens gebruik makend van de chaos die er dan heerst de straat opgaan en eisen dat de regering vertrekt. Mooie scenario.
Hoe kom jij er dan bij dat de KLM en Lufthansa geen kerosine meer zouden krijgen?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 01:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Denk je?
Hebben ze in Teheran hun passagiers uitgelaten, nieuwe binnengehaald en krijgen ze geen kerosine meer.
"Sorry dames en heren, we krijgen geen sap, dus we kunnen niet weg. We zullen hier allemaal moeten blijven tot de sancties opgeheven worden.
Willen de dames bij het uitstappen er op letten dat ze hun rokken niet optillen en vooral hun sluiers goed vasthouden? Willen de heren hun baard laten groeien en vijfmaal daags op hun bidmatjes gaan knielen. Let erop: vanuit Iran gezien ligt Mekka niet, ik herhaal: niet, in het oosten. U wilt niet weten wat er met U gebeurt als U betrapt wordt met Uw kont richting Mekka! En U wilt dat al helemaal niet zelf meemaken!"
Ga naar babelfish voor de vertaling auf Deutsch.
Je leest niet goed.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 01:47 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Hoe kom jij er dan bij dat de KLM en Lufthansa geen kerosine meer zouden krijgen?
Dat is niet onwettig en de Iraanse elite vliegt er met regelmaat mee, nevermind de diaspora uit oa de VS en Canada.
De enige verliezer hier zijn de Iraanse maatschappijen, maar goed dat zijn toch belabberde kisten dus die kunnen ze maar beter aan de grond houden.
Nou ik geloof niet dat er dan geen kerosine meer is, mensen kunnen altijd de boot pakken naar Dubai en dan de grote vogel, of via Turkije.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 02:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je leest niet goed.
De KLM en Lufthansa komen aan in Teheran op het vliegveld (er zijn er twee, geloof ik). En voor straf krijgen ze ook geen kerosine meer geleverd, al was het maar omdat Iran geen kerosine meer heeft.
Dan kunnen ze niet terug.
Wat dan met de passagiers?
Is eigenlijk vooral gericht op de term "onvoorwaardelijke steun".quote:Op maandag 5 juli 2010 02:49 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nu maak je ons lekker met een half verhaal, vertel op!
Is eigenlijk bedoeld voor een andere discussie.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 03:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Is eigenlijk vooral gericht op de term "onvoorwaardelijke steun".
Een vriendin, I., een tamelijk onredelijk persoon, had ruzie met haar onderhuurder in Amsterdam.
Wij er naartoe met een busje om huisraad op te halen. Zij, haar zus (verslaafd geweest en afgekickt!) en ik (verkikkerd op haar).
Op weg ernaartoe een hoosbui: ik reed en zag geen verschil tussen de regen en de weg. Heb maar gewoon de gemiddelde snelheid aangehouden, in de hoop dat iedereen dat zou doen.
Rondweg (of zo) van Amsterdam, waar ik geen heg of steg kende. I. zat de hele tijd tegen me te schreeuwen om toch vooral goed op de weg te blijven.
Afijn, we komen aan. De regen is gestopt, maar de bewoners van haar flat liggen dwars. Ze laten ons wel binnen, maar I. wil alles meenemen en dat vinden ze niet leuk. Ik loop keurend door de keuken, terwijl achter mij een ruzie escaleert
Op een gegeven moment komt de bewoner met een machete uit de woonkamer de hal in. Ik merk dat ik bereid ben om daar tegenin te gaan en heb mijn linkerarm al omhoog. Op dat moment onderneemt haar zus actie en trekt ons uit de woning naar buiten.
Ik dacht tot die tijd dat onvoorwaardelijke steun blind was en iets prijzenswaardigs was, iets heldhaftigs.
Maar haar zus bleef helder, bleef nadenken en beoordelen en greep op tijd in. Zij was niet blind voor de beperkingen van haar zus en bleef bij haar eigen verstand. En corrigeerde haar zus.
En ze heeft wel ons leven gered.
Onvoorwaardelijk steunen betekent dat je je eigen oordeel (en lot) overgeeft aan een ander en dat je je onderscheidende en kritische beoordeling laat vallen.
Alsof je de essentie van je menszijn (eigen oordeel) opgeeft.
Dan ben je wel een bikkel ja, als je gaat lopen van Teheran naar Nederland.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 02:24 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nou ik geloof niet dat er dan geen kerosine meer is, mensen kunnen altijd de boot pakken naar Dubai en dan de grote vogel, of via Turkije.
Een beetje bikkel neemt trouwens de benenwagen.
Het verhaal is mooi, de ervaring was minder mooi, maar wel leerzaam.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 05:06 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Mooi verhaal, gelukkig is het goed afgelopen.
quote:Op zondag 1 augustus 2010 11:42 schreef mediacurator het volgende:
Assembling the evidence for high liklihood of coming third world war
David Edward Standridge, 30 July, 2010
In no particular order, these are the salient points that are converging, rapidly, screaming out our inexorable collision with National disaster:
–Very high levels of saber-rattling by lots of influential people, both in the US and abroad, both “allies” and “enemies” in recent weeks, moreso than usual.
–Huge build-up of Naval forces, US and Israeli, munitions, in Gulf AO.
–Key positions in US military, all branches, held by Israeli dual citizens
–Israeli control of communications in US, most other vital infrastructure; –”Mysterious” series of mass pollution disasters in Gulf of Mexico, Mississippi River and Great Lakes region—(NOTE–Israeli companies “guard” or control many of the United States’ fresh water supplies, as well as many other critical strategic infrastructure components. Frighteningly, they even are in charge of security for our nuclear arsenal! Remember the “missing” nuke a couple of years ago-still unaccounted for?)
–American dollar, the entire US economy, on the verge of collapse;
–Chinese high-ranking finance official publicly declaring the US is “insolvent” (NOTE–as oil is mostly priced in dollars, war in Persian Gulf would raise the dollar, as price of oil would skyrocket. Would also destroy threat of Iranian Oil Bourse)
–American Majority nearly in open revolt over relentless Socialist policies of Obama Administration and Congress, i.e., Tea Parties, anti-illegal invasion movement, the militia movement growing larger than ever in the past two years alone. The Majority is finally standing up, and they are mad as hell.
–A revolution is, for the first time since 1861, a very real possibility.
–High potential for violent confrontation, racial tensions. Black/White and White/Mexican antagonism being stoked by government and media to the boiling point…record arms and ammo sales since Obama inaugurated-possible Mossad assassination or birth certificate scandal becoming mainstream. Gun-owning Majority Americans MUST be decimated for realization of the “Jewish Utopia”…and they are already behind schedule, largely due to internet.
–Wikileaks black-op by Mossad/CIA to push for Lieberman bill to “regulate” internet-gatekeeping, at best, kill-switch at worst…MUST be accomplished before the conflagration begins.
–US combat troops may be cut-off and annihilated overseas, leaving skeleton crew for CONUS.
–Huge civilian “shortage” of critical battlefield medications, many for nuke treatment, also some for euthanasia; vast numbers of cheap coffins in holding areas all over US.
–Easy to blame Obama for open border policy if “backpack” WMD hits US city/i.e., stampede the herd into Holy War against Islam, possibly impeachment, revolution, CWII.
–Many Israeli embassies read “hot” for nuke material, blackmailing government. Also, with 9-11.
–Agitating North Korea in blatant attempt to stir-up hostilities, full-scale war. Could be used as excuse to destroy our main creditor, China, and wipe out the debt to them.
DEDUCTION:
Israel adheres to the Talmudic doctrine that THEY are the “chosen”, and all others must submit to their rule, period, no matter the scope of destruction, death and suffering (even of their own, “lesser brethren”).It is well known to many that Israel is quite willing to embroil the major powers in a suicidal war, leaving them to pick up the pieces, and assert themselves as the sole superpower in the world. They, the “Learned Elders” have always throughout their history, sought nothing less than total domination of the entire WORLD, and everyone in it. Remember, the blue stripes on the Israeli flag represent the Nile and the Euphrates rivers, again even though their entire raison d’etre is global conquest, Eretz Israel is simply their “heartland”, with the Temple “rebuilt” at Jerusalem, at the site of The Dome Of The Rock.
A likely scenario, considering the above evidence, is that the US will have one or more cities attacked–probably with nukes or some other WMD.
It will, necessarily, be a mass-casualty event, dwarfing the “shock and awe” of 9-11.
Iran, N Korea, possibly Russia, China, someone will be blamed (they may even resuscitate Osama Bin Laden for the event, as Wikileaks says, “yeah, he’s been hangin’ out in Pakistan all this time(!)”) but it is, of course, the Mossad and their US collaborators who are the ones who will carry out this mass slaughter of Americans.
It is very alarming that the Jewish controlled media could steer us into conflict with Russia and/or China (wipe out our unpayable debt obligation), as well as Iran, or whomever else the Jews command us to “sic”. After all, despite even the power of the internet, Americans were brought onboard to invade Iraq, FOR NO REASON. The media is, today, MUCH less influential than then, therefore the necessity of clamping down on the internet.
Massive retaliation by US/Israeli forces…The next, most opportune time for any air assault is 10 August-a new moon. It should be considered, also, that the US/Israel may simply strike Iran around that date, whether we have been attacked yet or not-but, the System is, definitely, preparing for mass-casualty events and radiological casualties, perhaps as “retaliation by turrsts”-right-o.
Something is just around the bend, America, something that will utterly change our world forever!
Just my analysis of geopolitical events and the stories being pushed by the MSM, and studying our national political situation; could be wrong, of course-AND I HOPE SO! If not, though, it can’t hurt to do what we should be doing, anyway : physically, mentally, and spiritually PREPARE!
David Edward Standridge, 30 July, 2010
http://theuglytruth.wordp(...)ing-third-world-war/
http://www.amazon.com/gp/product/1450715540
nee hoor, nergens iets gelezen over een bul of iets over shitquote:Op zondag 1 augustus 2010 12:07 schreef mm1985 het volgende:
[..]wat een bullshit verhaal, dat mensen dit geloven
Niet extreem vreemd hoor, dat mensen delen ervan geloven.quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:07 schreef mm1985 het volgende:
[..]wat een bullshit verhaal, dat mensen dit geloven
Mooi. Ik had ergens gelezen dat Rusland die niet meer wilde leveren.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:25 schreef Chooselife het volgende:
Iran heeft de eerste Russische S-300 luchtafweersystemen binnen.
Bron: Zo even niet voorhanden, althans een betrouwbare. Speculatie mijner zijde.
Over het algemeen is ook Israelische software in het Engels, naar mijn weten dus pin me er niet op vast.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Niet extreem vreemd hoor, dat mensen delen ervan geloven.
Wat betekent "Israeli dual citizen"??
En ook de Nederlandse telefooninfrastructuur is voor een groot deel Israelische software. En dan kunnen we zelf wel programmeurs hebben, maar hoeveel daarvan lezen Hebreeuws?
Maar dan nog is het informatieverkeer en het afluisteren in handen van Israelische bedrijven, dus ik kan me heel goed voorstellen dat mensen daar huiverig voor zijn.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:26 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Over het algemeen is ook Israelische software in het Engels, naar mijn weten dus pin me er niet op vast.
NederQbasic zal het wel niet zijn iniedergeval
Dat zeker, maar dat probleem heb je ook met bv Echelon en de Blackberry, de VS/UK/Canada hebben lang niet altijd dezelfde belangen als Nederland en toch communiceren onze politieke en economische boegbeelden middels een GSM/Blackberry.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar dan nog is het informatieverkeer en het afluisteren in handen van Israelische bedrijven, dus ik kan me heel goed voorstellen dat mensen daar huiverig voor zijn.
Ergens vermoed ik dat het helemaal geen vijandige intenties heeft.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:41 schreef Chadi het volgende:
Waarom zou Iran een atoomwapen gebruiken als het weet dat het er een paar terug krijgt?
Hoef je niet ver te zoeken, een aantal pagina's terug in dit topic om precies te zijn.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:25 schreef Chooselife het volgende:
Iran heeft de eerste Russische S-300 luchtafweersystemen binnen.
Bron: Zo even niet voorhanden, althans een betrouwbare. Speculatie mijner zijde.
Ja, mooi. Geweldig dat dit soort dictaturen zware wapens krijgen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Mooi. Ik had ergens gelezen dat Rusland die niet meer wilde leveren.
Welke vijandige intenties zou Iran moeten hebben mochten ze een kernwapen in bezit krijgen?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 09:00 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ergens vermoed ik dat het helemaal geen vijandige intenties heeft.
Doe ik dagelijks, praten met een Iraanse vluchteling!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:16 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, mooi. Geweldig dat dit soort dictaturen zware wapens krijgen.
Je kan ook doorslaan in je haat tegen het westen, praat misschien eens met een Iraanse vluchteling voordat je achter dat regime gaat staan.
en dat er complete waanzin heerst en geregeld mensen vermoordt worden omdat ze demonstreren tegen het huidige bewind en er bijvoorbeeld door de ayatollahs wordt beweerd dat grote aardbevingen in het land (o.a. bam 2003) de schuld zijn van vrouwen die zich niet 'beschaafd' kleden, vind jij at the same time een rechtvaardiging ("volste recht" lul je over) om zware wapens te bezitten?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 01:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
-right-
dat Iran de laatste pakweg 200 jaar geen ander land aangevallen heeft, terwijl Israel de laatste pakweg 50 jaar al zijn buren wel een keer aangevallen heeft.
Goed: resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Maar ze geven wel te denken.
Ik snap echt helemaal niks van jouw bericht. (nog los van de taalfouten!)quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 02:00 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
en dat er complete waanzin heerst en geregeld mensen vermoordt worden omdat ze demonstreren tegen het huidige bewind en er bijvoorbeeld door de ayatollahs wordt beweerd dat grote aardbevingen in het land (o.a. bam 2003) de schuld zijn van vrouwen die zich niet 'beschaafd' kleden, vind jij at the same time een rechtvaardiging ("volste recht" lul je over) om zware wapens te bezitten?
ga jij nog even -op dagelijkse basis- met je iraanse nep-vluchtelingen praten (of pokeren)
Israel heeft nooit een ander land aangevallen, Israel heeft altijd teruggeslagen als het zelf werd aangevallen. Kom maar eens met een voorbeeld waar Israel zonder dat er eerst op Israel geschoten werd een ander land heeft aangevallen. De enige mogelijke uitzonderingen zijn de luchtaanvallen op Irakese en Syrische nucleaire installaties.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 01:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Doe ik dagelijks, praten met een Iraanse vluchteling!
En de suggestie dat ik achter het regime zou staan, is valse retoriek.
Voorzover ik begrepen heb zijn de S-300's geen zware wapens, maar verdediging. Hele goede verdediging, bijvoorbeeld effectief tegen aanvallen van israel of de VSvA. En dus, gezien de dreigende taal en het verleden van deze beide landen, een heel terechte aankoop.
Er zijn allerlei kanttekeningen te maken bij Iran, maar het land heeft het volste recht om zich te verdedigen.
Dat recht heeft Israel ook, zoals jij ongetwijfeld zult aanvoeren, en daarin heb je gelijk. Het verschil tussen beide landen is, dat Iran de laatste pakweg 200 jaar geen ander land aangevallen heeft, terwijl Israel de laatste pakweg 50 jaar al zijn buren wel een keer aangevallen heeft.
Goed: resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Maar ze geven wel te denken.
"Behalve die en die en dat en zusenzo, noem eens een keer dat..." Nou, die dus. Niet mogelijk, maar zeker. Verder Soedan en Egypte. De Israelische slachtpartij in Libanon, natuurlijk, tenzij je het redelijk vindt dag duizenden mensen moeten lijden vanwege een trieste actie, tientalle, honderden kilometers verderop. Verder fuurde de Liberty niet op Israel, evenals vele demonstranten en journalisten, maar akkoord, dat zijn geen landen. De Britse gelegenheden vroegen er ook niet om, toch werden zij slachtoffer van Israelische agressie.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:59 schreef Viajero het volgende:
[..]
Israel heeft nooit een ander land aangevallen, Israel heeft altijd teruggeslagen als het zelf werd aangevallen. Kom maar eens met een voorbeeld waar Israel zonder dat er eerst op Israel geschoten werd een ander land heeft aangevallen. De enige mogelijke uitzonderingen zijn de luchtaanvallen op Irakese en Syrische nucleaire installaties.
Egypte heeft tot 1977 vrijwel dagelijks op Israel geschoten en verschillende keren geprobeerd Israelische havens te blokkeren, en valt dus duidelijk af.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
"Behalve die en die en dat en zusenzo, noem eens een keer dat..." Nou, die dus. Niet mogelijk, maar zeker. Verder Soedan en Egypte. De Israelische slachtpartij in Libanon, natuurlijk, tenzij je het redelijk vindt dag duizenden mensen moeten lijden vanwege een trieste actie, tientalle, honderden kilometers verderop. Verder fuurde de Liberty niet op Israel, evenals vele demonstranten en journalisten, maar akkoord, dat zijn geen landen. De Britse gelegenheden vroegen er ook niet om, toch werden zij slachtoffer van Israelische agressie.
Fedayeen. Daarentegen, Israël heeft al die tijd Arabisch gebied bezet gehouden. En we weten allemaal dat zeeblokkades een legitieme reden zijn landen aan te vallen. Of nou ja, soms dan, hè. Een zeestraat blokkeren, zoals in '56, is geen aanval op Israël. Israël koos ervoor Egypte aan te vallen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:13 schreef Viajero het volgende:
Egypte heeft tot 1977 vrijwel dagelijks op Israel geschoten en verschillende keren geprobeerd Israelische havens te blokkeren, en valt dus duidelijk af.
O, ok, niets aan de hand dus. Hoe heette dat ook alweer? O ja, bagatelliseren. Tenminste, zo heb ik het wel eens in andere topics over andere onderwerpen genoemd zien worden.quote:Soedan? Je bedoelt die keer dat Israel een wapentransport voor Hamas vernietigde? Dat is geen aanval op een land, maar op een aantal corrupte mensen in dat land. Israel heeft niet Khartoum gebombardeerd of zo.
Israël koos ervoor de oorlog te verspreiden over het hele land, Israël koos ervoor Libanon in z'n geheel erbij te betrekken, Israël koos ervoor de Libanezen erbij te betrekken.quote:En Libanon, wat moet Israel dan doen? Ze schieten op ons, maar we kunnen niets terug doen omdat ze zich achter burgers verschuilen? Dan had Israel al vrij snel opgehouden met bestaan.
Dat is heel andere taal dan ik soms wel hoor: dan wordt er opgeschept dat Israel zo slim was om preventief aan te vallen. Verder volop verhalen van provocaties door Israel van grenstroepen, zoals boeren die in gepantserde trekkers pesterig heen en weer rijden langs de grens.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:59 schreef Viajero het volgende:
[..]
Israel heeft nooit een ander land aangevallen, Israel heeft altijd teruggeslagen als het zelf werd aangevallen. Kom maar eens met een voorbeeld waar Israel zonder dat er eerst op Israel geschoten werd een ander land heeft aangevallen. De enige mogelijke uitzonderingen zijn de luchtaanvallen op Irakese en Syrische nucleaire installaties.
En dat Iran de afgelopen 200 jaar geen andere landen heeft aangevallen komt omdat ze daar veel te zwak voor waren, niet omdat ze zo lief zijn. Je kan je ook afvragen of hun steun aan Hezbollah en Hamas niet neerkomt op het indirect aanvallen van Israel.
http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20100810_131quote:Iran delft massagraven voor Amerikanen
In de woestijn in Khuzestan is Iran druk bezig met het delven van massagraven. Ze zijn bestemd voor Amerikaanse militairen, mocht het tot een Amerikaanse inval in Iran komen, zegt een Iraanse generaal.
De massagraven zijn het Iraanse antwoord op een uitspraak van de Amerikaanse stafchef Mike Mullen, die vorige week verklaarde dat de Amerikaanse strijdkrachten aanvalsplannen voor Iran klaar hebben liggen. Mullen benadrukte echter tegelijkertijd, dat hij een invasie in Iran geen goed idee vond.
De Iraanse generaal Hossein Kan'ani Moghadam zei dat in de oorlog van 1980-88 omgekomen Iraakse soldaten in Khuzestan begraven werden. 'De massagraven die voor de soldaten van Saddam Hussein bestemd waren, worden nu weer in gereedheid gebracht voor Amerikaanse soldaten. Dat is ook de reden waarom het er zoveel zijn', zei Moghadam, die in de jaren tachtig vicecommandant van de machtige Revolutionaire Garde was.
Het semi-officiële Iraanse persbureau Fars berichtte vorige week als eerste over de graven. Hoeveel het er precies zijn, wilde Moghadam tegenover Associated Press Television News niet zeggen.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:51 schreef Krantenman het volgende:
[..]
http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20100810_131
Missende profeet? Welke profeet mist wie dan??quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:23 schreef WammesWaggel het volgende:
Er zullen natuurlijk veel meer Iraniers sterven maar als je een torenhoge werkeloosheid en HIV infection rate hebt moet je wat om je bevolking bezig te houden, dus ga dan maar graven, misschien vinden ze die missende profeet wel daar in het zand.
Voor sommige figuren is de wereld niet compleet zonder betreffende kerel dus vandaar mijn term; missende.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 00:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Missende profeet? Welke profeet mist wie dan??
Of bedoel je ontbrekende profeet? Ook dat is niet juist: die profeet ontbreekt niet, die wacht tot het juiste moment van zijn verschijning.
Haha, wel een mooi stukje koude oorlogsvoering.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:54 schreef mediacurator het volgende:
Iran delft massagraven voor Amerikanen
[ afbeelding ]
Je mist mijn punt!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 00:25 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Voor sommige figuren is de wereld niet compleet zonder betreffende kerel dus vandaar mijn term; missende.
Dus ik hoop dat ze hem vinden, ook als hij zelf nog niet te voorschijn wil komen!
Goed punt, had ik idd gemist.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je mist mijn punt!
Want als die figuren de profeet missen, ontbreekt hij in hun wereld.
De profeet is niet missend: het ontbreekt hem aan niets, dus hoe kan hij iets missen?
Is dat zo: torenhoge werkeloosheid en veel HIV?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:23 schreef WammesWaggel het volgende:
Er zullen natuurlijk veel meer Iraniers sterven maar als je een torenhoge werkeloosheid en HIV infection rate hebt moet je wat om je bevolking bezig te houden, dus ga dan maar graven, misschien vinden ze die missende profeet wel daar in het zand.
Israël heeft gelijk als het het regime van Iran bekritiseert op tal van vlakken. Zeker wat mensenrechten betreft is en blijft Iran een steen des aanstoots. Of het nu gaat om het ophangen van homo's, het stenigen van overspelige vrouwen of het executeren van politieke tegenstanders, zulke dingen zijn onaanvaardbaar.quote:Wat denken jullie hiervan, en mocht de informatie juist zijn, heeft Israel gelijk?
Wat we vandaag zien is geen 'aanpak van de wereld tegen Iran' maar van een deel van de wereld, met name de VS en Europa. Rusland en China denken een heel pak genuanceerder en vooral Afrika en Latijns-Amerika volgen bepaald niet die optiek. Het is dus niet 'de wereld tegen Iran' maar het Westen tegen Iran.quote:Of geloven jullie eerder in de 'zachte' aanpak van de wereld tegen Iran vandaag?
Als men tegenstander is van nucleaire wapens - zoals ik dat ben - zou men moeten beginnen met de bestaande nucleaire machten en wapens af te bouwen. Dat zou een helder engagement zijn waaruit men hoop zou kunnen putten. Maar de loutere vaststelling dat de VS, Israël, Rusland, Frankrijk, China dat niet doen, bewijst dat ze geen problemen hebben met de productie van nucleaire wapens, de opslag ervan en dus het eventuele gebruik ervan.quote:Denken jullie dat de wereld het risico moet nemen om Iran een nucleaire macht te laten worden wegens het standpunt "ieder hetzelfde recht"?
Aardig verhaal, zit wel wat in!quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:55 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Israël heeft gelijk als het het regime van Iran bekritiseert op tal van vlakken. Zeker wat mensenrechten betreft is en blijft Iran een steen des aanstoots. Of het nu gaat om het ophangen van homo's, het stenigen van overspelige vrouwen of het executeren van politieke tegenstanders, zulke dingen zijn onaanvaardbaar.
Maar daarover gaat het Israël niet. Ze hebben op het vlak van mensenrechten zelf een slecht blazoen en moeten derhalve niet te hoog van de toren blazen.
Wat betreft de nucleaire ambities van Iran heeft Israël ongelijk. Een rapport van alle 16 geheime diensten van de VS stelt klaar en duidelijk dat Iran haar kernwapenprogramma in 2003 heeft stop gezet en dat er niets op wijst dat ze er opnieuw aan begonnen zijn.
Tot dezelfde vaststelling komt het IAEA: Iran is een beetje halstarrig maar werkt mee aan de controles en niets wijst op verduistering van nucleaire grondstoffen, de aanmaak van een wapen of het bestaan van geheime installaties.
Dat is wat het IAEA en de 16 geheime diensten van de VS zeggen. Daarbij komt de officiële stelling van de Iraanse regering en de uitspraken en fatwa's van de Ayatollah's die de productie, het bezit en gebruik van kernwapens afwijzen en in tegenspraak met islam zien.
Dat alles zijn argumenten genoeg om ervan uit te gaan dat er in Iran geen kernwapenprogramma die naam waardig bestaat. Het lijkt me dus niet e reden waarom Israël Iran wil bombarderen. Het heeft daarvoor andere, niet uitgesproken motieven.
Maar Israël heeft geen enkel recht Iran te beschuldigen zich niet aan het NPT te houden, aangezien Israël dat verdrag niet eens ondertekend heeft en alles erop wijst (en zowat iedereen het daarover eens is, dat Israël het enige land in het Midden-Oosten is dat over nucleaire wapens beschikt.
Ik vermoed - en analysten schrijven dat ook - dat Israël saen met de VS de absolute hegemonie in de regio zoeken. Met Jordanië en egypte hebben ze geen problemen zolang de dictators en koningshuizen daar stevi in het zadel zitten. Irak, hun belangrijkste tegenstrever is naar de middeleeuwen gebombardeerd zodat Syrië er relatief geïsolleerd staat. Syrië is ook geen wereldmacht.
Iran stoort omdat het de legitieme eisen van de Palestijnen steunt en hen tevens financiert en bewapent. In Gaza via Hamas, in het Zuiden van Libanon via Hezbollah. Volgens mij ligt daar de belangrijkste reden voor Israël om Iran uit te willen schakelen.
Want dat is het punt: men schrijft dat het zal gaan om precisiebombardementen, maar men mag me uitleggen hoe men een werkende nucleaire reactor of een volop functionerend nucleair laboratorium of andere installaties waar zich nucleaire isotopen bevinden met een precisiebombardement kan uitschakelen zonder dat een hele regio en vele mensen door de fall-out zullen aangetast worden. Een dergelijke aanval is geen aanval op een politiek, op een bewapeningsprogramma of op een beleid maar zonder meer op het Iraanse volk.
De gevolgen daarvan zijn niet te voorzien, niet in het minst voor Israël zef. Zoals hier al werd aangehaald, zal de haat tegenover Israël en daaruit volgend het antisemitisme alleen maar toe nemen. Kan dat de bedoeling zijn?
Men kan er van uitgaan dat zowel de Palestijnen als Libanezen, Syrië en tal van organisaties en individuen tegen Israël (en ev. de VS) wraak zullen willen nemen. In en rond Israël maar ook op andere plaatsen waar men meent de belangen van Israël of gewoon Joden te kunnen treffen. De wereld zal er dus een pak onveiliger op geworden zijn. Kan dat de bedoeling zijn?
[..]
Wat we vandaag zien is geen 'aanpak van de wereld tegen Iran' maar van een deel van de wereld, met name de VS en Europa. Rusland en China denken een heel pak genuanceerder en vooral Afrika en Latijns-Amerika volgen bepaald niet die optiek. Het is dus niet 'de wereld tegen Iran' maar het Westen tegen Iran.
Overigens sta ik nog altijd versteld over het feit dat mensen vandaag bereid zijn de VS-politici in hun analyse en argumenten te geloven aangezien het precies dezelfde spinning en leugens zijn zoals we die bij Irak hebben mogen meemaken. Men zou denken 'een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen' maar hier zitten klaarblijkelijk toch wat ezels die daar klakkeloos en zonder kritische zin en nadenken in meegaan. Daar ta ik een beetje van versteld, eerlijk gezegd. Ik had gehoopt dat mensen hun ogen zouden opengaan na de barrage van leugens met betrekking tot Irak en dat de propagandamachines vanuit de VS en Israël wat spaak zou lopen. Niet dus.
[..]
Als men tegenstander is van nucleaire wapens - zoals ik dat ben - zou men moeten beginnen met de bestaande nucleaire machten en wapens af te bouwen. Dat zou een helder engagement zijn waaruit men hoop zou kunnen putten. Maar de loutere vaststelling dat de VS, Israël, Rusland, Frankrijk, China dat niet doen, bewijst dat ze geen problemen hebben met de productie van nucleaire wapens, de opslag ervan en dus het eventuele gebruik ervan.
Ze hebben alleen een probleem als specifieke landen dat ook willen. Daar zit niets ethisch in, het is machtspolitiek.
Tot slot: als men het regime in Iran onwelvallig is, zoals ik dat ben, dan doet men er goed aan de bevolking geen externe vijand aan te bieden maar juist de verdeeldheid binnen Iran te vergroten door het steunen van die groepen, partijen en personen die aansluiten bij onze visie op politiek, mensenrechten en buitenlands beleid.
Een bombardement op Iran zal het gehele volk inclusief de oppositie verenigen en het hele land nog meer in de armen van godsdienstwaanzinnigen duwen.
Is dat misschien de bedoeling?
(Geleend uit een discussie elders op internet, volstrekt mee eens).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |